ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פילוסופיה ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9 ✔ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8. אני הולך להתעסק היום בשאלה... -...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9
ראה גם: * תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8.

אני הולך להתעסק היום בשאלה הגדולה ביותר: מי אמר שאלהים כתב את התורה? אולי זה אהוד? שלמה? שרה? איתן...

תנו לי שתי דקות ואני כבר חוזר אל השאלה הזאת, פתחתי בה בשביל לוודא שלא אשכחנה, זהו הנושא שלנו להיום, אבל לפני כן הייתי רוצה להשלים רעיון קטן שהתחלתי בו בפרק הקודם אודות חוק הטבע, המסר... כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר הזה ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. המסר וכאמור פשוט הוא מאין כמוהו: לך - תגיע, הטבע בנוי באופן שיבטיח את הגעתך, את קיום רצונך שביטאת אותו והתחלת בפועל לעסוק בו - יהא אשר יהא. אם כן, מה הכוונה שכל התורה על כל פרקיה וחמשת חומשיה מעבירה את המסר הזה ברמותיו השונים? מה הכוונה!

דוגמה: "לאכול בשביל לחיות" - זה אחד המשפטים הפשוטים והמופשטים ביותר, העקרוניים ביותר המוסכמים על כל בני אנוש, עד למחמירים שהעלו את סף העיקרון עד כדי "לחיות בשביל לאכול"... ולמרות התוכן המופשט והמובן של המשפט, יש והופך לא פעם למסר מתוחכם ורציני שיש לעבוד עליו ולחשוב איך לנסח אותו במטרה שייקלט כמהותו וכתיקנו בכתובתו הנכונה. לא פעם ישבתי והעברתי את המסר הזה לאחד הילדים שלי (דווקא לבכור לצערי) והסברתי לו את הבלתי יאומן: יש לאכול בשביל לחיות, בשביל לגדול, בשביל לתפוס גובה... אני מכיר זוגות יותר מתוחכמים ממני שמעבירים את אותו המסר לילדיהם באופן מעשי, שיירדו בכוחות עצמם אל עומקו וירגישו על בשרם את מהותו. לא רצו לאכול? למרות שהגיע זמן האוכל והארוחה ערוכה על השולחן? אין בעיות - עונים הזוגות המתוחכמים האלה לילדיהם, ומעבירים להם את "המסר" המעשי באופן מתוחכם: גם כעבור שעתיים כאשר מתפתלים ילדיהם מרעב ומבקשים בכל לשון חתיכת שוקולד, עוגיה, "טוב חתיכת לחם", "אוקה - תני לי את הארוחה שהשארתי מקודם", וגם כאשר צועקים ומתחננים ומתפתלים מכאבו האכזרי של הרעב, ההורים החכמים והמתוחכמים מסרבים להם במטרה להעביר לקטנים היקרים האלה את המסר הזה באופן מעשי ומתוחכם: יש לאכול בשביל להמשיך לחיות ולשחק, לא אוכלים - לא חיים, אין כוח.

"לאכול בשביל לחיות". אם כן, משפט כה מופשט זה הפך למסר של ממש למגזר מסויים של משפחת האדם, אולם הוא לא עצר כאן ואף לאחר תקופת הילדות המשיך והתפתח המסר הזה והשתכלל מאדם לאדם ובאותה המשפחה. מגזר מסויים ממשפחת האדם כבר מכיר את הערך התזונתי של האוכל ויודע למדוד את מד הקלוריות שבו, את השומנים, את הערכים הרעים, הטובים, חלבונים, פחמונים, מלחים, ויטמינים...

אם כן גם האדם המבוגר נחלק למגזרים: מגזר שמודע לערך הטמון במסר המופשט, מגזר שפחות מודע לו, ומגזר שהמודעות שלו שואפת לאפס. יש שמנצל את המודעות הזו ומפיק ממנה את איכות ואריכות חייו, יש שיודע ומתעלם, וישנו מגזר שלם שלא עמל מעודו על פיצוח המסר וכתוצאה ישירה מזאת מצא את מותו. הקורסטרול אומרים הוא הרוצח מס' אחד של האדם, ומתכוונים של האדם שאינו מודע לקיומו ו/או מתעלם מקיומו.

לסיכום, "המודעות" הדלה ביותר למסר המופשט שלעיל שייכת ללא ספק למשפחת החיה, שגם "בתודעתה" צרוב אותו המסר אך ברמתו הנמוכה ביותר: החיה אוכלת בשביל לחיות. על המדרגה הבאה עומד האדם שמודע יותר לערך האוכל, הוא ייעבד אותו ויעשה ממנו מטעמים. על המדרגה הבאה יעמוד האדם הגבוה ביותר שיישכלל את המודעות שלו לגבי הערך התזונתי של האוכל, וינצל את המודעות הזו לאריכות ואיכות חייו.

זאת היתה הדוגמה הקרובה ביותר למסר - לחוק הטבע המקביל "לך - תגיע". מודעותינו לתוכן המסר הזה עומדת היום על המדרגה הנמוכה ביותר הנושקת כמעט למודעות החיה הזהה לאינסטינקט. גם בחיה צרוב המסר הזה, חוק הטבע הזה, היא הולכת - ומגיעה! וכידוע, "המודעות" שלה אינה עוברת את מחסום האינסטינקט, כלומר היא לא מסוגלת לעבור את האינסטינקט הזה ולעלות איתו לרמת מודעות שתאפשר לה לרדת אל עומק חוקי הטבע ולנצלם ע"מ להשתכלל... אומנם היא הולכת ואף מגיעה, אך עד לגבול מסויים ומוגדר מראש, היא הולכת ונתקעת במיכשול הראשון ואין לאל ידה... היא נתקלת בבור הראשון, נופלת ומוצאת את מותה במוקדם או במאוחר, תלוי מתי נזדמן לה הבור.

כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר "לך - תגיע" ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. היא מנסה לפתח בנו את המודעות לחוק - טבע הזה באופן שנעמוד במודעותינו אליו על המדרגה הגבוהה ביותר, באופן שנתרחק כמה שמהר ויותר מהמדרגה הבהמית לה אנו צמודים מזה דורות, באופן שנגיע לידי מודעות כזו שתנוצל על ידינו ללא הגבלה ובאופן חופשי שהולם אותנו. בכל פרק ובכל שורה היא מנסה לעמוד על "אחד המכשולים" שעלול האדם להתקל בהם, לא בדרך אל רצונו - כי אם בדרך להבנת חוק הטבע הזה שהצטמק וכמעט נמחק מתודעתינו על פני אלפי השנים, ולא נותר ממנו כמעט מאומה... פרק "עקדת יצחק" (למשל) מתאר את אחד המכשולים האלה, אחד מיני רבות, היינו פרק אחד מתוך הרבה פרקים המתארים מיכשולים שונים - בדרך להבנת המסר המקורי הוא הוא "חוק הטבע".

אבל מי אמר שהתורה כותבת אודות המסר הזה ומי אמר שהיא מתכוונת לזאת? ועל איזה מסר סח אתה!

ויאמר קח - נא את - בנך את - יחידך אשר - אהבת את - יצחק, ולך - לך אל - ארץ המריה, והעלהו שם לעלה, על אחד ההרים אשר אמר אליך. (בראשית ב, כב)

שני תריסר פסוקים מכיל הפרק של עקדת יצחק, והוא מדבר באופן שוטף עקבי ומעמיק אודות אחד המכשולים הבסיסיים ביותר שהאדם עלול להתקל בהם במהלך מסעו להבנת חוק הטבע הבסיסי: לך - תגיע!

אבל... קשה לקבל את המסר הזה כאחד מחוקי הטבע, כי דווקא הטבע הוא המפיץ הגדול ביותר של המכשולים שעומדים בפני רצון האדם... אני יכול ללכת ולהגיע דווקא אם תבטיח לי מרחב ידידותי שלטבע וגורמיו הבלתי צפויים - אין יד בו...

אולם, ואף אם יעמוד חוק הטבע הזה במבחן המציאות ולא "יפריע" בדרך לעיבוד רצוני, ואף אם נניח שאקבל מהטבע את מלוא העזרה וכאילו מדובר בישות שהעמידה לרשותי את כל המשאבים למלא את רצונותי ושאיפותי, והרי בזאת אני כורה לעצמי בור עמוק שאין מנוס מליפול בו! כי מצד אחד וכתוצאה מהפנמתי זו אני שם את מלוא מבטחי בטבע כי יודע אני שאגיע... ומצד שני החשש הטבעי מהבלתי ידוע הטמוע באדם באשר הוא יתעורר אצלי ויעבוד שעות נוספות - כל עוד ואני בעמדת ציפייה מהטבע... יודע אני שאגיע אבל דווקא בגלל ידיעתי זו אני מעיר את החשש הטבעי שבי מהלא נודע... תהליך מנוגד כזה יקשור לי את הידיים: אלך או לא? אצפה או לא? אעשה או לא? (אחשוש? אבל אני יודע!) / (אבטח? אבל אני חושש)... - ידי קשורות, לשוני קשורה, מבטי קשור, עקוד אני! זו ההרגשה שמתפתחת מאליה כתוצאה ישירה מעצם הכשרת המודעות לחוק הטבע: עקדה! זה "אחד המכשולים" שנתקל בהם האדם כאשר בא במגע ראשון עם חוק הטבע הזה, ועל המכשול הזה מדבר פרק העקדה. מכשול אנושי זה מתואר באופן ישיר ברור ועקבי דרך שני התריסרים של פסוקי פרק כב של בראשית. לעומק זה יורדת התורה.

חתמתי בשורות הקודמות על אחד הצ'יקים הכבדים ביותר שהתחייבתי עליהם פעם, ולא נותר איפוא אלא למלא את ההתחייבות: איך והיכן כתובים הדברים האלה, המתוארים על ידי כברורים, כאנושיים, כעקביים. אני מנסה לציית לתמרור האזהרה שבי: אל תתחייב על יותר מדי... אך אין כאן באמצע, יש כאן מילים ותיבות ושפה והבנה אנושית ממוצעת שיכולה להעמיד כל הבטחה במבחן: או שיש מילים ונוסח עקבי שמתארים בבירור את המכשול שדיברתי עליו, או אין, אין באמצע, ניתן לגלות במהרה זיופים מעורפלים או הזיות פילוסופיות.

אבל, היה וקיימתי את הבטחתי והראתי שהתורה, כל כולה, מדברת על המסר ומפענחת את המסר ומחזירה את האדם לחיק הטבע ולאחד החוקים הבסיסיים שבו, אבל מי אמר שאלהים כתב אותה? מי אמר שזו ישות על שבראה את היקום ואת האדם ואת החיה? אולי זה אהוד? שלמה? שרה? איתן... אולי זה אחד האנשים האינטלגנטים שהבחין ותיאר את הטבע? אולי זו ישות חוצנית - חייזר שהאינטלגנציה שלו עברה אותנו במליארדי שנות אור...

כל האפשרויות האלה סבירות הן, תקינות הן, קיימות הן בזכות עצמן, אינני מביע את דעתי שלי אני מביא את הדעה שהעתקתיה מהתורה, ובעצם שהיסקתיה ישירות מהתורה עצמה.

התורה ידידי לא הזכירה אף במילה אחת את קיום ישות העל, את המושג "אלוהים" השגור בפינו. היא כן תיארה את המסר, את חוק הטבע, את המיכשולים... היא כן הראתה לאדם את הדרך חזרה אל רצונו האנושי שבמהותו אינו מתכלא ועל כן האדם ובאמצעותו חי לעד. אלו דברים שניתן לקרוא אותם שחור על גבי לבן ולבחון את מקוריותם ואמינותם מקרוב. אבל התורה עצמה שואלת אותנו בעצם: ולמה עליכם לדעת אם אלהים קיים! האם קיומו או אי - קיומו משנה כהוא זה מחוקי הטבע הנהוגים ביקום?

בשביל להגיע אל מעמקי חוק הטבע הזה שקראתי לו "מסר", לימדה אותנו התורה להעמיק אל תוך עצמינו... היינו לפתוח ערוץ מיוחד אל עצמינו, באופן כנה טוטלי, באופן הזה ניצור את הקשר המתאים עם הערוץ הראשי הפועל ביקום שידריך אותנו הלאה... ערוץ זה יוביל אותנו אל המדריך "האישי" שבעגה של התורה נקרא "אלהים". כותב התורה יכול להיות המדריך הזה "אלהים", זו האפשרות הסבירה שאני מוצא, אבל בין כה וכה השאלה בעינה עומדת: וכי מדוע אנו מתעסקים בקיום אלהים - ישות העל! והרי זו שאלה אישית עד מאוד... כן מעניין אותי מאוד לגלות את מהות הישות הזו - מה עוד ויש בידי את האפשרות ליצור עימה קשר, התורה בעצמה לימדה אותי לעשות זאת.

משה רבינו, באחד ההתייחדות שלו עם עצמו כאשר הצליח ליצור את הקשר המתאים עם מדריכו האישי שגילה בעזרתו את אושיות החוק הזה, הוא שאל אותו שאלה אישית עד מאוד: מי אתה?

"ויאמר משה אל - האלהים, הנה אנכי בא אל - בני ישראל, ואמרתי להם, אלהי אבותיכם שלחני אליכם, ואמרו - לי מה - שמו, מה אמר אלהם? " (שמות ג 13)

על השאלה התקנית הזאת נענה:

"ויאמר אלהים אל - משה, אהיה אשר אהיה, ויאמר, כה תאמר לבני ישראל, אהיה שלחני אליכם" (שמות ג 14)

עמדתי ארוכות על המעמד הזה במאמרי "הגירוש מגן עדן":

http:/ / tora.us.fm/tnk1/messages/sofrim_shabot_index_5.html

אולם וברגע של הומור יכלתי לחזור על התשובה שקיבל משה: אהיה אשר אהיה! מה זה משנה לך מי זה... לך אל המסר המקורי, פענח אותו וחיה לעד, ואם תרצה לאחר מכאן להרוות את סקרנותך ולעמוד על ישות המחבר או המדריך, אז תעשה את זאת אחר כך, זאת משימה משנית, בנתיים לך גלה את החיים.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 10.
אנושיים חלבון תודעה תורה קיום תאולוגיה הורה משפחה ישראל עקרונות מסר מופשט עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
פילוסופיה / אהבת החוכמה / לוגיקה - איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה?
פילוסופיה / אהבת החוכמה / לוגיקה - איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה? לוגיקה. פילוסופיה. אהבת החוכמה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה. איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה? פילוסופיה. פילו = אהבת, סופיה = חכמה. פילוסופיה = אהבת החכמה. בעולם כולו ובמציאות כולה שורר היגיון מוחלט ומדהים. כל העולם כולו עובד בצורה מדהימה ומדויקת להפליא. ... ועד הרמה של מרחב המקום ומימד הזמן עצמם והמציאות כולה שבתוכה נמצא הכל. הכל עובד בצורה מדויקת ובשכל מדויק. פילוסופיה מאפשרת לאדם לחקור את טיבעה האמיתי של המציאות. הן המציאות שסביבו והן הן המציאות שבתוכו. לחקור את המציאות שבתוכך ... לחקור את מהות המחשבות / רצונות / רגשות וכולי. לחקור נושא = לדעת הכל על אותו הנושא. תכליתה של הפילוסופיה היא לגלות לאדם את האמת על המציאות. תכליתה של הפילוסופיה היא להביא את האדם אל הטוב האמיתי שנובע מהבנה אמיתית ומלאה של המציאות. בנוסף, כאשר האדם לומד פילוסופיה מתוך רצון אמיתי להגיע אל האמת, עליו לזכור כי עליו לחקור גם את הפילוסופיה עצמה. היינו, הפילוסופיה עצמה מושתת על חוקי הלוגיקה. וחוקי הלוגיקה עצמם מבוססים על? חוקי הלוגיקה מבוססים על יכולת התפיסה השכלית האנושית. מגבלות ... מסוגל לדמיין אין סוף. אומנם לא בשלמות, אך ברמה של דמיון. בכל מקרה על האדם לזכור כאשר הוא לומד פילוסופיה ומנסה לדעת את האמת האמיתית על המציאות, כי חוקי הלוגיקה עצמם הם צמצום מחשבתי של המציאות. מציאות = אין סוף. שכל = מחשבה = סוף = היגיון = לוגיקה. כאשר האדם לומד פילוסופיה, עליו לחפש לא רק את האמת הלוגית, אלא את האמת האמיתית הכללית על המציאות כולה. זכור, המציאות היא אין ...
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט האם תורת האבולוציה משפיעה על תפיסת המציאות שלנו? אליעד כהן מנהל דיון פילוסופי מעמיק סביב תורת האבולוציה, משמעות החיים וההשפעה של הידע המדעי על תפיסת המציאות והחוויה האישית של האדם. הוא מתחיל ... אל שאלות עמוקות על תודעה, בחירה חופשית ומשמעות החיים. אליעד אינו מתמקד בדיון המדעי הטכני של האבולוציה, אלא בשאלות הפילוסופיות העמוקות שקשורות אליה. מה המשמעות של מוצא האדם מחיידק על החיים שלנו היום? אליעד מציג את השאלה מדוע לאדם ...
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר מה הקשר בין פילוסופיה לאושר? איך ניתוחים רגשיים משפיעים על ההרגשה שלנו? הרצאה זו עוסקת בקשר בין לימודי פילוסופיה וגישות רוחניות לבין האושר הפילוסופי. אחד הנושאים המרכזיים שהועלו בהרצאה הוא איך גישות שונות לפיהן אנשים יכולים להבין את מהות האושר, איך ניתוח רגשי יכול להשפיע על תחושת הסיפוק שלנו, והאם כל דרך שמביאה לתחושת אושר אכן נכונה או לא. מהי השפעת לימודי פילוסופיה על תחושת הסיפוק הפנימי? המרצה מציין כי כאשר אדם לומד פילוסופיה, הוא שואל שאלות יסודיות על משמעות החיים, כיצד נוכל להבין טוב יותר את עולמנו ואיך נוכל להביא את עצמנו להיות ... לאדם להתחבר למשהו מעבר למה שהוא רגיל לו, מעבר לתחום השכלי. הדוגמה שניתנה היתה של אדם שלומד בבית ספר לפילוסופיה, שחווה שיפור בתחושות הפנימיות שלו בזכות לימודים אלה. הכוונה כאן היא לא בהכרח להבין את כל הדברים באופן שכלי, ... להרגיש טוב לא בגלל שהוא רץ או שוחה, אלא בגלל שהוא מצליח להתמודד עם אתגר שהציב לעצמו. סיכום: איך פילוסופיה ושיטות רוחניות עשויות להוביל לאושר? בהרצאה הובאו דוגמאות שמסבירות איך פילוסופיה ושיטות רוחניות שונות עשויות להשפיע על תחושת האושר. בסופו של דבר, המטרה לא תמיד היא למצוא את הדרך הנכונה ... אנחנו יכולים לתפוס את עצמנו ואת העולם סביבנו בצורה שתסייע לנו לחיות חיים טובים ומאושרים יותר. מה זה אושר פילוסופי? האם לימודי פילוסופיה תורמים לאושר? מה הקשר בין ניתוח רגשות לאושר? האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם עוזרות להרגיש מאושר? כיצד ניתוחים רגשיים ...
יעוץ פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות
יעוץ פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות
יעוץ פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות מהם העקרונות של יעוץ פילוסופי ופרקטי שמציג אליעד? אליעד מדבר על ההבדל בין פתרון פילוסופי לבין פתרון מעשי. הוא מסביר שכאשר אדם פונה אליו עם בעיה, יש להבין אם הוא באמת רוצה פתרון מעשי או שמא הוא מחפש תשובות פילוסופיות בלבד. כאשר מישהו מציין שזוהי בעיה אמיתית, אך בו זמנית לא מוכן להודות שהיא באמת מציקה לו, הוא למעשה לא מחפש פתרון אמיתי אלא מעדיף להישאר במחשבות פילוסופיות. הוא נותן דוגמה לאישה ששאלה אותו אם יש לו פתרון למצב שלה, והוא ענה לה שאין פתרון כי היא לא רוצה פתרון, היא רוצה פילוסופיה. הסיבה לכך היא שהיא לא מתייחסת לבעיה שלה כאל בעיה אמיתית שדורשת פתרון, אלא כאל דבר שניתן לדון עליו בפילוסופיה. איך אליעד רואה את גישת השאלות והבעיות? אליעד מסביר כי הדרך בה אנו שואלים את השאלה היא קריטית. אם השאלה נשאלת בצורה פילוסופית, כלומר, מתוך מקום של ספק וחשש, ייתכן שהאדם לא באמת רוצה לפתור את הבעיה אלא רק להרהר עליה. אולם, ... הוא מוכן לשנות אותו במאה אחוז. אליעד טוען שזהו אחד מהכיוונים המשמעותיים ביותר לפתרון בעיות בחיים. מה ההבדל בין פילוסופיה ופרקטיקה? ההבדל בין פילוסופיה ופרקטיקה הוא היכולת לנקוט בפעולה ישירה לשינוי, לעומת דיון אינסופי על הבעיה. פילוסופיה יכולה להיות תהליך שמסייע להרהור ולהבנה, אך בסופו של דבר אם אדם לא מוכן לנקוט בפעולה, כל הפילוסופיה הזו לא תביא לתוצאה מעשית. בפרקטיקה, לעומת זאת, הפוקוס הוא על פתרון ישיר ופעולה, המובילים לתוצאה מוחלטת. מהו היפוך וכל ... למצב שבו אדם לא יכול לשנות את מצבו משום שהוא לא מסוגל להבין את הצד השני של המטבע. ייעוץ פילוסופי פתרון 100% הכנה למפגש עם אליעד היפוך פילוסופי פילוסופיה ופרקטיקה הכנה לפתרון בעיות
תורת הקבלה, השגות רוחניות, רוח הקודש, ספרי המקובלים, רוח נבואה, התגלות אליהו הנביא, עשר הספירות, עץ החיים, לימודי קבלה, לימודי פילוסופיה, מורה נבוכים, מדרשי חזל, תורה שבכתב, תורה שבעל פה
תורת הקבלה, השגות רוחניות, רוח הקודש, ספרי המקובלים, רוח נבואה, התגלות אליהו הנביא, עשר הספירות, עץ החיים, לימודי קבלה, לימודי פילוסופיה, מורה נבוכים, מדרשי חזל, תורה שבכתב, תורה שבעל פה
... הקבלה, השגות רוחניות, רוח הקודש, ספרי המקובלים, רוח נבואה, התגלות אליהו הנביא, עשר הספירות, עץ החיים, לימודי קבלה, לימודי פילוסופיה, מורה נבוכים, מדרשי חזל, תורה שבכתב, תורה שבעל פה מהו ההבדל בין ספרי קבלה לספרים פילוסופיים? כאשר מתבוננים בספרות היהודית, חשוב להבין את ההבדל בין ספרי הקבלה לבין ספרים פילוסופיים כמו מורה נבוכים של הרמבם. ספרים פילוסופיים בנויים בדרך כלל על חקירה והיגיון. לדוגמה, בספר מורה נבוכים, הרמבם לוקח דוגמה של שולחן, חוקר את קיומו, בודק ... עמוקות עד שמגיע למסקנות והבנות לוגיות לגבי השולחן. לעומת זאת, ספרי הקבלה אינם עוסקים בחקירה לוגית ובשאילת שאלות בדרך פילוסופית, אלא בנויים באופן שונה לחלוטין. בספרי הקבלה מוצג עולם של סיפורים וחזיונות, המועברים בדרך של גילויים, התגלויות וחזיונות רוחניים. ... סיפור ארוך ומפורט, בלי הוכחות ובלי הסברים לוגיים על מקור המידע. מה מאפיין את תוכן ספרי הקבלה לעומת ספרות פילוסופית אחרת? תוכן ספרי הקבלה מתאפיין בהיותו תיאורי וציורי. הם מספרים סיפורים על עולמות עליונים, על יצורים רוחניים, מסעות רוחניים בין עולמות, ועל מפגשים עם ישויות רוחניות כמו אליהו הנביא. לעומת זאת, ספרות פילוסופית יהודית מסורתית מתאפיינת בדיון עמוק, שאלות ותשובות, ניסיונות להוכיח או להפריך רעיונות ומושגים דרך דיון שכלי. בספרי הקבלה אין ... וחזיונות. אין דרך הגיונית או אמפירית לבדוק או לאמת את קיומם של העולמות הרוחניים המתוארים בהם. זאת בשונה מהספרים הפילוסופיים שעוסקים בדיונים שכליים וניתנים לבדיקה או ביקורת שכלית. כאשר שואלים את המקובל איך הגעת לזה?, הוא יענה שהדברים התגלו ... המסורת שבעל פה מתאפיינת לפעמים בחוסר דיוק ומחלוקות לגבי מה שהיה באמת ומה בדיוק נאמר. מה ההבדל בין קבלה לפילוסופיה? מהי רוח הקודש בקבלה? האם ספר הזוהר אמיתי? כיצד התקבלה התורה שבעל פה? האם ספרי הקבלה הם מטאפורה? איך נבדיל בין חזיון למציאות בקבלה? האם ניתן להוכיח את עשר הספירות? מה ההבדל בין ספרי הקבלה לספרי פילוסופיה וספרי יהדות אחרים? אליעד כהן מסביר לעומק את ההבדל בין ספרי הקבלה לבין ספרי פילוסופיה וספרים יהודיים אחרים כמו מורה נבוכים של הרמבם. הוא מציג תחילה את ספרי הפילוסופיה כדוגמת מורה נבוכים, שבהם מתקיים דיון לוגי, ברור ומובנה. לדוגמה, הרמבם יכול לקחת שולחן, לשאול שאלות כגון: האם השולחן ... אינם מסבירים את המציאות באופן אנליטי או לוגי, אלא מבוססים על חזון, השראה או רוח הקודש. לדוגמה, בעוד שבספרים פילוסופיים ינסו לחקור סיבות, תכלית וקיום באופן שיטתי ומסודר, הקבלה מתארת עולמות עליונים, ספירות, פרצופים ותהליכים רוחניים באופן סיפורי לחלוטין. ...
מדע / פיזיקה / הוכחות מדעיות / פילוסופיה / איך להתייחס אל תיאוריות מדעיות?
מדע / פיזיקה / הוכחות מדעיות / פילוסופיה / איך להתייחס אל תיאוריות מדעיות? כאשר אדם לומד מדע, בפרט את התחומים שקשורים לרבדים העמוקים של המציאות, עליו ...
אני חושב משמע אני קיים (רנה דקארט) - האומנם? ואולי? ואם כן אז? מהי האמת המלאה? - שינה - חלומות - מודעות עצמית - דמיון - מציאות - לוגיקה - פילוסופיה
... כן אז? מהי האמת המלאה? - שינה - חלומות - מודעות עצמית - דמיון - מציאות - לוגיקה - פילוסופיה אני חושב משמע אני קיים (רנה דקארט). האם זאת באמת האמת? מהי האמת האמיתית? אני חושב משמע: 1 - ...
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
אחדות / הכל אחד - האם באמת הכל אחד? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה וכאן נסביר טוב יותר את המשמעות הנכונה של רעיון האחדות. ובעיקר להאיר את תשומת לב האדם על ...
פרקטיקה פילוסופית - האם יש תועלת בפילוסופיה?
פרקטיקה פילוסופית - האם יש תועלת בפילוסופיה?
פרקטיקה פילוסופית - האם יש תועלת בפילוסופיה? מה ההבדל בין פילוסופיה לבין הבנת המציאות? אליעד כהן מסביר כי קיים הבדל משמעותי מאוד בין פילוסופיה לבין הבנה אמיתית של המציאות. פילוסופיה, לטענתו, היא התעסקות רעיונית בלבד, שלא מסוגלת להביא לשינוי אמיתי בחיים, לשפר את ההרגשה או לפתור בעיות ממשיות כמו חשבון הבנק, הבריאות או האושר האישי. פילוסופיה לא רק שאינה מועילה, אלא לעיתים היא אף עלולה להזיק, מכיוון שהאדם יכול להסתבך בה ולהרגיש רע יותר כתוצאה ... אדם שרוצה לסגור עסקה מול לקוח, אך הלקוח מתחיל לריב איתו. האדם מתעצבן וכועס. השאלה שנשאלת היא כיצד הידיעה הפילוסופית לכאורה, שלפיה הכל אחד, יכולה לסייע במצב זה. אליעד מסביר כי הסיבה שהאדם רוצה לסגור את העסקה היא כדי להרגיש טוב. אילו האדם היה מבין זאת לעומק, ולא רק אומר זאת כפילוסופיה ריקה, הוא היה חווה באופן מודע ושלם את ההבנה שהכל אחד, ובאופן פרקטי זה היה מונע ממנו לכעוס על ... להרגיש טוב, ולכן לא תהיה לו סיבה אמיתית להתעצבן או להיות עצוב. המודעות הזו, כאשר היא אמיתית ולא רק פילוסופית, משנה לגמרי את התגובה הרגשית של האדם לכל מצב שהוא נתקל בו. כיצד מגיעים לחוויית האחדות מעבר לאמונה? אליעד ... כבר לא תהיה אמונה, אלא ידיעה מוחלטת וחוויה יום - יומית של אחדות ונפרדות בו זמנית. איך הופכים את הפילוסופיה להבנה מוחלטת של המציאות? הדרך להפוך את הפילוסופיה להבנה מעשית של המציאות, לפי אליעד, היא לחקור עד הסוף כל רצון וכל מצב בחיים, עד שהאדם מגיע למצב ... תהיה מתוך חוויה שלמה של הבנת האחדות, והמודעות הזאת תהפוך לחוויה יומיומית ופרקטית לגמרי. למה אנשים סובלים למרות הבנותיהם הפילוסופיות? הסיבה המרכזית לכך שאנשים סובלים למרות ההבנות הפילוסופיות שלהם, לטענת אליעד, היא שההבנות שלהם הן חלקיות, שטחיות או בגדר אמונה בלבד. כל עוד קיים ספק, וכל עוד ... קשר לנסיבות החיצוניות, כי הוא יחווה את האחדות והשלמות של המציאות בכל רגע ורגע. חוויה זו אינה סיסמה או פילוסופיה בלבד, אלא חוויה מוחשית של מציאות פנימית אמיתית ומוחלטת. האם פילוסופיה עוזרת בחיים? איך להגיע להבנת האחדות? הבדל בין פילוסופיה להבנה אמיתית איך לא לכעוס בחיים? למה אנשים סובלים למרות הבנתם? מהי מודעות אמיתית? האם אפשר לחוות שלמות תמידית? פרקטיקה פילוסופית - האם יש תועלת בפילוסופיה? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה שאני נשאל בנוגע פרקטיקה. מה זאת אומרת? נניח שחקרתי והבנתי שהכל אחד, שימינה ושמאלה זה ... והכל טוב למרות שיש רע, וכו וכו, מה עושים עם זה ביום יום? ויש להבין, שיש הבדל גדול בין פילוסופיה לבין הבנת המציאות. ויש להבין שלאדם רצונות שונים, אינסוף לרצונות, וכבר נסביר. פילוסופיה, לא תעזור לך בשום דבר בחיים, בכלום. פילוסופיה לא עזרה ולא תעזור לאף אחד. אם תהיה לאדם הבנת המציאות באופן אמיתי, לא פילוסופי, זה יעזור לו ביום יום. ואדם שואל, נגיד שהבנתי שהכל טוב ואין הבדל בין הרע לטוב, מה זה עוזר ... הלקוח, והלקוח מתחיל לריב איתו, והאדם שרוצה לסגור את העסקה כועס ומתעצבן, מה זה עוזר עכשיו שהוא יודע, תיאורטית פילוסופית שהכל טוב ואחד? אז אני שואל את האדם: למה אתה רוצה לסגור את העסקה שלך? האדם משיב שהוא רוצה ... שאני יודע שאני רוצה להרגיש טוב מסגירת העסקה. וזה אומר שאם היו לך הבנות אמיתיות, ולא היית חושב שזו פילוסופיה, אם היית באמת מבין את זה שהכל אחד והכל טוב באותה המידה, גם היית חווה את זה מול הלקוח, ולא היית כועס או מתעצבן. אם לא היית מטומטם ולא רק אומר שאתה חכם ופילוסוף, היית יודע למה אתה עושה כל פעולה ופעולה בחיים שלך. הטיפש לא מבין ולא זוכר למה הוא עושה את ... למטרה הסופית, שהמטרה היא להרגיש טוב, גם אם יקרה משהו נגד רצונו, הוא לא יכעס. מי שיתייחס לזה רק כפילוסופיה, זה לא יעזור לו וימשיך לכעוס, אך מי שיבין באמת יחווה את הטוב. כפי שאמרתי הרבה פעמים, מי שיחקור ...
שינוי מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית
שינוי מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית
שינוי מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית מה הקשר בין חשיבה מופשטת לבין המציאות היום - יומית? הרבה אנשים שואלים כיצד שיחות מופשטות ופילוסופיות, כגון השיחות שאליעד מנהל, משפיעות על החיים האמיתיים שלהם. מה התועלת בלדבר על דברים לא מוחשיים, כשבחיים עצמם אנחנו עסוקים בדברים מוחשיים ומיידיים, כמו לאכול כשאנחנו רעבים? הסיבה שאליעד מדבר על דברים מופשטים היא שהלא - מוחשי, החשיבה הפילוסופית וההבנות הפנימיות האלו, דווקא משנות את הדרך שבה אנחנו חווים את המציאות המוחשית. הוא מדגים זאת דרך הרעיון שככל ... כל פרספקטיבה תיצור אצלו חוויה אחרת לחלוטין. איך חשיבה מופשטת משפיעה על החלטות מעשיות? אליעד מסביר שהמטרה של השיחות הפילוסופיות והלא - מוחשיות היא לפתח את החשיבה ולגרום לאדם לראות את המציאות מזוויות שונות. זה מאפשר לאדם לקבל החלטות ... באופן מוחלט, משום שזהו עניין סובייקטיבי ורגשי. האם אפשר להגיע לאושר תמידי? אליעד מסכם את העניין בכך שהשיחות והחשיבה הפילוסופית מובילות בסופו של דבר להבנה האם אדם יכול לחוות אושר תמידי או לא. האם אפשר להגיע למצב שבו אדם ירגיש טוב באופן מוחלט וללא תנאים חיצוניים? זו השאלה המרכזית והמהותית שכל השיחות הפילוסופיות שהוא עורך אמורות להוביל אליה. איך להפוך חשיבה מופשטת למעשית? האם אפשר להיות מאושר בכל מצב? כיצד להשתחרר מפחדים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פילוסופיה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: פילוסופיה, האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פילוסופיה, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים, אימון עסקי, מנטורינג בתחום פילוסופיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 19:11:44 - wesi4