... צוה אתם יום השמיני, או רשי, שמיני למילואים, הוא רח ניסן שהוקם בו המשכן, יום שנטל עשר עטרות יום השמיני, יום גדול, יום שמח
וקדוש עד מאוד. ביום זה לוקחים נדב ואביהוא, כחלק מעבודתם, אש זרה אשר לא ציווה ה, הייתכן? מסביר ר נתן את מעשיהם של נדב ואביהוא. וזה בחי פגם נדב ואביהוא שהקריבו אש זרה ביוםשנתחנך המשכן שהוא בחי היכל
הקודש הנל. כי הם הי צדיקים גדולים ונוראים מאד מאד כשרזל. ומחמת שראו את המעשה הרע שנעשה ... עכ סברו שעתה שהוקם המשכן וירדה השכינה לישראל ונעשה תיקון נפלא בכל העולמות מה שלא היתה כזאת מימות עולם. כמובא בזוהק מעוצם
קדושת מעלת הארת יום
קדוש ונורא ההוא שהוקם בו המשכן שנטל עשר עטרות. והאיר בו אור הגנוז וכו. עכ סברו שעתה העת ... לאנשי רשע שהם בחי ערב רב לקלקל עוד. עכ הקריבו אש עם קטרת שלא בזמנה וכוונתם בודאי היה לטובה שרצו לעורר עיז אש המשפט הנל
בקדוש יתירה באופן שהרשעה כולה כעשן תכלה אז. כי זה ידוע שאין. שום דבר שמברר הטוב מעמקי ... ידעו, בני אהרון, עי אש הקטרת, המסוגל לברר, הטוב ולבער ברע, יבררו המוץ מהתבן בעם ישראל, יתרה מכך גם יבערו הרע. המטרה
מקדשת את האמצעים, חשבו נדב ואביהוא, עכ הקריבו אש זרה, אשר לא ציווה ה. עשייה זו מטרתה טובה, ... איננו יותר בגלותו, כי אם בגאולתו. הסכנה הגדולה, להיות העשיה, כעשית נדב ואביהוא, עשיה אשר אינה נכונה אך למרות זאת, בקרובי
אקדש. הדרך לעשיה הנכונה, מגיע ממקום החיבור, כאשר החיבור הינו נכון ובטוח, מכאן ניתן לברור ... קשה לקיים. עכ צריכין לעשות מהתורות תפלות להתפלל להשי לזכות לילך ולקיים כל הדרכים והעצות שבכל תורה ובפרט בענין זה של היכל
הקודש דהיינו לקרב נפשות להשי. שכל מי שרוצה להתקרב להשי באמת מחויב לעסוק בזה כפי מדריגתו וכנל. עם ישראל זקוק, להנחיה, לכיוון. הליכה לאשר חפצתי עשיתם, לא, לרוב זבחכים. אשר חפצתי עשיתם זהו בקרובי
אקדש.