... כוחות מנוגדים ביותר, ולכן נבחין בכל אות מאלה ערכים בעלי קצוות המייצגים כוחות מנוגדים, ממש הפוכים זה מזה. ק - מה סודך? האות ה - 19 היא האות ק אות המבטאת
קדושה. ערכה בגימ הוא 100. היא הרחבה של האות א והאות י המסמלות דברים רוחניים ברמה גבוהה במיוחד. יש הרואים את האות ק כשילוב של שתי אותיות: אות כ ואות ו. יחד ערכן 26 הרומזות לשם הויה בה. הוא השם המיוחד
בקדושה כפי שהמלאכים למעלה
מקדשים את שמו:
קדוש קדוש קדוש ה צבאות, מלוא כל הארץ כבודו (ישעיה ו ג) ערך האות ק הוא 100. כפי שידוע המספר 10 מסמל
קדושה כפי שנאמר: כל בי עשרה שכינה שריא. והמספר 100 הוא כפולה של 10, 10 פעמים! זה הגיל שהיה אברהם בזמן שנולד יצחק בנו. זה מספר הברכות שיהודי מברך בכל יום, והן עשר ספירות שכל אחת מחולקת לעשר ספירות סהכ 100. האת ק הרומזת
לקדוש, ומאידך גיסא היא מבטאת חיקוי זול ופשוט, כמו קוף בבני אדם, רומזת לדרך האדם בעולם הזה. יש הרואים בה חיבור של 2 אותיות ז וגם ר היוצרים את המילה: זר. מילה זו ... עבודה זרה וכד. גם רגלה יורדות אל מתחת קו הבסיס של האותיות, כביכול אלי קבר... הרי לפנינו ניגודי משמעויות. לפני האדם עומדות שתי דרכים: הדרך של עליה במעלות
הקדושה, להגיע לפסגות רוחניות, ומאידך גיסא יכול אדם לחיות את חייו ללא ערכים כמצוות אנשים מלומדה, המבזבז לריק את ימיו בשיטות חסרות ערך והרי הוא רק מחקה... אומרים שזו ... ה וגם ק הרומזות כי הקבה שבר ופתח מקום פתוח לבעלי התשובה להימלט מעולם הרשע ולהיכנס אל עולם התשובה. כביכול הרשע והקבה מחוברים זה לזה באותה אות באות ק הרומזת
לקדושה, וגם רומזת לרשע, או לאדם העושה את עצמו כאילו נראה על פניו עושה מעשים הגונים אולם הרשעות בקרבו... וגם רומזת לתהליך של תיקון המידות וחזרה בתשובה. החוטא מחליט ... הדבר בולט כאשר רוצים להגות את השם א לוהים ונוהגים להחליף את האות ה באות ק ולבטא כך את השם א לוקים וכן אותיות ה בשם הויה יש המבטאים: יוד קי ואו קי המושג
קדוש מתייחס לכל דבר גשמי המעלים אותו לדרגה נשגבה, למטרה רוחנית. השימוש בו הוא לצרכים נעלים. היכולת של האדם לשלוט ביצריו ועל תאוותיו, ולצמצם עד למינימום האפשרי יוצרת את
קדושת האדם. האותיות צ וק סמוכות זו לזו לבטא כי הצדיק שולט ביצריו, טהור ונעלה במוסריותו, דבק בדרכיו של הבורא כך מגיע הוא לדרגת
קדושה. כך ראינו גם אצל אלישע הנביא: ותאמר אל אישה (לבעלה) הנה נא ידעתי כי איש א לוקים
קדוש הוא (מלכים ב ד ט).
הקדושה נבחנת לא עי מניעה מוחלטת מעולם החומר ועולם היצרים אלא עי צמצום בדברים המותרים לנו.
קדש עצמך במותר לך (יבמות כ עא) (זהו הדבר המביא את האדם לרמה של
קדושה. להגיע לרמה רוחנית גבוהה, אבל בשום פנים ואופן לא להתנתק לגמרי מעולם החומר. כפי שנאמר ואנשי
קודש תהיון לי... (שמות כב ל) אמר הרבי מקוצק כי הקבה אינו רוצה שבני אדם ייהפכו למלאכים. כאלה יש לו הרבה מאוד... מה שהוא דורש מאתנו שנהיה אנשים
קדושים. וזו הדרגה הגבוה ביותר... האותיות ק - ל האות ל המבטאת גובה אדיר ועצום שאין למעלה ממנו, כשם שהיא האות היחידה הפורצת למעלה, כך האות ק היא האות האחרונה הפורצת ... ויש כאלה המועדים ונופלים והסכנה חמורה, כמו אחר אשר קיצץ בנטיעות. הזהירות היא גדולה כי אפשר לנטות על ימין או על שמאל ודל. הקבלה עוסקת בעולמות עליונים בעולם
הקדושה עין לא ראתה א לוהים זולתך (ישעיהו סד ג) וגם בצד של הסיטרא אחרא והנושאים הדנים שם הם רחוקים כרחוק מזרח ממערב, מקצה לקצה... אותיות ל. ק. י. האות הפורצת למעלה ... ה בברכותיו. אותיות אלו מביעות את הרעיון בשמים ממעל (האות ל) ועל הארץ מתחת (האות ק) והאות יוד מבטאת את הנצח ואת החיבור בין הלא ידוע ולא מובן עם הידוע והמובן.
קדוש - ביטחון המילה
קדוש ערכה 410 והיא נמצאת ברמז באות הראשונה של התורה: המילה בראשית התחילה באות ב (ית) המילוי של האות הוא: ית שערכו 410 כערך המילה
קדוש. כן מצאנו יחד ברשימת 22 האותיות, 3 אותיות שהמילוי שלהם הוא
קדוש והן האותיות ב - ית ט - ית וגם ח - ית היוצרות יחד את המילה בטח הלוא היא מילת השורש של המילה החשובה: ביטחון. הנמצא בעולם
הקדושה הוא מקום המבטחים לאורך כל חיי האדם. האות ק מבטאת קצוות. מצד אחד
קדושה ומאידך גיסא - אות המבטאת חיקוי כקוף בבני אדם, הרומזת לקליפה, הכיסוי של עולם
הקדושה, או יש לה משמעות של חור קטן מרכזי קופא דמחטא (קוף המחט). או מצד אחר מבטאת היקף וצורה רחבה ביותר מעבר לכל מציאות של חומר. או תוקף וחוזק של העולם הזה! האות ק ... באות קו - ף את המשמעות כאילו אומרת קו ונוסף לזה גם פה. הקו מסמל את הסרטוט הקווי, והאות פ רומזת להסבר ולרעיון המבוטאים בפה. האותיות כולן וכן גם המילים בלשון
הקודש הן דיאגרמות של האידיאות, הרעיונות עליהם מושתת העולם. הזהירות חשובה ביותר כיצד להסביר כל רעיון וכל אות ואות כהבדל שבין
הקדושה לבין עולם השקר. האות ק אות
הקדושה, היא האות היחידה מבין האותיות הרגילות (שאינן סופיות) המתפשטת כלפי מטה. התפשטותה הגראפית של אות
הקדושה כלפי מטה נחשבת בעיני המקובלים כפרץ - אור מסיטרא ד