... - דו - אה, אייהי שין - גי (שהם חוקי המנזר אייהיגי). לדוגן היה תלמיד בשם קון
אגו (1198-1280) וכן תלמיד שהיה לאחד מהיורשים של
אגו, טאטסו גיקאי (1219-1309). גיקאי עזב את אייהיגי בעקבות וויכוח של ממשיכיו של
אגו על המשך דרכו של מנזר אייהיגי. התלמיד הבולט של גיקאי היה קאיזן גוקין (1268-1325). בתקופתו של קאיזן זרם הסוטו הפך לפופולרי ביפן. ... אינטנסיביות. פעילות יחד עם אנשים אחרים חשובה, ונחשבת כצורה להימנע ממכשולי
האגו. כשהם מסבירים את הזן למערביים, מורי זן יפנים הצביעו פעמים רבות על כך שזן הוא דרך חיים ולא רק תרגול אופן התודעה. ד. ט. סוזוקי ... עבור בעלי בתים הוא דבר מועיל. המפתח הוא הסדירות היומית, מאחר שהזן מלמד כי
האגו יתנגד באופן טבעי, והמשמעת של הסדירות היא חיונית. נזירי זן פעילים עשויים להעביר 4-6 פעמים של זאזן, 30-40 דקות כל אחד מדי יום, ... אדם שאינו מוכשר רשמית עדיין יכול לפעול בחלק או בכל התפקידים האלה. תוארי
כבוד שניתנים למורים, כוללים בדרך כלל, בסינית: פאשי או צאנסי, בקוראנית, סונים, או סאון סה, ביפנית: אושו (כומר), רושי (מורה אמן זקן) ... מודרניים עשויים להבין לפעמים בצורה מילולית מדי. לדוגמה, אם כי הזן והבודהיזם
מכבדים עמוקות את החיים, ומחנכים לחוסר אלימות, המייסד של אסכולת הרינזאי, לינגי, אמר כי: אם אתה פוגש את הבודהה, הרוג את הבודהה. אם ...