... של פרשת העקדה. אברהם אבינו גילה את הדברים האלה וביקש להעבירם
לילדיו לקרוביו, למכריו לאנשי עירו. הוא מצא בהם את מסגרת החשיבה האבודה, זו שהאדם התרחק ממנה ואיבד קשר עין עימה. האדם ולמעשה איבד קשר עין עם ההנאה המקורית הבומבסטית, ... אנושית עלי אדמות שיכולה להגיע למימדי ההנאה הזאת ולטעום ממנה? כן!
ילד בן אנוש מזהה את ההנאה התקנית הזאת וטועם הלכה למעשה ממנה, זאת כי אין הוא מודע לגורמים השונים המחבלים בגורם ההמשכיות שבשרשרת ההנאה.
הילד זה יצור שחי באופוריה כי הוא אינו מזהה את האיומים עליו ולבטח אין הוא מודע לגורם החידלון, המוות - הגורם מס אחד שמאיים על כל שרשרת הנאה והמשכיותה... הוא אינו מכיר את העיסוק בניטרול הדאגות...
ילד זה יצור אנושי שחי בשלום אמיתי מושלם, לכן הוא נהנה הנאה תקנית מכל דבר גם מצעצוע פשוט, כי הוא רואה בהנאה מהצעצוע הזה כהנאה נצחית שלא תיגמר לעד. הוא צוחק מלוא ... התקנית, המצרך הבלעדי של הנשמה האנושית. באופן הזה הגעתי עד
הילד האנושי שהצליח הלכה למעשה להשיג לנשמתו את המוצר המושלם וליהנות ממנו, מכל דבר - צעצוע, טיול, מאכל... למעשה לא המוצר הוא האחראי לתחושת ההנאה כי - אם תחושת ההמשכיות ... אלא אמצעי הובלה לתחושת ההנאה, הראיה על זאת היא שכעבור פרק זמן
הילד זורק את הצעצוע שבידו ומבקש צעצוע אחר, הוא משתעמם ממנו וכאילו פרק החיים של הצעצוע הסתיים. בבית הוא משתעמם ולכן הוא מבקש לצאת למרחב אחר, לרחוב... גם המאכל הכי ... הוא הוא הרצון העצמי בהנאה מכל דבר, מכל צעצוע מכל מאכל...
הילד מחזיק בצעצוע ומבחינתו שלא תיגמר הנאתו ממנו עדי עד, אבל כאן נכנסת לזירה היד השניה היא ידו של הטבע, ומכוונת אותו לכאורה להשתעמם מהצעצוע ולגוון... היד הזאת גם ... שמכוונת את רצונו ואינה נשלטת על ידו. אם כן, ואם נחזור
לילד וצעצועיו, היד השניה הזאת וכאילו נוזפת
בילד הזה ואומרת לו: מה לך לשחק עם הצעצוע הזה כל כך הרבה זמן, האינך רואה באופק צעצוע אחר - טיפש שכמותך! לך קדימה, גוון... מצא עוד צעצועים, עוד אופקים, נשמתך האין ... מזהה כאן התאמה סימטרית בין רצון האדם לטבע שבלעדי ידו המכוונת -
הילד היה נשאר עם הצעצוע שבידו לנצח... התאמה זו מבורכת היא כי למרות טבעה הכופה - כפתה על האדם בסופו של יום לגלות הנאות מגוונות ואופקים שונים. אמור מעתה, האדם מוצא את ... סוג של הנאה אחריה - לא תגיע לפרקה. עם הופעת היסוד המעודכן הזה,
הילד מפסיד במשחק כי הוא מכיר רק צעצוע אחד, והכדור חוזר למגרשו של הבוגר, רק לו יש את האפשרות להגיע אל גורם הגיוון בזכות היידע והניסיון שצבר. אמור מעתה, יסוד ההנאה ...