... את מצב ידיעותיו הריאלי בנושאי
הלמידה. לעתים עלולה החרדה לשתק את התלמיד עד כדי אי - יכולת מוחלטת לבצע את הבחינה או להתכונן לקראתה. חרדת ... את הבחינה כמצב מאיים. קשיים
בלמידה לבחינה ובתפקוד פורה במהלכה עלולים להוליד פירוש שלילי של מצב הבחינה וכך לעורר חרדה. מצב זה עלול להוביל ... להיות מאוימים מכך שלא יוכלו
ללמוד או להתקדם בחייהם בעקבות הכישלון הצפוי. החרדה מבטאת פעמים רבות את האמירה אני חושש שלא אצליח להסתגל או ... הוא גורם חשוב שיכול לתרום לתהליך
הלמידה, למקד את הקשב ולגרום למוטיבציה מועילה. כל זאת, בתנאי שהלחץ הוא בתחום אופטימלי. לאחר שהלחץ עובר את הרמה ... אצל תלמידים וסטודנטים עם לקויות
למידה או הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD). במיוחד כאשר תלמידים אלו לא אובחנו בגיל צעיר ולא קיבלו עזרה מתאימה ... להשתתף בטיפולים קבוצתיים על מנת
ללמוד מניסיונם של אחרים ולקבל תמיכה פסיכולוגית מקצועית כדי לטפל במצב ולהתמודד עמו באופן יעיל. דרכים להתמודדות ... ושבית הספר שם דגש בעיקר על החומר
הנלמד ולא על הקניית אסטרטגיות
למידה, ההורים נדרשים להיות יותר מעורבים ולספק לילד את הכלים, להיות לילד מורים לחיים. ככל שההורים יהיו נוכחים ... זאת באמצעות שיחה על הקושי
הלימודי והבחנה בהתנהגות מתוחה אצל הילד בעיקר בזמנים, כמו, בעת התכוננות לבחינה, יום הבחינה וכדומה. בעזרת יחסים ... ודיבור על תחושותיו, טיפוח הרגלי
למידה ופיקוח עליהם, הילד מרגיש יותר בטוח בעצמו והוא יוצר מחשבות חיוביות של הצלחה ולא של כישלון שיביאו אותו ... שתפקיד המורה כולל, העברת החומר
הנלמד, מתן תגובה על
הלמידה, חיבור הבחינות והערכתן על ידי ציונים, יש למורה קשר חזק לרמת חרדת הבחינות בכיתה. למורה כמה סוגי השפעות ... ביטוי בהבנת התלמידים את החומר
הנלמד והכנתם לבחינה וכן כתיבת בחינה שתתאם את החומר
הנלמד, ומידת החשיבות שנותן המורה לבחינות ולהתנהגויות
לימודיות אחרות. היחסים הבין אישיים בין התלמידים למוריהם גם כן, משפיעים על ההצלחה, התפיסה, מיקוד השליטה ועל ... מדימוי עצמי נמוך הוא יבחר במסלולי
לימוד קלים מידי - במטרה לא לאכזב ולא להתאכזב. הכישלון נתפס כהוכחה לחוסר יכולת הן על ידי התלמיד והן על ידי ... הנטייה להתנהגות הימנעותית. דחיית
הלמידה לרגע האחרון, שאינה מאפשרת
ללמוד כראוי את כל החומר. ...