... יודע מה המילה הזאת רק לא מצליח להיזכר... ). או שלא עולה כל משמעות, תגובה או ייצוג לצירוף פונמות זה מסיבות שונות: השומע לא מכיר את הצירוף כמילה עקב חוסר
ריכוז רגעי צירוף הפונמות לא נקלטו בתהליך הפענוח (כאילו הם לא נקלטו כלל) עקב חלוקה לא נכונה של פונמות בתהליך הפענוח, הפונמות התקבלו כרעש ולא ... לעומת זאת, יש מקרה בו המפענח מתעקש להרכיב את המשמעות לקונטקסט מתוך חוסר הבנה של הקונטקסט או של היחידה המילולית, או בשל קונטקסט פרגמנטי, בלבול, חוסר
ריכוז , אשליה (שהוא חייב להרכיב את היחידה לקונטקסט), או האמונה שכך יבין את הטקסט (בין אם היא תתברר כנכונה או לא). במקרה זה הפענוח מנסה להכריע ... 1. האדם מחליט לחכות ולראות אם הנחש או הענף ינוע ועל פי זה להחליט. 2. הוא מביט סביבו וחושב אם סביר בכלל שיהיה נחש באזור זה. 3. הוא ממשיך ללכת בזהירות
ובריכוז תוך שהוא מביט בנחש - ענף ואומד בכל רגע האם יש סכנה או לא. 4. מרוב פחד הוא לא מביט לעבר הנחש - ענף ומקווה לנס (תוך שהוא ממשיך לעמוד ... מפסיק את רצף הפענוח. הקונטקסט נבחן מחדש או שהקולט שואל למה הכוונה במילה זו? (אם יש את מי לשאול) או שהוא פונה למילון וכו וכו. הוא מאבד את הקונטקסט הקודם
והריכוז נשבר. כעת, החיפוש אחר משמעות הוא של המילה המסוימת הזו ללא הקונטקסט שנצבר קודם לכן, זהו חיפוש של משמעות של מילה כחלק מהמערכת האוטונומית ... האפשרויות למקרים השונים המתוארים בהתאמה בין מקרה האדם ביער והמפענח עם השפה. בסיפור האדם ביער אפשר לראות בבירור ששלושת התגובות הראשונות מתאורות אדם רגוע,
מרוכז, המבין נכונה את המצב, חכם, וכך לא גורם לבעיות חדשות לעלות. שלושת התגובות הראשונות בסיפור המפענח מתארות תגובה שאינה יוצרת פרגמנטציה ... הפענוח, כלומר לא יוצרת קונפליקט מנטלי. לעומתן, שלושת התגובות האחרונות בסיפור האדם ביער מתארות אדם בהיסטריה, במצוקה, הפועל מתוך פחד, בהלה, חוסר אונים, אי
ריכוז, אי הבנה נכונה של המצב ובורות, אשר לא מונע מבעיות חדשות לעלות, הוא לא מתמודד עם הבעיה. שלושת התגובות האחרונות בסיפור המפענח מתארות תגובה ...