ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פרשת ויצא: יעקב נכד לסבא גדול ✔הסבא אברהם צוּוה ללכת: "וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פרשת ויצא: יעקב נכד לסבא גדול
הסבא אברהם צוּוה ללכת: "וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ" [1]. והסבא הלך: "וַיֵּלֶךְ אַבְרָם כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלָיו ה'" [2].

גם הנכד יעקב נע: "וַיֵּצֵא יַעֲקֹב מִבְּאֵר שָׁבַע וַיֵּלֶךְ חָרָנָה" [3]. האם התנועה עברה בירושה?

נכון, הסב והנכד נעו, אבל פרט לעצם התנועה ההבדלים רבים.

אברהם יצא בהנעת צו אלוהי להפיץ אמונה חדשה ולהתחיל להקים עם חדש.

יעקב ברח מאימת אחיו עשיו, בעצת, בעצם בהנחיית, אימו רבקה, החוששת לחייו [4].

הסבא אברהם יוצא עם אשתו ובני משפחתו [5], יעקב הנכד, בבריחתו הוא מתרחק מבני משפחתו.

אברהם הלך מערבה, יעקב פנה מזרחה. אבל לא הכוון בלבד שונה.

אברהם הלך אל הארץ המיועדת, יעקב נטש אותה ארץ מיועדת ועובר לגולה [6].

אברהם מתואר כדמות נכבדה וגדולה: בעל רכוש רב [7], מוערך מאוד על ידי מנהיגים אזוריים [8].

הנכד של סבא ענק זה מתואר: "יַעֲקֹב בְּנָהּ הַקָּטָן" [9].

האמנם יעקב הוא "דמות קטנה"?

יעקב חווה מאבק - אחים כבר בבטן אמו, רבקה: "וַיִּתְרֹצֲצוּ הַבָּנִים בְּקִרְבָּהּ" [10]. הוא יוצא לאוויר העולם שני, כאילו אץ אחר אחיו הבכור ותלוי בו: "וְאַחֲרֵי כֵן יָצָא אָחִיו וְיָדוֹ אֹחֶזֶת בַּעֲקֵב עֵשָׂו וַיִּקְרָא שְׁמוֹ יַעֲקֹב" [11], כאמור לעיל המקרא מכנה אותו קטן, הבן הקטן שאינו מרוצה ממעמדו כשני, מנצל הזדמנות וקונה את מעמד הבכורה מעשיו הבכור: "וַיִּשָּׁבַע לוֹ וַיִּמְכֹּר אֶת בְּכֹרָתוֹ לְיַעֲקֹב" [12].

הרגשת נחיתות זו של יעקב וודאי מועצמת מאוד בהיותו חסר אהבת אב: "וַיֶּאֱהַב יִצְחָק אֶת עֵשָׂו" [13], אין להסיק מכך שיעקב לא זכה לאהבה, להיפך, מודגש שרבקה האם מגלה כלפיו אהבה: "וְרִבְקָה אֹהֶבֶת אֶת יַעֲקֹב" [14]. אבל זו אהבה של אם דומיננטית, כפי שנראה בהמשך, הכופה את רצונה על בנה האהוב. מכאן, אין זה מפליא שהמספר המקראי מתאר את יעקב הקטן כבעל אישיות פסיבית: "וְיַעֲקֹב אִישׁ תָּם יֹשֵׁב אֹהָלִים" [15].

אם דומיננטית ובן פסיבי מביאים את רבקה לפעילות רבה: היא שומעת על כוונת יצחק לברך את בנם הגדול עשיו רבקה אינה מאבדת זמן ומיד מגלה יוזמה ומנחה: "וְעַתָּה בְנִי שְׁמַע בְּקֹלִי לַאֲשֶׁר אֲנִי מְצַוָּה אֹתָךְ" [16]. הסופר המקראי, שאינו מרבה בתיאורים ואפיונים, עושה כאן שימוש בשני ביטויים שמשמעותם ברורה: "שְׁמַע בְּקֹלִי" - ציית לדברי, "מְצַוָּה אֹתָךְ" - דברי אינם בבחינת עצה אלא צו שעליך למלא. אבל, לזכותה של רבקה יש לומר שהיא אינה מתוארת רק כאם שתלטנית, אלא כאם הפועלת כך מתוך אהבה אל בנה אף מוכנה ליטול אחריות מלאה על מעשיו: "וַתֹּאמֶר לוֹ אִמּוֹ עָלַי קִלְלָתְךָ בְּנִי אַךְ שְׁמַע בְּקֹלִי וְלֵךְ קַח לִי" [17].

ואכן, יעקב הבן המסור, ממלא את ציווי אמו כהלכתם: "וַיֵּלֶךְ וַיִּקַּח וַיָּבֵא לְאִמּוֹ" [18]. אבל, עדיין הוא פסיבי, האמא הגדולה מארגנת הכל: "וַתַּעַשׂ אִמּוֹ מַטְעַמִּים כַּאֲשֶׁר אָהֵב אָבִיו. וַתִּקַּח רִבְקָה אֶת בִּגְדֵי עֵשָׂו בְּנָהּ הַגָּדֹל הַחֲמֻדֹת אֲשֶׁר אִתָּהּ בַּבָּיִת וַתַּלְבֵּשׁ אֶת יַעֲקֹב בְּנָהּ הַקָּטָן. וְאֵת עֹרֹת גְּדָיֵי הָעִזִּים הִלְבִּישָׁה עַל יָדָיו וְעַל חֶלְקַת צַוָּארָיו. וַתִּתֵּן אֶת הַמַּטְעַמִּים וְאֶת הַלֶּחֶם אֲשֶׁר עָשָׂתָה בְּיַד יַעֲקֹב בְּנָהּ" [19].

האם איום מפורש על בריאותו ואפילו על חייו, מעורר את יעקב לפעולה?

לא. עשיו, שנפגע מאוד מגניבת הברכה שיועדה לו על - ידי האב יצחק, מגלה רגשות שנאה ומאיים בהריגת יעקב: "וַיִּשְׂטֹם עֵשָׂו אֶת יַעֲקֹב עַל הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּרֲכוֹ אָבִיו וַיֹּאמֶר עֵשָׂו בְּלִבּוֹ יִקְרְבוּ יְמֵי אֵבֶל אָבִי וְאַהַרְגָה אֶת יַעֲקֹב אָחִי" [20], יעקב עדיין אינו יוזם תגובה. האמא האוהבת והדומיננטית מפעילה מיד את סמכותה ומכתיבה את מהלכי בנה הקטן: "וַיֻּגַּד לְרִבְקָה אֶת דִּבְרֵי עֵשָׂו בְּנָהּ הַגָּדֹל וַתִּשְׁלַח וַתִּקְרָא לְיַעֲקֹב בְּנָהּ הַקָּטָן וַתֹּאמֶר אֵלָיו הִנֵּה עֵשָׂו אָחִיךָ מִתְנַחֵם לְךָ לְהָרְגֶךָ: וְעַתָּה בְנִי שְׁמַע בְּקֹלִי וְקוּם בְּרַח לְךָ אֶל לָבָן אָחִי חָרָנָה: וְיָשַׁבְתָּ עִמּוֹ יָמִים אֲחָדִים עַד אֲשֶׁר תָּשׁוּב חֲמַת אָחִיךָ" [21]. יתר - על - כן, בערמה מסויימת, רבקה מתפעלת גם את האב יצחק כדי להרחיק את יעקב מאיומי עשיו: "וַתֹּאמֶר רִבְקָה אֶל יִצְחָק קַצְתִּי בְחַיַּי מִפְּנֵי בְּנוֹת חֵת אִם לֹקֵחַ יַעֲקֹב אִשָּׁה מִבְּנוֹת חֵת כָּאֵלֶּה מִבְּנוֹת הָאָרֶץ לָמָּה לִּי חַיִּים" [22]. "וַיִּקְרָא יִצְחָק אֶל יַעֲקֹב וַיְבָרֶךְ אֹתוֹ וַיְצַוֵּהוּ וַיֹּאמֶר לוֹ לֹא תִקַּח אִשָּׁה מִבְּנוֹת כְּנָעַן" [23].

יעקב עדיין מופעל, אינו יוזם עד שהאב מניע אותו: "וַיִּשְׁלַח יִצְחָק אֶת יַעֲקֹב וַיֵּלֶךְ פַּדֶּנָה אֲרָם אֶל לָבָן בֶּן בְּתוּאֵל הָאֲרַמִּי אֲחִי רִבְקָה אֵם יַעֲקֹב וְעֵשָׂו" [24].

לפי תיאורים אלה, אם יעקב כבר ילד קטן, הוא וודאי אינו מתואר כדמות גדולה כמו הסבא אברהם.

אבל, בל נחפז להכריע.

"האדם אינו אלא תבנית נוף - מולדתו, / רק מה - שספגה אזנו עוֹדָהּ רעננה / רק מה - שספגה עינו טרם שבעה לראות" כתב המשורר [25] ועסק בו בעיקר בהשפעת נוף הילדות על האדם. נראה לי שלא נחטא למשורר אם נשנה מעט ונאמר: "האדם אינו אלא תבנית - נוף משפחתו וילדותו". כלומר, יש תפיסות הבאות להסביר, לפחות חלקים מתפקוד האדם, מהתנהגותו ומתכונותיו, על ידי חוויות - הילדות של האדם. לצורך הדיון הנוכחי נקבל תפיסות אלה כהנחת מוצא.

לפי התיאור עד עתה, עם איזה מרכיבים מהילדות, או עם איזה ניסיון ועם איזה התנסויות יוצא יעקב למרחב החיים?

יעקב יוצא, לחרן כאשר "בצקלונו" תחושה של ילד שני, ילד קטן. הוא חסר אהבת אב, מונע ומופעל על - ידי אם דומיננטית, ומשתף איתה פעולה במעשה רמייה. יחסיו עם אחיו הגדול עוברים ממאבק ברחם ועד גילויי שנאה ואיומים על חייו.

זהו המטען שיעקב יוצא איתו מבאר שבע לחרן, דרך ארוכה מאוד.

יעקב מגיע לחרן.

במפגש הראשון של יעקב עם הרועים הוא מתגלה, ממש מפתיע, כאדם פעיל, יוזם ואף בעל כוח פיזי ניכר: "וַיִּגַּשׁ יַעֲקֹב וַיָּגֶל אֶת הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר וַיַּשְׁקְ אֶת צֹאן לָבָן אֲחִי אִמּוֹ" [26]. ואל ייקל הדבר בעיניך, כי האבן שעל פי הבאר היא אבן גדולה שניתן להזיזה רק בכוח משותף של רועים אחדים: "וַיֹּאמְרוּ לֹא נוּכַל עַד אֲשֶׁר יֵאָסְפוּ כָּל הָעֲדָרִים וְגָלֲלוּ אֶת הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר וְהִשְׁקִינוּ הַצֹּאן" [27].

גם בתחום שבינו לבינה מתגלה יעקב כבעל יוזמה ללא כל חשש. זו אינה דמות שכרוכה אחרי הסינר של האמא שלה: "וַיִּשַּׁק יַעֲקֹב לְרָחֵל וַיִּשָּׂא אֶת קֹלוֹ וַיֵּבְךְּ" [28].

יעקב, מתאהב ברחל במבט ראשון. אבל, זו אהבה כנה שאינה חולפת ועוצמתה אינה פגה:

"וַיֶּאֱהַב יַעֲקֹב אֶת רָחֵל וַיֹּאמֶר אֶעֱבָדְךָ שֶׁבַע שָׁנִים בְּרָחֵל בִּתְּךָ הַקְּטַנָּה" [29].

כידוע לבן מרמה את יעקב ומשיא אותו עם לאה האחות הבכירה של רחל האהובה. אמנם אפשר לראות בתגובת יעקב סימן של תמימות [30], מאידך, עדיף לראות בכך שיעקב מגלה הבנה לתרבות המקום, ומוכן להשקיע שבע שנים נוספות כדי לזכות גם ברחל כדת וכדין: "וַיַּעַשׂ יַעֲקֹב כֵּן וַיְמַלֵּא שְׁבֻעַ זֹאת וַיִּתֶּן לוֹ אֶת רָחֵל בִּתּוֹ לוֹ לְאִשָּׁה" [31].

לקראת סוף הפרשה, יעקב כבר בעל נשים, ילדים ורכוש רב [32]. הוא מגלה שלבן, שכבר רימה אותו פעם אחת, משנה יחסו אליו: "וַיַּרְא יַעֲקֹב אֶת פְּנֵי לָבָן וְהִנֵּה אֵינֶנּוּ עִמּוֹ כִּתְמוֹל שִׁלְשׁוֹם" [33]. בתגובה הוא מתארגן היטב ונוטש את בית לבן עם כל כבודתו, ללא תיאום עם לבן.

לבן מגלה זאת ודולק אחריו, יעקב אינו נבהל אינו נרתע ומבהיר שאת מה שלקח זה שכרו עבור השנים הרבות שעבד אצל לבן: "זֶה לִּי עֶשְׂרִים שָׁנָה בְּבֵיתֶךָ עֲבַדְתִּיךָ אַרְבַּע עֶשְׂרֵה שָׁנָה בִּשְׁתֵּי בְנֹתֶיךָ וְשֵׁשׁ שָׁנִים בְּצֹאנֶךָ וַתַּחֲלֵף אֶת מַשְׂכֻּרְתִּי עֲשֶׂרֶת מֹנִים" [34].

לבן רואה שאין לו ברירה ואז הוא מציע ברית, יעקב מסכים, והם נפרדים בשלום: "וַיִּזְבַּח יַעֲקֹב זֶבַח בָּהָר וַיִּקְרָא לְאֶחָיו לֶאֱכָל לָחֶם וַיֹּאכְלוּ לֶחֶם וַיָּלִינוּ בָּהָר" [35], וַיַּשְׁכֵּם לָבָן בַּבֹּקֶר וַיְנַשֵּׁק לְבָנָיו וְלִבְנוֹתָיו וַיְבָרֶךְ אֶתְהֶם וַיֵּלֶךְ וַיָּשָׁב לָבָן לִמְקֹמוֹ. וְיַעֲקֹב הָלַךְ לְדַרְכּוֹ וַיִּפְגְּעוּ בוֹ מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים" [36].

הדיון הנוכחי מציע להבין את פרשת השבוע, פרשת "וַיֵּצֵא" כמתארת אדם שבילדותו היה אדם סביל, מופעל, לא יוזם וחסר אהבת אב, עובר שינוי ומתפקד כאדם בוגר אוהב, פעיל, יוזם מתחשב שאינו חושש לעמוד על זכויותיו.

ממש זה הקטן, גדול נהיה!!!

איך חל השינוי?

המקרא מתאר לנו מספר התגלויות שיעקב חזה.

לאחר צאת יעקב מביתו וממשפחתו בכוון לחרן הוא מגיע למקום בו הערב יורד והוא מתארגן לשינה. כבר בשלב הזה אנו רואים שינוי. יעקב הבן הקטן שאמו מארגנת בשבילו את העולם כולו, נמצא כעת לבד, הוא צריך לקבל החלטות וליישם אותן בכוחותיו הוא. וההחלטה הראשונה היא:

"וַיִּקַּח מֵאַבְנֵי הַמָּקוֹם וַיָּשֶׂם מְרַאֲשֹׁתָיו וַיִּשְׁכַּב בַּמָּקוֹם הַהוּא" [37].

אבן כמצע לראש? ניסיתם פעם לישון כשראשכם מונח על אבן? האם לא עדיף קש או זרדים עליהם פרושה שמיכה?

אז למה אבן?

יש פרשנויות שונות לכך [38] אני מציע לראות בכך מסר של הסופר במקראי ליעקב החדש. לא עוד נוחיות מפנקת של אמא, לא עוד ישיבה באוהל בתמימות, לא עוד "ראש קטן". יעקב מגיע להכרה שבעולם כדי לשרוד צריך, לא פעם, לוותר על פינוק ונוחיות. יעקב, מבטא במעשה זה מעין סיגוף עצמי כהכשרה למבחנים הבאים. אין לו ברירה הוא לבד בעולם ואם הוא לא יחשל את עצמו, הוא לא ישרוד.

ואז תוך כדי השינה הוא חולם: "וַיַּחֲלֹם וְהִנֵּה סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים עֹלִים וְיֹרְדִים בּוֹ. וְהִנֵּה ה נִצָּב עָלָיו" [39].

מה משמעות החלום הזה? פרשנים מעלים רעיונות שונים, ביניהם יש הרואים בסולם ביטוי ל"מערכת מודרגת של ערכים" [40].

מנקודה זו אני מציע להמשיך.

סולם משמש לעליה או לירידה בעולם הפיזי או בעולם הערכים.

בחלום יעקב המלאכים מתחילים מלמטה: "וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים עֹלִים וְיֹרְדִים בּוֹ". המלאכים מתחילים בעליה, לכן הם למטה, אבל הם עולים אל ראש הסולם. גם יעקב מצוי בראשית "סֻלָּם" ההתפתחות שלו, בראשית דרכו בעולם כבוגר. הוא יכול לעלות ולהתפתח. אבל המלאכים גם יורדים. ליעקב, גם לכל אדם בהתפתחות מעלה יש גם אפשרות של צניחה מטה...

העלייה, ההתרוממות, ההתפתחות של האדם תלויה קודם - כל באמונה, באמונה בכוחו, ביכולתו.

כל עוד אדם מציב לעצמו יעדים, ואם הוא פועל באמונה להגשמתם, סיכוי רב שאכן יעלה ויפרח.

איבוד אמונה, שקיעה באכזבה בייאוש, יצניח את האדם מטה - מטה...

העליה או הירידה אינה כפויה ואינה מקרית היא תלויה באדם, בהכרעתו ובהחלטתו לעלות או לרדת, להתקדם או לסגת.

האלוהים הניצב בראש הסולם מברך את יעקב ומחזק את רוחו: "וְהִנֵּה אָנֹכִי עִמָּךְ וּשְׁמַרְתִּיךָ בְּכֹל אֲשֶׁר תֵּלֵךְ וַהֲשִׁבֹתִיךָ אֶל הָאֲדָמָה הַזֹּאת כִּי לֹא אֶעֱזָבְךָ עַד אֲשֶׁר אִם עָשִׂיתִי אֵת אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי לָךְ" [41]. יגידו מי שיגידו, מה הפלא שיעקב גילה כוחות שלא היו בו, הרי אלוהים שמר עליו!

נכון, כך כתוב: יעקב מקבל את ברכת האל.

אבל, מי שאין אלוהים בקרבו, בנפשו בנשמתו, אלוהים לא יתגלה אליו לא בחלום ולא בחזיון. מי שאין אמונה בלבו לא ימצא אמונה באלוהים וגם לא באדם. אם הוא לא יאמין ולא יפעל הברכה תהיה ריקה. אם ליבו יתמלא אמונה באל ובכוחו הוא, הוא יצליח ויעלה.

אכן, אדם יכול לחפש מקור לחולשותיו ולכישלונותיו בעברו, בילדות המוקדמת ולהאשים בכך את הוריו ותהליכי גידולו והתפתחותו. זו אחת הדרכים גם להצדיק התנהגות ללא קבלת אחריות אישית. סביר שאדם כזה עשוי להישאר תמיד בילדותו למרות שמספר שנות חייו הולך ורב.

העבר מסביר? אולי, במידה מסוימת.

אבל, את העבר אי - אפשר לשנות!

אפשר להבין את העבר.

חשוב להסיק מסקנות ורצוי לממש וליישם לקחים ממנו כדי לתפקד כבוגר אחראי בחברה ובתרבות, וכל זאת באמונה רבה.

הסבא הגדול אברהם יכול להיות שבע רצון מהתפתחות הנכד יעקב. אמנם יעקב אינו דמות בינלאומית כמו הסב, אבל הוא אדם שבחיי יומיום מתפקד היטב [42].

היש תובנה חשובה יותר מזו, מסיפורו של הנכד הקטן לסב הענק בפרשת "וַיֵּצֵא" בה יוצא יעקב אל העולם?

ומאטעלע אומר:

בלי תקווה וחלום

חסר טעם בחיים, זה נכון.

אבל מי שרק מרחף וחולם

מי שרק מצפה

נשאר בדרך

לרוב, פעור - פה.

<><><>

הבהרות ומראה מקום

[1] בראשית יב, א.

[2] שם ד.

[3] בראשית כח, י.

[4] "וְעַתָּה בְנִי שְׁמַע בְּקֹלִי וְקוּם בְּרַח לְךָ אֶל לָבָן אָחִי חָרָנָה. וְיָשַׁבְתָּ עִמּוֹ יָמִים אֲחָדִים עַד אֲשֶׁר תָּשׁוּב חֲמַת אָחִיךָ. עַד שׁוּב אַף אָחִיךָ מִמְּךָ וְשָׁכַח אֵת אֲשֶׁר עָשִׂיתָ לּוֹ וְשָׁלַחְתִּי וּלְקַחְתִּיךָ מִשָּׁם לָמָה אֶשְׁכַּל גַּם שְׁנֵיכֶם יוֹם אֶחָד" (בראשית כז, מג - מה).

[5] "וַיִּקַּח אַבְרָם אֶת שָׂרַי אִשְׁתּוֹ וְאֶת לוֹט בֶּן אָחִיו וְאֶת כָּל רְכוּשָׁם אֲשֶׁר רָכָשׁוּ וְאֶת הַנֶּפֶשׁ אֲשֶׁר עָשׂוּ בְחָרָן וַיֵּצְאוּ לָלֶכֶת אַרְצָה כְּנַעַן וַיָּבֹאוּ אַרְצָה כְּנָעַן" (בראשית יב, ה).

[6] "וַיֵּצֵא יַעֲקֹב מִבְּאֵר שָׁבַע וַיֵּלֶךְ חָרָנָה" (בראשית כח, י). האם זה רק מקרה שאלוהים מודיע ליעקב לשוב לכנען: "וַיֹּאמֶר ה' אֶל יַעֲקֹב שׁוּב אֶל אֶרֶץ אֲבוֹתֶיךָ וּלְמוֹלַדְתֶּךָ וְאֶהְיֶה עִמָּךְ" (בראשית לא, ג). ולמרות זאת, יעקב ירד בעתיד, עם כל בני משפחתו, לגולת מצרים?

[7] "וְאַבְרָם כָּבֵד מְאֹד בַּמִּקְנֶה בַּכֶּסֶף וּבַזָּהָב" (בראשית יג, ב).

[8] "וַיְבָרְכֵהוּ וַיֹּאמַר בָּרוּךְ אַבְרָם לְאֵל עֶלְיוֹן קֹנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ" (בראשית יד, יט), "וַיְהִי בָּעֵת הַהִוא וַיֹּאמֶר אֲבִימֶלֶךְ וּפִיכֹל שַׂר צְבָאוֹ אֶל אַבְרָהָם לֵאמֹר אֱלֹהִים עִמְּךָ בְּכֹל אֲשֶׁר אַתָּה עֹשֶׂה" (בראשית כא, כב).

[9] בראשית כז, טו, מב.

[10] בראשית כה, כב.

[11] שם, כו.

[12] שם, לג.

[13] שם, כח.

[14] שם, כח.

[15] שם, כז.

[16] בראשית כז, ח.

[17] שם, יג.

[18] שם, יד.

[19] שם, יד - יז.

[20] שם, מא

[21] שם, מב - מד.

[22] שם, מו).

[23] בראשית כח, א.

[24] שם, ה.

[25] שאול טשרניחובסקי, "האדם אינו אלא... ", כל כתבי, עמ' 466.

[26] בראשית כט, י.

[27] שם, ה.

[28] שם, יא.

[29] שם, יח, שמת - לב? גם רחל היא הקטנה...

[30] אולי שריד מימי קטנותו?

[31] בראשית כט, כח.

[32] יעקב מתקרב למעמד סבו?

[33] בראשית לא, ב.

[34] שם, מא.

[35] שם, נד.

[36] בראשית לב, א - ב.

[37] בראשית כח, יא).

[38] "עשאן כמין מרזב סביב לראשו שהיה ירא מפני חיות רעות" (רש"י על אתר), "מאבני המזבח שיצחק אביו נעקד עליו" (חזקוני על אתר), "שהיו מוכנות שם לאורחים לאכול ולשבת עליהם" (ספורנו על אתר).

[39] בראשית כח, יב - יג).

[40] "ודרך סלם להיות סמל... והרב רבי שלמה הספרדי [= כנראה שלמה עבן גבירול] אמר כי סלם רמז לנשמה העליונה. ומלאכי אלהים. מחשבות החכמה. ויאמר ר' ישועה, כי טעם סולם שעלתה בו תפלתו, וירדה ישועתו מן השמים" (ראב"ע על אתר). יהודה קיל, ספר בראשית, כרך שני, ירושלים תש"ס, עמ' שיא. "יוצא אפוא שה'סלם' המזכיר והמתחבר לשורש העברי סל"ל (גם אם אינו נגזר ממנו) עשוי לעודד ולתמוך בלגיטימיות של ההצעה שמדובר ב'דרך', ואולי אף לרמז על דרך מסוימת, זו העוברת בין הארץ לבין הגלות, ההליכה בדרך זו לכיוון מקום משכנו של האל, מקרבת את ההולך לאל ואילו הליכה בכיוון ההפוך רק מרחיקה אותו מהאל" (יצחק (איציק) פלג, "מהו ה'סלם' שראה יעקב בחלומו? ", שנתון לחקר המקרא והמזרח הקדום גיליון יד תשס"ד

[41] בראשית כח, טו).

[42] לפחות במסופר בפרשת השבוע.

אנו סבורים שלאחר אברהם מסופר על התנהלות חיי יומיום. המעוניין יכול לקרוא על כך: "פרשת תולדות: מרום העולם לשגרת חיים" באתר: http:/ / motele.wordpress.com
מסקנה תכלית מרמה כוח פיזי תחושה של ילדים לכפור באלוהים מסקנות נפרדים לעודד השקעה חיים פרשת ויצא
איך למצוא את הדרך למצוא תשובה לשאלה? איך למצוא את הנוסחה לפתור שאלה? מה הדרך למצוא את הדרך לפתור את השאלה? איך למצוא נוסחה איך לפתור שאלה? ניתוח תשובה לשאלה, איך לפשט שאלה? איך להבין שאלה? איך להבין את המבנה של השאלה?
איך למצוא את הדרך למצוא תשובה לשאלה? איך למצוא את הנוסחה לפתור שאלה? מה הדרך למצוא את הדרך לפתור את השאלה? איך למצוא נוסחה איך לפתור שאלה? ניתוח תשובה לשאלה, איך לפשט שאלה? איך להבין שאלה? איך להבין את המבנה של השאלה?
...לפתור את השאלה? איך למצוא נוסחה איך לפתור שאלה? ניתוח תשובה לשאלה, איך לפשט שאלה? איך להבין שאלה? איך להבין את המבנה של השאלה? איך למצוא את הדרך לפתור כל שאלה? אליעד כהן מסביר באריכות איך למצוא את הדרך להגיע לתשובה של כל שאלה שעולה בחיים. בהרצאה, הוא לוקח את הצופים למסע של הבנת המבנה הבסיסי של השאלות, ומדגים בצורה מפורטת כיצד לפשט ולהבין אותן. מהו תהליך הניתוח הנכון של כל שאלה? אליעד מתחיל בהסבר שברגע שיש לנו שאלה, הצעד הראשון הוא לוודא שאנחנו מבינים...
מנטורים לכסף, האם אתה יודע כמה כסף מתגלגל בשוק? מניפולציות של מנטורים לכסף, מניפולציות של גורואים לכסף, שיטות איך להתעשר מהר, מסחר באמזון, קורסים דיגיטאלים, איך להיות מיליונר ומהר? מה הדרך הכי טובה לעשות כסף?
מנטורים לכסף, האם אתה יודע כמה כסף מתגלגל בשוק? מניפולציות של מנטורים לכסף, מניפולציות של גורואים לכסף, שיטות איך להתעשר מהר, מסחר באמזון, קורסים דיגיטאלים, איך להיות מיליונר ומהר? מה הדרך הכי טובה לעשות כסף?
...מנטורים לכסף, מניפולציות של גורואים לכסף, שיטות איך להתעשר מהר, מסחר באמזון, קורסים דיגיטאלים, איך להיות מיליונר ומהר? מה הדרך הכי טובה לעשות כסף? האם המנטורים שמוכרים קורסים דיגיטליים באמת עוזרים לך להתעשר? אליעד כהן מסביר לעומק את אחת המניפולציות המרכזיות של אנשים המשווקים קורסים דיגיטליים על התעשרות מהירה, כמו קורסי מסחר באמזון, איביי, או בכל תחום דומה. המניפולציה מתחילה בשאלה שנראית תמימה ופשוטה: האם אתה יודע כמה כסף מתגלגל בשוק הזה מדי יום?...
גלובליזציה / אפקט הפרפר - מהי מהותה של הגלובליזציה? ומהי משמעותה?
...(מלשון גלובאלי, כלל עולמי) היא הקשר העולמי והגלובאלי שיש בין הדברים השונים שקורים בעולם. כאשר מתרחש משבר כלשהו במקום כלשהו בעולם, הדבר הזה משפיע על כל שאר העולם. וכאשר מדינה כלשהי במקום כלשהו בעולם, מצליחה להתקדם ולהתפתח, גם הדבר הזה משפיע על כל שאר העולם. ויש תהליכים מסוימים ואירועים מסוימים שמתרחשים בעולם, שהם כמעט ולא משפיעים על שום דבר אחר, או שההשפעה שלהם היא קטנה מאוד וכמעט ולא מורגשת, ויש אירועים אחרים שהם מורגשים בכל העולם כולו. ובמה הדבר...
סודות המהות, הסוד של חקר מהות המציאות, איך למצוא את המהות של כל דבר? איך להבין כל דבר? לחשוב בחשיבה מופשטת, מפגש בין אנשים, סוף החיפוש, מהות החיים, משמעות החיים, מטרת החיים
סודות המהות, הסוד של חקר מהות המציאות, איך למצוא את המהות של כל דבר? איך להבין כל דבר? לחשוב בחשיבה מופשטת, מפגש בין אנשים, סוף החיפוש, מהות החיים, משמעות החיים, מטרת החיים
...של חקר מהות המציאות, איך למצוא את המהות של כל דבר? איך להבין כל דבר? לחשוב בחשיבה מופשטת, מפגש בין אנשים, סוף החיפוש, מהות החיים, משמעות החיים, מטרת החיים מהי המהות של מפגש בין אנשים? ההרצאה מתחילה בדיון על מהות המפגש בין אנשים, ומתחילה בשאלה מה המשמעות של מפגש בין אנשים? שאלת יסוד זו מתפתחת לכדי חקירה של מהות הדברים, כיצד אפשר לדעת את מהותם ואיך ניתן לחפש אחר המהות של כל דבר. אליעד מציע, כי עלינו להפסיק לחשוב על התשובה הסופית ולבחון את הדרך שבה...
הספר להיות אלוהים - חיפוש האמת באשר היא, ללא העדפת צד אחד, יותר מאשר צד אחר, פלסבו, אפקט פלצבו, חלק 2
הספר להיות אלוהים - חיפוש האמת באשר היא, ללא העדפת צד אחד, יותר מאשר צד אחר, פלסבו, אפקט פלצבו, חלק 2
...2 מה זה אפקט פלסבו ולמה הוא עובד? אליעד מסביר שאפקט פלסבו עובד כאשר האמת מוסתרת בתוך שקר. לדוגמה, אם האדם בריא אך מאמין שהוא חולה, נותנים לו תרופה דמה (פלסבו) שאינה מכילה שום חומר פעיל. האדם מאמין שהתרופה תעזור לו להבריא, ולכן מרגיש טוב יותר, אך למעשה הוא כבר היה בריא מלכתחילה. מה שעזר לו באמת היא הידיעה הפנימית שהוא בריא, אך מכיוון שהיה זקוק לשקר כדי להאמין באמת הזו, הוא קיבל את האמת עטופה בשקר. אפקט הפלסבו פועל רק משום שבתוכו נמצאת נקודת אמת. ל
להשתנות, לעשות שינוי בחיים, האם אני צריך להשתנות? האם אני צריך לעשות שינוי? האם לעשות שינוי בעצמי? האם אני רוצה להשתנות? האם כדאי לא לעשות שינוי? האם לשנות משהו בעצמי? האם לשנות את ההתנהגות? האם לשנות את החשיבה? שינוי חשיבה
להשתנות, לעשות שינוי בחיים, האם אני צריך להשתנות? האם אני צריך לעשות שינוי? האם לעשות שינוי בעצמי? האם אני רוצה להשתנות? האם כדאי לא לעשות שינוי? האם לשנות משהו בעצמי? האם לשנות את ההתנהגות? האם לשנות את החשיבה? שינוי חשיבה
...האם אני צריך לעשות שינוי? האם לעשות שינוי בעצמי? האם אני רוצה להשתנות? האם כדאי לא לעשות שינוי? האם לשנות משהו בעצמי? האם לשנות את ההתנהגות? האם לשנות את החשיבה? שינוי חשיבה האם אני צריך להשתנות או לעשות שינוי בחיים שלי? אחת השאלות המרכזיות שרבים שואלים את עצמם היא: האם אני צריך להשתנות? האם כדאי לי לעשות שינוי בחיים? האם נכון לי לשנות משהו בעצמי, בהתנהגות או בחשיבה שלי? בהרצאה זו, אליעד כהן מסביר את הדרך הפשוטה והברורה ביותר לדעת אם האדם צריך או...
איך לקרוא מהר? איך לפתח קריאה מהירה? איך לקרוא במהירות? קריאה תלת מימדית, שיפור יכולות אישיות, שיפור יכולת שכלית, קריאה צילומית, איך לקרוא יותר מהר? איך לפתח אינטואיציה? איך להבין דבר מתוך דבר?
איך לקרוא מהר? איך לפתח קריאה מהירה? איך לקרוא במהירות? קריאה תלת מימדית, שיפור יכולות אישיות, שיפור יכולת שכלית, קריאה צילומית, איך לקרוא יותר מהר? איך לפתח אינטואיציה? איך להבין דבר מתוך דבר?
...לפתח קריאה מהירה? איך לקרוא במהירות? קריאה תלת מימדית, שיפור יכולות אישיות, שיפור יכולת שכלית, קריאה צילומית, איך לקרוא יותר מהר? איך לפתח אינטואיציה? איך להבין דבר מתוך דבר? מהי קריאה מהירה ואיך היא עובדת? קריאה מהירה היא היכולת לקרוא ולהבין טקסטים בקצב גבוה משמעותית מהממוצע, תוך שמירה על רמת הבנה גבוהה. אליעד כהן מסביר כי העיקרון הבסיסי שמאפשר קריאה מהירה הוא היכולת להבין דבר מתוך דבר. כאשר אדם מסוגל להשלים פערים ולצפות את מה שלא נאמר במפורש בטקסט...
ניהול דיונים, האם דוגמה היא הוכחה? מתי דוגמה היא הוכחה? סוגים של הוכחות, דוגמה או הוכחה, רטוריקה, ויכוחים, לוגיקה, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, הפרט לא מעיד על הכלל, הסקת מסקנות, לכל נברא יש בורא, שום דבר לא נוצר מעצמו
ניהול דיונים, האם דוגמה היא הוכחה? מתי דוגמה היא הוכחה? סוגים של הוכחות, דוגמה או הוכחה, רטוריקה, ויכוחים, לוגיקה, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, הפרט לא מעיד על הכלל, הסקת מסקנות, לכל נברא יש בורא, שום דבר לא נוצר מעצמו
...דוגמה או הוכחה, רטוריקה, ויכוחים, לוגיקה, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, הפרט לא מעיד על הכלל, הסקת מסקנות, לכל נברא יש בורא, שום דבר לא נוצר מעצמו מהו תפקיד הדוגמה בדיון? מתי דוגמה נחשבת להוכחה? במהלך הדיון, נשאלת השאלה האם דוגמה נחשבת להוכחה. המקרה שהוצג הוא בו מישהו טוען שמשהו נכון במאה אחוז מהמקרים, למשל טענה כמו כל היפנים רזים, ואז מישהו דורש הוכחה לכך. השאלה המהותית היא האם הצגת דוגמה ספציפית יכולה לשמש כהוכחה לטענה כללית. אליעד כהן מסביר שבמקרים...
איך לטפל בחולי נפש? לא לתקוף את השואל, האם סבל זה רע? איך לדעת שהרמזור אדום? טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול בהזיות שווא, להבין את השאלה, איך להבין משוגע? לסמוך על מחקרים, איך לנהל דיון? טיפול בחולי נפש, מרגיש מאוים
איך לטפל בחולי נפש? לא לתקוף את השואל, האם סבל זה רע? איך לדעת שהרמזור אדום? טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול בהזיות שווא, להבין את השאלה, איך להבין משוגע? לסמוך על מחקרים, איך לנהל דיון? טיפול בחולי נפש, מרגיש מאוים
...לדעת שהרמזור אדום? טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול בהזיות שווא, להבין את השאלה, איך להבין משוגע? לסמוך על מחקרים, איך לנהל דיון? טיפול בחולי נפש, מרגיש מאוים איך לטפל בחולי נפש בלי לתקוף את השואל? אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם שואל שאלה שנראית תמימה או אפילו מוזרה, כמו מי אמר שסבל זה רע?, הנטייה הראשונית של רוב האנשים היא להניח שהם מבינים בדיוק למה הוא מתכוון, ומיד לנסות לשכנע אותו שהוא טועה או לתת לו הסברים שמסתמכים על הנחות בסיסיות שלהם. אליעד מדגיש...
יש ואין, גם וגם, דבר והיפוכו, להפוך להיות יש, להפוך להיות אין, חיים ומוות, קיים או לא קיים, מודעות עצמית, אובייקטיביות, סובייקטיביות
יש ואין, גם וגם, דבר והיפוכו, להפוך להיות יש, להפוך להיות אין, חיים ומוות, קיים או לא קיים, מודעות עצמית, אובייקטיביות, סובייקטיביות
...והיפוכו, להפוך להיות יש, להפוך להיות אין, חיים ומוות, קיים או לא קיים, מודעות עצמית, אובייקטיביות, סובייקטיביות מה זה אומר שיש ואין בכל דבר? האם אפשר לומר על דבר מסוים שהוא רק יש או רק אין? לפי אליעד כהן, בכל דבר שקיים יש גם את ההיפך שלו. כלומר, כל אירוע בחיים, כל מחשבה וכל רגש מכילים בתוכם גם את תחושת הקיום (יש) וגם את תחושת האי - קיום (אין). אליעד מדגים זאת עם דוגמאות מפורטות ומגוונות, ומדגיש שכדי להבין את זה באופן עמוק, צריך להתבונן ולבחון לעומק...
התמכרות \ כיצד להיגמל \ למה מתמכרים
...- חומריים, רוחניים או אפילו לבני אדם אחרים, כמו כן ארצה להסביר מדוע מתרחש תהליך של התמכרות וכיצד ניתן לא רק להיגמל מהתמכרויות קיימות אלא גם להימנע מהתמכרות עתידית. הרעיון המרכזי בפוסט הוא לסייע לאנשים לפתח מודעות ולהיעזר בה בכדי להבין את עצמם ואת התהליכים המודעים והלא מודעים שמתקיימים בהם. התמכרות מהי מתי בפעם האחרונה קרה לכם שהיה בחייכם משהו מסוים שהתרגלתם אליו ולקחתם כמובן מאליו, והתחלתם להעריכו רק לאחד שאיבדתם אותו? לעתים התמכרות ותלות רגשית מתרחשים...
האם וכיצד ניתן לשלוט במחשבות בצורה פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים?
...לשלוט במחשבות בצורה פשוטה? איך המוח והמחשבות שלנו עובדים? מחשבות. כיצד הן עובדות? האם ניתן לשלוט בהן? כיצד באפשרותו של אדם לבחור על מה לחשוב? דע כי באפשרותך לבחור על מה לחשוב ועל מה לא לחשוב בצורה ממש פשוטה. כאשר אין ברצונך לחשוב על משהו, פשוט אל תחשוב עליו לחלוטין על ידי זה שתחשוב על משהו אחר ופשוט תתעלם מאותה המחשבה הלא חיובית לחלוטין כאילו היא לא קיימת בכלל! המוח של האדם חושב כל הזמן כולל כאשר הוא ישן, מה שבעצם יוצר את החלומות. רק מאחר שלפעמים...
מנטורינג - כוכב נולד ושמו מנטורינג
...עבר אודישנים אצל צביקה אדר ומרגול. למעשה, הוא זה שאחראי ללידתם של יותר ויותר כוכבים ברחבי העולם, מאשר כל דבר אחר. קוראים לו מנטורינג (Mentoring) והוא עונה על הצורך הטבעי ביותר של כל אדם בעולם, ללא הבדל דת, גזע, מין או מיקום גיאוגרפי - מנטורינג עונה על הצורך בהצלחה! אותו זרע פנימי שנמצא בתוכנו ורוצה לצמוח, לגדול, להגשים, להיות, לעשות ולהשיג. מנטורינג, מה שהיה זמין עד לא מזמן רק לאנשי עסקים, מנהלים וקרייריסטים בארהב, או למחפשים רוחניים ברחבי העולם...
EFT - מה זה EFT?
...Freedom Technique, ובתרגום חופשי, טכניקת החופש הרגשי או טכניקת השחרור הרגשי. מדובר בטכניקה מופלאה בפשטותה ומדהימה בעוצמתה, לשחרור חסימות אנרגטיות ולריפוי של מגוון בעיות גופניות ורגשיות כאחד. ניתן לתאר את ה - EFT כסוג של דיקור פסיכולוגי. אלא שאת המחטים מחליפים תיפופים על נקודות מסוימות בגוף - נקודות של המרידיאנים - המהווים את ערוצי האנרגיה לפי הרפואה הסינית. התיפוף מתבצע תוך כדי התמקדות של האדם בנושא בו ברצונו לטפל. EFT, בדומה לקינסיולוגיה ולגישות...
משחררי הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1
...הפסיכואנליטית - חלק 1 מתוך: זמן יהודי חדש: תרבות יהודית בעידן חילוני. עורך ראשי: ירמיהו יובל. ירושלים: כתר, 2007. הקדמה בין הסוציאליזם, תנועה כלל - עולמית שמחוללה היה יהודי שהתכחש לעמו, לבין הציונות, תנועה שקמה כולה למען יהודים, עומדת משנה שהיא ספק תיאוריה מדעית ספק תנועה חברתית ופוליטית, השואפת אף היא לתיקון העולם בדרכה שלה, ומקיימת דיאלוג בלתי - פוסק עם התרבות כולה מזה ועם היהדות מזה. הכל בכל יש בדיאלוג השני: מאפיינים יהודיים, התכחשות ומרד נגד...
סטודנטית במשבר: חייבת הסבה מקצועית! מה נכון לי?
...במשבר: חייבת הסבה מקצועית! מה נכון לי? שלוש שנים תמימות למדה ביולוגיה. תלמידה מצטיינת, שקדנית וחרוצה. רגע האמת הגיע. היא יושבת במעבדה עושה מחקרים. בודקת ולוקחת דמים. ו... לא. זה לא זה! לא מרגש אותה. משעמם. חסרה לה החיות והאקשן אותם היא אוהבת. המגע עם האנשים. הנתינה מהלב. הלכתי ללמוד בלי לדעת מה יצא לי מזה. לא חשבתי שאהיה מתוסכלת ככ. היום אני נחושה. הולכת לעשות הסבה מקצועית! השאלה מה הכי נכון לי? בבדיקת מפת לידה נומרולוגית קבלית - הסבה מקצועית, מתבקשת...
מוות / שכול / אובדן ומשמעות החיים - מהו ערך החיים והמוות?
...וכשאני אומר התמודדות עם מוות, הכוונה להתמודדות עם אובדן, מישהו מת לאדם קרוב משפחה, חבר או כל אחד. ואנשים בלוויה צועקים, איפה אתה? לאן הלכת? וצועקים וזועקים. ואנשים מתחרפנים כשמישהו מת, ומי ששומע אותי עכשיו חושב שהשתגעתי לגמרי וחושבים, מה אם ימות לך מישהו קרוב, ילד, הורה אח, לא תתחרפן? וחושבים שהשאלה מטופשת. ותכף נראה מי המטופש האמיתי. ואנשים בעצם בוכים על האובדן, כל אובדן כלשהו, ובטח ובטח אובדן חיים, ואנשים בוכים ובוכים. והאדם בעצם בוכה על כך שקרה...
התמודדות עם חרדות, פחדים וטראומות
...הם דבר טבעי ואף חיוני בחיי כל אדם לצורך הישרדות, אך ישנם פחדים וחרדות, אשר במקום לשרת אותנו, גורמים לנו להיתקע במקום, להיות משותקים ולא למצות את עצמנו. הפחדים גורמים לנו להגביל את עצמנו ואת חיינו מתוך חרדה שאם לא נעשה כן הם יתממשו, והדבר ממנו אנו חרדים יקרה. אחת מתופעות הלוואי של חיים בפחד, היא חיים בסרט מתמיד אותו אנו יוצרים בראשנו בכל פעם בו מתעוררת בתוכנו החרדה. הסרטים אותם אנו יוצרים עלולים לגרור תופעות כנדודי שינה וירידה בתפקוד בחיים. יחד, נלמד...
אימון משפחתי - שיקום הסמכות ההורית
...קשה של ילדים בשילוב המודל המשפחתי - טיפול דיאדי וטיפול משפחתי, בשילוב הגישה ההתנהגותית הקדמה - רוני בת שנתיים וחצי, צועקת ובוכה, כאשר לא מקבלת את מה שרוצה ואחיה הגדול נאלץ לוותר לה. יאיר בן 5 מסרב לישון במיטתו. שי בן 15 גונב כסף מאמו, חוזר הביתה בשעות מאוחרות, ומסרב לקבל את מרות הוריו. ההורים חוששים כי שותה ומשתמש בסמים. הורים רבים, פונים אליי בבקשה כי אשנה את התנהגות ילדם. אך, למעשה התנהגות ילדנו קשורה גם להתנהגות שלנו, ההורים. עבודה ממוקדת סביב...
עוגן במים סוערים
...במים סוערים פעם אחת לפני הרבה שנים, חיה בכפר קטן בקוריאה ילדה ושמה סול. בקרבת הכפר היה מנזר וסול נהגה ללכת אליו וללמוד, ולאחר שנים של תרגול התעוררה סול לעולם. למרות זאת, סול נשארה בכפרה, גידלה משפחה והפכה עם השנים לזקנת הכפר - זו שבאים אליה לשמוע עצה טובה, מיישבת סכסוכים ובעיקר מקשיבה למר ליבם של האנשים. כשהייתה סול מבוגרת וסבתא לנכדים, נחש הכיש את נכדתה הקטנה והיא מתה. כל הכפר נכח בלוויה שאותה הובילה סול כשהיא ממררת בבכי. הדמעות לא פסקו לזלוג מעיניה...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, מאמן אישי לילדים נוער והורים, מטפל התנהגותי קוגניטיבי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5000 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 15:14:41 - wesi4