בודהיזם - סוטת קיטאגירי... היום ואחר הצהריים. כאשר הנזירים הללו לא יכלו לשכנע את הנזירים אסגי ופונבסוקה, הם הלכו אל הבהגווה, ברכו אותו לכבוד, ולאחר שהתיישבו במקום ראוי פנו אל הבהגווה כך: אדון נכבד, פנינו אל הנזירים אסגי ופונבסוקה ואמרנו להם: אדונים נכבדים, ... המורה קורא לכם אדונים נכבדים. הנזירים אסגי ופונבסוקה השיבו בסדר גמור, אדון, , הלכו אל הבהגווה, ולאחר שברכו אותו בכבוד התיישבו במקום ראוי. הבהגווה פנה אל שני הנזירים אסגי ופונבסוקה אשר ישבו במקום ראוי, ואמר להם: האם זה נכון, ... בה יש הכחדה של הקשרים [iii]. לנזירים אלו אני אומר שעליהם לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אנשים אלו הראויים לכבוד ימצאו מקום המתאים למגורים, יתרועעו עם חברים טובים, ישמרו על הכוחות והיכולות (indriyni) מאוזנים היטב, יתכן ויוכלו להשיג בחיים ... אני אומר שהם צריכים לפעול בעירנות. בעולם קיימים שבעה סוגים אלו של אנשים. ומהם השבעה? הם: משוחרר בשני אופנים (אובהטובהאגווימוטה, ubhatobhgavimutta), משוחרר על ידי חוכמה (פניאווימוטה, pavimutta), מתבונן בגוף (קאיסקהי, kyasakkhi), משיג באמצעות השקפה (דיטהיפטה, dihipatta), משוחרר על ידי ... כזה, נזירים, מכונה מתבונן בגוף. נזירים, לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים, יתרועע עם ידידים טובים, וישמור על הכוחות והיכולות מאוזנים היטב, יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ... מכונה משיג באמצעות השקפה. נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו, את פרי הארהנטיות שאין דומה ... משוחרר על ידי אמון. נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו את פרי הארהנטיות שאין דומה ... הולך בעקבות הדהמה. נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו עדיין לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו את פרי הארהנטיות שאין דומה ... חומרי אשר מעבר לחומר, והזיהומים שלו לא הושמדו על ידי ראייה באמצעות חוכמה. אבל יש לו די אמון והערכת כבוד כלפי הטטהאגטה. בנוסף, לאדם כזה יש את המעולות הבאות: כוח האמון, כוח המרץ, כוח המודעות, כוח הריכוז, וכוח החכמה. ... הולך בעקבות אמון. נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו עדיין לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו, את פרי הארהנטיות שאין דומה ... הדרגתית? נזירים, עם הופעת האמון [במורה], אדם פונה [אל המורה], לאחר שפנה [אל המורה], הוא נותן את דעתו אליו בכבוד, כך, לאחר שנתן את דעתו, הוא מקשיב בערנות [לדברי המורה], לאחר שהקשיב בערנות, הוא שומע את הדהמה, לאחר ששמע ... ורואה אותה באופן חודר באמצעות חוכמה. אך, נזירים, במקרה זה, לא היה אמון, ולא היתה פניה [למורה], ולא היה כבוד, ולא היתה האזנה או זכירה, ולא היתה הקשבה לדהמה, ולא היתה חקירה של המשמעות, ולא היתה התאמה בין הדהמה ...