ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טיניטוס / עמנואל פינטו ✔מלחמות היו תמיד זרז ליצירה. החל מהעת העתיקה ועד ימינו כמובן. מלחמת טרויה נתנה... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨טיניטוס / עמנואל פינטו
מלחמות היו תמיד זרז ליצירה. החל מהעת העתיקה ועד ימינו כמובן. מלחמת טרויה נתנה השראה ושימשה חומר גלם לאין ספור ספרים ומחזות. אך אם אעבור לימינו, מלחמת העולם הראשונה הביאה גל גדול של יצירות שעסקו במלחמה. מלחמת החפירות הארורה. עשרות ספרים ואין סוף סרטים נעשו על אותה מלחמה.

ב1929 כעשר שנים אחרי המלחמה, פרסם הסופר הגרמני אריק מריה רימרק את "במערב אין כל חדש" החשוב בספרי מלחמת העולם הראשונה. את הסרט "האשליה הגדולה" ביים ז'אן רנואר ב1937. כשנכנסו הגרמנים לצרפת החרימו את כל עותקי הסרט ובמשך שנים נחשב לאבוד עד שאחרי המלחמה נמצא בברלין העותק המקורי. ב1957 ביים סטנלי קובריק את 'שבילי התהילה'. וב1964 ביים ג'וזף לוסי את "למען ידעו ויראו" (KING &COUNTRY) שסיפר את סיפורו של חייל העוזב את החפירות ומתחיל לצעוד אחורנית. הוא מואשם בעריקה ואיש אינו מאמין לו שכל מה שרצה זה להתרחק מרעש הפצצות אותו לא יכול היה לסבול יותר את רעש המלחמה. הבחור הוצא להורג כמובן.

מלחמת העולם השנייה הביאה את אנשי פנפילוב הרוסי, שהיה בארץ סוג של תנ"ך למחתרות. הטייס הקיטע, בית מטבחיים חמש ועד נוטות החסד שיצא לפני כשנתיים. וכמובן המוני סרטים על נפילת ברלין בידי הסובייטים ובעיקר על פלישת בנות הברית ו - טוראי ראיין. אך זה התחיל עם הדיקטטור הגדול של צ'פלין ו - קזבלנקה הרומנטי.

אלו רק היצירות הגדולות ביותר שעלו בדעתי. כל היצירות הללו היו אנטי מלחמתיות בצורה החריפה ביותר שאפשר היה להעלות על הדעת. האם השפיעו כהוא זה על המלחמות או על הדעות באופן כללי? אנשים הנידו ראש, צקצקו בלשון ויצאו למלחמת קוריאה וייטנאם וכל האחרות. אין שום השפעה למעשה האמנות על המלחמה.

המלחמות שלנו התחילו מאוחר, אחרי שנגמרו אלו העולמיות. מלחמת העצמאות הייתה הראשונה. לפניה עקבה הספרות בהולדת הצבר. מלחמת העצמאות העלתה את דמות הצבר החדש. הגיבורים המתים של "הוא הלך בשדות" ו "בערבות הנגב". האחרים חזרו גיבורים פצועי גוף. או אלו שיצאו בשלום מהמלחמה.

הפגועים האחרים לא היו מוכרים או מאובחנים ואיש לא דיבר עליהם, המונח הלם קרב עוד לא היה מוכר. בוודאי שלא בהקשר של מלחמת העצמאות. כל מי שמת במלחמה היה חלק ממגש הכסף. מי שחזר חי היה גיבור.

הפצועים שילמו בגופם. אך מה על הלומי הקרב? איש לא היה יכול להתייחס אליהם ככאלה. הספרות שנכתבה הייתה על גיבורי הפלמ"ח. על אורי ועל דני שיצאו ולא חזרו. ס. יזהר כתב את יצירתו המונומנטאלית 'ימי ציקלג' בת אלף העמודים שמעטים חוץ מחוקרי ספרות הצליחו לצלוח את כולו. גם שם השאלות הפנימיות שעסקו בהן החיילים היו בעיקר שאלות מוסר. מוסר מלחמה. צדקת המלחמה.

יורם קניוק חיכה עשרים שנה אחרי אותה מלחמה עד שכתב ספר שבתחילתו מתואר הגיבור הלום הקרב הראשון בספרות.

המלחמות הבאות, הקטנות, הולידו בעיקר אלבומי ניצחון. לא רק על החוזרים החדשים כותב קניוק, גם על האבלים החדשים., אבל גאה, אולי מהודר. בניגוד לאבל המבויש על נספי השואה קניוק מרמז על משפחת אבל חדשה שנולדה בימים ההם. על הולדת ועד ההורים השכולים הנוסעים יחד לטיולים למקום נפילת הבנים, טיול. צריך היה לחכות את כל הזמן הזה כדי לאבחן את השינויים, לקבל פרספקטיבה.

אחרי מלחמת ששת הימים כתבה גילה אלמגור יחד עם דן בן אמוץ את התסריט לסרט "מצור" לא על חיילים, גיבורים או לא, אלא על התמודדותה של אלמנת מלחמה. נושא שגם הוא לא אוזכר קודם לכן.

על מלחמת יום כיפור נכתבו בעיקר ספרי "עיון" היסטוריה. ניסיון להסביר איך פרצה למה פרצה, מי אשם. כל מלחמה היא נוראה. אך מה היה בה במלחמת לבנון שהביאה יותר כאב מכל המלחמות הקודמות.

מלחמת לבנון הראשונה היא המלחמה שהביאה להתעוררות גדולה מבחינת ההתייחסות האמנותית אליה ואל החוויות הפרטיות של אלו שהיו שם. "עונת הדובדבנים" המוקדם (1991) ובעקיפין "בלוז לחופש הגדול" שהתרחש אמנם בתקופת מלחמת התשה אך ניבא בלא לדעת התייחסויות חדשות לצבא ולמלחמה. בופור, ואלס עם בשיר, לבנון, אלו רק שלושת הסרטים מהעת האחרונה שנעשו על האיש הפרטי, הבודד, באותה מלחמה. וכעת הספר טיניטוס.

עמנואל פינטו, בן 47 היום. פרסם בשנת 2000 את הספר "דניאל" זכה בפרס ביכורים מטעם שר המדע התרבות והספורט. כעת מתפרסם ספרו השני. תשע שנים שלא פרסם ולפי הספר הזה ההפסד הוא של הקוראים. של עולם הספרות בארץ.

טיניטוס היא תופעה המתבטאת בכך שאדם שומע צפצוף או שריקה באוזניו. כל מי ששמע מקרוב פגז מתפוצץ, מי שירה פגז. כולם מכירים את הצפצוף. לרובם זה עובר עם הזמן. למעטים הרעש נשאר קבוע בראשו.

קוראים לו פיני. ייקח זמן עד שנגלה. אנחנו שומעים - קוראים את קולו המספר, בקדחתנות, בבלבול, מנסה להתמקד. קרעי זיכרונות. ידיעה של מה שקרה. הזיכרון מסרב להתעורר רוב הזמן. אבל הוא מספר מה שהוא יודע.

"על מפתן העיר בירות מתי" גם זה שירה בו מת. הם ראו אחד את השני מתים. השני ילד עם אר. פי. ג'י. האם הוא מת באמת המספר? שלא פיזית. מיד בהמשך יסתבר שזה איננו תרגיל כתיבה מפי המת. אפשר להגיד אולי, נשמתו מתה. הילד מת באמת.

מה זוכר צעיר "מת" כשהוא חוזר ממלחמה. אולי זיכרון של חייל כורע, מכנסיו מופשלות והוא מחרבן בשדה קוצים. לזיכרון יש כללים משלו מה הוא משכיח ומה הוא משאיר כתמונת זיכרון. אבל לא רק. הוא זוכר את עיניו של הילד שהרג. את רגע המוות שהיה יכול להיות גם שלו. הוא כמעט הרגיש את מותו מתפשט בגופו שלו. והריחות. השמן השרוף. אבק השריפה. גברים שלא התרחצו שבועיים או יותר. ריח המלחמה. באשת גופם השרוף מזרחן של הלוחמים הפלסטינים.

הוא שומע בכי. כבר עשרים שנה שהוא שומע בכי של ילד. המטפלת שלו טוענת שאין בכי. זה הבכי שלך, אומרת לו מרב הפסיכולוגית. עשרים שנה בטיפול כדי לנסות לא לשמוע את הבכי, המחלה שלו היא הבכי. מירב אומרת שזה הטיניטוס שלו. אין בכי והוא אפילו לא בהלם קרב. לפחות לא כזה המוזכר במחקרים.

ריח הלוף, ריח הבשר, ריח הדם. לא מכירים את ריח הדם עד שנתקלים בדם. את הנשרים צריך לשאול מהו ריח הדם, את התנים. הבכי של הילד המת. כמו בתאטרון של לוין.

המלחמה חורחרה יש מאין. נרקמו קשרים עם ידידים, סוחרי סמים שקיבלו מאתנו מתנה נשק אותו מכרו במחיר מלא לערפאת שירה בו עלינו. אומנו פלנגות יריבות זו לזו. העיתונים הכינו אותנו לקטסטרופה.

הזיכרונות הודחקו. הוא זוכר עקרב שעקץ אותו כשהזיז אבן, אבל לא זוכר את אבני הבזלת השחורות, את נופי לבנון. והוא יודע שבקרוב יתחילו להופיע מודעות אבל על הנופלים. מודעות שידגישו את כאב המשפחות, אך לא של הנופלים. וגם את זה כבר כתב חנוך לוין.

רמז. מרב לא מאמינה שהוא הומו, אבל הוא נמשך לגברים. פגש את סטפן שהזכיר לו את אבשלום. זיכרון מגע של גבר. ז'אן ז'נה שדמותו תחזור בהמשך, כתב ספר על המהפכה הפלסטינית. הוא כותב בפתיחה

"הריני להודיע לקוראים שזיכרונותיי מדויקים, בעובדות, באירועים, בתאריכים" ז'נה יכול לזכור, הוא לא היה חלק מהאירועים. הוא בא להשקיף. גם הפלסטינים שכחו, גם עליהם עבד הדמיון. חייל שנפצע קשה ויודע שהוא הולך למות לא קורא לאביו, לאמו לחברה שלו. "כואב לי, תעשו משהו בני זונות. אני מת יא חארות" זה מה שהוא צועק ומת לתמיד. האבק הוא פרגוד המצניע בין מעשי הזוועה שלנו ושל האחרים.

כשניתנה הפקודה לצאת לקרב, אחרי ההתאספות, ידעו כולם שהם ילדים מפוחדים. משוגעים מאימה. פיהם יבש. הבל נשמתם מצחין מפאניקה. מכל הילדים שנלחמו יש לו למספר את הילד שלו. הילד שהפך אותו לרוצח. מירב הפסיכולוגית רוצה פרטים. רוצה את התיאור שהוא לא יכול להיזכר בו.

הוא לא יכול להיזכר בכדור הראשון ששמע. הוא זוכר את האורז המבוסם שנשים זרקו עליו. אחר כך ילד ששיחק אתו בשוטרים וגנבים, ניסה לירות בו אר. פי. ג'י, אך הוא ירה קודם. פיני בבירות. עוד מעט ייתקל בז'אן ז'נה. הוא לא קרא אותו. לא יודע מיהו. היה או לא היה. ז'נה בבירות וסגנון הספר משתנה. הקדחת מפסיקה. הספר הופך ספר.

ז'נה כבר חולה סרטן. ביקשו ממנו לבוא לכתוב על העיר במצור. לילה קודם מת באשיר ג'ומאיל. ז'נה הלום כדורי שינה. הוא מתארח אצל לילה שהאיד. הוא כבר היה באזור הזה קודם. ברבת עמון כמה ימים לפני אירועי ספטמבר השחור. הוא אוהב את הפלסטינים, הם רכים ויפים בעיניו. הוא נמשך אליהם. עם יהודים הוא לא מוכן אפילו לשכב, גם אם היו רוצים אותו. הוא מתעב את היהודים המאמינים שהם מקדמת הזמן. אבל הוא גם יודע שאם תקום מדינה פלסטינית הוא יתנער ממנה. הוא אוהב את המהפכה.

הם לא קראו אותו, וגם לא יקראו, אך מזמינים אותו לכתוב עליהם ספר. אותו שהפסיק לכתוב כבר מזמן. מלבד איזה מאמר פה ושם. משוררי הפעולה הוא קורא לפלסטינים. כעת המדבר ופרשן המצב הוא ז'נה. הוא נמצא במקום ביום שהישראלים נכנסים לבירות. כך נכנסו הגרמנים לפריז. בירות פותחת את רגליה כמו שפריז נהגה בזמנו.

ז'נה המסורטן והמסויט הוזה. נדמה לו שהוא מזהה בחייל ישראלי מאהב שהיה לו ברבת עמון לפני עידנים. נוצר המפגש בין פיני וז'נה. היה או לא היה. בראשו של מי. מי שמכיר את כתיבתו החלומית פנטסטית של ז'נה לא יתפלא למצוא הדים שלה כאן. פינטו איננו מחקה את ז'נה, אך משהו במורכבות הסגנון יכול להזכיר.

שני הגברים הללו, פיני וז'נה קשורים לנער. כל אחד בדרך אחרת, ז'נה בנער מאהב שאולי לא היה ופיני בנער המת. היהודים מצפצפים על אלוהים שלהם. הם הופכים לילה ליום עם נורי התאורה שלהם. כל הלילה. בירות שקטה. משהו מתרחש ואיש אינו יודע. שקט מדי. רק למחרת מגיעים השמות סברה ושתילה.

במבואות סברה, ואולי שתילה מתמוטט פיני מול עיניו של ז'אן ז'נה. משתגע. כמו דמות מספרו של ז'נה. המפגש הבא בין השניים יהיה לא פחות דרמטי. הפרק השלישי עוסק באמו של פיני "היא" כמו שהוא מכנה אותה. עולה מאלג'יר שהגיעה לערד עד לפני עמוס עוז. משם לבני ברק.

אנחנו משופעים באמהות ממוצא מזרחי כזה או אחר בספרות החדשה. את האימא הזאת בהקשר הזה אי אפשר יהיה לשכוח. היא לא האימא שקוצצת כוסברה כל היום, כמו אמהות ספרותיות אחרות, כלומר, אולי כן אך לא זה המאפיין אותה. היא לא גדולה מהחיים. היא החיים. בכל שנותיה בארץ כמעט ולא למדה לדבר עברית. היא מדברת צרפתית מעורבת בערבית עם כמה מלים בעברית. אבל לפיני היא שולחת מכתב בעברית. היא נלחמת בשפה.

"אני מבקשת שתשמור על עצמך

אני לא אסבול שיקרה לך משהו

שלא תעשה שטויות ותשחק בגיבור

תחזיק מעמד ואל תתפנק עם דיפרסיה

המלחמה נגמרת כשהיא נגמרת"

נתן אלתרמן לא כתב יותר טוב את שירו הסאטירי "מכתב לאימא", אלא שהיא כתבה ברצינות.

במכתב אחר היא כותבת לו באהבה גדולה, לו אבל גם לאחיו, היא כותבת בלשון רבים "... אתם מכוערים, ואם לא מכוערים לפחות פחות יפים מהאחרים. להם יש יותר כסף ולכם רק יותר אחים... דרשות הבר מצווה שלכם היו דביליות... ועכשיו אתם מספרים שאתם במלחמה נגד הערבים. " קשה להאמין כמה גדולה האהבה שלה לילדיה. אבל המכתב הרי ממשיך למקומות אחרים.

פינטו מוכיח שוב בתוך ספר אחד שהוא יכול לשנות סגנון ושפת כתיבה ולשלוט בהם במדויק. כל פרק כתוב אחרת.

"היא לא היססה לחקות סגנונות שקראה אצל אחרים, שאלה מן הצרפתית המוכרת אל העברית שנפתחה בפניה והיא כובלת, מרובעת, סולדת מקישוטים. היא שכללה את תנופתה כמו אצן או שחיין. בחרה בסגנון אחד והחליפה אותו באחר. תוך כדי תנועה ובלי מאמץ מיותר"

על אמו הוא כתב. על "היא" כמו שהוא קורא לה, אבל מנסח בדיוק את כתיבת הספר. היא שמשתגעת. שלוקחת על עצמה את האשמה שהיא אחראית לשיגעון של בנה. אצל גרוסמן אישה בורחת מבשורה, אצל פינטו היא יוצאת למרפסת ולא נכנסת יותר הביתה, היא תהייה לו מגדלור, תקיים טקסים מוזרים תחכה לו שיחזור. שיחזור משוגע אבל שיחזור. במלים היא רוצה להציל ממות והמלים בורחות ממנה. נשכחות.

מותו של הילד מוחמד אדורה, עשרים שנה מאוחר יותר, רצועת עזה, מול המצלמות מצליח לסדוק את השכחה. ומבלי שפינטו כותב על זה. מותו של מוחמד אדורה יביא בעוד שנים יצירות על עזה, על המחסומים, על שמירת ערי אויב.

אי אפשר לי לכתוב "על" הספר אלא רק מתוך הספר. המחנק גדול לי מדי. הספר נפלא ונורא. אי אפשר להגיד נפלא. אין לי בזיכרון עוד ספר שמצליח להעביר את זיכרון המלחמה. את המלחמה לא כזיכרון. כחלק לא נגמר אף פעם בחיי הגיבור.

פינטו מזכיר בספרו יוצרי תרבות אחרים שאינם מגיבורי הספר כמו ז'אן ז'נה אך הוא משתמש בהם כסמלי תרבות. בין אם זה ז'ק ברל או פינה באוש ואחרים. ואם התכוון או לא הוא מתייחס בעקיפין גם לספרו של לשם "אם יש גן עדן" ששימש בסיס לסרט בופור. לא באופן ישיר, אך המשפט חוזר כמה פעמים בפרק השלישי. לא, הוא לא מנפנף בשמות, הוא משתמש בהם נכון.

יגידו עוד ספר שמנציח את החייל הישראלי הפחדן. רק אטומי לב יגידו. רק מי שלא יקרא את הספר עצמו אלא רק את מה שכתוב על הספר. מזעזע את הנשמה.

הספר על כל פרקיו וצורת הכתיבה המשתנות הוא מהפנט. אם בהתחלה אכפת לנו מפיני, רק מפיני שלבנו יוצא אליו הרי שבהמשך פינטו מצליח לגרום ולהפוך גם את ז'נה לדמות עשירה ונוגעת. בניגוד לז'נה פינטו כותב באופן צלול מאוד. כל משפט חצוב ועומד במקומו. אין צורך לחזור אחורנית ולקרוא שוב קטעים כדי להתחבר, כמו אצל ז'נה, לפעמים.

העובדה שפינטו הצלי להפוך את ז'נה לדמות חזקה כל כך, המחלק את הספר עם פיני היא מלאכת מחשבת. ואז מופיעה האם. היא שתישאר כמו זיקוק ספרותי נוצץ.
אשליה רומנטי אויב אישה שינוי זהות מינית לשנות זהות מינית טיפול המרה תנועה להתמקד דמות דמיון
הפליליסטים / עורך דין / סנגור / קטגור - איך להיות עורך דין / סנגור / קטגור טוב?
...דין סנגור קטגור טוב? סנגוריה, פירושו לנסות למצוא את הטוב שבדבר. וקטגוריה, פירושו לנסות למצוא את הרע שבדבר. הקטגור תפקידו למצוא את הרע שיש באדם ולהרשיע אותו. והסנגור תפקידו למצוא את הטוב שבאם ולזכות אותו. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי סנגור טוב חייב להיות גם קטגור טוב וקטגור טוב חייב להיות גם סנגור טוב. מדוע? כי המהות של סנגוריה ושל קטגוריה, היא אותה המהות. ורק מי שהוא מסוגל לקטרג, רק הוא מסוגל לסנגר ולהפך. ונסביר: קטגוריה פירושו למצוא את החיסרון שיש...
זוגיות, רוצה את מי שלא רוצה אותי, חסרונות בבן זוג פוטנציאלי, דייטים, הכרויות, להכיר בן זוג, להכיר בת זוג, למצוא זוגיות, תכונות של בן זוג, להתאהב, חסרונות בזוגיות
זוגיות, רוצה את מי שלא רוצה אותי, חסרונות בבן זוג פוטנציאלי, דייטים, הכרויות, להכיר בן זוג, להכיר בת זוג, למצוא זוגיות, תכונות של בן זוג, להתאהב, חסרונות בזוגיות
...רוצה את מי שלא רוצה אותי, חסרונות בבן זוג פוטנציאלי, דייטים, הכרויות, להכיר בן זוג, להכיר בת זוג, למצוא זוגיות, תכונות של בן זוג, להתאהב, חסרונות בזוגיות למה אני רוצה דווקא את מי שלא רוצה אותי? תופעה נפוצה ביחסים ובזוגיות היא שאדם מוצא את עצמו נמשך ומעוניין דווקא באנשים שלא רוצים אותו, בעוד שכאשר מישהו מביע בו עניין, המשיכה הזו נעלמת. אליעד מסביר שתופעה זו נפוצה אצל אנשים רבים והיא נובעת מתהליכים פסיכולוגיים עמוקים. הוא מדגים זאת באמצעות מקרה של...
הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
...איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת? ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו, כיצד אפשר לגרום גם לילד קטן, להתחבר רגשית ושכלית (לפי יכולת הקיבולת השכלית שלו), לכל רעיון, מעולמם של המבוגרים? כי כל אחד רוצה, שהילד שלו יצליח. וכדי להצליח, לפעמים צריך לחשוב בצורה בוגרת. וההורה מנסה ללמד את הילד שלו את צורת המחשבה הבוגרת. אבל יש פער, בין צורת המחשבה הבוגרת, לבין יכולת ההכלה של הילד. כי האדם הבוגר, לא הפך להיות אדם בוגר ביום אחד. ואף אחד לא נהיה הורה...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 6
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 6
...בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 6 מהי הבחירה החופשית? האם יש בחירה חופשית? החלק שממשיך להסביר את נושא הבחירה החופשית מתחיל במסקנה על כך שלבסוף האדם מבין שאין לו בחירה, וכל תהליכי החיים הם תוצאה של הוויה אחת שמניעה את כל השאר. לדוגמה, ישיבה על כיסא היא חלק ממעגל אין - סופי של תהליכים שמתרחשים בכל רגע. מאותו רגע שבו האדם מבין שאין לו שליטה, הוא מתחיל לראות את עצמו כחלק ממערכת גדולה יותר...
טיפול רגשי, שיטת הילד הפנימי, טיפול קוגניטיבי, ריפוי הילד הפנימי, ריפוי עצמי, הילד הפנימי שבי, מדיטציית הילד הפנימי, פסיכותרפיה, הילד הפנימי שבי, הילד הפנימי הפנימי, שיטות טיפול, פסיכולוגיה
טיפול רגשי, שיטת הילד הפנימי, טיפול קוגניטיבי, ריפוי הילד הפנימי, ריפוי עצמי, הילד הפנימי שבי, מדיטציית הילד הפנימי, פסיכותרפיה, הילד הפנימי שבי, הילד הפנימי הפנימי, שיטות טיפול, פסיכולוגיה
...הילד הפנימי, פסיכותרפיה, הילד הפנימי שבי, הילד הפנימי הפנימי, שיטות טיפול, פסיכולוגיה מהם העקרונות של טיפול ריגשי ושיטת הילד הפנימי? ההתחלה של הטיפול הרגשי בשיטת הילד הפנימי כוללת גישה שמבוססת על עבודה עם הילד הפנימי של המטופל. עיקר השיטה הוא לעזור לאדם לזהות את הקשר בין מצבים רגשיים בהווה לבין חוויות שקרו לו בילדותו. כל בעיה רגשית או חוויה בעייתית של האדם כיום, יכולה להתפרש כתגובה לאירועים או לתחושות שהיו לו בילדות. כלומר, לעיתים, הקשיים הרג
אושר מזויף - מהו סוף המרדף אחרי אושר מזויף? איך הוא מוביל אל אושר אמיתי?
...אמיתי? מי שיתבונן בעניין יראה, כי בני אדם רבים רודפים אחרי שטויות. והמרדף של האדם אחרי שטויות, מכלה את כוחו של האדם. והדבר דומה לאדם שינסה לתפוס בידו את אלומות האור שנכנסות דרך החלון. שכאשר האדם יפתח את היד לאחר מכן, הוא יראה שאין בה כלום. והדבר דומה גם לאדם משוגע שרץ בשוק עם יד סגורה. וכל אחד נדמה לו שהנה האדם הזה יש לו את מה שהוא צריך. ואז בני האדם רצים אחרי המשוגע. עד שבסופו של דבר כשהוא פותח את היד, הם מגלים שהם רצו לחינם. וכל המרוץ של האדם אחרי...
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
...השכל, דעות שונות האם הלוגיקה והשכל האנושי יכולים לברר את האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם השכל האנושי והלוגיקה יכולים לשמש ככלים לברור האמת האובייקטיבית. אליעד מציג את ההיגיון האנושי וטוען שבניגוד לאמונה המקובלת, השכל הוא לא אמצעי מושלם לגילוי האמת. הסיבה לכך היא שלכל האנשים בעולם יש אותו מנגנון שכלי, ובכל זאת הם לא מצליחים להגיע להסכמה מלאה אפילו על דבר אחד. הוא מדגיש שגם כאשר אנשים מסכימים על משהו, תמיד קיימת האפשרות לחשוב על ההפך הגמור...
סיבה ותוצאה, סיבתיות, האם הרגע הזה הוא תוצאה של הרגע הקודם? האם כל רגע הוא בפני עצמו? האם מה שקרה ברגע הקודם, מחייב את מה שקורה ברגע הזה? ואיך זה קשור לבריאת העולם יש מאין? מהי חוויית הזמן? למה הרגע הנוכחי הוא כפי שהוא? מה המשמעות של סיבתיות?
...הרגע הזה הוא תוצאה של הרגע הקודם? האם כל רגע הוא בפני עצמו? האם מה שקרה ברגע הקודם, מחייב את מה שקורה ברגע הזה? ואיך זה קשור לבריאת העולם יש מאין? מהי חוויית הזמן? למה הרגע הנוכחי הוא כפי שהוא? מה המשמעות של סיבתיות? האם הרגע הזה הוא תוצאה של הרגע הקודם? בשיחה עם היועץ המומחה אליעד כהן עולה שאלה מרכזית שעוסקת בנושא הסיבתיות: האם כל רגע נתון הוא תוצאה הכרחית של הרגע הקודם, או שכל רגע עומד בפני עצמו ללא תלות ברגעים הקודמים? המשתתף תוהה לגבי הרגע הנוכחי...
איך להעביר מסרים? משמעות המילים, איך שתחליט? איך שתרצה? איך שנראה לך נכון? אם תתחרט, אם תשנה את דעתך, כישורי שיחה, איך להעביר מסרים? איך לנסח משפטים? איך להסביר את עצמך? באיזה מילה להשתמש? NLP, לשתול מחשבות
איך להעביר מסרים? משמעות המילים, איך שתחליט? איך שתרצה? איך שנראה לך נכון? אם תתחרט, אם תשנה את דעתך, כישורי שיחה, איך להעביר מסרים? איך לנסח משפטים? איך להסביר את עצמך? באיזה מילה להשתמש? NLP, לשתול מחשבות
...את דעתך, כישורי שיחה, איך להעביר מסרים? איך לנסח משפטים? איך להסביר את עצמך? באיזה מילה להשתמש? NLP, לשתול מחשבות מה ההבדל בין לומר מה שתחליט למה שנראה לך נכון? אליעד כהן מסביר בהרצאתו את חשיבות הניסוח המדויק של משפטים כאשר רוצים להעביר מסרים באופן אפקטיבי. הוא מתחיל בדוגמה שבה מישהו שואל אותך: מה אתה רוצה שאני אעשה? ואתה עונה לו: מה שתחליט זה בסדר מבחינתי, או לחלופין: מה שנראה לך נכון זה בסדר מבחינתי. במבט ראשון, נראה לכאורה שאין הבדל משמעותי, אך...
האם הכל תלוי בהגדרות? האם זה שחור או לבן? האם אין תשובות מוחלטות? האם הכל יחסי? האם הכל בעיני המתבונן? האם למטבע יש שני צדדים? האם יש תשובות מוחלטות? הנחות היסוד של השאלה, שאלות טיפשיות, שאלות לא נכונות
האם הכל תלוי בהגדרות? האם זה שחור או לבן? האם אין תשובות מוחלטות? האם הכל יחסי? האם הכל בעיני המתבונן? האם למטבע יש שני צדדים? האם יש תשובות מוחלטות? הנחות היסוד של השאלה, שאלות טיפשיות, שאלות לא נכונות
...האם הכל בעיני המתבונן? האם למטבע יש שני צדדים? האם יש תשובות מוחלטות? הנחות היסוד של השאלה, שאלות טיפשיות, שאלות לא נכונות האם הכל באמת תלוי בהגדרות? אליעד כהן מסביר בשיחה זו, שכאשר אדם שואל שאלה ומבקש תשובה חד - משמעית, לעיתים הוא מקבל תשובה שזה תלוי. למשל, השאלה האם הכוס מלאה או ריקה, ניתן לענות שהיא חצי מלאה או חצי ריקה, תלוי בפרספקטיבה. אבל כאשר השואל מתעקש שהוא רוצה תשובה ברורה של שחור או לבן, עולה הטענה שהתשובה תלוי מבוססת בעצמה על הנחות יסוד...
דפוסי חשיבה. איך לשנות בקלי קלות? האם אתה אוהב את עצמך מספיק? חלק 2
...חלק 2 המשך מכאן: כיצד ניתן לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות בקלי קלות ? האם אתה אוהב את עצמך מספיק ? חלק 1. איך כל זה קשור? כי אכן באפשרותך לגרום לעצמך לרצות להשתפר וזאת על ידי ביצוע של פעולות קטנות הפשוטות ביותר והבסיסיות ביותר שהן אומנם אכן פשוטות וקלות לביצוע. לא רק כמו לקחת כוס מים מהברז כמו שהזכרנו בהתחלה, אלא הן קלות לביצוע וליישום כמעט כמו לנשום אויר. ולהיכן אנחנו מגיעים מכאן? מכאן אנחנו חוזרים לפעולה הבסיסית ביותר שהכי קל לעשות אותה והיא לרצות...
מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? חלק ג'
...הגענו לחלק האחרון של המאמר מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? . החלק שבו נבדוק מהן הדרכים שבאמצעותן ניתן לשנות אמונות. אילו פעולות ביכולתנו לעשות על מנת לשנות את האמונה המגבילה שלנו באמונה חיובית שתקדם אותנו למחוז חפצנו? חלק זה מציע כמה רעיונות טובים שהוכיחו את עצמם כעובדים: 6 דרכים עיקריות לשינוי אמונה בדרך אל הצלחה גדולה יותר: איך משנים אמונה בדרך אל הצלחה? 1. הצהרות לאחר שהפכנו להיות מודעים לאמונתו המגבילה והחלטנו לוותר על הרווח שלנו מלהחזיק בה, עלינו...
חלומות - מרדף בחלום
...רבים בא ליידי ביטוי סמל המרדף, כאשר בדרך כלל מדובר בחולם הבורח ממשהו המאיים על חייו: חיה, אדם או אירוע שמותירים בו תחושת איום ופחד. הבריחה בחלום תתאר בריחה מדבר מה איתו החולם מתקשה להתמודד במציאות שמחוץ לחלום, כאשר ברוב המקרים המלצת החלום היא להפסיק לברוח ולהתמודד עם הבעיה פנים אל פנים במקום להפנות אליה את הגב. על פי רוב, הדמויות המופיעות בחלום מתארות צדדים שונים בנפשו של החולם הבאים ליידי ביטוי בחלום: חיה ממנה בורח החולם תתאר צדדים נמוכים איתם מתקשה...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8. הספר להיות אלוהים, חלק א עמוד 75 אנחנו הבנו שבשורש הכל אחד, מה זה אומר? שזמן ומקום זה אחד. שבסוף הכל מתנקז לזמן ומקום, הזמן מתנקז לרגע והמקום לנקודה, והם מתנקזים לאחד. עכשיו שים לב, שההבנה הזאת באה לידי ביטוי ביום יום. אתה חושב, היכן החנווני חווה שהכל זה אחד? בכל פעם שיש לאדם ספק, והוא מבין שזה לא משנה, זה...
לרצות את המציאות בשלמות - איך לשלוט ברצון העצמי?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על לרצות את המציאות בשלמות - איך לשלוט ברצון העצמי?. לרצות את המציאות בשלמות - איך לשלוט ברצון העצמי? הפעם אשיב על שאלה שנשאלתי, איך אפשר לרצות את המציאות בדיוק כפי מה שהיא? מה זה אומר? כפי שהסברנו, ככל שאתה רוצה את המציאות כפי שהיא טוב לך יותר אם לא תרצה את המציאות, יהיה לך רע, ולא משנה מה שתעשה. והאדם מבין שהוא צריך לרצות את המציאות כדי להרגיש טוב אבל הוא לא יודע איך לעשות את זה? והשאלה שהאדם באמת...
אסטרולוגיה - מעל המזל או מתחתיו?! חלק 2
...או מתחתיו ?! חלק 1. האם ניתן לשנות גורלו של אדם? כי אם נגזרה עליו גזירה בבואו לעולם כיצד ניתן לשנותה? יותר מכך, האם יש מזל לישראל או שעם ישראל הם מעל המזל? חזל הקדושים נותנים לנו מבט מעמיק על הנושא. בתלמוד (שם) במסכת שבת (דף קנו עא) ישנה מחלוקת בין התנאים בסוגיה זו: איתמר: רבי חנינא אומר מזל מחכים מזל מעשיר ויש מזל לישראל. רבי יוחנן אמר אין מזל לישראל... ואף רב סבר אין מזל לישראל. אחת הראיות שהגמרא מביאה לדעת רבי יוחנן שאין מזל לישראל הוא מאברהם...
לרזות ולרדת במשקל - רוצה לרזות ולא מצליח / ה
...ה אני באמת כל כך רוצה! למה זה לא מצליח לי? מי מאיתנו לא שאל את עצמו לפחות פעם אחת את השאלה הזו? איך זה שאנחנו רוצים לעיתים להשיג משהו או לעשות שינוי וזה לא קורה? הפער שבין הרצון לבין המציאות יכול להיות מאד מתסכל. שינוי הוא מושג שטומן בחובו התחלה חדשה, התנהגות אחרת. אז מה יש בו בשינוי שמצד אחד אנחנו רוצים בו ומצד שני קשה לנו כל כך להשיגו? כמו לדוגמה שינוי הרגלי אכילה... האם חשבתם לעשות שינוי בהרגלי האכילה שלכם? אולי לרזות? אולי לאכול בצורה יותר מסודרת...
עשייה אמיתית - מהי תכלית העשייה?
...בחיי היום יום כמו טייס אוטומטי, אומרים לו העיקר תעשה והוא מצידו עושה. אבל, לא תמיד ברור לאדם אם הוא בכלל מתקרב לתכלית הסופית שלו והוא עושה את הדברים מתוך חוסר הבנה למה מעשיו מובילים אותו. אדם שעושה מעשים בלי לשפוט לאן זה יוביל אותו וחי בתוך דמיונות שווא שזה יוביל אותו והוא אפילו לא יודע לאן, חי בתוך בועה שקרית שעתידה להתנפץ לו בפניו. זה לא חכמה לשמוע מה אנשים אחרים חושבים, הם לא חיים את האדם, הם חיים את עצמם. האדם צריך להיות עצמאי במחשבה של חייו...
זן בודהיזם / זאזן - אודות המושג "תרגול"
...הבודהיסטית. אחרים משתמשים במילה אימון. הסימנייה הסינית שהמילה הזו מתרגמת היא שנקראת Syu או Shu. הסימנייה שבכתביו של דוגן בדרך כלל צמודה לסימנייה הזו היא שנקראת Syo או Sho. הפירוש של הוא טיפוח וגם תרגול שחוזר על עצמו והפירוש של הוא מימוש או הגשמה. את הצירוף הזה תרגמתי עד כה כתרגול התעוררות. לאחר מחשבה ארוכה ובחינה נוספת של המשמעות של הסימניות האלה החלטתי לשנות את התרגום הזה לתרגול והגשמה - במובן העמוק קל יותר להבין באמצעות המילים האלה את הכוונה של...
סגירת מעגל - הסתער על הבעיה כאילו אין מחר
...מחר כפי שהתבאר, כאשר האדם מדבר בעקיפין או מסביר את עצמו בעקיפין ולא מתמודד ישירות עם הבעיה אזי הבעיה נשארת. וכאן אפשר להוסיף ולומר שהבעיה מתעצמת ומוסיפה על עצמה עוד בעיות. וכעת נחקור את העניין הזה ונברר את שורש הבעיה לעומק חדש. כאשר האדם לא מתמודד ישירות עם הבעיה ומדבר עליה בעקיפין ומתייחס לדברים החיצוניים לבעיה ומפחד להתמודד עם הבעיה ישירות, אזי שהבעיה לא רק נשארת אלא מתעצמת ומוסיפה על הבעיה עוד בעיות נוספות, וגם גורמת לבעיות להעמיק במקום להיפתר...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, אימון אישי לזוגיות, הדרכה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 19:32:14 - wesi4