ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - מַהָאסוּדַסַּנַה ✔השיחה על מַהָאסוּדַסַּנַה Mahsudassana Sutta מַהָאסוּדַסַּנַה סוּטַּה1.1... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת בחיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - מַהָאסוּדַסַּנַה
השיחה על מַהָאסוּדַסַּנַה

Mahsudassana Sutta

מַהָאסוּדַסַּנַה סוּטַּה1.1. כך שמעתי. [1] פעם אחת הבודהה התגורר בקוּסִינָארָא בחורשת הסָאל של בני המַלַּה זמן קצר לפני הנִיבָּאנַה הסופית שלו בין עצי - הסָאל התאומים.

1.2. המכובד אָנַנְדַה הגיע אל המכובד, קד בפניו, התיישב במקום ראוי ואמר: "אדוני, אנא מהמכובד שלא ימות בעיירה הקטנה והאומללה הזו, באמצע הג'ונגל, באמצע שומקום! אדון, ישנן ערים גדולות כמו קַמְפָּא, רָאגַ'גַהַה, סָאבַטְּהִי, סָאקֶטַה, קוֹסַמְבִּי או וָארָאנַסִי. במקומות אלו מתגוררים בני - לוחמים, ברהמינים ובעלי בית עשירים אשר שמו את מבטחם בטַטְהָאגַטַה, ואשר ידאגו שהלווית הטַטְהָאגַטַה תהיה ברמה נאותה."

1.3. "אָנַנְדַה אל תכנה אותה עיירה קטנה ועלובה של בקתות בוץ וקש, בתוך ג'ונגל באמצע שומקום!

העיר המלכותית קוּסָאבַטִי

(kusvatrjadhn)

פעם, אָנַנְדַה, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה שליט מניע - גלגל, שומר - חוק וישר, אשר כבש את הארץ בארבעת הקצוות וכונן את שלום ממלכתו. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה לקח את העיר קוּסִינָארָא הזו כבירתו, תחת השם קוּסָאבַטִי. והיא היתה באורך שנים עשר יוג'נות ממזרח למערב, וברוחב שבע יוג'נות מצפון לדרום. קוּסָאבַטִי הייתה עשירה, משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ומלאה במזון מכל טוב. כפי שעיר הישויות השמיימיות אָלַקַמַנְדָא עשירה משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ביַקְהוֹת ומלאה במזון מכל טוב, כך הייתה העיר המלכותית קוּסָאבַטִי. ובעיר קוּסָאבַטִי לעולם לא היו חסרים עשרה קולות ביום ובלילה: קולות פילים, סוסים, מרכבות, תופי - טם - טם, תופי - צד, כלי - מיתר, שירה, מצלתיים, גונגים עם קריאות 'איכלו, שתו והיו שמחים' כעשירי.

1.4. העיר המלכותית קוּסָאבַטִי היתה מוקפת בשבע חומות היקף. האחת היתה עשויה זהב, אחת כסף, אחת מאבן תרשיש, אחת קריסטל, אחת מאבן אודם, אחת מאבן ברקת, ואחת ממגוון אבני - חן.

1.5. ושערי קוּסָאבַטִי היו בארבעה צבעים: אחד זהב, אחד כסף, אחד אבן תרשיש, ואחד קריסטל. ומנגד לכל שער הוקמו שבעה עמודים, פי שלושה או ארבעה מגובהו של אדם. אחד היה מזהב, אחד מכסף, אחד מאבן תרשיש, אחד מאבן קריסטל, אחד מאבן אודם, אחד מאבן ברקת ואחד ממגוון אבני חן.

1.6. קוּסָאבַטִי היתה מוקפת בשבע שורות של דקלים, מאותם חומרים. לעצי הזהב היו גזעים מזהב ועלים ופירות מכסף, לעצי הכסף היו גזעים מכסף ועלים ופירות מזהב. לעצי אבן התרשיש היו גזעים מתרשיש ועלים ופירות מקריסטל, לעצי הקריסטל היו גזעים מקריסטל ועלים ופירות מאבן תרשיש. לעצי אבן האודם היו גזעים מאבן אודם ועלים ופירות מאבן ברקת, לעצי הברקת היו גזעים מברקת ועלים ופירות מאבן אודם, בעוד שלעץ של מגוון אבני החן היו גם גזעים וגם עלים ופירות מאותם חומרים. קולות הרוח אשר נשבה ברוח היו נעימים, מהנים, מתוקים ומשכרים, בדיוק כמו של חמשת סוגי כלי הנגינה [2] בהם מנגנים בהופעת מוזיקה נגנים טובים ומיומנים. ואָנַנְדַה, אלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תשוקותיהם בקולות הרוח בעלים. [3]

גלגל - האוצר

(cakkaratana)

1.7. המלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה בעל שבעת האוצרות וארבעה מאפיינים. מה הם השבעה? הראשון, ביום צום של החמישה עשר לחודש, כאשר המלך רחץ את ראשו ויצא אל מרפסתו על גג ארמונו כדי לשמור את יום הצום, גלגל - האוצר השמיימי [4] הופיע לפניו, בעל אלף חישורים, שלם בחישוקי אופנו, במרכזו ובמרכיביו המשניים. בראותו, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה חשב לעצמו: 'שמעתי שכאשר מלך מבני - לוחמים אשר נמשח כשורה רואה גלגל שכזה ביום הצום של החמישה עשר בחודש הוא יהפוך לשליט מניע - גלגל. הלוואי שאני אהפוך לשליט שכזה! '

1.8. אז, לאחר שקם ממקומו, וכיסה כתף אחת בגלימתו, המלך לקח כלי זהב בידו השמאלית, הזליף על הגלגל עם ידו הימנית, ואמר: "הלוואי שגלגל - האוצר האצילי יסתובב, אנא שגלגל - האוצר האצילי יכבוש!" והגלגל פנה מזרחה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו [5] ובכל ארץ בה הגלגל עצר, המלך תפס מאחז עם צבאו על ארבע חטיבותיו.

1.9. והמלכים שהיו מנגד במחוז החזית המזרחית באו ואמרו: "בוא, הוד רוממותך, ברוך הבא! אנחנו שלך, הוד רוממותך. משול בנו, הוד רוממותך!" והמלך אמר: "אל תקחו חיים. אל תקחו מה שלא ניתן. אל תבצעו מעשי מין פוגעים. אל תאמרו שקרים. אל תשתו משקאות חריפים, היו מתונים באכילה." ואלו שהיו מנגד במחוז החזית המזרחית הפכו להיות נתיניו.

1.10. ולאחר שהגלגל צלל אל תוך הים המזרחי הוא צץ ופנה דרומה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו. והמלכים האלו... הפכו להיות נתיניו. ולאחר שהגלגל צלל אל הים הדרומי הוא צץ ופנה מערבה... ולאחר שהגלגל צלל אל תוך הים המערבי הוא צץ ופנה צפונה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו... ואלו שהיו מנגד במחוז החזית הצפונית הפכו להיות נתיניו.

1.11. אז לאחר שגלגל - האוצר כבש את הארצות מים אל ים, הוא שב אל הבירה המלכותית קוּסָאבַטִי ועצר מנגד לארמון המלך כשם שניסה אותו, כאילו לעטר את הארמון המלכותי. וכך קרה שגלגל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

פיל - האוצר

(hatthiratana)

1.12. אז פיל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, לבן לגמרי, [6] פי שבעה בעוצמתו, בעל היכולת המופלאה לרחף באוויר, פיל זכר מלכותי בשם אוּפּוֹסַטְהַה. בראותו, המלך חשב לעצמו: 'איזה פיל רכיבה נפלא, אם רק היה ניתן להשתלט עליו! ' ופיל - האוצר הזה מסר עצמו לשליטה כמו בעל - חיים גזעי שאולף זמן רב. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותו, הוא עלה על פיל - האוצר בעת עלות השחר ורכב מרחק של ים אל ים, ושב אל קוּסָאבַטִי בזמן לארוחת הבוקר. וכך פיל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

סוס - האוצר

(assaratana)

1.13. אז סוס - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, עם ראש עורב, [7] שחור - רעמה, בעל היכולת המופלאה לרחף באוויר, סוס הרבעה מלכותי בשם וַלָאהַקַה. [8] והמלך חשב לעצמו: 'איזו בהמת רכיבה נפלאה, אם רק היה ניתן להשתלט עליה! ' וסוס - האוצר הזה מסר עצמו לשליטה כמו בעל - חיים גזעי שאולף זמן רב. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותו, הוא עלה על סוס - האוצר בעלות השחר ורכב מרחק של ים אל ים, ושב אל קוּסָאבַטִי בזמן לארוחת הבוקר. וכך סוס - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

אבן - חן - האוצר

(mairatana)

1.14. אז אבן - חן - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. היתה זה אבן - תרשיש, טהורה, מצויינת, מלוטשת היטב לשמונה פאות, צלולה, מבריקה, חסרת פגמים, מושלמת בכל מובן. הברק של אבן - חן - האוצר הזה קרן סביב למרחק יוג'נה שלמה. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותה, הוא יצא בליל - תמרון אפל עם צבאו על ארבעת חטיבותיו, עם אבן - חן - האוצר בראש דיגלו. וכל מי שחי בכפרים סביב החלו ביום העבודה שלהם, בחושבם שזהו אור יום. וכך אבן - חן - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

אשת - האוצר

(itthiratana)

1.15. אז אשת - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, חביבה, טובת מראה, מקסימה, עם גוון - עור כשל לוטוס, לא גבוהה מידי ולא נמוכה מידי, לא רזה מידי ולא שמנה מידי, לא כהה מידי ולא בהירה מידי, בעלת יופי כשל ישות שמיימית העולה על זה של בני אדם. ומגע העור של אשת - האוצר הזו היה כמו כותנה או משי, ואברי גופה היו קרירים כאשר היה חם וחמימים כאשר היה קר. גופה הפיץ ריח כשל עץ אַלְגום ושפתיה של לוטוס. אשת - האוצר הזו קמה לפני המלך והלכה לישון אחריו, ותמיד היתה מוכנה לעשות להנאתו, והיא הייתה בעלת דיבור נעים. ואשת - האוצר הזו לא הייתה חסרת - נאמנות למלך אף במחשבה, והרבה פחות במעשה. וכך אשת - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

בעל - בית - האוצר

(gahapatiratana)

1.16. אז בעל - בית - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. עם העין השמיימית, אשר כתוצאה מפעולות עבר, היה בעל היכולת לראות אוצר אשר היה חבוי בין אם היו לו בעלים או לא היו לו בעלים. הוא בא אל המלך ואמר: "אל דאגה, הוד רוממותך, אני אשגיח על הון רכושך." ופעם המלך, על מנת לבדוק אותו, יצא לשוט בספינה ולקח אותה אל הזרם באמצע הגנגס. אז הוא אמר לבעל - בית - האוצר: "בעל - בית אני רוצה מטבעות זהב!"

"ובכן, אדוני, הבא את הספינה אל גדה אחת."

"הנה, אני רוצה מטבעות זהב כאן!" אז בעל - הבית נגע במים בשתי ידיים ומשה מהם כד מלא מטבעות זהב ואמר: "האם זה מספיק לך, אדוני? האם זה מספק אותך, אדוני?" והמלך אמר:

"זה מספיק לי, זה מספק אותי, שירתת אותי נאמנה." וכך בעל - בית - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

יועץ - האוצר

(pariyakaratana)

1.17. אז יועץ - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. הוא היה חכם, מנוסה, פיקח וכשיר לייעץ למלך כיצד להתקדם במה שיש להתקדם, לסגת ממה שיש לסגת ולהעלים עין ממה שיש להעלים עין. הוא הגיע אל המלך ואמר: "אל דאגה, הוד רוממותך, אני אייעץ לך." וכך יועץ - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, וכך, אָנַנְדַה, המלך היה מצויד בכל שבעת האוצרות.

ארבעת המאפיינים

(catuiddhisamanngato)

1.18. בנוסף, אָנַנְדַה, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה ניחן בארבעה מאפיינים. [9] אילו ארבעה? ראשית, המלך היה נאה, יפה למראה, נעים למראה, בעל גוון עור כשל לוטוס מובחר ונעלה על גברים אחרים.

1.19. שנית, הוא היה בעל חיים ארוכים, יותר מגברים אחרים.

1.20. שלישית, הוא היה חופשי ממחלות, חסר מחלות, בעל עיכול בריא, [10] פחות מושפע מקור וחום מאשר גברים אחרים.

1.21. רביעית, הוא היה אהוב ואהוד על ברהמינים ובעלי - בית. כפי שאב אהוב על ילדיו, כך הוא היה עם ברהמינים ובעלי - בית. והם היו אהובים על המלך כפי שילדים אהובים על אביהם. פעם המלך יצא אל פארק - התענוגות עם צבאו על ארבעת חטיבותיו, והברהמינים ובעלי - הבית באו אליו ואמרו: "עבור לאט, אדוני, כך שנוכל לראותך זמן ארוך ככל שניתן!" והמלך אמר לרכב: "נהג במרכבה לאט כך שאוכל לראות את הברהמינים ובעלי הבית זמן ארוך ככל שניתן." כך המלך מַהָאסוּדַסַּנַה ניחן בארבעה המאפיינים האלו.

בריכות ארמון הדְהַמַּה

(dhammapsdapokkhara)

1.22. אז המלך מַהָאסוּדַסַּנַה חשב לעצמו: 'נניח ואבנה בריכות לוטוסים בין עצי הדקל, באורך מאה קשתות כל אחת." [11] וכך עשה. בריכות הלוטוס היו מרוצפות עם ארבע צבעי אריחים, זהב, כסף, אבן - תרשיש וקריסטל כשכל בריכה בעלת דרך גישה של ארבעה מערכות מדרגות, אחת זהב, אחת כסף, אחת אבן - תרשיש ואחת קריסטל. ולמדרגות הזהב היו עמודי זהב עם מעקות וגדרות כסף, לכסף היו עמודי כסף עם מעקות וגדרות זהב, וכך הלאה. ובריכות הלוטוס היו בעלות שני סוגים של חומות, זהב וכסף - לחומות הזהב היו עמודי זהב, מעקות וגדרות מכסף, ולחומות הכסף היו עמודי כסף, ומעקות וגדרות זהב.

1.23. אז חשב המלך לעצמו: 'נניח ואדאג שיהיו בכל בריכה זרים [12] מתאימים - לוטוסים כחולים, צהובים, אדומים, ולבנים אשר יעמדו בכל העונות מבלי לנבול? ' וכך הוא עשה. אז חשב: 'נניח ואציב אחראי רחצה על גדות אותן בריכות, לרחוץ את כל מי שיגיע לשם? ' וכך עשה. אז חשב: 'נניח ואקים עמודי נדיבות על גדות אותן בריכות, כך שאלו הזקוקים למזון יוכלו להשיגו, אלו שזקוקים לשתייה יוכלו להשיגה, אלו הזקוקים ללבוש יוכלו להשיגו, אלו הזקוקים להסעה יוכלו להשיגה, אלו הזקוקים למקום לינה יוכלו להשיגו, אלו החפצים באישה רעייה יוכלו להשיגה, ואלו החפצים במטבע זהב יוכלו להשיגו? ' וכך עשה.

1.24. אז הברהמינים ובעלי הבית לקחו עימם רכוש גדול, הלכו אל המלך ואמרו: "אדוני, הנה רכוש גדול שאספנו במיוחד לכבוד הוד רוממותך, אנא קבל אותו!"

"תודה רבה חברים, אך יש לי מספיק רכוש מהכנסות על פי חוק. קחו שיהיה לכם, וקחו עוד מעבר לזה!" לאחר שקיבלו את סרובו של המלך, הם נסוגו הצידה והתייעצו: "אין זה יהיה נכון מצידנו לקחת בחזרה את הרכוש הזה אל ביתנו. נניח ונבנה מקום משכן למלך מַהָאסוּדַסַּנַה." אז הם הלכו אל המלך ואמרו: "אדוני, אנו נבנה עבורך מקום משכן", והמלך קיבל זאת בשתיקה.

1.25. אז סַקַּה, שליט הישויות, ביודעו בתודעתו את מחשבותיו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, אמר ליישות - בן - הלוויה וִיסַּקַמַּה: [13] בוא, החבר וִיסַּקַמַּה, ובנה מקום משכן עבור המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, ארמון בשם דְהַמַּה."

"טוב, אדוני.", אמר וִיסַּקַמַּה ובאותה זריזות בה אדם חזק מותח או מכופף שוב את זרועו, הוא נעלם בבת אחת מהעולם השמיימי של השלושים - ושלוש והופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, ואמר לו: "אדוני, אני אבנה עבורך מקום משכן, ארמון בשם דהמה." והמלך הסכים בשתיקה, ווִיסַּקַמַּה בנה לו את ארמון הדהמה.

1.26. ארמון הדהמה, אָנַנְדַה, היה באורך יוג'נה אחת ממזרח למערב, וברוחב חצי יוג'נה מצפון לדרום. כל הארמון היה מרוצף בגובה פי שלושה מגובהו של אדם עם אריחים מארבעה צבעים, זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל, והוא הכיל שמונים וארבע אלפי שורות של אותם ארבעה צבעים. היה בו עשרים וארבעה גרמי מדרגות מאותם ארבעה צבעים, ולגרם מדרגות הזהב היו עמודי זהב עם מעקות וגדרות כסף... (כמו בפסקה 23). היו בו גם שמונים וארבע אלפי חדרים באותם צבעים. בחדר הזהב היתה ספת כסף, בחדר הכסף היתה ספת זהב, בחדר אבן התרשיש הייתה ספת שנהב, ובחדר הקריסטל ספת עץ אלגום. דלת חדר הזהב היתה מעוטרת בדקל כסוף, עם גזע כסוף, עלי זהב ופירות זהב... דלת חדר הכסף היתה מעוטרת בדקל מוזהב, עם גזע מוזהב, עלי זהב ופירות זהב, דלת חדר אבן התרשיש היתה מעוטרת בדקל מקריסטל, עם גזע מקריסטל, עלים מאבן תרשיש ופירות מאבן תרשיש, דלת חדר הקריסטל היתה מעוטרת מאבן תרשיש, עם עלי קריסטל ופירות קריסטל.

1.27. אז חשב המלך: 'נניח ואבנה חורשת עצי דקל מזהב החל מדלת החדר הגדול בעל הגג המשופע היכן שאני יושב במשך היום? ' וכך עשה.

1.28. סביב לאולם הדהמה היו שתי חומות מגן, אחת זהב ואחת כסף. לזו מזהב היו עמודי זהב, וגדרות ומעקות כסף, ולזו מכסף היו עמודי כסף, וגדרות ומעקות זהב.

1.29. סביב ארמון הדהמה היו שתי רשתות של פעמוני רוח. רשת אחת הייתה מזהב עם פעמוני כסף, השניה היתה מכסף עם פעמוני זהב. וכאשר רשתות פעמונים אלו היו מתנועעות מהרוח קולן היה נעים, מהנה, מתוק ומשכר, בדיוק כמו זה של חמשת הסוגים של כלי מוזיקה המתנגנים בהופעה של נגנים מיומנים ומאומנים היטב. ואלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תאוותיהם בצלילי אותם רשתות פעמונים.

1.30. וכאשר ארמון הדהמה היה מוכן, היה קשה לצפות בו, מסמא עיניים, כפי שבחודש האחרון של הגשמים, בסתיו, כאשר יש שמיים בהירים וחסרי עננים, וקשה להביט בשמש המפציעה מבעד לערפל, כך היה ארמון הדהמה כאשר הוא היה מוכן.

1.31. אז חשב המלך: 'נניח ואבנה אגם - לוטוסים בשם דהמה בחזית ארמון הדהמה? ' וכך עשה. האגם הזה היה באורך יוג'נה ממזרח למערב ורוחב חצי יוג'נה מצפון לדרום, ומרוצף בארבע סוגים של מרצפות, זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל. היו עשרים וארבע גרמי מדרגות שהגיעו אליו מארבע סוגים: זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל. לגרם המדרגות מזהב היה עמודי זהב עם מעקות וגדרות מכסף ולזה מכסף היו מעקות וגדרות מזהב... (המשך כמו בפסקה 22).

1.32. סביב אגם הדהמה היו שבעה סוגים של עצי דקל. קולות העלים שהתנועעו מהרוח היו נעימים, מהנים, מתוקים ומשכרים, בדיוק כמו אלו של חמשת הסוגים של כלי מוזיקה המתנגנים בהופעה של נגנים מיומנים ומאומנים היטב. ואָנַנְדַה, אלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תאוותיהם בקולות אותם עלים ברוח.

1.33. כאשר ארמון הדהמה ואגם הדהמה הללו היו מוכנים, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, לאחר שהשביע את רצונם של אלו אשר היו פרושים או ברהמינים באותה העת, או היו ראויים לכבוד ככאלו, עלה אל תוך ארמון הדהמה.

[סוף קטע דיקלום ראשון]

השגת הגְ'הָאנַה

(jhnasampatti)

I.

2.1. אז חשב המלך מַהָאסוּדַסַּנַה: 'מהי הקַרְמַּה לה הפרי, מהי הקרמה לה התוצאה, בשלה אני כעת כה חזק ורב - עוצמה? ' אז הוא חשב: 'זהו הפרי, זוהי התוצאה של שלושה סוגי קרמה: של נתינה, שליטה עצמית, והמנעות. '

2.2. לאחר מכן הלך המלך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע ובעומדו בפתח הכריז: "הלוואי ומחשבת התשוקה תחדל! הלוואי שמחשבת הזדון תחדל! הלוואי ומחשבת האכזריות תחדל! כך עד כאן ולא עוד מחשבות תשוקה, זדון ואכזריות!"

2.3. לאחר מכן נכנס המלך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע, התיישב בסיקול רגליים על ספת הזהב ומנותק מכל תאוות החושים, מנותק ממצבי תודעה מזיקים, הוא נכנס ושהה בג'האנה הראשונה, בה יש חשיבה והרהור, הנולדת מהנתקות, מלאה בתחושות התעלות ושמחה. ועם השקטת החשיבה וההרהור, בהשגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, הוא נכנס ושהה בג'האנה השנייה, בה אין חשיבה והרהור, הנולדת מריכוז, מלאה בתחושות התעלות ושמחה. ועם התפוגגות תחושת ההתעלות, הוא נותר שליו, קשוב ובהבנה מלאה, וחווה בעצמו את השמחה אשר עליה האציליים אומרים: 'מאושר הוא זה אשר חי בקשב ואיזון נפשי', והוא נכנס ושהה בג'האנה השלישית. ולאחר שויתר על הנאה וכאב ועם העלמותם של שמחה ועצב קודמים, הוא נכנס ושהה בג'האנה הרביעית, אשר מעבר להנאה וכאב, מטוהרת באיזון נפשי וקשב.

2.4. אז לאחר שהמלך יצא מהאולם הגדול בעל הגג המשופע, הלך אל האולם המוזהב בעל הגג המשופע, שם כאשר ישב בסיקול רגליים על הספה המוכספת, שהה תוך שהוא פורש את תודעתו אל עבר רבע אחד, ואז לשני, לשלישי ולרביעי במחשבה של אהבה חסרת גבולות למעלה, למטה, ובמרחב, לכל מקום, בכל רגע עם תודעה מלאת אהבה, שופעת, מתעצמת, חסרת גבולות, נטולת שנאה או זדון. וכך עשה גם עם חמלה, שמחה לזולת ואיזון נפשי. [14]

שמונים וארבע אלפי הערים

(catursti nagarasahassdi)

2.5. מתוך שמונים וארבע אלפי [15] עיריו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, בירתו קוּסָאבַטִי היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי ארמונותיו, ארמון הדהמה היה הראשי, מתוך שמונים וארבע אלפי חדריו, האולם הגדול בעל הגג המשופע היה הראשי. שמונים וארבע אלפי ספותיו היו עשויות זהב, כסף, שנהב, עץ אלגום, ומכוסות פרווה, צמר, עור אייל - קַדַלִי, עם כיסויי ראש, וכריות אדומות בשני הצדדים. מתוך שמונים וארבע אלפי פיליו המקושטים בעיטורי זהב, בכרזות זהב ומכוסים ברשתות זהב, אוּפּוֹסַטְהַה, פיל הזכר המלכותי היה הראשי. מתוך שמונים וארבע אלפי מרכבותיו, העטויות עורות - אריה, עורות - טיגריסים, עורות - נמרים, או בבדים כתומים, מקושטים בעיטורי זהב, בכרזות זהב ומכוסים ברשתות זהב, המרכבה וֵגַ'יַנְטַה היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי תכשיטיו אבן - חן - האוצר היה הראשי. מתוך שמונים וארבע אלפי נשותיו המלכה סוּבְּהַדָּא היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי בעלי - הבית, בעל - בית - האוצר היה הראשי. מתוך שמונים וארבע מעובדיו מבני - הלוחמים, יועץ - האוצר היה הראשי. לשמונים וארבע אלפי פרותיו היו רסנים מבד היוטה האיכותי ביותר ודליי - חלב מכסף. שמונים וארבע אלפי צרורות בגדיו היו מאריגי הפשתן, הכותנה, המשי והצמר האיכותיים ביותר. ושמונים וארבע אלפי נדבות - האורז שלו היו מוכנות שם לנתינה לאלו הנזקקים, בוקר וערב.

2.6. ובאותה עת המתינו למלך מַהָאסוּדַסַּנַה שמונים וארבע אלף פילים ערב ובוקר. והוא חשב לעצמו: 'שמונים וארבע אלפי פילים אלו ממתינים לי ערב ובוקר. מה אם בתום כל מאה, ארבעים ושתיים אלף פילים ימתינו לי, וכך הלאה וכך הלאה? ' והוא הורה ליועץ - האוצר שלו בהתאם לכך, וכך נעשה.

המפגש עם המלכה סוּבְּהַדָּא

(subhadddeviupasakamana)

2.7. ואָנַנְדַה, אחרי מאות רבות, הרבה מאות אלפי שנים, המלכה סוּבְּהַדָּא חשבה: 'זה זמן רב שלא ראיתי את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נניח ואלך לראותו? ' אז היא אמרה לנשותיה: 'בואו כעת, ריחצו את ראשיכן וליבשו בגדים נקיים. זה זמן רב שלא ראינו את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נלך לראותו."

"כן, הוד מלכותך", הן אמרו והתכוננו כפי שציוו עליהן, ואז שבו אל המלכה. והמלכה סוּבְּהַדָּא אמרה ליועץ - האוצר: 'חבר יועץ, הכן את הצבא על ארבע חטיבותיו. זה זמן רב שלא ראינו את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נלך לראותו."

"בסדר גמור, הוד מלכותך", אמר יועץ - האוצר ולאחר שהכין את הצבא על ארבע חטיבותיו, הוא דיווח למלכה: "כעת הזמן לעשות כרצון הוד רוממותך."

2.8. אז המלכה סוּבְּהַדָּא הלכה עם הצבא על ארבע חטיבותיו ומלוותיה אל ארמון הדהמה, ובהיכנסה, הלכה אל האולם הגדול בעל הגג המשופע ועמדה אל מול מפתן הדלת. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה, בחושבו: 'מהו הרעש הגדול הזה, כמו המון אדם? ' יצא החוצה מהדלת וראה את המלכה נוטה לעבר הדלת ואז אמר: "הישארי שם, מלכה, אל נא תיכנסי!"

2.9. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה אמר לאיש אחד: "בחור, לך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע, הוצא את ספת הזהב והנח אותה בין עצי הדקל המוזהבים."

"טוב, אדוני", אמר האיש ועשה כך. לאחר מכן המלך מַהָאסוּדַסַּנַה סיגל את תנוחת - האריה על צידו הימני עם כף רגל אחת על השניה, בקשב ובהבנה מלאה. [16]

2.10. והמלכה סוּבְּהַדָּא חשבה: 'מראהו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה זך, גוון עורו בהיר וצח, אבוי - אני מקווה שאינו מת! ' אז היא אמרה לו: "אדוני מתוך שמונים וארבע אלפי עיריך, קוּסָאבַטִי היא הראשית. הבע משאלה, הבע רצון לגור שם! (כך היא הזכירה לו את כל אחזקותיו המלכותיות, כמו בפסקה 2.5 וניסתה לשכנע אותו להמשיך לחיות)."

2.11. לשמע הדברים המלך מַהָאסוּדַסַּנַה אמר למלכה: "זה זמן רב, מלכתי, דיברת אלי במילים נעימות, מהנות ומושכות, אך כעת בפעם האחרונה הזו מילותייך היו לא נעימות, לא מהנות, לא מושכות עבורי."

"אדוני, אם כך, כיצד עלי לדבר איתך?"

"כך עלייך לדבר: 'כל הדברים הנעימים והמושכים נתונים לשינוי, להעלמות, לתמורה. אדוני, אל נא תמות מלא ערגה. למות מלא ערגה זה דבר מכאיב וראוי לגנאי. מתוך שמונים וארבע אלפי עיריך, קוּסָאבַטִי היא הראשית: זנח את התשוקה, זנח את הערגה לגור בהם... מתוך שמונים וארבע אלפי ארמונותיך, ארמון הדהמה הוא הראשי: זנח את התשוקה, זנח את הערגה לגור בהם... (וכך הלאה בהתאם לפסקה 2.5)."

2.12. לשמע הדברים, המלכה סוּבְּהַדָּא זעקה ופרצה בבכי. אז לאחר שמחתה את דמעותיה, אמרה: "אדוני, כל הדברים הנעימים והמושכים נתונים לשינוי, להעלמות, לתמורה. אדוני, אל נא תמות מלא ערגה. למות מלא ערגה זה דבר מכאיב וראוי לגנאי..."

הלידה בעולם הבְּרַהְמָא

(brahmalokpagama)

2.13. זמן קצר לאחר מכן המלך מַהָאסוּדַסַּנַה נפטר, וכשם שבעל בית או בנו יחושו מנומנמים אחרי ארוחה טובה, כך הוא חש את התחושה של המיתה, והיתה לו לידה מוצלחת בעולם הבְּרַהְמָא.

שם המלך מַהָאסוּדַסַּנַה עסק בספורט נעורים במשך שמונים וארבע אלף שנה, במשך שמונים וארבע אלף שנה הוא כיהן במלכות משנה, במשך שמונים וארבע אלף שנה הוא מלך כמלך, ובמשך שמונים וארבע אלף שנה ככל האחרים, הוא חי חיים רוחניים בארמון הדהמה. [17] ולאחר שתרגל את ארבע המשכנים הנשגבים, בהתפרקות הגוף הוא נולד בעולם הבְּרַהְמָא. [18]

2.14. כעת אָנַנְדַה, יתכן ותחשוב שהמלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה באותה העת מישהו אחר. אך אל לך לחשוב כך, כיוון שאני הייתי אז המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. שמונים וארבע אלפי הערים הללו אשר קוּסָאבַטִי הייתה הראשית לה היו שלי... שמונים וארבע אלפי מנחות - האורז... היו שלי.

2.15. ומתוך שמונים וארבע אלפי הערים האלו אני התגוררתי רק באחת, קוּסָאבַטִי... מתוך שמונים וארבע אלפי הנשים שהיו לי, רק אחת דאגה לי, והיא נקראה קְהַטִּיָאנִי או וֶלָאמִיקָאנִי. [19] מתוך שמונים וארבע אלפי צרורות האריגים, לבשתי רק אחד... מתוך שמונים וארבע נדבות האורז שהיו היתה רק מידה אחת מובחרת של קארי שאכלתי.

2.16. ראה אָנַנְדַה, כיצד כל המצבים המותנים הללו של העבר נעלמו והשתנו! כך, אָנַנְדַה, מצבים מותנים הינם ארעיים, חסרי יציבות, אין הם יכולים לספק לנו כל נוחיות, ומאחר וכך הוא המצב, אָנַנְדַה, אל לנו לשמוח במצבים מותנים, עלינו להפסיק למצוא בהם עניין, ולהשתחרר מהם.

2.17. שש פעמים, אָנַנְדַה אני זוכר שפטרתי את הגוף במקום הזה, ובפעם השביעית והאחרונה פטרתי אותו כשליט מניע גלגל, מלך שומר - חוק וישר אשר כבש ארבע קצוות עולם, כונן שלטון יציב, והיה בעל שבעת האוצרות. אך אָנַנְדַה, אינני רואה אף מקום בעולם הזה על הדֶווֹת והבְּרַהְמוֹת שבו, או בדור הזה עם הפרושים והברהמינים, נסיכים ואנשים, בו הטַטְהָאגַטַה בפעם השמינית יפטור את הגוף.

כך אמר הבודהה. ולאחר מכן הוסיף המורה:

ארעיים הם כל הדברים המותנים, נוטים להופיע ולהעלם.

לאחר שהופיעו, הם נהרסים, חידלונם הוא הברכה האמיתית.


[1] השיחה נקראת על שמו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה (Mahsudassana), גיבור הסיפור המרכזי. פירוש השם 'מַהָאסוּדַסַּנַה' הוא 'המלך הגדול בעל התהילה' או 'הזוהר הגדול' וכך נקראת השיחה בתרגומו של וולש. רייס דיוויס מציין שהסוטה הזו מהווה הרחבה של השיחה שמוזכרת בסוטה 16 פסקה 5.17. סיפור זה מופיע גם בשינויים קלים בסיפורי הגָ'אטַקַה 95 (jtaka).

[2] חמשת סוגי כלי הנגינה: תוף עם עור בצד אחד, תוף עם עור בשני הצדדים, תוף עטוי בעור, מצילתיים, ותוף רוח.

[3] שיככו את תשוקותיהם, או אולי סעדו את חושיהם, ויתכן שאף רקדו לצליליהם.

[4] גלגל האוצר השמיימי מסמל הן את הסמכות המלכותית והן את חוק המוסר.

[5] ארבע החטיבות: חיל פילים, חיל פרשים, חיל מרכבות וחיל רגלים.

[6] בחלק מתרבויות המזרח יש יחס מיוחד של כבוד והוקרה למה שמכונה פילים לבנים.

[7] רייס דיוויס לעומת זאת מתייחס לצבע ולא לצורה ומתרגם 'עם שחור - רעמה כעורב'.

[8] וַלָאהַקַה: valhaka, 'ענן - רעם'.

[9] תכונות: אִידְּהִי, iddhi. תכונות או כוחות אלו די שונים מהכוחות העל טבעיים המוזכרים בסוטה 2 פסקה 87.

[10] עיכול בריא: גַהַנִי, gahani. אמור להיות איבר עיכול מיוחד. הגרסא הסינהלזית אומרת: 'האש הפנימית המסייעת לעיכול'.

[11] קשת: דְהַנוּ, dhanu. מידת אורך.

[12] מילולית: 'שיהיו זרים שתולים כדי שכל האנשים יוכלו לענוד' - השימוש היחיד שהיה לפרחים באותה עת היא כזרים לקישוט.

[13] וִיסַּקַמַּה (Vissakamma): 'עושה - כל'. כאן הוא קצת הורד מדרגתו הרמה הקודמת של 'הארכיטקט הגדול של היקום. '

[14] אלו הם ארבעת המשכנים הנשגבים - בְּרַהְמַוִיהָארַה (brahmavihra).

[15] המספר 84,000 שכיח כאשר מדובר במספר עצום ולעיתים בעל אופי אגדתי.

[16] תנוחה שכיחה אותה הבודהה מאמץ בהזדמנויות שונות.

[17] תוחלת חיים גדולה פי ארבע מזו תחת הבודהה וִיפַּסִּי (סוטה 14 פסקה 7).

[18] העולם הגבוה ביותר אליו ניתן להגיע בתקופות נטולות בודהה.

[19] אלו יכולים להיות שמות או כינויים שמשמעותם הם 'אישה מבני הקְהַטִייַה', ו'נערה צעירה' בהתאמה.
בבת אחת פנימיות תמורה מוסיקה אהבה חסרת גבולות להשתחרר חיות מיוחד להעלים לשכנע אותו תרבות בודהיזם
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
...החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח? איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? משחקי חשיבה הם כלי משמעותי לפיתוח היכולות השכליות, אך חשוב להבין שלא כל משחק חשיבה משפיע באותה צורה על המוח ועל מיומנויות החשיבה. כאשר אדם רוצה לבחור את משחק החשיבה היעיל ביותר לפיתוח השכל, עליו להבין תחילה אילו מיומנויות...
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
...נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2 איך נוצר הרצון ומה הוא האני? כדי להבין איך נוצר הרצון ומהו האני של האדם, יש תחילה להבין מהו בכלל רצון. כאשר אדם אומר אני רוצה לאכול תפוח, חשוב להבין מה גרם לו לרצות דווקא תפוח ולא משהו אחר. אליעד מסביר שהרצון של האדם מורכב מכמה שלבים, ובמקום לשאול מיד למה אני רוצה דווקא את הדבר המסוים הזה? יש לשאול קודם: למה אני בכלל רוצה?. השאלה צריכה ללכת כמה צעדים אחורה עד להבנה עמוקה יותר של מושג...
להיות האמת עצמה - איך אפשר להיות האמת עצמה?
...האמת עצמה? כי ידיעה שלמה באמת, היא רק כאשר היודע והידוע והידיעה מתאחדים. כי כל דבר בעולם מתחלק לשלושה חלקים. כי יש את האדם החושב והיודע. ויש גם את הדבר שעליו חושבים ושאותו יודעים. ויש גם את המחשבה ואת הידיעה, שהיא מחברת את האדם החושב ואת הדבר שעליו הוא חושב. וכיוב הרוצה הרצון והרצוי. או הרגש המרגיש וההרגשה. וכך גם לגבי כל דבר אחר (והם השכל המשכיל והמושכל שמתאחדים בשורשם - רבי נחמן מברסלב). והנה, החושב, נפרד מהדבר שעליו הוא חושב. וכל זה הוא רק בנפרדות...
סבל - למה האדם מחליף כל הזמן את צורות הסבל שלו, במקום לחפש את השלמות?
...האדם כל הזמן מחליף את צורת הסבל שלו, בצורה אחרת של סבל. כי תמיד, יש לאדם חיסרון כלשהו, שמשהו חסר לו משהו יכול להיות עוד יותר טוב משהו ניתן לשפר אותו. ובכל פעם, האדם ממלא את החיסרון שלו, על ידי יצירת חיסרון אחר. כי כל פתרון, הוא בעצם חיסרון חדש, כי הוא הגדרה חדשה והיאחזות חדשה וגם סבל חדש. והאדם כל הזמן, מחליף את צורת הסבל שלו, בצורת סבל חדשה. והסיבה לכך שהאדם מטעה את עצמו כל הזמן, היא משום שלא באמת ברור לאדם, למה באמת הוא סובל כרגע, מהמציאות שיש...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 6 - הוכחה לכך שאלוהים *לא* ברא את העולם! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
...מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה האם יש אלוהים? האם איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים הבורא? בריאת העולם אלוהים ועוד. הוכחה לכך שאלוהים לא ברא את העולם, לפחות לא לפי דעתו של אלוהים. הקדמה: הטיעון שאלוהים ברא את העולם יש מאין, גורר בהכרח לומר שאלוהים ברא גם את ציר הזמן ואת מרחב המקום, משום שבאין המוחלט אין ציר זמן ואין מרחב מקום כלשהם. לומר שאלוהים ברא את העולם, פירושו לייחס זמן לאלוהים עצמו. אלוהים ברא את העולם...
למה אתה רוצה שיאהבו אותך? למה אני רוצה שיאהבו אותי? מפחד שלא יאהבו אותי, חרדה חברתית, למה אני לא אוהב את עצמי? במה אני לא אוהב את עצמי, מה אני לא אוהב בעצמי? למה חשוב לי שיאהבו אותי?
למה אתה רוצה שיאהבו אותך? למה אני רוצה שיאהבו אותי? מפחד שלא יאהבו אותי, חרדה חברתית, למה אני לא אוהב את עצמי? במה אני לא אוהב את עצמי, מה אני לא אוהב בעצמי? למה חשוב לי שיאהבו אותי?
...אותך? למה אני רוצה שיאהבו אותי? מפחד שלא יאהבו אותי, חרדה חברתית, למה אני לא אוהב את עצמי? במה אני לא אוהב את עצמי, מה אני לא אוהב בעצמי? למה חשוב לי שיאהבו אותי? האם הרצון שיאהבו אותנו מעיד בהכרח על חוסר אהבה עצמית? נושא ההרצאה של אליעד כהן עוסק בשאלה מדוע אנשים רוצים שיאהבו אותם, והאם בהכרח הרצון לקבל אהבה חיצונית נובע מחוסר באהבה עצמית. שאלת הבסיס היא האם כל אדם שרוצה שיאהבו אותו עושה זאת משום שאינו אוהב את עצמו מספיק, או שאולי קיימות סיבות אחרות...
התאהבות ממבט ראשון, מבט בעיניים, איך נוצרת התאהבות? למה הוא ולא אני? למה היא לא רוצה אותי? מה היא מוצאת בו? למה היא לא נמשכת אלי? מה יש בו שאין בי? איך נוצרת משיכה מינית? מהי רומנטיקה? איך לגרום לה להתאהב בך?
התאהבות ממבט ראשון, מבט בעיניים, איך נוצרת התאהבות? למה הוא ולא אני? למה היא לא רוצה אותי? מה היא מוצאת בו? למה היא לא נמשכת אלי? מה יש בו שאין בי? איך נוצרת משיכה מינית? מהי רומנטיקה? איך לגרום לה להתאהב בך?
...איך נוצרת התאהבות? למה הוא ולא אני? למה היא לא רוצה אותי? מה היא מוצאת בו? למה היא לא נמשכת אלי? מה יש בו שאין בי? איך נוצרת משיכה מינית? מהי רומנטיקה? איך לגרום לה להתאהב בך? איך נוצרת התאהבות ממבט ראשון? אליעד כהן מסביר כי התאהבות ממבט ראשון מתרחשת כאשר אדם חושב, בתת המודע שלו או באופן מודע, שהאדם האחר מסוגל למלא את החסרונות שלו. הוא מדגיש שהמבט עצמו הוא לא מה שיוצר את ההתאהבות אלא המשמעות שהאדם נותן למבט הזה. לדוגמה, כשאישה מתאהבת בגבר אחרי מבט...
איתור צרכי הלקוח - מה זה צרכי הלקוח? מה הלקוח צריך? מה זה אומר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לאתר את צרכי הלקוח? איך לא לאתר את צרכי הלקוח? טעויות של אנשי מכירות? איך אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 4
...הלקוח? איך לאתר את צרכי הלקוח? איך לא לאתר את צרכי הלקוח? טעויות של אנשי מכירות? איך אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 4 וכאשר אנחנו באים לאתר את צרכי הלקוח, עלינו לעשות זאת בזהירות. כי איתור צרכי הלקוח בצורה לא נכונה, יכול לגרום לנזק ולהכשלת העסקה ממגוון סיבות. וכאן נסביר גם על אחת הסיבות שרוב אנשי המכירות לא מודעים אליה כדלקמן. והסיבה הראשונה לכך שאיתור צרכי הלקוח יכול לגרום להכשלת העסקה ולגרום לעסקה להיכשל
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
מודל הנפש, מהות התודעה, מהות הזמן, אני בהווה, אני בעבר, אני בעתיד, תפישת המציאות, אני עתידי, אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי
...אני בזיכרון, אני ברגע הזה, לחיות את הרגע הזה, רק רגע אחד, האני האמיתי האם יש בכלל משמעות לתפיסת הזמן והאני? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בבירור מעמיק של שאלת מהות הזמן, התודעה, והקשר בין האני האמיתי לבין הרגע הנוכחי. אליעד מציג שאלות יסוד כמו מי אני?, האם הזמן באמת קיים?, האם העבר והעתיד קיימים או שהם רק אשליה?, ומוביל את השומעים להבין בצורה מפורטת מה בדיוק קיים עכשיו ברגע הנוכחי, מה ההבדל בין אני של העבר לאני של ההווה ושל העתיד, ומה המשמעות של המושגים...
האם לבעיה קשה יכול להיות פתרון קל? האם יכול להיות פתרון קשה לבעיה קלה? איך לא לפחד מבעיות? איך להתמודד עם בעיות קשות? אולי יש פתרון קל לבעיה קשה? איך לפתור בעיות? מוטיבציה לפתור בעיות קשות, לא להתייאש לפתור בעיות קשות
האם לבעיה קשה יכול להיות פתרון קל? האם יכול להיות פתרון קשה לבעיה קלה? איך לא לפחד מבעיות? איך להתמודד עם בעיות קשות? אולי יש פתרון קל לבעיה קשה? איך לפתור בעיות? מוטיבציה לפתור בעיות קשות, לא להתייאש לפתור בעיות קשות
...לא לפחד מבעיות? איך להתמודד עם בעיות קשות? אולי יש פתרון קל לבעיה קשה? איך לפתור בעיות? מוטיבציה לפתור בעיות קשות, לא להתייאש לפתור בעיות קשות האם לבעיה קשה יכול להיות פתרון קל? איך לא לפחד מבעיות? לפעמים אנשים חווים בעיות שהם סבורים שהן קטנות ויש להן פתרונות פשוטים, אך לעיתים ישנן בעיות שמלוות את האדם לאורך זמן, מרגישות כאילו הן מסובכות או מקשות עליו בצורה משמעותית. אליעד כהן מציין כי יש מקרים בהם בעיה שנראית מאוד קשה, למעשה יש לה פתרון פשוט וקל...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
...בעזרת קואצינג Coaching השם של המאמר הזה מאלץ אותי כמעט באופן בלתי נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף בחוכמה? מה אתה עושה...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...ודרכי הפעולה שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת הפילוסופים החינוכיים של ארצות הברית. כיום ישנן עשרות אגודות...
4 טכניקות לתקשורת יעילה עם בן הזוג
...למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם חשים בני הזוג שהם לא מתקשרים בצורה אפקטיבית זו עם זה. מאת דר מאיר ויקלר לפני מספר שנים ראיתי סרט מצויר שתיאר את הסצינה הבאה: שני גברים יושבים בבאר ושותים בירה. האחד מקשיב בעניין רב, כשחברו משתף אותו בגילוי אישי אחרון: אם הייתי יודע איך הולכים להיות הנישואין, הייתי מצטרף למועצת התלמידים בתיכון, כדי ללמוד איך להתווכח... למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם...
לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?
...בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?. לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים? אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, על אנשי המעשה! ומה זאת אומרת אנשי המעשה? אנשים מאד פרקטיים, שמתעסקים כל הזמן בעשייה. והעשייה שלהם באה על חשבון האי עשייה. ומה זה אומר לא לעשות? זה אומר להתבונן לבדוק מה קורה. ואנשים אלו מסיימים פרויקט, ישר רצים לפרויקט הבא, ולא נחים. וזה כמו צרכני סמים, צרכני הסמים לוקחים את הסם, מרגישים...
ילדות - הארה רוחנית
...של שיבה לילדות עשויה להיראות לכם מוזרה, שהרי בהתעוררות עסקינן, והתעוררות היא לראות שאין אני, ואין עבר, והמחשבה היא שיוצרת את כל אלה. מה לחקירה פסיכולוגית עם ניחוח פסיכואנליטי ולכל זה? אסביר. החשיבות הרבה של דרך רוחנית אינה בראיית האור. את ה הוא האור. החשיבות היא דווקא בללמוד לראות את החושך. ואיך תראה את החושך, הו בהיקו? את החושך תראה אם תראה שמה שאתה חושב ומרגיש, כל אלה הם אשליה, שקר, סבל, טירוף, עיוורון, עיוות ומגבלה. ואיך תוכל לראות, הו בהיקו,...
קדושת האדם - זהירות, כל אדם קדוש!
...האדם - זהירות, כל אדם קדוש! זהירות מקדושים, כל בני האדם קדושים המה אני מודה, שנים רבות שרתי, מידי פעם, בקול עז: חבלי משיח הנה זה בא היום (1). ובחולות סיני, בשהות הארוכה לאחר מלחמת יום כיפור, רקדתי יחד עם שליחי חבד, ורקעתי בנעלים המסומרות, לפי הקצב, על גרגרי הדיונה ההמומה: אני מאמין באמונה שלמה. בביאת המשיח. ואף על פי שיתמהמה. עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא (2). ובהזדמנויות רבות אחרות צרחתי עד כדי צרידות מיתרי הקול: משיח, משיח אי, יה, יה. מעורר פליאה...
אושר. האם אושר היא תכונה מולדת? האם יש לך את ה DNA של האושר? חלק 4
...אושר. אושר. האם אושר היא תכונה מולדת ? האם יש לך את ה DNA של האושר ? חלק 3. מה עליך לעשות בפועל? תשובה, אתה לא צריך לעשות שום דבר חוץ מאשר להתחיל לחשוב טיפונת יותר נכון מאשר אתה חושב היום. מעט גם כן טוב. כל טיפה קטנה של אור מעלימה ללא מאמץ המון חושך. פשוט תתחיל מהיום, לעשות בכל יום התחלה חדשה. ובכל יום תחשוב כאילו הרגע הזה נולדת, כאילו הכל חדש. תחשוב בדעה צלולה. ואת הפתרונות וגם את האושר תמצא בוודאות. בהצלחה. ציטוטים: רבי נחמן מברסלב לחיות כמו תינוק...
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) 1
...מוהרן חא יח (ברסלב) 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן חא יח (ברסלב) 1. שאלה: כאשר חשבתי על הסיבה הראשונה, הבנתי שלא יכולה להיות סיבה כל עוד אין מצב שיש תוצאה. אליעד: אתה צריך לחשוב על זה שאם אין שתי ישויות, ויש רק ישות אחת אז אי אפשר להגיד שיש תוצאה, כי אין שינוי. אם בהתחלה הכל אחד, אז לא שייך להגיד שיהיה ככה, אין ככה, אין תכליתיות. זה לא...
תובנות והצלחות
...על כך! (לוודע משמעו - להודות לעצמכם לטפוח לעצמכם על השכם!). ההצלחה וההתקדמות שלכם אינן מובנות מאליהן הן שלכם, כי אתם יצרתם אותן. וודעו את עצמכם, כתבו את הדברים הודו לעצמכם וליקום בגאווה רבה ו... המשיכו הלאה! אין חופי מבטחים ואין לנו הפריבילגיה לעצור ולנוח על זרי הדפנה. יש עוד דרך לעשות ישנן עוד תובנות והצלחות נוספות בהמשך וההדרכה שלכם מאיצה בכם... להמשיך... יש לכם ייעוד גבוה... וככל שהיעוד גבוה יותר כך הדרך מורכבת יותר... אתם אף פעם אינכם מפסידים...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן זוגי, פסיכותרפיה הוליסטית, מאמן אישי ועסקי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 18_08_2025 השעה 06:12:57 - wesi4