בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 2... בעצמו אושר עילאי חסר אשמה הנובע משמירה אצילית על החושים. בדרך זו, הוד רוממותך, נזיר שומר על דלתות החושים. קשב ומודעות בהירה (Satisampajaa) וכיצד, הוד רוממותך, הנזיר מבסס קשב ומודעות בהירה? הנה, נזיר נוהג במודעות בהירה כאשר הוא הולך קדימה ואחורה, כאשר הוא מביט לפנים או לאחור, כאשר ... כאשר הוא הולך, עומד, יושב, שוכב, קם, מדבר ושותק, הוא מודע בבהירות למה שהוא עושה. בדרך זו נזיר מבוסס בקשב ומודעות בהירה. הסתפקות במעט (Santoso) וכיצד, הוד רוממותך, הנזיר שבע רצון? הנה, נזיר מסתפק בגלימות להגנה על גופו ואוכל ... הוד רוממותך, הנזיר שבע רצון. נטישת ההפרעות (Nvaraappahna) כאשר הוא בעל התנהגות מוסרית אצילית, בעל ריסון חושים אצילי, בעל קשב ומודעות בהירה אצילית, ובעל שביעות רצון אצילית זו, הוא מוצא מקום שהייה מבודד - בתוך יער, למרגלות עץ, ערוץ ... קש. אז, לאחר שחזר מסבב נדבות וסיים לאכול, הוא מתיישב ברגליים מסוקלות, מחזיק את גופו זקוף, ומבסס את עצמו בקשב [35]. לאחר שזנח תשוקות ארציות, הוא חי עם תודעה חופשיה מתשוקות ארציות, ותודעתו מטוהרת מהן. לאחר שזנח זדון ושנאה, ... הנזיר נותר שליו, קשוב ובמודעות בהירה, וחווה בעצמו את השמחה אשר עליה האציליים אומרים: מאושר הוא זה אשר חי בקשב ואיזון נפשי, והוא נכנס ושוהה בגהאנה השלישית. ועם השמחה הזו ללא תחושת התעלות הוא ממלא את גופו כך שלא ... וכאב ועם העלמותם של שמחה ועצב קודמים, הוא נכנס ושוהה בגהאנה הרביעית, אשר מעבר להנאה וכאב, מטוהרת באיזון נפשי וקשב. והוא יושב ממלא את גופו בטוהר ובבהירות מנטלית, כך שלא נותרת נקודה אחת בכל גופו ללא התחושות האלו. כפי ... אין הכוונה לתורת הלימוד של הבודהה המכונה בפשטות דהמה. [35] Parimukha sati upahapetv: ככל הנראה המשמעות לאחר שביסס בעצמו קשב, או מביא עצמו למודעות. [36] mett: אהבה של רצון טוב. מתורגם גם כאהבה נטולת תשוקה, אהבה חסרת גבולות, אהבה ... (43-62). (3) הביטחון שמורגש כתוצאה מפעולה נכונה (63). (4) ההרגל לשמור על דלתות - החושים (64). (5) שמירה על קשב ומודעות בהירה (65). (6) הסתפקות במעט (66). (7) חופש מחמשת המכשולים (68-74). (8) תוצר של שמחה ושלווה (75). (9) ...