ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






איך למגנט את הרצונות שלנו? תרגיל בדמיון מודרך
... שיוצאות מהעיגול, כמו שמש, שרטטו לפחות 7 - 8 - קרניים לשמש שלכם ועכשיו התמקדו והתחברו לאני הפנימי שלכם, הקשיבו ללב שלכם וחשבו על השאלה ששאלתם בכנות מרבית, ממש תחשבו איך הייתם רוצים לראות את עצמכם בעוד שנה, שנתיים, חמש ... בהתחלה זה די פשוט למלא את ה - 3 - 2 קרניים הראשונות, אבל אחר כך זה מצריך מחשבה, הקשבה ללב והתמקדות ברצונות האמיתיים שלכם. פשוט להתרכז בשאלה: מה אני רוצה, מאחל, בוחר בשביל עצמי... ? לאחר שסיימתם למלא ...
מנהל מכירות מציאה חלומות מהו כוח המחשבה חלום פרנסה כוח הדמיון מה זו אהבה
יחסי אמהות - בנות
... רצופים יחסי אם - בת בלחצים מיוחדים. האימא עשויה לגלות שבאופן בלתי מודע היא לפעמים מגיבה אל בתה באהבה, הקשבה, הגנה וניחום, ולעיתים היא מתייחסת בניכור, ריחוק, שיפוטיות ובקורת. ההתנהגות הבלתי עקבית והבלתי נשלטת (בהיותה בלתי מודעת) הזו יוצרת ...
רגש מיני פעילויות מיניות איום פסיכולוגים מהווה טיפול תחרות יחסים זוגיים
סיפורי גוף - הגוף מספר לנו סיפורים
... המיותר והמזיק. אלא שכאשר העומס רב ובלתי נסבל יקרא לנו לעזרה אם נתעלם הוא יזעק וישתולל! אם נתעקש שלא להקשיב לו הוא פשוט יתמוטט... ואנחנו נשאר ללא בית! די בהתבוננות במבנה הגוף ויציבתו על מנת להבין את האדם על כל ... זאת, גו חלש יצביע על אדם שמעדיף לברוח מעצמו הדחקות רגשיות נפשיות מופיעות במציאות הפיסית כמחלה, כאב או פציעה. הקשבה לסוגי הכאבים / המחלות ולמיקומם בגוף היא הדרך לבריאות נפשית ופיסית מעבר לסיבות הגנטיות, כל המחלות יהיה זה סרטן, ...
לוגיקה פסיכותרפיסטים הפרעת אכילה חוסר ביטחון עצמי הסביבה להשיג ביטחון עצמי להאמין בעצמי תיעדוף
בודהיזם - ביסוס הקשב - 1
בודהיזם - ביסוס הקשב - 1 השיחה הארוכה על ביסוס הקשב Mahsatipahna Sutta מהאסטיפטהאנה סוטההקדמה (uddeso) I.כך שמעתי. [1] פעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו בעיר מסחר בשם קמאסדהמה ... לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמת כאב ועצב, להגעה אל הדרך הנכונה, [3] להגשמת ניבאנה - והיא ביסוס הקשב בארבע בחינות. [4] מהן הארבע? הנה, נזירים, נזיר [5] מתבונן בגוף כגוף, [6] במרץ, בקשב והבנה מלאה, [7] לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. [8] הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות [9] במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. הוא מתבונן בתודעה כתודעה [10] במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. הוא מתבונן בתכני - תודעה [11] כתכני - תודעה במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. התבוננות בגוף - החלק על קשב לנשימה (kynupassan npnapabba) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף? הנה נזיר, לאחר שהלך אל יער או לרגלות עץ, או ... הוא מתבונן בתופעת ההופעה בגוף, [20] הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בגוף, [21] הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף [22] והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - ארבע ... וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף וכך הוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. [23] בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - ... וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - חלקי ... וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - ארבע ... וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - תשע ... וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. I.בנוסף, נזירים, במקרה ונזיר ... וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. I.בנוסף, נזירים, במקרה ונזיר ... וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. בנוסף, נזירים, במקרה ונזיר ... וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. בנוסף, נזירים, במקרה ונזיר ... וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. בנוסף, נזירים, במקרה ונזיר ... וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בגוף, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בגוף. כך הקשב שלו מבוסס: זהו גוף והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. I.בנוסף, נזירים, במקרה ונזיר ...
מה זו תודעה שאיפות בחינות להרגיע בודהה דרך נכונה דמעות איך להתגבר
טיפול בהפרעת קשב - מבוא
טיפול בהפרעת קשב - מבוא טיפול בהפרעת קשב כולל את אפשרויות המענה הזמינות עבור הסימפטומים של הפרעת קשב וההשפעות האפשריות שלהם על רמת התפקוד ואיכות החיים של האדם. הפרעת קשב היא הפרעה נוירו התפתחותית, שתסמיני הליבה שלה הם: קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות (פעלתנות יתר) ואימפולסיביות. הפרעת קשב היא תופעה שכיחה המוערכת בכ - 5% - 10% מהאוכלוסייה. היא מתפתחת במשך חמש השנים הראשונות לחיים ואינה דועכת בגיל מסוים, לכן ניתן למצוא אותה בכל שכבות הגיל. הפרעת קשב משפיעה על טווח רחב של תחומי התנהגות ולכן אנשים עם הפרעת קשב עלולים להיתקל בקשיים רבים בכל תחומי החיים, אשר פוגעים ברווחתם. קשיים אלו עלולים להשליך על עתידם הרגשי, ההתנהגותי והאקדמי. אנשים רבים עם הפרעת קשב עשויים לחוש לאורך חייהם תסכול ואי - מיצוי יכולותיהם בתחומים שבהם יכלו להגיע להישגים גבוהים, אך באמצעות טיפול הולם, הפרוגנוזה של הפרעת קשב עשויה להיות טובה מאוד. טיפול הולם יכול למנוע תאונות וליקויים מתמשכים בתפקוד במסגרת בית הספר, עולם העבודה, קשרים עם עמיתים ויחסים בין אישיים. לצד זאת, הפרעת קשב בלתי מטופלת מקושרת להישגים אקדמיים נמוכים, סטטוס תעסוקתי נמוך וסיכון מוגבר לשימוש לרעה בחומרים ועבריינות. משום שכל דחייה עלולה ... חשיבות רבה למתן טיפול בשלב מוקדם ככל הניתן, במיוחד כאשר מדובר בילדים. עם זאת, רק מחצית מהילדים עם הפרעת קשב זוכים לקבל טיפול. בנוסף ישנם אנשים שכלל לא אובחנו בילדותם, אשר מגיעים לקבל טיפול ראשוני רק כשהם כבר בוגרים. ... אישית 1.2.1 התייחסות למאפיינים הייחודיים של גילאי הבגרות 1.3 מעקב והערכת ההתקדמות 1.3.1 מודעות למגבלות ולקשיים הכרוכים בטיפול בהפרעת קשב 2 מענה לתחלואה נלווית 2.1 הפרעת קשב ומחוננות 3 קבלת מידע אמין 3.1 הכשרת מורים 3.2 הדרכת הורים 3.2.1 קשיים בשלב האבחון 3.2.2 קשיים בשלב הטיפול ... וטכנולוגיה מסייעת 9 התערבות חברתית ופיתוח מיומנויות חברתיות 10 התערבות פסיכולוגית או טיפול רגשי 10.1 אתגרים בטיפול הפסיכולוגי בהפרעת קשב 10.2 טיפול התנהגותי 11 טיפול תרופתי 11.1 תרופות ממריצות / מעוררות 11.1.1 התאמת המינון וסוג התרופה 11.1.2 אופן הפעולה ... טיפולים אלטרנטיביים 13 התנגדות לטיפול וההשלכות של מניעתו 1 1 בנייה של המערך הטיפולי: המטרה העיקרית של הטיפול בהפרעת קשב היא שיפור מרבי של התפקוד לצד הימנעות מבעיות וקשיים משניים שהפרעת הקשב עלולה ליצור. למידע נוסף ראו - קשיים העלולים להיווצר בעקבות הפרעת קשב. בעוד שעדיין לא נמצאה דרך לריפוי מלא של הפרעת קשב, ישנן מגוון אפשרויות טיפול תרופתיות ולא תרופתיות להתמודדות עם התסמינים ושיפור התפקוד. כך שניתן לטפל ביעילות בתסמינים של הפרעת קשב עבור ילדים ומבוגרים. עם זאת, המטרה הטיפולית צריכה להתייחס לא רק להקלה זמנית בסימפטומים, אלא גם להבניה של המסלול ההתפתחותי ארוך הטווח הרצוי ביותר. טיפול רב מערכתי: הנחייה בנוגע לתזונה נכונה היא חלק ממערך הטיפול להפרעת קשב לנוכח מאפייני ההפרעה, הטיפול היעיל חייב להיות רב - מערכתי ולעסוק בכל המערכות המשמעותיות בחייו של האדם, ובכל הצירים ... המעורבים בטיפול היא קריטית להצלחתו. על כן חשוב להקפיד על בחירה של מורים, מטפלים, רופאים או מאמנים הבקיאים בהפרעת קשב על כל היבטיה. בעוד שאנשי החינוך נחשבים למומחים בנוגע להקשר הכיתתי, לחומרי הלימוד ולקשיים של תלמידיהם, היועצים המקצועיים נחשבים ... שיתוף הפעולה הפורה ביניהם הוא זה שמוביל לתוצאות הטובות ביותר. שיתוף פעולה עם המשפחה ומערכת החינוך בגילאי הילדות: הפרעת קשב מתפתחת במשך חמש השנים הראשונות לחיים והיא הלקות הנוירולוגית הנפוצה ביותר בקרב ילדים. כדי להימנע מההשלכות השליליות העלולות להיות להפרעת קשב בהיעדר טיפול, ישנה חשיבות רבה ליישום תוכניות התערבות כבר בשלב המוקדם של בית הספר היסודי. ההורים והמורים כאחד לוקחים תפקיד משמעותי בעיצוב אישיותו של תלמיד עם הפרעת קשב. לכן הטיפול ארוך הטווח בילד מצריך שיתוף פעולה מתמיד בין הצוות הטיפולי, הצוות החינוכי, ההורים והילד. למרות זאת, אחד ההיבטים המוזנחים בנוגע לטיפול בתלמידים עם הפרעת קשב הוא הצורך ביצירת שיתוף פעולה עם אנשי החינוך לצורך יישום התוכנית הטיפולית. תוכנית התערבות בית ספרית היא חלק חיוני מהמערך הטיפולי המלא להפרעת קשב. במקרים רבים הבנייה של התוכנית הטיפולית מתחילה לאחר מעשה כתגובה לבעיה שכבר התעוררה או להתנהגות בלתי מקובלת שכבר התרחשה. ... את כל המקרים, רובם ידועים וניתן לצפות להתרחשותם מבעוד מועד. תפקיד המורה ובית הספר הוא לאתר תלמידים עם הפרעת קשב על ידי הפנייה לאבחון ולעזור לכל תלמיד שאובחן להתמודד עם ההפרעה, כך שהישגיו בתחום הלימודי והחברתי לא ייפגעו. בהתחשב במחלוקות הקיימות בציבור בנוגע להפרעת קשב, יש חשיבות רבה לכך שהמורה יהיה אובייקטיבי ובעל ידע בנושא. בהתאם לך, בנוסף להורים יש להדריך גם את צוות המורים בבית הספר. התאמה אישית: האבחון של הפרעת קשב מבוסס על המהדורה החמישית של ה - DSM. הוא מאפשר למפות את היכולות והקשיים לצורך התאמת תוכנית העבודה למאפיינים האישיים של כל אדם. לא כל אדם עם הפרעת קשב זקוק לכל הטיפולים האפשריים להפרעה זו. מכאן שעל המטפלים להתאים את הטיפול בהתאם לצורך. בדומה למצבים כרוניים אחרים, תוכנית הטיפול בהפרעת קשב צריכה להיבנות באופן ספציפי עבור כל מקרה לגופו, בהתאם למאפייניו הייחודיים. בהתאם לכך, הטיפול בהפרעת קשב צריך להיקבע בתוכנית אישית המבוססת על ההפרעה הבסיסית, התחלואה הנילווית ועל העדפות האדם (והמשפחה במקרה של ילדים). גיבוש היעדים של תוכנית הטיפול צריך לנבוע מתוך התסמינים המרכזיים שאותרו ומהפגיעות התפקודיות הספציפיות שהם יוצרים. אבחון הפרעת קשב נועד לספק את המידע הדרוש לצורך ההתאמה האישית של התוכנית הטיפולית. בנוסף כל סוגי ההתערבות והעזרה שהאדם מקבל צריכים ... משום שלמידה נעשית בקלות וביעילות רבה יותר כאשר היא באה מתוך הנאה. התייחסות למאפיינים הייחודיים של גילאי הבגרות: הפרעת קשב בגילאי הבגרות להפרעת קשב יש ביטויים מגוונים בגילאים השונים, בהתאם למכלול התכונות של האדם והסביבה בה הוא חי. בגילאי הבגרות הפרעת הקשב עלולה להוביל לקשיים בתחום החברתי, האקדמי והמקצועי. בהתאם לכך, מבוגרים עם הפרעת קשב מתלוננים על קשיים בעבודה, בבית וביחסים חברתיים כתוצאה מקושי בהפנית קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. עם זאת, השונות בין אנשים עם הפרעת קשב בולטת יותר במבוגרים בהשוואה לילדים ולמתבגרים. שונות זו באה לידי ביטוי בכך שמבוגרים בעל הפרעת קשב מציגים תמונות קיצוניות, הנעות בין חוסר תפקוד מוחלט, תפקוד תקין ותפקוד גבוהה מאוד. אחד ההיבטים הייחודיים למבוגרים הוא התפקוד ...
אישיות יעוץ להורים טיפול במחלת רוח איך להגיב אקדמאי חברויות אימפולסיביות ידע
הפרעות קשב וריכוז - מה מרגיש ילד שיש לו הפרעות קשב וריכוז
הפרעות קשב וריכוז - מה מרגיש ילד שיש לו הפרעות קשב וריכוז הרבה פעמים אנחנו נוהגים לומר על אנשים חסרי ריכוז, שאינם שמים לב מה קורה סביבם ואינם מקשיבים למה שמדברים איתם, שהם סובלים מהפרעות קשב וריכוז. מן הסתם, הרבה פעם זה לא נכון, אומנם ישנו גידול מתמיד במספרים של אלה הסובלים מהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים, אך עדיין לא כולם כאלה. בשביל להבין את זה, חשוב לדעת מה מרגיש ילד שסובל מהפרעות קשב וריכוז, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשת, מנטאלית. לכך לא מספיק שנשלח אותו לעבור הפרעות קשב וריכוז אבחון או הפרעות קשב וריכוז מבחן שיאבחן אותו ונראה כיצד התופעה משפיעה עליו אלא חשוב שנקרא חומרים בנושא ונבין מה זה אומר. לפני ... ציפי קדוש, המרכז יושב בפתח תקווה, ובו תוכלו לקבל את כל המידע שאתם צריכים, פנים אל פנים, אודות הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים. אתם מוזמנים ליצור קשר עם המרכז בכל שעה ובכל עניין בנושא. מה מרגיש ילד שיש לו הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז מחולקות לרמות שונות, התסמינים הינם פיזיים, פסיכולוגיים - נפשיים וכן התנהגותיים. חשוב להבהיר כמו שלא כל ילד שאיננו מרוכז סובל מהפרעות קשב וריכוז, כך גם לא כל ילד עצוב סובל מדיכאון בגלל הפרעות קשב וריכוז וכן לא כל ליקוי למידה נגרם כתוצאה מהפרעות אלו. ייתכן מאוד שהם סובלים מתופעות אלה בלי קשר להפרעות קשב וריכוז. ילד שיש לו הפרעות קשר וריכוז סובל מחוסר יכולת לשמור על קשב ממוקד לאורך זמן, חוסר יכולת להתרכז כולל בפעולות יומיומיות פשוטות. חוסר יכולת למלא אחר הוראות ולסיים משימות, כתוצאה מכך הוא דוחה או מבטל עיסוקים שונים, הרבה פעמים זה נובע מתחושת תסכול על מצבו. אצל ילד שסובל מהפרעות קשב וריכוז, גירויים חיצוניים משפיעים מהר יותר על התנהגותו, ואלה מפריעים לו לבצע את המוטל עליו. חלק גדול מהילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז סובלים מליקויי למידה, וכן ליקויים בביצוע פעולות יומיומיות. אחת מדרכי האבחון של הפרעות קשב וריכוז היא, לבדוק האם לילד קיימות הפרעות וליקויים בשתי מסגרות חיים, כך ניתן לזהות האם מדובר בליקוי שעומד בזכות עצמו או קשור להפרעות קשב וריכוז. נקודה אחרונה, ילד שסובל מהפרעות קשב וריכוז, סובל בדרך כלל גם מהיפראקטיביות, מה שגורם לו לדבר בצורה לא מאורגנת, להתנהל בצורה מהירה, מתקשה לחכות לתורו, ופועל לא פעם באגרסיביות ותוקפנות. אם הינכם מעוניינים לקבל עוד מידע על הפרעות קשב וריכוז, אתם מוזמנים ליצור קשר עם מרכז ציפיות גבוהות כמו שציינו קודם לכן, והם ישמחו לעזור לכם בכל עניין ...
הפרעת קשב וריכוז של ילדים התנהגות איך להתרכז ממוקד הקשבה בעיית קשב וריכוז חוסר יכולת הוראות
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 2
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 2 מודעות למגבלות ולקשיים הכרוכים בטיפול בהפרעת קשב: גם מערך טיפולי אשר יוביל לשיפור בתפקוד לא תמיד יצליח לנטרל באופן מלא את תסמיני הליבה של הפרעת הקשב - חוסר קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. הפתרונות הטיפוליים בהפרעה הם חלקיים ויש צורך לקבץ פתרונות שונים כדי לשפר את איכות החיים והתפקוד של ... יעילים יותר בעלי השפעה מתמשכת. חלק מהפתרונות הם בעלי אופי דורשני ולכן ההחלטה בדבר המדיניות הטיפולית המתאימה ללוקה בהפרעות קשב מסוגים שונים אינה פשוטה. משום שתוכניות טיפוליות מסוימות דורשות מאמצים מתמשכים מצד כל הגורמים המעורבים, לעתים חוסר תגובה לטיפול ... במקרים אלו יש לחפש פתרונות שיקלו על שיתוף הפעולה ולא לזנוח את הטיפול. מענה לתחלואה נלווית: תחלואה נלווית להפרעת קשב כבר בשלב האבחון, הרופא הבודק אדם עם הפרעת קשב חייב לשקול את התחלואה הנלווית לסוגיה. אם לצד הפרעת הקשב מתקיימים גורמים נוספים הפוגעים בתפקוד, יש להתייעץ או להפנות לאנשי המקצוע מהתחום הרלוונטי לגורמים שנמצאו. סיוע בהתמודדות עם אחד מהגורמים לקשיי התפקוד יכול להקל על ההתמודדות עם היתר. למשל, אצל אדם עם הפרעת קשב ודיסלקסיה, מתן הוראה מתקנת לצורך שיפור הקריאה יכול לפנות משאבי ריכוז שהושקעו בהתמודדות עם קשיי הקריאה, ובכך להקל על יכולת הלמידה מחומר כתוב גם ללא שינוי ברמת הריכוז המקורית. הפרעת קשב ומחוננות: עבור אנשים עם הפרעת קשב ומחוננות המערך הטיפולי צריך לתת מענה הולם לכל אחד מהמצבים הללו. השילוב של אנשים עם הפרעת קשב ומחוננות אינו נפוץ באוכלוסייה הכללית. אין זה מפתיע משום ששתי תופעות אלו מתייחסות לקצוות של הנורמה האנושית בהיבטים שונים. ... המשפחה, מערכת החינוך (הגן ובית הספר) והחברה. המבוגרים המשמעותיים (כמו מורים והורים) יכולים להיות מקור הגנה לילדים עם הפרעת קשב והמנוע שמניע את ההתפתחות החיובית שלהם, אם ידעו איך להכיל את הקושי ובו - זמנית לראות את הילד מעבר לקושי. עם זאת, הציבור אינו מיודע כראוי בנושא הפרעת קשב. על כן ישנו סיכון משמעותי שלאנשים בסביבתו של האדם לא יהיה את הידע הנחוץ כדי להוות סביבה תומכת ומגנה עבורו, החל מגילאי הילדות ולאורך החיים. בנוסף, משום שהפרעת קשב לא נראית לעין מבחינה חיצונית, ניתן להתייחס אליה כנכות לא נראית. משמעות הדבר היא שבעוד שילד עם הפרעת קשב נראה כשאר הילדים, הוא עלול להתקשות לתפקד ולהתנהג כמצופה ממנו. זאת משום שבמקרים אלו ציפיות הסביבה מבוססות על הנחות כוזבות. כלומר כאשר הסביבה אינה מודעת או מקבלת את קיומה והשפעתה של הפרעת קשב על התפקוד היום יומי, היא אינה מתאימה את ציפיותיה כפי שמקובל לעשות עבור קשיים אחרים הניתנים לזיהוי על פי המראה החיצוני של האדם. בעקבות זאת פעמים רבות הורים לילד עם הפרעת קשב נתונים לביקורת ולגינוי מצד הסביבה הקרובה והרחוקה, ומוצאים עצמם מואשמים ומותקפים בשל התנהגותו של ילדם. אין ספק בכך שהפרעת קשב נמצאת זה זמן רב תחת אור הזרקורים של ביקורת ציבורית, אשר רובה בעלת אופי שלילי. אחד הגורמים המרכזיים לכך ... ממריצות), שהן היעילות שלו והן המחלוקת סביבו גבוהות ביותר. כל הארגונים הרפואיים הגדולים וכל שרותי הבריאות הממשלתיים מכירים בהפרעת קשב כהפרעה אמתית משום שקיימות עדויות מדעיות מוחצות ומכריעות המגדירות אותה ככזו. אולם, גם עבור אבחנות מבוססות היטב כמו הפרעת קשב בגילאי הילדות ישנם אנשים סקפטיים המבטלים את התקפות של האבחנה. חרף קיומן של שיטות אבחון מהימנות וטיפולים יעילים להפרעת קשב, היא מעוררת חששות ציבוריים אודות התקפות וההשפעה שלה. זאת אף על פי שמבחינה מדעית הרעיון לפיו הפרעת קשב לא קיימת הוא פשוט מוטעה. על כן היבט נוסף המעורר את הצורך בקבלת מידע אמין וברור אודות הפרעת קשב הוא השיח הציבורי - תקשורתי המטעה אשר נוצר סביבה, במיוחד לאור השפעתו השלילית על ההתייחסות החברתית כלפי הפרעת קשב ואנשים עם הפרעת קשב. קריאות תיגר לא מדעיות על התקפות של הפרעת קשב הן לא רק מטעות אלא גם מזיקות. זאת משום שהן יכולות לספק מידע שגוי לציבור ולקובעי המדיניות ובכך להגביל, ... או אף למנוע כל גישה לשירותים המסוגלים לתת מענה להפרעה זו. בהתאם לכך, במדינות רבות חוסר הקבלה של הפרעת קשב מוביל לתת - אבחון וחוסר בטיפול. מעבר להשפעות החמורות של מצב זה עבור אנשים עם הפרעת קשב וסביבתם הקרובה, הפרעת קשב שאינה מאובחנת ומטופלת מהווה גם נטל כלכלי על החברה. לכן העברת מידע אמין ומובן אודות ההפרעה אל אנשים עם הפרעת קשב והורים לילדים עם הפרעת קשב, היא חשובה ותורמת להתמודדות. מידע זה כולל את האטיולוגיה של הפרעת הקשב, טיפולים אפשריים, השלכות לטווח הארוך והשפעות על חיי היום - יום. מכאן שעל איש המקצוע המטפל להסביר כיצד יכולה הפרעת קשב להשפיע על היבטים כמו: יכולת הלמידה, ההתנהגות, הערכה עצמית, כישורים חברתיים והתנהלות במסגרת המשפחה. בנוסף לחשיבות של מסירת מידע אמין וברור לסביבתו החברתית של האדם, במקרים רבים מסירת מידע אודות הפרעת קשב יכולה לסייע גם לאדם עצמו בהבנת המצב, לעורר בו תובנות אודות קשיים מהעבר ולספק לו נחמה. על פי רוב ... צריך לערב מתן הסבר לאדם עצמו ולאנשים הקרובים לו (הורים או בני זוג ומשפחה), אודות התסמינים והליקויים של הפרעת קשב, השכיחות שלה, התחלואה הנלוות, התורשתיות, המנגנונים המוחיים המעורבים ואפשרויות הטיפול. הכשרת מורים: משום שבמקרים רבים המורים הם אלו אשר מאתרים לראשונה את התסמינים של הפרעת קשב, עליהם להתבסס על מאגר ידע אמין ומדויק לצורך יצירת הקשר מול הורים ואנשי מקצוע. הוספת תכנים ייעודיים לתוכנית ההכשרה של מורים ומתן הדרכה בנושא יכולים לספק למורים מידע שימושי אשר ירחיב את דעתם בנוגע להפרעת קשב. הדרכת הורים: הורים לילדים עם הפרעת קשב מתמודדים עם אתגרים לא קלים וחווים מצוקה, אך במקרים רבים אין להם כתובת לתמיכה. עם זאת, לעתים ההורים זקוקים ... הורים שואפות לשפר את ההבנה של התנהגות הילד ולהקנות להורים מיומנות להתמודדות מול קשיי ההתנהגות העלולים להיווצר בעקבות הפרעת הקשב, להקנות דפוסי פתרון בעיות ולהדגיש את חשיבות הצבת גבולות. בעקבות התורשתיות הגבוהה של הפרעת קשב, במקרים רבים גם להורים שבאים לקבל הדרכה עבור ילדיהם יש הפרעת קשב, אשר עשויה להשפיע על המיומנויות ההוריות שלהם. ...
להשפיע יועץ בית ספר להסביר מצוקה איך לפתור בעיות מיומנויות ספקות
בעיות קשב וריכוז - מהיכן נובעות בעיות קשב וריכוז?
בעיות קשב וריכוז - מהיכן נובעות בעיות קשב וריכוז? הרבה תוכניות טלוויזיה, מאמרים בעיתונים, שיחות ודיבורים נשפכו על בעיות קשב וריכוז, הורים רבים מספרים שהם חוששים שהילדים שלהם סובלים מזה והם מפחדים לקחת אותם לאבחון קשב וריכוז בשביל לגלות את האמת, פסיכולוגים ופסיכיאטרים נאבקים בשאלה האם המספרים אמיתיים (ההנחה היא שלמעלה מעשר אחוז באוכלוסייה יש להם את זה). אך השאלה הגדולה היא, מה זה בעיות קשב וריכוז ולמה כולם מדברים על זה כעת. לפני שנסביר מהי הפרעת קשב וריכוז, נספר מעט על ההיסטוריה של התופעה. מדובר בתופעה לא חדשה, כבר במאה ה - 17 היא תוארה בספרות ... בצורה שאנחנו מכירים אותה על ידי DSM, המדריך של תסמינים פסיכיאטרים על פי עובדים פסיכולוגים ופסיכיאטרים. מהיכן נובעות בעיות קשב וריכוז? על פי כל ההנחות, לא מדובר רק בעניין פסיכולוגי, אלא גם בעניין ביולוגי, נוירולוגי. על פי ההנחות הרווחות, בעיות קשב וריכוז נמצאות, או לפחות מאובחנות יותר אצל ילדים, דרך אגב אצל בנים הרבה יותר מאשר בנות (יחס של 1 ל - 10) ובניגוד למה שאולי נדמה, בגלל תופעה של הפרעות וליקוי למידה, אזי שבנים שעברו בדיקת קשב וריכוז ואובחנו כמי שסובל מהתופעה, הוא דווקא בעלי מנת משכל יותר גבוהה מאשר ילדים שאין להם את זה. בעיות קשב וריכוז הן למעשה מצב בו ישנן הסחות דעת ובעיות בריכוז ובזיכרון שמפריעות לנו להתנהל בצורה רגילה. כל אחד מאיתנו זקוק ליכולת ריכוז ברמה מסוימת בשביל לפעול ולעשות דברים מסוימים. הבעיה אצל ילדים ובני אדם בכלל שסובלים מבעיות קשב וריכוז היא, שהם משנים את רמות הקשב והריכוז בתדירות מאוד גבוהה בין השאר הדבר נובע בגלל מאמץ מיוחד שהוא משקיע בדברים שונים, שינויים שהוא חווה לאורך היום ועוד. ילדים שעברו בדיקות קשב וריכוז התגלו, לא כמי שיש להם בעיית קשב אלא יש להם בעיה של אי רציפות, כלומר הם אינם יכולים למקד את הקשב שלהם לאורך זמן. אגב, ייתכן מאוד שברגעים מסוימים הם כן יצליחו למקד אך ברוב הזמן הם יתקשו בכך. הרבה ... נמוך, דברים שיוצרים לא פעם מתחים עם ילדים אחרים ועם הסביבה. אם אתם רוצים לקבל עוד מידע אודות בעיות קשב וריכוז, אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם ציפי קדוש ממרכז ציפיות גבוהות. המרכז יושב בפתח תקווה ומעסיק אנשי מקצוע ...
לטפל בחולי נפש לאורך זמן מאבק הורות מנת משכל לטפל במחלות נפשיות לגלות את האמת לטפל בהפרעת אישיות
הקשר בין קשב וריכוז להצלחה - אז האם קיים הקשר בין קשב וריכוז להצלחה?
הקשר בין קשב וריכוז להצלחה - אז האם קיים הקשר בין קשב וריכוז להצלחה? אחת התהיות הגדולות ביותר שקשורות להפרעות קשב וריכוז בילדים ובכלל היא, האם קיים הקשר בין קשב וריכוז להצלחה, יותר נכון לומר, האם מי שסובל מהפרעות קשב וריכוז, בהכרח יתקשה להצליח בחיים. לפני שנסביר מדוע עולה שאלה זו וכיצד היא נמדדת, חשוב להבין מהיכן היא נובעת. אחת הטענות כלפי המספרים שמציגים עלייה מכמות הילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז היא, שלא מדובר בעניין אמיתי שאכן יש בעיית קשב וריכוז אצל ילדים רבים אלא בכך שיש היום דרישות גבוהות יותר להצלחה אצל הורים כלפי הילדים שלהם, וכאשר הילד ... עומד בכך, קורה אחד מהשניים, הוא שהוא מפתח תסמינים של תסכול ואכזבה והתנהגות שמזכירה מאפיינים שיש לילדים עם בעיות קשב וריכוז או שההורים חושבים שהסיבה שהילד לא מצליח זה בגלל שיש לו בעיה כזו. מן הסתם זה לא נכון וזה לא נכון. אז האם קיים הקשר בין קשב וריכוז להצלחה? אחד הדברים שבוחנים אצל ילדים וכן אצל מבוגרים, במסגרת אבחון הפרעות קשב וריכוז, הן תחלואות נלוות. מדובר במצבים בהם מי שעובר את האבחון, הוא בסך הכל ילד או מבוגר מצליח אך הוא מגלה תסמינים שונים דומים לאלה של הפרעות קשב וריכוז. האבחון נועד לבדוק האם הוא איננו סובל מתחלואה נלווית, כלומר דברים אחרים שגורמים לו להרגיש כך ולא בהכרח הפרעות קשב וריכוז. חשוב להבהיר, הרבה פעם זה קיים גם לצד השני, כלומר הילד או המבוגר מצליחים בחייהם, למרות שיש להם הפרעות קשב וריכוז, אך מאחר והם לא מרגישים מסופקים והם מרגישים שבפנים הם לא עומדים במטרות או בסטנדרטים שהם הציבו לעצמם, הם יחושו תחושת כישלון ולכן יגלו סממנים של דיכאון, חרדות ועוד. מלבד זאת, אכן יש הקשר בין הפרעות קשב וריכוז להצלחה. מאחר והרבה פעמים ילדים שיש להם הפרעות קשב סובלים גם מליקוי למידה וכן מתופעות כמו חוסר שינה ובעיות חברתיות, שעלולות להשפיע על היכולת שלהם להצליח ויתרה מזו, ...
קשיי הרדמות ילדים עם בעיות קשב וריכוז להצליח הורות סבל הפרעת שינה בעיות של קשב וריכוז הפרעת קשב
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 3
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 3 קשיים בשלב הטיפול וההתמודדות היום - יומית: מחסור בידע מקצועי עלול גם לגרום להורים ... שלו, משום שהילד חש שהוריו מאמינים שהוא לא יכול להתמודד בכוחות עצמו. בנוסף, עבור ההורים, הטיפול בילד עם הפרעת קשב רצוף מאבקים ברשויות ובמוסדות החינוך. לעתים קרובות ישנם מאבקים גם מול הילד עצמו. לדוגמה, כאשר הוא מסרב ללכת למוסד ... אלו יכולים להוביל לפגיעה בתחושת המסוגלות ההורית. פיתוח תחומי היכולות והצדדים החזקים: אחד הגורמים המגינים מפני ההשלכות של הפרעת הקשב הוא העיסוק בתחומים שבהם האדם מוכשר. עבור אדם בעל הפרעת קשב, העיסוק בתחומים בהם הוא מוכשר יכול ליצור חוויות הצלחה ולהגן מפני היווצרות של דימוי עצמי נמוך ובעיות תפקוד משניות. ... טובים עם בני הגיל השותפים לאותם תחומי עניין. יצירתיות: כושר יצירתיות גבוה הוא נקודת חוזק של אנשים עם הפרעת קשב. בתחומי היצירה ישנם אנשים רבים אשר הגיע להישגים גבוהים והערכה ציבורית חרף הפרעת הקשב, ולעתים אף בזכותה. למעשה, אנשים עם הפרעת קשב מראים הישגים יצירתיים גבוהים יותר בעולם האמיתי בהשוואה לאנשים ללא הפרעת קשב. העלאת המודעות של ילדים עם הפרעת קשב ליכולות היצירתיות הפוטנציאליות שלהם יכולה לתרום להערכתם העצמית ואף להגביר את הישגיהם. הבנה טובה יותר של היכולת והפוטנציאל היצירתיים של אנשים עם הפרעת קשב מאפשרת לזהות מסלולי קריירה המתאימים במיוחד עבור נקודות החוזק והחולשה של הפרעת קשב. שיעורי עזר פרטניים: שיעור פרטי הוא שיטת הוראה שבה המורה מלמד תלמיד יחיד, ולעתים קבוצה קטנה מאוד של תלמידים, כך שביכולתו להעניק תשומת לב רבה לתלמיד ולצרכיו. לעתים קרובות ילדים עם הפרעת קשב מפיקים תועלת רבה יותר משיעור פרטי מאשר משיעור כיתתי או קבוצתי. זאת משום שבמקרים רבים בזמן השיעור בכיתה הם ... מסוגלות וערך עצמי, משום שהם מאפשרים לתלמיד חוויות הצלחה לימודיות ואפשרות להאמין ביכולותיו. הוראה מתקנת: ללומדים רבים עם הפרעת קשב נדרש מענה ספציפי המתייחס באופן ישיר למיומנויות למידה. הוראה מתקנת היא תחום בחינוך העוסק בטיפול בבעיות למידה, על ידי ... למידה. שיפור היכולות החלשות: אלקטרודות שמחוברות לראש במסגרת טיפול של נוירופידבק ביופידבק היא שיטת טיפול המנטרת מדדי גוף להפרעת קשב יש אופי כרוני והיא אינה דועכת בגיל מסוים. עם זאת, גם במקרים בהם לא ניתן להביא את היכולות החלשות ... משמעותי בתפקוד ובאיכות החיים של האדם. ישנן מספר דרכים בהן ניתן להוביל לשיפור ביכולות החלשות של אנשים עם הפרעת קשב. דוגמאות: נוירופידבק - שיטה שנועדה ללמד ולאמן מטופל לשלוט בגלי המוח שלו באמצעות מדידת פעילות המוח בזמן אמת. המדידה ... על גופו ועל תגובות פיזיולוגיות ורגשיות. פיתוח תפקודים ניהוליים ויכולת התארגנות: הנמכה בתפקודים ניהוליים היא מאפיין מרכזי של הפרעת קשב. במקרים רבים אנשים עם הפרעת קשב נוטים להשמיט פרטים חשובים, להגיב באימפולסיביות ולפעול ללא תכנון, על כן תמיכה חיצונית בתהליכים של ארגון ובקרה יכולה להוביל ... קוגניציה לצורך גיבוש אסטרטגיות למידה. בנוסף, העשרה אינסטרומנטאלית עוסקת בשיפור ופיתוח תפקודים ניהוליים כגון: תכנון, ארגון, תהליכי בקרה, הסטת קשב, גמישות מחשבתית, רכישת כללים, סריקה חזותית, התגברות על הרגל, שליטה במסיחים ועוד. ניתן לאמן חלק מהתפקודים הניהוליים גם דרך ... באיורים יש צורך להפעיל סריקה חזותית שיטתית ותשומת לב לפרטים. ריפוי בעיסוק יכול גם הוא לשמש כחלק מטיפול בהפרעת קשב, במיוחד לצורך התארגנות בזמן ובמרחב. במסגרת הכיתתית ניתן להנחות תלמידים עם הפרעת קשב לדרג את ההתנהלות הלימודית וההתנהגותית של עצמם ולהשוות אותה לדירוג המורה, כך שככל שהתלמיד לומד להעריך את עצמו באופן ... לסייע לאנשים להציב ולהשיג מטרות, להתגבר על מכשולים ולשמר מוטיבציה. אימון אישי יכול לתת מענה לקשיים שונים המאפיינים הפרעת קשב, כמו: תפקודים ניהוליים, ניהול זמן, ארגון משימות, וויסות עצמי והתמודדות עם מצבי לחץ. פיצוי ופיתוח סגנון עבודה מותאם אישית: ... בהתאם להיגיון המקובל ולציפיות של הסביבה. עם זאת, פעמים רבות דרכי הפעולה המקובלות בחברה אינן מתאימות לאנשים עם הפרעת קשב. מסיבה זו עליהם לחדד את דרכי הפעולה הייחודיות להם ולפתח סגנון התמודדות שיהיה יעיל עבורם. בהתאם לכך חשוב לחפש ... בחיי היומיום. יש לעשות זאת בהתאם לצורת החשיבה של האדם באופן אישי. לדוגמה, כאשר עובדים עם אדם עם הפרעת קשב צריך לבדוק האם הערוץ השמיעתי או החזותי נגישים לו יותר, כדי להשתמש בערוץ הדומיננטי מהשניים לשם העברת מידע. בדומה לכך, לאדם הסובל מקושי בפיצול קשב יומלץ להימנע ממצב של ריבוי משימות כמו כתיבת סיכום שיעור אם פעולה זו מפריעה לו להקשיב ולהבין את הנאמר. במקום זאת ניתן לבקש אישור מהמורה או המרצה להקליט או לצלם סיכום של מישהו אחר - ... חברתית טובות שאינו ביישן מכדי להשתמש בהן. התאמה סביבתית: התערבות לצורך ייעול למידתו או עבודתו של אדם בעל לקות קשב וריכוז יכולה להיעשות גם בעזרת שינוי סביבתו כך שתתאים לו טוב יותר. לעתים ניתן לעשות התאמות אלו גם באמצעים פשוטים יחסית. בעקבות השונות הרבה המאפיינת את הפרעת הקשב, יש לבחון עבור כל אדם בנפרד מהם המאפיינים הסביבתיים המעכבים או מסייעים לרמת התפקוד שלו. לצורך כך הצוות החינוכי ... ההפרעה ברמת הפרט, בהקשר הסביבתי של בית - הספר או מקום העבודה. דוגמאות להתאמות סביבתיות עבור אנשים עם הפרעת קשב: סילוק רעשי רקע ומראות רקע המסיחים את הדעת, שימוש בבידוד אקוסטי ומחשבים שקטים במידת הניתן, מציאת מקום ישיבה אופטימלי וקבוע בכיתה. כלי עזר וטכנולוגיה מסייעת: שימוש בעזרים מתחום הטכנולוגיה המסייעת נכללות ברוב מערכי הטיפול בהפרעת קשב. קיימת גם טכנולוגיה מסייעת לשילוב לימודי, התומכת בתפקוד האקדמי. דוגמאות לשימוש בכלי עזר וטכנולוגיה מסייעת עבור אנשים עם הפרעת קשב: יומנים אלקטרוניים כמו יומן גוגל או Outlook, יכולים לעזור לאדם לנהל את זמנו ולהתריע מבעוד מועד לקראת כל פעילות. אטמי אוזניים יכולים לסייע לאדם להתמודד עם מסיחים קוליים בסביבה. נמצא שילדים עם הפרעת קשב אשר הסתכלו במראה בזמן שעבדו, תפקדו טוב יותר מבחינת התפקודים הניהוליים שלהם. התערבות חברתית ופיתוח מיומנויות חברתיות: כישורים חברתיים ... של האדם התורמים לקשרים בין - אישיים ותקשורת עם אנשים אחרים. בהתחשב בשכיחות הקשיים החברתיים בקרב אנשים עם הפרעת קשב, התערבויות המיועדות לתת מענה ליצירה ושימור יחסים עם עמיתים צריכה להיות מיושמת בשלב מוקדם ככל הניתן ולמשך זמן ארוך מספיק כדי לצמצם ככל הניתן את הסיכון לבעיות עתידיות בתחום זה. התערבות פסיכולוגית או טיפול רגשי: עיקר הטיפול בהפרעת קשב הוא רגשי. המטרה של התערבות פסיכולוגית היא לשנות את המצב הרגשי או דפוסי המחשבה של האדם. הטיפול הרגשי כולל טיפול בוויסות התנהגות של האדם, ומכשירו אט - אט ללמוד לווסת את התנהגותו בעצמו. טיפול פסיכולוגי להפרעת קשב יכול לכלול פיתוח של כישורים חברתיים, ניהול כעסים ופתרון בעיות. לעתים קרובות מדי מתחיל ילד עם הפרעת קשב את דרכו בבית הספר בכישלון. מחסור מצטבר בחוויות הצלחה מוביל להפרעות רגשיות משניות וערך עצמי ירוד. השפעה זאת נראית ... בצורה יעילה יחסית, לרוב אין די בכך על מנת להגיע להשגים המשקפים את מלוא הפוטנציאל של אותו תלמיד. הפרעת קשב אצל ילדים עלולה להשפיע גם על התפקוד המשפחתי. הקושי לשים גבולות לילד עם הפרעת קשב יכול לערער את היחס עם ההורים והם עלולים להרגיש חוסר אונים, כעס, דיכאון ואשמה. במקביל הילד עלול להרגיש שהוריו ... חלק מהמשפחות מגיעות לאבחון וטיפול רק לאחר שהילד והמשפחה נקלעו כבר למצוקה קשה בעקבות הבעיות הראשוניות והמשניות של הפרעת הקשב. כאשר ניתן מענה טיפולי בגיל צעיר ניתן להתמקד בקשיים הישירים של הפרעת הקשב ולמנוע ככל הניתן את היווצרותם של קשיים רגשיים משניים בהמשך. אם הטיפול החל בשלב מאוחר יותר בחיי האדם יש ... מהעבר, זאת לצד הקניית כלים מעשיים להתמודדות עם הבעיות מולן הוא מתמודד בתקופה בה החל הטיפול. אנשים עם הפרעת קשב אשר התמודדות עם חוויות שליליות בילדותם עלולים לשאת את הצלקות לאורך שנים רבות. לכן חוויות אלו דורשות טיפול במטרה ...
תשומת לב טיפול בהערכה עצמית יעוץ הורים ספורטאים להעיז איך לפתור בעיות איך לפגוע ותרנות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הקשבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הקשבה, איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הקשבה, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לא רטובה התמודדות עם מוות של חתול לקום בבוקר פליאה אושר נפשי אדם שמאושר פחד מפגיעה קוגניטיבית פחד להיות כמו מישהו ביטחון עצמי לא הגיוני לאהוב את עצמך בשלמות אהבה לאורך שנים מתי קל להתאהב? ילדים זה אושר אמיתי עניים מאושרים איך לא לחשוב על האקסים? לבחור בת זוג להחליט כשאין בחירה קבלת החלטות ניהוליות להתמודד עם סירוב להתמודד עם הוצאת דיבה להצליח ללא תואר אקדמי איך להצליח בעסקים? שיווק גלוי או שיווק סמוי משפטי שכנוע הילד שומע קולות להתנהג עם ילד רגיש רמת המודעות האישית להיות רוחני פרסונליזציה האם אפשר להתרפא מסכיזופרניה? ללכלך על אקסים לגרום לאקסית לחזור אלי לג פרס או סקוואט תרגילים לירך אחורית להתפלל לאלוהים רע פחד מעונש של אלוהים מהות ההארה חיפוש מורה רוחני מואר טיעונים בספר להיות אלוהים לימוד הספר להיות אלוהים בעיות שכסף לא פותר להרוויח יותר כסף בעבודה מטרת החיים היא העולם הבא בחירת משמעות החיים להתגבר על מחשבות שליליות להתמיד למרות שרואים תוצאות שליליות אין בחירה חופשית אולי אין לי בחירה חופשית? קדמות העולם העולם נוצר מכלום עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי מומלץ, מאמן אישי לפרישה בנושאי הקשבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1558 שניות - עכשיו 24_12_2025 השעה 01:35:56 - wesi4