ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9 ✔ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8. אני הולך להתעסק היום בשאלה... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9
ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8.

אני הולך להתעסק היום בשאלה הגדולה ביותר: מי אמר שאלהים כתב את התורה? אולי זה אהוד? שלמה? שרה? איתן...

תנו לי שתי דקות ואני כבר חוזר אל השאלה הזאת, פתחתי בה בשביל לוודא שלא אשכחנה, זהו הנושא שלנו להיום, אבל לפני כן הייתי רוצה להשלים רעיון קטן שהתחלתי בו בפרק הקודם אודות חוק הטבע, המסר... כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר הזה ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. המסר וכאמור פשוט הוא מאין כמוהו: לך - תגיע, הטבע בנוי באופן שיבטיח את הגעתך, את קיום רצונך שביטאת אותו והתחלת בפועל לעסוק בו - יהא אשר יהא. אם כן, מה הכוונה שכל התורה על כל פרקיה וחמשת חומשיה מעבירה את המסר הזה ברמותיו השונים? מה הכוונה!

דוגמה: "לאכול בשביל לחיות" - זה אחד המשפטים הפשוטים והמופשטים ביותר, העקרוניים ביותר המוסכמים על כל בני אנוש, עד למחמירים שהעלו את סף העיקרון עד כדי "לחיות בשביל לאכול"... ולמרות התוכן המופשט והמובן של המשפט, יש והופך לא פעם למסר מתוחכם ורציני שיש לעבוד עליו ולחשוב איך לנסח אותו במטרה שייקלט כמהותו וכתיקנו בכתובתו הנכונה. לא פעם ישבתי והעברתי את המסר הזה לאחד הילדים שלי (דווקא לבכור לצערי) והסברתי לו את הבלתי יאומן: יש לאכול בשביל לחיות, בשביל לגדול, בשביל לתפוס גובה... אני מכיר זוגות יותר מתוחכמים ממני שמעבירים את אותו המסר לילדיהם באופן מעשי, שיירדו בכוחות עצמם אל עומקו וירגישו על בשרם את מהותו. לא רצו לאכול? למרות שהגיע זמן האוכל והארוחה ערוכה על השולחן? אין בעיות - עונים הזוגות המתוחכמים האלה לילדיהם, ומעבירים להם את "המסר" המעשי באופן מתוחכם: גם כעבור שעתיים כאשר מתפתלים ילדיהם מרעב ומבקשים בכל לשון חתיכת שוקולד, עוגיה, "טוב חתיכת לחם", "אוקה - תני לי את הארוחה שהשארתי מקודם", וגם כאשר צועקים ומתחננים ומתפתלים מכאבו האכזרי של הרעב, ההורים החכמים והמתוחכמים מסרבים להם במטרה להעביר לקטנים היקרים האלה את המסר הזה באופן מעשי ומתוחכם: יש לאכול בשביל להמשיך לחיות ולשחק, לא אוכלים - לא חיים, אין כוח.

"לאכול בשביל לחיות". אם כן, משפט כה מופשט זה הפך למסר של ממש למגזר מסויים של משפחת האדם, אולם הוא לא עצר כאן ואף לאחר תקופת הילדות המשיך והתפתח המסר הזה והשתכלל מאדם לאדם ובאותה המשפחה. מגזר מסויים ממשפחת האדם כבר מכיר את הערך התזונתי של האוכל ויודע למדוד את מד הקלוריות שבו, את השומנים, את הערכים הרעים, הטובים, חלבונים, פחמונים, מלחים, ויטמינים...

אם כן גם האדם המבוגר נחלק למגזרים: מגזר שמודע לערך הטמון במסר המופשט, מגזר שפחות מודע לו, ומגזר שהמודעות שלו שואפת לאפס. יש שמנצל את המודעות הזו ומפיק ממנה את איכות ואריכות חייו, יש שיודע ומתעלם, וישנו מגזר שלם שלא עמל מעודו על פיצוח המסר וכתוצאה ישירה מזאת מצא את מותו. הקורסטרול אומרים הוא הרוצח מס' אחד של האדם, ומתכוונים של האדם שאינו מודע לקיומו ו/או מתעלם מקיומו.

לסיכום, "המודעות" הדלה ביותר למסר המופשט שלעיל שייכת ללא ספק למשפחת החיה, שגם "בתודעתה" צרוב אותו המסר אך ברמתו הנמוכה ביותר: החיה אוכלת בשביל לחיות. על המדרגה הבאה עומד האדם שמודע יותר לערך האוכל, הוא ייעבד אותו ויעשה ממנו מטעמים. על המדרגה הבאה יעמוד האדם הגבוה ביותר שיישכלל את המודעות שלו לגבי הערך התזונתי של האוכל, וינצל את המודעות הזו לאריכות ואיכות חייו.

זאת היתה הדוגמה הקרובה ביותר למסר - לחוק הטבע המקביל "לך - תגיע". מודעותינו לתוכן המסר הזה עומדת היום על המדרגה הנמוכה ביותר הנושקת כמעט למודעות החיה הזהה לאינסטינקט. גם בחיה צרוב המסר הזה, חוק הטבע הזה, היא הולכת - ומגיעה! וכידוע, "המודעות" שלה אינה עוברת את מחסום האינסטינקט, כלומר היא לא מסוגלת לעבור את האינסטינקט הזה ולעלות איתו לרמת מודעות שתאפשר לה לרדת אל עומק חוקי הטבע ולנצלם ע"מ להשתכלל... אומנם היא הולכת ואף מגיעה, אך עד לגבול מסויים ומוגדר מראש, היא הולכת ונתקעת במיכשול הראשון ואין לאל ידה... היא נתקלת בבור הראשון, נופלת ומוצאת את מותה במוקדם או במאוחר, תלוי מתי נזדמן לה הבור.

כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר "לך - תגיע" ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. היא מנסה לפתח בנו את המודעות לחוק - טבע הזה באופן שנעמוד במודעותינו אליו על המדרגה הגבוהה ביותר, באופן שנתרחק כמה שמהר ויותר מהמדרגה הבהמית לה אנו צמודים מזה דורות, באופן שנגיע לידי מודעות כזו שתנוצל על ידינו ללא הגבלה ובאופן חופשי שהולם אותנו. בכל פרק ובכל שורה היא מנסה לעמוד על "אחד המכשולים" שעלול האדם להתקל בהם, לא בדרך אל רצונו - כי אם בדרך להבנת חוק הטבע הזה שהצטמק וכמעט נמחק מתודעתינו על פני אלפי השנים, ולא נותר ממנו כמעט מאומה... פרק "עקדת יצחק" (למשל) מתאר את אחד המכשולים האלה, אחד מיני רבות, היינו פרק אחד מתוך הרבה פרקים המתארים מיכשולים שונים - בדרך להבנת המסר המקורי הוא הוא "חוק הטבע".

אבל מי אמר שהתורה כותבת אודות המסר הזה ומי אמר שהיא מתכוונת לזאת? ועל איזה מסר סח אתה!

ויאמר קח - נא את - בנך את - יחידך אשר - אהבת את - יצחק, ולך - לך אל - ארץ המריה, והעלהו שם לעלה, על אחד ההרים אשר אמר אליך. (בראשית ב, כב)

שני תריסר פסוקים מכיל הפרק של עקדת יצחק, והוא מדבר באופן שוטף עקבי ומעמיק אודות אחד המכשולים הבסיסיים ביותר שהאדם עלול להתקל בהם במהלך מסעו להבנת חוק הטבע הבסיסי: לך - תגיע!

אבל... קשה לקבל את המסר הזה כאחד מחוקי הטבע, כי דווקא הטבע הוא המפיץ הגדול ביותר של המכשולים שעומדים בפני רצון האדם... אני יכול ללכת ולהגיע דווקא אם תבטיח לי מרחב ידידותי שלטבע וגורמיו הבלתי צפויים - אין יד בו...

אולם, ואף אם יעמוד חוק הטבע הזה במבחן המציאות ולא "יפריע" בדרך לעיבוד רצוני, ואף אם נניח שאקבל מהטבע את מלוא העזרה וכאילו מדובר בישות שהעמידה לרשותי את כל המשאבים למלא את רצונותי ושאיפותי, והרי בזאת אני כורה לעצמי בור עמוק שאין מנוס מליפול בו! כי מצד אחד וכתוצאה מהפנמתי זו אני שם את מלוא מבטחי בטבע כי יודע אני שאגיע... ומצד שני החשש הטבעי מהבלתי ידוע הטמוע באדם באשר הוא יתעורר אצלי ויעבוד שעות נוספות - כל עוד ואני בעמדת ציפייה מהטבע... יודע אני שאגיע אבל דווקא בגלל ידיעתי זו אני מעיר את החשש הטבעי שבי מהלא נודע... תהליך מנוגד כזה יקשור לי את הידיים: אלך או לא? אצפה או לא? אעשה או לא? (אחשוש? אבל אני יודע!) / (אבטח? אבל אני חושש)... - ידי קשורות, לשוני קשורה, מבטי קשור, עקוד אני! זו ההרגשה שמתפתחת מאליה כתוצאה ישירה מעצם הכשרת המודעות לחוק הטבע: עקדה! זה "אחד המכשולים" שנתקל בהם האדם כאשר בא במגע ראשון עם חוק הטבע הזה, ועל המכשול הזה מדבר פרק העקדה. מכשול אנושי זה מתואר באופן ישיר ברור ועקבי דרך שני התריסרים של פסוקי פרק כב של בראשית. לעומק זה יורדת התורה.

חתמתי בשורות הקודמות על אחד הצ'יקים הכבדים ביותר שהתחייבתי עליהם פעם, ולא נותר איפוא אלא למלא את ההתחייבות: איך והיכן כתובים הדברים האלה, המתוארים על ידי כברורים, כאנושיים, כעקביים. אני מנסה לציית לתמרור האזהרה שבי: אל תתחייב על יותר מדי... אך אין כאן באמצע, יש כאן מילים ותיבות ושפה והבנה אנושית ממוצעת שיכולה להעמיד כל הבטחה במבחן: או שיש מילים ונוסח עקבי שמתארים בבירור את המכשול שדיברתי עליו, או אין, אין באמצע, ניתן לגלות במהרה זיופים מעורפלים או הזיות פילוסופיות.

אבל, היה וקיימתי את הבטחתי והראתי שהתורה, כל כולה, מדברת על המסר ומפענחת את המסר ומחזירה את האדם לחיק הטבע ולאחד החוקים הבסיסיים שבו, אבל מי אמר שאלהים כתב אותה? מי אמר שזו ישות על שבראה את היקום ואת האדם ואת החיה? אולי זה אהוד? שלמה? שרה? איתן... אולי זה אחד האנשים האינטלגנטים שהבחין ותיאר את הטבע? אולי זו ישות חוצנית - חייזר שהאינטלגנציה שלו עברה אותנו במליארדי שנות אור...

כל האפשרויות האלה סבירות הן, תקינות הן, קיימות הן בזכות עצמן, אינני מביע את דעתי שלי אני מביא את הדעה שהעתקתיה מהתורה, ובעצם שהיסקתיה ישירות מהתורה עצמה.

התורה ידידי לא הזכירה אף במילה אחת את קיום ישות העל, את המושג "אלוהים" השגור בפינו. היא כן תיארה את המסר, את חוק הטבע, את המיכשולים... היא כן הראתה לאדם את הדרך חזרה אל רצונו האנושי שבמהותו אינו מתכלא ועל כן האדם ובאמצעותו חי לעד. אלו דברים שניתן לקרוא אותם שחור על גבי לבן ולבחון את מקוריותם ואמינותם מקרוב. אבל התורה עצמה שואלת אותנו בעצם: ולמה עליכם לדעת אם אלהים קיים! האם קיומו או אי - קיומו משנה כהוא זה מחוקי הטבע הנהוגים ביקום?

בשביל להגיע אל מעמקי חוק הטבע הזה שקראתי לו "מסר", לימדה אותנו התורה להעמיק אל תוך עצמינו... היינו לפתוח ערוץ מיוחד אל עצמינו, באופן כנה טוטלי, באופן הזה ניצור את הקשר המתאים עם הערוץ הראשי הפועל ביקום שידריך אותנו הלאה... ערוץ זה יוביל אותנו אל המדריך "האישי" שבעגה של התורה נקרא "אלהים". כותב התורה יכול להיות המדריך הזה "אלהים", זו האפשרות הסבירה שאני מוצא, אבל בין כה וכה השאלה בעינה עומדת: וכי מדוע אנו מתעסקים בקיום אלהים - ישות העל! והרי זו שאלה אישית עד מאוד... כן מעניין אותי מאוד לגלות את מהות הישות הזו - מה עוד ויש בידי את האפשרות ליצור עימה קשר, התורה בעצמה לימדה אותי לעשות זאת.

משה רבינו, באחד ההתייחדות שלו עם עצמו כאשר הצליח ליצור את הקשר המתאים עם מדריכו האישי שגילה בעזרתו את אושיות החוק הזה, הוא שאל אותו שאלה אישית עד מאוד: מי אתה?

"ויאמר משה אל - האלהים, הנה אנכי בא אל - בני ישראל, ואמרתי להם, אלהי אבותיכם שלחני אליכם, ואמרו - לי מה - שמו, מה אמר אלהם? " (שמות ג 13)

על השאלה התקנית הזאת נענה:

"ויאמר אלהים אל - משה, אהיה אשר אהיה, ויאמר, כה תאמר לבני ישראל, אהיה שלחני אליכם" (שמות ג 14)

עמדתי ארוכות על המעמד הזה במאמרי "הגירוש מגן עדן":

http:/ / tora.us.fm/tnk1/messages/sofrim_shabot_index_5.html

אולם וברגע של הומור יכלתי לחזור על התשובה שקיבל משה: אהיה אשר אהיה! מה זה משנה לך מי זה... לך אל המסר המקורי, פענח אותו וחיה לעד, ואם תרצה לאחר מכאן להרוות את סקרנותך ולעמוד על ישות המחבר או המדריך, אז תעשה את זאת אחר כך, זאת משימה משנית, בנתיים לך גלה את החיים.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 10.
מבחנים שעות נוספות מטרה סקרנות צער עקביות איך להתעלם הבטחות למידה מבחן עקדת יצחק עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
לפעול לפי נוסחה, לפעול לפי תחושה, לפעול לפי הרגשה, נוסחה לטיפול בבעיות, לפעול לפי אינטואיציה, לפעול לפי מה שמרגיש, איך לדעת מה לעשות? איך לדעת מה נכון? לדעת מה להחליט, קבלת החלטות
לפעול לפי נוסחה, לפעול לפי תחושה, לפעול לפי הרגשה, נוסחה לטיפול בבעיות, לפעול לפי אינטואיציה, לפעול לפי מה שמרגיש, איך לדעת מה לעשות? איך לדעת מה נכון? לדעת מה להחליט, קבלת החלטות
...לפי הרגשה, נוסחה לטיפול בבעיות, לפעול לפי אינטואיציה, לפעול לפי מה שמרגיש, איך לדעת מה לעשות? איך לדעת מה נכון? לדעת מה להחליט, קבלת החלטות לפעול לפי נוסחה או לפי תחושה: מהי הדרך הנכונה לקבל החלטות? אנשים נתקלים בחיים במצבים מגוונים של קבלת החלטות, בהם לעיתים הם יודעים להתמודד בצורה טובה, ולעיתים נלחצים ומתקשים. אליעד כהן מתמקד בשאלה כיצד ניתן לצמצם את הפער בין יכולת ההתמודדות הטובה של האדם בסיטואציות קטנות, לבין חוסר יכולתו להתמודד בבעיות גדולות ומורכבות יותר. מהו הגורם לפער בהתמודדות עם בעיות...
ללמוד אצל אליעד כהן, הסיפור של אליעד כהן, אין לא יכול יש לא רוצה, אתה יכול הכל, רבי נחמן מברסלב, התבודדות, הדרך אל האושר, הדרך היחידה אל האושר, דרך רוחנית, מסע רוחני, מסע אישי, מורה רוחני
ללמוד אצל אליעד כהן, הסיפור של אליעד כהן, אין לא יכול יש לא רוצה, אתה יכול הכל, רבי נחמן מברסלב, התבודדות, הדרך אל האושר, הדרך היחידה אל האושר, דרך רוחנית, מסע רוחני, מסע אישי, מורה רוחני
...לא יכול יש לא רוצה, אתה יכול הכל, רבי נחמן מברסלב, התבודדות, הדרך אל האושר, הדרך היחידה אל האושר, דרך רוחנית, מסע רוחני, מסע אישי, מורה רוחני מהי הדרך הרוחנית שאליעד כהן עבר בדרך אל האושר? אליעד כהן מתאר בהרצאה את המסע הרוחני האישי שלו, שמטרתו הייתה למצוא את הדרך אל האושר ואת האמת המוחלטת. הוא מתחיל ואומר שהסיפורים ששמענו ממנו הם רק חלק קטן מתוך המסע המורכב והקשה שעבר. הוא מבהיר שבניגוד אליו, לנו אין צורך לעבור את אותו מסע מפרך שהוא עבר, אך מנגד הוא מציין שרבי נחמן מברסלב אמר שצריך להיות מוכנים...
חוקי האושר, סודות האושר, מי באמת אשם? מי גורם לך להרגיש רע? מה גורם לך להרגיש רע? המרדף אחרי האושר, הכל תלוי בך, האמת הגדולה ביותר, המרדף אחרי הרצון, מדיטציה, רוצה או לא רוצה
חוקי האושר, סודות האושר, מי באמת אשם? מי גורם לך להרגיש רע? מה גורם לך להרגיש רע? המרדף אחרי האושר, הכל תלוי בך, האמת הגדולה ביותר, המרדף אחרי הרצון, מדיטציה, רוצה או לא רוצה
...אשם? מי גורם לך להרגיש רע? מה גורם לך להרגיש רע? המרדף אחרי האושר, הכל תלוי בך, האמת הגדולה ביותר, המרדף אחרי הרצון, מדיטציה, רוצה או לא רוצה מהו הגורם לתחושת האושר? איך ניתן לשלוט בהרגשותינו? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בחוקי האושר ובסודות הקשורים לתחושת האושר האנושית. הוא מציע גישה חדשה להבנת האושר, אשר לא מתמקדת בניסיון לשלוט בסיטואציות חיצוניות או בהשגת מטרות, אלא מבוססת על שחרור פנימי והבנה של ההבדל בין מהות לצורה. האם תחושותינו תלויות במה שמתרחש סביבנו? אליעד מציין כי רבים מהאנשים מאמינים שתנאי...
קורונה ואליעד כהן, למה לדבר על הקורונה? למה אליעד כהן מדבר על הקורונה? למה אליעד כהן מתעסק בפוליטיקה? האם כדאי לחשוב על הקורונה? האם כדאי להתעסק בפוליטיקה? ניתוח סיבתיות של הקורונה, לפתח את השכל, ביקורת על אליעד כהן
קורונה ואליעד כהן, למה לדבר על הקורונה? למה אליעד כהן מדבר על הקורונה? למה אליעד כהן מתעסק בפוליטיקה? האם כדאי לחשוב על הקורונה? האם כדאי להתעסק בפוליטיקה? ניתוח סיבתיות של הקורונה, לפתח את השכל, ביקורת על אליעד כהן
...על הקורונה? למה אליעד כהן מדבר על הקורונה? למה אליעד כהן מתעסק בפוליטיקה? האם כדאי לחשוב על הקורונה? האם כדאי להתעסק בפוליטיקה? ניתוח סיבתיות של הקורונה, לפתח את השכל, ביקורת על אליעד כהן למה לדבר על הקורונה? אליעד כהן פותח את ההרצאה בשאלה למה להתעסק בקורונה? ומסביר כי החיים עצמם נתפסים כמשחק. הוא טוען שהעיסוק בקורונה, כמו גם בפוליטיקה או בנושאים אחרים, הוא חלק מהמשחק של החיים. למעשה, המטרה היא להבין שגם אם כולם בסופו של דבר מתים, החיים הם חוויה זמנית, והעיסוק בכל נושא, כולל הקורונה, הוא בחירה חופשית...
שליטה במחשבות רגשות רצונות - איך לשלוט במחשבות רגשות רצונות?
שליטה במחשבות רגשות רצונות - איך לשלוט במחשבות רגשות רצונות?
...רצונות - איך לשלוט במחשבות רגשות רצונות? איך אפשר לשלוט במחשבות, ברגשות וברצונות? אנשים רבים שואלים כיצד ניתן לשלוט במחשבות, במיוחד כשהם חווים דיכאון, חרדות, מחשבות טורדניות או חוסר ביטחון עצמי. אליעד כהן מסביר כי באופן פרדוקסלי, שליטה במחשבות אינה הפתרון הנכון. למעשה, הניסיון לשלוט במחשבות רק הופך את האדם לאומלל ומלחיץ יותר. כשאדם נאבק לשלוט במחשבות שלו, הוא נכנס למעגל של מתח, מאמץ ועייפות נפשית. למשל, אדם ששולט במחשבות שלו כך שלא יכעס לעולם, חייו הופכים למשעממים, כיוון שהוא כבר יודע מראש כיצד...
גן עדן - מבחן כניסה לגן עדן. מהו? ואיך לעבור אותו?
גן עדן - מבחן כניסה לגן עדן. מהו? ואיך לעבור אותו?
...ואיך לעבור אותו? מהו גן עדן וכיצד חווים שלמות אמיתית? גן עדן הוא מצב שבו האדם חווה תחושת שלמות מלאה ואמיתית, מצב שבו הוא אינו מרגיש חסר כלום. בחיי היומיום, לא משנה כמה האדם ישיג, הוא אף פעם לא יחוש שלמות מוחלטת. אליעד כהן מדגים זאת דרך תרגיל מחשבתי שבו האדם מדמיין שהוא מקבל כל דבר שהוא רוצה בעולם - ובכל זאת, הוא לא יהיה מרוצה לגמרי. הסיבה היא שהשלמות אינה תלויה בכמה יש לאדם, אלא בתחושה פנימית עמוקה שבה האדם מפסיק לחפש את האושר, מכיוון שהוא כבר מאושר. מדוע חיפוש האושר מונע מאיתנו להיות מאושרים? אליעד...
רע - מדוע הרע הוא טוב "מאוד"? מה טוב בכך שיש רע?
...כדי להבין מדוע יש רע ומה טוב בכך שיש רע, לשם כך צריך לחשוב על עולם שכולו טוב, דהיינו, על עולם שיש בו רק טוב. ברגע שנבין מהו עולם שכולו טוב, על ידי זה נוכל להבין מה טוב יותר בכך שיש רע. כי אם נמצא חיסרון כלשהו בעולם שיש בו רק טוב, הרי שמצאנו את היתרון שיש בכך שקיים רע. אז נגדיר: עולם שכולו טוב היינו עולם שבו יש אך ורק טוב. היינו עולם שבו לעולם האדם לא מרגיש רע כלשהו אלא אך ורק טוב תמיד. נעצור לרגע ונתבונן על העולם הזה שכולו טוב. האם יש בו משהו רע? לכאורה, אם נתאמץ לחשוב על מה רע בעולם שכולו טוב,...
האם אתה אישה מוכה? האם האופי שלך הוא אופי של אישה מוכה? מהו אופי של אישה מוכה? תכונות של אישה מוכה, תסמונת שטוקהולם אצל נשים מוכות, אישה מוכה נפשית, תסמונת האישה המוכה, סינדרום האישה המוכה, למה אישה מוכה? תסמונת סטוקהולם
האם אתה אישה מוכה? האם האופי שלך הוא אופי של אישה מוכה? מהו אופי של אישה מוכה? תכונות של אישה מוכה, תסמונת שטוקהולם אצל נשים מוכות, אישה מוכה נפשית, תסמונת האישה המוכה, סינדרום האישה המוכה, למה אישה מוכה? תסמונת סטוקהולם
...מוכה? האם האופי שלך הוא אופי של אישה מוכה? מהו אופי של אישה מוכה? תכונות של אישה מוכה, תסמונת שטוקהולם אצל נשים מוכות, אישה מוכה נפשית, תסמונת האישה המוכה, סינדרום האישה המוכה, למה אישה מוכה? תסמונת סטוקהולם האם אתה אישה מוכה? מהו אופי של אישה מוכה? ההרצאה עוסקת בשאלה האם אופי של אישה מוכה הוא חלק מהתסמונת אותה היא חווה. אליעד כהן מציין שהרבה אנשים לא מודעים לכך שהם נמצאים במערכת יחסים רעה, ולעיתים יש להם אופי שמתאים לסיטואציה של אישה מוכה, מבלי שהם בכלל מודעים לכך. הוא מסביר שהאופי של אישה מוכה...
רצון / כוח הרצון / אין דבר העומד בפני הרצון - האם אתה מספיק רוצה? מהו רצון מספיק?
.../ כוח הרצון / אין דבר העומד בפני הרצון - האם אתה מספיק רוצה? מהו רצון מספיק? רצון. על האדם לדעת, כי אם הוא אינו משיג משהו, הרי שזה אך ורק בגלל שהוא אינו רוצה אותו מספיק. אם היה האדם רוצה מספיק כל דבר, יש בכוחו של האדם לשנות את המציאות כרצונו. השאלה היא, מהו רצון מספיק? תשובה: רצון מספיק = שאין שום רצון אחר נוסף מכל סוג שהוא. כל זמן שהאדם רוצה X ועוד משהו נוסף, הרי שאינו רוצה מספיק את ה X. לא משנה מהו הרצון הנוסף, כל זמן שיש רצון נוסף, הרי שהרצון אינו מספיק חזק. לרצות מספיק משהו = לא לרצות שום דבר...
טיפול בילד בעייתי, ילד שלא רוצה לעבוד, חינוך ילדים מתבגרים, בעיות בחינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, ילדה מתבגרת, ילד מתבגר, מריבות עם הילדים, לזרוק את הילד מהבית
טיפול בילד בעייתי, ילד שלא רוצה לעבוד, חינוך ילדים מתבגרים, בעיות בחינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, ילדה מתבגרת, ילד מתבגר, מריבות עם הילדים, לזרוק את הילד מהבית
...ילדים מתבגרים, בעיות בחינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, ילדה מתבגרת, ילד מתבגר, מריבות עם הילדים, לזרוק את הילד מהבית מה עושים עם ילד מתבגר שלא רוצה לעבוד? כאשר יש ילד מתבגר או ילדה מתבגרת שאינם רוצים לעבוד, נוצרת דילמה קשה מאוד אצל ההורים, במיוחד כאשר ההורה מרגיש אחריות לפרנס את הילד גם לאחר גיל ההתבגרות. בהרצאה זו אליעד כהן מציג גישה מפורטת ויסודית לטיפול במצב זה, כשהוא מדגים באמצעות דיאלוג שמציג אמא שמתקשה לקבל את חוסר העצמאות של בתה. האמא מדברת על כך שהבת שלה לא עצמאית ומסרבת לעבוד, דבר ש...
הארה - מבוא
...היא מושג דתי שמקורו בבודהיזם ומתאר את יציאתו של האדם ממחזור הלידה והמוות הניצחי המקובל בדתות הודו. שבירה זו של המעגל הניצחי של גלגול הנשמות נובע משינוי אישיות חריף (בדרך כלל גם פתאומי ומיידי) המעביר את האדם ממצבו הרגיל למצב תודעתי עליון ונשגב שהינו המושא המרכזי של הדת הבודהיסטית. אדם שעבר הארה מכונה נאור או מואר. ברבות השנים הועתק מושג ההארה ממקורו, אל דתות מזרחיות אחרות כמו ההינדואיזם והגייניזם ובשנים האחרונות הפך מושג זה למקובל מאוד בספרות העידן החדש. הגדרת מצב ההארה בתפיסה הבודהיסטית המקורית...
פרשת ויצא - עמך גויים יירש
...השבת, רני עקרה לא ילדה מס ישעיה הינה החמישית בסדרת שבתות נחמה שלאחר ט באב. מהותה של נחמה איננה, בחינת רק צער על העבר, על שארע, מהותה של נחמה הינה הראיה העתידית. ראיה זו של האור בקצה המנהרה. ראיה שכזו מהווה יכולת בניה לעתיד נכון ומתוקן יותר. או הנביא הרחיבי מקום אהלך ויריעות משכנותיך כהכנה לימין ושמאל תפרצי וזרעך גוים יירש וערים נשמות יושיבו. כדי לזכות לזרעך גוים יירש, יש להרחיב מקום אהלך. דוד נשלח עי אביו ויאמר ישי לדוד בנו קח - נא לאחיך איפת הקליא הזה ועשרה לחם הזה והרץ המחנה לאחיך. יח ואת עשרת...
ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים
.../ שאלות על החיים פתח דבר מה היא שאלה.? מה היא תשובה? מה הוא ביטחון? מה הוא פחד? מה היא מציאות? מי תופס את המציאות? מה היא מחשבה? מה הוא רעיון? מה היא שפה? מה היא בעיה? מה הוא סדר? מה הוא שקט? מה הוא ריכוז? מה היא תשומת לב? מה היא הקשבה? מה הוא חלל? מה הוא ידע? מה היא למידה? מה היא התנסות? מה היא יצירתיות? האם החיים שלי? מה הוא החושב? מה הוא הרוצה? האם הגוף שלי? מה זו אמת? מה זה כלום? מה הוא כעס? מה היא ודאות? מה הוא הפך? מה היא אהבה? מה היא שמחה? מה הוא יופי? מי אני? מה הוא מוות? מה הוא זמן? מה...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...- תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי....
אמונות, דפוסים ומציאות
...מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות ביותר בנוגע לעצמנו. ההכרה המ
חרדת נטישה - מבוא
...נטישה - מבוא חרדת נטישה או חרדת פרידה היא מצב פסיכולוגי שבו אדם חש חרדה קיצונית הנובעת מפרידה של הפרט ממושא הקשר הרגשי וההתקשרות שלו (לדוגמה: בית, חפץ, או אדם כלשהו כמו אב, אם, אהוב או בן זוג). חרדה זו שכיחה מאוד בקרב תינוקות וילדים צעירים, ומהווה חלק מהתפתחותם התקינה. אך כאשר היא מופיעה בגילאים בוגרים יותר, ובמצבים בהם החרדה מוגברת או פוגעת בתפקוד התקין של האדם - היא נקראת הפרעת חרדת פרידה. פחד פתולוגי מפני נטישה עשוי להופיע גם אצל אנשים הסובלים מהפרעת אישיות גבולית או מהפרעת אישיות תלותית. תוכן...
כיצד להתחיל עכשיו?
...להתחיל עכשיו? יש מצבים שהאדם חושב בהם, מתי כבר יסתיים היום ואוכל לעשות בו את מה שאני רוצה? וכאשר מגיע הזמן המודעות שלו תקועה במתי יסתיים הדבר הזה ואתחיל בפעולה שאני רוצה? וזה ממשיך, מתי ייגמר הדבר הבא ואתחיל בפעולה שאני רוצה? וכך האדם בעצם נשאב לקונפליקט לא הגיוני ובעצם המחשבה הזו שנראתה לכאורה הגיונית היא לא הגיונית בעליל. למה היא לא הגיונית? כי האדם נתקע במחשבה הזו של לסיים משהו ואז לעשות את מה שהוא רוצה. וזאת במקום לומר לעצמו אני עכשיו עושה את מה שאני רוצה. ואז הוא יכול לומר אחרי שהוא מסיים את...
במה עליך להתמקד כדי להצליח? וכיצד להצליח לעשות זאת גם אם קשה לך? חלק 2
...לעשות זאת גם אם קשה לך? חלק 2 המשך מ: במה עליך להתמקד כדי להצליח ? וכיצד להצליח לעשות זאת גם אם קשה לך ? חלק 1. תשקיע בעד, אל תלחם נגד. אם ברצונך להניע את עצמך או אנשים אחרים למשהו, אמור אותו על דרך החיובי, תלחם בעד השלום זו מטרה שיכולה להחזיק לאורך זמן. אל תלחם נגד הטרור כי זו מטרה שתסתיים ברגע שיפסק הטרור. המטרה שבהפסקת הטרור היא השלום, השקט והביטחון, האמצעי הוא הפסקת הטרור. (אין בנל שום התייחסות לאיך עושים מה, אלא רק להגדרה של המטרה). כאשר אתה מגדיר מטרה באמצעות משהו שהוא נגד, אתה בעצם כורת את...
התחברות מחדש והקריסטל מולדובייט
...בשמה הלועזי The Reconnection, הינו תדר אנרגטי רב עוצמה אשר התקבל בתקשור. התקשור עצמו נעשה על ידי מתקשרת אמריקאית אשר שמה אינו ידוע ונעשה בהתכוננות לאחר קריאת הספר מפתחות חנוך (הספר נכתב על ידי ג ג הורטק בשנת 1977 ונצרב בתודעתו בעת מסע רוחני בשנת 1973). התהליך המתואר בספר מפתחות חנוך במפתח 3. 1. 4 ו - 3. 1. 7, מתאר את תהליך ההתחברות מחדש שלנו אל קווי המרידיאנים (ערוצי אנרגיה העוברים בגוף האדם והמחברים בין כל האיברים) לרשת הקווים (המרידיאנית) של כדור הארץ, אשר בתורם מתחברים לכוכבים ולפלנטות אחרות...
לא אכפת לי אם אמות / מוהו נולקה
...באנטאיזי היו שונים מאד מתרגול הזן שדמיינתי לי עד אז. בחודש שעבר כתבתי על ההפתעה שציפתה לי כשגיליתי שהנזירים ישנים בזמן זאזן, כתבתי עד כמה הייתה העבודה קשה עבורי, וגם אודות גישה לתרגול, שהייתה חדשה לי לחלוטין ושלא חשבתי עליה קודם לכן: אתה בורא את אנטאיזי! אני רוצה להמשיך ולהרהר עוד קצת אודות אותם רשמים ראשונים מאנטאיזי. אומרים שהעבודה באנטאיזי דורשת מאמץ גופני רב, וגיליתי שאכן כך הדבר. אין זה כיון שהעבודה היא חלק מן התרגול ולכן עליה להיות קשה ככל שניתן כדי לדחוף כל אחד אל הקצה. ממש לא, אנחנו פשוט...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
עזות פנים דקדושא למה הוא לא מציע לך נישואים? כמה הגיעו? אוהבת מתוק להבין דברים רצון הפוך איך מתמודדים עם חרדה? חרדה גנטית חוסר ביטחון עצמי לדבר לפני אנשים להעריך את עצמך בלי תנאים רצון להתאהב הרגשה של אהבה האם יש אושר בלי סבל? התמודדות עם עצבות ודיכאון פחד גישה להתחיל עם בחורה בזבוז זמן בזוגיות להתלבט לא יודע להחליט התמודדות עם לשון הרע בפייסבוק איך להתמודד עם חוסר אונים בגלל הקורונה? יעדים בחיים האם אפשר להאמין בעצמי אחרי כישלון? השקעה במכירות להתמודד עם חוסר הבנה של הלקוח את המחיר יחסי הורים וילדים מתבגרים להגיב כשהילד מקלל תרגילי מודעות עצמית מתכון רוחני תרופות להפרעה נפשית סכיזופרניה ומיסטיקה יהודית נמצאת בזוגיות אבל חושבת על האקס להתחיל עם בחורה שיש לה חבר בונה שריר לבודד חלק מהשריר אלוהים והאבן אתיאיסטיות מתקרב אל הארה התעוררות והארה להיות אלוהים למה להיות אלוהים? השקעה בשיווק שיטות לעשות כסף בלי להתאמץ מהות החיים בחירת משמעות החיים שתילת מחשבה שלילית הנאה גשמית תפישת הבחירה החופשית הבחירה של אלוהים בריאתנות פירוש סימנים מהיקום עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לחיים, הדרכה, ייעוץ אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 09_11_2025 השעה 19:27:56 - wesi4