... -
סיבתיות השיחה הארוכה על
סיבתיות Mahnidna Sutta מהאנידאנה סוטההתהוות מותנית (paiccasamuppdo) I.כך שמעתי. (1) פעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו, היכן שהיתה עיר בשם קמאסדהמה. ... אננדה, זהו בדיוק הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של הזדקנות ומוות - כלומר, לידה. לידה I.כך אמרתי: עם קיום כתנאי נוצרת לידה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היה קיום בכלל, בשום ... אננדה, זהו בדיוק הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של לידה - כלומר, קיום. קיום I.כך אמרתי: עם היקשרות כתנאי נוצר קיום. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה היקשרות בכלל, בשום מקום, ... לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של קיום, כלומר - היקשרות. היקשרות I.כך אמרתי: עם השתוקקות כתנאי נוצרת היקשרות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה השתוקקות בכלל, ... לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של השתוקקות, כלומר - הרגשה. תלוי בהשתוקקות I.כך, אננדה, כאשר יש הרגשה נוצרת השתוקקות, כאשר יש השתוקקות נוצר חיפוש, (8) כאשר יש חיפוש ... נוצר רצון להגן על הרכוש, (15)
וכתוצאה מרצון להגן על הרכוש, מתחילים להשתמש באלות וחרבות, נוצרים סכסוכים, מאבקים, ויכוחים, ריבים, הטחת עלבונות, השמצות, אמירת שקרים ותופעות רעות ... להגן על רכוש הוא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של כל התופעות הרעות והמזיקות השונות הללו. I.כך אמרתי: עם תאוות בצע כתנאי נוצר רצון להגן על רכוש. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא ... תאוות בצע היא הגורם, המקור,
הסיבה, והתנאי של כל רצון להגן על רכוש. I.כך אמרתי: עם לקיחת בעלות כתנאי נוצרת תאוות בצע. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה לקיחת בעלות בכלל, ... לקיחת בעלות היא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של תאוות בצע. I.כך אמרתי: עם הימשכות כתנאי נוצרת לקיחת בעלות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה הימשכות בכלל, בשום מקום, ביחס ... אננדה, היקשרות היא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של כל לקיחת בעלות. I.כך אמרתי: עם משאלת - תשוקה כתנאי נוצרת הימשכות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה משאלת - תשוקה בכלל, בשום ... משאלת - תשוקה היא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של כל הימשכות. I.כך אמרתי: עם לקיחת - החלטה כתנאי נוצרת משאלת - תשוקה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה לקיחת - החלטה בכלל, ... לקיחת - החלטה היא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של כל משאלת - תשוקה. I.כך אמרתי: עם רצון - להשיג כתנאי נוצרת לקיחת - החלטה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היה רצון - להשיג בכלל, ... רצון - להשיג הוא הגורם, המקור,
הסיבה, והתנאי של כל לקיחת - החלטה. I.כך אמרתי: עם חיפוש כתנאי נוצר רצון - להשיג. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היה חיפוש בכלל, בשום מקום, ... אננדה, חיפוש הוא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של כל רצון - להשיג. I.כך אמרתי: עם השתוקקות כתנאי נוצר חיפוש. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה השתוקקות בכלל, בשום מקום, ביחס ... אננדה, השתוקקות היא הגורם, המקור,
הסיבה, והתנאי של כל חיפוש. כך, אננדה, שתי תופעות אלו מתאחדות בהרגשה. (16) הרגשה I.כך אמרתי: עם מגע כתנאי נוצרת הרגשה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: ... לכן, אננדה, מגע הוא הגורם, המקור,
הסיבה, והתנאי של כל הרגשה. מגע I.כך אמרתי: עם מנטליות - חומריות כתנאי נוצר מגע. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים ... - חומריות היא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של כל מגע. מנטליות - חומריות I.כך אמרתי: עם הכרה כתנאי נוצרת מנטליות - חומריות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם הכרה לא הייתה נכנסת ... אננדה, הכרה היא הגורם, המקור,
הסיבה, והתנאי של מנטליות - חומריות. הכרה I.כך אמרתי: עם מנטליות - חומריות כתנאי נוצרת הכרה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם הכרה לא היתה מוצאת ... - חומריות היא הגורם, המקור,
הסיבה, והתנאי של הכרה. אננדה, במידה זו (אנו יכולים להתחקות) אחר לידה, הזדקנות, מוות ומעבר מהעולם הזה והיוולדות יצורים מחדש באחר, בטווח זה משתרעת מידת ...