... לחיינו, על תקן יסוד תרבותי עכשווי. מושג שאומץ בחום על ידי כל הגילאים... ולמה? פשוט. כי
ילדים הולכים לישון מאוחר,
ילדים שותפים ל חיי התרבות של המשפחה, שכוללים, במקרה הטוב לאחר ארוחה משפחתית וביתית, גם ערב ארוך ופאסיבי ... להיות יחד כל המשפחה, עם תכנית אחת לכולם, כי חזרו מאוחר מהעבודה ולא הגיעו להשכבת כל
הילדים לפני פרוץ שעת הprime time בסלון שלהם. כי ככה. כי - זה - מה - יש - בטלוויזיה - הערב - מה - לעשות - ... - שטויות - מה - כבר - קרה. אז זהו, שלא שטויות. זה עניין רציני, וחינוכי... חינוכי, כי
ילדים צעירים לומדים עי חיקוי והזדהות. לומדים מכל מה שהם רואים וחווים בסביבתם. לומדים מהתרשמות ממעשי ... מדרכנו את שותפינו לסיטואציה. להדיח אותם מדרכנו. להדיח הוא מושג שחדר חזק מאוד שפת
הילדים. לגייס אחרים, לנהל מניפולציות מורכבות ביותר, ולהסיר אותם מן הדרך שמוליכה אותנו למטרותינו. לחפצן אותם, במובן מסוים. כן, בחיים החברתיים של
ילדים ושל מבוגרים זה היה קיים, תמיד. כל תחרות, הישגיות, שאיפה למצוינות נבנית על יסוד ההנחה שצפוף שם למעלה, ... לתקשר, למלא את צרכינו הבסיסיים, כמו גם את צרכינו האנושיים האחרים. רובינזון קרוזו - מי
מילדיכם קרא אותו? - ידע לאמץ ולטפח את הדמות האפשרית היחידה שנקרתה בדרכו. עניין רב היה לו בששת שלו, למרות ... נחת מן התכניות, לא נבלה מולן שעות, ולא נהפכן לשיחת סלון במפגשים חברתיים, רק נניח
לילדינו לצפות בהן, (מתוך התכוונות הורית טובה, שלא להפוך את
ילדינו ל outsiders בכיתה ובקבוצה), וכבר תרמנו תרומה לסחף התרבותי בכיוון הלא נכון. יש להניח, אם אתם הורים נורמטיביים וטובים דיים, שמה שחשוב לכם ביותר זו הבריאות הנפשית וההצלחה החברתית רגשית של
ילדיכם, ואתם פחות עסוקים בשאלה: עתיד התרבות והאנושות לאן.. אז מה כן? כהורים אתם וודאי יודעים, כי הבחירה אינה פשוטה, אין כאן תשובה אחת ויחידה, והשיקולים מורכבים. לא קל לדעת מהי טובת
הילדים, כי ייתכן וטובתם בטווח הקצר סותרת ומחבלת בטובתם לטווח הארוך. איכות התזונה התרבותית - נפשית - רוחנית ... וכוללניות כמו אני מכיר כאלה. ככה הם. אם תמיד ננסה להעמיק ולברר מניעים להתנהגות הזולת.
(ילד או בוגר). אם לנו יהיה חשוב היחד, סביר שגם אליהם הוא יעבור. אלא אם כן הם מאמינים לטלוויזיה יותר מאשר לכם.. ... מתוך מכתב של המחנכת שלומית אידיסיס מביס זומר להורי כתה ג בעניין התכנית הישרדות:
לילדים בכתה ג עוד אין יכולת לשפוט, הסימפטיה והאנטיפטיה שנתבעות באינטנסיביות כל הזמן מהצופים בתוכנית הזו ... עם הבשלת הגוף האסטרלי (לקראת כתה ז ח) לא מצויים עדיין ככוחות זמינים בכתה ג ותובעים
מהילדים לחוות ולהנכיח אותם טרם עת - זה נחווה נפשית ככאוס. הסימפטיה והאנטיפטיה טרם עת מביאות את
הילד להשתמש בהן בחיים באופן מוגזם ולא נכון וכדרך לשפוט להחליט החלטות... www.bestlife.co.il ...