ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים
ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים פתח דבר מה היא שאלה.? מה היא תשובה? מה הוא ביטחון? מה הוא פחד? ... שקט? מה הוא ריכוז? מה היא תשומת לב? מה היא הקשבה? מה הוא חלל? מה הוא ידע? מה היא למידה? מה היא התנסות? מה היא יצירתיות? האם החיים שלי? מה הוא החושב? מה הוא הרוצה? האם הגוף שלי? מה ... את היקום? האם חלל מאפשר את הגדילה של הפרח? האם חלל מאפשר את החופש? האם חלל מאפשר דרך, ידע, למידה? אז: מה הוא ידע? מה הוא ידע? האם ידע הוא אוסף של זיכרונות? האם ידע הוא חדש? האם אפשר ללמוד דבר חדש? האם אתה יודע, אם הדבר הוא חדש? איך היודע יודע שהדבר חדש? האם הידיעה היא תמיד דבר ישן? אז: איך ניתן ללמוד דבר חדש? ו... מה היא למידה? מה היא למידה? האם ניתן ללמוד מאחר? האם ניתן ללמוד מעצמי? האם לימוד של אחר או עצמי זה תמיד ישן? האם כל שנלמד הוא מחשבות? האם מחשבות הן דבר חדש? אז איך מתבצעת למידה חדשה? האם חוויה, מראה על התנסות חדשה? מה היא התנסות? מה היא התנסות? האם התנסות היא למידה חדשה? האם התנסות היא חוויה? האם המתנסה שונה מההתנסות? האם ההתנסות הייתה קיימת ללא המתנסה? התנסות היא סוג של חוויה? מי הוא זה, המזהה שזו חוויה? האם המזהה הוא העבר? אז האם ההתנסות היא תמיד ישנה? איך לומדים דבר חדש? האם צריך להיות יצירתי? אז מה היא יצירתיות? מה היא יצירתיות? האם יצירתיות זה להביע את עצמך? ... אם אני רוצה את החיים? שאמות, האם ישאלו אותי אם לקחת לי את החיים? שאני חיי, האם אני מנסה ללמוד לחיות? אם החיים שלי, האם אני צריך ללמוד אותם? אז של מי החיים האלו? האם החיים שלי? מי חושב את המחשבה הזו? מי הוא החושב? מי הוא ... האם אהבה היא תענוג? האם ניתן להגדיר אהבה במילים? האם לאהבה יש צורך במושא? האם האהבה תלויה? האם אפשר ללמוד אהבה? האם אהבה שהמחשבות אינן? לכניסת האהבה צריך חלל ללא מחשבות? האם אהבה שמחה? מה היא שמחה? מה היא שמחה? האם שמחה עונג? האם לשמחה יש הפך? האם לעונג יש הפך? האם ניתן ללמוד שימחה? האם אפשר לרכוש עונג? האם שמחה ניתנת לתיאור? האם שמחה שהמחשבות אינן? אז מה היא שמחה? שמחה היא ...
רוגע ישויות כעס אהבה התלויה חשיבה יוצרת התמודדות עם חרדה עושר זיכרונות
דחיינות - מבוא
... מאפשרת לתרץ את הסיבה לכישלון בחוסר השקעה במקום ביכולת נמוכה. מצבים אלו אופייניים כהשלכות משניות של מצבים כמו לקות למידה והפרעת קשב, אשר עלולים להפגיש את האדם עם חוויות שליליות באופן חוזר ונשנה. ההשפעה שלהם גוברת במיוחד במקרים בהם ... עמידתם בהתחייבויותיהם. כמו כן, ככל שסטודנטים דוחים את המטלות האקדמאיות שלהם, אך פחות סביר שיצליחו להגיע למצב זרימה במהלך הלמידה. דחיינות קיצונית: דחיינות עלולה להיות הפרעה מתמשכת ומתישה ולגרום למוגבלות. היא עשויה לנבוע מבעיה נפשית כגון דיכאון או ADD. ... לשפר את טווח הקשב (ב - ADHD) או לשפר את מצב הרוח הכללי (בדיכאון). טיפול בשיחות עשוי להוות כלי למידה למטופל לדרכי התנהגות חדשות, להתגברות על פחדים וחרדות, ולהשגת איכות חיים טובה יותר. דחיינות באקדמיה: דחיינות נחשבת לתופעה נפוצה ... מוכר המצב בו יעשו כל דבר אפשרי, מלבד לגשת לכתיבת העבודה. סטודנטים חסרי מוטיבציה החשים חוסר שליטה על תהליך הלמידה שלהם נוטים יותר לדחיינות. יש סטודנטים הסובלים מדחיינות בשל אי ניהול נכון של הזמן או חוסר כישורי למידה, מצב של דחק או כריעה תחת העומס. אחרים סובלים מבעיה רפואית (כמו ADD/ADHD) או מליקוי למידה כמו דיסלקסיה. ישנן סיבות לדחיינות המוכרות על ידי מערכת החינוך, כמו ליקויי למידה, אשר מטופלות בתוך המערכת על ידי הוראה מתקנת ומתן התאמות לתלמידים (כמו הארכת זמן בחינה, בחינה בעל פה וכדומה). ...
לתרץ דחפים איך לשפר חשיבה מופשטת טיפול בהפרעה פסיכיאטרית פרפקציוניסטיות מערכת החינוך מחלות נפשיות
אהבה רוחנית ואני
... זה? מה יהיה אם לא תמצאי שוב זוגיות? ואני תמיד עונה - ברור ששוה! וברור שאמצא! בסדנאות שלי אני מלמדת על הקשר בינינו לבין היקום על דרכים ליצירת מציאות על ההתניות שקיימות אצלנו באופן לא מודע ועל כל הדפוסים ... את הייעוד שלנו את הרצונות שלנו בחופשיות ובזרימה. בערב שנקרא אהבה רוחנית אני מעמיקה ומסבירה שזוגיות זה חיבור לטובת למידה ארוכת טווח. נכנסתי לזוגיות כשהייתי בת 26, לא ממש יודעת מה אני רוצה, לא ממש יודעת מה טוב ומה נכון לי. ובדרך שעשיתי התפתחתי למדתי ובעיקר - התחברתי לעצמי ולרצונות שלי. מדוע עזבתי את הזוגיות הישנה? היה הרבה מקום של ביטול עצמי, לא ממש ... עד היום. אחרי שהצלחתי לטפל בעצמי, להחזיר את השליטה שלי לגוף, לוותר על הכדורים ולהיות באחריות מלאה - החלטתי ללמוד ולהעמיק את הידע בכלי הנפלא הזה, ולהעביר הלאה את הידע. נכנסתי לתהליך לימוד שלא מסתיים אף פעם... בדרך למדתי: טיפול גוף נפש נשמה, ריפוי תת מודע, ריפוי מחשבה, וריפוי דפוסי התנהגות - כל זה כדי ליצור את המציאות הרצויה לי. למדתי ליצור מציאות והחלטתי שאחרי שטיפלתי בעצמי והצלחתי להתגבר על התקפי חרדה אוכל לטפל גם באחרים. על הזוגיות הישנה: בעבר ... שלא מצליחים לייצר זוגיות? חשוב לדעת כי ברמה הנשמתית זה לא משנה במי אני אתאהב הנשמה רוצה זוגיות שניתן ללמוד מתוכה ולהתפתח מתוכה. אם אני מבין שבתת מודע שלי יש לי איזה אמונה או התניה שקיבלתי מתקופות שונות בחיי ... שלי ואת עצמי התת מודע מעקב אותי מליצור את הרצון הספציפי שנקרא זוגיות הזוגיות לא תקרה עד שאני לא אלמד להביא את הרצונות שלי גם בתוך חיבור זוגי, ולא אשים עצמי במרכז. אנחנו בנויים כך שרצון מודע ורצון לא ... אינם תואמים, וכך אנחנו יוצרים התפתחות. כי אם היינו מקבלים בקלות את כל מה שאנחנו רוצים, אז לא הייתה למידה ורכישת יכולות חדשות. והרי באנו לכאן לעולם הזה כדי לחוות, לטעות, לרצות, להתפתח וליצור את הרצונות שלנו מתוך הבנות ... שבו אנחנו חיים. אני מנחה גם ערבים קבוצתיים וגם מפגשים פרטניים של אחד על אחד. בערב אהבה רוחנית אני מלמדת על חיבור ברמה הנשמתית. משמעות של זוגיות ברמת הנשמה, היא קודם כל חיבור לטובת למידה לטווח הארוך. אם אני מבין את המשמעות העמוקה של זה, אני מראש אחפש פרטנר שאיתו אוכל לעשות את ההתפתחות ... ביותר עבורי. עם מישהו שיענה לי על הצרכים שלי ואיתו אני אוכל לעשות את ההתפתחות שלי בעולם. יש המון למידה בתוך הזוגיות. יש זוגות שצריכים לעשות התפתחות משמעותית בתוך הזוגיות לייצר יציבות ולהיות במקום שהוא לא הישרדותי בתוך הקשר. ...
לחיות כישלון להסיר אחריות האם לוותר לקיחת אחריות אהבה עייפות חרדה
מנטורינג - תובנה של מנטור - העולם הוא בתוכנו
מנטורינג - תובנה של מנטור - העולם הוא בתוכנו בהיותי מנטור, כמו כל מנטור, החיים שלי מוקדשים ללמידה מתמשכת. אחד הדברים המעניינים שלמדתי אודות למידה, הוא אפקט שאני קורא לו ההר והמישור. כשאתה מסגל את המשמעת העצמית להשקיע זמנים קבועים ללמידה והתפתחות אישית, כעבור פרק זמן מסוים אתה חווה צמיחה בלתי רגילה שמלווה בהמון אנרגיה, השראה ומוטיבציה - לזה אני ... בהיי, ומצד שני אתה גם לא בהכרח בדאון. לתקופה הזו אני קורא מישור והיא חלק טבעי לחלוטין בתהליך של למידה מתמשכת. במאמר הזה אני שמח לשתף אתכם באחד מהרי הלמידה המשמעותיים ביותר שחווייתי - היום שבו הבנתי שאני לא חלק מהעולם, אלא העולם הוא חלק ממני. מנטור לומד את המוח, את הלב ואת הרוח מרבית האנשים טועים בכך שהם תופסים את הקונספט של למידה ככזה הפועל ברמה המנטאלית בלבד. כל מנטור ממנו למדתי, הראה לי שבעולם הלמידה האינסופי, ההיבט המנטאלי (של השכל), הוא רק אחד מבין שלושה היבטים מרכזיים. בחמש השנים האחרונות, למדתי את המוח, למדתי את הלב ולמדתי את הרוח, ואני יכול להגיד לכם שלמרות היותי מנטור למתאמנים היקרים שלי, אני עדיין מרגיש כמו ילד בכיתה א: קטן (אל מול השפע שהעולם מציע), סקרן, עליז, שובב וצמא לעוד ידע. מנטור לומד לעומק ולא לרוחב... עוד דבר מעניין שגיליתי לגבי למידה, הוא העומק שלה, לעומת הרוחב שלה. בהיותי מנטור אני מאמין שאדם המודע לשלושה עקרונות משמעותיים בצורה העמוקה ביותר, הוא ... כגדולה. היום שבו הבנתי שאני לא חלק מהעולם, אלא העולם הוא חלק ממני היה לנקודת ציון דרך משמעותית בתהליך הלמידה שלי, הן כמתאמן והן מנטור. יחד עם זאת, רק כעבור שנה מאותו היום, החיים החזירו אותי לאותו עקרון כדי ... מסופר שלפני שנים רבות, בכפר קטן ומרוחק היה מקום שידוע בשם הבית עם 1, 000 המראות. כלב קטן ומאושר למד על המקום הזה והחליט לבקר בו. כשהוא הגיע, הוא קיפץ לו בשמחה במעלה המדרגות אל פתח הבית, הוא הסתכל ...
סקרנות ילד השתקפות להשקיע ידידים מסתכלים עלי שמח משמעות
טיפול טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב
... לשבת במקום הפרעה זו מתגלה לפני גיל שבע ונמשכת לאורך גיל ההתבגרות. במסגרת בית הספר הילד ההיפראקטיבי יסבול מבעיות למידה כמו: קושי בקריאה, בעיות בהבנת הנקרא, קושי בריכוז, ליקוי בזיכרון, קורדינציה גסה ועדינה לקויה, פזיזות, אימפולסיביות, חוסר יציבות רגשית, ... השנים?? השערות איטיולוגיות להיפראקטיביות יש להיזהר באבחנה לא נכונה, שכן ילדים אימפולסיבים, חסרי סבלנות או ילדים שלא מגלים עניין בלימודים, משתעממים ועל כן מפריעים לא בהכרח ילדים עם הפרעות קשב או היפראקטיביים. על כן מאוד קשה לאבחן ילד היפראקטיבי ... דלקת אוזן תיכונה ילדים הלוקים בהפרעות שמיעה ברמה מסוימת, דלקת אוזן תיכונה או נוזלים באוזניים, לוקים בהתפתחותם הלשונית ובקושי בלמידה. מכאן אפשר להבין שיכול להיות קשר בין בעיה שמיעתית לאבחון מוטעה כמו היפראקטיביות. לכן חשוב לנטרל סיבה זו כאשר ... שהצביע על הקשר הישיר בין תוספות מזון לפעלתנות יתר. בקרב 1200 נבדקים, נמצא קשר ישיר בין תוספות מזון להפרעות למידה והתנהגות. ניגוד האינטרסים בין תעשיות המזון הגדולים לבין תוצאות המחקרים שאיששו כי אכן תוספות המזון מזיקות לבריאות לא הביאו ... כספית המצויה בסתימות השינים, דגים מזוהמים, אלומיניום המצוי בסותרי חומציות וכלי בישול. מחקרים רבים הראו קשר מובהק בין קשיי למידה אצל ילדים היפראקטיביים לבין נוכחותן של מתכות כבדות ורעילות בגוף. רעילות ניתן לבדוק עי בדיקת שיער, תרבית צואה, בדיקת ... רמות נמוכות של אבץ, ברזל, מגנזיום, ויטמין B6 וחומצות שומן הכרחיות. סימני חסר בברזל - עייפות, חולשה, פגיעה ביכולת הלמידה, קשיי נשימה אשר מכניסים את מערכת הנשימה לכוננות יתר. סימני חסר באבץ - פגיעה בגדילה ובהתפתחות מינית, הרעלה ממתכות ... אחרעות על הטיפול. הטיפול באמצעות ביופידבק הוא חווייתי ביותר משולב בו שימוש בתוכנות מחשב המאפשרות לילד לתרגל ולפתח מיומנויות למידה תוך חיזוק גלי המוח מסוג בטא האחרים על ריכוז, הקשבה ותשומת לב. טיפול זה אורך כשנה וברוב המיקרים יש שיפור משמעותי ביכולת הלימודית, בדימוי העצמי וההערכה של הילד. מעט עצות להורים תשתדלו לא להלחיץ את הילד משימות ארוכות טווח. ספקו לילדים אמצעים ...
בולמיה יעוץ רעל חינוך גמילה מהתמכרויות התמכרויות בעיות התנהגות עייף
אימון מנהלים
... בשפע. טבע האדם הוא מהותי באימון וזה מה שגורם לו לעבוד - זה גם מה שהופך זאת לבלתי אפשרי למדידה. ברמה הבסיסית ביותר, מאמנים פועלים כספקים חיצוניים הגונים שמספקים למנהיגים אינדיבידואליים משוב אובייקטיבי לו הם זקוקים כדי לטפח את ... באפשרויות, במקום להגיב לאירועים. האימון מתיר להם להבין את האחריות בהשפעתם על העולם. אימון לא מסתיים במודעות עצמית. זו למידה אקטיבית שנותנת כישורי תקשורת וכישורים בינאישיים. אימון צריך לשלב בין התפתחות אישית לצרכים האירגוניים. גישה זו יכולה לעזור למנהיגים ... התועלתיות שלהם. האימון המשמעותי ביותר, מטפח שינויים תרבותיים לרווחת הארגון כולו. לגרום למשולש לעבוד המטרה באימון מנהלים היא לייצר למידה, שינוי התנהגות וצמיחה של המתאמן למען הרווח של הצד השלישי - הלקוח, שמעסיק את המתאמן. ברמה אישית אנו מחויבים ... דיפלומטיה, שיפוט הגון ויכולת לתמרן קונפליקטים בהגינות. לבסוף, המנהל - המתאמן. אימון אחד על אחד יכול להיות יקר מטכניקות למידה אחרות, ומנהלים בורחים מאימון כשהוא הופך להיות סמל לבעיות בקריירה. כדי לזהות אם האדם מתאים לאימון יש לענות על ...
איך לנהל בעיות קשורות אינדיבידואל טכניקות מחיר גבוה איך לבחור התפתחות המחיר יקר
מדיטציה - מבוא
... חדרו טכניקות מדיטציה מזרחיות למערב והופיעו אף סינתזות מערביות המבוססות עליהן. מדיטציה ביהדות בספרות ובמסורת היהודית כמעט אין אזכורים למדיטציה או לטקסים המזכירים תרגולי מדיטציה מקובלים. בין המקורות המועטים למדיטציה ביהדות ניתן למצוא תרגול של זרימת אור אצל הרמחל, שפותח על ידי אושו לטכניקה בשם האור הזהוב. האדמור החבדי יוסף יצחק שניאורסון מציע באחד ממאמריו לשבת ולהביט בתוך חושך עד שייראה אור, תרגול הזהה לחלוטין למדיטציית החושך הטיבטית המפורסמת, ואילו האדמור מפיאסצנה, היה למעשה היחיד מתוך היהדות הרבנית המסורתית שגילה את המדיטציה בעצמו ואף פיתח מספר תרגולים פשוטים כדי להגיע לחוויה מדדטיבית. הדוגמה הבולטת ביותר למדיטציה במוסרת היהודית היא ההתבודדות שהינה הפולחן המרכזי בחסידות ברסלב. בטקס הזה המתרגל נדרש להמצא במקום מרוחק מאנשים אחרים ושם ... בתקופה הקריטית יכולה להביא לנזק כמעט בלתי הפיך או קשה מאוד לשינוי. (דוגמה למערכות המתפתחות באופן זה: מערכת הראיה, לימוד שפה ראשונה והתפתחות רגשית). 2.Experience Dependent - דרך זו יכולה להתרחש בכל גיל והנה קשורה ללמידה ולזיכרון. מערכת העצבים הגמישה משתנה בהתאם להתנסויות שונות אותן האדם חווה. לפי התפיסה המסורתית נהגו לחשוב כי למוח יש ... אנשים הצליחו לסגל את עצמם לשינויים כדוגמת העלאת רמת משכל, התגברות על כאבי פנטום, טיפול בהפרעות אובססיביות, ותיקון לקויות למידה. כדבריו: בתנאים הנכונים, לימוד ותרגול של מיומנות חדשה עשויים לחולל שינויים במאות מיליוני, ואולי במיליארדי החיבורים שבין תאי העצב במפות המוח שלנו (דוידג, ... (dorsolateral), ההיפוקמפוס (parahippocampus), האונה הטמפורלית (anterior cingulate pregenual) וכן נראתה שליטה של מערכת העצבים האוטונומית. השפעות המדיטציה על יכולות למידה השפעתה של יכולת הקשב על התהליך המנטאלי המרכזי בלמידה הנה קריטית. בעולם המודרני, מתייחסים לקשב כמורכב משני חלקים: עלייה בזרם המידע וחיפוש אישי לביצוע מספר פעילויות באופן סימולטני או חיפוש אחר מספר גירויים. לפיצול קשב גם כן השפעה חשובה על ביצועי הלומד, דוגמה לכך ניתן לראות למשל במחקר שבדק ביצוע של מספר משימות באותו זמן. המחקר הראה כי נוכחותה של משימה משנית קידם בעיקר למידה של שינון בעל פה. בניגוד לכך, הסטת קשב למשימה אחת קידמה יכולת נוספת של הכללת המידע הנלמד למצבים חדשים.
מחלה נפשית תשומת לב התפתחות מגנט להתאמן איך להגיע לחוויה אושו מהות
מנטורינג - העוצמה של מנטורינג
... בהוויה של האדם והן בעשייה שלו, זה תהליך מעצב, תהליך של התפתחות אישית. תהליך מנטורינג כולל שילוב מתמשך בין למידה ועשייה, זה תהליך של צמיחה אישית שלמה. מנטורינג מבוסס על מערכת יחסים של אמון והתמסרות בין המנטור לחניך, מערכת ... (החזון, הייעוד, כוחה של הנשמה, האינטליגנציה הרוחנית והחיבור לתבונה האינסופית) והאלמנט הפיזי (בריאות פיזית, חוויות פיזיות, תוצאות פיזיות בחיים). למידה היא מרכיב קריטי בתהליך מנטורינג תהליך מנטורינג לעתים עושה המון שכל ולעתים נוגע עמוק בפנים ברגשות, לעתים הוא מורגש כמו רוח שנמצאת בכל מקום שאתה הולך, ובסופו של דבר רואים את התוצאות שלו בחיים. הלמידה היא מרכיב קריטי בתהליך מנטורינג, כבר הוכח מחקרית שברגע שהמוח של האדם נחשף לרעיון או ידע חדש, הוא לעולם ... ספקות, עם קשיים ועם מכשולים. תהליך מנטורינג דורש ממך לקפוץ לאזור הסכנה תהליך מנטורינג דורש ממך מחויבות ויכולת להפיק למידה מכל מה שקורה בדרך, זה דורש ממך לצאת מאזור הנוחות ולקפוץ לאזור הסכנה כפי שמכונה עי בריאן טרייסי. אזור ... שילווה אותך כל החיים לא רק שהוא מאפשר לך להשיג תוצאות בלתי רגילות, אלא תהליך מנטורינג גם מאפשר לך ללמוד איך להשיג תוצאות בלתי רגילות ובכך אתה מקבל ערך יוצא דופן שילווה אותך כל החיים. העוצמה של מנטורינג מתרחשת ... והם בדרך כלל נפגשים לא סתם. צירופי המקרים שמביאים חניך אל מנטור מעידים על כך שכנראה שלשניהם יש משהו ללמוד אחד מהשני. על זה נאמר: כשהתלמיד מוכן, המורה יופיע...
אינטליגנציה הערכה ערכיות יש מיש העוצמה של מנטורינג התמודדות הערכה עצמית נמוכה יש או אין
חרדת בחינות - מבוא
... והסטודנטים. החרדה מקשה על התלמיד בהתכוננות לבחינה ומקשה עליו לבצע את הבחינה באופן המייצג את מצב ידיעותיו הריאלי בנושאי הלמידה. לעתים עלולה החרדה לשתק את התלמיד עד כדי אי - יכולת מוחלטת לבצע את הבחינה או להתכונן לקראתה. חרדת ... בין דימוי עצמי לחרדת מבחנים הגורמים לחרדת בחינות: חרדת בחינות נובעת מפרשנויות של הנבחנים את הבחינה כמצב מאיים. קשיים בלמידה לבחינה ובתפקוד פורה במהלכה עלולים להוליד פירוש שלילי של מצב הבחינה וכך לעורר חרדה. מצב זה עלול להוביל לקשיים ... להיפגע ממשהו. לכן תלמידים עשויים להילחץ סביב מבחן חשוב שעליהם לעבור - הם עשויים להיות מאוימים מכך שלא יוכלו ללמוד או להתקדם בחייהם בעקבות הכישלון הצפוי. החרדה מבטאת פעמים רבות את האמירה אני חושש שלא אצליח להסתגל או לתפקד ... גבוהה מדי ופוגעת בתפקוד. הביטויים של חרדה מתונה אינם מסוכנים אובייקטיבית, זהו מצב טבעי. יתירה מכך, מחקרים בתחום הפסיכולוגיה מלמדים כי לחץ הוא גורם חשוב שיכול לתרום לתהליך הלמידה, למקד את הקשב ולגרום למוטיבציה מועילה. כל זאת, בתנאי שהלחץ הוא בתחום אופטימלי. לאחר שהלחץ עובר את הרמה האופטימלית, ... קושי לשאת תסכולים ונטייה אובססיבית - לחרדת בחינות. בנוסף, חרדת הבחינות מופיעה פעמים רבות אצל תלמידים וסטודנטים עם לקויות למידה או הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD). במיוחד כאשר תלמידים אלו לא אובחנו בגיל צעיר ולא קיבלו עזרה מתאימה עלולה להיווצר ... אופן לא לחמוק או להימנע מבחינות, משום שהתנהגות זו עלולה להחריף את החרדה. ניתן להשתתף בטיפולים קבוצתיים על מנת ללמוד מניסיונם של אחרים ולקבל תמיכה פסיכולוגית מקצועית כדי לטפל במצב ולהתמודד עמו באופן יעיל. דרכים להתמודדות עם חרדת הבחינות: ... תרומת ההורים בהפחתת חרדת בחינות: כיוון שהילד לא נולד עם כלים לחיים ושבית הספר שם דגש בעיקר על החומר הנלמד ולא על הקניית אסטרטגיות למידה, ההורים נדרשים להיות יותר מעורבים ולספק לילד את הכלים, להיות לילד מורים לחיים. ככל שההורים יהיו נוכחים יותר ובינם ... תקשורת טובה יותר, הם יוכלו לזהות את החרדה שהילד שרוי בה, ובכך לעזור בהקטנתה. זאת באמצעות שיחה על הקושי הלימודי והבחנה בהתנהגות מתוחה אצל הילד בעיקר בזמנים, כמו, בעת התכוננות לבחינה, יום הבחינה וכדומה. בעזרת יחסים טובים בין ההורים לבין הילד, הבנויים מחיזוקים, דיבוב הילד ודיבור על תחושותיו, טיפוח הרגלי למידה ופיקוח עליהם, הילד מרגיש יותר בטוח בעצמו והוא יוצר מחשבות חיוביות של הצלחה ולא של כישלון שיביאו אותו לפיתוח עצמאות, יכולת התמודדות ואחריות. תרומת המורה בהפחתת חרדת הבחינות: היות שתפקיד המורה כולל, העברת החומר הנלמד, מתן תגובה על הלמידה, חיבור הבחינות והערכתן על ידי ציונים, יש למורה קשר חזק לרמת חרדת הבחינות בכיתה. למורה כמה סוגי השפעות בתחום הדידקטי הבאות לידי ביטוי בהבנת התלמידים את החומר הנלמד והכנתם לבחינה וכן כתיבת בחינה שתתאם את החומר הנלמד, ומידת החשיבות שנותן המורה לבחינות ולהתנהגויות לימודיות אחרות. היחסים הבין אישיים בין התלמידים למוריהם גם כן, משפיעים על ההצלחה, התפיסה, מיקוד השליטה ועל הניבוי, שהתלמידים מייחסים ... נמצא כי ישנו קשר ישיר בין דימוי עצמי לחרדת בחינות. מאחר שהתלמיד סובל מדימוי עצמי נמוך הוא יבחר במסלולי לימוד קלים מידי - במטרה לא לאכזב ולא להתאכזב. הכישלון נתפס כהוכחה לחוסר יכולת הן על ידי התלמיד והן על ידי הסביבה. הרגשת האין סיכוי מובילה לייאוש המגביר את הנטייה להתנהגות הימנעותית. דחיית הלמידה לרגע האחרון, שאינה מאפשרת ללמוד כראוי את כל החומר.
להתמודד זיכרונות ילד ידיד להסתגל לימוד מנסיון חופש להתגבר
פסיכולוגיה - מבוא
... הוא בדרך כלל פסיכולוג. תחומי הפסיכולוגיה הנחת היסוד של מדע הפסיכולוגיה היא שישנה חוקיות בהתנהגות האדם, וכי עליה לתעד ולמדוד חוקיות זו. הפסיכולוגיה גורסת שהתנהגות אינה מתרחשת באופן מקרי, אלא תוצאה של מערכת חוקים, הבנת חוקים אלו מאפשרת לנו ... והשפעת הסביבה על תכונותיו. פסיכולוגיה קוגניטיבית - עוסקת בחקר תהליכים מנטליים בסיסיים, ביניהם תודעה, תפיסה, חשיבה, קשב, זיכרון אנושי, למידה וקבלת החלטות. פסיכולוגיה רפואית - עוסקת ברמה התאורטית, הקלינית והמחקרית בסוגיית יחסי הגומלין בין גוף לנפש, ובאופן ספציפי יותר ... מדינתו. בהקשר לתורת המידות, הוא אימץ והרחיב את תפיסת דרך האמצע כמצפן למידות הראויות והתקינות, וטען כנגד אפלטון, כי לימוד פילוסופיה כשלעצמו לא יגרום לאדם לאזן את תכונות נפשו, והדרך העיקרית צריכה להיות בתרגול בעשייה מתקנת, שמשמעותה לעשות מעשים ... שכמעט לא ניתן היה להעמידן במבחן אמפירי, ולפיכך מדעיותן הייתה מוטלת בספק. הביהביוריסטים, לעומת זאת, שאפו להפוך את הפסיכולוגיה למדע מדויק, אשר ניתן לבחון אותו במעבדה באופן אובייקטיבי, לכמת את נתוניו במדדים מדויקים, ולתאר באמצעותו בצורה ישירה את פניו ... והחינוך. עניין זה התבטא במיוחד בטיפול באתגרים הקשים של שינוי התנהגות. הגישה ההתנהגותית נתנה בסיס להתערבויות יעילות ביותר בקידום למידה בכלל ובקידומם של ילדים עם ליקויים התפתחותיים בפרט. כך, באמצע המאה ה - 20 היה הביהביוריזם הזרם המשפיע ביותר ... הדוקטרינה הביהביוריסטית, ששלטה בפסיכולוגיה. בספרו מ - 1966, Cartesian Linguistics, ועבודות נוספות, חומסקי פרש הסבר על שפות אנוש, שנעשה למודל החקירה בתחומים אחרים בפסיכולוגיה. חלק ניכר מההנחות כיום בדבר האופן בו התודעה עובדת, נשאב מרעיונות אלו של חומסקי. בתקופה זו, אמצע המאה ה - 20, החל ביצועם של מחקרים משמעותיים בתחום הפסיכולוגיה החברתית, כגון ניסויי הלמידה החברתית של אלברט בנדורה, ניסויים בתחום השפעה חברתית של סטנלי מילגרם וסולומון אש, ועוד. ואילו בעשורים האחרונים, בסוף המאה ... חיים של האדם ואף סקירה ספרותית. תחומי המחקר בפסיכולוגיה הם רבים, החל ממחקרים בבחינת יכולות מנטליות, הפרעות התפתחויות, ליקויי למידה, דרך קבלת החלטות, זיכרון ובקרה, וכלה בהפרעות נפשיות, דרכי טיפול, ומחקר באנשים בעלי פגיעות מוחיות קונקרטיות. מכיוון שהמחקרים נעשים ...
סיבה ותוצאה מיקוד בעלי חיים מצווה טענה לקבל החלטות דטרמיניזם חינוך
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למידה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למידה, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
אימון ems להתגבר על אהבה אובססיבית לעמוד בהחלטה הצלחה אוטומטית תודעה רוחנית תקוע פחד להודות בטעויות לא לפחד להיפגע חרדה חברתית קשה לטפל בחרדה חברתית להתאהב על מישהו מחפש אהבה יחסית הופך להיות מאושר לשמור אמונים במובן המיני ולהיות מאושר מכך להתחייב בזוגיות איך לטפל בבעיות בזוגיות? לא לקבל החלטות קבלת החלטות במצבי לחץ להתמודד עם לחץ בגלל גירושין איך להתמודד עם טיפשות? האם הצלחתי להפסיק לעשן? התמודדות עם תחושת כישלון שכנוע גלוי שיווק לטווח רחוק איך לגרום לילד לא לשקר? איך לעזור לילד פחדן? לגרום לתת מודע חלומות באים מהתת מודע מומחה לטיפול בהפרעת אישיות פרסונליזציה לספר לאקסית האם כדאי לחזור לאקס? איזה חלק בשריר? בלימה של המשקל טיעון לקיום אלוהים מציאות אלוהים איך לזהות הארה רוחנית? הארה שנעלמה החיסרון בלהיות אלוהים להיות אלוהים ולשתף אחרים להרוויח כסף בשוק ההון להתעשר מהות החיים מטרת החיים בעולם הבא איך להתמודד עם פרסום שלילי בגוגל? מעגל של פירושים שליליים וחיוביים הבחירה הראשונה להיות רובוט עולם מקביל האם יש עולם הבא? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מאמן אישי קשב וריכוז, מאמן אישי בתל אביב בנושאי למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0630 שניות - עכשיו 18_09_2025 השעה 00:49:31 - wesi4