ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4 ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 3. האם קיים מושג הנקרא אלוהים? האם... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 3.

האם קיים מושג הנקרא אלוהים? האם קיים אלוהים?

בשני הפרקים הראשונים סקרתי את הדיון ההסטורי אודות השאלה עתיקת יומין זו שגילה כמעט כגיל האדם. גם אדם הראשון התחבט בשאלה הזאת, והתורה מתעדת את הדיון האינטלקטואלי הראשון שהתנהל אודות קיום אלוהים, מזווית ראייתם המעניינת של שני האנשים שעמדו ראשונים על האדמה ונתקלו בשאלה פשוטה: מדוע מנע מאיתנו אלוהים - מקור המידע, את הגישה הישירה והחופשית אל עץ המידע? מדוע מנע מאיתנו לאכול מעץ הדעת! וזאת התשובה שהגיעה אליה חוה, ולאחר מכן גם אדם הראשון יאשר אותה:

ידע אלקים, כי ביום אוכלנו ממנו, ונפקחו עינינו, והיינו כמוהו, יודעי טוב ורע. זאת תשובת חוה.

במילים אחרות, חוה אימנו חשדה בהשם יתברך כי אין הוא מקור הטוב בלבד כי - אם ובנוסף גם מקור הרע, וכי הוא מסתיר מהאדם את הבאר ממנו יוצא הרע, זאת כי אין הוא רוצה שותפים למתוק המתוק הטמון ברע... בנוסף, היא חשדה כי השם יתברך "שיקר" במודע לאדם, בקוראו אליו לבל יכנס לעומק המידע - פן ימות... היא קבעה בפרוש:

לא מות תמותון. כי ידע אלקים, כי ביום אכלכם ממנו, ונפקחו עיניכם, והייתם כאלקים, יודעי טוב ורע.

היא גילתה לכאורה סתירה בין "הצהרת הכוונות" של אלוהים לבין חבילת ההנחיות - מעין הוראות שימוש שצייד בהם את האדם בפועל... (כפי שבא לידי ביטוי בפרק השני של בראשית).

היא חשדה, בהסתמך על הסתירה הזאת, כי אלוהים חושש ודואג לעצם קיומו, ומי יכול לאיים על קיום אלוהים? שאל הצד המהפכני בחוה וענה: אנחנו! האדם! רק אנחנו נמצאים עימו במרחב, מכאן, רק אנחנו "מסוגלים" לאיים עליו.

ועדיין נותרה השאלה: ואיך נאיים עליו?

לתשובה זו הגיעה חוה אימנו: אם נדע לעמוד על מהות הטוב ועל מהות הרע, היינו אם נדע להבדיל בין הטוב ובין הרע ולהצביע עליהם, או אז עינינו יפתחו ונדע היכן אנו עומדים... עלינו איפוא להגיע גם אל הרע, או אז נדע ונגלה מה מסתתר במעמקי המידע שאלוהים מנסה להרחיקנו משם...

ידע אלקים, כי ביום אוכלנו ממנו, ונפקחו עינינו, והיינו כמוהו יודעי טוב ורע... או אז עלולים אנו לאיים על עצם קיומו! זאת מסקנת חוה ואדם הראשון בדיון האינטלקטואלי הראשון שנערך סביב שאלת קיום אלוהים, ובדיון הזה קבעו פה אחד כי אין ולא יתכן קיום לאל עליון, זאת כי "אל" הניתן לאיום לא יכול להיות "אל" ולא עליון. התורה וביוזמתה ירדה אל פרטי הדיון המרתק הזה וחשפה אותנו אליו. בחיבור "מידע" עמדתי בניחותא על הדיון הזה שתועד בפרוטרוט בפרק השני של בראשית.

"מידע": http:/ / tora.us.fm/tnk1/sofrim/shabot/myda.html

אדם וחוה הכירו לכאורה את אלוהים אך חזרו וכפרו בהכרתם זו, זאת כאשר העמידו את המונח "אלוהים" לדיון - בו התערער עצם המושג "אל" הבלתי מאויים... או אז הגיעו אל מסקנתם מתוך השאלה הנדרשת: הכיצד יתכן איום על "אלוהים"!

אגב, התורה וכאמור מתעדת את פרטי הדיון ולצידו היא גם מפנה את תשומת ליבנו ל - "כישלי" הדיון, היינו למונחים הבלתי תקניים שנשעשה בהם שימוש במהלך הדיון ואשר בגינם נכשל הדיון והכשיל... היא מתעדת איפוא גם את המונחים האלה למען הדורות... למענינו, שנעמוד על המיכשול העצמי האומלל הזה שלא נפול בו שוב... וגם על זאת עמדתי בניחותא ב - "מידע".

אבל הדורות לא התעכבו על פרטי הדיון, או שקראו אותו חלקית, או שלא שמו לב להערות שבצידו... הם המשיכו פשוטו כמשמעו מהנקודה אליה הגיע הדיון המקורי והמשיכו לשאול: האם קיים מושג הנקרא אלוהים? האם המושג "אל עליון" תקני הוא? האם קיים אלוהים?

מוסכמת היא שפוקדת את דורינו "הסתרת הפנים"... אין בדורינו "הכרת" אלוהים, היינו אין מי שהכיר את אלוהים, אין לנו לא נביא ולא חוזה, נביא בימינו שוטה הוא... אשר על כן נותר בחלקינו להסתפק "באמונה", אנו מאמינים בקיום אלוהים, אנו "מרגישים" אותו, רואים בטבע את "קיומו", שומעים אותו... לזאת ולזאת אנו מגיעים מתוך הגיונינו הצרוף לכאורה, זהו עיקר האמונה.

אולם וכאמור, הדיון ההוא ממשיך, ואף המאמין בעל "ההיגיון" משתתף פעיל בו, ומפנה עורפו לצידו המקביל של הגיונו שמתהדר בו - ובו בזמן מתכחש לו: האינך "מרגיש" שעצם המונח "אמונה" סותר במהותו את קיום האל! בפרק הקודם הבאתי מבחר סברות המייצגות את "הדעה האחרת" - מתוכן אחזור על אחת המייצגת נאמנה תהייה זו.

"היכן שאנחנו יודעים, אין מקום לאמונה. "האמונה" באה למלא את חלל אי הידיעה. האמונה באלוהים היא אמונה צרופה, מאחר שאיננו יודעים על קיומו. אין שום הוכחות ודאיות פיזיקליות לקיומו. ע"פ אותם עקרונות של המדע - מרגע שנדע את אלוהים, נחדל להאמין בו. דומה הדבר לתקופה שבה האמינו ע"פ עקרונות הטבלה המחזורית, שישנן מתכות כבדות כמו ראדון, פלוטונים וטונגסטון. האמונה בטלה מרגע שאיתרו את המתכות האלה בפועל. "

אם כן הדיון ההסטורי ממשיך וממשיך ומתפתח, ביתר שאת ויתר עז, כולנו פה אחד אומרים ומשוכנעים: אין אלוהים בקירבינו, לא יתכן קיום אל בקרבינו, כי הרי עצם המונח "אל" עליון נוגד במהותו את עצם הגיונינו כפי שעצם הגדרת האין סוף נוגדת את טהרת ההיגיון הצרוף. אמור מעתה: אחד אומר בפה מלא "אין ולא יתכן אלוהים בקרבי", והשני אומר את זאת בחצי פה, זה כל ההבדל בין כל המתדיינים האנושיים על שתי רגליים יציבות.

אולם עדיין קיים עוד הבדל סמוי בין הדיון הראשון בו התחיל אדם וחוה לבין המשכו של אותו הדיון בו אנו משתתפים ופעילים עד דורינו. אכן, גם אנחנו מדברים פה אחד בדיון הזה ומביעים את דעתינו בסוגיה שלו פה אחד, נשענים על הגיונינו המנחה והבלתי מתעה, בדיוק כפי שהביעו אבותינו את דעתם בסוגיה זו פה אחד כאשר נפתח הדיון ועלתה בו שאלת קיום אלוהים, אדם וחוה דיברו פה אחד אל אלוהים, אם תרצו כנגד אלוהים, אם עוד תרצו - הם ניהלו דיון פורה ופעיל עם אלוהים, הדיון נפתח איתו, הגם והסתיים בלעדיו - כי הרי שללו בהמשך הדיון את אפשרות קיומו... נוכחות "הצד השני" היתה קיימת, והרי לא יתכן "דיון" של צד אחד ונפרד... בעוד, אנו בדורינו מנהלים את הדיון עם עצמינו, אם תרצה משכנעים את עצמינו, אם תרצה עוד - מהתלים בעצמינו... אנו מדברים פה אחד כנגד שום דבר, מול שום ישות, כי הרי כל ישות בנמצא נוגדת היא את עצם הגיונינו - המנחה העליון והיחיד בנמצא...

הקדשתי את הפרק הזה לסברה האומרת "כולנו פה אחד מדברים למעשה", ואת הפרק הקודם הקדשתי לסברה האחרת "לכאורה", זו אשר אומרת בפה מלא וכנה "לא יתכן קיום לאל", כי ההיגיון המנחה שלנו מנחה אותנו לסברה הזאת.

בסוף הפרק הקודם שאלתי "איך מתמודדת הדת היהודית עם הסברה האחרת" - והבטחתי לעמוד בפרק הזה על זאת. הסיפור להלן יסכם את התמודדות הדת היהודית עם הסברה האחרת "לכאורה", היינו וכאילו קיימת סברה "נוספת"...

אני חי בפנמה. לפני כחמש שנים הגיע לפנמה רב צעיר בשם ינון רביב במצוות רב הקהילה המנוח ציון לוי. הוא ייעד אותו להיות ראש הכולל של פנמה, תפקיד בכיר ומהותי בפני עצמו. מהר מאוד עלה הרב ינון "לכותרות" וכבש את לב קהל פנמה... העריצו אותו ואת הראש הפתוח שלו... הוא גילה בקיאות בתורה, הבנה, חוש הומור, ומעל לכל הוא גילה לקהל היהודי הפנמני את הפן ההגיוני של התורה... את זאת עשה בעברית יפה ומשובחת בשיעור השבועי שלו בשבת, ובכל שבת קיבץ לו עוד מעריצים...

לפני כשנה נפטר המנהיג הרוחני הרב ציון לוי, והרב ינון ראה את עצמו כממשיכו הטבעי... אולם הרב לוי ייעד את בנו ממשיכו לתפקיד הרם בצוואה מפורשת, והרבנית האלמנה "עמדה" על זאת להוציא את צוואת בעלה לפועל ככתבה וכלשונה בתוספת פרוש אישי משלה: בנה בנה הוא היורש, ושלא יימצא בממלכה מי שייאיים עליו... הרב המוכשר והאהוד ינון סומן כאיום והוחזר בכוח הזרוע ארצה, ובצדק! כי גם הוא האחר ראה את עצמו כראוי לקבל לידו את המפתחות, וכאמור הוחזר בצו השעה ארצה.

זה היה רקע לסיפור שלי... ועכשיו ניכנס ביחד אל גוף הסיפור.

באוקטובר השנה גמרתי אומר לכתוב את "עקדת יצחק"... התחלתי בפרק הראשון בסקירתי לדיון ההסטורי אודות קיום אלוהים המתנהל על אש קטנה "וצורמת" מזה אלפי השנים... בו בזמן חשבתי על הרב ינון הפתוח... בעל הראש הפתוח שעל כתפיו... רציתי לדעת מה דעתו של הרב ינון בסוגיה. ידידי היה הרב ינון, וכבר התכתבתי איתו מספר פעמים במייל. שלחתי לו איפוא את המייל הבא, אני מביאו כלשונו כי אני רואה בו מוצג המייצג נאמנה את סיפורה של היהדות עם אלוהים, לא פחות ולא יותר.

זהו נוסח מכתבי אל הרב ינון:

כבוד הרב ינון שלום וברכה ומועדים לשמחה

בטח שאתה זוכר אותי עדיין... אתמול נזכרתי בך כאשר ישבתי עם אישתי בסוכה בקלוב ונזכרתי שנפגשתי בך בשנה שעברה באותו המקום והמעמד, כאשר ישבת עם אישתך בסוכת הקלוב לאכול. אתה חסר לנו מאוד פה, והחיסרון הזה מורגש עד מאוד במיוחד בשבתות...

כבוד הרב ינון, ברצוני לגשת ישירות לעניין...

הרושם שהותרת אחריך כאן בפנמה הוא שסוף סוף יש לנו רב שמסתכל לך בגובה העיניים ומדבר אליך דוגרי, דברי טעם, דברי היגיון. דברים שמתקבלים על הדעת. אתה אחד האנשים, אני אישית מעיד, שהרימו את קרן התורה והחזירו לה את עטרתה: במילים אחרות, אתה אמרת לאנשי פנמה את זאת: לאחר שלב הנעשה ונשמע, מגיע גם השלב של נבין ונחקור וננתח... אתה הצלחת להחיות באנשי פנמה את דתם הרדומה, אם תרצה - הצלחת להעיר אותם משנתם ולהגיד להם בצלילות: לא רק יש לכם דת מהודרת ויפה, יש לכם גם דת הגיונית הנשענת על בסיס מוצק, על היגיון מוצק.

כך אני רואה אותך הרב ינון, ומתוך זווית הראיה הזו אני מזמין אותך לעיין במאמר קצר שכתבתי לאחרונה ולהגיב תחתיו בעטך, ואף להזמין את תלמידיך שיעיינו ויתמודדו עם תוכן המאמר ועם תגובתך. המאמר שאני מזמינך אליו מדבר על קיום אלוקים כפי שנתפס בעולם החילוני והדתי. זהו מאמר ראשון בסדרה. להלן הקישור:

http:/ / tora.us.fm/tnk1/messages/sofrim_shabot_index_62.html

בברכת מועדים לשמחה, לך ולכל משפחתך היפה

אלברט שבות - פנמה

נ. ב אדאג אישית להביא את תגובתך לעיונם של כל מי אתה חסר להם בפנמה


סוף המכתב


שום התייחסות, שום תשובה.

זו הדת היהודית לדורי דורותיה, וכך היא התייחסה לסוגיה, ברמה הזו: בת יענה שטומנת את ראשה בחול, בתואנה שלא משרבבים דברי כפירה עם דברי תורה.

הוא אשר אמרתי: ו הדיון ההסטורי ממשיך... והמאמין היציב משתתף בו באופן בלתי יציב בעליל.

בפרק הבא ניגש אל הסוגיה הנדרשת: ומה אומרת התורה בנידון, יש אלוהים?

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5.
חושים לשמור מצוות התמודדות מרחב ראוי להתמודד אמונות לכפור באלוהים איומים מוסכמות להצביע עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
ניתוח ניסוח של שאלה, איך לדעת למה משהו עושה לו טוב? איך להבין ניסוח של שאלה? איך לנסח שאלה בצורה נכונה? הבעה בעל פה, איך להתנסח נכון? תרתי משמע, פירושים אפשריים של שאלה, הבנה מילולית, ניתוח טקסט למתקדמים, איך להבין שאלה?
ניתוח ניסוח של שאלה, איך לדעת למה משהו עושה לו טוב? איך להבין ניסוח של שאלה? איך לנסח שאלה בצורה נכונה? הבעה בעל פה, איך להתנסח נכון? תרתי משמע, פירושים אפשריים של שאלה, הבנה מילולית, ניתוח טקסט למתקדמים, איך להבין שאלה?
...עושה לו טוב? איך להבין ניסוח של שאלה? איך לנסח שאלה בצורה נכונה? הבעה בעל פה, איך להתנסח נכון? תרתי משמע, פירושים אפשריים של שאלה, הבנה מילולית, ניתוח טקסט למתקדמים, איך להבין שאלה? איך להבין נכון את הניסוח של השאלה ששואלים אותך? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת כיצד להבין נכון את המשמעות של שאלות שנשאלות. הוא פותח בדוגמה ספציפית של מישהו שסיפר שיש לו חבר שהתחיל להניח תפילין למרות שהוא לא מאמין באלוהים, רק כי זה עושה לו טוב. השאלה שנשאלה הייתה: איך לדעת למה זה עושה לו טוב?. אליעד מפרק את השאלה ומסביר...
פחד מפני הצלחה, פחד מהצלחה, פחד להצליח, מטרות בחיים - מהו פחד מפני הצלחה?
...מטרות בחיים - מהו פחד מפני הצלחה? ובו יתבאר, העניין של פחד מפני הצלחה, שהאדם מפחד להצליח. ויתבאר, למה האדם מפחד להצליח? ואיך להתמודד עם הפחד של האדם מכך שהוא יצליח? ופחד מפני הצלחה, הוא פחד שיש לאדם בתת המודע שלו, שמא הוא יצליח להשיג את המטרות שלו. כי לכל אחד, יש בחיים מטרות כאלו ואחרות. ויש פחד מפני הצלחה, שגורם לאדם לפחד להצליח להשיג את המטרות שלו בשלמות. והעניין הוא, כי תת המודע של האדם, רוצה שהאדם ירגיש טוב תמיד (מאושר תמיד). ולהרגיש טוב תמיד, פירושו, שתמיד המציאות תהיה כרצון האדם. כי האדם מרגיש...
בחירה חופשית - האם באמת אין בחירה חופשית? מי אתה באמת?
...חופשית? מי אתה באמת? לפעמים נדמה לאדם, שאין לו בחירה חופשית. משום, שהאדם מבין, שהוא חלק מהמציאות, ושכל דבר שהוא עושה, זאת בעצם המציאות שעושה דרכו, ושהוא עצמו אין לו בחירה חופשית. או שהאדם מבין שהוא בתוך חלום, ושרק זה שחושב את החלום, רק הוא מחליט מה קורה בחלום וכולי. ואז בטעות נדמה לאדם, שאין לו בחירה חופשית. ועל האדם לדעת את האמת, שעד שלא ברור לו בשלמות, מהו האני שלו, ומהו האני שחושב ושמפעיל את האני שלו, ומהו האני הראשון שמפעיל את הכל, עד שהדבר הזה לא ברור לאדם בשלמות שאין שלמות אחריה, עד אז האדם...
בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, יש יותר יתרונות מחסרונות, יש יותר חסרונות מיתרונות, חוסר צדק בעולם, טוב ורע בכל דבר, יותר טוב מרע, יותר רע מטוב
בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, יש יותר יתרונות מחסרונות, יש יותר חסרונות מיתרונות, חוסר צדק בעולם, טוב ורע בכל דבר, יותר טוב מרע, יותר רע מטוב
...יש יותר יתרונות מחסרונות, יש יותר חסרונות מיתרונות, חוסר צדק בעולם, טוב ורע בכל דבר, יותר טוב מרע, יותר רע מטוב האם באמת יש יתרונות וחסרונות שווים בכל דבר? אליעד כהן מסביר שבכל דבר בעולם קיימים יתרונות וחסרונות. בכל סיטואציה, בכל מצב חיים, ובכל אדם, אפשר למצוא דברים טובים ודברים רעים. אך נקודת המפתח שאליעד מבהיר היא שהאדם אינו רגיל ואינו מתוכנת באופן טבעי לראות את המציאות בצורה הזאת, שבה היתרונות והחסרונות תמיד שווים. באופן טבעי, אנשים נוטים לראות מצבים שבהם קיימים יותר יתרונות מחסרונות, או להיפך...
התפתחות רוחנית, איך להתקדם יותר מהר? איך להתפתח יותר מהר? איך ללמוד לעומק? איך להעמיק בדברים? איך לאתגר את עצמך? מהו לימוד לעומק? לפתח את החשיבה, לחשוב בצורה לא הגיונית
התפתחות רוחנית, איך להתקדם יותר מהר? איך להתפתח יותר מהר? איך ללמוד לעומק? איך להעמיק בדברים? איך לאתגר את עצמך? מהו לימוד לעומק? לפתח את החשיבה, לחשוב בצורה לא הגיונית
...איך להתקדם יותר מהר? איך להתפתח יותר מהר? איך ללמוד לעומק? איך להעמיק בדברים? איך לאתגר את עצמך? מהו לימוד לעומק? לפתח את החשיבה, לחשוב בצורה לא הגיונית מהו לימוד לעומק ואיך אפשר להתפתח מהר יותר? בהרצאה זו, אליעד דיבר על ההתפתחות הרוחנית ועל הדרך בה כל אדם יכול להתפתח מהר יותר, להעמיק במחשבות, ולפתח את החשיבה בצורה משמעותית. אליעד התמקד בשאלה כיצד אפשר לאתגר את עצמנו באופן רוחני, ללמוד לעומק, ולהתפתח בצורה שהיא לא רק ידע רחב אלא גם הבנה עמוקה יותר של עצמנו ושל העולם. האם התפתחות רוחנית קורת באופן...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
...1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב) מהי שמחה אמיתית לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב מתחיל את סיפורו מעשה בשבעה קבצנים באמירה חשובה: אספר לכם איך היו שמחים. הוא מתייחס לתלמידיו ששמחו בעקבות הוראתו מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד. אך רבי נחמן מציין כי השמחה שלהם עדיין אינה שלמה. למה? כי השמחה שלהם נבעה מתוך מרה שחורה. כלומר, זו הייתה שמחה יחסית - הם היו שמחים רק משום שמצאו נקודות טובות בתוך עולם שמכיל גם סבל וכאב. רבי נחמן מסביר את ההבדל בין שמחה אמיתית לשמחה יחסית. שמחה חיצונית היא כמו אדם שמחייך...
קבלת החלטות קשות, איך לקבל החלטות קשות? האם להיפרד? האם להתגרש? האם להתפטר? האם לעשות משהו? האם לעזוב? איך לא להיות תלוי רגשית בהחלטה? איך לא להרגיש רע מהחלטות קשות? איך להתמודד עם החלטות קשות?
קבלת החלטות קשות, איך לקבל החלטות קשות? האם להיפרד? האם להתגרש? האם להתפטר? האם לעשות משהו? האם לעזוב? איך לא להיות תלוי רגשית בהחלטה? איך לא להרגיש רע מהחלטות קשות? איך להתמודד עם החלטות קשות?
...החלטות קשות, איך לקבל החלטות קשות? האם להיפרד? האם להתגרש? האם להתפטר? האם לעשות משהו? האם לעזוב? איך לא להיות תלוי רגשית בהחלטה? איך לא להרגיש רע מהחלטות קשות? איך להתמודד עם החלטות קשות? איך לקבל החלטות קשות כמו פרידה, גירושים, שינוי קריירה או מעבר דירה? קבלת החלטות קשות היא אחת ההתמודדויות המרכזיות בחיים. פעמים רבות אנשים מוצאים את עצמם מתלבטים בנושאים חשובים כמו: האם להיפרד? האם להתגרש? האם להתפטר מהעבודה? האם לעבור דירה? השאלה המרכזית היא איך אפשר לקבל החלטה בלי להרגיש רע מההחלטה, ואיך לא להיות...
חי או מת, חיים ומוות, מהם חיים, מהו מוות, הגדרת החיים והמוות, חיים אחרי המוות
חי או מת, חיים ומוות, מהם חיים, מהו מוות, הגדרת החיים והמוות, חיים אחרי המוות
...החיים והמוות, חיים אחרי המוות מה ההבדל בין חי למת? אליעד כהן מסביר את ההבדל בין אדם חי לאדם מת, דרך התבוננות עמוקה בשאלה מהי נשמה, מה זה אומר לחיות ומה זה אומר למות. ההרצאה נפתחת בשאלה מהי נשמה? ומובאת דוגמה מיידית של אדם שנמצא לידך, עומד, ונושם באופן רגיל לעומת אדם אחר שהפסיק לנשום. אליעד כהן מדגיש שהפסקת הנשימה לזמן קצר של כמה דקות אינה בהכרח סימן למוות. אם אדם מפסיק לנשום לזמן קצר ואחר כך חוזר לנשום, ברור שהוא עדיין חי. אך אם הוא מפסיק לנשום זמן ארוך כמו שעה או יותר, כנראה הוא כבר מת. ההבדל נ...
החלטות בחיים, החלטות בזוגיות, החלטות בקריירה, החלטות במערכות יחסים, האם להיפרד? האם להתגרש? איך להחליט מה לעשות? שורש או סימפטום, תגובת שרשרת של בעיה, רשימת יתרונות וחסרונות במשהו, חוסר התאמה זוגית, להתעקש או לוותר
החלטות בחיים, החלטות בזוגיות, החלטות בקריירה, החלטות במערכות יחסים, האם להיפרד? האם להתגרש? איך להחליט מה לעשות? שורש או סימפטום, תגובת שרשרת של בעיה, רשימת יתרונות וחסרונות במשהו, חוסר התאמה זוגית, להתעקש או לוותר
...החלטות בקריירה, החלטות במערכות יחסים, האם להיפרד? האם להתגרש? איך להחליט מה לעשות? שורש או סימפטום, תגובת שרשרת של בעיה, רשימת יתרונות וחסרונות במשהו, חוסר התאמה זוגית, להתעקש או לוותר איך להחליט אם להיפרד או להישאר בזוגיות? כאשר אדם נמצא בזוגיות או במערכת יחסים, ולעיתים נתקל בקשיים או בעיות, אחד השאלות המרכזיות שעולות הוא האם להישאר בקשר או להיפרד. אליעד כהן מסביר כי בשלב הזה, אנשים רבים נוטים לפנות לפתרון חיצוני, כמו להתרחק מהזוגיות או לעזוב אותה, אך לפני קבלת החלטה שכזו, יש להבין את שורש הבעיה...
הבנה, להבין בשכל, באיזה שכל צריך להבין, איפה מרגישים את חוויית האחדות, לחשוב שאתה באחדות ולהיות בנפרדות
הבנה, להבין בשכל, באיזה שכל צריך להבין, איפה מרגישים את חוויית האחדות, לחשוב שאתה באחדות ולהיות בנפרדות
...בשכל, באיזה שכל צריך להבין, איפה מרגישים את חוויית האחדות, לחשוב שאתה באחדות ולהיות בנפרדות מהי הבנה אמיתית של אחדות ונפרדות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שישנם שני מושגים מרכזיים שצריך להבין לעומק: אחדות ונפרדות. לדבריו, המטרה איננה להפריד בין המושגים, אלא דווקא לתפוס כיצד הם מתקיימים במקביל. הוא מדגיש שכל ניסיון להגדיר או להגביל את ההבנה, הופך אותה למוגבלת ואינה אמיתית. זאת משום שהבנה אמיתית, לדבריו, אינה יכולה להיות מוגדרת במילים או מושגים, כי ברגע שהבנה מוגדרת, היא הופכת למוגבלת וסופית, ובכך...
היכולת שלך לפתור בעיות תלויה ביכולת שלך לאבחן את מקורן.
...תלויה ביכולת שלך לאבחן את מקורן. כאשר יש לך בעיה ואתה מבין שיש לך בעיה ואתה גם מבין את הפתרון לבעיה... אבל קשה ליישם את הפתרון בפועל או זה לוקח המון זמן ליישם וכו... זה אומר שלא הבנת את הבעיה מהשורש. ככל שתבין יותר את החוקיות של הדבר, ככה הפעולה המעשית תהיה קלה יותר. כאשר יש לך בעיה ואתה נלחם איתה כדי להגיע לפתרון, אתה עושה את זה לא נכון. במקום להשקיע את האנרגיות של בשביל להילחם בבעיה עד שתגיע לפתרון... תשקיע את האנרגיות שלך לחקור את שורש הבעיה. תנסה להבין את החוקיות מהיסוד. אחרי שתבין את השורש...
נתינה פולנית
...חשוב. מספרים לנו שזו מצווה לתת. משכנעים אותנו שהנותן מקבל. וכשכל כך הרבה אנשים אומרים את זה אז כנראה שזה נכון וזה הפך לאמת שאין עליה עוררין. ומה אתם חושבים? האם זוהי אכן האמת או שזוהי עוד תחבולה פולנית מתוחכמת? ושלא תחשבו שיש לי משהו נגד פולניות. שתדעו רק ששכנה של חברה שלי, אמא שלה נשואה למישהו שיצא פעם עם פולנייה. עפי תפיסתי היכולת לדעת לקבל היא הבסיס של הכל. אם נתבונן רגע מסביב בשקט. נראה שהכל קיים. סביבנו שמיים ועצים, ציפורים ופרחים, בתים, מכוניות ואנשים מוסיקה, צבעים, תבשילים, ריחות, הכל קיים...
פרחי באך ו - ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות
...- ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות שני ילדים הגיעו אלי לטיפול. אחד בן 10 והשני בן 7, שניהם לכאורה, עם אותה בעיה שאותה האם מציגה: לא מרוכזים בשיעור, חסרי מנוחה ועודף מתח. בשיחה עימם כל ילד הוא עולם אחר וכל אחד מקבל תמצית עם הרכב שונה. קשיי ריכוז יכולים לנבוע מכמה סיבות ולעיתים הם נובעים מקשיים אחרים שבגללם לא בא להם בכלל להתרכז. במקרים אלו בטיפול, נטפל פנימה יותר, מה הביא אותו עד הלום. יש אפשרות שהילד מתוח כי עוברת עליו כעת תקופה מאוד מסוימת שעלייה צריך לדבר, ייתכן, שמשעמם לו והחומר מאוד...
לחיות טוב
...טוב כדאי לחשוב על הדברים הטובים שבכל דבר כי הפרספקטיבה משתנה בזה מקצה אל הקצה. כאשר אדם חושב על משהו שהוא חושב שעשה בטעות = לא דבר נכון = אי אפשר לעשות מזה כלום = אי אפשר לתקן = פחות חשק לעשות דבר חדש = דעיכה. לעומת זאת כאשר אדם חושב על הדברים הטובים שבכל דבר = הוא לומד מהדבר = הוא מבין שזה הצמיח לו תועלת = הוא מבין שבזכות הטעות הוא יכול להתקדם לאן שלא היה יכול אם לא היה טועה = הוא מבין שלא משנה מה הדרך שהוא יעשה הוא ילמד תמיד משהו שצריך ללמוד בדרך = כל דבר שהוא יעשה (ללא מטרה לפגוע) או יטעה במשהו...
לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון
...- תורת ההיגיון לוגיקה היא תורה העוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא תורת ההיגיון. מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון מילה או מחשבה ותרגומה הלטיני הוא רציו. הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה על מחשבה זו. תקופת אפלטון בתחילת דרכה, בתקופת אפלטון, הלוגיקה...
אינטימיות - הגשר לעצמי ולאחר
...מילה עם קונוטציות שונות ומשונות. היא מחברת אותנו למרכיב חיוני ביחסים רומנטיים, היא מחברת אותנו ליכולת שלנו להיות פגיעים, כנים ואמיתיים בכל מערכות היחסים שלנו - בזוגיות, במשפחה ועם חברינו הקרובים. קיים הקשר קרוב הרבה יותר של אינטימיות. האינטימיות שלנו עם עצמנו. הכוונה אינה רק בהקשר המיני והמקובל של עינוג עצמי, בשלל צורותיו, שמהווה נושא בפני עצמו, סביבו קיימות שלל התניות חברתיות וגם מרכיב אשם חברתי כבד - במיוחד בקרב נשים, ושאלת מתן הלגיטימציה או האי לגיטימציה למיניות שלנו, כאשר אינה באה לידי ביטוי...
לצאת מהמטריקס - פירושו להיכנס למטריקס אחר - בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות
...מהמטריקס - פירושו להיכנס למטריקס אחר - בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות לצאת מהמטריקס פירושו להבין בשלמות את המציאות. כל דבר אחר זה כמו לראות את הסרט. נחמד, משעשע, מעביר את הזמן. בו ברגע שמבינים את המציאות בשלמות, יוצאים ממנה. אני אוהב לראות סרטים על בריחה מבתי כלא. ככל שבית הכלא שמור יותר, כך יותר קשה לברוח ממנו. ברוב הסרטים אחד האלמנטים המרכזיים הוא לנסות להתחקות אחרי מבנה הכלא, אחרי השגרה, למצוא נקודות תורפה. להתמיד. והאמת היא שבית הכלא השמור ביותר הוא העולם הזה. אפילו מוות לא משחרר...
פיתוח הפוטנציאל של מוח ימין
...של מוח ימין העשורים האחרונים השתייכו לאנשים מסוג מסוים שחשבו באופן מסוים - מתכנתי מחשבים שיכלו לפצח קודים, עורכי דין שיכלו לנסח חוזים במיומנות, בוגרי מנהל עסקים שאוהבים להתעסק במספרים. אולם מפתחות הממלכה עוברים לידיים אחרות. העתיד שייך לאנשים מסוג שונה לחלוטין, בעלי מחשבה שונה לחלוטין - אנשים המסוגלים ליצור, להביע אמפתיה, להבחין בדפוסים וליצור משמעות. אנשים אלו - אמנים, ממציאים מעצבים, מספרי סיפורים, מטפלים, מעודדים, כאלה שרואים את התמונה הכוללת... אנו עוברים מעידן האינפורמציה, יכולות לוגיות, ליניאריות...
תובנות לחיים 8
...מצבים שונים, ועל האדם להתמודד עם הדברים, ואם קשה לו - שיחפש דרך: ישאל מומחים, ינסה דרכים לפתור את הדבר וכו. החכמה היא להתמודד עם הדבר כדי שלא יציק עוד. כל דבר לגופו. ויש דברים שהאדם צריך לזרום איתם בחיים, וליסוע הלאה. והעיקר לא לפחד כלל, כי הכל טוב באותה מידה, רק שהאדם חווה נפרדות ובסופו של דבר, האדם מבין שהכל טוב. ולכן על האדם לקחת את הדברים בפרופורציה הנכונה ולהיות אובייקטיבי ככל האפשר, להיות אמיתי עם עצמו וכך ההתמודדות קלה יותר. והוא מבין את הדברים לעומק וחוקר ולא מפחד ואז מגלה את הדרך להתמודד...
המשפחה - קשר של שתיקה
...האמיתית והמלאה בחיי המשפחה מושגת עי פתיחות שבה יכולים שני בני הזוג להיות הם עצמם. פתיחות שבאה לידי ביטוי ביכולת להתחלק בחוויות, ברגשות, בציפיות, במחשבות, בפחדים ובחרדות. צורך זה הוא שהביא את אחד מבני הזוג לאימון. המושג המתאר את ההתחלקות ברגשות אלה הוא התקשורת. התקשורת היא דו - סיטרית. אין די בכך שאנו יודעים להיפתח ולאפשר לשני להכירנו. עלינו ללמוד להבין גם את השני. ללא התחלקות זו, הופכים הנישואים למונולוג. מה קורה במערכת יחסים בין בני זוג כאשר אחד מבני הזוג מדבר, והשני שותק? על פני השטח נראה שהאדם...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
שריר הגב הרחיב רציונאליות העולם מתנהל הסתכלות פנימה חוויות החיים הרגשת הקיום איך נוצר פחד לא הגיוני? איך לדעת למה אני בחרדה? חוסר אהבה עצמית משפיע על חוסר אהבה חיצונית לאהוב את עצמי למרות שאני רע מאוהבת בכמה גברים לא מביעים אהבה שמחה ועצבות אושר זוגי האקס לא רוצה לדבר איתי בחורה זורמת לטעות בקבלת החלטה לקוח חושש מתגובה של מישהו להחלטה שלו להתמודד עם שאלות ללא תשובה אחת להתמודד עם פחד להיפגע תכונות שצריך כדי להצליח קושי להתמיד להשפיע על רגש להרוויח כסף בלי למכור ילדה בחרדות הילד ברח מהבית רוחניות עכשווית שיגעון רוחני איך יוצאים מדה פרסונליזציה? להפסיק כדורים נוגדי חרדה ודיכאון איך לשכנע את האקס? אבל יש לו מישהי שריר ושריר נגדי מפרק הירך השיקולים של אלוהים לימוד הספר להיות אלוהים האם הארה קורית באופן אקראי? מורה מואר האם אפשר להיות אלוהים? להיות אלוהים בעצמך מפולת בבורסה יכולת להרוויח כסף התכלית של החיים משמעות החיים סבל או הנאה לחשוב שלילי או לחשוב חיובי בחירה בלי טוב ורע הוכחות שאין בחירה חופשית איך אלוהים ברא את העולם? ניתוח השאלה האם העולם נוצר עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים, מאמן אישי לחיים, מאמן אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 06_12_2025 השעה 14:52:26 - wesi4