ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






התפתחות אישית - הסיפור על שני אנשים נחמדים
... עדיף שתאט. שניהם לוחשים לך באוזן... הנה אבא אחד, אבא נהדר, בן זוג מדהים, איש משפחה לתפארת, הילדים שלו מתים עליו, אזרח נאמן, יש לו קריירה מפוארת, הוא תורם לקהילה, יש לו מלא חברים וזמן פנוי, הוא מת על כדורסל, אדם נחמד ואהוב על כולם, מעולם לא הזיק לאיש. יום אחד הוא בחר להקשיב לשטן, לחץ על הגז, לא היה זהיר ועכשיו הוא מת! איש נחמד, בנה את ביתו על החול. בנה את אותו רגע על החול, הקשיב לשטן, לא היה זהיר מספיק. ...
קריירה אקראיות מה זה זוגיות זוגיות לטעות עסקים עבודה מלאכים
עיסוי בטן צ'י ניי טסאנג
... באופן פסיבי במנוחה, צי ניי טסאנג מצריך נשימה עמוקה אל תוך אזורים שונים של הטורסו, כשידיי המטופל עובדות באזור רקמות הבטן. זמן רב מושקע בטיפול האזור סביב הטבור, ובשימוש בטכניקות ספציפיות לטהר את הגוף ולשחרר את דפוסי המתח הייחודים של המטופל. מפת איברי חלל הבטן כשחסימות אלו הותרו, חווה המטופל רכות והקלה באזור הבטן וקלילות רבה יותר ביציבה ובתנועה. תחושות מעודנות בבטן ובגוף מקבלות חופש ... לבוש בבגדים נוחים כאשר רק אזור הבטן מעצם הפויביס עד לכלוב הצלעות נותר חשוף. המטופל שכוב על גבו ורגליו מורמות קלות והברכיים מכופפות ונתמכות תחת כרית. תנוחה זו משחררת את המתח השרירי הטבעי המתרחש בעת שכיבה על הגב עם רגליים ישרות. תחילה מקבל המטופל זמן להירגע בשכיבה במרחב הטיפולי, ומתחילים להכין את הגוף לעבודה הטיפולית דרך ניענועים ושחרורים ריתמיים, וכן עבודת נשימה מונחית. כאשר נשימות עומק בוססו, החלה החקירה יחד של המתחים בחלל הבטן. המטפל מאתר ולוחץ באזורים החסומים, והמטופל נושם אל תוך אזורי המתח או כאב ואיתה עבודת שחרור עמוקה מתרחשת. כשאדם מסוגל להרגיש ולפתוח את המקומות אלו, תכופות מתרחש שחרור פיזי או רגשי. רגשות קשים, תמונות וזיכרונות, ובכי שנשכחו עולים אל פני השטח. דפוסים נושנים של יציבה והחזקת מתח שרירי משתחררים מכבליהם. מה חשיבות העיסוי באזור הבטן? חכמים טאוסיטיים נוכחו לראות שבני אדם מפתחים באופן תדיר חסימות אנרגטיות באיברים הפנימיים, אשר מקבלות ביטוי של נוקשות פיזית בטורסו. חסימות אלו קורות במרכזו של פעילויות החיוניות של הגוף, ומגבילים את זרימת האנרגיית החיים (צי). היצמדות לרגשות שליליים כגון פחד, כעס, חרדה, עצב ודאגה הם חלק עיקרי בפגיעה של האיברים וכוח החיים. ההצימדות הרגשית מתבטאת גם בהיצמדות פיזית של סיבי השריר בבטן. עם התרת ההצימדות הפיזית, ניתנת האפשרות לשחרור ההיצמדות הרגשיות. לאזזר הטבור חלק ... נשמרת האנרגיה שלנו, חיובית או שלילית. אם אזור זה חסום ברעלנים פיזיים או רגשיים, הוא לא יתפקד במלואו. בחיפוש מתמיד למוצא פורקן, כל רגש או אנרגיה שלילית אשר לא קיבלה ביטוי חופשי, יוצרות מפלט של מעגל מתמיד של מתח בגוף. כשאלו לא מתשחררים, הם מצטברים באזור חלל הבטן וטבור. הגוף שלנו יכול לעבד חלק מהאנרגיה הזאת, אבל לעתים תכופות הוא לא עומד בקצב שאנו מעמידים לו. כך המרכז האנרגטי שלנו נעשה גדוש ודחוס, ובסופו של דבר מתנתק משאר הגוף. לפי הפילוספיה הטאויסטית, איברנו הפנימיים הם מקור החיים ומוות. איברים חיוניים אלו נחשבים כמכילים את המהות הרוחנית של האדם, ומקשרים זאת גם לסיבה שהמצרים הקדומים השקיעו כה רבות לשימורם אחר המוות. כשאנו פתוחים לעכל, תרתי משמע, את הביטויים של חיים אלו בגופנו מבחינה פיזית רגשית מנטלית ורוחנית, אנו פתוחים לחיים. מהן התועלות של הטיפול? במישור הפיזי צי ניי טסאנג עובד ומשפר את תפקודם של האיברים הפנימיים. העיסוי פותח סתימות וחסימות באזור חלל הבטן ובכך ממריץ רבות את זרימת מערכת הדם והלימפה. הבטן נפתחת לרכות וטונוס האיברים נשמר בצורה נכונה במקום נוקשות הטורסו וקריסה של המעי. בעקבות כך גם הזרימה של נוזל המרה נפתחת, מערכת החיסון מתחזקת, עיבוד השומנים בגוף נעשית בצורה טובה יותר, וישנה עלייה של תפקוד הכבד והכליות. משום שהטיפול מתייחס למבנה ומיקום האיברים הפנימיים, הוא מעורר אותם לעבודה בריאה יותר ומסייע בתיקון בעיות מבניות אשר מקורם בחוסר איזון זה. שחרור מתח עמוק זה מחזיר החיוניות לאיברים אלו מסלקת רעלנים ומסייעת בבעיות עיכול ועצירות. כאבי גב, תכופות כתוצאה של לחץ בטני מצבטר על עצבי עמוד השדרה, מופחתים עקב שחרור המתח בבטן. כמו כן, כאבי צוואר וכתפיים ובעיות הקשורות יישור מוטעה misalignment של כפות הרגליים רגליים ואגן. בנוסף הטיפול מסייע ... ניי טסאנג עוזר לאנשים לפתח מודעות רבה יותר לרגשות שלהם. כל עולמנו הרגשי הלא מעובד מאוחסן במערכת העיכול שלנו וממתין להתייחסות שלנו. עיכול רגשי דל הוא אחד הסיבות העיקריות לבריאות לקויה. הטיפול מסייע בגילוי ופרישה של הרגשות ונותן יתר הבהרה של עולמנו הרגשי. בכי וצחוק משתחררים, הנשימה נפתחת ומתרחבת לאפיקים חדשים, וזיכרונות עולים וחלומות מתגלים. יש לציין שמעבר לתחום הפיזי, גם בתחום הרגשי ישנה השפעה מורגשת של הטיפול במהלך הזמן שבין טיפול לטיפול. בפילוספיה הטאוסיטית, כל אחד מהאיברים הפניימים שלנו מכילים אנרגיה מסוימת, אשר זאת מקבלת ביטוי בהתאם למצב איזונה. למשל הטחול יבטא מצב של הרמוניה ושלווה במצב של איזון, או חרדה ...
בעיות קשורות רוחניים שרירים בבטן רוחני התאמה כאב חכם חקירות
אסטרולוגיה - מעל המזל או מתחתיו?! חלק 2
אסטרולוגיה - מעל המזל או מתחתיו?! חלק 2 אסטרולוגיה - מעל המזל או מתחתיו ?! חלק 1. האם ניתן לשנות גורלו של אדם? כי אם נגזרה עליו גזירה בבואו לעולם כיצד ניתן לשנותה? ... והיא כן, שנה זו שחונה והיא כן. שכל העיתים לפי מהלך החמה במזלותיה ומולדותיה במזל תלוי. הכל לפי השעה המתחלת לשמש בכניסת החמה למזל. חזל אמרו כלל: הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים. (תלמוד, מסכת נדה דף טז, עב). ... מסכת מועד קטן, דף כח עא), האומר על עצמו: אלו שלשה דברים בקשתי מהשמים, שנים נתנו לי, ואחד לא. חוכמת רב הונא, ועושר רב חסדא נתנו לי. ענוותנותו של רבא בר רב הונא, לא נתנו לי. בתלמוד (שם) במסכת ... קנו, עב) : רבי עקיבא הייתה לו בת. אמרו לו האסטרולוגים: ביום שהיא תיכנס לחופה, יכיש אותה נחש והיא תמות. היה דואג רבי עקיבא על הדבר הרבה. ביום שנכנסה לחופה נטלה את סיכת ראשה ונעצה אותה בסדק בקיר. קרה שננעצה בעינו של נחש. בבוקר שנטלה אותה נסרך נחש מת אחריה. שאל אותה אביה: בתי, מה עשית? אמרה לו: בערב, בא עני וקרא בפתח, וכולם היו טרודים בסעודה ולא שמעו. קמתי אני, נטלתי את המנה שנתת לי, ונתתי לו. אמר לה: מצווה עשית. ויש להבין: א) איך רבי עקיבא לא ... שהייתה עסוקה בשמחתה ככלה. מעשה שכזה יכול להפוך גזירות קשות. במעשיה הראתה את גדלותה הנפשית כאשר התעלתה מעל עצמה מתוך הבנה, מבלי שאביה (רבי עקיבא) היה מגלה לה את הסוד - כי אז לא היה ערך למעשיה כפי שאכן קרה. במעשה גבורה עילאית שכזאת, ניצלה מגורלה המר, ממוות. על כך אמר רבי עקיבא: גדולה צדקה שמצילה ממוות. וביתר עומק, ניתן להסביר לפי דברי חזל במסכת ראש השנה (דף טז עב) : ואמר רבי יצחק ארבעה דברים ... הפיזי של האדם יש לו השפעה, וכאשר הוא משתנה הרי משתנה מהותו של האדם, דבר המשנה את מזלו. הרמבו (שמות, יג, טז) כותב כלל ויסוד: כי מי שיעשה המצוות יצליחנו שכרו, ואם יעבור עליהם יכריתנו עונשו? זאת אומרת: אם ... את מר גורלו ומזלו. במקרה של רבי אלעזר בן פדת, (תענית כה, עא) : רבי אלעזר בן פדת נטה למות מחולשת רעבונו, וכאשר גסס בכה וחייך. כאשר התעורר שאלהו מדוע בכה וחייך? אמר להם: הייתי יושב עם הקבה, ואמרתי לו: עד מתי אצטער בעולם הזה? אמר לי: אלעזר בני נוח לך שההפוך את כל העולם מראשו, אולי תיוולד בשעת מזונות? אמרתי ... את מזלו, ולא ישתנה מזלו על - ידי זה. (ראה שם דבריו בהרחבה בעניין). אסטרולוגיה - מעל המזל או מתחתיו ?! חלק 3.
עם ישראל אברהם טבע התעלות יהדות מה זה כסף אלוהים צדקה
פחד, פוביה, NLP ודמיון מודרך
פחד, פוביה, NLP ודמיון מודרך פוביה מתארת מצב נפשי של פחד קיצוני או כרוני מ - מקומות, אנשים, חפצים, חיות, חוויות או מצבים. במצב של פוביה או התקף חרדה, הפחד אובססיבי, אינו הגיוני ויתמקד בעוצמה בנסיבות ... באופן ממשי את חייהם של הלוקים בהם. אדם הלוקה בהתקף חרדה, פחד ואו פוביה יתמודד עם אחד או יותר מתסמינים גופניים ונפשיים ביניהם: כאבי ראש, חזה או בטן. הפרעות במהלך שינה, קשיי ריכוז, תחושת לחץ, מועקה בחזה, מחנק. תחושת ... פחדים או חרדות חרדה חברתית - פחד ממפגשים או קשרים חברתיים, פחד קהל, התבטאות, תקשורת ועוד. קלסטרופוביה - פחד ממקומות סגורים כמו: מעליות, מטוסים, חדר בלי חלון וכדומה. אגורפוביה - פחד ממקומות ציבוריים ופתוחים כמו קניונים, שווקים, פארקים ועוד. פחד בלתי נשלט מ - בעלי חיים (כלבים, עכבישים, גוקים, נחשים, עכברים ועוד), נהיגה, דם, מים, גבהים, חושך, מחלות, מוות ועוד. חשוב לציין שעד היום ידועים למעלה מ - 400 סוגים שונים של פוביות, חרדות ופחדים בנושאים שונים. הנושאים ... לא מצליח להרגיע את עצמו, ואו להתגבר על התחושה הקשה, או תסמיניה. אנשים החווים פוביה, פחד או התקף חרדה מתארים את התחושות בעוצמה כה גדולה כאילו זה קורה להם כאן ועכשיו. כיצד זה קורה? פחדים, פוביות ואו חרדות נלמדו ... הפוביה ואו הפחד המאיימים באופן עקבי. מי שחרד מטיסה, יעשה הכל כדי לא לטוס. מי שמפחד מגבהים לא יעלה למקומות גבוהים. אדם המפחד מאובדן שליטה, לא יקלע למצב בו הוא עלול לאבד את השליטה. מי שמפחד ממקומות סגורים יעלה ברגל אפילו לקומה ה - עשרים העיקר לא להיכנס למעלית. לפני שמחליטים לטפל בפוביה או פחד בעזרת ... חשוב להכיר ברצון האמיתי לעבור שינוי, והסיבות בגללן חשוב לעבור אותו. לעיתים קיים רווח משני מהפחד כמו הזדהות, אהדה, תשומת לב וכדומה. במקרים כאלה תוצאות הרווח המשני יהיו חזקות יותר מהצורך לוותר על מושא הפחד (במקרים רבים אין מודעות ... מאפשרות טיפול מהיר ומדויק. לסיכום, חשוב לציין שהטיפול ב - NLP ודמיון מודרך מאפשרות למידה והפנמה של תגובות חדשות ומעצימות לסיטואציה עצמה. הגדלת מנעד המשאבים, שינוי ההתניות יאפשרו התנהגות חדשה, מתאימה ואפקטיבית יותר לסיטואציות הקודמות ובהתאם לכך אפשרויות חדשות ונפלאות בחיים.
דומיננטי הפרעות במהלך שינה שינויים טריגר שינוי התנהגות חרדה או פחד ההבדל בין רגשות חדשות
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 3
... מזמן נתקלתי במשפט הזה באחד האתרים, ויתכן מי שיערער על הנתון המספרי שמכיל, אולם אין ספק ויש בו משהו מהאמת... התנך הוא בסיס אמונתם של הרבה אנשים שחלפו על פני ההסטוריה האנושית, הוא אחד הספרים הפופולרים העתיקים ביותר והנמכרים ביותר, וגם בזאת יש משהו מהאמת. התנך מכיל את התורה, את הנביאים והכתובים, אולם אישית כשאני אומר תנך - כוונתי היא לתורה וחמשת חומשיה... וזאת התורה אשר שם משה לפני בני ישראל: בראשית, שמות, ויקרא, במדבר, דברים. לפני כשבע שנים, כתבתי מאמר על כתר ארם צובא ופירסמתי אותו במגזין האינטרנטי קולמוסנט בעריכת רפי גטניו. קישור למאמר: http:/ / www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.asp?ID=1703491 את המאמר הקדשתי לסופר אלי אשד שכתב ... הספרותית התורה נכתבה בידי קבוצה של אינטלקטואלים - סופרים וכוהנים... והרי טבע האדם להשאיר את חותמו על יצירתו, היכן חתימתם האישית על היצירה? ואף אם כוונתם היתה לשם שמים וראויה לשמה - היינו ליצור עבר וזהות משותפים בין קבוצות ... שולחן עליו נפרשו עוד תיזות מלבד התיזה המעניינת של אשד שנטחנה עד דק... ליד המאמר על כתר ארם צובא, פירסמתי עוד באותו החודש ובאותו האתר קולמוסנט מאמר נוסף אודות קיום אלוהים ובנושא האמונה... זה היה מעין מאמר המשך לאותן התיזות, אותם המשתתפים. למאמר ההמשך קראתי מאמר, קישור: http:/ / www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage.asp?ID=1668759 ומדוע! מדוע אני מתרפק על העבר ומביא בפניכם סקירה זו? ובעצם מה לכם ולהרפתקה זו... להזכירכם, שורות אלה שאתם קוראים נכתבו במסגרת המאמר ... עקדת יצחק אותו החלטתי לכתוב בתשלומים, אנו בפרק השלישי. בשני הפרקים הראשונים סקרתי את הדיון ההסטורי אודות קיום אלוהים המתנהל לו על אש קטנה מזה אלפי השנים... אחד אומר יש אלוהים והשני אומר אין אלוהים. כל אחד מרחם ממש על כסילות השני ועל חוסר יכולתו לראות את האמת כה הברורה והנראית לעין. כל אחד מזמין את השני לראות במו עיניו את הטבע, להשתמש בהיגיון הפשוט ולהחליט: איך ... מבט אל המציאות, מכאן, כופר יכול להימצא בשני המחנות, ולמען הדיוק - גם במחנה המאמינים יכול להימצא כופר מקובע שמתכחש לקיום הדעה האחרת ולהיגיון הנגזר ממנה. סיכומו של דבר, התכחשות לקיום הדעה האחרת אינה מחזקת את הדעה שלך כי - אם מחלישה אותה. הינה כי כן דגימות אנושיות המייצגות דעה זו, אותן אספתי משני הדיונים בקולמוסנט שהייתי שותף להם לפני כשבע שנים. - העובדה שאנחנו לא ... המדע - מרגע שנדע את אלוהים, נחדל להאמין בו. דומה הדבר לתקופה שבה האמינו עפ עקרונות הטבלה המחזורית, שישנן מתכות כבדות כמו ראדון, פלוטונים וטונגסטון. האמונה בטלה מרגע שאיתרו את המתכות האלה בפועל. - חוסר הביטחון בהתקיימות הידוע בעתיד, גורר את האדם לאמונה. ישנם האומרים שבטוח שמחר תזרח השמש, ואחרים אומרים שהם מאמינים שהשמש תזרח. שניהם ... הגדול יצר את הזמן, כך טוענת התיאוריה המדעית. האדם המאמין יגיד לך שיש מי שעומד מאחורי כל זה. המדען לעומתו יגיד - אולי יש אולי אין, זוהי שאלה שהמדע לא בנוי להתמודד איתה. אין זו שאלה רציונלית המוכפפת לחוק הסתירה הלוגית, ולכן היא מוציאה עצמה מתחום המדע. - אף אחד לא מפריע לך להסיק, לפי כללי הרציונליות המוגבלת שלנו, שאם יש יצירה - לא יתכן שמישהו לא יצר אותה. כדי להגיע למסקנה כזאת, עלינו להניח שהיקום כולו מתנהג לפי חוקי הרציונליות האנושית. (אולי כן ואולי לא). מה שמפליא אותי שכל דברי הכפירה האלה עוברים ליד אוזנם של המאמינים ללא תגובה. - הדבר היחידי שאני יודע לעשות עם המושג אינסוף זה לרשום את סימנו המתמטי, אין לי שום יומרה לנסות ולהבין אותו. כך שישנן שתי אפשרויות: או שהיקום אינו מתנהג בצורה רציונלית, ולכן תיתכן יצירה ללא יוצר, או שפשוט הכלים שלנו לא מתאימים להתמודד עם השאלה הזאת. - יוצר ומוצר אינם אלא אלגוריה המסתמכת על האלגוריתם לפיה פועלת המערכת האנושית. אנו עושים ... וישראל - האם אני כופר? אינני מאמין בהעדר סדר - קוסמי (יד מכוונת) או בהעדר כוחות שאינם מובנים לבני תמותה - האם אני מאמין?! בעיני, נביאי ישראל היו בעיקרם אנשי מוסר ולא שומעי קולות. לתורה כפי שהתפתחה למערכת חוקים ... מישהו מקבלים חיים משל עצמם. - אינני חושב שכותבי התנך הם שקרנים, בוודאי שלא... כל אחד מהם מביע את האמת שלו. אבל זה אינו אומר שהם מחויבים לכתוב אמת אובייקטיבית כפי שהמדען של המאה ה - 20 מבין אותה, אין להם שום מניעה ליצור סיפורים שלמים מגרעינים של מסורת שקיימת בידיהם, מאחר שבעינהם יש להם אמת פנימית שהיא החשובה, רק שהאמת הזאת היא לא בהכרח זהה עם האמת המדעית האובייקטיבית. - אין שום הבדל משמעותי בין האמונה של האיש שמאמין באמונה שלמה ואמיתית בכתבי הקודש של הבודהיזם, ... דברי הכסילות של יש אלוהים שמעתי לא אחת במה שקרוי סמינרים למען חזרה בתשובה, שחלשי דעת נופלים ברשתם. - מותר למאמין להאמין באלוהים ולהתפייט על התפילה ועל התענוג העילאי... אבל בסופו של דבר מדובר בעגלת הבלים מבחינה מדעית, אך מאד מסוכנת מבחינה פוליטית. לא במקרה מתייצבים לצדהמאמין המתנחלים - שודדי הקרקעות. זו התשתית האמונית שהביאה עלינו את אסון ההתנחלויות ומשטר האפרטהייד בשטחים הכבושים, שמתבססת על זכותנו האלוהית מהתנך להילחם בהם. - המוסלמי שמנסה להוכיח את קיומו של האלוהים באמצעות הקוראן, והנוצרי שמבקש להוכיח ... צומחת האמונה. - מה שברור, אלה המאמינים באלוהים מעולם לא ידעו אותו, לכן אמונתם נשארת צחה, זכה וטוטלית, ואינה מתלכלכת בידיעה כלשהיא. אגב, גם אלה שלא מאמינים באלוהים מעולם לא ידעו אותו ולא הוכיחו את אי היותו, ולכן הויכוח נשאר בדלת אמות האמונה, ונושא האלוהות בלתי פתיר לוגית. - לא נדרשת שום הוכחה לקיומו של אלוהים! איננו מדברים על ניסוי פיזיקלי ... אלא על אמונה בקיומו, ואמונה אינה דורשת הוכחה, כי אמונה היא האלטר - אגו (האני האחר) של הידיעה. איך מתמודדת הדת היהודית עם הסברות האלו? על השאלה הזו אנסה לעמוד בחלק הרביעי. תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - ...
לחיות בשלום עם עצמי חוזר בתשובה האמת המוחלטת דת יהודית תקשור בודהיזם מנהל לפי מה להחליט
בודהיזם - סיבתיות
... נראית לי ברורה לגמרי. אל תאמר זאת, אננדה, אל תדבר כך, אננדה! התהוות מותנית זו הינה עמוקה ונראית עמוקה. מתוך חוסר הבנה ואי חדירה לתוך אמת דהמה זו, אננדה, דור זה הפך כפקעת חוטים סבוכה, סבוך כמו קן של ציפור, [3] סבוך כעשב מחוספס, חסר יכולת לצלוח מעבר למצבי השאול, יעדי האומללות, הצער ומעגל הסמסארה. I.אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי להיווצרות הזדקנות ומוות? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי להזדקנות ומוות? עליך לומר: עם לידה כתנאי נוצרים הזדקנות ומוות. [4] אננדה, אם שואלים אותך: האם יש תנאי להיווצרות לידה? עליך לומר: אכן כן. אם שואלים אותך: מה התנאי ... מותנית במגע, השתוקקות מותנית בהרגשה, היקשרות מותנית בהשתוקקות, קיום מותנה בהיקשרות, לידה מותנית בקיום, ועם לידה כתנאי נוצרים הזדקנות ומוות, צער, קינה, כאב, עצב, ויאוש. כך נוצרת כל מסת הסבל הזו. הזדקנות ומוות I.כך אמרתי: עם לידה כתנאי נוצרים הזדקנות ומוות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היתה לידה בכלל, בשום מקום, של אף אחד ושל שום דבר: ... הייתה לחלוטין אף לידה של כל היצורים האלו, אז, בהיעדרות מוחלטת של לידה, בהפסקה מוחלטת של לידה, האם הזדקנות ומוות יכלו להופיע? כמובן שלא, אדוני. לכן, אננדה, זהו בדיוק הגורם, המקור, הסיבה והתנאי של הזדקנות ומוות - כלומר, לידה. לידה I.כך אמרתי: עם קיום כתנאי נוצרת לידה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא ... נוצרת תאוות בצע, [14] כאשר יש תאוות בצע נוצר רצון להגן על הרכוש, [15] וכתוצאה מרצון להגן על הרכוש, מתחילים להשתמש באלות וחרבות, נוצרים סכסוכים, מאבקים, ויכוחים, ריבים, הטחת עלבונות, השמצות, אמירת שקרים ותופעות רעות ומזיקות אחרות. II.כך אמרתי: כל התופעות הרעות והמזיקות האלו מופיעות בגלל הרצון להגן על הרכוש - אז מתחילים להשתמש באלות וחרבות, נוצרים סכסוכים, מאבקים, ויכוחים, ריבים, הטחת עלבונות, השמצות ואמירת שקרים. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: ... שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, השתוקקות היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של כל חיפוש. כך, אננדה, שתי תופעות אלו מתאחדות בהרגשה. [16] הרגשה I.כך אמרתי: עם מגע כתנאי נוצרת הרגשה. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם לא היה ... תגובה חושית בגורם - המנטלי היתה יכולה להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אשר באמצעותם מתארים את הגורם - המנטלי והגורם - החומרי - לא היו קיימים, האם תפיסת המושג או תגובה חושית היו יכולים להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם מתארים את המנטליות - חומריות לא היו קיימים, האם מגע היה יכול להופיע? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, מנטליות ... חומריות. וזו הדרך, אננדה, שיש להבין זאת: אם הכרה לא הייתה נכנסת לרחם האם, האם מנטליות - חומריות היתה מתפתחת שם? כמובן שלא, אדון נכבד. אם, לאחר שנכנסה לרחם, ההכרה היתה עוזבת, האם מנטליות - חומריות הייתה נולדת לתוך ... כמובן שלא, אדון נכבד. ואם ההכרה של יצור עדין שכזה היתה נקטעת באיבה, האם מנטליות - חומריות היתה גדלה, מתפתחת ומגיעה לבגרות? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, הכרה היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של מנטליות - חומריות. הכרה ... אם הכרה לא היתה מוצאת אחיזה במנטליות - חומריות, האם היה נראה מקור לסבל העצום - ללידה עתידית, הזדקנות, ומוות? כמובן שלא, אדון נכבד. לכן, אננדה, מנטליות - חומריות היא הגורם, המקור, הסיבה, והתנאי של הכרה. אננדה, במידה זו [אנו יכולים להתחקות] אחר לידה, הזדקנות, מוות ומעבר מהעולם הזה והיוולדות יצורים מחדש באחר, בטווח זה משתרעת מידת יכולת התיאור, בטווח זה משתרעת מידת יכולת ההמשגה, ... על השקפת העצמי כבעל צורה חומרית ומוגבל, וכך גם ביחס לשאר ההשקפות. בדרכים אלו, אננדה, מי שמציע הסבר לעצמי מתאר אותו. הסברים לגבי אי - טבע העצמי (nttapaatti) I.באילו דרכים, אננדה, מסבירים את אי - טבע העצמי? ישנם כאלו ... כחסר צורה חומרית ומוגבל, וכך גם ביחס לשאר ההשקפות. בדרכים אלו, אננדה, מי שמציע הסבר לאי - טבע העצמי מתאר אותו. התייחסויות לעצמי (attasamanupassan) I.אננדה, באילו דרכים אנשים מתייחסים לעצמי? הם משווים את את העצמי עם הרגשה, באמירה: הרגשה היא העצמי שלי. [19] או הרגשה היא אינה העצמי ... חווה רק הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. I.אננדה, הרגשה נעימה הינה ארעית, מותנית, [22] מתהווה בתלות, נתונה לדעיכה, להעלמות, להתפוגגות, לחידלון. הרגשה לא - נעימה הינה ארעית, מותנית, מתהווה בתלות, נתונה לדעיכה, להעלמות, להתפוגגות, לחידלון. הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה הינה ארעית, מותנית, מתהווה בתלות, נתונה לדעיכה, להעלמות, להתפוגגות, לחידלון. כך, אם, בזמן חוויית הרגשה נעימה, מישהו חושב: זה העצמי שלי. אז בהפסקת ... דבר נוסף לעשות מעבר לכך. אננדה, ואם מישהו יאמר על נזיר שתודעתו השתחררה כך שהוא מאמין הטטהאגטה קיים אחרי המוות - אין זה יהיה ראוי, או שהוא מאמין הטטהאגטה אינו קיים אחרי המוות - אין זה יהיה ראוי, או שהוא מאמין הטטהאגטה גם קיים וגם לא קיים אחרי המוות - אין זה יהיה ראוי, או שהוא מאמין הטטהאגטה לא קיים ולא אינו קיים אחרי המוות - אין זה יהיה ראוי. מדוע? מאחר ונזיר זה משוחרר בידיעה ישירה של טווח התיאור ומידת יכולת התיאור, טווח ... ישנם יצורים אשר דרך התעלות מעבר לכל תפיסה של צורה חומרית, בהעלמות של תפיסות רשמי - חושים, ואי - תשומת - לב לתפיסת המגוון, במחשבה המרחב אינסופי משיגים את בסיס אינסופיות המרחב. זוהי התחנה החמישית של ההכרה. ישנם יצורים ... אופן... האם יהיה נכון מבחינתו למצוא בהן עונג? כמובן שלא, אדון נכבד. אננדה, כאשר נזיר - הבין כפי שהם באמת המקור, הקץ, המושך, הסכנה והמפלט בנוגע לשבע תחנות ההכרה האלו ושני המצבים - הוא משוחרר ללא היקשרות, אז הוא ... זוהי החירות השלישית. (4) דרך התעלות מעבר לכל תפיסות של חומר, בהעלמות התפיסות של רשמי - חושים, ובאי - תשומת - לב לתפיסת המגוון, במחשבה המרחב אינסופי הוא נכנס ושוהה בבסיס המרחב האינסופי. זוהי החירות הרביעית. (5) דרך התעלות ... שמונה החירויות האלו בסדר עולה, בסדר יורד, ובשניהם - בסדר עולה ויורד, וכאשר הוא נכנס אליהם ויוצא מהם כל אימת שהוא רוצה, ושוהה בהם כל אורך זמן שהוא רוצה, והוא הגשים באמצעות תבונת - העל שלו כאן ועכשיו גם ... שהיתה עיר בשם... [3] סבוך כמו קן של ציפור: גולאגוטהיקה - גאטה, Guguhika-jta. [4] מילולית: עם א כתנאי, ב מתהווה. מתורגם לעיתים גם - ב מותנה ב - א. [5] מנטליות - חומריות: נאמה - רופה, nma-rpa. [6] ששת בסיסי ... המרכיב החומרי מהצמד נאמה - רופה (nma-rpa) מנטליות - חומריות, או גוף ותודעה. שני המונחים רופה ו - קאיה מתורגמים כ - חומר ו - גוף ויש הבדל ביניהם. רופה הוא גוף כחומר, במובן שהוא בעל צורה פיזית נראית ... - מותנה, שהוא ניבאנה). [23] הוא מגשים ניבאנה בעצמו, באופן אישי: פצטם, paccattam. [24] מצבים: איטנאני, ayatanni. בדרך כלל מתורגם כבסיסים כאן מתורגם כמצבים כדי להמנע מבילבול עם בסיס המרחב האינסופי וכדומה, הכלולים בין שבע התחנות. מפורש גם כמשכנים (ניבאסנטהאנאני, nivsanahnni), הם שונים בתכלית מהתחנות כמקומות בהם יצורים חסרי - הכרה (או לא בהכרה מלאה) נולדים. [25] מתורגם גם כ - חסרי הכרה. תפיסה מתורגמת גם כזיהוי. [26] המושך שבה והסכנה שבה, כלומר, הסיפוק שבה וחוסר הסיפוק שבה. [27] משוחרר דרך חוכמה: פנייה - וימוטו, pa-vimutto. למרות שיש המפרשים זאת כהבנה, וולש מדגיש שזוהי חוכמה אמיתית הנולדת מתובנה. הפרשנות מסבירה: שחרור ללא סיוע משמונה החירויות הבאות. יש לשים לב שתחנות 5-7 תואמות לחירויות 4-6. ההבדל הוא שבדרך ...
חוויות רגשיות מזהה את עצמי אחדות נולד הרגשת העצמי סיבה ותוצאה איך להסביר תאוותנות
מחשבות על החיים ומה שמעבר - 1
... הדרך חשבתי שאין לי מספיק שכל להבין, ספגתי את האור מהשמש במחשבה לפתח את השכל, אולי קראתי לזה הקדמות. קמתי עכשיו, שזוף מהשמש ומסוחרר מהחום. מה אני רוצה..? אין שאלה? שקרן, יש לי אותי שמנחה מה לחשוב, לאן ללכת, איך לפעול ומה לעשות, מה אני חושב? מתנגד למציאות מעצם קיומי. התבודות? דבקות? להעלם? לא יודע את זה? לא חווה את זה, אולי זאת חוויה, אני חושב שגם היא מלאה חסרונות. מה האמת? מצד האמת, אני יכול לשאול את זה? אני רוצה? אני שואל? אני אבין? אני = התנגדות הזמן עובר בלי לעבור המקום ... מי אני? וזה מוביל אותי למסקנה שהכל אחד. וכשהכל אחד אין שום שאלה. אני קובע את הכללים, אני מחליט מתי להתייחס לנפרדות לא הנפרדות תחליט מתי אני מתייחס לאחדות. זה כאילו הנפרדות נגד האחדות, אני קובע לנפרדות מתי אני אתייחס אליה לא הנפרדות תקבע מתי להתייחס לאחדות. אני אחליט מתי להיות עבד, לא העבד יחליט מתי לאפשר לי להיות מלך. כל עוד לא הגעת לארץ ישראל, אל יתהלל חוקר כמפתח. השאלה, היא הכלי שאוחז את התשובה. ואי הידיעה, הוא הכלי שאוחז את הידיעה. מי שיודע מארץ ישראל, שטעם באמת טעם ארץ ישראל הוא יכול להכיר באחר אם היה אצל צדיק על ראש השנה אם לאו ואם אותו הצדיק הוא גדול במעלה או קטן ואם הוא צדיק אמתי אם לאו או אם הוא בעצמו צדיק כי טעם ארץ ישראל יכולין לציר לפני מי שיודע טעם שכל כי ... בשום נושא, אם לא מדמיין שום דבר בשום נושא בעולם, לא יודע כלום, יוצא מהשכל... מדמיין=חושב על משהו שלא באמת קורה החוויה של לא יודע וכלום (לפני הכלום היחסי - מה שאי אפשר לתאר - כלום, מגיע ולא מגיע) ... וחוזור לאותה סיטואציה. מגדיל / מקטין כל תחושה / סיטואציה כפי רצוני. מטה ולא מטה - מגיע ולא מגיע כדוגמת רצוא ושוב אין הבדל אם יש הבדל או אין הבדל, לא - אין הבדל או יש הבדל או אין ... שפה אחרת והוא כבר דובר שפה אחרת. אבל, אם זה צדיק שגם מבין את האין הבדל אבל הוא גם מתעסק בזה, והוא לא כאילו לצאת ידי חובה. נוקם ונוטר פרושו שהוא נהנה מהמשחק, הוא לא יוצא ידי חובה. למה? ... כעס באקסטרה. וזה לא סתם כועס זה אפילו שומר את הכעס, אפילו רואה מה טוב בזה. זה נקרא להחיות מתים, כי רבי נחמן הסביר המון פעמים שלעתיד לבוא יהיה תחיית המתים, רבי נחמן אמר בליקוטי מוהרן שיהיה תחיית המתים, שיהיה נחיה אצל כל אחד השיפלות שלו, זא שבכל אחד ואחד יש בתוכו כלום שהכלום שבתוכו מת ובתחיית המתים הכלום שבתוכי מתעורר. רבי נחמן אמר שמי שמתקרב לצדיק אמיתי מתחיל לקבל כבוד ועיקר הכבוד זה שיפלות, ככול שאני מרגיש יותר שפל כך הסימן שקבלתי יותר כבוד והתקרבתי לצדיק יותר אמיתי. מה זה שיפלות? אם סתם מרגיש אהבל זה נקרא שמתקרב לצדיק אמיתי? מה הכוונה? שיפלות זה מקום שאני יוצא מחוץ להגדרות. אם אני מתמקרב לצדיק / מורה / מישהו ואני יוצא ממנו בתחושה שאני חכם אז קבלתי גאווה, אם אני מתקרב לצדיק ויוצא ממנו בתחושה שאני טיפש אז לכאורה קבלתי שיפלות, זה גם כן גאווה, גם להיות טיפש זה גאווה. השיפלות זה מקום שאני לא חכם ולא טיפש, אני כלום בכלל. רבי נחמן מסביר שבתחיית המתים השיפלות תחייה, זא שהמקום של האין הבדל יחייה, שזה האור אין סוף שמאיר בכל העולמות. שזה ניקרא שמי שלא ... הבדל וגם ביש הבדל. אם הוא בורח לאין הבדל הוא לא יכול ללמד / לעזור. כי מי שאין אצלו באמת הבדל גם לא הכפת לו להיות ביש הבדל. צריך להיות גם וגם. איך לחקור אם אין הבדל בין יש ... דבר? אגיד, זה לא יכול להיות. אולי זה כן יכול להיות? אם אעשה את זה מספיק זמן ואגיד, מה האמת? מה האמת? אני באמת בטוח שיש הבדל? לא יודע. אז ללא יודע הזה קוראים אין הבדל. זה לא אומר שאין הבדל, זה אומר ... יודע כלום. אז אני גם יודע שאין הבדל, שזה נקרא - יודע שאין הבדל. זה שאני רואה שאני לא באמת יודע להוכיח לעצמי שיש הבדל זה משחרר אותי מההבדל. נניח שעכשיו אני נכנס לחדר ומישהו אומר לי: עכשיו ניתן ... יכול להדפק שום דבר. בסוף גם אפשר לשחק וגם כשיש לי שאלה ואני רוצה פיתרון אני אומר, רגע אני באמת יודע בכלל שיש שאלה? אני לא יודע שיש שאלה, אני לא יודע שאני רוצה את זה, אני לא יודע ... רוצה את זה, לא יודע שזה טוב, לא יודע שזה רע, לא יודע כלום בכלל. כשפעם אחת אני רואה באמת שאני לא יודע, אני זוכר את זה שאני לא יודע. אם מישהו בטוח שהוא רוצה משהו מסויים, אם פעם אחת היה שואל עצמו, למה? למה אני באמת רוצה את זה? והיה חוקר וחוקר, באמת היה רואה שלא רוצה את זה בכלל. והיה רואה / חווה שלא ... לאיפה? מה? מה? למה אני לא יכול להשאר במיטה? למה? מה יש לי? זה לא כוח החיות, זה כוח המוות, כוח החיות זה הכוח שאומר טוב לי פה במיטה. מה יש לי לחפש כל הזמן? לא לא, לך לשם... קם, אני נשאר. אני אומר כזה דבר, אני רעב, בא נעשה פרופורציה, אני לא אומר אני לא קם עד המוות, אם אני אהיה רעב אני אקום. אני רעב? למה אני קם? בא ניראה מחויב ואפשרי, בא נציב גבול, אם ... בטעות יכול להתעסק בזה במקום השכל שבזה. הוא יכול ליפול לזה. זה כמו דבר שיש בו סם חיים וסם מוות, גם וגם. עכשיו נגיד לדוגמה, תאוות של גוף, רבי נחמן אומר במובן מסויים שאם האדם הולך אחרי תאוות הגוף, ... אין יותר רצונות... אין כלום, נגמר. צריך לקחת את האופציה. אני מפחד לבחור את האופציה כי אני מבין שאני מוותר על הכל, אבל אם אני שואל את השאלה הזאת ואיך שהוא אני לא מפחד, אני שואל את השאלה הזאת ... מרוצים. פחדים של אמרי פחד שהמציאות תבזה אותי פחד מנזקים בלתי הפיכים פחד מאובדן / פגיעה בקרובים שלי פחד ממוות פחד שלא ירגישו אותי, שלא ירגישו אותי, שלא אהיה קיים במציאות של אחרים הדבר הקרוב ביותר לגן - עדן ...
איך להצליח שינוי רגש לקבל החלטה לפתח את השכל יכולת קוגניטיבית פחד משום דבר ביקורתיות אנרגיות נפשיות
אימון אישי - טיפים לחיים טובים ומאושרים - 3
... עולם לאין עולם, ככה נוצרה נפרדות בין יש אשליה לאין אשליה. לכן, עכשיו אפשר לשאול - למה האשליה עצמה קיימת? מי יצר אותה? האם קיימת מציאות אמתית או שהכל אשליה? ואולי גם האשליה רק נדמית כאשליה וזו בכלל אמת? יש שתי סיבות שבגללן אי אפשר לדמיין משהו: 1. או בגלל שהוא לא קיים, אז איך תדמיין אותו? 2. או בגלל שהוא תמיד היה קיים, ואם תדמיין אותו, תדמיין אוטומתית גם את האפשרות ההפוכה - שהוא איננו קיים. לדוגמה - אם האדם היה מבין שכבר כרגע אין לו רצון ... במצב, כבר כרגע אין לך רצון. כנל אם תבין שכבר כרגע אתה לא קיים, אז מה שייך לשאול האם קיימת אפשרות שלא תהיה קיים. יש כאלה שנדמה להם, שדמיונות ומחשבות לא תופסות מקום והן לא קיימות, אבל האדם צריך לזכור שיכול מאד להיות שגם כל אותם דברים שהוא מכנה כיש, הם מחשבה שלו, כלומר שהכיסא ... כלשהם, שבלעדיהם לא היה אפשר לחשוב / לדמיין / להרגיש וכו. מהרגע שהאדם מניח שהוא קיים כישות נפרדת מהמציאות, מתחילות כל השאלות, כגון מי ברא את העולם והאם יש חיים אחרי המוות וכו. ובאמת אם האדם קיים, אז הוא יכול להיות לא קיים וממילא קיומו הוא רק אפשרות ולא מחויבת, כי בתפיסה כזו הכל אפשרי, לא רק שאי אפשר להתחייב שתהיה קיים אחרי המוות, אלא שאי אפשר להיות בטוח בכך שאפילו המקום והזמן יהיו קיימים בעוד רגע, כי גם הם רק תחושה של האדם, האדם מרגיש שהגיוני שכדור הארץ יישאר קיים בעוד רגע, שהיד שלו תישאר קיימת בעוד רגע, אבל מצד הפוטנציאל של המציאות, גם זה לא מחויב כי שום דבר לא מחויב. ויכול מאד להיות שאתה קיים, אבל כל רגע הוא מציאות חדשה, דהיינו שלמרות שאתה חווה שחיית כבר 30 שנה, האמת היא שנוצרת כרגע בגוף של בן 30 עם זיכרונות של בן 30, אבל אין לכך שום קשר לרגע הקודם ויש משוגעים שאומרים שהאפשרות הזו היא לא הגיונית, ולמה הם טועים? כי אם באמת נקבל את הפלא הכל נוצר מכלום (מישות שהיא חסרת מודעות עצמית) אז למה שנופתע מכך שהכל נוצר דווקא בצורה ... האני חושב הוא רק אחרי שהנחת שאתה קיים, כלומר גם זה שכרגע אתה קיים זו רק אפשרות. אך האם באמת, האדם מסוגל לתאר את ההפך של אני קיים? האם האדם מסוגל לדמיין את חוויית האין קיום, יותר ממה שהוא מסוגל לדמיין את הישות חכחגחכ שאינה קיימת? מה זה אומר? אולי החוויה של האין קיום, לא קיימת? או במילים אחרות שהיא לא נפרדת מהקיום עצמו? המהות היא אושר שהיא מחויבת, והצורה היא הרצון של האדם להשיג ... יש רק עץ. נשאל - האם האהבה, היא ישות שהיא נפרדת מההורמונים? אם כן, אז גם היא ישות עצמאית שקיימת, כי היא נפרדת ממי שמהווה אותה. ואם אהבה והורמונים זו אותה ישות, ממילא אין משמעות למשפט. כל פעם שמישהו ... מאושר, ואתה מגלה שהוא עבד עליך. כי לפחות את האדם שחיצוני לך, אתה יכול להרחיק ממך, אבל נראה אותך מתפטר מהעבודה אצל הרצון... מה שהאתאיסט מפספס, הוא, שכל תקווה שיש לאדם בלב שהמציאות תשתפר, שלא בכוחו שלו, עע עי ... כי צריך להבין, או שאלוהים הוא עצמו כל דבר, גם אם זה לא מסתדר בלוגיקה האנושית שיש ריבוי צורות מצומצמות שהן בו זמנית גם אינסופיות, או שאין אלוהים, כי אם אלוהים נמצא רק בשכבה הפנימית, זה אומר שהשכבה החיצונית לא מתהווה מאלוהים, וזה אומר שאלוהים הוא עצמו שיכבה חיצונית. מצד שני, גם בתפיסה שיש שיכבה חיצונית ופנימית, ויש צורה ומהות ... ראשון, וכל סיבה היא עצמה המסובב הראשון, ויש ריבוי סיבות ראשונות וכו. אם אתה רוצה לבדוק עד כמה דעה מסוימת מחויבת אצל מישהו, פשוט תשאל אותו - למה הוא חושב ככה, וכשהוא ייתן סיבה, בתת מודע שלו הוא ירגיש ... בכך שמשעמם, ואת השעמום אפשר למלא גם בדרכים אחרות, שאחת מהדרכים הללו היא החברים. מצד שני, נשאלת השאלה, אם באמת הבעיה היא בשעמום ולא בביטוי שלו (שלא באו החברים), מדוע הטיעון הראשוני של האדם היהאני רוצה שיבואו החברים? ולא ...
הוכחה בורא עולם השכל תורת הצמצום ישויות למה אתה לא רוצה להתחייב לשנות את עצמך
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
... טקסט אשר יכול להיות אוראלי או כתוב [12]. המונח קאנון מציין אוסף כתבים שיש להם אופי של סמכות במסורת מסויימת. אוסף זה יכול להיות פתוח או סגור ובהתייחס לחומרים טקסטואלים יכול להתפרש בשתי דרכים: 1. במובן כללי שזהה לכתבים ... קאנון הוא אוסף סגור ואקסלוסיבי של טקסטים בעלי סמכות. זרם התהרוואדה פיתח קאנון סגור אליו לא ניתן להוסיף טקסטים לעומת זרם המהאיאנה [13] (Mahyana) לדוגמה בו הקאנון פתוח. במסורת התהרוואדה רעיונות חדשים יכולים להיתווסף דרך כתבי פרשנות ולקבל סמכות ... זה שווה ערך למונח טיפיטקה. כתוצאה מכך המונח פאלי הפך לשם השפה בה חוברו טקסטים אלו. המונח פיטקה (pitaka) מתורגם בדרך כלל כסל. מאחר והטקסטים הועברו בעפ במשך תקופה ארוכה עולה השאלה מדוע משתמשים במילה סלים. סטיבן קולינס (Collins, ... בחלק השני של 45 שנות הלימוד של הבודהה. הסיבות וההשלכות של כללים אלו כמו גם האופן בו יש לבצעם מתוארים בפירוט בסל הוינאיה. הוינאיה מחולקת למספר חלקים שכל אחד עוסק בסוג אחר של כללים הנבדלים בחומרתם, החל מהחמור ביותר ועד הקל ביותר (Parajika, Sanghadisesa, Pacittiya, Mahavagga, Cullavagga,Parivara) ובנוסף חלק שנקרא פטהימוקהה (Patimokkha) הכולל את רשימת כללי ההתנהגות של הנזירים, וחלק נוסף שכולל את כללי הנזירות (Bhikkhuni Vinaya). 2. סל השיחות, הסוטות (Sutta Pitaka) סל ... Samyutta Nikaya, Anguttara Nikaya, Khuddaka Nikaya) 3. סל הלימוד הגבוה, האבהידהמה (Abhidhamma Pitaka) בסל האבהידהמה נכלל הלימוד של הבודהה המתאר את המציאות המוחלטת בעולם ואת הניבאנה (nibbna). התוכן הפסיכו - פילוסופי הזה מתואר לעיתים כחלק החשוב והמעמיק ביותר של הלימוד. סל האבהידהמה כולל שבעה קבצים העוסקים בתופעות פיזיות ומנטליות שונות (Dhammasanganippakarana, Vibhangappakarana, Kathavatthuppakarana,Dhatukathappakarana, Puggalapannatti, Yamakappakarana, Patthanappakarana) טרמנולוגיה של טקסטים אוראליים למרות שאין הסכמה בין החוקרים מתי בדיוק החל הכתב בהודו, רובם יסכימו כי בראשית הבודהיזם גם אם כתב היה זמין הלימוד נעשה בהעברה בעל - ... מסוג זה אלא רק בדבר לימוד ושימור טקסטים אוראליים אנו יכולים להניח שלא העלו את הטקסטים על כתב בתקופה מוקדמת. במסורת התהרוודית הכתיבה החלה רק בתקופת שלטונו של ווטגאמיני אבהיה (Vattagamini Abhaya) במאה הראשונה לפני הספירה בסרי לנקה. לפני ... אשר הותיר אחריו רישומים רבים חצובים בסלעים ועמודים בהם נכתב לצו הזה יש להקשיב (iyam lip sotaviy) ככל הנראה מתוך כוונה שבעלי תפקידים היו מסוגלים להקריא את הכתוב לקהל שומעים. לכן נוכל למצוא במקרים רבים את הפעלים לשמוע (sru) ... גם כאשר כתב כבר היה נפוץ רק משום שזו הייתה הטרמינולוגיה המקובלת. כך ניתן לומר שהטכנולוגיה השתנתה אך הטרמינולוגיה הקודמת נשמרה (Norman, 1997). אם נבחן מילים מסויימות הקשורות להעברת הטקסטים בין עם בעל - פה או בכתב נוכל לראות ... נדד עם 500 נזירים, אך בהקדשה (inscription) נאמר (vuttam) שבעצם היו 20,000 נזירים. הקדשה היא טקסט כתוב בהגדרה ולכן מתחייב שמשמעות הפועל vuttam יורחב למספר אפשרויות של תקשורת. מאחר ובמסורת זו הדימויים שאובים מהמסורת ההודית האוראלית במקור, המשמעות האוראלית ... לא היו רק מילותיו אלא לאחר מותו הן הפכו להיות המורה עצמו. כפי שהבודהה אומר בסוטרת מהאפריניבאנה (Mahparinibbna Sutta), המתארת את ימיו האחרונים ומותו של הבודהה: אננדה [17], יתכן שאחדים ממכם יחשבו דברי המורה הם דבר שעבר, אין יותר ... וכללי המשמעת) שלימדתי אתכם, אננדה, הם יהיו המורה שלכם כשאלך. (פאריניבאנה 3.2) הבודהה לא העניק סמכות יורשים לאף אחד מתלמידיו, והצהיר בפירוש שכל שהיה ללמד הוא לימד, ולאחר מותו על תלמידיו לפעול לפי הוראותיו ולהמשיך בדרך כמו גם להבטיח ... הם מבזים ומגנים את תורתם של אחרים. אנו מבולבלים ויש בנו ספק באשר לדבריהם, אדוני. אילו מהנזירים המכובדים דיברו אמת ואילו שקר? בהחלט יתכן שאתם מבולבלים, בהחלט יתכן שיש בכם ספק, כיוון שהספק שעלה בכם הוא בדיוק באשר לדבר ... את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת. אם תחת בחינה והשוואה דבריו אינם מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו אינם דברי הבודהה, הדברים הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר, ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: אלו דברי הבודהה, הדברים הובנו כראוי על ידי הנזיר. זהו הקריטריון הראשון. נניח ... היודע את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים... זהו הקריטריון הרביעי. (פריניבאנה 4.8) הוראות אלו של הבודהה העמידו את המסורת בבחינה מתמדת של נכונות הטקסטים באמצעות ניסיונם האישי והבנתם את המציאות כמו גם מציאת סימוכין וראיות צולבות ולכל עניין בתוך הטקסט. ... הנפוצה, וכוללים בין השאר גם טיעונים לוגיים מורכבים אשר מחייבים דיוק מוחלט. שוני וחוסר הדיוקים הקיימים בין גרסאות שונות מתבטאים בשם המקומות בהם מתרחשים אירועים, שמות המשתתפים וסדר התרחשות הדברים המדוייק, שינויים אשר מצפים להם בדרך כלל במסורת אוראלית. המסורת הייתה מודעת לחוסר ... כמו אלו של מורים רבים אחרים בני זמנו של הבודהה המוזכרים בקאנון כמו בסוטת פירות הפרישות (samaaphalasutta). וכך תמיד קיימת הסכנה שהמסורת האוראלית תעלם ואיתה גם הלימוד של הבודהה - דבר המוזכר מספר פעמים בספרות: הלימוד הנכון - הסדהמה ... במסורת לקראת מצב שכזה ולכן נעשים מאמצים רבים כדי לשמר את הלימוד בדרכים שונות לזמן ארוך ככל האפשר. בסוטה המתארת את ימיו האחרונים הוא ממליץ לנזירים על 41 דברים כדי לשמור על אחדות ושגשוג לשמירה על חיי נזירות נאותים, ... ידבקו בשבע הדברים האלו ויפעלו בהתאם לכך. אלמד לכם שבעה דברים נוספים שיועילו לרווחתכם... (8) כל עוד הנזירים לא מתענגים ושוקעים בעבודות... (9) בפטפוטים... (10) בשינה... (11) בחברה... (12) במאווים מרושעים... (13) בתחברות עם ידידים רעים... (14) כל עוד ... בפומבי או בפרטיות, יראו אהבה אוהדת לרעיהם במעשה... (37) בדיבור... (38) ובמחשבה... (39) יחלקו עם עמיתיהם המוסריים מה שקיבלו במתנה ראויה, כולל את מה שקיבלו בקערת הנדבות שלהם, ולא ישמרו אותם לעצמם... (40) ישמרו את חוקי ההתנהגות בעקביות, לא ... תעשו כך אך עכשיו נוכל לעשות כל שנרצה ולא נעשה מה שלא נרצה. (פריניבאנסוטה 6.20) האירועים שקרו בעקבות כך מתוארים בפרק ה - 11 של הקולווגה (Cullavagga) מתוך סל הוינאיה (vinaya), שם כתוב שהנזיר המכובד קספה (Kassapa), שנרעש לשמע הצגת חוסר הכבוד והזלזול, זימן אסיפה כדי ליצור ... לספירה הנוצרית). הנזיר המכובד מהאסי סיאדו (Mahasi Sayadaw) והנזיר מינגון סיאדו (Mingun Sayadaw) הובילו את האסיפה תוך שמהאסי סיאדו מתשאל לגבי כל שיחה וכל פרט, ומינגון סיאדו מדקלם את כל הקאנון. באסיפה זו לא רק שנבחנו ואושרו הטקסטים של ... התנאים כדי לאפשר ולהדריך אותם בדרך זו. אך פונקציה נוספת של הסנגהה היא כארגון הפצה, לאחר שהבטיח כי מספר מתלמידיו מבוססים בלימוד הבודהה שילח 60 נזירים לכל עברי הארץ היו במטרה ללמד את הדרך לכל מי שמעוניין להקשיב. כדי ... הנזירים לקחו חלק פעיל גם בכתיבה וקריאה של הטקסטים הן לשם לימוד והן לשם שימור. חשיבות שימור הטקסט והלימוד מתבטאת בקטע בוינאיה שמאפשר לנזיר לעשות הפסקה באימון שלו בתקופת הגשמים עד שבעה ימים באם נודע לו או שהוא נקרא ... הנזירים למדו ממוריהם את הדברים ולאחר מכן חזרו ושיננו אותם לעצמם עד שהיו מיומנים בזיכרונם. רוב המילים בשפה הפאלית מתייחסים לתהליך הלימוד כלימוד שבעל - פה הכולל דיבור ושמיעה. קולינס (Collins, 1992, p.124) מציין את המילים: vaceti (לגרום לתלמיד ... כבר מרגע האסיפה הראשונה. ככל הנראה הבהאנקה היו יותר מאשר שומרי ומשנני הטקסטים, יתכן והיו משננים מקצועיים, כפי שעולה מתוך המושג הבודהיסטי dhamma-bhnka - מטיף הדהמה, היה ניתן להזמין אותם כדי לדקלם טקסט מסויים לטקס או לשם לימוד, ומאחר ... קל למזמין לבחור איזה בהנקה לחפש בהתאם לאורך הטקס. שאלות לגבי אותנטיות עולות בקרב החוקרים אל מול חוסר הידיעה מתי החלו הבהנקים לפעול והאם אכן נערכה האסיפה לשינון או באם היה זה מיתוס שנוצר כדי לתת סמכות לכתבים התהרוואדיים. ... יצירה יותר מאוחרת בעקבות האסיפה הכללית השניה או אפילו השלישית. מלבד הבהנקה היו גם נזירים אחרים שהתמחו בשינון הטקסטים, כדוגמת הנזירים שהשתתפו באסיפה הכללית השלישית וכונוtepitaka שמשמעותו - היודע את שלושת הסלים. היה קיים הבדל בין אלו שמטרתם הייתה ... את פעילותם של הבהנקים, ולכן נראה כי מערכת המשננים המשיכה לפעול במשך למעלה מאלף שנה ברצף לצד הטקסטים הכתובים. לעומת זאת נורמן (Norman, 1997) מצביע על כך שיתכן ובודהגושה עצמו חוזר על מה שמצא בספרות הפרשנית שהיתה זמינה לו במהאויהארה (mahvihra) בסרי לנקה, ולכן לא מתחייב שמערכת הבהנקים הייתה עדיין פעילה באופן רציף עד ימיו. המסורת מספרת שקודם לשלטונו של ווטגאמני (Vaagmani) הטקסטים הועברו במסורת ... אדם אשר יודע היטב את חמשת הניקאיות והמונח bhnka מופיעים כשני כינויים מובחנים בכתבים של הסנצי (Sanchi) וברהוט (Barhut) המתוארכים מהמאה השניה לפנהס. הממצאים העולים מכתבים אלו נכתבו על ידי החוקר רייס דיוויס [24] (Rhy Davis), בינהם העובדה שלפני ... בלבד שידע את הנידסה (nidessa) והיה למהר ולבקש ממנו לדקלם את הטקסט כדי שאחרים יוכלו ללמוד אותו לפני שימות. מתוך דאגה לכך שהנידסה תעלם לחלוטין הנזיר הבכיר מהארקהיטה תהרה (Maharakhita Thera) למד את הטקסט מאותו נזיר זקן ונזירים אחרים ... בזיכרונם של הבהאנקים הדבר העניק לכם כוח חברתי מסויים. כאשר נזירים או אנשים מהשורה היו מעוניינים להקשיב לסוטה כשיחה מדוקלמת היה עליהם לפנות לאלו ששיננו אותה ולכן הדבר העניק כוח לבהאנקה כמפיצים הכמעט בלעדיים של הטקסטים (מלבד הטקסטים השכיחים ... שונים בחברה כלפי השינון והכתיבה של הטקסטים, המושפעים מהיבטים חברתיים, פוליטיים ופסיכולוגיים כמו גם מהיבטים פיזיים טכניים של מדיה מסויימת. לדוגמה המעמד החברתי של הבהאנקים בקבוצה היה יכול להתערר אל מול כתיבה של הטקסטים. כך גם יחסם של שליטים ... כאמצעים המחזקים את מעמדם או מחלישים אותה. יחסים מסוג אלו בעצם מכתיבים בפועל אימוץ או דחייה של טכנולוגיית תקשורת מסויימת. בין אם נעשו מניפולציות כוחניות ובין אם לא השימור האוראלי המשיך במקביל לכתב ולאימוץ טכנולוגיות אחרות שנעשו ועדיין הוא ... ללימוד האישי ויכולת ההוראה, ולכן מאבקים אלו נראים כשוליים וחסרי חשיבות. הטקסטים הבודהיסטים הטקסטים הבודהיסטים כספרות אוראלית הספרות הבודהיסטית המוקדמת הנה ספרות אוראלית בעלת מאפיינים יחודיים כגון פורמולות שמסייעות לזיכרון, התורמות הן לפעולת השינון הזיכרון והן לשמירת התוכן בצורה ...
עבירות הבדלה מתנות לעשות הפסקה מציאות מוחלטת משימה חשד חקירות
להסכים למות כדי להתחיל לחיות
להסכים למות כדי להתחיל לחיות יש הרואים בחיים תקופה בין לידה למוות. נולדים, הולכים לגן, לביהס, צבא, לימודים, עבודה חתונה, ילדים, מזדקנים ומתים. המטרה להעביר את החיים במינימום נזק, מינימום פציעות. לשרוד ולקבל את הערכת הסביבה על ההישרדות המוצלחת ולמות בשקט. אם אתם שייכים לאנשים האלו הפוסט הבא עלול לטלטל אתכם. ראו הוזהרתם. רק לאחרונה איחלנו כולנו שנה טובה ... המושגים האלו הם לא סתם מילים. כל אחד מהם הוא עולם ומלואו. כל אחד מהם מכיל בתוכו חיים או מוות. מי שלא מרגיש מידי יום פרפורי מוות גם לא ממש חי. כל יום שעובר מבלי שיש התרגשות ופחד למות הוא יום של חיים רדודים. חיי הישרדות אך ללא חיות וחיוניות. חיים נטולי חגיגה. בכל רגע ורגע, בכל יום ... האגו, החיים הם לשמור על הקיים, להימנע מכל שינוי. לשרוד במינימום פגיעות. עבור האגו בחירה בכח הנשמה הוא איום במוות מיידי. האגו לא רוצה למות. כמו כל בעל חי מי רוצה? לכן האגו פיתח שיטות מתוחכמות כדי להימנע מפחד המוות הזה: עודף תעסוקה, עודף אכילה, עודף פטפטת, עודף טלויזיה, עודף דרמות, ויכוחים וריבים, עודף עשייה עודף מכל דבר, העיקר להימנע להרגיש את פחד המוות הזה. כל עוד אנחנו מזוהים עם כוח האגו בתוכנו אנו נעשה הכל ונחבל בכל שינוי, בכל דרך אפשרית, כל זאת כדי להימנע מהרגשת פחד המוות. הגשמת רצון הנשמה מאיימת על האגו. הוא פוחד פחד מוות. עבור הנשמה, בחירה בכח האגו, הימנעות משינוי, מצמיחה, מהתחדשות היא תחושת מוות. שני כוחות עצומים, שאף אחד מהם לא רוצה למות. האחד רוצה הגשמה צמיחה, חגיגה של החיים השני רוצה ביטחון, לשרוד ולא להיפגע ברגע שאנו מבחינים בשני הכוחות האלו, ... ורגע יכולה לבחור. לבחור באגו, בהימנעות, בהישרדות או לבחור בנשמה, בהגשמה, בצמיחה וחגיגה. האבסורד הוא שהבחירה באגו כדי לא למות יוצרת חיים שהם חיים מתים, כלומר בהיותנו בוחרים באגו כדי לשרוד ולחיות בביטחון אנו יוצרים מוות. חיים ריקים, נטולי שמחה וחיוניות. מים עומדים מעופשים. בכל רגע ורגע אנו יכולים לבחור בנשמה. אפשר גם לשלוח לה SMS, לעשות לה לייק, לכתוב לה אימייל שאנו בוחרים בה. כל זאת בידענו שעלינו להסכים לתחושה של פחד מוות שהאגו ידאג לשדר לנו בהיותו נלחם על חייו. חשוב לזכור שאנחנו לא נגד האגו. האגו עזר לנו להתפתח עד ... אותו ומחזקת אותו. מיקוד בנשמה מחליש את האגו. האגו עצמו מכיר בכוחה של הנשמה. הוא קטן וקטן בעוד הנשמה מתרחבת וחוגגת יום אחד האגו ייעלם כליל. מנהיגה חדשה תפסה פיקוד על החללית של חיינו.
אין סוף הרגשת פחד עשייה הגשמת רצון מיהו מנהיג נוכחות אפשרות בחירה רוצה ביטחון
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מוות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מוות, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מוות, איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
האם באמת אפשרי לצאת מהשכל? אהבה ללא תנאים כלפי הילד רעיונות להקמת עסק קל לתפעול אימון יתר גיל ההתפתחות עישון מוגזם דיכאון אחרי פרידה קשה לא לפחד לדבר עם מישהי אני משדר ביטחון עצמי חסר ביטחון עצמי למרות שאני מוצלח לבחון אהבה אלוהים אונס אותך לאהוב אותו מרגיש שמחה הצלחה בזוגיות מאושרת מתי גבר מתחיל עם בחורה? למען הזוגיות צריך להתפשר קבלת החלטות בהווה לפי העבר להחליט ככה בלי סיבה להתמודד עם ילד שמקלל את ההורים שלו להתמודד עם נכות פיזית התמדה בדיאטה איך להשיג הצלחה? למכור בהתכתבות להשקיע במכירות או בשיווק איך לטפל בילד? ילד מכור למחשב כתיבה רוחנית צרות של אנשים רוחניים טראומה גופנית השיגעון הגדול ביותר תהליך החזרת אקסית ידידות או זוגיות עם האקסית אימון לכשל לחיצת חזה מדוע אלוהים ברא את העולם? למה אלוהים עושה רע? התעוררות והארה של מורים רוחניים איך להגיע להארה? מילון מושגים בספר להיות אלוהים להיות אלוהים האמיתי יעוץ נדלן שכר דירה אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים משמעות החיים ללא רצון הרגשת הנאה חשיבה שלילית קיצונית תהליך בחירה התמכרות ללא בחירה חופשית האם יש בורא לעולם? רב יקום עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, טיפול הוליסטי, גישור בנושאי מוות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0762 שניות - עכשיו 02_12_2025 השעה 05:35:25 - wesi4