ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






שבעת ימי הבריאה - יום 4 - חלק 3
... אור עבור יתר המידע שבערימה? זכרו נא כי מחבר התורה משתמש לשיטתו בארץ כדוגמה המייצגת שרשרת מידע חלקית - בה נפגשה התודעה האנושית לראשונה, וביקשה לפזר את ... היא עם בעלי הראיה הקצרה... לכן היה על מחבר התורה להגדיל עבורינו את התמונה המקורית באופן שנבבחין בכל הפרטים שבתוכה עד הקטנים ביותר. הוא חישב וראה שיש ... מה עם דנה! אם נחזור למטבע הלשון של התורה ולדוגמה המיוחדת של המחבר, או גם אז נשאל את השאלה: ומה עם הארץ? אומנם - זיהיתי עכשיו את הארץ וראיתי ... את פירותיה... תהייתך תקנית - ענה לי מחבר התורה והציע לי לנוע בשבילי התמונה כפי שנעים בשבילי החילזון, ניתן להגיע בתנועה סיבובית אל כל חלק בחילזון ... כאן משמעות משפט המפתח ויהי אור בו הציג מחבר התורה את התמונה המקורית בראשונה, והרחיב אותה זה ארבע פעמים עבורינו. ביום השני הרחיב את המשפט ויהי אור ל - ... העשייה, ויהי הזיהוי. באופן הזה ניסח מחבר התורה את משמעות העשייה האנושית ותכליתה - על פני המקבילה השנייה: ויעש אלהים את - הרקיע, כלומר יהי אור ... מתפתחת בהדרגה המציאות האנושית. כך ניסח מחבר התורה במקבילה השניה את תכלית העשיה האנושית, תכלית שמסתכמת בזיהוי המידע: ויעש אלהים את - הרקיע, ויבדל בין ... כאמור המקבילה השניה היום השני. וכך ניסח מחבר התורה במקבילה הרביעית המורחבת את תכלית העשיה האנושית, תכלית שמסתכמת כאמור בזיהוי המידע: ויעש אלהים את - ... שעתידות להתחבר עם המציאות. לכן, השתמש מחבר התורה במילת התואר גדולים לתאר את המאור שיעמוד לשימוש כל חמולה ויאיר את הדרך אליה... שני המארת הגדלים. ... המשתרעת על הלילה הארוך הזה. לכן השתמש מחבר התורה כאן במילת התואר (קטן) המאור הקטן הגם והאזור שאמור להאיר בו - גדול הוא מהאזור בו פועל המאור הראשון. ... לחופן כזה: הגלגל. דוגמה אחרת שהשתמש בה מחבר התורה: הארץ. ולמעשה ניתן להשתמש בכל דוגמה שעולה על הדעת, כל חופן כל חבילת - מידע כל זיהוי של רצף - חוליות ...
משחק ימי הבריאה חופש יכולות משה לזכור חללית תורה
דרך ארץ - פירוש המושג 'דרך ארץ'
... כח) דרך ארץ חשוב או לא? מקור מס 6: התורה נקנית בארבעים ושמונה דברים: בתלמוד, בשמיעת האוזן... ... אמיץ מהותי עמוק בנשמה לקיום לימוד התורה, שהתורה לא תהיה דבר חיצוני. חוקי תעבורה ... ממקום למקום ומזמן לזמן. לימוד התורה צריך לגרום שהאישיות תהפוך להיות תורה. יש אפשרות לדבר על התורה יש אפשרות ללמוד תורה ויש אפשרות לחיות תורה והאפשרות ... ארץ ואין זה ללא זה, אין ערך ללימוד התורה שלא יבוא לידי מעשה ושינוי ושפור אישיות ואין אמת בשום שיפור אישיות אם לא בדרך התורה. יש להבין גם את הרעיון בפרשת בהעלותך: ויהי בנסוע הארון ... יותר נאמר עליו כי אברהם קיים את התורה כולה (ויקרא רבה (וילנא) פרשה ב) שנא: עקב אשר שמע אברהם ... הרמבם בפרק הראשון בהלכות יסודות התורה (אבן עזרא שמות פרק כ) ועוד אבאר זה בדרך משלים בפ כי ... כפי שאומר הרמבם בהלכות יסודי התורה אומרים שעניינה ידיעה (רמבם יסוהת פרק א). כי האמונה אינה ... השגתו וכח הכרתו וכו וכבר חייבתנו התורה בזה כמו שכתוב: וידעת היום והשבת אל לבבך וגו. והראיה ...
חטא החרדים מושגים עיקרון תעדוף בהמה סודות אלוהים
מושגי יסוד בקבלה - מבוא
... שבתוכו חבויה פנימיות התורה, היא תורת הנסתר. מאחר שהמושגים המשמשים בשפת הקבלה, מייצגים את החוקים, הכוחות והמבנים הפועלים ומרכיבים את המציאות הכוללת, הם קשורים זה בזה בהתאמה ... קו השמאל, (רצון להגביל). התורה על פי הכתוב בספר הזוהר, התורה קדמה לעולם: אסתכל באורייתא וברא עלמא (הסתכל הקבה בתורה וברא את העולם). כלומר, התורה היא התוכנית האדריכלית של העולם, שבה הסתכל הקבה ולפיה ברא אותו, ולכן כל דבר שקיים בעולם כתוב בגלוי או ברמז בתורה. תפיסה זו נפוצה אצל רוב המקובלים, ... בחריפות בהתייחסו לסיפורי התורה, וכלשונו - לא ייתכן שלקבה לא היה דבר לעשות מלבד לכנס את דברי עשו והגר, למשל, ואם הייתה התורה חפצה לספר סיפורי ימי עבר, יכולה הייתה להיכתב טוב יותר. מסקנתו היא, שבקראנו את סיפורי התורה, אל לנו להסתפק בפשטי הדברים אלא עלינו לדעת כי כל מילה וכל אות, מצביעים על דברים מהותיים בקיום העולם. הרמבן כתב כי כל התורה כולה שמותיו של הקבה, והיא בעצם שם אחד ארוך, וניתן לשנות את סדר הפרדת האותיות בתורה, כלומר להרכיב כך מילים חדשות, וכך לגלות סודות מוצפנים. על בסיס ... בן השנים האחרונות, לפיו התורה מכילה מילים מנבאות עתיד המוסוות בצופן. רעיון נוסף הוא שיש שישים ריבוא אותיות לתורה (המספר המדויק שונה וישנם מספר תירוצים לקושיא זו) כנגד נשמות ... החיים היסודית. על - פי התורה: הדם הוא הנפש. מקובל לזהותה עם הצרכים הבסיסיים המשותפים לאדם ולשאר החיות. מקום משכנה בכבד. רוח ישות אמצעית המקשרת בין הנפש והנשמה, או הנפישה ...
לימוד השם יתברך לראות עולם לדבר אפשרות רגע אחד ציור יש מאין
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 2
... מצאתי שם ביטוי בהיר ומדוייק שעונה על המונח הגדרה. ומדוע איפוא קניתי דווקא את הגדרת מחבר התורה לנשמה... - כי הוא לא הלך סחור סביב הנושא ונגע בו ... יש לה קיום במרחב הגוף האנושי, כי רק במרחב הגוף הזה ניתן לחוש בהעדרה או לחילופין בקיומה. מחבר התורה נתן לנשמה האנושית את שם התואר מודעות המקביל בעצם ... המידע, להבחין בו. הבחנה זו תעמיד את המידע לרשותך הגם ואינך צורך אותו או את חלקו מיידית. מחבר התורה עשה פחות או יותר את אותו התרגיל המחשבתי של כרטיס ... וורטואלית ושם על החבילה הזאת את שם הזיהוי שאבחר: אד, נשמה, מודעות... ולא על שום מה... מחבר התורה הניח שהיצור היחיד ביקום שיכול להיות מודע לקיום ... ההבחנה של היצור האנושי אינו מוגבל וחולש על מלוא חבילת המידע של היקום, מכאן מקור הנחת מחבר התורה כי האדם הוא היצור היחיד שיכול להבחין בתכולת ... מהתנודות ההן, לא היה ניתן לחבר שוב בין שני המונחים עמ להבין את תיפקודם במערכת האנושית. מחבר התורה הוציא מתחת ידו ספר מדעי לכל דבר, בו הוא תיעד את ... ומטרתו המוצהרת היתה להחזיר את התודעה לגוף - שיפעלו שוב כיחידה אחת כפי שפעלו במקור. בחיבור התורה נרשם ליווי כרונולוגי לסטיה הווירטואלית בכל שלבי ... לא קיימת סיטואציה כזו, כל המערכת האנושית נולדה כיחידה אחת לעבוד כיחידה אחת. ובעצם, אומר מחבר התורה, ניתן לתאר את פעולת הכבד בגוף חסר כליות כי ניתן ... שרק דומה לראשון, כי הגוף הראשון המקורי נוצר עם כבד וכליות לצידו שעבדו ביחד כיחידה אחת. מחבר התורה לוקח איפוא את הגוף החדש שנוצר מתערובת מוזרה של ... שאין לי את המספר המדויק שלהן אבל ניתן למנות אותם אם נמנה את הדמויות השונות שהופיעו לאורך כל התורה . הגופות החדשות, או אם תרצה הדמויות החדשות הן ...
תודעה תרגיל מחשבתי תפקיד בנקים יכולת אנושיות מקוריות גוף אנושי
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 5
... את המחשבות המפוזרות לכל עבר, אני האדם זקוק לסדר בראש. והינה לפתע דופק מחבר התורה על דלת האדם: בוקר טוב, הינה סדר הדברים: ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה. (בראשית ב, ו) סדר הדברים הזה שתחב מחבר התורה לידי הוא אב טיפוס של היערכות כל חוקי הטבע על צבאותיהם ביקום. צבאות הוא מונח שהטמיע מחבר התורה ומשמעותו כוחות, במקרה שלנו הכוונה לכוחות הטבע. אני שב ומדגיש כי אני קונה את הגדרות מחבר התורה כי הוא בונה אותן ללא יוצא מן הכלל כביטוי של הבחנה - לא של קביעה מנומקת. הבחנה היא לא ביטוי שהאדם יכול לדחות או לקבל כי היא לא ... קולט אותו או יקלוט אותו, אין רובד רביעי בו נקלט הביטוי של ההבחנה. מחבר התורה התבונן איפוא ביקום - כמו שאנחנו מתבוננים בו, התבונן בחומר ובכוחות הפועלים עליו, ורשם את הבחנתו זו: ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את ... הברורות של החומר ונשארתי עם תהיותיי ושאלותיי... ובכן אומנם הוא הדבר, מחבר התורה אכן צפה בחומר אבל רשמיו כאן אינם מתייחסים לתכונות החומר ונטיותיו אלא לכוחות הפועלים עליו. למעשה הוא הבחין באב - טיפוס הנגזר ... התרשים שלפנינו איפוא דומה למספר עמודים שחתכו אותם מאמצע ספר עבה... ואכן מחבר התורה מתחיל את הביטוי בהתחלת פרק ב של בראשית, ומצייר את התודעה האנושית והמקורית של האדם כאשר הבחינה ביקום ובכוחות הפועלים עליו. ויכלו ... שגם אנחנו חיים אותו, ולשביב שכזה אין התחלה וסוף כי ליקום אין סוף, אולם מחבר התורה ובאופן יצירתי אם נכון הביטוי - וכאילו עצר לרגע את הבזק השביב הזה בשביל לקחת תמונה ליקום, לנתח אותה ולהראות לנו את הרקע עליו ... הפסוקים ד ה מפרק ב עליהם עמדתי בחלק הראשון של היום השביעי, דרכם הציג מחבר התורה את מה שקדם לכאורה לתמונה שבידינו, ואף דאג להזכיר לנו שהמדובר בניתוח היפותטי, לא מעשי, כי לא ניתן לעצור את היקום ולהציץ במה שהיה ... אין סוף לפועלים האלה שמספרים את סיפור התמכרות האדם לצפייה ביקום. מחבר התורה התעכב על הנקודה הזו ארוכות ותיעד אותה. את הפרק הראשון של היום השביעי עצרתי בנקודה הספציפית הזאת מסיבות אישיות. אינני מתכוון ...
מאמץ ניהול גורמים הוכחות טון דיבור ילד בוקר טוב חופש
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 6
... הטירוף אופף אותו ומשבש את דעתו. לרמת בילבול זו הגיע דור הפלגה, ומספר דורות אחריו נולדה התורה לעשות סדר בערבוביה ולהחזיר את הכלים אל כנם. לאפס את המחוג, את זאת ביקשה התורה לעשות (לכאורה). אבל הבעיה היא שישנם שישה מליארד מחוגים להחזיר... כי לא כולנו השתמשנו באותם כלים חלופיים, לא כולנו התבלבלנו באותו האופן, יש להחזיר כל אחד אל המחוג האישי שלו ... האישי שלו ויבחין במפתו הפרטית מתוך הטקסט המשותף שפונה לכאורה לכל מאן דבעי. רוצה להגיד שהתורה היא אישית, פרטית, בלעדית עבור כל אדם ואדם. רק באופן הזה יכול להתקיים בה המבחן האלוקי, אם תרצה - רק אם היא כזאת (שמעניקה הדרכה נקודתית - אישית) יכולה להיות אלוקית. במילים ... היום, אפשר לתרגם את שם ההווייה ל - מציאות. משה רבינו חקר אודות המונח הזה שם ההווייה, והתורה מביאה לנו את סיכום מחקרו זה ב - שמות ג, עמדתי על הפרטים במאמרי הגירוש מגן - עדן. להלן הקישור לפרק שעוסק בזאת: http: tora.us.fm tnk1 tora dvrim dm - 06 - 04 - shabot. html ... עד מאוד, בין המדריך האישי לבין המודרך. (בשני הפרקים ג, ד של שמות ניתן לגעת באבחנה הזאת) התורה מתחילה את דבריה עם מסע ישיר אל תוך שני המונחים האלה: אלהים, יהוה, זו המשימה הראשונה שלוקחת התורה על עצמה: להסביר לקורא את המשמעות המקורית של שני המונחים האלה וההבדל ביניהם. נגעתי בשלושת חיבורי האחרונים (מידע, הגירוש מגן - עדן, לזכר רועי קליין) באבחנה הנגזרת מהפרק ... של בראשית שגם הוא מורכב ממספר פגישות, ואחריו הפרק השלישי, והרביעי, עד הפרק האחרון של התורה המסתיים במילים לעיני כל ישראל. מי שהזדקק לפרק האחרון הזה והגיע אל המילה האחרונה, יכול מתוך הבושה לכלוא את עצמו לכל חייו בחדר סגור... ומהו השיעור הכללי? מה הביג דיל הזה? איזה מסר מכיל השיעור הזה שכל התורה סובבת אותו! - על זאת אדבר בפרק הבא, לכן ומתוך השמירה על הרייטינג של הסידרה לא אגלה את המסר, אבל אני מוכן לגלות מה אין במסר הזה: הוא איננו מדבר על קיום השם - המונח השגור ... נדבר איפוא בפרק הבא... את הסקירה הזאת הבאתי במטרה להסביר את המשימה הראשונה שלקחה התורה על עצמה: להסביר לקורא את המשמעות המקורית של שני המונחים (יהוה, אלהים) וההבדל ביניהם. ההסבר הזה יועד לתלמיד הכסיל ביותר, זה שאמור להשתמש בכל פרקי התורה... בפרק הראשון שיחק אלהים - ללמדך שאין זה אלא הדרכה אישית ביותר... התורה פונה אל כל קורא וקורא ואומרת: זהו שיעור אישי, ללא הדרכה אישית ונקודתית - אינך יכול לעמוד על הפרק הזה (השיעור הזה), אשר על כן פקח אוזניך ושמע את התדר האישי שלך, דרכו תעמוד ...
מסקנות פגישות הגדרה אינדבדואל עבודה גן עדן טקסט להחזיר
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 11
... ופורש במרחבו את המידע הרב ערך אודות המציאות - אין סיכוי להתקיים למרחקים ובלשון המעטה. מאידך, הספר שפרש בו מחבר התורה את אותו המידע שעלה בספרי - שרד למרחקים, ואני אגלה מיד את סודו: המידע שנשא אותו ספר התורה הוא מידע משתנה. בשביל להסביר את התופעה הזאת יש להזמין דוגמה... בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ. את המשפט הזה פגשתי ממרחקים... ולמעשה איתו התחלתי את המסע שלי עם ספר התורה. לכאורה, המשפט הזה מבטא מידע מובהק ומדויק שאינו משתמע לשני פנים. אומנם קיימת צורה של מידע המשתמע לשני פנים כמו מידע המנוסח בלשון צינית, או אירונית, או אף ... - הוא מידע גולמי שלא יכול להשתנות גם אם תשים אותו על הכוכב הרחוק ביותר בגלקסיה. וכך אומנם התחלתי את מסעי עם התורה, וקראתי את המשפט ככל אדם: בראשית, בהתחלת כל הזמנים, מה שנקרא בעידן החדש - בנקודת הביג באנג, ברא האל האחד והיחיד את היקום, את השמים והארץ. אני לא נטיתי ... ניסחתי באחד החיבורים האחרונים את השאלה הזו באופנה זה, אולם הרהורי בה התחיל לפני שנים, בתקופה בה התחלתי לחקור את התורה - חמוש בכלי פשוט הוא הכנות שלי... בתקופה זו חיברתי מסמך ארוך על עקדת יצחק בו שללתי כי אברהם אבינו הלך מתוך ידיעה ברורה לשחוט את בנו, כי אם ההפך המהופך: ... ומה פשר הבקשה המוזרה? לא אספר לכם! לא אפגע ברייטינג של המאמר. יעבור זמן, ובנתיים גם אני אצא למרחקים במרחב התורה ואפגוש באחת הפינות את המונח המקורי אלהים שמגלם את העומד במרכז השליטה של האדם - הלה הוא התודעה האנושית, המנחה, המדריכה, המכוונת, המובילה שעומדת בראש הגוש ... הרגע באחד הפרקים של הסדרה - וכן ראיתי עד כמה הוא רחוק מתפיסתי וממושגיי הנוכחים. היום אני רואה עד כמה דייק מחבר התורה בכל משפט ואות, ולמעשה גם בסדרה וגם במאמר שלפניה הבחנתי באותה תכונה של דיוק ואף תיעדתי את הבחנתי... אני מבקש לחזור שוב אל המשפט הפותח את התורה: בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ. ואני רוצה לציין שבסדרת שבעת ימי הבריאה שאני כותב והפרק הזה בעצם הוא הפרק החותם - חזרתי לפחות 20 פעם אל הפסוק הזה ... ביקור וביקור מצאתי את המונחים המדויקים המשתלבים באופן כה מדויק ומכוון, עם שלל המונחים המקשרים אותי עם יתר פינות התורה. מי שעיין בסדרה יכול לעמוד בקלות על ההבחנה הזו. ...
קשר עין שינויים להטריד תכונות היקום הגוף האנושי אלוהות האמת הבלתי תלויה
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 7
... הבזק אחד שמתקיים ללא הפסק. הווה שמתקיים ללא הפסק. הווה שאינו נגזר מהזמן ושמתקיים ללא הפסק. וזהו השם שנתן מחבר התורה לדינמיקה של הכוחות הפועלים ביקום: יהוה. י - הוה, יהא ... ויתקיים ללא הפסק. האות י מקדמת כל פועל שעתיד להתקיים: ירצה, יפקוד, ישמור, ינשום... במקרה הזה שיבץ אותה מחבר התורה עם ההווה (יהוה) בשביל להצביע על ההווה שאינו נגזר מהזמן ... שהדבר הנעשה על ידי שיקף אימרה ברורה מתוך הדינמיקה אותה שמעתי באופן צלול... זו הרמה הספרותית ששימשה את מחבר התורה לתאר מעשה מודע של אבותינו... היינו שהיו מודעים למסלול ... החלק הרוחני של האדם... בכל אופן, אין חולק על זה שהמודעות או הנשמה או ההכרה מגלמים את מרכז השליטה של האדם ומחבר התורה קרא למרכז הזה במונח אלהים, ומהמונח הזה נגזרו הרבה שמות ... אלהים שובץ בדכ בתורה במקומו המקורי, היינו במשמעות שממחישה את התגלמות מרכז השליטה של האדם. אם להשתמש במונחי התורה - אמור מעתה, מי שמכיר את המונח יהוה לעומק יש לו אלהים. ... במימד המרחק, וזו הפוטנציה שזיהה בעצמו וביקש לנצלה עד תום ולצאת בחברתה לשופינג עם כרטיס אשראי פתוח... מחבר התורה בתורו ביקש לבודד את תכונת הצריכה הזו ולעמוד על מרכיביה, ... הנייחת שצילמה מתוך היקום הדינמי, שנעצר לרגע בהוראת הצלם לכבוד הצילום... התרגיל המחשבתי הזה, אגב, שימש את מחבר התורה לאורכה ולרוחבה. ולמען הסרת צילם של ספקות שעלולים להתגלע, ... לעצמי וכאילו ליקום סוף או אז גם התחלה תהיה לו ובשטח שנוצר אוכל להשליט סדר, וזהו בעיניו התרגיל המחשבתי של מחבר התורה, באופן הזה הוא הציג לי את אברהם ואת יצחק ואחכ את יעקב... ... זאת. כד על - כן, יעזב - איש את - אביו ואת - אמו, ודבק באשתו והיו לבשר אחד. (בראשית, ב) ויאמר יהוה אלהים... מחבר התורה פותח את התבוננותו בחולית הצריכה, באמירה היוצאת מכיוון ...
להיגמל מהתמכרות הגוף האנושי רצונות להצביע רוצה להכיר יכול להעריך משה רוחני
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 11
... מלשון: אנך. אות מיוחדת מבחינה מספרית בשיטת הספירה העשרונית בה התורה משתמשת, המספר 7 הרומז לאות ז הנו בעל ... שמיני עצרת - בארץ ישראל זה גם יום שמחת תורה - יום סיום והתחלת התורה, המבטא מעגל אינסופי, של חזור וחזור ... כאבן הספיר את ימי הספירה, לפרוץ ולהגיע אל היום החמישים! התורה - נרמזה בשמונה התורה אשר הייתה קיימת תתקעד (974) דורות ... פתאום עובר נעים זמירות ישראל אל הפסוקים המיוחדים ומתאר את התורה: תורת ה תמימה משיבת נפש, עדות ... פיקודים, מצווה, יראה, משפט, דברך, אמרתך. שמונת תארים אלו של התורה חוזרים וחוזרים עוד 22 פעמים בפרק ... ב, וכו סהכ 176 פסוקים (22X8) כשבכל קבוצה חוזרים שמונת תארי התורה המתגלים בפרק יט. מעניין כי הפרשה ... פרשת נשא הנקראת בקביעות בשבת מיד לאחר חג השבועות יום קבלת התורה. והמסכת הארוכה ביותר גם היא מסכת בבא ... מעל מסגרת חוקי הטבע. המנורה - בעלת שבעת הקנים, מקומה בהיכל, התורה שהיא מעל לטבע - מונחת בארון, בקודש ...
ספר תורה העם היהודי הבדלה מושגים מלחמות לרדת במשקל למכור מוצר יקר ללקוח היהודים
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 2
... ממנו נוצר העולם. חכמתו העילאית של הבורא, התגלתה עי אותיות התורה. כך דורש ורומז רשי כבר בפרושו על הפסוק הראשון בתורה: כח מעשיו הגיד לעמו... אם כן מה היא האות ה - 28 אות הכח? הבה ונתבונן: ערכן של האותיות: א = 1 ב = 2כ = 20ר = 200 ג ... אותו ב - 9 - סכום ספרותיו תמיד יחזור להיות - 9 בברכת התורה אנו מדגישים ונתן לנו את תורתו תורת אמת וחיי עולם נטע בתוכנו. מכאן אולי מובן לנו מדוע האות ב נחשבת במציאות מסוימת כאות הראשונה. האות א רוחנית ביותר, והאות ב יש לה את ... הבורא כדי לנמק, מדוע מתאים לה להיות אות המתחילה את ספר התורה. האותיות הופיעו בסדר הפוך מהסדר הידוע לנו היום, מהסוף אל ההתחלה. האות ת נכנסה ראשונה ואחריה האות ש ואחריה האות ר וכן הלאה... כל אחת היתה צריכה כביכול לנמק מדוע דווקא היא מתאימה להיות הראשונה באותיות התורה . בכל מקרה, בכל אות, מצא הקבה סיבה מדוע היא לא מתאימה... עד שהגיעה האות ב והציגה את עצמה כאות המסמלת ברכה. הסכים הבורא לשבץ אותה כאות הראשונה בתורה, במילה בראשית. ... כג פרשת קורח (דף קעט עא) נאמר כי הקבה החליט להתחיל את התורה דווקא באות ב ובכוונה תחילה לא באות א. מכיוון שהאות ב מבטאת רעיון של ברכה, דהיינו ריבוי ושפע. והאות א מבטאת ארור. ההוגים שואלים שאלה טובה - אם א רומזת ל ארור מדוע אם ... יש שני חלקים בתורה. רשי הקדוש שם לב ושאל מדוע התחילה התורה בבראשית? אם עיקר התורה הן המצוות והקשר אל העולם הרוחני מדוע התחילה התורה בספור בריאת העולם הגשמי? נכון! שני חלקים הם! סיפור יצירת העולם הגשמי, וסיפור העולם הרוחני. - אבל חד הם! בעולם הגשמי, מצפים אנו תמיד לשפע לפריון, לתוספת ברכה. ואהבך ...
שכר ילד התנך ספר תורה צורות הדבר היחיד קללה מצוות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התורה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התורה, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התורה, איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לזוגיות, מאמן אישי לבני נוער, קואצינג מומלץ בתחום התורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0703 שניות - עכשיו 10_08_2025 השעה 19:34:14 - wesi4