ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






תקיעות בחיים - כיצד לצאת מהתקיעות בחיים
... שאנחנו עושים בחיים נותן לנו רווח כלשהו. הרווח יכול להיות דבר מאוד קטן, אך הרווח הוא לא באמת בשבילנו הוא בשביל הילד הפנימי שבתוכנו שבשבילו זהו רווח מאוד משמעותי. ישנם אנשים שחיים באומללות רבה שנים על גבי שנים ושונאים את עצמם כל יום מחדש על המצב שהם חיים בו. אותם אנשים ממשיכים לחיות בשנאה ... ושונא את עצמו - מרוויח מזה משהו. כדי להבין את הרווח של אדם מהמצב האומלל שהוא נמצא בו, צריך להסתכל על עצמנו כילדים קטנים. למה? כי רוב הדפוסים שאנחנו חיים בהם התחילו מהילדות שלנו כי בילדות למדנו איך לחיות ולהתנהל בחיים. אם אני חיי בגונגל אני אלמד איך לשרוד בו כצייד, אם אני חיי ביער אלמד לחיות על ידי כריתת עצים ואם אני חיי בחוף אלמד לדוג. כך כל אחד איתנו ... וכל משפחה שונה בנורמות ובחוקים שלה. יש כאלה שמרשים ללכת לישון מאוחר ויש כאלה שלא, יש כאלה שקונים צעצועים לילדים בהרבה כסף ויש כאלה שמעבירים מאח לאח ומדור לדור. יש כאלה שמענישים על ציונים גרועים ויש כאלה שתומכים גם כשהילד נכשל. הנורמות מאוד שונות ממשפחה למשפחה. ואנחנו לומדים לחיות עם הנורמות האלה ומשרישים אותם כחלק מהנורמות שלנו. לכן, כאשר אדם חיי חיים של סבל ואומללות הוא חיי בעצם את הנורמות המשפחתיות שהוא גדל איתם. ולכל חוק או נורמה משפחתית יש רווח, כמו: אם תלמד הרבה תוכל לאכול שוקולד. אם תהיה ילד רע תהיה בחדר לבד. אם תהיי שמנה יצעקו עליך ויעליבו אותך. אם תרביץ לילדים בשכונה יענישו אותך יותר. אם תהיה שקט יחשבו שאתה ילד טוב. אם תהיה מוכשר תקבל מתנות וצומת לב. נקודת המוצא של הנורמות האלה היא שכל צומת לב שילד מקבל, גם אם היא שלילית או חיובית - היא צומת לב. כאשר ילד עושה משהו ומקבל עליו עונשים - זה צומת לב. וזה הרבה יותר משמעותי בשבילו כאשר הוא לא מקבל צומת לב כשהוא עושה דברים חיוביים. לכן, הרבה אנשים פיתחו נטייה להסתכל על השלילי ולא ... - הרגעים של הייאוש המתוק. זה הרווח של ירון. זה אולי רווח שנראה שולי ומוזר מאוד, אבל אחרי המשך חקירה, הבנו שבילדות היתה נורמה משפחתית שכאשר ירון היה מתנהג כילד לא בסדר, אבא היה כועס עליו וירון היה הולך למיטה בתסכול. ואז ברגעים האלה אמא היתה נכנסת ומלטפת אותו בעדינות ומרגיעה אותו. כך ירון למד כילד, שכאשר הוא מתנהג לא בסדר, כועסים עליו, ואחר כך הוא מקבל צומת לב אישית מאמא שהיתה מאוד נדירה כי אמא היתה אדם קר ושיפוטי ולא היתה נותנת אהבה. לכן, היום, ירון ממשיך לחזור על הדפוס ... דבר אחר בחיים. הוא רצון לשרוד. לכן, בשביל לשחרר את התקיעות בחיים אנו צריכים לשאול את עצמנו, או יותר נכון, את הילד הפנימי שבנו - מה אנחנו מרוויחים מזה. ואז למצוא דרכים לקבל זאת בצורה חיובית ובונה. ...
דיכאונות התמכרות לאכילה בלי קשר עסק כועסת עליה להרגיש אהבה לקחת אחריות ייאוש
טיניטוס / עמנואל פינטו
... של מה שקרה. הזיכרון מסרב להתעורר רוב הזמן. אבל הוא מספר מה שהוא יודע. על מפתן העיר בירות מתי גם זה שירה בו מת. הם ראו אחד את השני מתים. השני ילד עם אר. פי. גי. האם הוא מת באמת המספר? שלא פיזית. מיד בהמשך יסתבר שזה איננו תרגיל כתיבה מפי המת. אפשר להגיד אולי, נשמתו מתה. הילד מת באמת. מה זוכר צעיר מת כשהוא חוזר ממלחמה. אולי זיכרון של חייל כורע, מכנסיו מופשלות והוא מחרבן בשדה קוצים. לזיכרון יש כללים משלו מה הוא משכיח ומה הוא משאיר כתמונת זיכרון. אבל לא רק. הוא זוכר את עיניו של הילד שהרג. את רגע המוות שהיה יכול להיות גם שלו. הוא כמעט הרגיש את מותו ... השריפה. גברים שלא התרחצו שבועיים או יותר. ריח המלחמה. באשת גופם השרוף מזרחן של הלוחמים הפלסטינים. הוא שומע בכי. כבר עשרים שנה שהוא שומע בכי של ילד. המטפלת שלו טוענת שאין בכי. זה הבכי שלך, אומרת לו מרב ... לא כזה המוזכר במחקרים. ריח הלוף, ריח הבשר, ריח הדם. לא מכירים את ריח הדם עד שנתקלים בדם. את הנשרים צריך לשאול מהו ריח הדם, את התנים. הבכי של הילד המת. כמו בתאטרון של לוין. המלחמה חורחרה יש מאין. נרקמו קשרים עם ... חארות זה מה שהוא צועק ומת לתמיד. האבק הוא פרגוד המצניע בין מעשי הזוועה שלנו ושל האחרים. כשניתנה הפקודה לצאת לקרב, אחרי ההתאספות, ידעו כולם שהם ילדים מפוחדים. משוגעים מאימה. פיהם יבש. הבל נשמתם מצחין מפאניקה. מכל הילדים שנלחמו יש לו למספר את הילד שלו. הילד שהפך אותו לרוצח. מירב הפסיכולוגית רוצה פרטים. רוצה את התיאור שהוא לא יכול להיזכר בו. הוא לא יכול להיזכר בכדור הראשון ששמע. הוא זוכר את האורז המבוסם שנשים זרקו עליו. אחר כך ילד ששיחק אתו בשוטרים וגנבים, ניסה לירות בו אר. פי. גי, אך הוא ... יש יותר כסף ולכם רק יותר אחים... דרשות הבר מצווה שלכם היו דביליות... ועכשיו אתם מספרים שאתם במלחמה נגד הערבים. קשה להאמין כמה גדולה האהבה שלה לילדיה. אבל המכתב הרי ממשיך למקומות אחרים. פינטו מוכיח שוב בתוך ... תהייה לו מגדלור, תקיים טקסים מוזרים תחכה לו שיחזור. שיחזור משוגע אבל שיחזור. במלים היא רוצה להציל ממות והמלים בורחות ממנה. נשכחות. מותו של הילד מוחמד אדורה, עשרים שנה מאוחר יותר, רצועת עזה, מול המצלמות מצליח ...
בלבול בנטייה מינית כתיבת ספרים לשלוט התעוררות טיפול המרה מודעות לשמור מצוות חופש
תסמונת הניכור ההורי - מבוא
... הניכור ההורי - מבוא תסמונת הניכור ההורי (באנגלית: Parental Alienation Syndrome) היא תופעה בה ילד מתנכר לאחד מהוריו, כאשר אין צידוק לכך, ועל רקע של גירושים בין בני זוג. המונח נטבע ב - 1985 על ידי פרופ ריצרד גארדנר מארצות הברית, ומגדיר תסמונת של ילדים אשר חוו הסתה כנגד הורה מנוכר. קיומה של התסמונת עדיין שנוי במחלוקת בקרב אנשי מקצוע בתחומי הפסיכולוגיה והמשפט, אך משנות ה - 90 היא משפיעה רבות על פסקי הדין בנושאי משמורת ילדים בארץ ובעולם. תוכן עניינים: 1 רקע: הגירושין, המשמורת והילדים 2 מאפייני התופעה 2.1 האם המנכרת 3 צעדי מניעה וטיפול 4 ניכור הורי שלא באשמת ההורה המשמורן 5 הניכור ההורי בהליכים משפטיים 6 ביקורת רקע: הגירושין, המשמורת והילדים: מאבקי גירושים כוללים בדרך כלל מטענים רגשיים עזים, הגורמים לעתים לכך שבני הזוג המתגרשים אינם בוחלים בשום צעד אשר ישרת את מטרתם. אחד מנושאי המאבק הוא שאלת משמורת הילדים (אצל מי יגדל הילד), המהווה נושא טעון בו אחד ההורים צובר כעסים כלפי השני, ומתקשה להפריד בין כעסים אלו לבין טובתו של הילד בשמירה על קשר עם ההורה השני. כעסים אלה באים לידי ביטוי בהאשמות הדדיות על פגיעה בילד ובטענות על חוסר מסוגלות להיות הורה טוב. אצל ילד החווה מאבקי גירושים במשפחתו, מתפתח קונפליקט נאמנויות, בו עליו לבחור ... אחד משני הוריו, והבחירה תהיה מושפעת, בין היתר, בתלות שלו בהורה השוהה במחיצתו זמן רב יותר. מאחר שיחסים עם הורים הם בעלי חשיבות מרובה להתפתחות אישית וקוגניטיבית - ילד העומד במרכזו של סכסוך כזה עלול להימצא בסיכון פסיכולוגי. בתי משפט נדרשים להחליט החלטות אשר לוקחות בחשבון את טובת הילד כשיקול המועדף על כל השיקולים האחרים, ומזמינים חוות דעת של אנשי מקצוע, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופקידי סעד, ואלו חותרים לזהות מצוקות רגשיות אצל הילדים, אם הן קיימות. מסקנותיהם משמשות כלי חשוב בהחלטות שופט, הנדרש להכריע למי מההורים תינתן המשמורת. ריבוי מקרי גירושים, המחלוקות הרבות סביב נושא המשמורת, והמודעות הגוברת של אבות לחשיבות של חלקם בגידול ילדיהם - חשפה את התופעה של ניכור הורי. מאפייני התופעה: ב - 1985 טבע פרופ ריצרד אלן גארדנר את המונח תסמונת הניכור ההורי. הוא היה הראשון שהתייחס בצורה שיטתית לתופעות שונות שהתגלו אצל ילדים בהקשר לסכסוכים בין הורים, ובעיקר לגבי משמורת. ב - 1995 פרסמו אליעזר ויצטום וזאב ברגמן מאמר הסוקר את התסמונת, ובו הגדירו את התופעה: בתסמונת הזו הילד עסוק באופן כפייתי בגינוי ההורה השנוא והמנוכר ובהאשמות כלפיו... ניסיונות התקרבות של ההורה השנוא נתקלים בתגובות בוטות מאוד: הילד צורח, מקלל, יורק ובועט... אצל ילדים אלה קיים חיצוי (split) ברגשותיהם כלפי ההורים. אחד ההורים הוא טוב באופן מוחלט והשני הוא רע באופן מוחלט. ברגמן וויצטום מציינים כי על הילד מופעלים אמצעים פסיכולוגיים שונים הגורמים לניתוקו מההורה המסורב וגורמים לו לפתח תלות בהורה המנכר. אמצעים אלה מביאים במקרים רבים לתלונות שווא של הילד על פגיעה פיזית או נפשית של ההורה המנוכר. דר דניאל גוטליב הסביר כי אנשי המקצוע המשוחחים עם הילד נתקלים בהאשמות על פגיעה פיזית או נפשית, מצד האב המנוכר, אך עליהם לקחת בחשבון גם את העובדה כי טענותיו של הילד במצב זה עשויות להיות רדודות, מופרכות, לא מותאמות לגילו, דומות למעין דקלום של דברי ההורה השני, או מנוגדות ליחסי ההורה והילד כפי שהתקיימו בעבר. גארדנר מדגיש כי תסמונת הניכור ההורי היא סוג של התעללות רגשית בילדים, בכך שלא רק תלונות הילד נגד ההורה השני יכולות לגרום להרחקת הורה אוהב לכל החיים, אלא שהן יכולות גם לגרום להפרעה נפשית אשר תלווה את הילד לכל ימי חייו. תסמונת הניכור ההורי מופיעה בדרגות שונות של חומרה. בדרגה הקלה יותר, הניכור מתבטא בכעסים חולפים הבאים לידי ביטוי למשל בטון הדיבור של השיחה. בדרגה החמורה יותר מדובר בסרבנות קשר ממשית, בה הילד מסרב לכל קשר עם ההורה המנוכר. דרגה זו קרויה גם חטיפה נפשית, ובמקרים בהן היא מתמשכת - לעתים לא נותר בזיכרון הילדים זכר (מודע) לקשר הטוב שהיה בילדות עם ההורה השנוא. גוטליב מסכם את התופעה כך: תסמונת ניכור הורי היא עיוות של מערכת יחסים נורמלית בין הורים לילדים. עוצמת הרתיעה והכעסים, וביטויי השנאה, עולים עשרות מונים על שאנו ...
טיפול במחלת נפש מחשבה כפייתית תכליתיות ילד הפרעת אישיות מאבק מקצוע מחלת רוח
הדרכת מורים - תקופת ויקינגים - תקופה משלימה לסיפורי הצפון בכתה ד
... הערב. זקן החבורה מספר להם את קורות אודין וכל האלים, אותם אתם כבר מכירים (נלמד כבר בתקופה אחרת). כל השבט מקשיב, בעיקר הילדים , ששמחים לשמוע את סיפורו של החכם הזקן שוב ושוב. אחר כך, כשהם משחקים כל ילד הופך לאל והם נלחמים זה בזה, עוזרים זה לזה וצוחקים. באגמים ולחופי הים צוללים כלבי ים, שטים ברבורים ועפים שפע של מיני עופות וציפורים של מים, שהמיוחדים בהם הם תוכוני הים, ... הקשים הללו צמח עם גאה, שיש לו סיפורי אלים אמיתיים. משימה - בסיום הסיפור אני מציירת על הלוח ספינה ויקינגית ומדריכה את הילדים כיצד לצייר זאת במחברת שלהם. ציור הספינה ומתחת לה כותרת גדולה - הויקינגים - הוא שער התקופה. שיעור 2 השיעור מתחיל בשחזור הסיפור מהשיעור הקודם. שחזור הוא מלאכה עדינה. אם בכל יום נשחזר באופן שחוזר על עצמו דרך השאלה מה היה בסיפור ששמענו אתמול? נשעמם את הילדים ואת עצמינו. לכן, ערב לפני השיעור השני אני חושבת איזו שאלה, או נושא יתאימו לדיון בתחילת השיעור. נושאים שעשויים להתאים: איך אתם מדמיינים את האיזור בו חיו הויקינגים? מה זה אומר להיות ויקינג? למה הויקינגים חיו בשבטים לדעתכם? וכו. חשוב שהשאלה תהיה סביב חוט מקשר המקדם וחשוב לילדים ולמהלך הלימוד בתקופה. לאחר השחזור, המשך השיעור: יצירת כלי אוכל ויקינגים מחימר - כוס למרק שבה נשתמש במחנה ויקינגים שלנו. שיעור 3 על פי אילו חוקים חיו הויקינגים? מה דעתכם, אילו חוקים כדאי שיהיו בשבט? הילדים עונים ואני כותבת את ההצעות לחוקים על הלוח. לאחר מכן אני מספרת להם שלויקינגים היו חוקים שעל פיהם הם חיו. אני כותבת את החוקים על הלוח והילדים מעתיקים למחברת. חוקי הויקינגים: אני תמיד נהנה לעשות עבודה טובה אני נשבע להגן ולשרת את משפחתי וחברי אני נשבע לאמר את דברי באומץ אני נלחם למען הצדק אני נשבע לכבד את ... עצמי ולא אהיה לנטל אני דובר אמת או שותק. שיעור 4 +5 + 6 ציור כתתי של שלט למחנה ונתינת שם למחנה. - בהסכמה של כולם. כל ילד מקבל אלבד חום שהוא מצייר עליו בגואש ומכין לעצמו בגד וחגורה. ציור דגל המחנה - בהסכמה של כולם. ציור ראנים (כסף ויקינגי) על הלוח ויצירת כסף ויקינגי על נחושת עם עפרון. העתקת הראנים למחברת. על דף במחברת כל ילד מצייר את הדוגמה שתהיה לו על המגן שלו (את המגן עצמו ניצור כשנצא למחנה) המשך התקופה - במחנה ביער. פירוט מחנה ביער במאמר נוסף. ...
הנאה הרמוניה משימה להוציא מפרופורציה אמונה עצמית נמשך סיפור דגים
סמים - לגדול במשפחה מכורה - עולמם של ילדי מכורים
... - לגדול במשפחה מכורה - עולמם של ילדי מכורים הביטוי נפגעי סמים אינו מכוון רק לאותו אדם שמשתמש ... כלא וגורמי טיפול. אבל במאמרי זה לא אתמקד בכל מי שנפגע מהסמים בחברה הרחבה, אלא בנפגעים העיקריים - בני המשפחה המכורה ובעיקר הילדים שגדלים בה. אתייחס כאן להורה המתמכר בלשון זכר, אולם חשוב לי להדגיש כי ישנן משפחות רבות שבהן המכורה היא האישה - האימא. כאשר זהו המצב, ובמיוחד כשהאם מגדלת את ילדיה לבד, הנזקים והקשיים איתם מתמודדים הילדים, הם רבים יותר. המשפחה המכורה ביטוי זה משקף את מציאות ... עוברות עם הזמן תהליך של התגברות הסובלנות להתנהגותו של המכור ולהשפעות הסם ושבירה של המע הערכית - שקרים רבים, התעללות, הזנחת הילדים, אלימות, חשיפת הילדים לעולם הסמים והעבריינות ועוד. בכל פעם חוצים עוד קו אדום שבעבר חשבו שלעולם לא יגיעו אליו - ממש בדומה לתהליך ההידרדרות שעובר המכור בעצמו. בת הזוג והילדים אשר מרגישים שהם מאבדים שליטה ויציבות בחייהם, מפתחים ... הופכת להיות האחראית הכמעט בלעדית על המשך תפקודה של המשפחה ולכן מתמלאת תחושה של ייעוד ומרכזיות שיוצרת אשליה של כוח. ומה קורה לילדים במשפחה המכורה? בואו נתחיל עם נתוני הפתיחה שאיתם הם באים ... היפראקטיביות, הפרעות במוטוריקה וקואורדינציה, אינטליגנציה נמוכה והפרעות בזיכרון. מחקרים שנעשו בארץ ובחול מצביעים על כך שאצל ילדים שגדלו בהמשך חייהם בסביבה מטפחת ומפתחת - בעיקר ילדים שניתנו לאימוץ, פחתו עם השנים, סוג וחומרת הבעיות הללו, ואילו אצל ילדים שהמשיכו את חייהם בסביבה שהזניחה אותם ולא הייתה מסוגלת להתמודד עם קשייהם המיוחדים, הבעיות החמירו ונוספו עליהן בעיות וקשיים נוספים. ADHD - הפרעת קשב וריכוז מחקרים מצאו שאצל ילדים להורים מכורים לסמים ולאלכוהול יש אחוזים גבוהים יחסית ... מגורמים גנטים תורשתיים וגם מגורמים סביבתיים (כמו מצוקה נפשית מתמשכת). חלק ניכר מההורים המכורים מדווחים על קשיים שהיו להם בילדותם בלימודים ובהסתגלות בביהס, אשר גם אם לא אובחנו אז, ... בין ADHD לבין התמכרות לאלכוהול ולסמים. הטענה היא שהסיכוי שלהם להתמכרות גבוה פי 3-5 מזה של אוכלוסיה אחרת. על אחת כמה וכמה כשהילד חי בסביבה שאינה מאבחנת את בעיותיו ואינה משקיעה בו ומספקת לו טיפול מתאים. התמכרות ילדים להורים מכורים נמצאים בסיכון גבוה פי 5 מהאוכלוסייה ... וסביבה שמציעה הרבה יותר נגישות ולגיטימציה לחומרים ממכרים. הזנחה והשפעותיה משפחות נורמטיביות מתארגנות בדכ עפי הצרכים של הילדים, וגם עוברות את שלבי ההתפתחות שלהן בהתאם לשלבי ההתפתחות של הילדים. אין הדבר דומה במשפחה מכורה, אשר מתארגנת בעיקר עפי ... משהו שעושה אותו מלא מרץ ופעיל, סף התסכול שלו נמוך מאוד ולכן הסיכוי להתפרצות אלימה עומד באוויר כל הזמן ויוצר אוירה של פחד. הילדים במשפחה כזו נשכחים! צרכיהם מוזנחים, הם אינם מקבלים ... לאלימות פיזית, מינית ונפשית מהוריהם או מאחרים הנמצאים בקרבת המשפחה או בתוכה, ומנצלים לרעה את חוסר היכולת של ההורים להגן על ילדיהם ואת הצימאון של הילדים לדאגה ותשומת לב. הילדים במשפחות מכורות נחשפים לפחדים רבים כגון: פחד מאלימות, ... וכן בושה ובדידות רגשית כתוצאה מהקוד המשפחתי של ההכחשה וההסתרה. בתוך הבלבול, חוסר האונים וחוסר השליטה שקיימים במשפחה המכורה, הילד לומד לחיות עפי שלושת הלאווים: לא לבטוח, לא להרגיש, לא לספר לא ... אסור להוציא החוצה ואם יעשה זאת הוא עלול להיחשב כבוגד בעיני הוריו ולעתים קרובות גם בעיני המשפחה המורחבת. תפקידים במשפחה הילד ההורי הגיבור - למרות שהם רק ילדים, איבוד השליטה של ההורים מגייס אצלם צורך פנימי להציל את המשפחה ואז לעתים קרובות הם נכנסים לתפקיד זה. הילד ההורי מתנהג כפי שמצפים ממנו ואינו מוסיף טרדות להוריו, לוקח על ... ההורה לטיפול גמילה או לטיפול רפואי, מפשר בין ההורים כשהם רבים ואפילו מגן בגופו על אמא או אח קטן מפני התפרצות אלימה של האב. הילדים האלו הם בעלי פוטנציאל הישרדות גבוה בדכ, אבל לעתים הם נשברים אחרי תקופה מסוימת ועוברים לתפקיד האחר שאופייני לילדי מכורים - השעיר לעזאזל - מטרתו של תפקיד זה היא לנקז את הבעיות ... לבעיה חדשה. כך יוצאת המשפחה ממצב של ייאוש, תקיעות וחוסר אונים למצב של התגייסות והתמודדות חדשה. בשני המקרים אנחנו רואים שהילדים (באופן בלתי מודע כמובן) מוכנים למעשה להקריב את ילדותם, צרכיהם והתפתחותם התקינה לצורך הצלת המשפחה. דינאמיקה משפחתית כזו, שסוחפת את הילדים להקריב את עצמם כדי למצוא פתרונות לאי היציבות המשפחתית, ...
עבור הילדים לשקר ילדה חולשה להפסיק לאהוב אותה טיפולים איבוד להפסיק לאהוב את האקס
כיצד להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי
... להחמיא לילדים בלי להרוס להם את הביטחון העצמי אתה הילד הכי חכם בעולם, את מוכשרת מאוד במתימטיקה, מי הילדה הכי יפה בגן? איך אתם מרגישים עם מחמאות כאלה כלפי ילדים? כלפי הילדים שלכם? נעים לכם הצליל? אם כן, קראו היטב הלאה. אלו מחמאות הרסניות לביטחון העצמי של ילדיכם. למה מייחסים הישגים? אפתח בשאלה שמעלה אלפי קון בספרו החינוך שילדינו ראויים לו. למה היתם רוצים שילדיכם ייחסו את ההישגים שלהם - לכישוריהם, או להשקעה שהם משקיעים? אנסח אחרת. אם ילדיכם קיבל ציון גרוע במבחן, האם היתם רוצים שיחשוב שהציון הגרוע נובע מטפשות, או מן ההשקעה המועטה שהשקיע בלימודיו? התשובה זהה, כמעט, בכל פורום שבו נשאלת השאלה. הורים ומחנכים בכל העולם, תמימי דיעות: כולם רוצים שילדים ייחסו את הישגיהם להשקעה שהם משקיעים. כולם רוצים שילד שנכשל במבחן כלשהו יאמר לעצמו, לא למדתי מספיק, ועכשיו אלמד יותר. האם זה מה שילדים אומרים לעצמם בעת כישלון? ובכן, חלק כן, וחלק לא, ורובם לא. רובם אומרים: אני טיפש, או חלש במתימטיקה. אין טעם להתאמץ. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? ספרים רבים (למשל אלה של קון) נכתבו בנושא הזה. איך לגרום לילדים להעריך השקעה? לרצות ללמוד? ויש שיטות חינוך שמחזקות את האהבה של ילדים להשקעה ולאתגר, ויש כאלה שמדכאות אותו בשיטתיות וביעילות. יש בתיס שבהם התלמידים אוהבים ללמוד, סקרנים וחרוצים, ... את זה יתכן שכבר ידעתם. לטעמי, עד לא מזמן היה חסר רעיון בסיסי מאוד בתפיסות החינוכיות שלנו. ידענו שאסור לומר לילדים אתה טיפש, כי אז הם לא ירצו להתאמץ וללמוד, אבל רובנו הפלגנו בהתלהבות בשבחיהם בכל הזדמנות: אתה חכם. אתה מוכשר. ... זה נובע: מטיפשות. ואם אני מצליח כל הזמן, אבל זה כי אני חכם, אז מה יקרה אם יום אחד אפסיק להיות חכם? או אפגוש ילדים חכמים ממני (בביס למחוננים למשל)? ולמה בכלל לגשת לאתגרים? הם עלולים להראות שאני בעצם לא כל כך חכם. כוחה של נחישות קרול דואק, בספרה כוחה של נחישות, מספרת על ניסוי שערכה. שתי קבוצות ילדים קיבלו פאזל קל למדי לפתרון. הם פתרו היטב את הפאזל, ואז קיבלו מחמאה. לאחר המחמאה, נשאלו אם הם רוצים לפתור פאזל קל יותר, או קשה יותר. חלקם בחרו בפאזל הקשה, וחלקם בחרו בפאזל הקל. שתי הקבוצות קיבלו מחמאות שונות בתכלית. לכל ילד בקבוצה הראשונה החמיאו: אתה מאוד חכם, כל הכבוד. לילדים בקבוצה השניה החמיאו משהו כזה, השקעת הרבה מאמץ וחשיבה, כל הכבוד. ואז נתנו להם לבחור. אתם ודאי יכולים לנחש אילו ילדים בחרו באיזה פאזל. מחמאה אחת ויחידה השפיעה על הבחירה שלהם באופן מכריע. בקבוצה שקיבלה מחמאה על חוכמה, 70% מהילדים בחרו פאזל קל. בקבוצה השניה, שקיבלה מחמאה על השקעה, 70% מן הילדים בחרו בפאזל הקשה, שהוסבר להם שיהיה מעניין יותר. תפיסות בסיסיות שונות יש פה משהו עמוק, ולא רק סמנטיקה. יש שתי ... לגדילה של אחרים - למה לא? אין הרבה מה להוכיח, יש מה לפתח. מורישים את התפיסות והתפיסות שלנו עוברות בירושה לילדינו, דרך ההתנהגות שלנו ודרך השפה שלנו. אם אנחנו אומרים לילד, אתה מוכשר, אנחנו מפתחים אצלו את התפיסה המקובעת. התפיסה שאומרת שיש דבר כזה אנשים מוכשרים, ויש אנשים לא מוכשרים, וכדאי להכלל בקבוצת המוכשרים. הוא צריך להוכיח את עצמו. כשלא יצליח, הוא ירגיש שאיננו מוכשר. כאשר אנחנו אומרים לילד, התאמצת והתוצאה יפה, אין פה שום סכנה. הפעם התוצאה יפה, יופי. אם פעם אחרת התוצאה לא תהיה יפה, הוא ידע מה לעשות. ... יותר. אין פה עניין של כשרון שקיים או לא קיים. יש משיכה לאתגרים, כי הם מהנים, ואין בהם סיכון. כאשר החמיאו לילדים בניסוי על חוכמתם, הם רצו להמשיך להוכיח את חוכמתם, וזאת יעשו בעזרת הפאזל הקל. כאשר החמיאו להם על מאמציהם ... זה, רק לצהול לזמן קצר בהצלחה (קצר, כי צריך עוד להוכיח את עצמי), ולפחד מאוד, ולהתיאש, בזמן כישלון. עצה גאונית של ילד דואק מצטטת ציטוט משעשע במיוחד. היא שאלה ילדים בכיתה ב, איזו עצה הייתם נותנים לילד בכיתה שלכם שמתקשה בחשבון? והנה עצה שנתן
משחק זיכרון להגביר את הביטחון העצמי לפתח את עצמי למה אני לא מצליח לשפר את הביטחון העצמי ייאוש תחרותי חינוך ילדים
אכזבות (וגם חרדות). מהי מטרתן החיובית? כיצד להימנע מהן? וכיצד להתמודד איתן?
... עד שלפעמים מרוב האכזבה האדם נופל לדיכאונות, עצבות, חרדות, מחלות וכולי. אז אם נשאל כל ילד, מה לעשות כדי לא להתאכזב, הוא כמובן יאמר לך אל תצפה ושלא יהיו לך צפיות. אם לא תצפה לא תתאכזב וכגודל הצפייה כך גודל האכזבה. אך למרות שזהו דבר שנראה פשוט, אף על פי כן ... אותן בשביל ההווה אלא בשביל העתיד. אתה הולך בבוקר לעבוד בשביל העתיד, אתה עובד בשביל הילדים וגם הם גדלים ועובדים בשביל הילדים שלהם שגם הם עובדים בשביל הילדים שלהם וכולם רוב הזמן עובדים בשביל איזה ילד דמיוני שאולי עוד יגיע יום אחד וייהנה מהרגע ויפסיק לחשוב על העתיד הרחוק אלא כמה שיותר רק על דברים שממש קרובים בזמן הווה. כמה פעמים אתה מציע למישהו לנוח לרגע מהעיסוקים ... בסוף החיים מגלים שהאדם לא השיג אפילו לא חצי מהתוכניות שלו לכבוש את העולם. כאשר האדם הוא ילד צעיר, אז הוא בטוח שכאשר הוא יהיה גדול יהיה לו טוב יותר, וכאשר הוא מתבגר הוא בטוח שאחרי הצבא יהיה לו טוב יותר, ואחרי הטיול יהיה לו טוב יותר, ואחרי הלימודים, ואחרי העבודה, ואחרי ההעלאה במשכורת, ואחרי החתונה, ואחרי הילדים, ואחרי שהם יגדלו, ואחרי שהם יעזבו את הבית וכולי, וכאשר הוא יהיה בפנסיה וכולי, עד שלבסוף האדם נשאר לו לאדם רק מעט זמן להבין שכילה את זמנו לריק. והכל מחמת זה שהאדם חי בזמן עתיד ולא חי בזמן הווה. ולכן חשוב לחנך גם ילדים קטנים לחשיבה חיובית, כי מוטב מוקדם מאשר מאוחר. ובאמת אילו האדם באמת היה חי בזמן עתיד אמיתי הרי שהוא היה חושב על סוף החיים, ועל ידי זה הוא דווקא היה מפסיק לחיות ...
הסיבה האמיתית מחשבה חיובית לאהוב את עצמך בלי תנאים יכולות איך להיות בטוח בעצמי אוטומט לתכנן התעלמות
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 1
... ידע על רכיב בודד כל שהוא במוצר השלם. הדוגמה הפשוטה ביותר היא ילד שלומד את לוח הכפל. רוב ככל הילדים לפחות בשלב הראשון לומדים את לוח הכפל בעל פה בלי להבין מדוע התוצאה היא כזו או אחרת. ילדים כאלו יודעים לבצע פעולות של ... התוצאות של כפולות שהתוצאה שלהן היא מעל מאה. אך בהמשך הדרך, הילדים לומדים ומבינים את חוקי ... כל מספר בכל מספר עד אין סוף בלי להסתבך בכלל. נמצא אם כן שאותם ילדים כאשר לוח הכפל היה קיים אצלם רק ברמת מידע ללא הבנה של מה שעומד מאחוריו, אותם ילדים לא היו יכולים לענות על שום ... שלה בצורה מפורשת, כי המידע הזה הרי לא קיים אצלם. אבל ברגע שילד לומד את חוקי המתמטיקה ואתה הבסיס ... על ידע (כי היא חסכה זמן רב של רכישת כל המידע). לכן כשמלמדים ילד מתמטיקה מבקשים ממנו להבין את ... יותר של כל שאר האירועים באותו נושא, להבין למה הם כך או אחרת. הילד שמתרגל עוד תרגיל במתמטיקה, זה כדי ... יותר שהוא עוד יתקל בהם בהמשך חייו. דוגמה נוספת מהחיים. כידוע בחינוך ילדים כאשר ילד שוגה וטועה, כידוע תמיד צריך ... ישנם יותר מידי מקרים שבהם אותו הורה לדוגמה שיודע את הכלל הזה בחינוך ילדים, עדיין הוא אישית יכול במקרים אחרים ... אם כן שלמרות שאותו הידע קיים אצל אותו הורה ומחנך כיצד לנהוג בחינוך ילדים עדיין הוא לא מיישם זאת גם במישורים ... כזה או אחר. מי שמבין את התפיסה שעומדת מאחורי העניין של להציג לילד תמיד אלטרנטיבה חיובית, מי שמבין שזה ...
קולגה השורש הורה חינוך בצורה מלאה לשאול בצורה הפשוטה ביותר לפתח
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים
... קשב וריכוז אצל ילדים אחת הטענות שעולות בשנים האחרונות בתחום של הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים היא, שקיים אבחון יתר בתופעה. כלומר יותר מדי אנשים ובפרט ילדים מאובחנים כמי שסובלים מהפרעות קשב וריכוז. מצד שני, המספרים מוכיחים שאכן יש עלייה באחוז הילדים והמבוגרים שיש להם הפרעות קשב וריכוז, זה מגיע כמעט ל - 10 אחוז מהאוכלוסייה כיום. כעת עולה ... הורים ומורים שנאלצו להתמודד עם מצבים של היפראקטיביות בילדים או הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. כלומר עלתה דרישה מהסביבה לטפל בבעיה, ואחת הדרכים לטפל בה היא באמצעות אבחונים שונים. מצד ... שבו תומכים ומתנגדים לאבחונים של הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים , הסבירו במה מדובר, וכך העניין עלה וצף. בסופו של דבר, כאשר התקשורת מתעסקת בזה, אז זה משפיע, והורים שחוששים שילדיהם סובלים מהפרעות קשב וריכוז, שולחים אותם לעבור אבחונים שונים, בין היתר אבחון פסיכולוגי לילדים במסגרת פרטית או במסגרות אחרות, כך ניתן לדעת האם הילד סובל מהפרעות אלה או שדברים אחרים משפיעים עליו. כאן המקום להסביר, לא כל ילד שסובל מבעיות התנהגות סובל מהפרעות קשב וריכוז. לכן האבחונים חשובים, כי הם מאפשרים לשלול דבר מסוים ומאפשרים להתמקד בדברים אחרים. למשל, ילד שסובל מהתנהגות אלימה או תחושת דיכאון, או חוסר יכולת ריכוז, ייתכן והוא לא סובל מבעיות קשב ... אליו (גירושים, שכול, לחץ כלכלי ועוד). כאשר מבצעים לילד אבחון, כולל אבחון פסיכולוגי, קל להגיע לשורש העניין ולהבין מה משפיע ומה מפריע לו. אם אתם מרגישים שהילדים שלכם גם לא מתנהגים רגיל, בסביבה הביתית או בבית הספר, אתם מוזמנים לפנות למרכז ציפיות ...
חוסר יכולת מטפל הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים חשש הפרעת קשב וריכוז אנשי מקצוע סבל הורות
מציאות מדומה - האם אנחנו וירטואליים?
... העולם הזה הוא תוכנת מחשב מדהימה שמוגשת לנו על שניים, שלושה דיסקים. עכשיו חישבו מחוץ לקופסה: אותו ילד שמשחק במשחק (הנשמה) בוחר לעצמו שחקן (האדם בגלגול הנוכחי) עם תכונות מסוימות, עם דרך ושלבים שהוא רוצה לעבור במשחק, עם מטרות התקדמות שיש לבצע. אותו ילד שמשחק יכול ליצור קשר עם ילדים אחרים ברחבי הגלובוס שלנו (נשמות אחרות) לזמנם לאזור המשחק שלו (מדינה) לשתף פעולה איתם (ליצור חברה, משפחה), כדי להגיע למימוש מטרות מסוימות. הילד (נשמה) יודע מה מצפה לשחקן (האדם) במשחק? ומה הן המטלות שעליו ...
יכולת העולם הזה חשיבה מחוץ לקופסא מטרות חומר בחירה גנטיקה יכולות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ילד, האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילד, איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, אימון אישי טלפוני, מאמן אישי לירידה במשקל בתחום ילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 16_08_2025 השעה 18:04:30 - wesi4