... שיברא, לא יהיה הכוונה והמעשה שווים. ובזה ניחא: לא שהארץ לא רצתה לשמוע בקול ה, אלא הוציאה כדוגמת האדם שיהיה אחכ. ולכן דוקא לאחר שנענש
אדם הראשון, אז שייך עונש לארץ. קללה - תיקון, כי מפי עליון לא תצא הרעות. ואם לא הקללה, היה האדם מוצא טעם בפרי גם בלי הכוונה לשמה, ואז לא היה לו שום צורך להגיע לשמה, כי לא ... חוסר טעם בתורה ומצוות, ושהנאתו רק בגשמיות, על ידי יגיעה יזכה ללשמה ולטעם אמיתי. לפני החטא היה טעם העץ והפרי שווים, שגם בעת אכילת
עץ הדעת היו העשיה והכוונה לשמה, כי החטא לא היה באכילה הראשונה, אלא לאחכ, באכלתי, ואוכל עוד. אלא אחר החטא המעשה לא היה כמו הכוונה. ועל ידי היגיעה בתורה ומצוות יזכה ללשמה. ... לא רואה זאת כי טרם עסק בהתבוננות וחקירה אמיתית של תוך פנימיותו. לפני החטא = בחינת אחד = ארץ ישראל. אחר החטא = תפיסת נפרדות = גהנום =
עץ הדעת טוב ורע המשמשים בעירבוביה רחמנא ליצלן.. כי החטא לא היה באכילה הראשונה, אלא לאחכ, באכלתי, ואוכל עוד. ומדוע זה יגיד הרב משפט כזה? האם חושב הרב שהבורא מעניש את עצמו ... הוא פסיכופט, מתוסבך עם עצמו, בבית המשוגעים? ומכאן נבין שהרב הוא בעצמו מה שכתוב במשפט למעלה, ועל כן זכה לתואר רב, רת: רשע בחושך. כי
אדם הראשון פגם בבחינת תפילין, שהם בחינת
עץ החיים (= בחינת התכלית = בחינת אחד) כמו שכתוב: ה עליהם יחיוודבק את עצמו באילנא דמותא (=
עץ הדעת טוב ורע = נפרדות = גהנום = תפיסת מציאות של טוב ורע = הכרת הרע = תיקון הכוונה = מוגש מטעם למען תיקון העולם) ועל ידי זה ויגרש אותו מגן עדן. (ליקומ חא, לח) . ועל ...