... עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ? בכתה ט
לומדים התלמידים עי התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה ... של התופעות סביבם וההתפרצות הגדולה של מחשבתם שלהם, שכאמור הופכת אבסטרקטית. רכישת כוחות חזקים, ערים ומעניקי צורה מהווים בסיס לשנים הבאות של
הלימוד, גם מעבר לשנות התיכון. השאלה שיש לשאול בהקשר לקוריקולום היא - מה? מה קרה? מה התרחש כאן? מה ראית? מה שמעת? מה ... משתפרת והביטחון העצמי גדל. הילדים מתחילים לחפש סדר בבלבול, נקודת ראיה של אמצע. הקוריקולום מגיב לחיפוש הנל דרך נושאים שמשלבים איזון: בכימיה,
לימוד בסיס וחומצה, בפיזיקה, העקרונות של המכניקה, בגג, המים, באסטרונומיה, כוח צנטריפוגלי, באמבריולוגיה, היחסים בין ... של המגדל ויוצאים דרכו אל הגג. משם הם רואים בפעם הראשונה את פנורמת הנוף כולה. בכתה יב התלמיד רואה בפעם הראשונה את הדרך שעשה עד כה בכל שנות
הלימוד ובה בעת הוא שם את עצמו באופן מודע במרכז הנוף הפנורמי. הקוריקולום משרת מצב זה עי כך שהוא מציע נושאים המסנתזים ...