... ניתן לאמר את שם התופעה המקובל במציאות). כאשר הילד עובר דרך רגשותיו ומחשבותיו הוא, ואני מכוונת אותו מידי פעם, הוא לומד. בשלב זה ניתן לעבור
לעבודה אמנותית הקשורה בניסוי - לדוגמה ציור בצבעי מים של החום והאור שהפיץ החומר ששרפנו או פיסול של מראה החומר השרוף. אפשרות נוספת
במקום עבודה אמנותית היא לספר לילדים על הביוגרפיה של המדען שגילה את התופעה בה אנו עוסקים, או לתת לילדים לכתוב
עבודה בקבוצות על הביוגרפיה של אותו מדען ואז לספר עליה בכתה. בסיום
העבודה האמנותית ביוגרפית יקבלו הילדים משימת סיכום מהלך הניסוי, תוצאותיו ומסקנותיו במחברת, או שנכתוב טבלה המסכמת את כל הנל. ... בניסוי זה ואנו חוזרים לשלב 1 בניסוי חדש. חלק מיתרונות הגישה: שנת לילה שעוזרת לעיבוד ההתבוננות בניסוי. שימוש ביצירתיות והאומנותיות של הילד ולא
עבודה דרך העברת ידע. יצירת תמונה כתתית של הניסוי - תומכת בהבנת הניסוי
ובעבודה החברתית - סוציאלית בכתה. יצירת סימפטיה לתהליך הגילוי המדעי דרך התרכזות בילדים: חושיהם, רגשותיהם ומחשבותיהם. זאת בניגוד ... הוא לומד שהוא יכול לסמוך על עצמו במציאת האמת המדעית בעולם. הוא מתפתח אישית פיזית (בחושים), רגשית ומחשבתית, וכן חברתית משום חלק ניכר
מהעבודה נעשית דרך דיון כתתי, ההצלחה של כל ילד בהבנת הניסוי עוברת דרך הצלחת הכתה כולה, וההפך. הילד לומד לפתח תמונה פנימית של ... מביאה אותו להרמוניה עם עצמו ולהרמוניה בכתה. יצירת קהילה כתתית דרך הדיון, ההרגשה והחשיבה המשותפים. הילד יוצר רעיונות מקוריים מתוך עצמו ומתוך
עבודה קבוצתית של הכתה. יש החלפה של רעיונות בכתה. לסיכום שלב 1 התבוננות דרך החושים
עבודה של הרצון גוף שלב 2 ההתנסות האישית של כל ילד דיון - רגש נפש שלב 3 תופעה כללית, הרחבתה חשיבה יצירתית רוח יש הנוהגים לערוך ...