ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - שלוש הידיעות ✔כן מופיע ברהמא'? " "לא, המכובד גוטמה" אם כך, ואסטהה, אף אחד מאותם ברהמינים... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - שלוש הידיעות
כן מופיע ברהמא'? "

"לא, המכובד גוטמה"

אם כך, ואסטהה, אף אחד מאותם ברהמינים המלומדים בוודות לא ראה את ברהמא פנים אל פנים, גם לא מי ממוריהם, או המורים של מוריהם, אפילו לא האב הקדום של מורה כלשהו משבעה דורות. גם מבין הקדושים הראשונים איש לא יכול היה לומר: 'אנו יודעים ורואים מתי, כיצד והיכן מופיע ברהמא'. אם כך, מה שאותם ברהמינים המלומדים בוודות אומרים הוא: 'אנו מלמדים את הדרך הזאת לאיחוד ברהמא, אותו איננו יודעים או רואים, זוהי הדרך הישרה היחידה... המובילה לאיחוד עם ברהמא'. מה דעתך, ואסטהה? במקרה כזה, האין מה שאותם ברהמינים מצהירים מתברר כבלתי מבוסס? "

"אכן כן, המכובד גוטמה. "

"ובכן, ואסטהה, כאשר אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות מלמדים דרך אותה הם אינם יודעים או רואים, באומרם: 'זוהי הדרך הישרה היחידה... ', אין זה יכול להיות נכון. בדיוק כפי שחבורה של אנשים עיוורים הולכת, כולם נאחזים זה בזה, והראשון אינו רואה דבר [3], האמצעי אינו רואה דבר, האחרון אינו רואה דבר - כך גם ביחס לדבריהם של אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות: הראשון אינו רואה דבר, האמצעי אינו רואה דבר, האחרון אינו רואה דבר. דבריהם של אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות מתבררים כמגוחכים, מילים בעלמא, ריקות ויהירות.

מה דעתך ואסטהה, האם ברהמינים אלה המלומדים בשלוש הוודות רואים את השמש ואת הירח בדיוק כמו שאנשים אחרים רואים, וכאשר השמש והירח עולים ושוקעים האם הם מתפללים, שרים וסוגדים בידיים צמודות? "

"כן, המכובד גוטמה. "

"מה דעתך ואסטהה, האם ברהמינים אלה המלומדים בשלוש הוודות, אשר רואים את השמש ואת הירח בדיוק כמו שאנשים אחרים רואים... האם הם יכולים להראות את הדרך לאיחוד עם השמש ועם הירח באומרם: 'זוהי הדרך הישרה היחידה... המובילה לאיחוד עם השמש והירח'? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"אם כן, ואסטהה, אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות אינם יכולים להראות את הדרך לאיחוד עם השמש ועם הירח, אותה הם ראו. כך גם אף אחד מביניהם לא ראה את ברהמא פנים אל פנים... אפילו לא האב הקדום של מורה כלשהו משבעה דורות. גם מבין הקדושים הראשונים איש לא יכול היה לומר: 'אנו יודעים ורואים מתי, כיצד והיכן מופיע ברהמא'. האין מה שאותם ברהמינים מצהירים מתברר כבלתי מבוסס? "

"אכן כן, המכובד גוטמה. "

המשל על הנערה היפה ביותר בארץ (Janapadakalyupam)

"ואסטהה, בדיוק כפי שאדם היה אומר: 'אני יוצא לחפש ולאהוב את הנערה היפה ביותר בארץ. ' יתכן ויאמרו לו: 'האם אתה יודע לאיזה מעמד היא שייכת? '

'לא. '

'ובכן, האם אתה יודע מהו שמה, מאיזה שבט היא, האם היא גבוהה או נמוכה... בעלת עור כהה או בהיר... או מהיכן היא מגיעה? '

'לא. '

יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע או רואה את זו שאתה מחפש ובה אתה חושק? ' והוא יאמר: 'לא'. האין דברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט, המכובד גוטמה. "

"אם כן, ואסטהה, כך הוא הדבר: אף לא אחד מאותם ברהמינים... ראה את ברהמא פנים אל פנים, גם לא מי ממוריהם... "

"אכן כן, המכובד גוטמה. "

"זה נכון, ואסטהה. כאשר אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות מלמדים דרך שהם אינם יודעים ורואים, אין זה יכול להיות נכון.

המשל על גרם המדרגות (Nisseupam)

ואסטהה, זה בדיוק כמו שמישהו בונה בצומת דרכים גרם מדרגות עבור ארמון. אנשים יאמרו לו: 'גרם מדרגות זה לארמון - האם אתה יודע האם הארמון יפנה מזרחה, מערבה, צפונה או דרומה, או האם הוא יהיה גבוה, נמוך או בגובה בינוני? ' והוא יאמר: 'לא'. אז יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע או רואה לאיזה מין ארמון אתה בונה את גרם המדרגות? ' והוא יאמר: 'לא'. האין דברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט, המכובד גוטמה. "

- 23 (כמו 20)

המשל על הנהר אַצִ'ירַבַטִי (Aciravatnadupam)

"ואסטהה, בדיוק כפי שהנהר הזה אַצִ'ירַבַטִי היה מלא וגדוש במים כך שעורב היה יכול לשתות מתוכו, ואדם שהיה מגיע בכוונה לחצות אותו ולהגיע לגדה השניה, לצלוח אותו, ובעומדו על הגדה הזו היה קורא: 'בואי הנה הגדה האחרת, בואי הנה! ' מה דעתך ואסטהה? האם הגדה הזו של הנהר אצ'ירבטי תבוא אל הצד השני לאור העובדה שאותו איש קורא, מתחנן, מבקש או משדל? "

"לא המכובד גוטמה. "

"אם כן, ואסטהה, אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות אשר מזניחים באופן עקבי את חובותיהם כברהמינים, ובאופן עקבי נוהגים לא כפי שברהמין אמור לנהוג, מכריזים: 'אנו קוראים לאִינְדְרַה, סוֹמַה, וַרוּנַה, אִיסָאנַה, פַּגָ'אפַּטִי, בְּרַהְמָא, מַהִידְּהִי, יַמַה. ' ושברהמינים כאלה המזניחים בעקביות את חובותיהם כברהמינים... יזכו כתוצאה מקריאותיהם, תחנוניהם, בקשותיהם ושידוליהם, להשיג לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, איחוד עם ברהמא - זה לא יתכן. "

"ואסטהה, זה בדיוק כמו שהנהר הזה אצ'ירבטי היה מלא וגדוש במים כך שעורב היה יכול לשתות מתוכו, ומישהו שהיה מגיע כדי לחצות אותו... אבל היה קשור וכפות לגדה הזו על ידי שרשרת כבדה, כשידיו מאחורי גבו. מה דעתך ואסטהה? האם אדם זה יהיה מסוגל להגיע לגדה השניה? "

"לא המכובד גוטמה. "

"בדיוק באותו אופן, ואסטהה, בתורת האציליים, חמשת הכבלים הללו של תשוקות החושים מכונים כבלים ושלשלאות. מהם החמישה? מראות הנראים בעין, נעימים, אהובים, מקסימים, מושכים, מהנים, ומעוררי תשוקה, קולות הנשמעים באוזן... ריחות הנקלטים באף... טעמים הנחווים בלשון... תחושות גוף המורגשים בגוף, נעימות... מעוררות תשוקה. חמישה אלו מכונים בתורת האציליים כבלים ושלשלאות. אותם ברהמינים, ואסטהה, המלומדים בשלוש הוודות, הינם עבדים, מעוורים על ידי חמשת הכבלים הללו של תשוקות החושים, נהנים באשמה, לא מודעים לסכנה, ולא יודעים את הדרך להיחלץ.

ושברהמינים כאלה, המלומדים בשלוש הוודות, אשר מזניחים בעקביות את חובותיהם כברהמינים... שמוחזקים כעבדים בידי חמשת הכבלים של תשוקות החושים... ולא יודעים את הדרך להיחלץ, ישיגו לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, איחוד עם ברהמא - זה לא יתכן.

בדיוק כפי שהנהר הזה אצ'ירבטי היה מלא וגדוש במים כך שעורב היה יכול לשתות מתוכו, ומישהו היה מגיע כדי לחצות אותו... והיה משתרע על הגדה, מכסה את ראשו בצעיף. מה דעתך ואסטהה? האם אדם זה יהיה מסוגל להגיע לגדה השניה? "

"לא המכובד גוטמה"

"באותו אופן, ואסטהה, בתורת האציליים, חמשת המכשולים הללו, מכונים מעצורים, מחסומים, מַעֲטִים, כיסויים. מהם החמישה? המכשול של תאוות חושים, של זדון, של קהות - חושים ועייפות, של חוסר - מנוחה ודאגה, של ספק. חמישה אלו מכונים מעצורים, מחסומים, מַעֲטִים, כיסויים. ברהמינים אלה, המלומדים בשלוש הוודות אחוזים, נצורים, חסומים, ומסובכים בחמשת המכשולים הללו. אך שברהמינים כאלה המלומדים בשלוש הוודות, המזניחים בעקביות את חובותיהם כברהמינים... והם אחוזים... ומסובכים בחמשת המכשולים הללו, ישיגו לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, איחוד עם ברהמא - זה לא יתכן.

נשיאת נטל (Sasandanakath)

מה דעתך, ואסטהה, מה שמעת שנאמר מפי הברהמינים המכובדים, זקנים, מורים של מורים? האם ברהמא נושא בנטל של רעיות ורכוש או שאינו נושא בנטל? " [4]

"אינו נושא בנטל, המכובד גוטמה. "

"האם הוא מלא שנאה או נטול שנאה? "

"נטול שנאה, המכובד גוטמה. "

"האם הוא מלא זדון או נטול זדון? "

"נטול זדון, המכובד גוטמה. "

"האם הוא בלתי טהור או טהור? "

"טהור, המכובד גוטמה. "

"האם הוא חסר משמעת עצמית או בעל משמעת עצמית? " [5]

"בעל משמעת עצמית, המכובד גוטמה. "

"ומה דעתך, ואסטהה, האם הברהמינים המלומדים בשלוש הוודות, נושאים בנטל של רעיות ורכוש או שאינם נושאים בנטל? "

"נושאים בנטל, המכובד גוטמה. "

"האם הם מלאי שנאה או נטולי שנאה? "

"מלאי שנאה, המכובד גוטמה. "

"האם הם מלאי זדון או נטולי זדון? "

"מלאי זדון, המכובד גוטמה. "

"האם הם בלתי טהורים או טהורים? "

"בלתי טהורים, המכובד גוטמה. "

"האם הם חסרי משמעת עצמית או בעלי משמעת עצמית? "

"חסרי משמעת עצמית, המכובד גוטמה. "

"אם כך, ואסטהה, הברהמינים המלומדים בשלוש הוודות נושאים בנטל של רעיות ורכוש, וברהמא אינו נושא בנטל. האם יש מכנה משותף כלשהו, דבר משותף כלשהו בין אותם ברהמינים הנושאים בנטל והברהמא שאינו נושא בנטל? " "לא, המכובד גוטמה. "

"כך הדבר, ואסטהה. ושאותם ברהמינים הנושאים בנטל, המלומדים בשלוש הוודות, יתאחדו לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, עם הברהמא שאינו נושא בנטל - זה לא יתכן. "

"באותו אופן, האם לברהמינים הללו המלומדים בשלוש הוודות והם מלאי שנאה... מלאי זדון... בלתי טהורים... חסרי משמעת עצמית... יש מכנה משותף כלשהו, דבר משותף כלשהו, עם הברהמא בעל המשמעת? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"כך הדבר, ואסטהה. ושאותם ברהמינים חסרי משמעת, יתאחדו לאחר המוות עם ברהמא, זה לא יתכן. אבל אותם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות, ביושבם על הגדה, טובעים בייאושם, חושבים שאולי ימצאו נתיב יבש לעבור בו לצד השני. לכן הידע המשולש שלהם מכונה המדבר המשולש, השממה המשולשת, ההרס המשולש. "

בשומעו דברים אלה אמר ואסטהה: "המכובד גוטמה, שמעתי אותם אומרים: 'הפרוש גוטמה יודע את הדרך לאיחוד עם ברהמא. '"

"מה דעתך ואסטהה, נניח שהיה פה אדם, שנולד וגדל במַנַסָאקַטַה, ומישהו היה בא ממנסאקטה ואיבד את הדרך היה שואל אותו מה הדרך. האם אותו אדם, שנולד וגדל במנסאקטה, יהיה במצב של בלבול ומבוכה? "

"לא, המכובד גוטמה. ומדוע לא? כי אדם זה יודע את כל הדרכים. "

ואסטהה, ניתן לומר כי אדם כזה כאשר ישאל מהי הדרך, יהיה מבולבל ונבוך - אך כאשר הטטהאגטה, יִשַּאֶל על עולם הברהמא והדרך להגיע אליו, בשום אופן הוא לא יהיה נבוך או מבולבל. זאת, ואסטהה, כי אני יודע את ברהמא ואת עולם הברהמא, ואת הדרך לעולם הברהמא, ואת דרך התרגול באמצעותה ניתן לזכות בעולמו של ברהמא. "

בשומעו זאת, אמר ואסטהה: "המכובד גוטמה, שמעתי אותם אומרים: 'הפרוש גוטמה מלמד את הדרך לאיחוד עם ברהמא. ' טוב יהיה הדבר אם המכובד גוטמה ילמד אותנו את הדרך לאיחוד עם ברהמא, אנא מהמכובד גוטמה שיעזור לאנשי ברהמא! "

"אם כן, ואסטהה, הקשב, שים לב היטב ואני אומר לך. "

"טוב מאוד, אדוני המכובד. " אמר ואסטהה. והבודהה אמר:

הדרך לעולם הברהמא (Brahmalokamaggadesan)

- 75 "ואסטהה, טטהאגטה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את הג'האנה הראשונה... (פסקה 75)

"ואז כשתודעתו שופעת אהבה, הוא שוהה בהתפרשות לרבע ראשון, שני, שלישי, ורביעי. כך הוא שוהה בהתפרשות לכל העולם כולו, מעלה, מטה, מעבר, בכל מקום, כשכל הזמן תודעתו מלאה באהבה, שופעת, חסרת גבולות [6], ללא שנאה או זדון.

בדיוק כפי שחצוצרן כביר מסוגל בקלות להשמיע תרועה לארבעת הכיוונים, כך על ידי תרגול זה, ואסטהה, על ידי שחרור זה של הלב באמצעות אהבה הוא לא משאיר דבר ללא נגיעה, דבר שלא הושפע במישור [7] החושי. זו, ואסטהה, היא הדרך לאיחוד עם ברהמא.

ואז, כשתודעתו מלאה בחמלה... בשמחה אמפתית, באיזון נפשי, הוא שוהה בהתפרשות לרבע ראשון, שני, שלישי, ורביעי. כך הוא שוהה בהתפרשות לכל העולם כולו, מעלה, מטה, מעבר, בכל מקום, כשכל הזמן תודעתו מלאה באיזון נפשי, שופע, חסר גבולות, ללא שנאה או זדון.

בדיוק כפי שחצוצרן כביר מסוגל בקלות להשמיע תרועה לארבעת הכיוונים, כך על ידי תרגול זה, ואסטהה, על ידי שחרור זה של הלב באמצעות חמלה... באמצעות שמחה אמפתית... באמצעות איזון נפשי, הוא לא משאיר דבר ללא נגיעה, דבר שלא הושפע במימד החושי. זו, ואסטהה, היא הדרך לאיחוד עם ברהמא.

מה דעתך, ואסטהה, האם נזיר שוהה כך כשהוא נושא בנטל של רעיות ורכוש, או שאינו נושא בנטל? "

"אינו נושא בנטל, המכובד גוטמה. הוא נטול שנאה... נטול זדון... טהור וממושמע, המכובד גוטמה. "

"כך, ואסטהה, הנזיר אינו נושא בנטל, הברהמא אינו נושא בנטל. האם יש לנזיר שאינו נושא בנטל דבר מה משותף עם הברהמא שאינו נושא בנטל? "

"בהחלט כן, המכובד גוטמה. "

"זה נכון ואסטהה. לכן, שנזיר אשר אינו נושא בנטל, לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, ישיג איחוד עם ברהמא שאינו נושא בנטל - זה אפשרי. באותו אופן, נזיר שאין בו שנאה... שאין בו זדון... טהור... בעל משמעת... לכן, שנזיר בעל משמעת, לאחר המוות, בהתפרקות הגוף, ישיג איחוד עם ברהמא - זה אפשרי. "

ואז, לאור הדברים, אמרו הברהמינים הצעירים ואסטהה ובהרדוואג'ה לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אנו שמים את מבטחנו בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותנו המכובד כחסידים מעתה ועד סוף חיינו! " [8]

[1] איחוד עם ברהמא היה המטרה העילאית של ברהמינים.

[2] עשרת הרִישִים (rishi, חוזים) מחברי מנטרות הוודות.

[3] ראה סוטה 95 בקובץ השיחות הבינוניות (MN 95.13)

[4] Saparigaha: מילון הפאלי (PTS, 1926) מפרש זאת גם כ'נשוי' וגם 'מכביד', 'מקשה'.

[5] Vasavatt: מילולית, 'בעל כוח' או 'בעל עוצמה', אך כאן הכוונה היא בעל כוח על עצמו, או בעל שליטה בעצמו.

[6] המונח בְּרַהְמַוִיהָארַה (Brahmavihra, המשכנים הנשגבים) הינו מונח טרום - בודהיסטי והם מכונים גם המשכנים חסרי - הגבולות (appama).

[7] Pama kata: על פי הפרשנות מתייחס לעולם - החושים (kmaloka). הפרשנות אומרת: 'כמו האוקיאנוס האדיר המציף ערוץ נחל קטן, הוא מגיע אף אל ברהמא'.

[8] וואסטהה הפך לחסיד של הבודהה אחרי השיחה המתוארת בסוטה 98 בקובץ הסוטות הבינוניות (MN 98), והסוטה הנוכחית הינה השנייה בה הוא ביקש להפוך לנזיר חניך. לאחר מכן בסוטת אַגַּנְּיַה (Aggaa, DN 27) הוא קיבל את ההסמכה לנזירות והגשים ארהנטיות.
שנאה לאחר המוות תודעה אשמה חוסר מנוחה תרגול חופש התחברות טומאה לדעת הכל רואה דברים בודהיזם
לגלות את האמת, איך למצוא תשובות? איך לקבל תשובה? איך לשאול שאלות? אולי אין שאלה? לבדוק את הנחות היסוד, למצוא את האמת, חיפוש האמת, לברר את האמת, לחפש את האמת
לגלות את האמת, איך למצוא תשובות? איך לקבל תשובה? איך לשאול שאלות? אולי אין שאלה? לבדוק את הנחות היסוד, למצוא את האמת, חיפוש האמת, לברר את האמת, לחפש את האמת
...למצוא את האמת, חיפוש האמת, לברר את האמת, לחפש את האמת מה המשמעות של סוף מעשה במחשבה תחילה לפי אליעד כהן? הנושא המרכזי שאליעד כהן מתייחס אליו בשיחה זו הוא המשפט המוכר סוף מעשה במחשבה תחילה ומשמעותו העמוקה. אליעד מסביר שלמשפט יש שני פירושים עיקריים: הראשון הוא הפרשנות הפשוטה, שאומרת שיש לחשוב מראש לפני שמבצעים פעולה מסוימת. לפי הפרשנות הזו, בן אדם שבונה בית צריך לחשוב מראש כיצד ייראה הבית, כיצד ייבנה, ולבדוק את התוצאות לפני שהוא מתחיל לפעול בפוע
אינטואיציה / תחושת בטן / להקשיב ללב / להקשיב לרגש / אינסטינקט, האם להקשיב ללב? האם להקשיב לאינטואיציה? האם להקשיב לתחושת בטן? האם לסמוך על האינטואיציה? האם להקשיב לתחושת בטן? האם ללכת אחרי הלב? האם לסמוך על תחושת הבטן? האם לסמוך על הלב? האם לסמוך על הרגש? האם לסמוך על האינטואיציה? כמה לסמוך על האינטואיציה? איך לשפר את האינטואיציה? מתי אפשר לסמוך על אינטואיציה? איך לאזן בין אינטואיציה לחשיבה רציונלית, תחושה פנימית, ידיעה אינסטינקטיבית, דחף פנימי
...האם להקשיב לתחושת בטן? האם לסמוך על האינטואיציה? האם להקשיב לתחושת בטן? האם ללכת אחרי הלב? האם לסמוך על תחושת הבטן? האם לסמוך על הלב? האם לסמוך על הרגש? האם לסמוך על האינטואיציה? כמה לסמוך על האינטואיציה? איך לשפר את האינטואיציה? מתי אפשר לסמוך על אינטואיציה? איך לאזן בין אינטואיציה לחשיבה רציונלית, תחושה פנימית, ידיעה אינסטינקטיבית, דחף פנימי וכאן אסביר, האם וכמה הגיוני לסמוך על אינטואיציה תחושת בטן להקשיב ללב להקשיב לרגש וכיוב? או שעדיף לא להקשיב...
לקרוא אנשים, ללמוד לשכנע, אומן פיתוי, החיסרון של אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות, ניתוח משמעות מילים, ניתוח שפת אם, להשיג בחורות, ללמוד שכנוע, טיפים לשכנוע, כושר שכנוע, שיטות שכנוע
לקרוא אנשים, ללמוד לשכנע, אומן פיתוי, החיסרון של אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות, ניתוח משמעות מילים, ניתוח שפת אם, להשיג בחורות, ללמוד שכנוע, טיפים לשכנוע, כושר שכנוע, שיטות שכנוע
...אומן פיתוי, החיסרון של אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות, ניתוח משמעות מילים, ניתוח שפת אם, להשיג בחורות, ללמוד שכנוע, טיפים לשכנוע, כושר שכנוע, שיטות שכנוע האם ניתן לנתח שפה של אנשים שאינם דוברים שפת אם? אליעד כהן מסביר כי כאשר רוצים לנתח טקסטים או מילים של אדם שלא דובר את השפה כשפת אם, קיימת מגבלה מסוימת. אם אותו אדם טועה במילים או בתחביר, ייתכן שהטעויות לא נובעות ממחשבה או כוונה נסתרת, אלא פשוט מחוסר ידע או חוסר יכולת לבטא את עצמו נכון. אך יחד עם...
החלטה בלתי חוזרת, החלטה בלי אפשרות להתחרט, החלטה עתידית, קבלת החלטות, חולה סופני, הוראה בלתי חוזרת, התחייבות בלתי חוזרת, חרטה, איך לקבל החלטה? המתת חסד, איך להחליט? מחלה סופנית
החלטה בלתי חוזרת, החלטה בלי אפשרות להתחרט, החלטה עתידית, קבלת החלטות, חולה סופני, הוראה בלתי חוזרת, התחייבות בלתי חוזרת, חרטה, איך לקבל החלטה? המתת חסד, איך להחליט? מחלה סופנית
...חוזרת, התחייבות בלתי חוזרת, חרטה, איך לקבל החלטה? המתת חסד, איך להחליט? מחלה סופנית מהם הקריטריונים לקבלת החלטה בלתי חוזרת? בהרצאה, אליעד עוסק בנושאים הקשורים להחלטות בלתי חוזרות, במיוחד כיצד אנשים מקבלים החלטות עתידיות וגורליות, וכיצד כל החלטה כזו משפיעה עליהם ועל הסובלים ממנה. הוא דן בשאלה כיצד לנהוג כאשר אדם מצהיר הצהרה חד משמעית, כמו לא תעשו לי החייאה, אך לאחר זמן משנה את דעתו ומבקש שתהיה לו אפשרות לחיות. השאלה המרכזית היא: האם אנחנו אמורים להקשיב...
כעס ועצבים, ניהול כעסים, אלימות, התנהגות אלימה, חינוך ילדים, חרטה, ייסורי מצפון, הדחקה רגשית, להדחיק רגשות, כיפת ברזל
כעס ועצבים, ניהול כעסים, אלימות, התנהגות אלימה, חינוך ילדים, חרטה, ייסורי מצפון, הדחקה רגשית, להדחיק רגשות, כיפת ברזל
...ניהול כעסים, אלימות, התנהגות אלימה, חינוך ילדים, חרטה, ייסורי מצפון, הדחקה רגשית, להדחיק רגשות, כיפת ברזל איך להתמודד עם כעס בצורה נכונה ובלי להיפגע? אחת השאלות המרכזיות שאליעד עוסק בהן בהרצאה היא כיצד להתמודד עם כעס, התפרצויות זעם ואלימות בצורה שתמנע פגיעה עצמית ופגיעה באחרים. לטענתו, עצם קיומו של הכעס אינו בהכרח בעיה, אלא הנזקים שנגרמים בעקבותיו - ההתפרצויות, האלימות, הפגיעה ביחסים ובמשאבים. אליעד מדגיש שוב ושוב שהבעיה המרכזית היא לא הכעס עצמו...
למה פרידה קשה ממוות? למה קשה להתמודד עם פרידה? איך להתמודד עם פרידה? למה פרידה כל כך קשה? משמעות הזוגיות בחיים, מטרות שאינן קשורות לזוגיות, חיים אחרי פרידה, להרגיש טוב לבד, למה אני רוצה זוגיות? למה אני רוצה משפחה?
למה פרידה קשה ממוות? למה קשה להתמודד עם פרידה? איך להתמודד עם פרידה? למה פרידה כל כך קשה? משמעות הזוגיות בחיים, מטרות שאינן קשורות לזוגיות, חיים אחרי פרידה, להרגיש טוב לבד, למה אני רוצה זוגיות? למה אני רוצה משפחה?
...פרידה? איך להתמודד עם פרידה? למה פרידה כל כך קשה? משמעות הזוגיות בחיים, מטרות שאינן קשורות לזוגיות, חיים אחרי פרידה, להרגיש טוב לבד, למה אני רוצה זוגיות? למה אני רוצה משפחה? מהם הגורמים שהופכים פרידה זוגית למאתגרת כל כך? ההרצאה עוסקת בקשיים הרבים שמלווים פרידה זוגית, ותוהה מדוע זהו אחד הרגעים הקשים ביותר בחיים של רבים. אליעד כהן מציין כי למרות שלכאורה פרידה זוגית היא רק סיום קשר, היא מלווה ברגשות קשים ושיבוש מוחלט של החיים. יש שמבינים את הבעיה כסוג...
הכל כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד
הכל כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד
...סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד איך ההבנה שהכל כרצונך תמיד פותרת את כל הבעיות? אליעד מסביר את הרעיון שהכל כרצונך תמיד דרך דוגמה פשוטה: כאשר מסתכלים על שולחן, מבינים שהשולחן הוא גם קיים וגם לא קיים. כשחוקרים את קיומו של השולחן עד הסוף, מגיעים להבנה שהוא בעצם כלום. המשמעות היא שכאשר את מבינה שהכל כלום, מצד אחד אין יותר שאלות, ומצד שני, כשאת יודעת משהו, יש לך שאלות ותשובות, אך אף פעם לא תשובות מוחלטות. במצב שבו...
פחד מאלוהים, למה אני מפחד מאלוהים? איך לא לפחד מאלוהים? איך לא לפחד מעונש של אלוהים? פחד לא הגיוני מאלוהים, חרדה דתית, למה אני מאמין באלוהים? למה אנשים מאמינים באלוהים? אתאיזם, להפסיק להאמין באלוהים, אמונה באלוהים
פחד מאלוהים, למה אני מפחד מאלוהים? איך לא לפחד מאלוהים? איך לא לפחד מעונש של אלוהים? פחד לא הגיוני מאלוהים, חרדה דתית, למה אני מאמין באלוהים? למה אנשים מאמינים באלוהים? אתאיזם, להפסיק להאמין באלוהים, אמונה באלוהים
...למה אני מפחד מאלוהים? איך לא לפחד מאלוהים? איך לא לפחד מעונש של אלוהים? פחד לא הגיוני מאלוהים, חרדה דתית, למה אני מאמין באלוהים? למה אנשים מאמינים באלוהים? אתאיזם, להפסיק להאמין באלוהים, אמונה באלוהים למה אנשים מפחדים מאלוהים למרות שהם לא באמת מאמינים בו? אליעד כהן מסביר שיש אנשים שמפחדים מאלוהים, למרות שהם לא באמת מאמינים בו בצורה הגיונית או רציונלית. הוא מביא דוגמה של אדם שרוצה לנסוע לים בשבת, ולא מתוך רצון להכעיס את אלוהים, אלא פשוט כי במשך כל...
ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר?
ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר?
...ללמוד מכל דבר? איך אפשר ללמוד מכל דבר שקורה לך בחיים? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו על העיקרון החשוב, לפיו האדם יכול וצריך ללמוד מכל דבר ודבר שקורה לו במהלך היום. לדבריו, לא מדובר רק על למידה מבני אדם אחרים אלא גם מכל התרחשות, תהליך או סיטואציה שהאדם נתקל בהם. מדוע חשוב ללמוד מכל דבר ודבר? לפי אליעד כהן, אדם שרוצה להתפתח, להיות מאושר יותר ולהתקדם בחיים צריך לנצל כל הזדמנות וכל אירוע ללמידה. מטרת הלמידה הזו היא תמיד לגרום לאדם להרגיש טוב יותר, ולהגיע...
איך לגשת לבחורה? איך לקבל מבחורה מספר טלפון? איך להשיג טלפון מבחורה? איך להוציא טלפון מבחורה? איך לקבל טלפון מבחורה? איך פונים לבחורה ברחוב? איך לפתח שיחה עם בחורה? איך לא לפחד לגשת לבחורה ברחוב? לפתח שיחה עם אנשים
איך לגשת לבחורה? איך לקבל מבחורה מספר טלפון? איך להשיג טלפון מבחורה? איך להוציא טלפון מבחורה? איך לקבל טלפון מבחורה? איך פונים לבחורה ברחוב? איך לפתח שיחה עם בחורה? איך לא לפחד לגשת לבחורה ברחוב? לפתח שיחה עם אנשים
...לקבל טלפון מבחורה? איך פונים לבחורה ברחוב? איך לפתח שיחה עם בחורה? איך לא לפחד לגשת לבחורה ברחוב? לפתח שיחה עם אנשים איך לפתח שיחה עם בחורה ברחוב? בשיעור זה אליעד כהן מתאר את הצעדים השונים על מנת לפתח את היכולת לגשת לבחורה ברחוב ולבקש ממנה את מספר הטלפון. הוא מתחיל בכך שמסביר שחשוב לא לפחד ולגשת לאנשים באופן כללי, לא רק לבחורות. המטרה היא לפתח את הביטחון העצמי ולתפקד בצורה טבעית בסיטואציות חברתיות. שלב ראשון הוא להתחיל להגיד שלום לאנשים בסיטואציו...
אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?
...לא יוצא - מה לעשות? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?. הפעם אענה על שאלה בנושא האושר, אדם שואל, אני מנסה להיות מאושר, ולא מצליח, אני הולך לסדנאות, חושב חיובי, קורא ספרים, ועושה הכל להיות מאושר וזה לא זה, אני עדיין לא מאושר, מה עושים? התשובה היא חד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים, האדם לא באמת רוצה להיות מאושר. לדוגמה, מישהו הכעיס את האדם בעבודה או ברחוב, לרוב האדם יכעס, אבל נניח שהפעם לא כעס, אך האם...
זוגיות ותקשורת
...אנשים הנמצאים במערכת שמשתלבת אחד בשני. הרבה פעמים אנו שומעים בהתחלה הכל היה ורוד, הכל היה טוב ונפלא, היה כייף, ואחרי זמן מה התחיל להיות משעמם, הוא לא מבין אותי, נמאס לי מהיחס שלו, אני כבר לא מושכת אותו כמו בעבר אני חושדת שיש לו מישהי אחרת. הוא לעומת זאת, אני לא מבין מה היא רוצה, אין לי אף אחת אחרת, אין לי כח, היא קרה אלי, אין ביניינו מגע מיני כבר זמן מה, וכו... וכו... הכל נהדר כאשר מתלוננים אחד על השני באוזני אחרים, אך מה קורה עם לקחת אחריות לגבי...
אימון אישי - מאמן אישי או רקדן ברחבת הלא נודע?
...למצוא תשובות, ידע, עצות ופתרונות. אם אותו מאמן אישי הוא מקצועי מספיק, הם מגלים להפתעתם שהתשובות האמיתיות לשאלות הכי גדולות בחייהם, נמצאות אצלם בפנים. הם מגיעים אל מאמן אישי כמו בצל שעטוף בשכבות רבות וממפגש אימון אחד לשני, הם מסירים מעצמם בעזרת אותו מאמן אישי, קליפה אחר קליפה שוב ושוב עד שמגיעים לגרעין. הגרעין משקף את מי שהם באמת, או יותר נכון, את מי שהם נועדו להיות. מאמן אישי במובן הבסיסי והקלאסי של מקצועו, לא אמור לספק למתאמנים את התשובות. כל מאמן...
לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?
...הרצאה על לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?. לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים? אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, על אנשי המעשה! ומה זאת אומרת אנשי המעשה? אנשים מאד פרקטיים, שמתעסקים כל הזמן בעשייה. והעשייה שלהם באה על חשבון האי עשייה. ומה זה אומר לא לעשות? זה אומר להתבונן לבדוק מה קורה. ואנשים אלו מסיימים פרויקט, ישר רצים לפרויקט הבא, ולא נחים. וזה כמו צרכני סמים, צרכני הסמים לוקחים את הסם, מרגישים בהיי, גבוה, ערפול חושים...
ילדות - הארה רוחנית
...את חוויית הילדות? העלאת הנושא של שיבה לילדות עשויה להיראות לכם מוזרה, שהרי בהתעוררות עסקינן, והתעוררות היא לראות שאין אני, ואין עבר, והמחשבה היא שיוצרת את כל אלה. מה לחקירה פסיכולוגית עם ניחוח פסיכואנליטי ולכל זה? אסביר. החשיבות הרבה של דרך רוחנית אינה בראיית האור. את ה הוא האור. החשיבות היא דווקא בללמוד לראות את החושך. ואיך תראה את החושך, הו בהיקו? את החושך תראה אם תראה שמה שאתה חושב ומרגיש, כל אלה הם אשליה, שקר, סבל, טירוף, עיוורון, עיוות ומגבלה...
שחרור אמיתי מפחדים - הסוד טמון בראשית - יש טיפול בפחד ויש שחרור בשלמות מפחד
...אמיתי מפחדים - הסוד טמון בראשית - יש טיפול בפחד ויש שחרור בשלמות מפחד טיפול בפחד, אצל מרבית המטפלים, פירושו לגרום לכך שהוא יעלם או יפחת לרמה שתאפשר תפקוד יומיומי סביר. למרבה הצער, גם במקרה הפנטסטי שבו נדמה לרגע שהוא נעלם לגמרי, עדיין האפשרות שהוא יחזור קיימת. זאת אומרת שהוא לא באמת נעלם. אלא רק הוריד פרופיל ומחכה בשקט, וברגע מסויים הוא פשוט יתפרץ ויתנפל עליך, בלי הודעה מוקדמת ובלי לעשות חשבון. ואין לך שום אפשרות לדעת באיזו עוצמה הוא יהיה ומה יהיו...
אשמה - מבוא
...הוא רגש המרגיש אדם המאמין שהתנהג (כולל התנהגות פנימית - מחשבות, רגשות וכו) באופן לא מוסרי. בפסיכולוגיה ובשפה היום - יומית, אשמה היא מצב רגשי שבו אדם מצוי בקונפליקט פנימי בין התנהגותו לבין ערכים מוסריים שהוא מאמין בהם, המכונים גם מצפון. אשמה היא רגש שאינו חולף במהירות. הפסיכואנליטיקאי זיגמונד פרויד תיאר רגש זה כמאבק בין האגו לסופר אגו שהוטמע בילדות. אשמה וגורמיה, יתרונותיה וחסרונותיה היא נושא מחקר בתחום הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה. דיכאון מלווה לרוב...
דמיון יצירתי ומחשבה יוצרת מציאות
...שראל הדמיה יצירתית זהו תהליך הרותם את כוח המחשבה תוך שימוש בדמיון על מנת להשיג מטרה. כולנו מצוידים בכלי הדמיון built in בתוכנו, כלי עוצמתי ואדיר אך לרוב איננו מודעים לכוחו, עוצמתו ויכולת יצירתו. אנו יוצרים בכל רגע בחיינו. תחילה אנו רואים בדמיון את מושא כמיהתנו, הדבר מעורר את חושינו ורגשותינו ומאפשר לנו ליצור ולהגשים. כך למשל נגר, היוצר את רהיטיו קודם כל בדמיונו ורק אחר כך ניגש לתכנן, לחתוך, לנסר ולהדביק עד שהוא מגשים את המוצר שדמיין במימד הפיסי....
פסיכוזה - מבוא
...חלקי או מלא של קשר עם המציאות המתבטא בפגיעה בבוחן מציאות. הפסיכוזה מאופיינת בהתנהגות הנחוויית כמוזרה או חריגה ובלתי מובנת, העלולה לעורר לעתים רגשות חרדה ודחייה מצד החברה. כגון הרחת ספרים טעימת ריחות וראיית צלילים. לפי הגדרה רחבה, חולה נפש הוא במצב פסיכוטי כאשר עקב העדר ביקורת מציאות הוא מתקשה לתפקד בחיי היום יום, מופיעות מחשבות שווא והזיות לפרק זמן של חודש לפחות, וקיימת הפרעה חמורה בתחומי החשיבה, התפיסה וההתנהגויות הדרושות לניהול אורח חיים תקין....
יצירתיות - כיצד לפתח את הדמיון בתהליך היצירה?
...טיפ כיצד לפתח את הדמיון בתהליך היצירה - והתובנה לחיים במאמר זה נעסוק באחד הטיפים הגדולים שתורמים לפיתוח הדמיון בתהליך היצירה, ונתמקד כמובן בציור. אחת התופעות הידועות לכל אמן מתחיל ומתקדם כאחד היא תופעת ההתקשרות לציור. האמן מתחבר כל כך ליצירה שלו עד שהיא הופכת לחלק ממנו. בתוך תהליך זה נוצר מצב שהאמן עלול להחסם קצת בשל ההיקשרות לציור ולפחד מהמשך תהליך היצירה. והנה אם האמן הוא בעל אומץ, חזון ושאיפה לגדול, עליו ללמוד שלא לפחד וגם שלא להיקשר לציור שלו...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, אימון אישי להרזיה, מאמן אישי לנוער ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1016 שניות - עכשיו 06_07_2025 השעה 23:17:34 - wesi4