... פסיכו - אבולוציונית 4 השלכות של הדבקה רגשית במקומות
עבודה וארגונים מחקר על הדבקה רגשית: מחקרים בנושא הדבקה רגשית ניתן למצוא בספרות על היבטים פסיכולוגיים והתנהגות של קהל. למשל, פחד קולקטיבי, גועל או ... אולם, התופעה נחקרת גם בישויות קטנות יותר כגון קבוצות
עבודה, כיתות וסיטואציות של משא ומתן. התופעה עשויה להתרחש גם באינטרקציה בין אדם אחד למשנהו, לדוגמה: כאשר ילד שמח כי מישהו אחר שמח, ועצוב כשהשני עצוב. ... של הפסיכולוגיה הארגונית, גוף מחקר נרחב עוסק בהשלכות של
עבודת רגשות. בקצרה, מדובר בצורך לנהל ולווסת את הבעת הרגשות כך שהם יתאימו לצורכי ומטרות הארגון, ללא התחשבות בהיותם תואמים לרגשות שאותו
עובד מרגיש באותו רגע או לא. בהקשר של הדבקה רגשית, במקומות
עבודה עם דרישה להבעת רגשות מסוימים,
העובד מחויב להביע, וכתוצאה מכך להרגיש, אותם רגשות. בתהליך שבו הצגה שטחית הופכת להיות הצגה עמוקה, הדבקה רגשית היא תוצר לוואי של ניהול הבעת רגשות מכוון. ... חברתיים ונורמות בחברה. השלכות של הדבקה רגשית במקומות
עבודה וארגונים: הדבקה רגשית בתוך צוות
עבודה ארגונים ומקומות
עבודה רבים מעודדים כיום
עבודה בצוותים וקבוצות. יש לכך יתרונות רבים על פני
עבודה יחידנית, אולם, חשוב לקחת בחשבון צדדים חברתיים וקשרים רגשיים שהמעבר לקבוצה טומן בחובו. כאשר מאגדים יחידים לכלל קבוצה, רגשות נכנסים לפעולה ונוצר ... בקבוצה משפיע על רגשות הקבוצה יותר מאחרים. הדבקה רגשית
מעובד ללקוח האינטראקציה בין לקוח
לעובד החברה נחשבת למרכזית וחשובה הן להערכה שיש ללקוח על החברה והן להערכת השירות שהוא מקבל ממנה. הפגנת רגשות חיוביים באינטראקציית שירות קשורה באופן חיובי ... שהלקוח שלה יצא שמח, במצב רגשי חיובי, מאינטראקציה עם
העובד שלה, כיוון שלקוח שמח הוא לקוח מרוצה. מחקר הראה שמצבו הרגשי של הלקוח מושפע ישירות מהרגשות שמפגין
העובד (נותן השירות), וכי תהליך ההשפעה הוא דרך הדבקה רגשית. אולם, השפעה זו תלויה במידת האותנטיות, או הכנות, של הבעת הרגשות מצד
העובד. אם
העובד לא באמת מרגיש כפי שהוא מתנהג, אלא רק מפגין רגשות בהצגה שטחית, ההדבקה הרגשית של הלקוח תהיה חלשה, ואז התועלת שעשויה הייתה לצמוח לארגון לא באה לידי ...