ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - שלוש הידיעות ✔כן מופיע ברהמא'? " "לא, המכובד גוטמה" אם כך, ואסטהה, אף אחד מאותם ברהמינים... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בודהיזם - שלוש הידיעות
כן מופיע ברהמא'? "

"לא, המכובד גוטמה"

אם כך, ואסטהה, אף אחד מאותם ברהמינים המלומדים בוודות לא ראה את ברהמא פנים אל פנים, גם לא מי ממוריהם, או המורים של מוריהם, אפילו לא האב הקדום של מורה כלשהו משבעה דורות. גם מבין הקדושים הראשונים איש לא יכול היה לומר: 'אנו יודעים ורואים מתי, כיצד והיכן מופיע ברהמא'. אם כך, מה שאותם ברהמינים המלומדים בוודות אומרים הוא: 'אנו מלמדים את הדרך הזאת לאיחוד ברהמא, אותו איננו יודעים או רואים, זוהי הדרך הישרה היחידה... המובילה לאיחוד עם ברהמא'. מה דעתך, ואסטהה? במקרה כזה, האין מה שאותם ברהמינים מצהירים מתברר כבלתי מבוסס? "

"אכן כן, המכובד גוטמה. "

"ובכן, ואסטהה, כאשר אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות מלמדים דרך אותה הם אינם יודעים או רואים, באומרם: 'זוהי הדרך הישרה היחידה... ', אין זה יכול להיות נכון. בדיוק כפי שחבורה של אנשים עיוורים הולכת, כולם נאחזים זה בזה, והראשון אינו רואה דבר [3], האמצעי אינו רואה דבר, האחרון אינו רואה דבר - כך גם ביחס לדבריהם של אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות: הראשון אינו רואה דבר, האמצעי אינו רואה דבר, האחרון אינו רואה דבר. דבריהם של אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות מתבררים כמגוחכים, מילים בעלמא, ריקות ויהירות.

מה דעתך ואסטהה, האם ברהמינים אלה המלומדים בשלוש הוודות רואים את השמש ואת הירח בדיוק כמו שאנשים אחרים רואים, וכאשר השמש והירח עולים ושוקעים האם הם מתפללים, שרים וסוגדים בידיים צמודות? "

"כן, המכובד גוטמה. "

"מה דעתך ואסטהה, האם ברהמינים אלה המלומדים בשלוש הוודות, אשר רואים את השמש ואת הירח בדיוק כמו שאנשים אחרים רואים... האם הם יכולים להראות את הדרך לאיחוד עם השמש ועם הירח באומרם: 'זוהי הדרך הישרה היחידה... המובילה לאיחוד עם השמש והירח'? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"אם כן, ואסטהה, אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות אינם יכולים להראות את הדרך לאיחוד עם השמש ועם הירח, אותה הם ראו. כך גם אף אחד מביניהם לא ראה את ברהמא פנים אל פנים... אפילו לא האב הקדום של מורה כלשהו משבעה דורות. גם מבין הקדושים הראשונים איש לא יכול היה לומר: 'אנו יודעים ורואים מתי, כיצד והיכן מופיע ברהמא'. האין מה שאותם ברהמינים מצהירים מתברר כבלתי מבוסס? "

"אכן כן, המכובד גוטמה. "

המשל על הנערה היפה ביותר בארץ (Janapadakalyupam)

"ואסטהה, בדיוק כפי שאדם היה אומר: 'אני יוצא לחפש ולאהוב את הנערה היפה ביותר בארץ. ' יתכן ויאמרו לו: 'האם אתה יודע לאיזה מעמד היא שייכת? '

'לא. '

'ובכן, האם אתה יודע מהו שמה, מאיזה שבט היא, האם היא גבוהה או נמוכה... בעלת עור כהה או בהיר... או מהיכן היא מגיעה? '

'לא. '

יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע או רואה את זו שאתה מחפש ובה אתה חושק? ' והוא יאמר: 'לא'. האין דברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט, המכובד גוטמה. "

"אם כן, ואסטהה, כך הוא הדבר: אף לא אחד מאותם ברהמינים... ראה את ברהמא פנים אל פנים, גם לא מי ממוריהם... "

"אכן כן, המכובד גוטמה. "

"זה נכון, ואסטהה. כאשר אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות מלמדים דרך שהם אינם יודעים ורואים, אין זה יכול להיות נכון.

המשל על גרם המדרגות (Nisseupam)

ואסטהה, זה בדיוק כמו שמישהו בונה בצומת דרכים גרם מדרגות עבור ארמון. אנשים יאמרו לו: 'גרם מדרגות זה לארמון - האם אתה יודע האם הארמון יפנה מזרחה, מערבה, צפונה או דרומה, או האם הוא יהיה גבוה, נמוך או בגובה בינוני? ' והוא יאמר: 'לא'. אז יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע או רואה לאיזה מין ארמון אתה בונה את גרם המדרגות? ' והוא יאמר: 'לא'. האין דברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט, המכובד גוטמה. "

- 23 (כמו 20)

המשל על הנהר אַצִ'ירַבַטִי (Aciravatnadupam)

"ואסטהה, בדיוק כפי שהנהר הזה אַצִ'ירַבַטִי היה מלא וגדוש במים כך שעורב היה יכול לשתות מתוכו, ואדם שהיה מגיע בכוונה לחצות אותו ולהגיע לגדה השניה, לצלוח אותו, ובעומדו על הגדה הזו היה קורא: 'בואי הנה הגדה האחרת, בואי הנה! ' מה דעתך ואסטהה? האם הגדה הזו של הנהר אצ'ירבטי תבוא אל הצד השני לאור העובדה שאותו איש קורא, מתחנן, מבקש או משדל? "

"לא המכובד גוטמה. "

"אם כן, ואסטהה, אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות אשר מזניחים באופן עקבי את חובותיהם כברהמינים, ובאופן עקבי נוהגים לא כפי שברהמין אמור לנהוג, מכריזים: 'אנו קוראים לאִינְדְרַה, סוֹמַה, וַרוּנַה, אִיסָאנַה, פַּגָ'אפַּטִי, בְּרַהְמָא, מַהִידְּהִי, יַמַה. ' ושברהמינים כאלה המזניחים בעקביות את חובותיהם כברהמינים... יזכו כתוצאה מקריאותיהם, תחנוניהם, בקשותיהם ושידוליהם, להשיג לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, איחוד עם ברהמא - זה לא יתכן. "

"ואסטהה, זה בדיוק כמו שהנהר הזה אצ'ירבטי היה מלא וגדוש במים כך שעורב היה יכול לשתות מתוכו, ומישהו שהיה מגיע כדי לחצות אותו... אבל היה קשור וכפות לגדה הזו על ידי שרשרת כבדה, כשידיו מאחורי גבו. מה דעתך ואסטהה? האם אדם זה יהיה מסוגל להגיע לגדה השניה? "

"לא המכובד גוטמה. "

"בדיוק באותו אופן, ואסטהה, בתורת האציליים, חמשת הכבלים הללו של תשוקות החושים מכונים כבלים ושלשלאות. מהם החמישה? מראות הנראים בעין, נעימים, אהובים, מקסימים, מושכים, מהנים, ומעוררי תשוקה, קולות הנשמעים באוזן... ריחות הנקלטים באף... טעמים הנחווים בלשון... תחושות גוף המורגשים בגוף, נעימות... מעוררות תשוקה. חמישה אלו מכונים בתורת האציליים כבלים ושלשלאות. אותם ברהמינים, ואסטהה, המלומדים בשלוש הוודות, הינם עבדים, מעוורים על ידי חמשת הכבלים הללו של תשוקות החושים, נהנים באשמה, לא מודעים לסכנה, ולא יודעים את הדרך להיחלץ.

ושברהמינים כאלה, המלומדים בשלוש הוודות, אשר מזניחים בעקביות את חובותיהם כברהמינים... שמוחזקים כעבדים בידי חמשת הכבלים של תשוקות החושים... ולא יודעים את הדרך להיחלץ, ישיגו לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, איחוד עם ברהמא - זה לא יתכן.

בדיוק כפי שהנהר הזה אצ'ירבטי היה מלא וגדוש במים כך שעורב היה יכול לשתות מתוכו, ומישהו היה מגיע כדי לחצות אותו... והיה משתרע על הגדה, מכסה את ראשו בצעיף. מה דעתך ואסטהה? האם אדם זה יהיה מסוגל להגיע לגדה השניה? "

"לא המכובד גוטמה"

"באותו אופן, ואסטהה, בתורת האציליים, חמשת המכשולים הללו, מכונים מעצורים, מחסומים, מַעֲטִים, כיסויים. מהם החמישה? המכשול של תאוות חושים, של זדון, של קהות - חושים ועייפות, של חוסר - מנוחה ודאגה, של ספק. חמישה אלו מכונים מעצורים, מחסומים, מַעֲטִים, כיסויים. ברהמינים אלה, המלומדים בשלוש הוודות אחוזים, נצורים, חסומים, ומסובכים בחמשת המכשולים הללו. אך שברהמינים כאלה המלומדים בשלוש הוודות, המזניחים בעקביות את חובותיהם כברהמינים... והם אחוזים... ומסובכים בחמשת המכשולים הללו, ישיגו לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, איחוד עם ברהמא - זה לא יתכן.

נשיאת נטל (Sasandanakath)

מה דעתך, ואסטהה, מה שמעת שנאמר מפי הברהמינים המכובדים, זקנים, מורים של מורים? האם ברהמא נושא בנטל של רעיות ורכוש או שאינו נושא בנטל? " [4]

"אינו נושא בנטל, המכובד גוטמה. "

"האם הוא מלא שנאה או נטול שנאה? "

"נטול שנאה, המכובד גוטמה. "

"האם הוא מלא זדון או נטול זדון? "

"נטול זדון, המכובד גוטמה. "

"האם הוא בלתי טהור או טהור? "

"טהור, המכובד גוטמה. "

"האם הוא חסר משמעת עצמית או בעל משמעת עצמית? " [5]

"בעל משמעת עצמית, המכובד גוטמה. "

"ומה דעתך, ואסטהה, האם הברהמינים המלומדים בשלוש הוודות, נושאים בנטל של רעיות ורכוש או שאינם נושאים בנטל? "

"נושאים בנטל, המכובד גוטמה. "

"האם הם מלאי שנאה או נטולי שנאה? "

"מלאי שנאה, המכובד גוטמה. "

"האם הם מלאי זדון או נטולי זדון? "

"מלאי זדון, המכובד גוטמה. "

"האם הם בלתי טהורים או טהורים? "

"בלתי טהורים, המכובד גוטמה. "

"האם הם חסרי משמעת עצמית או בעלי משמעת עצמית? "

"חסרי משמעת עצמית, המכובד גוטמה. "

"אם כך, ואסטהה, הברהמינים המלומדים בשלוש הוודות נושאים בנטל של רעיות ורכוש, וברהמא אינו נושא בנטל. האם יש מכנה משותף כלשהו, דבר משותף כלשהו בין אותם ברהמינים הנושאים בנטל והברהמא שאינו נושא בנטל? " "לא, המכובד גוטמה. "

"כך הדבר, ואסטהה. ושאותם ברהמינים הנושאים בנטל, המלומדים בשלוש הוודות, יתאחדו לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, עם הברהמא שאינו נושא בנטל - זה לא יתכן. "

"באותו אופן, האם לברהמינים הללו המלומדים בשלוש הוודות והם מלאי שנאה... מלאי זדון... בלתי טהורים... חסרי משמעת עצמית... יש מכנה משותף כלשהו, דבר משותף כלשהו, עם הברהמא בעל המשמעת? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"כך הדבר, ואסטהה. ושאותם ברהמינים חסרי משמעת, יתאחדו לאחר המוות עם ברהמא, זה לא יתכן. אבל אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות, ביושבם על הגדה, טובעים בייאושם, חושבים שאולי ימצאו נתיב יבש לעבור בו לצד השני. לכן הידע המשולש שלהם מכונה המדבר המשולש, השממה המשולשת, ההרס המשולש. "

בשומעו דברים אלה אמר ואסטהה: "המכובד גוטמה, שמעתי אותם אומרים: 'הפרוש גוטמה יודע את הדרך לאיחוד עם ברהמא. '"

"מה דעתך ואסטהה, נניח שהיה פה אדם, שנולד וגדל במַנַסָאקַטַה, ומישהו היה בא ממנסאקטה ואיבד את הדרך היה שואל אותו מה הדרך. האם אותו אדם, שנולד וגדל במנסאקטה, יהיה במצב של בלבול ומבוכה? "

"לא, המכובד גוטמה. ומדוע לא? כי אדם זה יודע את כל הדרכים. "

ואסטהה, ניתן לומר כי אדם כזה כאשר ישאל מהי הדרך, יהיה מבולבל ונבוך - אך כאשר הטטהאגטה, יִשַּאֶל על עולם הברהמא והדרך להגיע אליו, בשום אופן הוא לא יהיה נבוך או מבולבל. זאת, ואסטהה, כי אני יודע את ברהמא ואת עולם הברהמא, ואת הדרך לעולם הברהמא, ואת דרך התרגול באמצעותה ניתן לזכות בעולמו של ברהמא. "

בשומעו זאת, אמר ואסטהה: "המכובד גוטמה, שמעתי אותם אומרים: 'הפרוש גוטמה מלמד את הדרך לאיחוד עם ברהמא. ' טוב יהיה הדבר אם המכובד גוטמה ילמד אותנו את הדרך לאיחוד עם ברהמא, אנא מהמכובד גוטמה שיעזור לאנשי ברהמא! "

"אם כן, ואסטהה, הקשב, שים לב היטב ואני אומר לך. "

"טוב מאוד, אדוני המכובד. " אמר ואסטהה. והבודהה אמר:

הדרך לעולם הברהמא (Brahmalokamaggadesan)

- 75 "ואסטהה, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את הג'האנה הראשונה... (פסקה 75)

"ואז כשתודעתו שופעת אהבה, הוא שוהה בהתפרשות לרבע ראשון, שני, שלישי, ורביעי. כך הוא שוהה בהתפרשות לכל העולם כולו, מעלה, מטה, מעבר, בכל מקום, כשכל הזמן תודעתו מלאה באהבה, שופעת, חסרת גבולות [6], ללא שנאה או זדון.

בדיוק כפי שחצוצרן כביר מסוגל בקלות להשמיע תרועה לארבעת הכיוונים, כך על ידי תרגול זה, ואסטהה, על ידי שחרור זה של הלב באמצעות אהבה הוא לא משאיר דבר ללא נגיעה, דבר שלא הושפע במישור [7] החושי. זו, ואסטהה, היא הדרך לאיחוד עם ברהמא.

ואז, כשתודעתו מלאה בחמלה... בשמחה אמפתית, באיזון נפשי, הוא שוהה בהתפרשות לרבע ראשון, שני, שלישי, ורביעי. כך הוא שוהה בהתפרשות לכל העולם כולו, מעלה, מטה, מעבר, בכל מקום, כשכל הזמן תודעתו מלאה באיזון נפשי, שופע, חסר גבולות, ללא שנאה או זדון.

בדיוק כפי שחצוצרן כביר מסוגל בקלות להשמיע תרועה לארבעת הכיוונים, כך על ידי תרגול זה, ואסטהה, על ידי שחרור זה של הלב באמצעות חמלה... באמצעות שמחה אמפתית... באמצעות איזון נפשי, הוא לא משאיר דבר ללא נגיעה, דבר שלא הושפע במימד החושי. זו, ואסטהה, היא הדרך לאיחוד עם ברהמא.

מה דעתך, ואסטהה, האם נזיר שוהה כך כשהוא נושא בנטל של רעיות ורכוש, או שאינו נושא בנטל? "

"אינו נושא בנטל, המכובד גוטמה. הוא נטול שנאה... נטול זדון... טהור וממושמע, המכובד גוטמה. "

"כך, ואסטהה, הנזיר אינו נושא בנטל, הברהמא אינו נושא בנטל. האם יש לנזיר שאינו נושא בנטל דבר מה משותף עם הברהמא שאינו נושא בנטל? "

"בהחלט כן, המכובד גוטמה. "

"זה נכון ואסטהה. לכן, שנזיר אשר אינו נושא בנטל, לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, ישיג איחוד עם ברהמא שאינו נושא בנטל - זה אפשרי. באותו אופן, נזיר שאין בו שנאה... שאין בו זדון... טהור... בעל משמעת... לכן, שנזיר בעל משמעת, לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, ישיג איחוד עם ברהמא - זה אפשרי. "

ואז, לאור הדברים, אמרו הברהמינים הצעירים ואסטהה ובהרדוואג'ה לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותנו המכובד כחסידים מעתה ועד סוף חיינו! " [8]

[1] איחוד עם ברהמא היה המטרה העילאית של ברהמינים.

[2] עשרת הרִישִים (rishi, חוזים) מחברי מנטרות הוודות.

[3] ראה סוטה 95 בקובץ השיחות הבינוניות (MN 95.13)

[4] Saparigaha: מילון הפאלי (PTS, 1926) מפרש זאת גם כ'נשוי' וגם 'מכביד', 'מקשה'.

[5] Vasavatt: מילולית, 'בעל כוח' או 'בעל עוצמה', אך כאן הכוונה היא בעל כוח על עצמו, או בעל שליטה בעצמו.

[6] המונח בְּרַהְמַוִיהָארַה (Brahmavihra, המשכנים הנשגבים) הינו מונח טרום - בודהיסטי והם מכונים גם המשכנים חסרי - הגבולות (appama).

[7] Pama kata: על פי הפרשנות מתייחס לעולם - החושים (kmaloka). הפרשנות אומרת: 'כמו האוקיאנוס האדיר המציף ערוץ נחל קטן, הוא מגיע אף אל ברהמא'.

[8] וואסטהה הפך לחסיד של הבודהה אחרי השיחה המתוארת בסוטה 98 בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 98), והסוטה הנוכחית הינה השנייה בה הוא ביקש להפוך לנזיר חניך. לאחר מכן בסוטת אַגַּנְּיַה (Aggaa, DN 27) הוא קיבל את ההסמכה לנזירות והגשים ארהנטיות.
בקלות אנשים המוות שכנים ידיעה ישירה שמחה מטרות הישגים בעולם מימדים חיים אחרי המוות בודהיזם
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
...יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית איך אפשר לפתח את היכולת לצפות דברים מראש? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר לפתח את יכולת החשיבה, ובעיקר כיצד אפשר לשפר את היכולת שלנו לדעת מה הולך לקרות בעתיד, כלומר, יכולת ראיית העתיד וניתוח מצבים מראש. כדי לפתח יכולת זו, אליעד מציין שצריך להפוך את תהליך החשיבה ממשהו מודע לאינסטינקטיבי. משמעות הדבר היא,...
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
...גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות מהי לוגיקה ומה הקשר שלה לגבולות הדמיון? לוגיקה היא מושג נפוץ בתחומים רבים, אבל אליעד כהן מציע הגדרה ייחודית ופשוטה למושג: הלוגיקה היא למעשה גבולות הדמיון שלנו. לפי הגדרה זו, כדי להבין אם משהו אפשרי לוגית, עלינו לבדוק האם אנחנו מסוגלים לדמיין אותו. אם אפשר לדמיין דבר מסוים, זה אומר שהוא אפשרי מבחינה...
ליקוטי מוהרן ח"ב כב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן ח"ב כב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
...מוהרן חב כב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן מהי ענוה אמיתית לפי רבי נחמן בליקוטי מוהרן? בשיעור מתוך ליקוטי מוהרן חלק ב תורה כב, מסביר אליעד כהן בהרחבה מהי ענוה אמיתית, כפי שהיא מוצגת על ידי רבי נחמן מברסלב. המושג המרכזי בתורה זו הוא ההבחנה בין מוחין דקטנות לבין מוחין דגדלות, והקושי שיש לאדם להתמודד עם הסתירה הפנימית בין הרצון להתפתח...
למה האדם לא רוצה את השלמות, למה דברים קורים
למה האדם לא רוצה את השלמות, למה דברים קורים
...לא רוצה את השלמות, למה דברים קורים למה האדם לא באמת רוצה להגיע לשלמות? אחת השאלות המרכזיות שעליהן מדבר אליעד כהן בהרצאה היא השאלה, למה האדם לא באמת רוצה להגיע לשלמות. האדם כל הזמן טוען שהוא מחפש את האושר והשלמות, אך בפועל הוא לא באמת רוצה להגיע אליה. אליעד מסביר שהסיבה לכך היא שהאדם כבר נמצא בשלמות מוחלטת, אך אינו מסוגל לראות זאת. האדם מצד אחד רוצה שלמות, אך מצד שני הוא כבר חווה אותה, ולכן הוא תמיד מחפש משהו אחר, נפרדות חדשה, שתגוון את חייו. הוא...
להפוך חיסרון ליתרון, למצוא את הטוב שברע, להפוך יתרון לחיסרון, ליהנות מכל דבר, חצי הכוס המלאה, חצי הכוס הריקה, משמעות הכסף, חלק 2
להפוך חיסרון ליתרון, למצוא את הטוב שברע, להפוך יתרון לחיסרון, ליהנות מכל דבר, חצי הכוס המלאה, חצי הכוס הריקה, משמעות הכסף, חלק 2
...להפוך יתרון לחיסרון, ליהנות מכל דבר, חצי הכוס המלאה, חצי הכוס הריקה, משמעות הכסף, חלק 2 איך ניתן להפוך חיסרון ליתרון, ומה המשמעות האמיתית של כסף? אליעד מסביר בצורה מפורטת כיצד כל דבר במציאות ניתן לתפיסה בשתי דרכים: כיתרון וכחיסרון. הרעיון המרכזי בהרצאה הוא להבין באופן עמוק ושלם כיצד ניתן להפוך חיסרון ליתרון, לראות את הטוב שברע ולהפוך גם יתרונות לחסרונות, ובכך להגיע למצב של הנאה ושלווה מוחלטת בכל מצב. איך להתמודד עם מצב שבו אין לך כסף בכלל? אליעד...
אושר של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים?
אושר של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים?
...של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים? האם בעלי חיים וילדים מאושרים יותר מבני אדם? אליעד כהן מסביר כי הרבה פעמים אנחנו מסתכלים על בעלי חיים או ילדים וחושבים לעצמנו שהם יותר מאושרים. כאשר אנשים מסתכלים על בעל חיים, למשל כלב או חתול, הם מתפעלים מכך שהוא נראה רגוע ושקט,...
ממה נובעת עייפות נפשית, למה אני עייף? עייפות כרונית, עייפות יתר, מרגיש עייף כל הזמן, כל הזמן עייף, טיפול בתשישות נפשית, עייפות מנטלית, תשישות מנטלית, חוסר אנרגיה בגוף, שחיקה נפשית, חוסר אנרגיה נפשית
ממה נובעת עייפות נפשית, למה אני עייף? עייפות כרונית, עייפות יתר, מרגיש עייף כל הזמן, כל הזמן עייף, טיפול בתשישות נפשית, עייפות מנטלית, תשישות מנטלית, חוסר אנרגיה בגוף, שחיקה נפשית, חוסר אנרגיה נפשית
...אני עייף? עייפות כרונית, עייפות יתר, מרגיש עייף כל הזמן, כל הזמן עייף, טיפול בתשישות נפשית, עייפות מנטלית, תשישות מנטלית, חוסר אנרגיה בגוף, שחיקה נפשית, חוסר אנרגיה נפשית ממה באמת נובעת עייפות פיזית ומה הקשר למאמץ? עייפות פיזית נובעת בעיקר ממאמץ, והסיבה לכך היא שככל שהאדם מתאמץ יותר, כך הוא מתעייף יותר. למשל, אם אדם יעלה מאה פעמים במדרגות הבניין, הוא ירגיש עייפות גדולה בהרבה מאשר אם הוא יעלה רק פעם אחת. עייפות היא תוצר של מאמץ, וככל שהמאמץ גובר,...
2 תנאים לזוגיות מוצלחת, 2 תנאים לזוגיות טובה, 2 תנאים להצליח בזוגיות, מהי זוגיות טובה? מהי זוגיות אידיאלית? להתפשר בזוגיות, להתעקש בזוגיות, לוותר בזוגיות, מריבות בזוגיות, טיפול זוגי
2 תנאים לזוגיות מוצלחת, 2 תנאים לזוגיות טובה, 2 תנאים להצליח בזוגיות, מהי זוגיות טובה? מהי זוגיות אידיאלית? להתפשר בזוגיות, להתעקש בזוגיות, לוותר בזוגיות, מריבות בזוגיות, טיפול זוגי
...להצליח בזוגיות, מהי זוגיות טובה? מהי זוגיות אידיאלית? להתפשר בזוגיות, להתעקש בזוגיות, לוותר בזוגיות, מריבות בזוגיות, טיפול זוגי מהם התנאים להצלחה בזוגיות טובה? ההרצאה עוסקת בזוגיות, ומתמקדת בשאלה האם אדם חייב להיות שלם עם עצמו לפני שהוא נכנס לזוגיות מוצלחת. אחת השאלות המרכזיות היא האם יש צורך בזוגיות עם עצמך לפני שנכנסים לזוגיות עם אחר. השאלה הזו נוגעת לשאלה יותר רחבה - מה באמת נדרש כדי להצליח בזוגיות טובה. תחילה, נדונה טענה נפוצה - אם אתה לא אוהב...
משיכה מינית, משיכה גופנית, איך לא להיות מכור לסקס? איך לא להיות מכור למין? איך להיגמל מסקס? איך להיגמל מפורנו? איך להחליש את החשק המיני? איך להחליש את הרצון לסקס? איך לא להימשך למישהו? איך לא להימשך למישהי? איך להחליש משיכה פיזית? איך להחליש תשוקה מינית? איך לרצות פחות סקס? א מיניות, חוסר חשק מיני, התנזרות מסקס, התנזרות ממין, גבר בגוף של אישה, אישה בגוף של גבר, חיבור נפשי, משיכה של נשמות, חיבור נשמות, חיבור רוחני, רציונליזציה של הסקס, גמילה מסקס
...מכור למין? איך להיגמל מסקס? איך להיגמל מפורנו? איך להחליש את החשק המיני? איך להחליש את הרצון לסקס? איך לא להימשך למישהו? איך לא להימשך למישהי? איך להחליש משיכה פיזית? איך להחליש תשוקה מינית? איך לרצות פחות סקס? א מיניות, חוסר חשק מיני, התנזרות מסקס, התנזרות ממין, גבר בגוף של אישה, אישה בגוף של גבר, חיבור נפשי, משיכה של נשמות, חיבור נשמות, חיבור רוחני, רציונליזציה של הסקס, גמילה מסקס וכאן ניתן עוד נקודת מבט לגבי איך להחליש את הרצון לסקס ואיך להחליש...
למה לא לסלוח לבקשת סליחה ביום כיפור? למי לא לסלוח ביום כיפור? למה לא לבקש סליחה ביום כיפור? למה צמים ביום כיפור? צום יום כיפור, בקשת סליחה ומחילה, חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, נקמנות, בקשת סליחה מאלוהים, שנה טובה בראש השנה
למה לא לסלוח לבקשת סליחה ביום כיפור? למי לא לסלוח ביום כיפור? למה לא לבקש סליחה ביום כיפור? למה צמים ביום כיפור? צום יום כיפור, בקשת סליחה ומחילה, חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, נקמנות, בקשת סליחה מאלוהים, שנה טובה בראש השנה
...למה לא לבקש סליחה ביום כיפור? למה צמים ביום כיפור? צום יום כיפור, בקשת סליחה ומחילה, חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, נקמנות, בקשת סליחה מאלוהים, שנה טובה בראש השנה למה לא לסלוח לבקשת סליחה ביום כיפור? אליעד מדבר על עניין בקשת סליחה לפני יום כיפור ומסביר את עמדתו לגבי אנשים שמבקשים סליחה דווקא לפני יום כיפור. הנושא המרכזי הוא למה לא לסלוח לאנשים שמבקש סליחה לפני יום כיפור, ולמה לא לבקש סליחה ביום כיפור. ההסבר מתחיל בכך שאליעד טוען כי אם מישהו באמת...
אל תפיל את המליון! איך להישאר בגן עדן ולחיות חיים טובים באמת?
...להישאר בגן עדן ולחיות חיים טובים באמת? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אל תפיל את המליון! איך להישאר בגן עדן ולחיות חיים טובים באמת?. שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על תוכנית טלויזיה ששמה בישראל זה אל תפיל את המיליון. ומה הולך שם. בתכנית מביאים לך מיליון שקל - שואלים אותך שאלות, ואם ענית נכון על השאלות, לאחר מספר סבבים, אם נשאר לך כסף, קיבלת את המיליון. כמובן שבכל דבר בעולם יש שכל מסוים, וגם בתכנית הזו יש שכל. השאלות והתשובות ששואלים שם...
פגיעה מינית והתמכרות - הקשר ביניהן והאתגר הטיפולי
...בקרב המכורים לסמים (כולל אלכוהול), נשים וגברים, נמצא כפול משיעור הפגיעה המינית בקרב האוכלוסייה הכללית. מחקר שנעשה בארץ ב2008 בקרב אסירות שמכורות לסמים ועוסקות בזנות מצא ש 90% מהן חוו התעללות מינית בילדותן. התעללות מינית בילדות מהווה פרדיספוזיציה (נטיית קדם) להתמכרויות בעקבות חוויה טראומטית, כגון התעללות מינית חד - פעמית או מתמשכת, חל זעזוע בשיווי המשקל הנפשי של הנפש ומתפתחים תסמינים כגון: חלומות חוזרים, היזכרויות תכופות באירוע, תחושות שהאירוע הנורא...
אימון אישי - מאמן אישי וסימן שאלה
...מאמן אישי, אני מאמין שזוהי אחת הדרכים הטובות ביותר לפתח את הדמיון, ליצור אפשרויות חדשות ולחולל רעיונות חדשים. באופן לא מפתיע, זהו גם אחד הכלים המשוכללים והמתקדמים ביותר שמחזיק כל מאמן אישי טוב באמתחתו. לפעמים הדברים הכי לא טריוויאליים, המקרים הכי מוזרים, הנסיבות הכי שטותיות, מביאים אותי לשאול את השאלות הכי מוזרות שיש, ומשם מגיעות התשובות הכי משמעותיות שאני יכול לקבל. נסו זאת בעצמכם, בפעם הבאה שתיתקלו בבעיה, בפעם הבאה בה תצטרכו לקבל החלטה, במקום למהר...
אלצהיימר / התמודדות: טיפול בחולה אלצהיימר
...טיפול בחולה אלצהיימר אלצהיימר על פי גישת Habilitation, מחלת האלצהיימר נתפסת כסוג של נכות, אשר מחייבת תמיכה וליווי של הסביבה, כדי לאפשר למשפחה חיים נורמליים. ככל שהסביבה תהיה תומכת יותר, כן יהיה תפקודו של החולה טוב יותר. מודל זה הינו בעיקר תפיסה שונה של חולה האלצהיימר לפיה המטפל והמשפחה לא מתמקדים יותר על מה שאבד, התדרדר ופחת. הטיפול שם דגש על המשפחה וסביבת החולה, ועל צרכים חברתיים, נפשיים וקוגניטיביים של החולה, לצד הטיפול הרפואי. המטרה היא הקלה בדרך...
נומרולוגיה - שם האדם - מה אומר השם שלך? חלק 2
...- מה אומר השם שלך ? חלק 1. אותיות אלה הן יותר מאשר סימנים המצטרפים למילים, הן מגשרות בין המציאות הגשמית לבין הרוחנית. על - פי הקבלה אדם מורכב משתי מהויות: מהמהות הגשמית - הגוף הנראה לעין, ומהמהות המטאפיסית - הנשמה. מעניין לציין כי המילה נשמה מכילה בתוכה את המילה שם, ולא במקרה. שמו של אדם הוא החיבור שלו אל הנשמה. השם הוא כלי שמסוגל להעביר אנרגיה מסוימת, ולכן שמות שונים בעלי אותיות שונות, מעבירים אנרגיות שונות. המשימה הראשונה שקיבל אדם הראשון בגן עדן...
מנטור מדבר על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה
...על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה מנטור מתאר את החוק האחרון זהו החוק האחרון מתוך שבעת החוקים שמנהלים את היקום. במילים פשוטות, הוא אומר שאנרגיה משנה צורות כל הזמן. היא נעה כל הזמן אל תוך צורות שונות ויוצאת מתוך צורות שונות. הבנת החוק הזה ואיך הוא עובד, היא הכרחית בשביל ליצור כל מה שרק תרצו. במאמר הזה, שהוא האחרון במהדורת המאמרים המיוחדת מנטור מדבר על החוקים, מנטור מסביר את החוק השביעי ואיך לרתום אותו לטובת ההצלחה שלנו בחיים. מנטור מסביר כיצד החוק...
לצאת מהמטריקס - פירושו להיכנס למטריקס אחר - בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות
...לצאת מהמטריקס פירושו להבין בשלמות את המציאות. כל דבר אחר זה כמו לראות את הסרט. נחמד, משעשע, מעביר את הזמן. בו ברגע שמבינים את המציאות בשלמות, יוצאים ממנה. אני אוהב לראות סרטים על בריחה מבתי כלא. ככל שבית הכלא שמור יותר, כך יותר קשה לברוח ממנו. ברוב הסרטים אחד האלמנטים המרכזיים הוא לנסות להתחקות אחרי מבנה הכלא, אחרי השגרה, למצוא נקודות תורפה. להתמיד. והאמת היא שבית הכלא השמור ביותר הוא העולם הזה. אפילו מוות לא משחרר אותך ממנו. כי כמו שהלידה שלך לא...
פיתוח הפוטנציאל של מוח ימין
...של מוח ימין העשורים האחרונים השתייכו לאנשים מסוג מסוים שחשבו באופן מסוים - מתכנתי מחשבים שיכלו לפצח קודים, עורכי דין שיכלו לנסח חוזים במיומנות, בוגרי מנהל עסקים שאוהבים להתעסק במספרים. אולם מפתחות הממלכה עוברים לידיים אחרות. העתיד שייך לאנשים מסוג שונה לחלוטין, בעלי מחשבה שונה לחלוטין - אנשים המסוגלים ליצור, להביע אמפתיה, להבחין בדפוסים וליצור משמעות. אנשים אלו - אמנים, ממציאים מעצבים, מספרי סיפורים, מטפלים, מעודדים, כאלה שרואים את התמונה הכוללת...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא...
אמונות, דפוסים ומציאות
...אנחנו יוצרים את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת פוליטיקה מאשר...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, אימון אישי למתבגרים, מגשר ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 22_05_2025 השעה 20:18:18 - wesi4