ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - ביסוס הקשב - 4
... בקובץ השיחות הבינוניות, סוטה 10 ותורגמה על ידי נזירים ומלומדים רבים. [2] הדרך האחת: אקאיו מגו, ekyano maggo. לעיתים מתורגם הדרך האחת והיחידה. אפילו הפרשנות מציעה כמה אפשרויות ונראה שהמשמעות לא ידועה לגמרי. המילה אקאינה (ekyana) יכול להתפרש ככיוון אחד, ולכן הנזיר ניאנמולי מתרגם זאת הדרך ההולכת בכיוון אחד. [3] הנכונה: ניאיה, ya. מובילה, מורה, ולעיתים גם היגיון. במקרה זה הדרך הנכונה. [4] ... רווח בתרגום אופטהאנא כ - בסיסים (באנגלית: foundations), זה תרגום חליפי למונח המקורי. בכל מקרה, אומר וולש, המשמעות מובנת מתוך ההוראות לאורך הדרשה. סטי (sati) במקור משמעותו זיכרון. התרגום קשב (אנגלית: mindfulness) שנעשה על ידי רייס דיוויס היה מבריק והפך לשימוש הרווח ביותר. גואנקה מסביר שמשמעות המונח אופטהאנא היא שהמתרגל צריך לעבוד בנחישות והתמדה על מנת לכונן ולבסס קשב ומודעות בעצמו. [5] נזיר: בהיקהו, bhikkhu. אך על פי הפרשנות, כל מי עושה את התרגול הזה. [6] מתבונן בגוף כגוף: קאיה קאיאנופסי ויהרטי, kye kynupass viharati, מילולית עורך התבוננות של הגוף בגוף וכך גם לגבי הנוסחים האחרים ... הבנה מלאה: סמפגניה, sampajaa. גואנקה מדגיש את ההבדל בינה לבין קשב ומסביר זאת כהבנה מלאה, יסודית ומעמיקה של הארעיות מתוך התבוננות רציפה. למידע נוסף ראה את פרשנותו לסוטה זו הכוללת הערות מאירות עיניים רבות. [8] תשוקה וסלידה: וולש מתרגם זאת כ - hankering and fretting, כלומר, ערגה ודאגה. אך גואנקה רואה באלו שני ניגודים ביחס לדברים בעולם, דברים ... הכוונה להרגשות ממקור מנטלי או פיזי נעימות, לא נעימות ונייטרליות. גואנקה טוען בנחישות שהכוונה במונח זה היא לתחושות פיזיות המתחוללות בגוף בלבד ולא הרגשות מנטליות נעימות או לא נעימות. בחרתי להיות נייטרלי כלפי העמדה הזו ולהמשיך להשתמש בהרגשות באופן בלתי מתחייב לאף אחד מהפירושים האלו. [10] תודעה: ציטה, citta. האלמנט המנטלי, לעיתים גם מופיע בתרגום לב באופן מטאפורי. התרגום השכיח באנגלית הוא mind ומסיבה מסתורית יש רבים שמתעקשים שאין למילה הזו פירוש בשפה העברית. אם לא מעוניינים לפרש מונח מאנגלית לעברית עדיף להשאר כבר עם המקור בפאלית ולומר ציטה, למרות שלטעמי המילה תודעה מתאימה לגמרי. [11] תכני - תודעה: דהמא, dhamm. צורת רבים של דבר, במקרה זה הכוונה היא לכל אלמנט מנטלי בתודעה ... חדר שומם. [13] שומר על מודעות ערנית. [14] המונחים המקוריים הינם אססטי ופססטי (assasati, passasati). הנזיר ניאנמולי מציין שהתרגיל המתואר הוא בהתבוננות מנטלית ולא פיתוח גופני או שליטה בנשימה כמו הטהה - יוגה. [15] מבין היטב: פגאנאטי, pajnti. ידיעה מעמיקה באמצעות חוכמה. זוהי צורת פועל מועצמת של ידיעה (הוא יודע, jnti). [16] זהו התרגול המילולי, וולש מתרגם: הוא יודע שהוא שואף שאיפה ארוכה. [17] וולש מציין מתוך הפרשנות והסברו של הנזיר סומה טהרה שהכוונה היא כל גוף השאיפה, כלומר מודעות לכל התהליך מתחילת השאיפה, אמצע מהלך השאיפה וסוף השאיפה. [18] קאיה - סנקהארה, kya-sankhra. תהליך ההרגעות הזה יכול להוביל לפיתוח גהאנה, אך אין זה האובייקט המרכזי במקרה זה. [19] פנימית וחיצונית: על פי וולש, בפנימית הכוונה גופו של המתרגל וחיצונית משמעו גוף של מישהו אחר. גואנקה מסביר פנימית כפנים גופו של המתרגל וחיצונית (בהידהא, bhiddh) כשכבה החיצונית של גופו של המתרגל (כלומר, שכבת העור) מאחר והתרגול הוא אישי ופעמים רבות נעשה בבדידות. התרגול ביחס לגוף נפרד וחיצוני יכול להעשות בדרגות גבוהות בלבד. [20] תופעת ההופעה: סמודיה - דהמא, samudaya-dhamm. סמודיה היא המילה בה משתמשים למקור הסבל באמת האציליים השניה. הכוונה היא מודעות להיווצרות התופעה של גוף, הרגשות, תודעה ותכני - תודעה. [21] תופעת ההעלמות: ויה - ... תודעה, ותכני - תודעה. [22] זהו גוף: אטהי קאיו, atthi kyo. מציין על פי גואנקה את ההבנה הברורה של המתרגל את הטבע האמיתי של הגוף על מאפיניו והשתנותו המתמדת. כך המתרגל לא מזהה את גופו כזכר או נקבה, כצעיר או זקן, כיפה או מכוער ואין לו היקשרות אליו כאני, עצמי ... מלאה: סמפגאנה - קארי הוטי, sampajna-kr hoti. פועל בצורה מודעת לחלוטין ובהבנה מלאה. גואנקה מוסיף על כך - הוא מתבונן בהבנה עמוקה ורציפה בהופעת והעלמות התחושות בגוף (בהתאם לתרגול ויפסנא בטכניקה של המסורת המסויימת אותה הוא מלמד). [25] סוקר: פצבקהטי, paccavekkhati. אותו שורש של הפועל נמצא בשימוש גם בידיעת - הסקירה (paccavekkhaa-a) המופיעה ... הזו של 32 חלקי הגוף בתוספת מוח מהווים מושא - מדיטציה, ראה ויסודהימגה 8.42. החמישה הראשונים ניתנים כמדיטציה לנזירים מתלמדים. [27] שעועית מאש המכונה גם שעועית זהובה: קטנית שזרעיה משמשים למאכל ולגידול נבטים), אנגלית: mung beans. לטינית: phaseolus mungo. ... נעימה: דוקהם ודנם, dukkha vedana. גם כאן על פי גרסא אחת מדובר בהרגשה לא - נעימה גופנית או מנטלית לעומת גרסא שניה בה מדובר בתחושה לא נעימה בגוף. [31] הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה: אדוקהמסוקהם ודנם, adukkhamasukha vedana. על פי גרסת וולש מדובר בהרגשה מנטלית בלבד ובכך שפשוט מודעים להמצאות ההרגשה המסויימת באותו רגע בו היא מתרחשת. על פי גרסת גואנקה מדובר שוב בתחושה גופנית נייטרלית אליה יש להיות מודעים. [32] חווה הרגשה חושית נעימה: סאמיסם ... כהרגשה עם הקשרות ו - הרגשה בלי הקשרות. [34] וולש מפרש זאת על בסיס אחת גרסאות הפרשנות באופן הבא: המתרגל מבין, או קולט באופן אל - חושי - טלפטי את הרגשותיהם של אחרים ואז מודט על הרגשותיו ועל אלו ... ובמקרה זה גם consciousness. הכוונה היא מגוןן מצבי תודעה או בשפה פשוטה מצבי - רוח. בהיבט הזה של ההתבוננות המתרגל מודע להמצאות או חוסר המצאותם של מצבי תודעה או מצבי - רוח שונים בתודעתו. [36] תודעה אסופה: סנקהיטם ציטם, ... מאוד במשמעות. שניהם מיוחסים לתשוקות חושיות הכוללות גם תשוקות מיניות אך לא רק. על פי הפרשנות הן מופיעות כתוצאה משימת - לב או חשיבה מוטעה ביחס לאובייקט המוצא - חן בעיני החושים. בפסקה 12 התרגול היה פשוט לשים לב ... כאן יש גם לחקור כיצד המצב המנטלי הזה הופיע וכיצד ניתן להיפטר ממנו. [48] הפרשנות מציגה שש דרכים להפטר מתאוות חושים: (1) תשומת לב או חשיבה נכונה על הדוחה (אסובהה, asubha). (2) פיתוח גהאנה, בה המכשולים נדחקים או מושהים (3) שמירה על החושים (4) מתינות באכילה (5) תמיכה של חברים טובים לדרך (קליאנה - מיטטא, kalya-mittat) (6) שיחות תומכות (ספאיקטהא, sappyakath) [49] סלידה: ויאפאדה, ... לרע, היסוס, קושי להחליט. [53] הגורמים של המכשולים והעלמותם. [54] חמשת מצרפי ההיקשרות: פנצ - אופאדאנה - קהנדהא, Pacupdna-kkhandh. מתורגם גם כחמשת מרכיבי האחיזה, או חמשת מצרפי ההיאחזות. אלו חמשת ההיבטים בהם הבודהה סיכם את כל התופעות הפיזיו - ... חומר: רופה, rpa. מוגדר כארבעת היסודות הגדולים והאלמנטים החומריים התלויים בהם (ראה גם SN 22.56). [56] זיהוי: סניא, sa. מתורגם גם כתפיסה והיזכרות (אנגלית: perception, recognition, recollection). מוגדר כהבחנה בדבר על פי מאפיניו. (SN 22.79) [57] תגובות - מנטליות: סנקהארה - קהנדהא, sankhra-kkhandha. מתורגמות גם כתופעות מנטליות, התניות מנטליות, תצורות מנטליות (אנגלית: mental formation). למונח סנקהארה יש משמעויות ותרגומים רבים ושונים, במקרה זה ... היא לקבוצת התגובות המנטליות. מקובל להתייחס ל - 50 גורמים מסוג זה שרובם מכונים בשפה פשוטה רגשות והם תגובות קרמתיות לפעולות בין אם טובות או רעות. [58] הכרה: ויניאנה, via. מחולקת לשש סוגים בהתאם לכל אחד מהחושים: הכרת - ... pti. [67] שלווה: פסדהי, passaddhi. [68] פסקאות 18-21 לא נמצאות בגרסה המקבילה בקובץ השיחות הבינוניות, סוטה 10. [69] סבל כאמת האציליים: דוקהה ארייה סצה, dukkha ariya sacca. אמת במובן העובדה או המציאות של הסבל כפי שהאציליים חווים אותה ומבינים ... כלומר חידלון. אך אין כאן הכוונה לחידלון של הניבאנה אלא החידלון המטריאליסטי - ההשקפה על פיה הקיום נפסק עם המוות. [77] עולם: לוקה, loke. למילה הזו יש מגוון רחב של משמעויות: יקום, עולם, אזור, עם, אדם. בהקשר הנוכחי השימוש ...
חרמנות רגשות מיניים חשק מיני בינוניות יחסי מין סלידה היסוס בית קברות
פיצול / Split - מנגנוני הגנה - מבוא
... Split) בפסיכולוגיה הוא מנגנון הגנה שנועד לסייע לאדם להתמודד עם קונפליקט רגשי, באמצעות חלוקת האובייקטים בחייו לטובים ורעים. הפיצול מתבטא בתפיסת עולם של שחור - לבן, של טוב מוחלט ורע מוחלט, בניגוד ליכולת לראות את העולם על גוני הביניים ... רעים, יפים או מכוערים, חכמים או טיפשים, שקרנים או כנים, בזמנים שונים. על רצף הזמן, הפיצול מונע חוויה רציפה ומתמשכת והוא מאופיין בקיטועים וקפיצות עד כדי הכחשת חוויות קודמות. החוויה המפוצלת היא חוויה לא רפלקטיבית, זאת אומרת שהרגשות והמחשבות נחוות כאירועים שקורים לאדם ולא כחוויה שמתרחשת בתוכו. יש להבחין בין מושג זה לבין הפרעת זהות דיסוציאטיבית, שהייתה מוכרת בעבר בשם פיצול אישיות או בשם אישיות מרובת פנים, זוהי הפרעה נפשית, שבה יותר מאישיות אחת מתקיימת באדם. מנגנון ההגנה של הפיצול מתבטא לעיתים קרובות באישיותו והתנהגותו של הלוקה בהפרעה זו. עם זאת, מנגנון זה עשוי להתבטא גם בקרב הלוקים בהפרעות אחרות, ... פי תאורטיקנים שונים על פי התאוריה של מלאני קליין, בראשית חייו, התינוק עדיין לא יכול לתפוס את האם (האובייקט) כדמות שלמה, והוא מתייחס רק לחלקים ממנה. קליין מתייחסת אל השד כאובייקט חלקי המייצג את האם. כל עוד האובייקט מספק לילד חלב והרגעה הוא נחשב לטוב, אך כשהשד מתרוקן הוא נחשב לרע, ומתסכל את הילד. התינוק לא תופס שמדובר באותו שד ברגעים שונים, ובכך הוא מפצל בין שני צדדים של האם. על פי קליין, השד הרע לא רק מתסכל את התינוק, אלא אף נתפס אצלו כמסוכן. התינוק נתון למאבק מראשית ימיו בין יצר המוות ליצר החיים, הוא נאלץ להתמודד עם החרדה שנובעת ממאבק זה, ומשליך החוצה כל מה שנתפס אצלו ככוונה הרסנית. העולם ... האם הופכים רודפים ומאיימים. חוויית הרדיפה הזו ופעולת הפיצול כונו על ידי קליין העמדה הפרנואידית - סכיזואידית. המושג פרנואידית מתייחס לחרדה הרודפנית המרכזית של התינוק, חרדה מפני רשעות פולשנית הבאה מבחוץ. המושג סכיזואידית מתייחס להגנה המרכזית: הפיצול, ההפרדה של השד הטוב האוהב והאהוב מן השד הרע השונא והשנוא. רונלד פיירברן תיאר את הפיצול כתופעה שנגרמת כתוצאה מהמאפיינים הבלתי - נענים הקיימים בכל הורות. הילד מסגל לעצמו מאפיינים אלו (כגון דיכאון, בדידות, מזוכיזם או אכזריות). ... בצורות אחרות. הפנמה זו של ההורים יוצרת פיצול באני (האגו): חלק מהעצמי נותר מכוון כלפי ההורים האמיתיים בעולם החיצוני, המתנהל מול תגובות ממשיות מהם, ואילו חלק אחר מהעצמי מכוון מחדש כלפי הורים המדומיינים כאובייקטים פנימיים אליהם הוא קשור. פיירברן סבר כי ברגע שההתנסויות עם ההורים פוצלו והופנמו, פיצול נוסף מתרחש בין המאפיינים המבטיחים והמפתים של ההורים - האובייקט המרגש, לבין המאפיינים המתסכלים והמאכזבים - האובייקט הדוחה. האני עובר פיצול נוסף בהתאמה לפיצול באובייקטים הפנימיים - חלק מן האני קשור לאובייקט המרגש, ... ותקווה תמידיים, אותו כינה האני הליבידינלי. חלק מן האני המזוהה עם האובייקט הדוחה, אותו חלק החווה רגשות כעס ושנאה, המתעב פגיעות והזדקקות, אותו כינה האני האנטי - ליבידינלי. דונלד ויניקוט תיאר את הפיצול כתגובה פתולוגית לסביבה שדוחה את התוקפנות. ... בו שלב התפתחותי שהתינוק צריך לעבור. לטענתו, בחודשים הראשונים לחייו חווה התינוק את עצמו כחלק בלתי נפרד מהאם או מהדמות המטפלת, ומשימתו הראשונה היא להפריד בין דמות האם לדמותו הוא (תהליך האינדיבידואציה). בשלב השני, התינוק מתחיל לחוות טוב ורע כדברים נפרדים, אך מכיוון שעדיין לא התבססה אצלו ההפרדה בינו לבין אמו, הוא מתקשה לעשות אינטגרציה בין דימויי האם המספקים לבין דימויי האם הרעים והמתסכלים, וכך לראות אותה כאובייקט שלם שהוא גם טוב וגם רע. במקביל לדימויי האובייקט, מתרחש אצל התינוק גם ניסיון לאינטגרציה של דימויי העצמי כטוב ורע. לפיכך כשהאם מתנהגת באופן שהוא תופס כטוב, הוא תופס גם את עצמו כטוב, ולהפך. בהמשך התינוק מגבשת תפיסה עצמית נפרדת מתפיסת האובייקט (הדמות המטפלת), ומתחיל לבצע אינטגרציה של תכונות טובות ורעות לגבי עצמו ולגבי האובייקט, ולהבין למשל שהוא יכול לשנוא את האדם שמולו, אך ... בלבד, או שהוא קופץ בין אידיאליזציה לזלזול באותו אדם, מה שמוביל לאישיות בלתי יציבה. במהלך טיפול פסיכולוגי באדם שהתקשה בהשלמת שלב זה? משתמש קרנברג ביחסי המטפל - מטופל, בייצוגי העצמי והאחר ובהשלכות המטופל, כדי לגבש יחדיו את הרעיון של ...
מטופל לטפל במחלת נפש לטפל בהפרעת אישיות להתמודד נפרדים הפרעת אישיות להתבטא אנרגיה חיובית
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב
... מסויימים בתודעתי שכבר עובדו טכנית במוחי - היינו שכבר הבנתי אותם, או אז אשקול את הדברים ואשרטט מסגרת חשיבה מסויימת שתנחה אותי בהמשך. הבה נקרא למסגרת החשיבה ששרטטתי אלף. ניתן לאמר אם כן שאלף כבר חבר מן המניין במטה ... כמה מסגרות חשיבה שירטטתי עד עכשיו שפועלות ללא לאות בתוך המטה ומעצבות גם מנחות את כל מהלכי בפועל. וזאת רשימת המלאי של מסגרות החשיבה שעובדות בפועל במטה שלי ומתוכן יוצא הקול של אלהים שלי: אלף, בית, גימל, ודלת. השאלה היא, מי אמר שאלף בית גימל ודלת הן מסגרות ... הנוגע לטיב מסגרות החשיבה שלי: לשפרן, לשבחן, ללטש אותן, להוסיף להן צלעות... זאת, כי ישנה רק דרך אחת שעליה מתגבשות המסגרות - היא הדרך האנושית. רק נדמה לנו שישנן עוד דרכים, וכאן אנו נתקלים במיכשול בו עולים על דרכים ... עם השמאל? מה לזרוק לזבל את הליברלית או השמרנית? - לפני שמגיעים לשאלת המסגרות, מצאו את הדרך היחידה עליה מתקינים את המסגרות, שם כבר תדעו מה לזרוק ומה להשאיר. הדרך היחידה היא הדרך האנושית, ויתר הדרכים הם פרי הדמיון האנושי. אל התודעה האנושית, איפוא, מגיעים רק בדרך האנושית הטיפוסית, במתכונת החשיבה האנושית הרגילה: האדם קולט נתונים בתודעתו שכבר עובדו טכנית במוחו, ומשרטט על פיהם את מסגרת החשיבה שתצטרף לאחותיה ... מנסה להחזיר לנו את דרך החשיבה האנושי, התקני הטיפוסי. היא עושה את זאת יחד איתנו, חושבת איתנו, מדברת בקולינו ומתבטאת בשם אלהים שלנו. בכל מקום שמוזכר אלהים - הכוונה לתודעה האנושית (אבל המקורית) - מה היא רואה ברגע זה, ... מהרגע בו עיננו רואות את העולם, וממשיכים משם על פי הסדר, אם תרצה - עפ סדר המחשבה האנושי, פשוט מתארים את הדברים שרואים ומצביעים עליהם, וכך ממשיכים על טהרת ההיגיון האנושי והסדר המופתי שלו, עד שברגע מסויים מגיעים אל ... מהותינו, מהו מקורינו, מדוע נולדנו זכר ונקבה, מי קבע את מיננו ומדוע... מהי הגדרת החיים ואם מוגבלים הם עי המוות. בטיול הזה מתחברים כמובן מאליו עם מנגנון האין - סוף, או אז מתעוררת התודעה ואיתה מרכז השליטה בכל הנוגע לשאיפות ולתענוגות... אז האלהים מתעורר ומבקש להכנס לפעולה מיידית. גולת הכותרת בטיול התנכי, זה הרגע הקסום ההוא, כאשר מגיעים אל הנקודה בה מתחבר הרצון עם התודעה, או אז נחשף לעינינו גל מסתורי שכמותו לא ראינו מעולם. לפירוש הדברים יש לחזור למטה התודעה ולשחזר קטע מתהליך קבלת ההחלטות שמה. את השיחזור הזה נעשה בהילוך איטי בשביל לרדת לעומק הדברים ולהגיע אל הרגע הקסום ההוא... תודעה, ... אחרות, התודעה, כהיא זו, נכנסת לפעולה כאשר שלב עיבוד הנתונים מגיע לסיומו. אינני צריך את התודעה בשביל לחשב משוואה מתמטית, זאת העבודה השחורה של המוח, אולם וכאשר מסתיימת עבודת המוח וכבר יש באמתחתי את התוצאה - את הנתונים המעובדים, ובעצם הרגע הזה נכנסת התודעה למשחק, כאשר האדם נדרש לתוצאה המונחת לידו, מה אעשה איתה? מהו השימוש המתאים ביותר שאוכל לעשות בנתון המעובד המונח לפני? איך אנצל אותו על הצד הטוב ביותר. כאן מנגנון התודעה נכנס לפעולה. ... קבלת הנתונים המעובדים מהמוח והעברתם לחדר הפיקוד של התודעה. אין ולמעשה אפילו קשר סמלי בין המוח לתודעה, אדם בעל רמת אינטלגנציה גבוהה יכול לפתור את הקושיה המתמטית המסובכת ביותר אך לא בהכרח יכול לנהל את התוצאה שהגיע אליה ולהפיק ממנה את התועלת המקסימלית, מאידך יש מי שיידע להגיע אל התועלת המקסימלית הזאת מבלי רמת אינטלגנציה גבוהה במיוחד, ואת האחרון הזה מכנים כאיש בעל אינטואיציה, היינו שהוא יודע לעשות שימוש בתודעה ללא קשר הכרחי ... ומוצלחת את השלב הראשון, המוח עיבד את הנתונים ומסרם אל התודעה, וברגע זה היא נכנסת לפעולה. מה הם הקושיות שמתבקשת התודעה להתמודד איתם ברגע זה? ובעצם מה היא משימתה של התודעה, מה המטרה שלה? לדעתי יש לענות קודם על השאלה הזאת ולאחר מכאן ללכת אל שאלת הבעיות שהתודעה נדרשת להתמודד איתם. התודעה משתוקקת להביא את רצונו של האדם לפועל, זו משימתה היחידה והמטרה שמתבייתת עליה: להביא את הרצון לפועל. יש בידי נתון מעובד, ואני רוצה להפיק ממנו תועלת עצמית, זה רצון. אפילו כשאני ... תמונה יפה - הרצון הזה יוצא מיד לפועל: אני מפיק הנאה מהתמונה שאני רואה. אולם בואו נעזוב את ההנאה מתמונה, ונלך לרצון יותר מורכב... יש בידי עוגה ואני רוצה לאכול אותה. הנתונים המעובדים שזה עתה העביר המוח אל התודעה ... רצון ברור לאכול את העוגה, ומצד שני ישנם נתונים טכנים ברורים העומדים מנגד וסותרים את הרצון, מה עושים? איך מתמודדת התודעה עם זה? כאן שולפת התודעה מהתיקיות שלה מסגרת חשיבה מוכנה שנוהגת להשתמש בה לאחרונה, ועושה בה שימוש מיידי. ... אומרת: חצי חצי... יש לשמור על האיזון. ולמעשה קיימות אין סוף מסגרות חשיבה שדרכן מכופפת התודעה את הרצון או מתכופפת בפניו. יש מי שאוכל מיד את העוגה ומצפצף על המוח, יש מי שמתעלם חלקית מנתוני המוח ואוכל חצי עוגה, ויש מי ששועה לנתוני המוח המדויקים ושם את העוגה בצד, כל אחד ומסגרת ... מכאן אני מזהה את הגורמים האלה: רצון, תודעה, ומסגרת חשיבה. אם כן וברגע קבלת הנתונים המעובדים מהמוח, הבעיה שהתודעה מתמודדת איתה היא, להגיע אל הרצון המקורי ולהוציאו לפועל, ולא תמיד הרצון המקורי הוא לאכול עוגה, כי יתכן וקיים רצון ... משלושתם: הרצון להשעות לעיקרון האיזון: אתמול אכלתי הרבה עוגות, היום אני צריך לעצור. או אתמול לא אכלתי שום דבר מתוק, היום אפשר לאכול את העוגה. ואולי קיים עוד רצון מקורי מכולם: הרצון לכבד את המילה שלי כאדם: אתמול לקחתי ... נמנה על הרצונות המקובלים, הנפוצים... התנהגות האדם מבטא בדרך כלל את התכונות החברתית שלו, הוא נמצא בחברה ולכן הוא מתנהג כמצופה ממנו בחברה, ולכן התנהגותו לא אחת היא כפויה, מאולצת, ולא תמיד משקפת את הרצון האמיתי שלו ולבטח לא ... הקטע הבא, יורשה לי לחזור עליו: גולת הכותרת בטיול התנכי הוא הרגע הקסום ההוא, כאשר מגיעים אל הנקודה בה מתחבר הרצון עם התודעה, או אז נחשף לעינינו גל מסתורי שכמותו לא ראינו מעולם. כתבתי תחת הקטע הזה הרבה מילים בשביל להגיע אל אחת המילים שנזכרו בו ולרדת אל עומקה: הרצון שמתחבר עם התודעה... על איזה רצון אני מדבר? איזה סוג של רצון מתחבר כהוא זה עם התודעה, וכתוצאה מפעולת התחברות זו נחשף לעינינו גל מסתורי שכמותו לא ראינו לעולם... על הרצון הכנה אני מדבר, הלא פופולרי... זה שנמצא במעמקינו, האמיתי. וכאשר מתחבר הרצון הזה עם התודעה ומבקשת בתורה להוציאו לאור ולקיימו, או אז, ולא כיתר הרצונות, נבקע לנגד עינינו גל מבודד ... שולפת מסגרות חשיבה מהתיקיות שלה ועושה בהם שימוש בשביל להביא את רצון האדם מהכוח אל הפועל. לא בכל הרצונות מתקיים הנוהל הזה, בשביל לרצות כוס מים אין את הצורך בשום מסגרת חשיבה... המדובר ברצונות שמצריכות מחשבה, כמו הדוגמה שנזכרה ... העוגה על כל הקושיות הנלוות לרצון הזה... אם כן תודעת האדם מגיעה בסופו של דבר להחלטה, ומשתמשת במסגרת חשיבה מסויימת במטרה להוציא את ההחלטה הזו לפועל, היינו הבאת הרצון שסומן לפועל. וכאן מתחילות קושיות מסוג אחר שעתיד האדם להתמודד איתן במקודם או במאוחר, ולפעמים אף באופן מיידי כתוצאה ישירה מהרצון שזה עתה ... שעובר הרצון הזה עד שמגיע אל יעדו - לא קשור רק בי, הוא קשור בעיקר בהם, באחרים... ושוב, האדם מוותר לא פעם על רצונו כבר בשלבים המוקדמים בגלל הסממנים החיצוניים האלה שלו אין שליטה עליהם. רצונות כאלה הקשורים באחרים ... חלק - האם אוכל לעמוד בתשלום המשכנתא? קשה לאדם לנבא מספר הסתברויות באחת... ולכן הוא מחליט אחת משניים: או שמוותר על רצונו מראש, או שהולך עליו ומקווה שיתקיים, או אז הוא מגייס את כל כוחותיו מעכשיו והלאה לתחזק את ...
התנהגות להתחמק המוח טכניקה להחזיר שלילי או חיובי אכילה שאיפות
על החורף בראיה הסינית
... הסינית הם חקלאיים במהותם ולכן הם נותנים חשיבות גדולה לעונות השנה. מכיוון שסין ויפן הינן מדינות בעלות ארבע עונות (לעומת ישראל בה יש רק שתי עונות)... הרי שארבע העונות תופסות חלק נכבד מהפילוסופיה והתיאוריה של הרפואה הסינית. זמו התכנסות החורף הוא זמן ההתכנסות - הקור החיצוני גורם לאדם להתכסות, להתכנס ולהתעטף. במדינות צפוניות החורף מסמל את המוות את הסוף. מעטה של שלג קר וכפור מכסים את האדמה - שום דבר אינו גדל או פורח, האדם מתקיים ממה שהצליח לאגור בקיץ ובסתיו. אך בתוך הבית יש אור וחום מכיוון שכולם מתאספים בו. האנשים מבלים זה עם זה מכיוון שאין לאן לצאת: אין עבודה בשדה, אי אפשר להגיע לבית הספר וכו. דרושה סבלנות ומתינות בכדי לעבור זמן זה. הבטחה לפריחה החורף מכיל בתוכו את ההבטחה לקיץ הבא. ההבטחה הזו מסמלת פוטנציאל, אפשרות. בסין ... Shai עונת החורף משויכת למים, שהסימן שלהם הוא אחת מחמש התנועות (או חמשת האלמנטים). המים מקושרים לרעיון של קור, המתנה, זרימה, מעמקים, סתגלנות, אגירה, שינוי צורה, כוח רצון, התמדה, כיוון כלפי מטה, הישרדות - פחד ודחף. בגוף האדם תנועת ... לאבד (או לבזבז). ה JING הוא הסיבה שהמים מחוברים לחורף. אדם בעל אופי מימי קשה להגדיר איך נראה או מתנהג טיפוס מים. מים יתפסו את צורת הכלי בו תשימו אותם. מדובר על גמישות אין סופית וסבלנות עד כדי חוסר ... קוראים לו בכלל, הוא שקט, מופנם עד כדי דיכאון קליני המאופיין בצורך בחושך ולהיות לבד. אנשי מים הם בעלי חוכמת חיים כה עתיקה שכאילו נרכשה מחיים קודמים. הם עלולים להיראות כאילו באו מכוכב אחר או שהם נמצאים במימד מקביל ... להלן פרוט קצר לדוגמה: ירקות: דלעת מרירה, לוטוס, עשב ים, אצות ים, לפת דגים: צדפות מי מלח או מים מתוקים, סרטנים תבלינים: מלח, כשות שונות: רוטב סויה, מיסו, שעורה, שיפון, תה קמומיל, אכיניציאה, יין טעמים מומלצים: מתוק - נותן אנרגיה מר - מכנס פנימה מלוח - הוא הטעם של המים ולכן גם הטעם של החורף רצוי ...
דימויים חכם דומיננטיות אין סוף גוף האדם איומים כמה לאכול איך לייצר
שאלות זה טוב
... מרחב, אינסוף זמן, אינסוף יקומים, אינסוף אפשרויות ממשיות, ואינסוף יקומים מקבילים / יקום מקביל. he.wikipedia.org/wiki/יקום_מקביל העולם שלנו מוגבל, אנשים מתים, הזמן העומד לרשותו של האדם מוגבל ולא אינסופי, במבט הזה של המציאות האינסופית המגבלה היא אפשרות שקיימת במציאות הנל. ונשאלת השאלה אם יש הבדל בין קיים ללא קיים? כי מה שקיים בדמיונות של האדם, אולי קיים ... מוכרת לנו. אז אין הבדל בין קיים ללא קיים. שניהם אותו הדבר. אם לפי התיאור של המטריאליסט האדם לאחר המוות לא קיים, והוא לא מרגיש כלום לנצח, הרי שאין לו שום אפשרות לכאוב, וגם אם אדם מקבל את כל ... להבין זאת כאשר הוא בחיים, ואז בחיים הוא כבר מרגיש טוב ונהנה מהחיים, ומקבל את המציאות כפי שהיא שיש מוות בעולם, ואז הוא מרגיש את ההנאה הכי גדולה. ואם ניקח את האפשרות השנייה, למרות המגבלה היא חלה רק עכשיו, וכאשר האדם מתעורר מהישות שלו, אז הוא הופך להיות המציאות, כלומר הוא הופך להיות כל הדברים שהוא רוצה. כי הרי המציאות היא אינסופית. חומר למחשבה. מה יותר נכון? כל האפשרויות נכונות. זאת תשובה שלא מתקבלת עי השכל, אבל האדם אם הוא הופך להיות המציאות, אז הוא גם לא מרגיש את הישות הקודמת שהרי התבטלה והוא נח ממנה, ואין לו תחושת סבל, כי הוא לא חש אותה כי הישות הזאת מתה. אבל עכשיו הוא חי את המציאות שהיא כל מה שהוא רוצה, כי המציאות היא אינסופית. השאלה היא האם המציאות ... האפשרויות נכונות? באיזו וריאציה? כי אם כל אפשרויות נכונות, בוריאציה קיומית אחת, זאת אומרת שרק אפשרות אחת נכונה והיא קיימת, זה כמו שיש אופציה אחת שהזמן מוגבל לפעולות מסויימות ביום. וכמו שאומרים את זה, מה יהיה? נחיה ונראה.
מרגיש טוב שאלת שאלות איך להבין דברים להבדיל להיות כל דבר הבדלה עולם מקביל חיים לאחר המוות
תודעה, להעלם, קיום ואי קיום, כולנו טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות
... נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות. שאלה: מה ההבדל בין תודעת בעל חיים לתודעה שלנו, ואם יש מוות האם התודעה נעלמת? אליעד: התשובה לשאלה הראשונה היא, בעיקרון אין הבדל, האם אתה שונה מהשולחן? יש שני אפשרויות האם התודעה היא חלק ... שזה לא שונה בשום דבר, זה רק נראה לך שונה, אז אתה חווה אחרת את כל המציאות. אז אתה מתייחס אחרת לחיים שלך ולרצונות שלך. שאלה: איך עוברים מחוויה של נפרדות לחוויה של אחדות? אליעד: לא עוברים, צריך רק להבין. אם מישהו באמת מבין את זה, אז כל פעם שהוא יגיד שולחן הוא יבין שזה עשוי מאותה מהות, רק שנראית כמו שולחן. ... הם אחד. מה זה אומר? שאם יעלימו אותי, אני כבר לא אהיה קיים כאני, אבל אני אהיה מי שאני באמת. כול הסבל שיש לאדם בחיים זה בגלל שהוא חווה שהוא קיים. אם אתה אומר אני, ואתה חווה משהו רציני ... זה לא להיות קיים. מה זה אומר? ברמה הלוגית, נראה שאין שום אפשרות שאת תעשי משהו כדי לא להיות קיימת. זה כמו להגיד לך ללכת לשום מקום. מה תעשי? יש כאן בעיה רצינית שאי אפשר לפתור אותה, למה זה ... לא בחרת להיות קיים. משהו גורם לך להיות קיים וזה לא בשליטתך. למה לא יכול להיות שאת בחרת להיות קיימת? כי כדי לבחור להיות קיימת, את צריכה לא להיות קיימת ואז לבחור להיות קיימת. אבל אם את לא קיימת, את לא יכולה לבחור להיות קיימת. אבל אם האדם היה חווה את הלא קיים אז הוא היה מבין שהוא בחר להיות קיים. שאני אומר שאושו ומורים אחרים למשל לא הגיעו, אני מתכוון שהשכל שלהם לא הגיע. מה שאני מסביר לך, השכל הזה הגיע, הוא יוכל להביא אותך לשם. הוא משם, והוא ... קרוב לשם, ואת מחוברת לשם. השכל שמחובר בעצות של אושו הוא לא הגיע. בסוף כולם יגיעו, כי אני למשל התקדמתי גם בזכות אושו וגם בזכות בודהה, את כל העצות למדתי. אבל זה עדיין עצות חיצוניות, הם לא מסבירים לך את הדברים הפנימיים ביותר, ולא נותנים לך עצה, איך אני עכשיו נעלמת. שאלה: אם אני אומר שהבנתי, אז אני מבין מזה שאני עדיין לא הבנתי. אליעד: אני רוצה להגיד לך שאתה ... אילן לא כל אחד יכול לבוא. רק מי שיש לו את שלושת המידות של האילן שהם: אמונה, יראה, וענווה, והאמת שהיא גוף האילן. האנשים רוצים להעלים את עצמם, אבל איך יעשו זאת, ואז בא חכם ואומר להם, קודם תבדקו אם אתם בכלל יכולים להיות בלהעלים את עצמך. תבדקו מי בכלל ראוי להגיע לאילן הזה. רק מי שהוא איש אמת, רק הוא בכלל יכול להגיע לאמת. האמת המוחלטת, האמת האמיתית היא המצב שהוא אין הבדל בין יש לאין. למה? כי אם אתה הולך לרמת מוחלטות, שום דבר לא מוחלט, ואז אתה נשאר בלי כלום, והאחד הוא החיבור של ההפכים. מי שרוצה לחוות שהוא לא קיים וקיים בו זמנית, הוא צריך להגיע לרמת אמת כל כך גדולה, שחוויית היש והאין תעלם אצלו, ואז אם אין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא חווה ... יש לאין. בין אנשי הכת הייתה אחדות גמורה, וכולם הסכימו שזאת הדרך, מה הכוונה? שכולם הסכימו שצריך להבין מה האמת. הלכו וראו את האילן, וראו שאין לאילן מקום כלל, האילן נמצא מחוץ למקום. הם הבינו שהחוויה של אני קיים ... ככול שאתה מבין יותר שהדבר הוא בלתי מושג, כך אתה מבין טוב יותר לאן אנחנו צועדים. זה אומר שאתה מתקרב יותר להבין את האין סוף. הרעיון הוא שהקבצן התגלה להם רק כאשר הם הבינו שזה האילן, ואין שום דרך להגיע אליו. כדי להגיע לשם, אתה צריך באמת לרצות להגיע ולהבין שלא ניתן להגיע. אם אתה רעב ונהנה מהאוכל, אז עדיין לא נתקעת בחיפוש אחרי האמת, כי יש משהו שמספק לך הנאה. אל תחשוב שנתקעת, אם אתה בדיכאון תאכל ותחשוב שהאוכל עשה אותך מאושר. ביום ... כדי שתרצה את מה שנלמד כאן. שאלה: האם אתה מאמין שקיים תלמיד כזה? אליעד: אני לא צריך כי את קיימת כבר בתודעה השנייה, הכל כבר קיים, יש את כל הצורות, זה לא באמת משנה. בעולם שלנו אני מסביר לך את העניין. המזל שלכם לצורך העניין הוא, שיש את הדרך איך להתקדם הלאה. ... את תראי במו עיניך ששני הדברים הם אחד, ואז תחווי את זה. העצה שלי מובילה אותך לסחרחורת, ואז את מתחילה להתרפא. המהות של העצות שלי היא לא להיאחז. ביום שתרגישי שאת סובלת בגלל שאת קיימת, רק אז תרצי לצאת מהסבל. תשאלי למה את יושבת על הכסא ואז תראי שאת לא קיימת יותר. שאלה: האם האדם כדי להגיע למקום שאתה מדבר עליו, צריך לדעת את כל האומנויות? אליעד: בגלל שאתה מצפה ... צריך להגיע לדרגה ששום דבר לא מורכב בעיניך. שאלה: למשל יש רועה צאן? אליעד: אבל אם יביאו לו תרגילים במתמטיקה, ואם יסבירו לו אותם, והוא יגיד שזה מורכב לו, אז זה סימן שהוא לא מבין את המציאות. זה הולך ביחד. כאשר אתה למשל לומד מתמטיקה ופיזיקה, זה מפתח לך את גלגלי המוח, וכאשר גלגלי המוח יותר חדים, יש לך יותר מסה של כוח עיבוד שאיתו אתה חוקר מי אני. למשל שואלים אדם מי אתה, ואז האדם מתחיל לספק תשובות שהם דימויים, לכן ככול שיש לך יותר דימויים, כך יש לך יותר אפשרויות חשיבה לפתור את השאלה ... מה אני רוצה? זאת שאלה פנימית יותר. השאלה היא, מה קורה לאדם אחר כך, בדרך כלל הוא חוזר לשאלה הקודמת, זה נקרא שקר, למה שקר, כי הוא לא באמת הגיע באמת לשאלה של מה אני רוצה. אם אתה עובר פנימה, קודם תהיה בטוח שסגרת את השאלה הקודמת. אם אתה חווה הנאה מהאוכל יותר מאשר הרעב, זה אומר שעדיין לא מציק לך אם אתה קיים או לא ... לך הרובד החיצוני. רבי נחמן אומר שאם אתה רוצה לראות מרחוק, אתה צריך להתמקד. שאם אתה רוצה לדעת את האמת, אתה צריך לעצום את העיניים לגמרי. אם אתה רוצה לדעת מי אני באמת, אתה צריך לעצום את העיניים שלך ולהסתכל פנימה, ואף לדוחקם באצבע. בעזרת השאלה את קודחת לתוכך. עד שאת מגיעה ...
הקבצן הגיבן אטומים דילמות קיום ואי קיום צריך להתמקד האם יש הבדל חוסר וודאות שאלות להתבוננות
קבלת החלטות - איך להחליט כאשר הכל טוב והכל אחד?
... לחוויה בעצמו, זה לא מספיק להגיד שמעכשיו הכל טוב והכל אחד זה יהיה שקר להגיד את זה אם לא באמת חווים את זה כי אם אתה חושב שהכל אחד וחווה את זה בשביל מה אתה צריך להגיד את זה? ... יד אחת, ברור שזו יד אחת. או דוגמה, יש תפוח אחד, אתה לא צריך להגיד: יש פה תפוח אחד, מתי אתה צריך להגיד יש פה תפוח אחד, כשיש לך עשרה תפוחים, ואתה עכשיו משקר, ואומר... לא, הם אחד עכשיו ... לשכנע את עצמו שזה אחד, שזה טוב, או לטובה, או כל שקר אחר, זה אומר שהוא לא נמצא עדיין באמת, וממילא יש לו את ההתלבטות בנוגע למה להחליט. והדרמה הגדולה של האדם, היא קבלת החלטות, כי האדם לא יודע, ... זה בסדר גמור לא להחליט מייד, מה אתה כל כך לחוץ?? אבל אדם יגיד לא, זה עניין של חיים ומוות... אבל אם היתה חוויית האחדות, ךא היה לחץ מחוסר היכולת ךהחליט. ומה שאדם צריך לעשות זה להיות אמיתי ולהפסיק לשקר, אם לא חשוב לך להיות אמיתי תשקר את עצמך עד הסוף. אבל אם האמת מציקה לך, אל תזגזג, ולך עד הסוף, גם אם אמרו לך שהכל טוב, ואתה לא נמצא בחוויה הזו, אולי ...
הגעת לאחדות קיום הרגשת אחד צריך להיות אמיתי רגש של אחדות שקר עצמי האם הכל אחד לשקר
זמן - חוסר זמן להיות מאושר - מה לעשות?
... מבין שהוא חייב למצוא זמן לחפש. רע לך, אין לך זמן, תסבול! ככה זה עובד. בן אדם סופני הולך למות, הוא לא יגיד אין לי זמן, הוא יעשה הכל להציל את עצמו, והוא ימצא זמן לדברים החשובים. ואם האושר באמת חשוב לו לאדם, וזה הדבר המשמעותי ביותר בחיים, זה כמו מחלה סופנית, אין דבר כזה אין זמן. זה בסדר גם להגיד אין לי זמן לחפש את האושר ואני לא רוצה באמת לחפש ולמוצא את האושר, אני כמו שאני, וזה גם טוב. אם אדם הולך עם האמירה הזו עד הסוף, אבל ... אבל אני כן רוצה גם למצוא אושר, וגם אין לי זמן כי צריך משהו... ומה שווים החיים של האדם באמת אם הוא אינו מאושר, אז חפשו בכל מחיר. ומצד האמת המציאות טובה ומושלמת כפי שהיא כרגע, הכל טוב כמו שהוא עכשיו. והאמת היא גם שלא צריך זמן, כי הכל קיים כבר עכשיו. וכל מה שצריך זה להיות אמיתי עם עצמך בכל ... זה רע לי? ואם יש משהו שאתה רוצה, תבדוק מה הסיבה שאתה רוצה את הדבר הזה? האם הדבר הזה באמת נחוץ? האם זה יעזור לי להיות מאושר. ואם האדם יגיד לעצמו את האמת עד הסוף, ממילא הוא יגיע לאמת ויהיה מאושר. ואם האושר של האדם כרוך בזמן ותלוי בזמן אז כנראה שזה לא מספיק חשוב, כמו חולה סופני ... כי אם לא תהיה ישר זה העונש שלך וזה הסבל. וכדי להיות אמיתי לא דרוש שום זמן, דרושה רק אמת שאינה משתמעת לשתי פנים לגבי מה אתה חש, מה אתה חושב או מרגיש, לא מה אחרים חושבים, היה אמיתי, ... להיות מאושר?. להיות מאושר / חיפוש אחר האושר - איך אפשר להפסיק לחפש את האושר?. הרצאה על להיות מאושר באמת - למה מוכרח רצון אמיתי?. הרצאה על אושר בכל מחיר - מה המחיר של האושר שלך?. הרצאה על אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?. הרצאה על אושר - האם אתה מאושר באמת?. הרצאה על אושר - האם אתה מאושר באמת?. הרצאה על פחד להיות מאושר - איך לא לפחד מהאושר?.
איך להיות מאושר למצוא אושר חיפוש אושר איך לא לפחד מהאושר לא לפחד מהאושר מחלה סופנית מה אני לא רוצה איך למצוא זמן
הדרך לעצמך - the way to self
... - the way to self / עמית לביא האם תרצו ללמוד כיצד לשלוט בעתיד שלכם, להשיג את הדברים שתמיד חלמתם עליהם, למשוך אליכם יותר שפע, הצלחה, שמחה, אהבה ועוד? כיצד להתחבר לעוצמה הפנימית שלכם ולהעצים אותה? ולחיות כפי שאתם רוצים לחיות? עד כאן בטח שמעתם את זה בהרבה מקומות והבטיחו לכם כל מיני טכניקות ודרכים לקבוע מטרות בעתיד וליצור את המציאות אבל בכל זאת משהו כאילו חסר בפאזל ... אתכם לא משנה מה התוצאה. החדשות הטובות והחדשות הרעות... החדשות הרעות הן שהחשיבה שלנו יוצרת את הבעיה, הבעיה לא קיימת ולא הייתה קיימת לעולם כברירת המחדל הטבועה עמוק בטבע הוויתנו. החדשות הטובות הן שלא צריך לעשות שום דבר רק להיפתח לאפשרות הזו ... את התפיסה הזו של מה שאנו מכנים מציאות נתפסת ומורגשת דרך החושים וכל הפרשנות כולל הנחות שכיום אנו חושבים כאמת, אך הן המעכבות העיקריות מן האמת להתגלות לנו, ולאחר מכן החשיבה אומרת לא אני עשיתי את זה זו האמת לאמיתה! תוכלו לגעת באף לרגע ולומר בקול רם אני לא האף שלי... וכך גם לגבי החשיבה כאשר היא לא ... נמצאים שם ברקע כמציאות פשוט העננים לפעמים מכסים זאת. אז מה עושים? דבר ראשון נירגע (בתור התחלה), חשבתם פעם מתי ראיתם כאן בארץ שלנו אנשים יושבים להנאתם אפילו בעבודה, תוך כדי הליכה ונהנים מהוויה שקטה (peacefull mind), זה התרגום ... אין סופית. אני רוצה להזמין אותך לבדוק עד כמה רחוק תרצה לקחת את הרווחה המשמעותית בחייך לרמה כזו שלא חלמת עליה. האם נראים לך מוכרים המצבים הבאים? האם יכול להיות משהו שנכון לגביך עכשיו? שאתה עובד בעבודה שאתה לא אוהב רק כדי לשלם חשבונות, ואין לך זמן לדברים שאתה באמת רוצה שיהיו חלק מחייך? שאתה מעדיף באופן לא מודע לחיות על גל בטוח ושקט ולהגיע בשלום אל המוות? עדיין לא פגשת את כרטיס הזהב לחייך שלא היית מחליף בשום ערך כספי גם לא הגבוה ביותר והוא מי ... הזהב שלך לחיים אלו. אל תסכים להחליף זאת תמורת שום הצעה מפתה שאינך חי לפי החלום העמוק ביותר שלך שמתבטא גם בסגנון חיים שאתה רוצה ובלחיות מתוך תשוקה ותחושת יעוד עד למצב בו החלום שלך הוא המציאות שאליה אתה מתעורר בבוקר אם משהו למעלה מוכר לך אני מזמין אותך לקחת נשימה, ולקבל שזה מה שנמצא כרגע ותרשה לעצמך הגדול יותר להחליף את המקום של מי שאתה היית עד עכשיו בקצב המתאים ביותר עבורך. ההווה והעתיד שלך צריכים תמיד להיות שונים מהעבר שלך אם אתה מוכן לגדול. אתה כבר כאן והחיים ... זה לראות מה בא לך לעשות כי זה מי שאתה. מה תרצה ליצור לבדוק ולהגשים בדרך.. השאר את מה ומתי תקבל את מה שאתה רוצה. פשוט פעל מתוך השראה. יש בך כבר את הדחף לבטא את עצמך, לחקור ולגלות דברים בעולם.. ייתכן שאתה לא מודע לדחף זה ... גזלנו, דברנו דופי, העוינו, שיחתנו, תיעבנו, תעינו, הטענו)... אפשר גם לזכור שכל זה אינו מי שאנחנו כאשר אנו מחוברים לעוצמות וליכולות המיוחדות שבנו, נורא קל להזדהות עם הלקאה עצמית אבל אין צורך, אילו רק מצבים זמניים בהם אנו בחשיבה מוטרדת. ההרגשה הלא טובה רק אומרת לנו לעצור לתת לחשיבה להאט כך שקול השופר יוכל להישמע מתוכנו ולפתוח את השערים כולם להתחבר למהות שממנה אנחנו עשויים שאיננה כלל מהעולם הזה. שום דבר לא יכול באמת לפגוע בנו או להעניק לנו ביטחון ושקט כי זה כבר קיים בנו. מזה אנחנו עשויים. שנה טובה ומתוקה. עמית לביא - מנחה סדנאות, מטפל בטכניקות NLP להתפתחות והעצמה אישית, מטפל בהילינג, מאמן אישי ויוצר תכניות שיווק מתקדמות. www.newac.co.il/articles/555-הדרך-לעצמך-מאמר-עמית-לביא
טכניקות איך להעניק כסף עבודה עובד בעבודה המחיר גבוה תשוקה בוודאות
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15
... אשר אמר. (הוא הדבר אשר גיבש משה בתודעתו) ויאמר יהוה אל משה: משה ובאמצעות התודעה שלו זיהה דבר מה מתוך התמונה השלמה (הטבע) - והוא הדבר אשר אמר. אם כן, ובשני המקרים המילה היא של התודעה של משה, היא ... הפרק הראשון של התורה, בו זיהתה תודעת האדם את כל הסובב אותה בארץ וביקום. ציון קיום התמונה השלמה בא מתוך הצורך גרידא, כאשר התנתקה התודעה האנושית מהתמונה השלמה, והיה הצורך בלהזכיר לאדם את טבע הדברים ומקורם, ולהחזירו שוב אל ... אותם החושים שמשמשים אותה לבחינת סביבתה ויצירת הקשר עם הסובב אותה... אולם ובכל הנוגע לסימני ההכר שמבטאים את - מותר האדם מן הבהמה - חוש השמיעה הוא שעושה את התפנית... אני יכול לבטא ולהעביר את הדברים שבתודעתי רק אם ... אך דרך חוש השמיעה האנושי. האדם בוחן דרך חושיו את סביבתו ויוצר עימה קשר, כמוהו כחיה וככל יצור עלי אדמות... הוא משדר וקולט תדרים דרך החושים האלה, אך את התדרים האנושים המעובדים שמבדילים אותו מיתר היצורים - רק האוזן ... בא לבחון את הסביבה שלך - בחן אותה דרך אוזנך, שמע אותה, עלה אל הרמה האנושית, קלוט את התדרים ברמתם המקורית, ברמה שאוזנך נועדה לקלוט, שמע אותם. ואת זאת אוזנך תקלוט, כאשר תגיע אל הרמה האנושית הנעלה: יהוה אלהינו: ... האנושית נגזרת מטבעה מהתודעה השלמה, מהתמונה השלמה. כי... יהוה אחד: כי יהוה הוא אחד - הוא התמונה השלמה שחלקיה מתחברים להם ברצף מתוך מקשה אחת. יורשה לי להדגיש שוב את שני הנתונים האלה: אלהים: תודעת האדם ומנהיגתו. יהוה: תודעת האדם הרחבה והמקורית המזהה את חלקי התמונה השלמה שנגזרו ממנה. כלומר כאשר מזהה האדם חלקים מתמונת האחד ומשייכם למקומם המקורי, כאשר מגיעה תודעת האדם לרמת מודעות כזו. זוהי המשמעות המקורית והיחידה עבור כל אחד משני המונחים בכל התורה. דבר שמביא אותנו להתבוננות זו: בכל ... וסובלנית לאדם הנבוך שאיבד את סימני הדרך של תמונת האחד, בעוד לא התייחסה ולו ברמז למבוכת האדם השנייה: האם קיימת ישות - על או לא? האם התורה נכתבה עי הישות הזאת - היא היא בעלת תמונת האחד, או שנכתבה עי חייזר שרמת האינטלגנציה שלו עברה את האדם במאות המונים, באופן שיכל להשקיף על תמונת האחד של האדם ולציירה מתוך היציע הגבוה שלו? אישית, הירהרתי במלוא כובד הראש בשאלה השנייה - שאלת קיום ישות העל, ואלה הממצאים שרשמתי לי: אילו התורה היתה מסתכמת בפרק הראשון של בראשית, היה לי קשה לשלול את קיום החייזר שביכולתו לצייר את תמונת האחד שלי מתוך היציע הגבוה שלו. דווקא הבנתי השטחית לתוכן הפרק הראשון והתעקשותי הטפשית בעקבות זאת לשייך את חלקי התמונה שנקלטו אצלי ... בה כראות עיני כבן בית אשר שולט בכל פינה בביתו, ורק הוא יכול לקבוע את מימדיו, את גודלו, את עוצמתו, לכן נדבק לבית הזה שיעור האין - סוף ומכאן נגזר מונח האין - סוף בתודעת האדם, כי הלכה למעשה ... בעזרתה האדיבה של התורה. זהו הגן שנסלל לפני, גן ירוק אין - סופי, זהו גן העדן. מכאן אני עובר כמתוכנן אל היום השני ומשם בחזרה אל עקדת יצחק ואל הפסוק הראשון של הפרשה שממאן להתסיים... נא לזכור, היגענו לאן ... יהי רקיע בתוך המים, ויהי מבדיל בין מים למים. ז ויעש אלהים את - הרקיע, ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע, ויהי - כן. ח ויקרא אלהים לרקיע שמים, ויהי - ערב ויהי - ... דווקא סופיים, אין אדם שבא לעולם והתנחל בו לעד... כמו שאומר דוד המלך בתהלים: מי גבר יחיה ולא יראה מוות... (תהלים פט) כאן בנקודה הזאת נולדה התורה (נולד הצורך בתורה) וביקשה מכל אדם פסק זמן: כמוך כתודעה שלך, וכפי ... ללא אדם לרגע אחד, האדם ותודעתו חד הם, מכאן האדם בעל התודעה יכול ורוצה ועתיד לחיות לעד אך מסיבה מסויימת עצר לאחר רגע קט את גלישתו ביקום! נעצר... מת, כך אנחנו מכנים את הרגע הזה, אך אין זה אלא רגע העצירה הפיתאומי התמוה בפני עצמו. מדוע נעצרת אם אתה רוצה ועתיד ומסוגל להמשיך לעד... בנקודה התמוהה הזאת נכנסה התורה לתמונה וביקשה להפנות את תשומת ליבנו למקור התמיהה: מדוע נעצרנו... מדוע האדם נעצר על המסלול כעבור רגע קט והחיים מפסיקים. אתה נעצר, פנתה התורה ... התודעה האנושית היא זו שמשתמשת בחומר האדיר שהמוח קלט ומייצרת ממנו מסגרות חשיבה למיניהן. כלומר עבודת אדם בעל התודעה מתחילה דווקא לאחר קליטת הנתונים המעובדים עי המוח. למעשה גם החיה קולטת ומעבדת נתונים וגם המחשב קולט נתונים ואף מעבד ... רק התודעה האנושית עוסקת בזאת, ואת זאת היא עושה מרגע קבלת הנתונים המעובדים שנקלטו ועובדו במוח, היינו ברמה הזאת מתחילה התודעה האנושית לפעול, ואל הרמה הזו רק אדם בעל תודעה תקינה יכול להגיע. תודעה תקינה היא המטה התקין האמיתי של כל בן אנוש שזורם בעורקיו דם אנושי, כאן מטה הפיקוד בפועל, כאן מתגבשות ההנחיות ומכאן יוצאות אל אוויר העולם, ואת המטה הזה כינתה התורה אלהים, המנחה, המורה, התודעה. אנחנו צריכים לחזור אל ... מסגרות חשיבה. את המוצר המוגמר הראשון והבסיסי ביותר הציגה התורה על פני השער הראשון שלה: הארץ. זוהי מסגרת החשיבה המושלמת והבסיסית ביותר הטמועה בכל תודעה אנושית. וכך היא פתחה: בראשית (שער ראשון) ברא אלהים (נוצר בקו היצור של התודעה) ... יהי רקיע בתוך המים, ויהי מבדיל בין מים למים. ז ויעש אלהים את - הרקיע, ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע, ויהי - כן. ח ויקרא אלהים לרקיע שמים, ויהי - ערב ויהי - ... והתורה, נולד הצורך במסגרת חשיבה, הצורך בלסדר את מחשבותינו אחרת נלך לאיבוד. זהו סיפורו של האדם עם היקום. כך מתארת התורה את האופן של רקיעת מסגרת החשיבה בתודעה האנושית, החל מהשלב המקדים את יצירתה ועד לשלב שאחרי גיבושה. כך, ... יהי רקיע בתוך המים, ויהי מבדיל בין מים למים. ז ויעש אלהים את - הרקיע, ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע, ויהי - כן. ח ויקרא אלהים לרקיע שמים, ויהי - ערב ויהי - ... בתוך ים המידע. זה הקבוע והחוק והתורה והעיקרון והתיאוריה... כל אלה יצאו מקו היצור הזה. ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע: ואגב העשייה הזאת זיהתה התודעה האנושית את מימדי המסגרות שזה עתה יצאו מקו ... יבוטל תוקפן. הינני מודע לקיומו של מידע אשר קדם למסגרת החשיבה שהניבה את החוק או העיקרון שלי (המים אשר מתחת לרקיע), בו בזמן אני מודע לזאת שקיים עוד מידע במרחב האין סופי שעוד לא נגלה לעיני (המים אשר מעל ... אלה, ויהי כן! בניגוד לשיעור הראשון שהסתיים בנוסח: ויהי אור, זאת כי את מסגרת החשיבה הראשונה - בנתה התודעה מתוך ההתבוננות גרידא, בניגוד למסגרות הקיימות שנבנו מתוך העשייה גרידא, האדם ניסח את החוקים ועמל על העקרונות, הוא עשה אותם... וכאשר האדם אומר - הוא עושה, והדבר ... היא בתוקף: השמים. זהו מרחב המידע אליו הגיע האדם. דוגמה: תיאורית המפץ הגדול המקובלת כיום קובעת שהיקום התחיל בנקודה מסויימת ואם כך ניתן להגדיר את גיל היקום כזמן שחלף מאז המפץ ועד היום שעפ ההערכות גיל היקום מגיע ל ...
הקדמה חמישה חושים דאגה תנך משפחה התלבטויות התמונה המלאה תודעה אנושית
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מוות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מוות, אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מוות, איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לפתח חשיבה מעמיקה איך לגרום לאישה לאהוב אותי? איך לבשר בשורה שלילית? להיפרד מבן זוג מבוא לפנג שווי מתיחה של שריר לא סובל מהחרדה לא מפחד לטוס חוסר אהבה עצמית משפיע על חוסר אהבה חיצונית שיטות לאהבה עצמית מתאהב בקלות האם להראות לה שאתה אוהב אותה? איך לגדל ילדים מאושרים? האם דתיים מאושרים? לפתח שיחה עם בחורה יפה לגרום לבחורה לחשוב עליך איך מקבלים החלטה בקבוצה? לקבל החלטה בלי לפחד להתחרט בעתיד להתמודד עם לקוחות בעייתיים איך להתמודד עם בעיות משמעת? מטרות עסקיות מוטיבציה להפסקת עישון לדבר אל האמונה של הלקוח תקשורת שכנועית למה הילד לא שומע לי? ענישה בחינוך סבל בתת מודע בתוך תת המודע מחלות נפשיות גנטיקה איך מתמודדים עם סכיזופרניה? לגרום לאקסים לקנא לנקום באקסים חלק מסוים מהשריר כמה פעמים בשבוע להתאמן על אותו שריר? התפישה הדתית של אלוהים לחוות שאתה אלוהים חוויה של הארה מי הגיע להארה רוחנית? לחזור להיות אלוהים האם אפשר להיות אלוהים? רכישת נדלן להשקעה איך לעשות שאף פעם לא יחסר לך כסף? המשמעות של החיים אושר ומטרת החיים איך להתמודד עם תחושות שליליות? סיבות להנאה מסקס חוויית בחירה חופשית ביטול הבחירה יצירת יש מאין איך נוצר העולם יש מאין? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן שיווקי, מטפל אישי, מאמן אישי למתבגרים בנושאי מוות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 16_10_2025 השעה 09:12:01 - wesi4