... בין הצלחה
בלימודים וקשב וריכוז שאלתם את עצמכם פעם מה משותף לאלברט איינשטיין, תומס אדיסון וגלילאו גליליי? שלושתם ועוד רבים אחרים הציגו תסמינים של הפרעות קשב וריכוז. יחד עם ... כי: הילד ישן טוב התזונה בריאה ומאוזנת - לדוגמה, עודף סוכר מעורר ילדים כידוע. הילד רואה טוב ואם יש לקות ראייה אז היא מטופלת כראוי. הילד שומע טוב. הילד קיבל הרגלי
למידה נכונים ויעילים - חשוב מאוד. והכי חשוב הילד נמצא במצב רגשי טוב. מצב רגשי בו אין לו הסחות דעת כלל. ילד שאינו פנוי רגשית לא יוכל לבצע את תהליך
הלמידה כראוי. ככל שהפגיעה הרגשית תהייה גדולה יותר וכואבת יותר כך תהליך
הלמידה יפגע יותר. יחס הפוך. ילדים הם עם כל כך רגיש שאפילו וויכוח קטנטן בין ההורים יכול להוציא אותם מריכוז לגמרי. ילד שאינו פנוי רגשית אינו פנוי
ללמידה כמה פעמים מצאתם את עצמכם משתעממים ממשהו, כי הוא פשוט לא עניין אתכם? וכמה פעמים מצאתם את עצמכם מעוניינים במשהו וחוקרים, קוראים
ולומדים אודותיו למרות שהוא לא מעניין אף אחד אחר חוץ מ... אתכם? לפני מספר שנים
למדתי לפסיכומטרי, למדריך שלי קראו רועי. היה ניכר כי רועי סובל מהפרעות קשה וריכוז חמורות ביותר. רועי גם היה מאובחן ואף שיתף אותנו בכך. יחד עם זאת רועי הוציא 780 בפסיכומטרי. אז בואו נחזור לאיינשטיין, מה בעצם עמד מאחורי ההצלחה שלו? איינשטיין האמין בעצמו, הוריו בנו לו מצפן כבר בגיל 5 ועוררו אצלו את המוטיבציה
ללמידה. הם נתנו לו את הכלים במסגרת השאיפות שלו ותחומי התעניינות בהם שאף להצליח. חרף כל הקשיים וכל המכשולים שעמדו בדרכו הוא המשיך לחתור לעבר המטרה שלו כי כך
לימדו אותו. מה לגבי השאר? גלילאו גליליי, תומס אדיסון, המדריך שלי מהפסיכומטרי ועוד רבים? כולם קיבלו את אותו חינוך. כולם למדו כי אם הם רוצים להשיג משהו הם ישיגו ... הזאת הגיעה מהבית, מהחינוך אותו הם קיבלו ומכך שבתא המשפחתי שלהם האמינו בהם ללא חת. אז כעת ניתן לומר כי אין קשר חד חד ערכי בין הפרעת קשב וריכוז לבין הצלחה מעשית
בלימודים. יחד עם זאת ניתן גם לומר כי יש קשר בין מוטיבציה, חינוך ואמונה לבין הצלחה מעשית
בלימודים. אבל זה כבר למאמר הבא... ...