ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






תקיעות בחיים - כיצד לצאת מהתקיעות בחיים
... בחיים נותן לנו רווח כלשהו. הרווח יכול להיות דבר מאוד קטן, אך הרווח הוא לא באמת בשבילנו הוא בשביל הילד הפנימי שבתוכנו שבשבילו זהו רווח מאוד משמעותי. ישנם אנשים שחיים באומללות רבה שנים על גבי שנים ושונאים את עצמם ... - מרוויח מזה משהו. כדי להבין את הרווח של אדם מהמצב האומלל שהוא נמצא בו, צריך להסתכל על עצמנו כילדים קטנים. למה? כי רוב הדפוסים שאנחנו חיים בהם התחילו מהילדות שלנו כי בילדות למדנו איך לחיות ולהתנהל בחיים. אם אני חיי בגונגל אני אלמד איך לשרוד בו כצייד, אם אני חיי ביער ... וכל משפחה שונה בנורמות ובחוקים שלה. יש כאלה שמרשים ללכת לישון מאוחר ויש כאלה שלא, יש כאלה שקונים צעצועים לילדים בהרבה כסף ויש כאלה שמעבירים מאח לאח ומדור לדור. יש כאלה שמענישים על ציונים גרועים ויש כאלה שתומכים גם כשהילד נכשל. הנורמות מאוד שונות ממשפחה למשפחה. ואנחנו לומדים לחיות עם הנורמות האלה ומשרישים אותם כחלק מהנורמות שלנו. לכן, כאשר ... שהוא גדל איתם. ולכל חוק או נורמה משפחתית יש רווח, כמו: אם תלמד הרבה תוכל לאכול שוקולד. אם תהיה ילד רע תהיה בחדר לבד. אם תהיי שמנה יצעקו עליך ויעליבו אותך. אם תרביץ לילדים בשכונה יענישו אותך יותר. אם תהיה שקט יחשבו שאתה ילד טוב. אם תהיה מוכשר תקבל מתנות וצומת לב. נקודת המוצא של הנורמות האלה היא שכל צומת לב שילד מקבל, גם אם היא שלילית או חיובית - היא צומת לב. כאשר ילד עושה משהו ומקבל עליו עונשים - זה צומת לב. וזה הרבה יותר משמעותי בשבילו כאשר הוא לא מקבל צומת ... של הייאוש המתוק. זה הרווח של ירון. זה אולי רווח שנראה שולי ומוזר מאוד, אבל אחרי המשך חקירה, הבנו שבילדות היתה נורמה משפחתית שכאשר ירון היה מתנהג כילד לא בסדר, אבא היה כועס עליו וירון היה הולך למיטה בתסכול. ואז ברגעים האלה אמא היתה נכנסת ומלטפת אותו בעדינות ומרגיעה אותו. כך ירון למד כילד, שכאשר הוא מתנהג לא בסדר, כועסים עליו, ואחר כך הוא מקבל צומת לב אישית מאמא שהיתה מאוד נדירה כי ... בחיים. הוא רצון לשרוד. לכן, בשביל לשחרר את התקיעות בחיים אנו צריכים לשאול את עצמנו, או יותר נכון, את הילד הפנימי שבנו - מה אנחנו מרוויחים מזה. ואז למצוא דרכים לקבל זאת בצורה חיובית ובונה.
לפרגן לכתוב זקוקים לאהבה מערכת חוקים להסתכל על עצמך להקים עסק ביקורתי התנהגות
טיניטוס / עמנואל פינטו
... שהוא יודע. על מפתן העיר בירות מתי גם זה שירה בו מת. הם ראו אחד את השני מתים. השני ילד עם אר. פי. גי. האם הוא מת באמת המספר? שלא פיזית. מיד בהמשך יסתבר שזה איננו תרגיל כתיבה מפי המת. אפשר להגיד אולי, נשמתו מתה. הילד מת באמת. מה זוכר צעיר מת כשהוא חוזר ממלחמה. אולי זיכרון של חייל כורע, מכנסיו מופשלות והוא מחרבן בשדה ... יש כללים משלו מה הוא משכיח ומה הוא משאיר כתמונת זיכרון. אבל לא רק. הוא זוכר את עיניו של הילד שהרג. את רגע המוות שהיה יכול להיות גם שלו. הוא כמעט הרגיש את מותו מתפשט בגופו שלו. והריחות. השמן ... ריח המלחמה. באשת גופם השרוף מזרחן של הלוחמים הפלסטינים. הוא שומע בכי. כבר עשרים שנה שהוא שומע בכי של ילד. המטפלת שלו טוענת שאין בכי. זה הבכי שלך, אומרת לו מרב הפסיכולוגית. עשרים שנה בטיפול כדי לנסות לא לשמוע ... לא מכירים את ריח הדם עד שנתקלים בדם. את הנשרים צריך לשאול מהו ריח הדם, את התנים. הבכי של הילד המת. כמו בתאטרון של לוין. המלחמה חורחרה יש מאין. נרקמו קשרים עם ידידים, סוחרי סמים שקיבלו מאתנו מתנה נשק ... האבק הוא פרגוד המצניע בין מעשי הזוועה שלנו ושל האחרים. כשניתנה הפקודה לצאת לקרב, אחרי ההתאספות, ידעו כולם שהם ילדים מפוחדים. משוגעים מאימה. פיהם יבש. הבל נשמתם מצחין מפאניקה. מכל הילדים שנלחמו יש לו למספר את הילד שלו. הילד שהפך אותו לרוצח. מירב הפסיכולוגית רוצה פרטים. רוצה את התיאור שהוא לא יכול להיזכר בו. הוא לא יכול להיזכר בכדור הראשון ששמע. הוא זוכר את האורז המבוסם שנשים זרקו עליו. אחר כך ילד ששיחק אתו בשוטרים וגנבים, ניסה לירות בו אר. פי. גי, אך הוא ירה קודם. פיני בבירות. עוד מעט ייתקל ... דרשות הבר מצווה שלכם היו דביליות... ועכשיו אתם מספרים שאתם במלחמה נגד הערבים. קשה להאמין כמה גדולה האהבה שלה לילדיה. אבל המכתב הרי ממשיך למקומות אחרים. פינטו מוכיח שוב בתוך ספר אחד שהוא יכול לשנות סגנון ושפת כתיבה ולשלוט ... מוזרים תחכה לו שיחזור. שיחזור משוגע אבל שיחזור. במלים היא רוצה להציל ממות והמלים בורחות ממנה. נשכחות. מותו של הילד מוחמד אדורה, עשרים שנה מאוחר יותר, רצועת עזה, מול המצלמות מצליח לסדוק את השכחה. ומבלי שפינטו כותב על זה. ...
כיפור במה להאמין טיפולים בכי הנשמה משפחה מדע התחברות
תסמונת הניכור ההורי - מבוא
תסמונת הניכור ההורי - מבוא תסמונת הניכור ההורי (באנגלית: Parental Alienation Syndrome) היא תופעה בה ילד מתנכר לאחד מהוריו, כאשר אין צידוק לכך, ועל רקע של גירושים בין בני זוג. המונח נטבע ב - 1985 על ידי פרופ ריצרד גארדנר מארצות הברית, ומגדיר תסמונת של ילדים אשר חוו הסתה כנגד הורה מנוכר. קיומה של התסמונת עדיין שנוי במחלוקת בקרב אנשי מקצוע בתחומי הפסיכולוגיה והמשפט, אך משנות ה - 90 היא משפיעה רבות על פסקי הדין בנושאי משמורת ילדים בארץ ובעולם. תוכן עניינים: 1 רקע: הגירושין, המשמורת והילדים 2 מאפייני התופעה 2.1 האם המנכרת 3 צעדי מניעה וטיפול 4 ניכור הורי שלא באשמת ההורה המשמורן 5 הניכור ההורי בהליכים משפטיים 6 ביקורת רקע: הגירושין, המשמורת והילדים: מאבקי גירושים כוללים בדרך כלל מטענים רגשיים עזים, הגורמים לעתים לכך שבני הזוג המתגרשים אינם בוחלים בשום צעד אשר ישרת את מטרתם. אחד מנושאי המאבק הוא שאלת משמורת הילדים (אצל מי יגדל הילד), המהווה נושא טעון בו אחד ההורים צובר כעסים כלפי השני, ומתקשה להפריד בין כעסים אלו לבין טובתו של הילד בשמירה על קשר עם ההורה השני. כעסים אלה באים לידי ביטוי בהאשמות הדדיות על פגיעה בילד ובטענות על חוסר מסוגלות להיות הורה טוב. אצל ילד החווה מאבקי גירושים במשפחתו, מתפתח קונפליקט נאמנויות, בו עליו לבחור בין אחד משני הוריו, והבחירה תהיה מושפעת, בין היתר, ... שלו בהורה השוהה במחיצתו זמן רב יותר. מאחר שיחסים עם הורים הם בעלי חשיבות מרובה להתפתחות אישית וקוגניטיבית - ילד העומד במרכזו של סכסוך כזה עלול להימצא בסיכון פסיכולוגי. בתי משפט נדרשים להחליט החלטות אשר לוקחות בחשבון את טובת הילד כשיקול המועדף על כל השיקולים האחרים, ומזמינים חוות דעת של אנשי מקצוע, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופקידי סעד, ואלו חותרים לזהות מצוקות רגשיות אצל הילדים, אם הן קיימות. מסקנותיהם משמשות כלי חשוב בהחלטות שופט, הנדרש להכריע למי מההורים תינתן המשמורת. ריבוי מקרי גירושים, המחלוקות הרבות סביב נושא המשמורת, והמודעות הגוברת של אבות לחשיבות של חלקם בגידול ילדיהם - חשפה את התופעה של ניכור הורי. מאפייני התופעה: ב - 1985 טבע פרופ ריצרד אלן גארדנר את המונח תסמונת הניכור ההורי. הוא היה הראשון שהתייחס בצורה שיטתית לתופעות שונות שהתגלו אצל ילדים בהקשר לסכסוכים בין הורים, ובעיקר לגבי משמורת. ב - 1995 פרסמו אליעזר ויצטום וזאב ברגמן מאמר הסוקר את התסמונת, ובו הגדירו את התופעה: בתסמונת הזו הילד עסוק באופן כפייתי בגינוי ההורה השנוא והמנוכר ובהאשמות כלפיו... ניסיונות התקרבות של ההורה השנוא נתקלים בתגובות בוטות מאוד: הילד צורח, מקלל, יורק ובועט... אצל ילדים אלה קיים חיצוי (split) ברגשותיהם כלפי ההורים. אחד ההורים הוא טוב באופן מוחלט והשני הוא רע באופן מוחלט. ברגמן וויצטום מציינים כי על הילד מופעלים אמצעים פסיכולוגיים שונים הגורמים לניתוקו מההורה המסורב וגורמים לו לפתח תלות בהורה המנכר. אמצעים אלה מביאים במקרים רבים לתלונות שווא של הילד על פגיעה פיזית או נפשית של ההורה המנוכר. דר דניאל גוטליב הסביר כי אנשי המקצוע המשוחחים עם הילד נתקלים בהאשמות על פגיעה פיזית או נפשית, מצד האב המנוכר, אך עליהם לקחת בחשבון גם את העובדה כי טענותיו של הילד במצב זה עשויות להיות רדודות, מופרכות, לא מותאמות לגילו, דומות למעין דקלום של דברי ההורה השני, או מנוגדות ליחסי ההורה והילד כפי שהתקיימו בעבר. גארדנר מדגיש כי תסמונת הניכור ההורי היא סוג של התעללות רגשית בילדים, בכך שלא רק תלונות הילד נגד ההורה השני יכולות לגרום להרחקת הורה אוהב לכל החיים, אלא שהן יכולות גם לגרום להפרעה נפשית אשר תלווה את הילד לכל ימי חייו. תסמונת הניכור ההורי מופיעה בדרגות שונות של חומרה. בדרגה הקלה יותר, הניכור מתבטא בכעסים חולפים הבאים לידי ביטוי למשל בטון הדיבור של השיחה. בדרגה החמורה יותר מדובר בסרבנות קשר ממשית, בה הילד מסרב לכל קשר עם ההורה המנוכר. דרגה זו קרויה גם חטיפה נפשית, ובמקרים בהן היא מתמשכת - לעתים לא נותר בזיכרון הילדים זכר (מודע) לקשר הטוב שהיה בילדות עם ההורה השנוא. גוטליב מסכם את התופעה כך: תסמונת ניכור הורי היא עיוות של מערכת יחסים נורמלית בין הורים לילדים. עוצמת הרתיעה והכעסים, וביטויי השנאה, עולים עשרות מונים על שאנו רואים במקרי התעללות פיזית ומינית. בתיקי נוער ואימוץ בהם היו פגיעות קשות וברורות בילדים, אין נתקלים באותה רמה של טינה ודחייה של ילדים את הוריהם. האם המנכרת: אף כי התסמונת שניסח גארדנר דנה בשני ההורים, יש המפנים את הטענות אל האם, כמשמשת ... באמהות. צעדי מניעה וטיפול: גארדנר מציע דרכים מעשיות להתגבר על הניכור, שמטרתן למנוע מהאם את היכולת למנוע קשר של הילד עם האב. דרכים אלו כוללות פיקוח ואכיפה של גורמים מקצועיים והתערבות ישירה למניעת הניכור. במקרים קיצוניים, כשיש ניכור בדרגה חמורה, יש הטוענים כי יש להוציא את הילד מרשותה של האם ולהעבירו אל האב, ולאחר מכן, לפי הצורך, להביא לצמצום ועד ביטול הסדרי הראייה. ניכור הורי שלא באשמת ההורה המשמורן: קיימים אנשי מקצוע הטוענים כי ניכור מצד הילד עשוי להתרחש גם ללא הכוונה מודעת מצד ההורה המשמורן. ... בתהליך גיבוש האבחנה ושיטת ההתערבות במקרים של סרבנות קשר, יש להתייחס בראש ובראשונה למצבו הנפשי של הילד, אופיו, יחסי האובייקט שלו, תפקודו בהתאם לקבוצת הגיל, צרכיו ההתפתחותיים והאישיותיים, נטיותיו, סגנונו, וכן בעיות רגשיות והתנהגותיות אחרות... השנאה של הילד כלפי ההורה המסורב נחוות כהתרחשות תוך - נפשית הקשורה לייצוגי אובייקט פנימיים, שבאה כתוצאה מתהליך עיבוד האבל של הילד על התפרקות המשפחה, הנטישה והאובדן. אצל הילד העסוק בשנאה ללא הפסקה ישנה המרה של העצב ושל חוסר האונים בשנאה שהיא מלאת כוח. גם אם קיים ברקע הורה מסית, הילד המחזיק בשנאה ובסרבנות אינו בהכרח מתזמר את תגובותיו בהתאמה להורה זה, אלא בעיקר כהגנה, כדי למנוע מעצמו כאב נפשי ... קיצוניים אף נקט בית המשפט בסנקציות כלפי הורה מתנכר. כך למשל הטיל שופט קנס על אם שמנעה קשר בין ילדה לאביה, דבר אשר גרם לנזק בקשר ביניהם. השופט ציין כי התופעה של מניעת קשר בין הורה לילדיו, אשר כונתה ...
מצוקה זוגיות מהווה התנהגות כפייתית קשר עם ההורים לטפל בהפרעה פסיכיאטרית דחוי נפש
הדרכת מורים - תקופת ויקינגים - תקופה משלימה לסיפורי הצפון בכתה ד
... מספר להם את קורות אודין וכל האלים, אותם אתם כבר מכירים (נלמד כבר בתקופה אחרת). כל השבט מקשיב, בעיקר הילדים, ששמחים לשמוע את סיפורו של החכם הזקן שוב ושוב. אחר כך, כשהם משחקים כל ילד הופך לאל והם נלחמים זה בזה, עוזרים זה לזה וצוחקים. באגמים ולחופי הים צוללים כלבי ים, שטים ברבורים ועפים ... עם גאה, שיש לו סיפורי אלים אמיתיים. משימה - בסיום הסיפור אני מציירת על הלוח ספינה ויקינגית ומדריכה את הילדים כיצד לצייר זאת במחברת שלהם. ציור הספינה ומתחת לה כותרת גדולה - הויקינגים - הוא שער התקופה. שיעור 2 ... מלאכה עדינה. אם בכל יום נשחזר באופן שחוזר על עצמו דרך השאלה מה היה בסיפור ששמענו אתמול? נשעמם את הילדים ואת עצמינו. לכן, ערב לפני השיעור השני אני חושבת איזו שאלה, או נושא יתאימו לדיון בתחילת השיעור. נושאים שעשויים ... מה זה אומר להיות ויקינג? למה הויקינגים חיו בשבטים לדעתכם? וכו. חשוב שהשאלה תהיה סביב חוט מקשר המקדם וחשוב לילדים ולמהלך הלימוד בתקופה. לאחר השחזור, המשך השיעור: יצירת כלי אוכל ויקינגים מחימר - כוס למרק שבה נשתמש במחנה ויקינגים שלנו. שיעור 3 על פי אילו חוקים חיו הויקינגים? מה דעתכם, אילו חוקים כדאי שיהיו בשבט? הילדים עונים ואני כותבת את ההצעות לחוקים על הלוח. לאחר מכן אני מספרת להם שלויקינגים היו חוקים שעל פיהם הם חיו. אני כותבת את החוקים על הלוח והילדים מעתיקים למחברת. חוקי הויקינגים: אני תמיד נהנה לעשות עבודה טובה אני נשבע להגן ולשרת את משפחתי וחברי אני נשבע ... שותק. שיעור 4 +5 + 6 ציור כתתי של שלט למחנה ונתינת שם למחנה. - בהסכמה של כולם. כל ילד מקבל אלבד חום שהוא מצייר עליו בגואש ומכין לעצמו בגד וחגורה. ציור דגל המחנה - בהסכמה של כולם. ציור ראנים (כסף ויקינגי) על הלוח ויצירת כסף ויקינגי על נחושת עם עפרון. העתקת הראנים למחברת. על דף במחברת כל ילד מצייר את הדוגמה שתהיה לו על המגן שלו (את המגן עצמו ניצור כשנצא למחנה) המשך התקופה - במחנה ביער. ...
בושה ותרנות ילד קשוח חשיבה קיצונית מלחמות ציורים להתבייש בעצמי
סמים - לגדול במשפחה מכורה - עולמם של ילדי מכורים
סמים - לגדול במשפחה מכורה - עולמם של ילדי מכורים הביטוי נפגעי סמים אינו מכוון רק לאותו אדם שמשתמש והתמכר לסמים, אלא לכל מי שנפגע כתוצאה מהשימוש שלו ... אבל במאמרי זה לא אתמקד בכל מי שנפגע מהסמים בחברה הרחבה, אלא בנפגעים העיקריים - בני המשפחה המכורה ובעיקר הילדים שגדלים בה. אתייחס כאן להורה המתמכר בלשון זכר, אולם חשוב לי להדגיש כי ישנן משפחות רבות שבהן המכורה היא האישה - האימא. כאשר זהו המצב, ובמיוחד כשהאם מגדלת את ילדיה לבד, הנזקים והקשיים איתם מתמודדים הילדים, הם רבים יותר. המשפחה המכורה ביטוי זה משקף את מציאות החיים של המשפחה, אשר מאבדת את יכולתה לשלוט במהלך ... הזמן תהליך של התגברות הסובלנות להתנהגותו של המכור ולהשפעות הסם ושבירה של המע הערכית - שקרים רבים, התעללות, הזנחת הילדים, אלימות, חשיפת הילדים לעולם הסמים והעבריינות ועוד. בכל פעם חוצים עוד קו אדום שבעבר חשבו שלעולם לא יגיעו אליו - ממש בדומה לתהליך ההידרדרות שעובר המכור בעצמו. בת הזוג והילדים אשר מרגישים שהם מאבדים שליטה ויציבות בחייהם, מפתחים לעיתים קרובות מחלות פסיכוסומאטיות או נפשיות שונות וגם התמכרויות מקבילות (התמכרות ... הכמעט בלעדית על המשך תפקודה של המשפחה ולכן מתמלאת תחושה של ייעוד ומרכזיות שיוצרת אשליה של כוח. ומה קורה לילדים במשפחה המכורה? בואו נתחיל עם נתוני הפתיחה שאיתם הם באים אל העולם: כ - 150 תינוקות מכורים לסמים נולדים ... הפרעת קשב וריכוז, היפראקטיביות, הפרעות במוטוריקה וקואורדינציה, אינטליגנציה נמוכה והפרעות בזיכרון. מחקרים שנעשו בארץ ובחול מצביעים על כך שאצל ילדים שגדלו בהמשך חייהם בסביבה מטפחת ומפתחת - בעיקר ילדים שניתנו לאימוץ, פחתו עם השנים, סוג וחומרת הבעיות הללו, ואילו אצל ילדים שהמשיכו את חייהם בסביבה שהזניחה אותם ולא הייתה מסוגלת להתמודד עם קשייהם המיוחדים, הבעיות החמירו ונוספו עליהן בעיות וקשיים נוספים. ADHD - הפרעת קשב וריכוז מחקרים מצאו שאצל ילדים להורים מכורים לסמים ולאלכוהול יש אחוזים גבוהים יחסית הסובלים מ - ADHD. ידוע שהפרעה זו נגרמת גם כתוצאה מגורמים גנטים / תורשתיים וגם מגורמים סביבתיים (כמו מצוקה נפשית מתמשכת). חלק ניכר מההורים המכורים מדווחים על קשיים שהיו להם בילדותם בלימודים ובהסתגלות בביהס, אשר גם אם לא אובחנו אז, מעידים על מה שאנחנו מכירים כיום כקשיי קשב וריכוז. יש ... התמכרות לאלכוהול ולסמים. הטענה היא שהסיכוי שלהם להתמכרות גבוה פי 3-5 מזה של אוכלוסיה אחרת. על אחת כמה וכמה כשהילד חי בסביבה שאינה מאבחנת את בעיותיו ואינה משקיעה בו ומספקת לו טיפול מתאים. התמכרות ילדים להורים מכורים נמצאים בסיכון גבוה פי 5 מהאוכלוסייה הרגילה לפיתוח התמכרות בעצמם. גם בשל קיומם של גורמים גנטים ותורשתיים, ... ההורה המכור וסביבה שמציעה הרבה יותר נגישות ולגיטימציה לחומרים ממכרים. הזנחה והשפעותיה משפחות נורמטיביות מתארגנות בדכ עפי הצרכים של הילדים, וגם עוברות את שלבי ההתפתחות שלהן בהתאם לשלבי ההתפתחות של הילדים. אין הדבר דומה במשפחה מכורה, אשר מתארגנת בעיקר עפי המכור וצרכיו. פעם הוא נקי ואחכ מועד, פעם לוקח סם ... מרץ ופעיל, סף התסכול שלו נמוך מאוד ולכן הסיכוי להתפרצות אלימה עומד באוויר כל הזמן ויוצר אוירה של פחד. הילדים במשפחה כזו נשכחים! צרכיהם מוזנחים, הם אינם מקבלים התייחסות חינוכית עקבית וגבולות ברורים. יש מעברים חדים בין אדישות וחוסר ... מינית ונפשית מהוריהם או מאחרים הנמצאים בקרבת המשפחה או בתוכה, ומנצלים לרעה את חוסר היכולת של ההורים להגן על ילדיהם ואת הצימאון של הילדים לדאגה ותשומת לב. הילדים במשפחות מכורות נחשפים לפחדים רבים כגון: פחד מאלימות, פחד ממוות של אחד ההורים ופחד מנטישה. בנוסף, הם מתמודדים עם ... וכן בושה ובדידות רגשית כתוצאה מהקוד המשפחתי של ההכחשה וההסתרה. בתוך הבלבול, חוסר האונים וחוסר השליטה שקיימים במשפחה המכורה, הילד לומד לחיות עפי שלושת הלאווים: לא לבטוח, לא להרגיש, לא לספר לא לבטוח - בהוריו ובמבוגרים בכלל. ההורה המכור, ... להוציא החוצה ואם יעשה זאת הוא עלול להיחשב כבוגד בעיני הוריו ולעתים קרובות גם בעיני המשפחה המורחבת. תפקידים במשפחה הילד ההורי / הגיבור - למרות שהם רק ילדים, איבוד השליטה של ההורים מגייס אצלם צורך פנימי להציל את המשפחה ואז לעתים קרובות הם נכנסים לתפקיד זה. הילד ההורי מתנהג כפי שמצפים ממנו ואינו מוסיף טרדות להוריו, לוקח על עצמו תחומי אחריות בבית כמו: טיפול באחים קטנים, ... רפואי, מפשר בין ההורים כשהם רבים ואפילו מגן בגופו על אמא או אח קטן מפני התפרצות אלימה של האב. הילדים האלו הם בעלי פוטנציאל הישרדות גבוה בדכ, אבל לעתים הם נשברים אחרי תקופה מסוימת ועוברים לתפקיד האחר שאופייני לילדי מכורים - השעיר לעזאזל - מטרתו של תפקיד זה היא לנקז את הבעיות המשפחתיות לכיוון אחר. זה מתבטא בהתנהגות ... חדשה. כך יוצאת המשפחה ממצב של ייאוש, תקיעות וחוסר אונים למצב של התגייסות והתמודדות חדשה. בשני המקרים אנחנו רואים שהילדים (באופן בלתי מודע כמובן) מוכנים למעשה להקריב את ילדותם, צרכיהם והתפתחותם התקינה לצורך הצלת המשפחה. דינאמיקה משפחתית כזו, שסוחפת את הילדים להקריב את עצמם כדי למצוא פתרונות לאי היציבות המשפחתית, גורמת נזקים חמורים להתפתחותם הנפשית של הילדים ולצמיחתם האישית. סבים וסבתות וקרובי משפחה אחרים, נכנסים לעתים קרובות לנעלי ההורים שמתקשים לגדל את ילדיהם בעצמם. התמיכה הזו, שמוענקת עי המשפחה המורחבת, היא בעלת תפקיד משמעותי ביותר בשמירה על בריאותם וביטחונם של הילדים בזמנים קשים. לעתים קרובות הסבים או הדודים הם העוגן היחידי בחייהם של אותם ילדים אשר נותן להם יציבות וביטחון. אבל לצערנו, במקרים רבים המשפחה המורחבת אינה מסוגלת להתמיד בגידול הילדים לאורך זמן ואז הילדים נחשפים שוב לחוויית הנטישה וחוסר היציבות שמאפיינים את חייהם ממילא. בנוסף, נוצרים מתח ותחרות בין ההורים שכשלו בתפקידם ובין ... ועימותים רבים עם משפחת המוצא כגורם להתמכרות וכתוצאה ממנה. במחקר של הרשות למלחמה בסמים שפורסם לאחרונה, מצוטטים מתבגרים שהם ילדים להורים מכורים לסמים ואלכוהול שמתארים את החווייה הסובייקטיבית שלהם כילדים שגדלים בסביבה משפחתית מכורה החשיפה לשימוש בסמים - (דורון) תביני מה זה בתור ילד קטן לחזור הביתה ולא לראות את אמא וגם אם כבר רואים אותה אז היא מסטולית. יושבת על הספה לא רואה ... את אמא שלי מזריקה. פעם ראשונה בחיים. כי כל הזמן היא אמרה לי - אני לא מזריקה! ואני בתור ילד אמרתי לה: אל תזריקי, זה מסוכן בגלל מנת יתר.. וראיתי אותה, זרוקה עם מזרק צמוד ליד, שכובה לא זזה. ... אז הייתי נבוך ולא הייתי מביא חברים הביתה. היום כשאבא נקי, כל הזמן הבית מלא חברים איך בגיל ההתבגרות הילדים האלו תופסים את עצמם - (דימה) אני כועס על עצמי שהגעתי למצב כזה של מוסדות. מבפנים אני ילד טוב. ...
פחד אסור אדם טוב למחוק מישהי מהראש כעסים מרביץ הכחשה להפסיק לחשוב עליו
כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי
כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי אתה הילד הכי חכם בעולם, את מוכשרת מאוד במתימטיקה, מי הילדה הכי יפה בגן? איך אתם מרגישים עם מחמאות כאלה כלפי ילדים? כלפי הילדים שלכם? נעים לכם הצליל? אם כן, קראו היטב הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם. למה מייחסים הישגים? אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו החינוך שילדינו ראויים לו. למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון גרוע במבחן, האם היתם רוצים שיחשוב שהציון הגרוע נובע מטפשות, או מן ההשקעה המועטה שהשקיע בלימודיו? התשובה זהה, כמעט, בכל פורום שבו נשאלת השאלה. הורים ומחנכים בכל העולם, תמימי דיעות: כולם רוצים שילדים ייחסו את הישגיהם להשקעה שהם משקיעים. כולם רוצים שילד שנכשל במבחן כלשהו יאמר לעצמו, לא למדתי מספיק, ועכשיו אלמד יותר. האם זה מה שילדים אומרים לעצמם בעת כישלון? ובכן, חלק כן, וחלק לא, ורובם לא. רובם אומרים: אני טיפש, או חלש במתימטיקה. אין טעם להתאמץ. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? ספרים רבים (למשל אלה של קון) נכתבו בנושא הזה. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? לרצות ללמוד? ויש שיטות חינוך שמחזקות את האהבה של ילדים להשקעה ולאתגר, ויש כאלה שמדכאות אותו בשיטתיות וביעילות. יש בתיס שבהם התלמידים אוהבים ללמוד, סקרנים וחרוצים, ויש בתי ספר ... זה יתכן שכבר ידעתם. לטעמי, עד לא מזמן היה חסר רעיון בסיסי מאוד בתפיסות החינוכיות שלנו. ידענו שאסור לומר לילדים אתה טיפש, כי אז הם לא ירצו להתאמץ וללמוד, אבל רובנו הפלגנו בהתלהבות בשבחיהם בכל הזדמנות: אתה חכם. אתה ... מצליח כל הזמן, אבל זה כי אני חכם, אז מה יקרה אם יום אחד אפסיק להיות חכם? או אפגוש ילדים חכמים ממני (בביס למחוננים למשל)? ולמה בכלל לגשת לאתגרים? הם עלולים להראות שאני בעצם לא כל כך חכם. כוחה של נחישות קרול דואק, בספרה כוחה של נחישות, מספרת על ניסוי שערכה. שתי קבוצות ילדים קיבלו פאזל קל למדי לפתרון. הם פתרו היטב את הפאזל, ואז קיבלו מחמאה. לאחר המחמאה, נשאלו אם הם רוצים ... יותר, או קשה יותר. חלקם בחרו בפאזל הקשה, וחלקם בחרו בפאזל הקל. שתי הקבוצות קיבלו מחמאות שונות בתכלית. לכל ילד בקבוצה הראשונה החמיאו: אתה מאוד חכם, כל הכבוד. לילדים בקבוצה השניה החמיאו משהו כזה, השקעת הרבה מאמץ וחשיבה, כל הכבוד. ואז נתנו להם לבחור. אתם ודאי יכולים לנחש אילו ילדים בחרו באיזה פאזל. מחמאה אחת ויחידה השפיעה על הבחירה שלהם באופן מכריע. בקבוצה שקיבלה מחמאה על חוכמה, 70% מהילדים בחרו פאזל קל. בקבוצה השניה, שקיבלה מחמאה על השקעה, 70% מן הילדים בחרו בפאזל הקשה, שהוסבר להם שיהיה מעניין יותר. תפיסות בסיסיות שונות יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש ... של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח. מורישים את התפיסות והתפיסות שלנו עוברות בירושה לילדינו, דרך ההתנהגות שלנו ודרך השפה שלנו. אם אנחנו אומרים לילד, אתה מוכשר, אנחנו מפתחים אצלו את התפיסה המקובעת. התפיסה שאומרת שיש דבר כזה אנשים מוכשרים, ויש אנשים לא מוכשרים, וכדאי להכלל בקבוצת המוכשרים. הוא צריך להוכיח את עצמו. כשלא יצליח, הוא ירגיש שאיננו מוכשר. כאשר אנחנו אומרים לילד, התאמצת והתוצאה יפה, אין פה שום סכנה. הפעם התוצאה יפה, יופי. אם פעם אחרת התוצאה לא תהיה יפה, הוא ... פה עניין של כשרון שקיים או לא קיים. יש משיכה לאתגרים, כי הם מהנים, ואין בהם סיכון. כאשר החמיאו לילדים בניסוי על חוכמתם, הם רצו להמשיך להוכיח את חוכמתם, וזאת יעשו בעזרת הפאזל הקל. כאשר החמיאו להם על מאמציהם ... לצהול לזמן קצר בהצלחה (קצר, כי צריך עוד להוכיח את עצמי), ולפחד מאוד, ולהתיאש, בזמן כישלון. עצה גאונית של ילד דואק מצטטת ציטוט משעשע במיוחד. היא שאלה ילדים בכיתה ב, איזו עצה הייתם נותנים לילד בכיתה שלכם שמתקשה בחשבון? והנה עצה שנתן ילד בעל תפיסה מתפתחת: תגיד, אתה מתייאש מהר? אתה חושב רגע ואז מפסיק? אם זה מה שקורה לך, אולי כדאי ... לא תצליח, אולי כדאי שתקרא שוב את השאלה. ואם גם אז לא תצליח, כדאי לך להצביע ולשאול את המורה. לילד הזה יש מתכון להצלחה. ילדים בעלי תפיסה מקובעת לא יודעים מה ליעץ. הם אמרו לילד שלא מצליח דברים כגון, אני מצטער. אין להם מתכון להצלחה, כי מבחינתם, כישלון מעיד על חוסר כישורים. הסיפור האישי שלי כילדה חכמה כל חיי אמרו לי שאני חכמה מאוד. חכמה מכולם. ונחשו מה חשבתי לעצמי תמיד. שאני די חכמה, זה ... את המשרה, זה לא יאמר דבר עליהם. אם יקבלו אותה, ובכן! יהיה להם הרבה לאן לגדול. התהליך שעברתי עם ילדי עברו כמה חודשים מאז שקראתי את הספר הזה - ספר מומלץ בחום, שסיכם היטב את הנושא הזה של מחמאות, שכבר חשבתי עליו מספר שנים. עברתי תהליך. היום אני לא מחמיאה לילדי על שום כישור שלהם. לעולם. אני מחמיאה הרבה על השקעה שהם משקיעים. אני אוהבת אותם, מחבקת אותם ללא סוף, ... נכון את המבחן. אם היא גאה בעצמה על ההתקדמות שלה בחומר, על הלמידה. את השאלה הקטנונית בדבר הישגיהם של ילדים אחרים במבחן אני שומרת לעצמי. כשבני מנצח אותי במשחק הזיכרון, אני לא משבחת אותו על זיכרונו הטוב. אני רק ... כך שהסתכל, והתרכז היטב. ומכיון שיש לי הרגל מושרש לומר משהו עם כל חיבוק, אני אומרת להם בפשטות, אתה הילד שלי. את הילדה שלי. ולפעמים: אתה בן ה - 4 שלי. את בת ה - 7 שלי. באנגלית זה נשמע קצת יותר ... לנצח אחרים לא מעניין אותי, אישית. להיפך, אני רוצה שכולם יצליחו וישגשגו. מעניין אותי לנצח את עצמי, וללמד את ילדי וכל מי שרוצה ללמוד, לנצח את עצמם. להתקדם צעד צעד, לעבר השאיפות והחלומות שלנו, ולא לעצור. לא לעצור בכישורים ...
לחנך איך להתאמן שמחת חיים לפתח ביטחון עצמי הרגשת ביטחון עצמי להעריך תכונות טובות טוב או רע
אכזבות (וגם חרדות). מהי מטרתן החיובית? כיצד להימנע מהן? וכיצד להתמודד איתן?
... באה לאדם אכזבה גדולה, עד שלפעמים מרוב האכזבה האדם נופל לדיכאונות, עצבות, חרדות, מחלות וכולי. אז אם נשאל כל ילד, מה לעשות כדי לא להתאכזב, הוא כמובן יאמר לך אל תצפה ושלא יהיו לך צפיות. אם לא תצפה לא ... עושה הוא לא עושה אותן בשביל ההווה אלא בשביל העתיד. אתה הולך בבוקר לעבוד בשביל העתיד, אתה עובד בשביל הילדים וגם הם גדלים ועובדים בשביל הילדים שלהם שגם הם עובדים בשביל הילדים שלהם וכולם רוב הזמן עובדים בשביל איזה ילד דמיוני שאולי עוד יגיע יום אחד וייהנה מהרגע ויפסיק לחשוב על העתיד הרחוק אלא כמה שיותר רק על דברים ... כאשר בודקים בסוף החיים מגלים שהאדם לא השיג אפילו לא חצי מהתוכניות שלו לכבוש את העולם. כאשר האדם הוא ילד צעיר, אז הוא בטוח שכאשר הוא יהיה גדול יהיה לו טוב יותר, וכאשר הוא מתבגר הוא בטוח שאחרי הצבא ... לו טוב יותר, ואחרי הטיול יהיה לו טוב יותר, ואחרי הלימודים, ואחרי העבודה, ואחרי ההעלאה במשכורת, ואחרי החתונה, ואחרי הילדים, ואחרי שהם יגדלו, ואחרי שהם יעזבו את הבית וכולי, וכאשר הוא יהיה בפנסיה וכולי, עד שלבסוף האדם נשאר לו ... שכילה את זמנו לריק. והכל מחמת זה שהאדם חי בזמן עתיד ולא חי בזמן הווה. ולכן חשוב לחנך גם ילדים קטנים לחשיבה חיובית, כי מוטב מוקדם מאשר מאוחר. ובאמת אילו האדם באמת היה חי בזמן עתיד אמיתי הרי שהוא היה ...
איך לאהוב את עצמך רצונות השלמות לחזק ביטחון עצמי הרגשת כבדות הימנעות העצמת ביטחון עצמי השקעה
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 1
... כיצד לפעול בכל מצב שבו אין לנו ידע על רכיב בודד כל שהוא במוצר השלם. הדוגמה הפשוטה ביותר היא ילד שלומד את לוח הכפל. רוב ככל הילדים לפחות בשלב הראשון לומדים את לוח הכפל בעל פה בלי להבין מדוע התוצאה היא כזו או אחרת. ילדים כאלו יודעים לבצע פעולות של כפל רק עד 100, כי לא קיים בידם ידע נוסף של מה התוצאות של כפולות שהתוצאה שלהן היא מעל מאה. אך בהמשך הדרך, הילדים לומדים ומבינים את חוקי המתמטיקה שעל בסיסם בנוי לוח הכפל ואז הם יכולים להכפיל כל מספר בכל מספר עד אין סוף בלי להסתבך בכלל. נמצא אם כן שאותם ילדים כאשר לוח הכפל היה קיים אצלם רק ברמת מידע ללא הבנה של מה שעומד מאחוריו, אותם ילדים לא היו יכולים לענות על שום שאלה שהם לא למדו את התשובה שלה בצורה מפורשת, כי המידע הזה הרי לא קיים אצלם. אבל ברגע שילד לומד את חוקי המתמטיקה ואתה הבסיס העמוק שלה יותר ויותר, כך הוא יכול טוב יותר להתמודד עם דברים רבים ... הרכיבים מעצמם, דהיינו שהבנה עמוקה עדיפה על ידע (כי היא חסכה זמן רב של רכישת כל המידע). לכן כשמלמדים ילד מתמטיקה מבקשים ממנו להבין את הדרך ולא רק את התוצאה, כי על ידי שיבין את הדרך הוא יוכל לפתור ... על נושא אמור לגרום להבנה טובה יותר של כל שאר האירועים באותו נושא, להבין למה הם כך או אחרת. הילד שמתרגל עוד תרגיל במתמטיקה, זה כדי לגרום לו להבין את המנגנון של המתמטיקה טוב יותר ולא בשביל שהוא ידע ... התרגיל וכך הוא יוכל להתמודד עם תרגילים רבים יותר שהוא עוד יתקל בהם בהמשך חייו. דוגמה נוספת מהחיים. כידוע בחינוך ילדים כאשר ילד שוגה וטועה, כידוע תמיד צריך להציג בפניו אלטרנטיבה חיובית של מה כן לעשות ולא רק לומר לו מה אסור לו לעשות. אבל ישנם יותר מידי מקרים שבהם אותו הורה לדוגמה שיודע את הכלל הזה בחינוך ילדים, עדיין הוא אישית יכול במקרים אחרים להיות בהמון עימותים עם אנשים אחרים על כל מיני שטויות כאלו ואחרות. בפועל ... השלילית תמקד אותו בבעיה ולא בפתרון. נמצא אם כן שלמרות שאותו הידע קיים אצל אותו הורה ומחנך כיצד לנהוג בחינוך ילדים עדיין הוא לא מיישם זאת גם במישורים אחרים בחייו. למה? כי הידע קיים אצלו רק ברמת ידע, ללא הבנה ... מה עומד מאחורי הידע, למה הידע הוא כזה או אחר. מי שמבין את התפיסה שעומדת מאחורי העניין של להציג לילד תמיד אלטרנטיבה חיובית, מי שמבין שזה לדוגמה נובע מכך שכדי להשפיע על מישהו חובה לעשות את זה בצורה חיובית, ...
ביקורת שלילית עובד איך לנהל עובדים להשפיע עובדים לקבל מידע לקבל החלטה עד אין סוף
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים אחת הטענות שעולות בשנים האחרונות בתחום של הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים היא, שקיים אבחון יתר בתופעה. כלומר יותר מדי אנשים ובפרט ילדים מאובחנים כמי שסובלים מהפרעות קשב וריכוז. מצד שני, המספרים מוכיחים שאכן יש עלייה באחוז הילדים והמבוגרים שיש להם הפרעות קשב וריכוז, זה מגיע כמעט ל - 10 אחוז מהאוכלוסייה כיום. כעת עולה השאלה, האם ... אגב, חלק גדול מהמודעות של המטפלים לעניין נבע כתוצאה מלחץ מצד הורים ומורים שנאלצו להתמודד עם מצבים של היפראקטיביות בילדים או הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. כלומר עלתה דרישה מהסביבה לטפל בבעיה, ואחת הדרכים לטפל בה היא באמצעות אבחונים שונים. מצד שני, לא רק המודעות ... אחרים בחיינו, החשיפה התקשורתית של הנושא, יצרה שיח מבורך בעניין, שבו תומכים ומתנגדים לאבחונים של הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, הסבירו במה מדובר, וכך העניין עלה וצף. בסופו של דבר, כאשר התקשורת מתעסקת בזה, אז זה משפיע, והורים שחוששים שילדיהם סובלים מהפרעות קשב וריכוז, שולחים אותם לעבור אבחונים שונים, בין היתר אבחון פסיכולוגי לילדים במסגרת פרטית או במסגרות אחרות, כך ניתן לדעת האם הילד סובל מהפרעות אלה או שדברים אחרים משפיעים עליו. כאן המקום להסביר, לא כל ילד שסובל מבעיות התנהגות סובל מהפרעות קשב וריכוז. לכן האבחונים חשובים, כי הם מאפשרים לשלול דבר מסוים ומאפשרים להתמקד בדברים אחרים. למשל, ילד שסובל מהתנהגות אלימה או תחושת דיכאון, או חוסר יכולת ריכוז, ייתכן והוא לא סובל מבעיות קשב וריכוז, אלא שהוא עובר משבר מסוים או מושפע ממשבר שעוברת הסביבה הקרובה אליו (גירושים, שכול, לחץ כלכלי ועוד). כאשר מבצעים לילד אבחון, כולל אבחון פסיכולוגי, קל להגיע לשורש העניין ולהבין מה משפיע ומה מפריע לו. אם אתם מרגישים שהילדים שלכם גם לא מתנהגים רגיל, בסביבה הביתית או בבית הספר, אתם מוזמנים לפנות למרכז ציפיות גבוהות של ציפי קדוש, ...
ריכוז וקשב מודעות מטופל איך להתמודד עם מצבים טענות הורה הקשבה בעיות קשב
מציאות מדומה - האם אנחנו וירטואליים?
... רבים. כל העולם הזה הוא תוכנת מחשב מדהימה שמוגשת לנו על שניים, שלושה דיסקים. עכשיו חישבו מחוץ לקופסה: אותו ילד שמשחק במשחק (הנשמה) בוחר לעצמו שחקן (האדם בגלגול הנוכחי) עם תכונות מסוימות, עם דרך ושלבים שהוא רוצה לעבור במשחק, עם מטרות התקדמות שיש לבצע. אותו ילד שמשחק יכול ליצור קשר עם ילדים אחרים ברחבי הגלובוס שלנו (נשמות אחרות) לזמנם לאזור המשחק שלו (מדינה) לשתף פעולה איתם (ליצור חברה, משפחה), כדי להגיע למימוש מטרות מסוימות. הילד (נשמה) יודע מה מצפה לשחקן (האדם) במשחק? ומה הן המטלות שעליו לעבור? אבל אין באפשרותו ליצור קיצורי דרך, השחקן ...
התקדמות דת וירטואלית מדינות מוח חוויות רגשיות אין קיצורי דרך מה זו תודעה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילד, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילד, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
התעללות בגברים להרחיק ממך מישהו להתמודד עם חרדת בחינות הפחדים כולם פחד מן ההצלחה הכוח לשלוט פחד ממחלה קשה קבלת החלטות מתוך פחד הערכה עצמית לא תלויה חוסר ביטחון עצמי שקרי לחוש אהבה אוהב לתת לא שמח להיות מאושר כמו ילד חייבת להיות בזוגיות לצפות בפורנו במקום סקס להחליט לשנות הרגלים להחליט לפי ההווה התמודדות עם סרטן התמודדות עם לשון הרע בפייסבוק חוסר חשק להתמיד להצליח בגדול באמצעות סדר וארגון השכנוע וההשפעה של אובמה מתי לא צריך לאתר את צרכי הלקוח? למה ההורים מתערבים בחיי ילדיהם? לפתח את השכל של הילד שלך הארה רוחנית קורית מעצמה סבל של מורה רוחני הפרעת אישיות בגלל חוסר משמעות בחיים שיגעון ורוחניות איך להראות לאקס שהשתנתי? למה אני זוכר את האקסית? הרמה לא נכונה של חפצים כבדים שריר הזרוע הדו ראשי אתה לא אלוהים האם אלוהים השתגע? משיכה מינית והארה רוחנית חיפוש הארה לא מספיק להיות אלוהים איך להפוך להיות אלוהים? מה החיסרון בהכנסה פסיבית? רכישת דירה כהשקעה כלכלית משמעות החיים ללא רצון למצוא את משמעות החיים לחשוב חיובי ליהנות מסבל הרגשה של הבחירה החופשית דיקטטורה ורצון חופשי סימנים מהיקום איך אלוהים היה קיים לפני שהעולם היה קיים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג מומלץ, אימון אישי לנוער, יועץ פילוסופי בנושא ילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 07:21:11 - wesi4