... מה היה קודם ואיך הילד הגיב לכך, מה, איך ומתי. אחכ כדאי לגשת לאינטרנט ולנסות לדלות מידע על מה שראיתם. אם ראיתם שילדכם אינו
אוכל שום דבר מלבד מאכלים רכים וקרים (שימו לב טוב, האם זה באמת מה שהוא
אוכל, האם הוא לא מנסה דברים אחרים וכו) כדאי להיכנס בשלב ראשון לאינטרנט ולחפש מאמרים וכן דעות ופורומים שעוסקים בבעיות
אכילה, ובטיפולים שיש בשוק המציעים פתרון לעניין. במקרים אחרים אפשר לשאול את השאלה מה הילד מבקש ממני. התשובה, שיכולה להיות ארוכה ומסובכת לעיתים (למרות שלרוב גם כאן התשובות היו פשוטות ... במכונית או רכבת והניע אותה קדימה ואחורה (משחק סטראוטיפי, כלומר משחק לא פונקציונאלי עם צעצוע מסויים, במקום לשחק בבובה שאמא
מאכילה נשחק בלהרים ולהוריד את היד של הבובה הרבה מאד פעמים) הוא היה יכול להתנגש בילד עם הצעצוע במידה והילד בדרכו, כאילו הילד הוא חפץ נוסף בחדר. אדם לא יכול היה להפסיק לעשות פעולות לא ... דבר ולא את השלם. לאדם היה עניין סנסורי לא רגיל, הוא אכל דברים קשים כמו עצמות של עוף (כילד בן שנה היה מדהים אותי לראות אותו
אוכל את הבשר ואחכ מרים את העצם ומפצפץ אותה בהנאה רבה). הוא אהב מברשות שיניים ואכל את המשחה החריפה, מצץ לימון, כמעט ולא הגיב כשאכל רטבים חריפים מאד (טבסקו!), הוא נשך ילדים לעיתים ... קשר עין או ליקוי בו וכו - סימן שאינו אוטיסט. מאז למדתי שאנשים רבים חושבים בטעות שיש רק אוטיזם אחד - האוטיזם העמוק - שרוב
האוכלוסיה מכירה מסרטים בהם דמויות אנשים אוטיסטים שמנפנפים בידיהם, צורחים, אינם מביטים לעיני אחרים ואינם מדברים, ולצערי, לעיתים קרובות אף מבלים את מירב חייהם במוסדות. אך המצב בחיים ... של כתה ג למשל). יש ילדים בתפקוד גבוה שיסתובבו סביב עצמם, שיהיו להם בעיות סנסוריות קשות, למשל רגישות יתר לאור, צלילים, מגע,
אוכל מסויים או כל
אוכל שהוא יש ילדים שהם בעלי תת רגישות ואינם מרגישים מגע באופן בו אנו מרגישים אותו והם מחפשים כל היום גירויים שיעזרו לתת התחושה שלהם אז תמצאו אותם
אוכלים חול, לועסים צינורות השקיה או כל דבר אחר שנראה לנו לא הגיוני. חלק מהילדים בתפקוד גבוה יכולים לתקשר חלקית עם מבוגרים (בעיקר תקשורת פונקציונאלית להשיג דבר מה שהם צרכים ולעיתים ...