ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






הקשר בין הצלחה בלימודים וקשב וריכוז
... - התנהגותית והיא השכיחה ביותר אצל ילדים בעידן הנוכחי. בארהב אחד מתוך שלושה ילדים מאובחן כסובל מהפרעה זו ונוטל ריטלין. אצל המאובחנים בהפרעה זאת יש תהליך מוחי שונה מאשר אצל אנשים ללא הפרעה, תאי העצב אינם מתקשרים ... להצלחה? במרוצת השנים אנו עדים לכך שמרבית הילדים נשלחים על ידי הגננת או המורה בבית הספר לבצע אבחון. באופן שהינו כמעט מוחלט, מרבית האנשים מקשרים הפרעה זאת לעתיד ילדיהם ומרגע האבחון ברור להם כי ילדיהם לא יגיע רחוק. הוא בטח לא יהיה איינשטיין אבל הם פשוט לא יודעים... אז בואו נעצור רגע ונבדוק כמה דברים: אחד המאפיינים העיקרים של ההפרעה ... העיקריים הללו, מאבחנים רבים אומרים כי ילדים הלוקים בהפרעה זו עדיין מסוגלים לבצע פעולות כאלו ואחרות ללא כל קושי וזאת בתנאי שהילד מעוניין לבצע את הפעולה. סתירה? בעצם עולה כאן השאלה, אם מוטיבציה לבצע פעולה מסויימת יכולה להניע ילד לכדי השלמת הפעולה באופן מושלם אז מכאן ניתן להסיק שבכל פעולה אחרת שהילד לא יבצע כמו שצריך הרי שאין לו מוטיבציה לכך. מה קרה לשינוי המוחי הקיים אצל אותם אנשים? נעלם כלא היה? האם המוטיבציה לעשות משהו יכולה להשפיע על ... שאלות, כעת ננסה לתת קצת תשובות. רבים הם הילדים אשר אינם מאובחנים נכון כיום. על מנת לאתר הפרעת קשב וריכוז יש בראש ובראשונה לשלול גורמים נוספים סביבתיים אצל הילד מבוגר. לצערנו הגורם המפנה לאבחון אינו שולל גורמים נוספים טרם השליחה לאבחון. הוא מתביית על בעיה נקודתית אחת וממנו מסיק כי יש צורך באבחון. טרם שליחה לאבחון יש לוודא כי: הילד ישן טוב התזונה בריאה ומאוזנת - לדוגמה, עודף סוכר מעורר ילדים כידוע. הילד רואה טוב ואם יש לקות ראייה אז היא מטופלת כראוי. הילד שומע טוב. הילד קיבל הרגלי למידה נכונים ויעילים - חשוב מאוד. והכי חשוב הילד נמצא במצב רגשי טוב. מצב רגשי בו אין לו הסחות דעת כלל. ילד שאינו פנוי רגשית לא יוכל לבצע את תהליך הלמידה כראוי. ככל שהפגיעה הרגשית תהייה גדולה יותר וכואבת יותר כך תהליך הלמידה יפגע יותר. יחס הפוך. ילדים הם עם כל כך רגיש שאפילו וויכוח קטנטן בין ההורים יכול להוציא אותם מריכוז לגמרי. ילד שאינו פנוי רגשית אינו פנוי ללמידה כמה פעמים מצאתם את עצמכם משתעממים ממשהו, כי הוא פשוט לא עניין אתכם? וכמה פעמים מצאתם את עצמכם ...
ריכוז הקשבה לעשות משהו רגישות שעמום בעיית קשב להשפיע לשאול
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
... וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים ... טיפוליות לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה להורים ולתרפיסטיות כיצד הוא רואה את מצבו של הילד, מה צריך הילד כרגע וכיצד נעזור לו להגיע לשם. על ההורים לזכור תמיד לשאול את השאלות הנכונות ועל פיהן לדרוש את הדרישות הנכונות - גם לגבי התכנית הטיפולית וגם בסיטואציות אחרות הקשורות בילד: 1.תמיד לשאול את עצמך כהורה ואת המנחה: למה בחרת בתכנית הספציפית הזו כרגע עבור הילד? מה המטרה של התכנית? 2.איך המטפלות יעבירו את המטרות של תכנית ספציפית? (לא מספיק לכתוב את התכנית, צריך להסביר למטפלות כיצד ... רוצה להזכיר ולהדגיש שבכל מקרה אין כאן המלצה ליישם את הדוגמאות לתכניות הללו לבדכם על ילדכם. רק מנחה בעל ניסיון רב המכיר את התכניות הטיפוליות השונות ומכיר את האוטיזם על מגוון הפנים שהוא מציג יכול להתאים תכנית טיפולית מלאה ואחראית לילדכם. העתקת תכנית זו או אחרת ויישומה על ילדכם עשויה לגרום לו נזק במקום תועלת. יש לתפור את התכנית הטיפולית כחליפה או ככפפה ליד ספציפית של כל ילד וילד. מטרתי בהצגת תכניות לדוגמה היא שתוכלו כהורים להבין את רוח הדברים, מניין הם באים ולאן הם לוקחים את הילד בטיפול. התנהגות - תכנית רוגע מטרה: הילד יבין מהו מצב של היות רגוע ויוכל להיות רגוע יותר ככל שהטיפול ימשיך 1.תהליך: ספרו לילד סיפור בטון רגוע, סיפור עם מסר של רוגע ושלווה. בכל פעם שהילד יושב וגופו רגוע ונינוח (שימו לב שהגוף והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד עי ליטוף של גבו או ידיו בעדינות ואמרו אתה רגוע עכשיו, איזה יופי או אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה. 2.תהליך: ... עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ורגועות). לבצע תרגיל נשימות רק כשהילד נראה לכם רקוע למדי יחסית ליכולתו להירגע. התרגיל אינו פשוט וצריך לוודא שמבצעים אותו נכון. במידה ואתם רואים שהילד אינו מצליח לבצעו נכון הפסיקו ונסו תכנית זו בעוד חודש. יש לשבת מול הילד כששניכם ישובים על כסא. אומרים לילד: a.תעשה כמוני. b.במידה האפשר יוצרים קשר עין עם הילד. c.מדגימים נשימה עמוקה. שואפים באופן מופגן עמוק וארוך אוויר לריאות ואחכ נושפים באופן מופגן באותה דרך. d.תעשה כמוני. e.אם הילד מצליח רק לשאוף ולא לנשוף רגוע מנסים שוב להראות לו מה הדרך הנכונה, תראה, תעשה כמוני, ככה (נסו לא לומר לא, זה לא נכון ככה). f.אם הילד מתחיל להתנשף מהר (היפר - וונטילציה) עצרו את התרגיל ועברו למשהו אחר. g.במידה והילד ישב בכל אחד מהשלבים (אפילו אם לא הצליח לעשות את התרגיל עצמו של הנשיפה ושאיפה ברוגע) שבחו אותו מאד - כל הכבוד, אתה מנסה, ... איך אתה רגוע, תענוג או נעים לי שאתה רגוע. בכל מחמאה יש להכניס את המילה רגוע, כך הילד יבין לאט מהי הכוונה במצב רוגע וידע להתכוונן לשם במהלך הזמן כשנבקש ממנו להירגע. תכנית חיקוי מוטורי מטרה: הילד יחקה את תנועותיו של המטפל. תהליך: 1.אמרי לילד עשה כמוני. 2.אמרי לילד ידיים למעלה והרימי את ידייך למעלה. אם הילד אינו מבצע אמרי שוב עשה כמוני חמוד. 3.אם ה
צער חיקוי לשאול את השאלות הנכונות לטעות מחמאות טון דיבור תוכנית אפשרות
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 2
... במובן הטוב. אליעד: טוב, שאלה. שאלה: דברנו בעבודה, האם צריך להביא ילדים לעולם. אליעד: אני בעד, מה אתה חושב? שאלה: אני שמעתי טיעונים שזה הטבע, ... הטיעונים האלה אומרים שבעצם אין לך בחירה, אז למה לשאול אם להביא ילדים, אם יש שאלה פירושו שיש בחירה. תתרכז טוב, אותם אנשים שאומרים שזה הטבע ... ממש יודעים שאין להם בחירה, מישהו באמת אומר שהטבע דוחף אותו להביא ילדים? הוא בוחר מתי, אם מי, למה, כמה? אם זה היה לפי הטבע? אתה כל הזמן היית מביא ילדים. זה לא נכון, זה לא הטבע, אתה עדיין שולט, ויש כאלה שבוחרים לא להביא ילדים, אז זה לא נכון שהטבע דוחף אותך. בפשיטות, למה אנשים מביאים ילדים, למה אנשים אוכלים, למה אנשים עושים פעולות? כי זה גורם להם להרגיש יותר ... זה מה שאמרתי, שזה נותן תחושה של משמעות. אליעד: בפשיטות, אדם מביא ילד, האם זה גורם לו להרגיש יותר טוב? כן, לכן הוא מביא ילדים כדי להרגיש יותר טוב. שאלה: אבל הם אומרים הטבע. אליעד: תשאל אותו האם יש ... והם מתרבים, אבל אצל בני אדם זה לא ככה, עובדתית. למה אנשים מביאים ילדים, הרבה סיבות. שאלה: יש את הנושא הביולוגי אליעד: כאן מדובר על בחירה. את ... אבל יש את המנגנון הזה. שאלה: אני רוצה לשאול אותך למה זה חשוב להביא ילד? שאלה: כי זה כבר לא אני רק הילה, ולא רק מושה, אלא כבר יש לי את הבת שלי ... פשוט אגו יותר גדול, זה הכל. אולי גם לצורכי הישרדות, למה פעם הביאו ילדים? לצורך הישרדותי, כי הילד הוא כוח עבודה. בפשטות אפשר להביא ילדים כמו שעושים כל פעולה אחרת, אתה יכול להביא ילדים כמו שאתה מכין שניצל. זה לא שונה. אם אתה רוצה תביא ואם אתה לא רוצה אל תביא. שאלה: זאת שאלה יותר משמעותית, ילדים זה לכל החיים ושניצל זה נגמר. אליעד: גם ילד זה נגמר, ולכן יש לך בחירה. שאלה: אני מבקשת שתחדד את הנושא על אינטואיציה, ...
רבי נחמן מברסלב להרגיש יותר אקראיות אמת הרצון החופשי משמעות לדברים תחושת בטן איך אפשר
הורות מודעת - הריפוי מתחיל בבית
... המקור לשמחה והמקור לסבל - נמצא מתחת לאף, בתוך הבית. כל עוד אין הרמוניה וצמיחה בבית - נראה הפרעות רגשיות ומחלות בחיינו וחיי הקרובים לנו. למה הילדים לא מגיעים עם הוראות הפעלה? מהו סוד ההצלחה? איך לגדל משפחה מאושרת? איך להפוך את התא המשפחתי למקור של צמיחה התפתחות ושמחה? מהרגע שאישה נכנסת להריון ועד ... רגע הלידה, אין לה בעצם מושג ממשי על התחושות והרגשות שהיא עומדת לחוות. וכאן מתחיל בעצם תהליך שילווה את האישה כל חייה. - קשר מתמשך בין התינוק, הילד, הנער.. ובינה. קשר לא פשוט ומורכב, המלווה לעיתים בתסכולים וכעסים רבים, ובעיקר מחטיא את המטרה. ובואו ניקח דוגמה מהחיים מאד נפוצה - לצערנו - היפר אקטיביות נולד לנו ילד, והוא מלא אנרגיה, לא ישן הרבה, סקרן מאד, מגיב מהר מאד לגירויים, ואנחנו ההורים, קשה לנו. הוא זקוק להמון תשומת לב, ובין העבודה, הקשיים, הפרנסה, ובעיקר הרצון ... ההורים בפרט לאין כניסה. אנו מתחילים לשמוע ייעוצים מהסביבה וגם מתוך הקולות הספקניים המפוחדים בתוכנו - ומתחילה להתגבש מחשבה שמשהו לא בסדר עם הילד הזה. מתחיל תהליך הרסני, יותר או פחות, שבו אנחנו בעיקר נסחפים, מתוך דעות קדומות, חוסר הבנה ידע וסבלנות, מנסים להכניס את הילד לתבנית שתתאים למה שאנו מכירים ומצפים, כי מהלא מוכר אנו פוחדים. מתחיל מאבק שבמקרה הטוב יסתיים כשהילד יתבגר ויקח אחריות על חייו. אז מה בעצם קרה כאן? שילוב של שני גורמים עיקריים: 1.הטלנו ספק בעצמנו, ומתוך שיפוט יצרנו מציאות בעייתית. 2.פעלנו מתוך תגובה אוטומטית ולא הקשבנו באמת. לא לעצמנו ולא לילד. הילד הזה, שהוא מלא חיים וסקרן, רוצה לחקור את העולם בדרך שאנחנו לא העזנו. הילד הזה, כשצרכיו לא נענים, כשהתנהגותו גוררת תגובות קשות מהוריו ומהסביבה, הופך לכועס ומתוסכל. וכעס שלא מאפשרים לו ביטוי הופך לאלימות. אלימות, בעיקר בגיל צעיר, גוררת בעיות חברתיות, קשיים רגשיים וחוסר יכולת להשתלב בחברה. אפשר גם אחרת!!! משנים את הנחת היסוד הילד לא דפוק או לא בסדר, למעשה הוא יותר מפותח מאיתנו. הוא בא לספר לנו משהו שאנחנו עוד לא יודעים, ואם ננסה להפסיק להכניס אותו לתבניות שלנו, נוכל ללמוד ממנו הרבה מאד על העולם. הרבה מאד אמהות מאמינות (וזכרו זאת רק אמונה לא בהכרח אמת אבסולוטית) שההתפתחות שלהן תיעצר אם יקדישו עצמן לגידול הילדים והמשפחה, מין אמונה חברתית שרק אם נצא החוצה - נתפתח. וכאן לדעתי הבעיה. והאמת היא שילד יכול לשמש קרש קפיצה גדול להתפתחות שלנו, אם נכבד פשוט את מי שהוא. ילד נולד עם פוטנציאל רמת התפתחות גבוהה יותר משלנו - מתוך זה הוא יכול לאפשר לנו התפתחות אם נסכים לאפשר לילד להיות הוא - לתמוך בו בלי לכפות את מחשבותינו, אמונותינו ופחדינו עליו. הוא ילמד אותנו הרבה מאד עלינו ועל העולם, וגידול ילד יהפוך בעצם לחגיגה - מה שהוא נועד להיות. כל מה שנדרש מאיתנו הוא התמסרות מוחלטת... כל מצב מתח ולחץ מתחיל ברגע שאנו מחליטים שמשהו שקורה הוא לא טוב עבורנו, לא ...
אנרגיות חברויות מושגים אסטרולוגיה טלפון להצליח אבסולוטי הוראות
תסביך אדיפוס - מבוא
... פרויד לתסביך בפסיכואנליזה שבו ילד מאוהב באימו ומקנא באביו שנתפס על ידיו כמתחרה שלו. התסביך נקרא על שם אדיפוס, מסיפור המיתולוגיה היוונית והמחזה של סופוקלס אדיפוס המלך. פרויד התייחס ... רבים לא הצליחו להתגבר על רגשות ילדות שרוב האנשים מצליחים לכבוש, אלה הם האהבה לאם והקנאה לאב. לטענתו, האב הוא המתחרה המיני של הילד על אמו, בפועל או בכוח. כשהתחושות המיניות הילדותיות של הילד כלפי אמו מציפות אותו, על פי פרויד - הילד מפתח שאיפה למות האב, ופנטזיות על הצלתה של האם מידי אביו ונטילת מקומו. משאלות לא - מודעות אלו מעוררות חרדה בלב הילד שמא אביו יסרס אותו כנקמה על רצונו לסלקו, במה שקרוי חרדת סירוס. פחד זה הוא שגורם לו להשלים עם מקומו של אביו בסופו של דבר, ולוותר על אהבתו המינית כלפי ... של פרויד, תחושת הריגוש של הילד בתקופה זו מתמקדת באזור הארוגני של איבר מינו. הורי הילד, לדברי פרויד, אינם מרוצים מתשומת הלב המופרזת של הילד לאיברו, ומאיימים לקחת אותו ממנו אם לא ירפה. התוצאה היא שהילד לומד לנתב (לעדן, Sublimate) את הליבידו שלו לתחושות פחות מאיימות, כמו חיבתו העמוקה להוריו. הוא מתגבר על אהבתו לאמו ועל כעסו על אביו, בכך שהוא מזדהה עם שניהם. בדרך זו זוכה הילד באני העליון שלו, ותשוקותיו מודחקות במשך תקופת החביון וחוזרות בתקופת ההתבגרות המינית. על פי התאוריה של פרויד, ילד שגדל עם דמות אב מרוחקת או עם אם מפתה או ילד הגדל במשפחה חד הורית שחסרה בה דמות אב, יחווה קושי רב יותר להשתחרר מאהבתו הילדותית לאימו. לדעתו של פרויד מאחורי רוב הנוירזות של האדם בבגרותו עומד אי פתרון של התסביך האדיפלי. המושג המקביל אשר מתייחס לבת החושקת באביה נקרא תסביך ...
איבר מין אנליזה תסביך אדיפוס ריגושים למידה למות לוותר הנאה מינית
תקיעות בחיים - כיצד לצאת מהתקיעות בחיים
... שאנחנו עושים בחיים נותן לנו רווח כלשהו. הרווח יכול להיות דבר מאוד קטן, אך הרווח הוא לא באמת בשבילנו הוא בשביל הילד הפנימי שבתוכנו שבשבילו זהו רווח מאוד משמעותי. ישנם אנשים שחיים באומללות רבה שנים על גבי שנים ושונאים את עצמם כל יום מחדש על המצב שהם חיים בו. אותם אנשים ממשיכים ... ושונא את עצמו - מרוויח מזה משהו. כדי להבין את הרווח של אדם מהמצב האומלל שהוא נמצא בו, צריך להסתכל על עצמנו כילדים קטנים. למה? כי רוב הדפוסים שאנחנו חיים בהם התחילו מהילדות שלנו כי בילדות למדנו איך לחיות ולהתנהל בחיים. אם אני חיי בגונגל אני אלמד איך לשרוד בו כצייד, אם אני חיי ביער אלמד לחיות על ידי כריתת עצים ואם אני חיי בחוף אלמד לדוג. כך ... וכל משפחה שונה בנורמות ובחוקים שלה. יש כאלה שמרשים ללכת לישון מאוחר ויש כאלה שלא, יש כאלה שקונים צעצועים לילדים בהרבה כסף ויש כאלה שמעבירים מאח לאח ומדור לדור. יש כאלה שמענישים על ציונים גרועים ויש כאלה שתומכים גם כשהילד נכשל. הנורמות מאוד שונות ממשפחה למשפחה. ואנחנו לומדים לחיות עם הנורמות האלה ומשרישים אותם כחלק מהנורמות שלנו. לכן, כאשר אדם חיי חיים של סבל ואומללות הוא חיי בעצם ... המשפחתיות שהוא גדל איתם. ולכל חוק או נורמה משפחתית יש רווח, כמו: אם תלמד הרבה תוכל לאכול שוקולד. אם תהיה ילד רע תהיה בחדר לבד. אם תהיי שמנה יצעקו עליך ויעליבו אותך. אם תרביץ לילדים בשכונה יענישו אותך יותר. אם תהיה שקט יחשבו שאתה ילד טוב. אם תהיה מוכשר תקבל מתנות וצומת לב. נקודת המוצא של הנורמות האלה היא שכל צומת לב שילד מקבל, גם אם היא שלילית או חיובית - היא צומת לב. כאשר ילד עושה משהו ומקבל עליו עונשים - זה צומת לב. וזה הרבה יותר משמעותי בשבילו כאשר הוא לא מקבל צומת לב כשהוא עושה דברים חיוביים. לכן, הרבה אנשים פיתחו נטייה להסתכל ... - הרגעים של הייאוש המתוק. זה הרווח של ירון. זה אולי רווח שנראה שולי ומוזר מאוד, אבל אחרי המשך חקירה, הבנו שבילדות היתה נורמה משפחתית שכאשר ירון היה מתנהג כילד לא בסדר, אבא היה כועס עליו וירון היה הולך למיטה בתסכול. ואז ברגעים האלה אמא היתה נכנסת ומלטפת אותו בעדינות ומרגיעה אותו. כך ירון למד כילד, שכאשר הוא מתנהג לא בסדר, כועסים עליו, ואחר כך הוא מקבל צומת לב אישית מאמא שהיתה מאוד נדירה כי אמא היתה אדם קר ושיפוטי ולא היתה נותנת אהבה. לכן, היום, ירון ממשיך ... דבר אחר בחיים. הוא רצון לשרוד. לכן, בשביל לשחרר את התקיעות בחיים אנו צריכים לשאול את עצמנו, או יותר נכון, את הילד הפנימי שבנו - מה אנחנו מרוויחים מזה. ואז למצוא דרכים לקבל זאת בצורה חיובית ובונה. ...
רוצה לעשות שאלות להתבוננות לקיחת אחריות רצון פנימי לפתוח עסק הצלחה בחירת בת זוג לדעת איך
הומיאופתיה - טיפול הומיאופתי בדלקת אוזניים כרונית. מקרה לדוגמה
... בדלקת האוזן התיכונה בכלליות: הטיפול ההומיאופתי בדלקת אוזניים אקוטית הינו בטוח, עדין ומהיר. תרופה אקוטית נכונה לעתים קרובות תיתן הקלה ממש מהירה ואף מיידית לילד שסובל מכאב חריף. במקרים בהם דלקות חוזרות מדי פעם התרופה שנבחרה לילד על פי מכלול האפיונים (הקרויה תרופה קונסטיטוציונית) תחזק את מערכת החיסון ובכך תימנע מילד להידבק בקלות בגן בחשיפה לסביבה נגיפית או חיידקית. בהבדל מאנטיביוטיקה תרופה הומיאופתית אינה מורידה את רמת החיוניות של הילד , אינה מחלישה את מערכת החיסון שלו (קרי כוח החיות, או מנגנוני הגנה טבעיים) אז מה באמת עושים במקרים כרוניים כשהילד כבר שבוי במלכודת המעגל החוזר של דלקת אוזניים אקוטית - אנטיביוטיקה - דלקת חוזרת - אנטיביוטיקה חזקה יותר - עד שכוח החיות של הילד נהייה ירוד והדלקות יותר תכופות, קשות וממושכות? דלקת אוזניים עם קרע בעור התוף והפרשה מהאוזן נחשבת ברפואה הקונוונציונלית לאחד המצבים בהם חובה מיד לתת ... היררכית מערכות הגוף. התוצאה של דיכוי יכולה להתבטא הן ברמה פיזית, הן רגשית והן מנטלית. תרופה הומיאופתית (במקרה זה תרופה קונסטיטוציונית) תחזק את המערכת החיסונית של הילד ותרפא דלקת אוזניים כרונית תוך מספר שבועות - חודשים. להלן דוגמה של טיפול מהיר ומוצלח בדלקת אוזניים כרונית עם קרע בעור התוף והפרשה מרובה. מקרה של ילד עם דלקת אוזניים כרונית בן שנתיים ושלושה ח. הובא בשל דלקות אוזניים חוזרות ונשנות מאז גיל שנה משנכנס לגן. בגיל שנה קיבל אנטיביוטיקה שלא עזרה ואז ... אם אימא מרימה על הידיים אחיינית - ישר יגיד אימא שלי! אפיונים: לא מוכן להסתפר. שונא לחפוף ראש, אך כן אוהב להתרחץ, מעדיף מים קרירים. פוחד מחושך ומכלבים. אוהב להתחבא. ילד זהיר, לא אקפוץ, בודק קודם. מודע לפרטים. יציאות: קקי שלו נהייה רך כשיש לו דלקת באוזן או כשמוציא שן, הריח נהייה חריף כמו רעל. טיפול: הילד קיבל מנה אחת של תרופה הומיאופתית שהותאמה למצבו על - פי מכלול האפיונים, הן אפיוני המחלה (כמו צבע ומרקם ההפרשה מהאוזן), הן אפיונים אישיותיים (ילד קנאי, מרבה לקטר ולהתלונן) והן אפיונים כלליים (הטבה באוויר פתוח, לילד מזג חם, מזיע, בעל צימאון רב). נכון להיום ידועים להומיאופתיה קלאסית 67 תרופות לדלקת האוזן התיכונה, והתמונה של כל אחת מהן שונה מהותית מתמונה של כל ... זה הייתה הנזילה, אבל מימית ולא סמיכה כמו פעם. לא מתלונן על האוזניים כבר חודש וחצי. 25.04.05 לא מתלונן על האוזניים, ההפרשות פסקו לגמרי, אין יותר דלקות. מצבו הכללי של הילד טוב. כמעט ולא מקטר ולא מתלונן, נהיה עצמאי יותר, נפרד בקלות מאימו בבוקר. חפיפת הראש כבר אינה בעיה. הסבר: כפי שראינו, לאחר נטילת תרופה הומיאופתית ... עי אנטיביוטיקה או כל תרופה כימית אחרת המטרה היא להעלים סימפטום מפני השטח מבלי להתייחס לשורש הבעיה ולאורגניזם כולו ולכן העלמת הסימפטום היא על חשבון בריאותו הכללית של הילד שבעקבות הטיפול התרופתי עלול להפוך לפחות חיוני, פחות פעיל ומתלהב, פחות סקרן, יכול לאבד מוטיווציה בלימודים וכו. ...
לבכות מדי פעם לקטר ביטחון עצמי נמוך אמת תוצאות להתגבר על קנאה החזרת ביטחון עצמי
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 1
... לעומק של מנגנון של מוצר בצורה מלאה, על ידי זה נוכל טוב יותר לדעת כיצד לפעול בכל מצב שבו אין לנו ידע על רכיב בודד כל שהוא במוצר השלם. הדוגמה הפשוטה ביותר היא ילד שלומד את לוח הכפל. רוב ככל הילדים לפחות בשלב הראשון לומדים את לוח הכפל בעל פה בלי להבין מדוע התוצאה היא כזו או אחרת. ילדים כאלו יודעים לבצע פעולות של כפל רק עד 100, כי לא קיים בידם ידע נוסף של מה התוצאות של כפולות שהתוצאה שלהן היא מעל מאה. אך בהמשך הדרך, הילדים לומדים ומבינים את חוקי המתמטיקה שעל בסיסם בנוי לוח הכפל ואז הם יכולים להכפיל כל מספר בכל מספר עד אין סוף בלי להסתבך בכלל. נמצא אם כן שאותם ילדים כאשר לוח הכפל היה קיים אצלם רק ברמת מידע ללא הבנה של מה שעומד מאחוריו, אותם ילדים לא היו יכולים לענות על שום שאלה שהם לא למדו את התשובה שלה בצורה מפורשת, כי המידע הזה הרי לא קיים אצלם. אבל ברגע שילד לומד את חוקי המתמטיקה ואתה הבסיס העמוק שלה יותר ויותר, כך הוא יכול טוב יותר להתמודד עם דברים רבים יותר גם כאלו שהוא לא למד אותם ... של X רכיבים בודדים מהמוצר, ניתן בעצם להבין את מהות שאר הרכיבים מעצמם, דהיינו שהבנה עמוקה עדיפה על ידע (כי היא חסכה זמן רב של רכישת כל המידע). לכן כשמלמדים ילד מתמטיקה מבקשים ממנו להבין את הדרך ולא רק את התוצאה, כי על ידי שיבין את הדרך הוא יוכל לפתור עוד אין סוף מקרים אחרים גם בלי ... של המידע הקיים על אותו הנושא ולא רק לספק עליו מידע נוסף. מידע נוסף על נושא אמור לגרום להבנה טובה יותר של כל שאר האירועים באותו נושא, להבין למה הם כך או אחרת. הילד שמתרגל עוד תרגיל במתמטיקה, זה כדי לגרום לו להבין את המנגנון של המתמטיקה טוב יותר ולא בשביל שהוא ידע כמה זה X כפול Y, אלא כדי שהמוח שלו אולי יבין טוב יותר את הלוגיקה שמאחורי התרגיל וכך הוא יוכל להתמודד עם תרגילים רבים יותר שהוא עוד יתקל בהם בהמשך חייו. דוגמה נוספת מהחיים. כידוע בחינוך ילדים כאשר ילד שוגה וטועה, כידוע תמיד צריך להציג בפניו אלטרנטיבה חיובית של מה כן לעשות ולא רק לומר לו מה אסור לו לעשות. אבל ישנם יותר מידי מקרים שבהם אותו הורה לדוגמה שיודע את הכלל הזה בחינוך ילדים , עדיין הוא אישית יכול במקרים אחרים להיות בהמון עימותים עם אנשים אחרים על כל מיני שטויות כאלו ואחרות. בפועל רוב ככל המריבות שיש ... כזה. הביקורת החיובית תמקד את האדם באלטרנטיבה החיובית, אך השלילית תמקד אותו בבעיה ולא בפתרון. נמצא אם כן שלמרות שאותו הידע קיים אצל אותו הורה ומחנך כיצד לנהוג בחינוך ילדים עדיין הוא לא מיישם זאת גם במישורים אחרים בחייו. למה? כי הידע קיים אצלו רק ברמת ידע, ללא הבנה של מה עומד מאחורי הידע, למה הידע הוא כזה או אחר. מי שמבין את התפיסה שעומדת מאחורי העניין של להציג לילד תמיד אלטרנטיבה חיובית, מי שמבין שזה לדוגמה נובע מכך שכדי להשפיע על מישהו חובה לעשות את זה בצורה חיובית, אדם כזה לדוגמה יעשה זאת גם ...
לדעת איך חוסר ידע מתמטיקה דווקא ככה מריבות השכל טוב יותר מסקנות
תקשורת בין אישית - קשרים או קצרים בתקשורת
... כל אדם מורכב באישיותו מילד, הורה, ובוגר. גם אצל אדם מבוגר קיים הילד שבו וכן אצל ילד קטן קיים במכלול האישיות שלו בוגר והורה. אצל אדם בריא ומאוזן באים לידי ביטוי כל חלקי האישיות כלומר הוא משתמש בכל חלקי האישיות שלו: הורה תומך - לתמיכה, הורה ... בוגר - לפתרון בעיות, ילד - לספונטניות לקרבה ולשמחת חיים. אנסה לאפיין בקצרה את חלקי האני כדי שנדע להבחין באני שתפס פיקוד, מאיזה חלק של האישיות אני פועל, או איזה חלק אני מזהה אצל ... - איזה מטען הוא נושא מילדותו. 4. דרך פנומונולוגית האדם יודע כיצד הוא חש ובאיזה מצב הוא נמצא. הילד: עולמו הפנימי של הילד הם חוויות רגשות והסתגלות ומאפייניו הם ספונטניות, שמחה יצירתיות, חן מרץ אינטואיציה, פחד התרגשות דיכאון, צייתנות, מרדנות שובבות אגואיסטיות. צליל קולו ספונטני, ... המעוררים רגשי אשם אצל הילד. הורה תומך לעומתו נותן תמיכה, עידוד, אמון, מתן רשות, נחמה והרגעה (הוא התורם לפיתוח דימוי עצמי חיובי ( בוגר: חלק הבוגר אינו קשור לגיל כרונולוגי הוא מציאת פשרה בין אני ילד לאני הורה לאור איסוף נתונים מעודכנים. זהו החלק של שיקול דעת והיגיון. יש לבוגר יכולת לאסוף נתונים ולנצל מידע חיצוני ופנימי, גמישות בקבלת החלטות. החלק של ... כזאת מתנהלת בין הורה לילד, אחים, חברים, בני זוג וכו אם הנשאל היה עונה בצורה עניינית איני יודע במידה ואינו יודע או בחדר על המיטה היה נוצר קשר כי שניהם דיברו מחלק הבוגר שלהם, ללא קשר לגיל ... כהורה ביקורתי, או הילדותי צליל קול בדווקא לא רוצה לאמר וכו. הבוגר להזכירכם יאמר זאת בצורה עניינית. דוגמה ליצירת קשר שני סטודנטים נכנסו להרצאה באוניברסיטה האחד לוחש לחברו איזו ... גילם מעמדם מדברים מהילד שלהם ונוצר קשר. לו יצוייר שאחד מהם היה משיב לחברו זה לא יפה, המרצה טרח על הכנת ההרצאה מחלק ההורה שבו עלול להיווצר קצר. בכתבה הבאה ננסה להבין עסקאות סמויות אדם ...
ניסיון פיתוח הערכה עצמית ילדה האני הערכת עובדים נאמנות אינטואיציות ערך עצמי נמוך
טיניטוס / עמנואל פינטו
... קרעי זיכרונות. ידיעה של מה שקרה. הזיכרון מסרב להתעורר רוב הזמן. אבל הוא מספר מה שהוא יודע. על מפתן העיר בירות מתי גם זה שירה בו מת. הם ראו אחד את השני מתים. השני ילד עם אר. פי. גי. האם הוא מת באמת המספר? שלא פיזית. מיד בהמשך יסתבר שזה איננו תרגיל כתיבה מפי המת. אפשר להגיד אולי, נשמתו מתה. הילד מת באמת. מה זוכר צעיר מת כשהוא חוזר ממלחמה. אולי זיכרון של חייל כורע, מכנסיו מופשלות והוא מחרבן בשדה קוצים. לזיכרון יש כללים משלו מה הוא משכיח ומה הוא משאיר כתמונת זיכרון. אבל לא רק. הוא זוכר את עיניו של הילד שהרג. את רגע המוות שהיה יכול להיות גם שלו. הוא כמעט הרגיש את מותו מתפשט בגופו שלו. והריחות. השמן השרוף. אבק השריפה. גברים שלא התרחצו שבועיים או יותר. ריח המלחמה. באשת גופם השרוף מזרחן של הלוחמים הפלסטינים. הוא שומע בכי. כבר עשרים שנה שהוא שומע בכי של ילד . המטפלת שלו טוענת שאין בכי. זה הבכי שלך, אומרת לו מרב הפסיכולוגית. עשרים שנה בטיפול כדי לנסות לא לשמוע את הבכי, המחלה שלו היא ... לא בהלם קרב. לפחות לא כזה המוזכר במחקרים. ריח הלוף, ריח הבשר, ריח הדם. לא מכירים את ריח הדם עד שנתקלים בדם. את הנשרים צריך לשאול מהו ריח הדם, את התנים. הבכי של הילד המת. כמו בתאטרון של לוין. המלחמה חורחרה יש מאין. נרקמו קשרים עם ידידים, סוחרי סמים שקיבלו מאתנו מתנה נשק אותו מכרו במחיר מלא לערפאת ... זונות. אני מת יא חארות זה מה שהוא צועק ומת לתמיד. האבק הוא פרגוד המצניע בין מעשי הזוועה שלנו ושל האחרים. כשניתנה הפקודה לצאת לקרב, אחרי ההתאספות, ידעו כולם שהם ילדים מפוחדים. משוגעים מאימה. פיהם יבש. הבל נשמתם מצחין מפאניקה. מכל הילדים שנלחמו יש לו למספר את הילד שלו. הילד שהפך אותו לרוצח. מירב הפסיכולוגית רוצה פרטים. רוצה את התיאור שהוא לא יכול להיזכר בו. הוא לא יכול להיזכר בכדור הראשון ששמע. הוא זוכר את האורז המבוסם שנשים זרקו עליו. אחר כך ילד ששיחק אתו בשוטרים וגנבים, ניסה לירות בו אר. פי. גי, אך הוא ירה קודם. פיני בבירות. עוד מעט ייתקל בזאן זנה. הוא לא קרא אותו. לא יודע ... יפים מהאחרים. להם יש יותר כסף ולכם רק יותר אחים... דרשות הבר מצווה שלכם היו דביליות... ועכשיו אתם מספרים שאתם במלחמה נגד הערבים. קשה להאמין כמה גדולה האהבה שלה לילדיה. אבל המכתב הרי ממשיך למקומות אחרים. פינטו מוכיח שוב בתוך ספר אחד שהוא יכול לשנות סגנון ושפת כתיבה ולשלוט בהם במדויק. כל פרק כתוב ... נכנסת יותר הביתה, היא תהייה לו מגדלור, תקיים טקסים מוזרים תחכה לו שיחזור. שיחזור משוגע אבל שיחזור. במלים היא רוצה להציל ממות והמלים בורחות ממנה. נשכחות. מותו של הילד מוחמד אדורה, עשרים שנה מאוחר יותר, רצועת עזה, מול המצלמות מצליח לסדוק את השכחה. ומבלי שפינטו כותב על זה. מותו של מוחמד אדורה יביא בעוד ...
התעוררות היה או לא היה פסיכולוגית מטפלים יהודים בכי היפנוזה דמות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילד, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילד, איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי טלפוני, אימון אישי לנוער בנושא ילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 17:31:02 - wesi4