ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






לואיס קרול ואליס - מסע בארץ הפלאות / מיכל קירזנר - אפלבוים - חלק 2
... כי אם ובלי ניתוחים טרחניים הספר הוא בראש ובראשונה מקסים. מצחיק. מבדר, ומשעשע. לכן השאלה שגם היא התעוררה אם הספר מתאים בכלל לילדים עונה לתשובה בוודאי, ... דתיות ומוסריות וחידות לוגיות. אליס עצמה מקסימה בניגודים שבה. היא רגזנית, פחדנית, חסרת טקט ונטולת חוש הומור. ובכל זאת חינה הילדותי כובש. היא לומדת ... לצעירים. אין בו אמירות חינוכיות או מוסריות, הספר לועג לתפיסות וערכים של תקופתו. אליס סקרנית ובלתי מרוסנת, ההיפך מהדרך בה חינכו ילדים בימים ההם. היא איננה ... סקרנית מאוד. היא אוכלת ושותה כל מה שמתחשק לה היא מלאת גחמות אותן היא מנסה לספק ונכנסת לאירועים פרטיים מבלי שתבקש רשות אליס היא ילדה זדונית, אגואיסטית, ... בצעירים. העולם הוא כאוס מוחלט ואין בו שום משמעות המאפשרת צמיחה וגדילה. בניגוד לעולם הוויקטוריאני שחיפש מסר בכל דבר וספרות הילדים הייתה מלאה בכאלה קרול ... של החתול מכיוון שאין לו גוף. ובכלל איומי הוצאה להורג מופיעים בספר לעתים כה קרובות במצבים מגוחכים. אחרים טענו שהספר הוא ניצחון הילד על המבוגר. בעוד אליס היא ילדה אנושית הרי שכל המבוגרים מוצגים כבעלי חיים. אין שום מבוגר אנושי בספר. הספר מלא פרודיות, בעיקר על שירי הילדים שהיו מוכרים אז לכל ילד באנגליה וההיתול של קרול, שנטל מהשירים משמעות והפך אותם למצחיקים וחסרי מסר שעשעו את הילדים. אם עד כה הבאתי את הפרשנויות על חוסר המסר של קרול הרי שהכוונה הייתה למסרים של ערכיות התנהגות טובה מוסר ומיני מסרים שילדים סופגים מסיפורים, אך ... בספר, בעוד שמאליס מצופה להיות שקטה וצייתנית. ואם נזכור שהיצורים מסמלים את המבוגרים נקבל את צורת החינוך המדויקת של התקופה. ילדים צריכים להראות אך לא ... לה להקיף יותר נושאים מאשר לרדת לעמקם של אחד או שניים. מעבר לכל הפרשנויות אמיתיות או לא, כי קרול לפחות פעם אחת אמר שזה סיפור ילדים פשוט, הספר כל כך שובה ...
לטפל בהתאבדות לחשוב אמת התחלה נקודת מבט לשאול בעיה מלאכים
המנדלה ככלי הבעה יצירה ופענוח
... והשונות יצרו לעצמם במשך שנים ולאורך הדורות. במחקר מקיף שנחקר על ידי רודה קלוג בשנת 1967 ובספרה שורשי האינדיבידואליות, התגלה שילדים קטנים מציירים מנדלות באופן טבעי ללא הנחיית מבוגרים. המנדלות מגילאים אלה עשויות ביד חופשית ללא הכוונת מבוגר, מופיעות אצל כל ילד וילד ומשקפות את היסוד המארגן אשר קיים בטבע. בקורס נחווה יצירה וצמיחה אישית, העצמה והתבוננות פנימית. ההתנסות תסייע להבנת המנדלה ככלי ... הדימוי העצמי וביטחונם העצמי, לאלה אשר מסיבות לא מובנות מרגישים חלשים וחסרי כוחות, ולכל אדם אשר מוכן ורוצה שמחה, אהבה ואור לחייו. לילדים ולאלה המוכנים לחזור ולו במעט לילד הפנימי השוכן בתוכם - לילדים אשר סבלו מבעיות של הפרעות מוטוריות, לאותם אשר מסיבות שונות נבצרה מהם ההזדמנות והאפשרות להעצים את אישיותם, לילדים אשר להם קושי בקשב וריכוז, עצבנות בלתי מוסברת וקשיי למידה בגלל סיבות שונות, לילדים פסיביים ואפתים אשר להם קושי בתקשורת. ילדים מוקסמים ומתפעלים מהצבעוניות ושמחים להתבונן במנדלה. ההתבוננות בציור המעגלי וצביעת המנדלה מרגיעה, ממרכזת וממקדת. לילדים מאד מומלץ לעסוק בהתבוננות וצביעת מנדלות לפני מצבים הדורשים מהם ריכוז ומיקוד, כגון: הכנת שיעורים, לימוד למבחן או כעזרה בזמן התפרצויות זעם וחוסר שקט. מעצם הצביעה, המנדלה מעודדת ומפתחת את היצירתיות החבויה בתוכם ואת הכישרונות החבויים אצל ילדים ומבוגרים כאחד. התבוננות בציורי מנדלות וציורם עשוי להוות כלי עזר עוצמתי המסייע למורים ומחנכים, להורים ולכל הנמצאים ... בציורי המנדלות ככלי יצירה, פענוח וטיפול עבודה עם המנדלות מאפשרת לסייע ולשפר יכולות ואיכויות תפקוד על מגוון גווניה ואיכות חיים של ילדים, מתבגרים, ומבוגרים כאחד. ציור המנדלה מתאפשרת ומתאימה למצבים שונים, כגון: בעיות קשב וריכוז - ADD - ADHD. קשיי למידה על ... וסביבתית, ויכולת ריכוז בסביבה עם הפרעות סביבתיות - ויזואליות ושמיעתיות. למוח דרכים רבות משלו לחיקוי, ועל כן ישנה חשיבות לאפשר לילד מבוגר את איכויות יכולותיו, והזדמנות שיפתחו בפניו דרך בהירה, זורמת ומאירה לתחושות, רגשות וחשיבה זורמת וקלילה, אשר תוביל אותו ...
להתבונן חיי היום יום יכולת להתרכז דימוי עצמי גבוה תחושת שקט להעלות ערך עצמי הפרעות בתקשורת יעוץ והכוונה
הכל מתחיל בים / איתן גרין
... של הצופה, במכוון. כבר כותרת המשנה שלו מובילה אותנו לציפייה מסוימת שלושה סיפורי ילדות ומוות. לסרט אימה אולי. סוגה מאוד פופולארית של ילדים נתקלים במוות היסטרי ומבהיל. אלא שגרין לא מתעסק באימה אלא באנשים ושברי חייהם הקטנים. המוות אצלו צועד על קצות האצבעות. בתחילת הסרט אנו רואים מגבם שני גברים אישה וילד. הם הולכים לכיוון הים. הצילום הראשון מבטיח סרט מאוד צבעוני מאוד ישראלי. הים כחול. מזרון ים אדום. חולצה סגולה. צבעוניות של כרזות. ציור היפר ריאליסטי של מצב. אב אם חותן וילד יורדים לים. הנעים, הם זעים, אך דבר מה איננו הולם את הריאליזם. האיטיות. החיפוש מקום מבודד יותר. הדיבור השטוח. גם משפחה בורגנית מתנהגת בים קצת אחרת. הילד נכנס לים עם המזרן ונסחף, כולם נבהלים כמובן, אך לא בצורה היסטרית מצופה. הם מסמלים את דאגה כאילו. הדרמה לא עוברת לטונים גבוהים. הילד טובע במים. מצילים אותו, אך המגע הראשון שלו במוות ייהפך לחשוב בחייו. מוות שיילווה אותו ואת הסרט. מהרגע שהם ... האב ומערכת היחסים המשפחתית נמצאת בסרט, אך ברמז. הסרט מחולק לחלקים. בחלק הבא הילד כבר גדול יותר. הוא יוצא עם כיתתו לטיול. עתיקות אשקלון. המורה מנסה לחבר אותם לעבר, לממצאים, להווה. מורה אחר ... מסדרונות ארוכים שמובילים לאן? וכמובן מוות. גרין יצר בהצלחה סרט שבו לא רק הילד הוא הגיבור, גם הצופה צריך להשיל מעליו את בגרותו ולראות את הסרט לא כמבוגר המבין לנפש הילד, אלא להיכנס לעצמו ולמצוא את הילד שבו מאז. לראות את העולם דרך עיני ילד שתקן שחווית המוות התקרבה אליו מוקדם מדי. והילד רואה לא רק מבעד מסכת המוות. הוא רואה את הגברים בחייו, ואף אחד מהם איננו גבר גיבור זכר א. כל אחד מהם סרוט ... ועמוק אך לא רגשני וצעקני. הבטחת האימה שבכותרת הסרט מזכירה ומתכוונת להזכיר פחדי ילדות מהמסוכן הלא נודע.. שתי יריות חסרות תועלת המופיעות בחלק השני אינן מבשרות במקרה הזה מוות. לא רק פחד ...
ריאליזם סטודנטים נפש אלכוהול חלום המוכר התקף יחסים
עקרון המציאות - מבוא
... פרויד, בכך שהיה מנוגד להשקפת עולם נוירוטית מעוותת. התפתחות עיקרון המציאות: בינקות ובילדות המוקדמת, האיד שולט על ההתנהגות בעיקר ... מרידה נוירוטית ופנטזיה: מרידה כנגד אילוצי עקרון המציאות, לטובת אמונה באומניפוטנציה ילדותית, מופיע כמאפיין בכל התנהגות ... של האגו הגיעו למסקנה שתפיסת המציאות פועלת במסווה גדול יותר או קטן יותר של פנטזיה ילדותית. גיבושו של עקרון המציאות: עקרון ... תוך שהוא מרחיב את גבולות ובגרות הבחירות שהפרט לוקח על עצמו. מתבגרים אינם עוד ילדים שחייבים להיכנע לכל צורך, אלא הם ... היא אחת מהאינדיקאטורים של האישיות הבוגרת, והתוצר של עקרון מציאות משגשג. בכל הילדות, ילדים לומדים כיצד לשלוט ביצריהם, וכיצד להתנהג בדרכים שהן מתאימות חברתית. חוקרים מצאו כי ילדים שיכולת דחיית הסיפוקים שלהם היא טובה ... השליטה של עקרון העונג ממשיכה באותו חוזק בו היא פועלת, משום שכפי שהייצוג העצמי של ילד מתחיל להיבדל מייצוג האובייקט של האם, ... האובדן של מה שהאם סיפקה לו. למרות זאת, באותו הזמן האם ממשיכה לעודד התנהגות כגון זו בילד, במקום לאפשר לו להתבגר. התנהגות זו כופה ... של ההיפרדות או הדיכאון שמגיע אחריה. עקרון העונג מתכחש למציאות ההיפרדות מהאם או מהילד, בעוד שעקרון המציאות ממשיך לנסות לרדוף אחריו. דרך זו של התפתחות יוצרת שבר בין התחושות של הילד הגדל לבין המציאות של ההתנהגות שלו כשהם ... על - מנת להחדיר בהדרגה לקחים של בגרות ושליטה עצמית בזמנים מוקדמים, חשוב וקריטי ללמד ילדים כיצד לחזק את עקרון המציאות שלהם. ...
טיפול בהפרעות נפשיות תהליך התעלמות אנליטי הדחקה טובה יותר אחדות פוטנציאל
הפרעות אכילה בגברים - מבוא
... מודל מעורבות המשפחה 6.2 מודל חברתי - תרבותי 6.3 מודל גיל 6.4 מודל היסטוריית ילדות 6.5 מודל המקצועות 6.6 מודל נטייה מינית 6.7 מודל המגדר הגברי 7 הבדלים מגדריים בהפרעות האכילה 8 דרכי ... אכילה במשפחות שבהם האב דומיננטי שתלטן ותוקפני והאם פאסיבית ולא נוכחת בחייו של הילד. בהתאם לכך, הרפואה והפסיכיאטריה מייחסות קשר בין נטייה מינית להפרעות אכילה בגברים. כאשר גברים הומוסקסואלים ... החיצוני, אלו יחדיו יכולים לגרום להתפרצותה של הפרעת אכילה. מודל היסטוריית ילדות: חלק מהגברים שלוקים בהפרעות אכילה ובעיקר בדיסמורפיה של השריר פונים לפיתוח הגוף, כיוון שבילדות היו חלשים וחולים. כתוצאה מכך, סבלו מבריונות בבית הספר. הבריונות גרמה לאותם נערים לחוש חסרי ביטחון וחלשים. לכן בבגרות, הלוקים רוצים להוכיח לעצמם שהם אינם הילדים החלשים שהיו בילדותם, ומכך מתחילים בתהליך אימונים שלטענתם שמקנה להם שליטה עצמית, אמביציה ותחושת הישג. דבר שנבצר מהם בילדותם. מודל המקצועות: מקצועות עבודה שקשורים למראה חיצוני כגון משחק, דוגמנות וכו עלולים לגרום להתפתחותן של ... המבוגרת ומבינים מה היא המשמעות בלהיות גבר או אישה. החברה המערבית מטמיעה באותם ילדים את הערכים והאופן שבו גבר או אישה אמורים להיראות ולנהוג. נלאחר שהפנימו מסרים אלו, נערים רבים מתחילים ... למצוקה נפשית. בגיל ההתבגרות הגוף של המתבגר או המתבגרת משתנה והופך מגוף של ילד ילדה ללא מאפיינים מגדריים לגוף של בוגר בעל סימנים ברורים לנשיות וגבריות. הסימנים לנשיות כוללים: התמלאות של ... האגן. אלו מקשים רבות על עולמה הנפשי של הנערה המתבגרת בעלת הפרעת האכילה. המעבר מילדות לנשיות גורם לה לחוש שהיא מאבדת שליטה על גופה. מנגד ההתפתחות המינית הגברית כוללת: ההתרחבות של הכתפיים, ... המבוגרת ומבינים מה היא המשמעות בלהיות גבר או אישה. החברה המערבית מטמיעה באותם ילדים את האופן שבו גבר או אישה אמורים להיראות ולנהוג. הרבה נערים לאחר שהפנימו את המסר החברתי בנוגע לחזות ...
התרגשות מינית עבירות טיפול במחלות נפש אובססיבית אשמה עבודה מוטרד חרמנות
סיבות פסיכולוגיות בהפרעות אכילה - מבוא
... סיבות פסיכולוגיות 4.2 קריטריונים לפי הdsm5 5 אכילה כפייתית 5.1 הסיבות הפסיכולוגיות הן תלויות תאוריה 5.2 קריטריונים לפי הdsm5 6.1 ביבליוגרפיה פיקה: תופעה נדירה שבה ילדים או מבוגרים אוכלים חומרים שאינם מיועדים ... הוא שתפיסת המציאות שלהם לקויה. קריטריונים לפי הdsm5: 1.אכילה עקבית של חומרים לא מזינים במשך חודש לפחות. 2.אכילה של דברים לא מזינים שלא מתאימה לשלב ההתפתחותי של הילד. 3.התנהגות האכילה אינה קשורה למנהג תרבותי. 4.אם ... רק בזמן הפרעה נפשית אחרת (למשל סכיזופרניה, פיגור שכלי, הפרעה התפתחותית מתמשכת), המצב חמור כדי לפנות להתערבות קלינית. העלאת גרה: העלאת גירה היא הפרעת אכילה של הילדות המתבטאת בלעיסה ובליעה חוזרת של אותה כמות אוכל, הילדים הלוקים בהפרעה אינם סובלים מבחילות או ... את ההתפתחות הנשית שלה. בחוסר משקל, הגוף נראה כמו של בן, המחזור החודשי נפסק ובטיפולים הדינמיים מתברר שהנערות האלו חוששות לגדול ולהפוך לנשים. האנורקטית רוצה להישאר ילדה. התאוריות המשפחתיות גורסות ש הנערה ... גוף נמוכה באופן משמעותי בהקשר של גיל, מין התפתחות ובריאות פיזית. מסת גוף נמוכה באופן משמעותי מוגדרת כמסה הפחותה מהמינימום הנורמלי, או פחות מהמינימום הצפוי עבור ילדים ומתבגרים. 2.פחד עצום בהעלאת משקל והשמנה, ... קשת רחבה - מנטייה למצוינות ופרפקציוניזם במשפחות הישגיות ועד תנודתיות במצבי הרוח ונטייה לתוקפנות במשפחות ממעמד סוציו - אקונומי נמוך, על רקע עימותים במשפחה, הזנחה בילדות וטראומות מהעבר כמו התעללות פיזית או ... כפייתיים לרוב מרגישים את עצמם חסרי שליטה, ומודעים לכך שדפוסי האכילה שלהם אינם נורמליים. כמו הבולמים, הם מכירים בעובדה שיש להם בעיה. אכילה כפייתית מתחילה לרוב בילדות המוקדמת, כשמתעצבים דפוסי האכילה. רוב ... גירוי ספציפי - למידת הימנעות מגירויים - פתרון. 2.לפי פרויד, אכילת יתר נובעת מפיקציה בשלב האוראלי, המתמקד בהפקת סיפוקים באמצעות הפה. הקיבעון האוראלי מתפתח אצל ילדים שמגלים הנאה רבה בפעולת המציצה בילדות, ושהצורך שלהם בקשר בינאישי ואהבה לא מסופק על ידי הדמות המטפלת. אותם ילדים חשים תלויים, פסיביים ודחויים ונותר להם ... אהבה בשבילם. האכילה מביאה לסיפוק אוראלי ישיר בעל טבע מיני, וכתאבון המוגבר מוביל לאכילת יתר. 3.לפי קרל רוגרס - אכילת יתר היא התנהגות הנובעת מאהבה מותנית של ההורים (ילד טוב גומר הכל מהצלחת) ומהכחשת האני האותנטי (אני ...
הפרעת אישיות תשוקה מינית ביקורת עצמית סובל מדימוי עצמי בולימיה פסיכולוגיה ocd העלאה
שלום כיתה א' - על החיים כבית ספר
... כיתה א - על החיים כבית ספר שהילד עולה לא גם אנחנו עולים איתו כיתה. שנת הלימודים החלה עם כל ההתחלות - הילקוט, הקלמרים, הספרים, המחברות, המורות, הכיתות והתחושות האלו בבטן. ההתחלות שלהם הם ההתחלות שלנו. הבן שלי עולה לכיתה א, ילד שני וההתרגשות רק גוברת, הוא בחר לו תיק בצבעים של כחול ואדום וקלמר ... הבלתי נגמר שנעשה בארונות ובחדר - נערמו ערמות משחקים שבני ציין שזה של תינוקות. כל משחק, כל ספר, כל המדבקות שהיו על הקיר כל מה שיצא והוסר אמר: הילדים גדלים. התפאורה מתחלפת, המדפים עם יותר ספרים, מחברות, קלסרים, ... להתחלה חדשה. תמציות פרחי באך עוזרות להתחלות, לכניסה לגן, לכניסה לכיתה א או למקום מגורים חדש. בשבועיים האחרונים של החופש הגדול הגיעו אלי שלושה ילדים אחד שעולה לגן חובה וכבר מכיר את כל הילדים משנה שעברה, אחת שעולה ל - א ואחד שעולה ל - ג עם כיתה חדשה בבהס ... בקבוק יש תמצית המשותפת לכולם במצבים אלה והיא ה - WALNUT, זו תמצית התומכת בנפשו של האדם בזמן של שינוי, מעבר, התחלות, בנוסף לכך היא מיועדת לאנשים ילדים מאוד רגישים שכמו אנטנות הם קולטים כל ויברציה קטנה ומושפעים ממנה. ... שליליות. (מטפלים רבים נוהגים לקחת אותה - עקב עבודתם מול אנשים שונים). הפרח חיוני לכל מי שמתקשה לחצות קדימה, הוא עוזר להפוך דף ולהתחיל. לכל הילדים המוזכרים פה, המלצתי לצייר ולצבוע בסגול. סגול טוב למצבים אלה. לילד שקשור מאוד לאימו ניתנו בנוסף ל - WALNUT, תמציות המעניקות ביטחון ורצון להיפתח, לילד שרוצה להשתלב חברתי קיבל בנוסף ל WALNUTתמציות לחיזוק האני שלי. לילד שחושש שהוא לא יהיה מספיק טוב קיבל בנוסף ל WALNUTתמציות של קבלה עצמית ... מקום למשהו חדש. כך בבית כך גם בחיים, עלינו לעשות כל הזמן מיון של מה להוציא החוצה, ומה שנשאר איתנו. ותמיד לפנות מקום לדברים חדשים. כי אנחנו כמו הילדים , בעצם, עולים כיתה. ולא נשכח שהלימודים לא פוסקים. תמיד יש עוד מה ... יודע הכל... בעצם משול לסוף... ואין לו עניין להמשיך. כל דקה בהווה מלמדת אותנו משהו חדש השאלה היא כמה אנחנו מתבוננים וחיים את חיינו כאן ועכשיו. הילדים שלנו בהיותם במסגרות של גן או בית הספר מזכירים לנו בחוויות שלהם ...
שאלה שלום כיתה א אינדבדואל משחקים בית ספר לימוד להתחיל מחדש אינדיבידואליות
אושר. האם אושר היא תכונה מולדת? האם יש לך את ה DNA של האושר? חלק 4
... (כתינוק) עלי אמו ועל כן משיח (=מצב תודעתי מושלם) שעבר עליו מה שעבר... וסבל מה שסבל, ואחר כל זה, בסוף יאמר לו השם יתברך: בני אתה, אני היום ילדתיך... מחמת גדל עצם שכלו של משיח, לפי גדל מדרגתו שיאחז אז, ומחמת הפלגת עצם מעלת שכלו, שיגדל אז מאד מאד, על כן יהיה כל הזמן שעבר עליו מיום בריאת העולם עד אותו הזמן, כלו אין ואפס ממש, ויהיה ממש כאלו נולד היום, כי יתבטל כל הזמן בשכלו, שיהיה גדול מאד ועל כן יאמר לו השם יתברך: אני היום ילדתיך היום ממש, כי כל הזמן שעבר, אין ואפס לגמרי כנל שכל זמן העולם כלו, אינו עולה אצלי כהרף עין (ועל כן הוא נדמה כעור, כי אין לו שום הסתכלות כלל על העולם, מאחר שכל זמן העולם ... הסתכלות וראיה בזה העולם כלל) ואני זקן מאד, ועדין אני יניק (צעיר מאוד) לגמרי, ולא התחלתי עדין לחיות כלל, ואף על פי כן אני זקן מאד... בעניין חינוך ילדים חנך לנער על פי דרכו (אם תחנך את הילד לפי הבנתו), גם כי יזקין (גם כאשר הוא יתבגר, הוא) לא יסור ממנה (ממה שלימדת אותו) רבנו (רבי נחמן מברסלב) זיכרונו לברכה היה מסתכל אפלו על תינוק (בצורה בוגרת) ורצה להכניס בו (חינוך ומוסר)... למען יתחיל להתחנך... וגם (הילד) יזכרם (יזכור את מה שלימדו אותו כאשר הוא היה קטן) בגדלותו (כאשר הוא יתבגר). וכמו שכתוב חנוך לנער על פי דרכו וכו. אם לא תהיה חבר של הילדים שלך, אלא רק ההורה שלהם, אז הם יתייחסו אליך כמו אל הורה ולא כמו אל חבר. כידוע שלל רבנו מאד בחנוך הבנים, הן את ענין השעשוע עמהם (להיות חבר של הילדים שלך)... והן את ההכאות (להרביץ) לילדים. אולם אמר רבנו, פעם (במקרים קיצוניים ביותר) נותנים סטירה. רבנו אמר פעם: נוהגים העולם שכשהילד מתעקש מכין אותו, ואחר כך חוזרים ומותרים לו, אני אומר לא להרביץ ולא לותר. אל תשתעשע עם הילדים שלך. אחרת, יהיו מצבים שבהם הם יחליטו להשתעשע איתך גם נגד רצונך. מסגל יותר לבנים (מועיל לחינוך ילדים), להיות רחוק מהם, לבלי להיות דבוק בהם לשעשע בהם (להשתעשע איתם) בכל פעם, רק לבלי להסתכל עליהם כלל (תאפשר להם להסתדר בכוחות עצמם, כמו אנשים בוגרים) ההבדל השכלי היחיד בין ילד לאדם מבוגר, הוא רק בעד כמה הוא השתמש בפוטנציאל השכלי שלו כאדם. אך לשניהם יש בדיוק את אותו השכל בפוטנציאל. גם לקטן יש דעת, אבל אצל הקטן עדין הדעת בכח ולא בפעל, כי לא ...
אנחה התחלה רבי נחמן תאוותנות יעוץ להגזים אדם מבוגר מושלם
הקשר בין קשב וריכוז להצלחה - אז האם קיים הקשר בין קשב וריכוז להצלחה?
... בין קשב וריכוז להצלחה - אז האם קיים הקשר בין קשב וריכוז להצלחה? אחת התהיות הגדולות ביותר שקשורות להפרעות קשב וריכוז בילדים ובכלל היא, האם קיים הקשר בין קשב וריכוז להצלחה, יותר נכון לומר, האם מי שסובל מהפרעות קשב וריכוז, בהכרח יתקשה להצליח בחיים. לפני שנסביר מדוע עולה שאלה זו וכיצד היא נמדדת, חשוב להבין מהיכן היא נובעת. אחת הטענות כלפי המספרים שמציגים עלייה מכמות הילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז היא, שלא מדובר בעניין אמיתי שאכן יש בעיית קשב וריכוז אצל ילדים רבים אלא בכך שיש היום דרישות גבוהות יותר להצלחה אצל הורים כלפי הילדים שלהם, וכאשר הילד לא עומד בכך, קורה אחד מהשניים, הוא שהוא מפתח תסמינים של תסכול ואכזבה והתנהגות שמזכירה מאפיינים שיש לילדים עם בעיות קשב וריכוז או שההורים חושבים שהסיבה שהילד לא מצליח זה בגלל שיש לו בעיה כזו. מן הסתם זה לא נכון וזה לא נכון. אז האם קיים הקשר בין קשב וריכוז להצלחה? אחד הדברים שבוחנים אצל ילדים וכן אצל מבוגרים, במסגרת אבחון הפרעות קשב וריכוז, הן תחלואות נלוות. מדובר במצבים בהם מי שעובר את האבחון, הוא בסך הכל ילד או מבוגר מצליח אך הוא מגלה תסמינים שונים דומים לאלה של הפרעות קשב וריכוז. האבחון נועד לבדוק האם הוא איננו סובל מתחלואה נלווית, כלומר דברים אחרים שגורמים לו להרגיש כך ולא בהכרח הפרעות קשב וריכוז. חשוב להבהיר, הרבה פעם זה קיים גם לצד השני, כלומר הילד או המבוגר מצליחים בחייהם, למרות שיש להם הפרעות קשב וריכוז, אך מאחר והם לא מרגישים מסופקים והם מרגישים שבפנים הם לא עומדים במטרות או ... לעצמם, הם יחושו תחושת כישלון ולכן יגלו סממנים של דיכאון, חרדות ועוד. מלבד זאת, אכן יש הקשר בין הפרעות קשב וריכוז להצלחה. מאחר והרבה פעמים ילדים שיש להם הפרעות קשב סובלים גם מליקוי למידה וכן מתופעות כמו חוסר שינה ובעיות חברתיות, שעלולות להשפיע על היכולת שלהם להצליח ויתרה מזו, ...
התמודדות דיכאון שינה חווית כישלון קושי להירדם הורים בעיות חברתיות הפרעות שינה
גלגול נשמות - מבוא
... סבורים כי קיימת עדות לתופעת גלגול הנשמות. המתודה המדעית שאימצו לעצמם חוקרים אלה הינה תיעוד סיפורים ספונטאניים שמספרים אנשים שונים, בעיקר ילדים, על חוויות הזכורות להם מחיים קודמים, ולאחר מכן בדיקת אמינות המידע שנמסר תוך ביקורת המנסה לשלול אפשרות של היחשפות הנחקר לידע זה במהלך חייו שלו. ביקורת מדעי הטבע על ... תוך התעלמות מאי הכרת מנגנון התופעה. אוסף הדיווחים המפורט ביותר בנוגע לגלגול נשמות פורסם על ידי דר איאן סטיבנסון. סטיבנסון, אשר הקדיש 40 שנה לחקר ילדים אשר טענו שחיו בעבר כאדם אחר ודיברו על נושאים ומושגים, שלא אמור להיות להם ידע לגביהם. סטיבנסון נקט בשיטות מדעיות של ריאיון ותצפית ותיעד את דבריהם. לאחר מכן ניסה לזהות מי המנוח אשר הילד התייחס אליו בדבריו וניסה לאמת את טענות הנחקר באמצעות עובדות מחייו של המנוח, תוך בחינת האפשרות שלילד היה מפגש מוקדם עם העובדות על חיי המנוח. מקרי המבחן החשובים ביותר מבחינת מחקר זה, הם דיווחים על ילדים שמספרים באופן ספונטני על מה שנראה כזיכרונות מחיים קודמים, ובפרט ילדים שגדלו בסביבה תרבותית בה נעדר מושג גלגול הנשמות. כאשר חקרו סטיבנסון ועמיתיו דיווחים אלה הם זיהו מקרים בהם הדיווחים תאמו מאורעות מחייהם של אנשים אשר נפטרו מספר שנים לפני הולדתו של הילד המדווח. כחלק ממחקרו נחשף סטיבנסון לדיווחים על התאמה בין כתמי לידה ומומים מולדים אצל הנחקרים, ובין פציעות וצלקות אצל הנפטרים. בדיקת התאמה זו בתיעוד הרפואי של הנפטרים, כאשר היה ... למנוח הייתה פציעה כלשהי, לא אחת כזו הקשורה בנסיבות מותו, באזור שבו הופיע בגופו של הנחקר כתם לידה או מום מולד כלשהו. לדוגמה, סימן על החזה והגב של ילד תאם באופן מדויק לפצעי כניסה ויציאה של כדור אקדח בנפטר. סטיבנסון סבור כי שיטות הבדיקה המחמירות שלו מאפשרות, למרות אפשרויות ההסבר האחרות, לראות בגלגול נשמות הסבר ראציונאלי לזיכרונות המדווחים על ידי הילדים. דר מייקל ניוטון, בעל דוקטורט בפסיכולוגיה, חבר באגודה האמריקנית לפסיכולוגיה ומהפנט מוסמך, פיתח טכניקת רגרסיה משלו. באמצעותה גילה ניוטון שהוא יכול להעלות במטופליו את מה ... תוך כדי התהליך שעברה קתרין עבר גם וייס מהפך תפיסתי, זאת בעיקר משום שבמהלך הטיפול סיפרה קתרין לווייס, באמצעות מה שכינתה מדריך רוחני, פרטים על ילדו שנפטר ועל הגורמים לפטירתו - פרטים שלא היו ידועים בבית החולים שבו עבד. כמו כן, סיפקה לו פרטים על אביו המנוח, כולל שמו היהודי, שאף הוא היה מידע עלום. ניתוח הנושא הורחב בספריו ...
תלמיד טיפול בחרדה תחום הפסיכולוגיה היפנוט אורח שיטות טיפוליות לבכות החשובים ביותר
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילד, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילד, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בסקייפ, אימון אישי להרזייה, יועץ פילוסופי בתחום ילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 17:35:46 - wesi4