ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - השיחה הקצרה על שאגת האריה
... רק כאן פרוש רביעי. התורות של אחרים נעדרות פרושים: כך עליכם לשאוג נכונה את שאגת האריה שלכם. יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד אחרות ישאלו: אך על בסיס איזה נימוק או על פי איזו סמכות המכובד אומר זאת? . מתבודדים מתורות לימוד אחרות השואלים כך יוכלו להענות בדרך זו: חברים, ארבעה דברים הוכרזו לנו על ידי הבודהה שיודע ורואה, מושלם ... שהוכרזו לנו על ידי הבודהה שיודע ורואה, מושלם ומואר בשלמות, בראותו שבעצמנו אנו מדברים כפי שאנו עושים. יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד אחרות יאמרו: חברים, גם לנו יש אמון במורה, כלומר, במורה שלנו, גם לנו יש אמון בדהמה, כלומר, בדהמה ... אם הם בעלי - בית או כאלו שיצאו לפרישות. מה השוני כאן, חברים, מה הייחוד, מה ההבדל בינכם לביננו? מתבודדים מתורות לימוד אחרות ששואלים כך יוכלו להענות בדרך זו: כיצד, חברים, היא המטרה - אחת או שיש מספר מטרות? [1] כתשובה נכונה, המתבודדים מכתות אחרות יענו כך: חברים, המטרה היא אחת לא מספר מטרות אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בתאווה או חופשי מתאווה? כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מתאווה, לא לאדם שנגוע בתאווה. אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בשנאה או חופשי משנאה? כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי משנאה, לא לאדם שנגוע בשנאה. אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע באשליה או חופשי מאשליה? כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מאשליה, לא לאדם שנגוע באשליה. אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בהשתוקקות או חופשי מהשתוקקות? כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מהשתוקקות, לא לאדם שנגוע בהשתוקקות. אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בהיקשרות או חופשי מהיקשרות? כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מהיקשרות, לא לאדם שנגוע בהיקשרות. אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם בעל ראייה או לאדם חסר ראייה? כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: חברים, מטרה זו היא לאדם בעל ראייה, לא לאדם חסר ראייה. אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שמסכים ומתנגד [2] או לאדם שאינו מסכים ומתנגד? כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: חברים, מטרה זו היא לאדם שאינו מסכים ומתנגד. אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שחושק ונהנה משגשוג [3] או לאדם שאינו חושק ונהנה משיגשוג? כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: חברים, מטרה זו היא לאדם שאינו חושק ונהנה משיגשוג. נזירים, ישנן שתי השקפות אלו: השקפת ... - קיום [4]. כל הפרושים או הברהמינים שמאמינים בהשקפת הקיום, מאמצים את השקפת הקיום, מקבלים את השקפת הקיום, הנם מתנגדים להשקפת האי - קיום. כל הפרושים או הברהמינים שמאמינים בהשקפת האי - קיום, מאמצים את השקפת האי - קיום, מקבלים את השקפת האי - קיום, הנם מתנגדים להשקפת הקיום. כל הפרושים או הברהימינים שאינם מבינים כפי שהם באמת המקור, ההעלמות, הסיפוק, הסכנה והמפלט במקרה של שתי השקפות אלו הנם נגועים בתאווה, נגועים בשנאה, נגועים באשליה, נגועים בהשתוקקות, נגועים בהיקשרות, חסרי ראייה, נתונים להסכמה והתנגדות, והם חושקים ונהנים משיגשוג. הם לא חופשיים מלידה, הזדקנות ומוות, עצב, קינה, כאב, מועקה וייאוש. אני אומר שהם אינם משוחררים מסבל. כל הפרושים או הברהימינים שמבינים כפי שהם באמת המקור, ההעלמות, הסיפוק, הסכנה והמפלט במקרה של שתי השקפות אלו הנם חסרי תאווה, חסרי שנאה, חסרי אשליה, חסרי השתוקקות, חסרי היקשרות, בעלי ראייה, לא נתונים להסכמה והתנגדות, ואינם חושקים ונהנים משיגשוג. הם חופשיים מלידה, הזדקנות ומוות, עצב, קינה, כאב, מועקה וייאוש. אני אומר שהם משוחררים מסבל. נזירים, ישנם ארבע היקשרויות אלו. מהן הארבע? היקשרות להנאות ... להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם אינם מציגים בשלמות את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות. הם מתארים את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לדוקטרינת העצמי. ומדוע? פרושים וברהמינים טובים אלו לא מבינים את שלושת המקרים האלו של היקשרות כפי שהם באמת. לכן, למרות שפרושים וברהמינים מסויימים טוענים להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם מתארים רק את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ... להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם אינם מציגים בשלמות את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות. הם מתארים את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים והיקשרות להשקפות ודעות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי. ומדוע? הם לא מבינים את שני המקרים האלו של היקשרות כפי שהם באמת. לכן, הם מתארים רק את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים והיקשרות להשקפות ודעות מבלי לתאר את ההבנה המלאה ...
למכור מוצר יקר ללקוח אשליה מרוצים ושמחים שנאה אמון מחיר יקר למה המוצר יקר המוצר יקר לי
הומיאופתיה: חוקיה ועקרונותיה
... הניסוי פרסם ב - 1796 מאמר בו ניסח את חוק הריפוי בדומה (דומה בדומה ירפא) שהינו העיקרון הראשי עליו מתבססת הומיאופתיה. חוק זה טוען, שאם חומר מסוים מסוגל לגרום לאדם בריא שורה של סימפטומים ותופעות, הוא יוכל לרפא את ... הטיפול בדומה) וביצע את החיסון הראשון. דוגמאות לשימוש של חוק הריפוי בדומה מהו טיפול לנדודי שינה? הטיפול בנוגד הוא מתן תרופה שתשרה שינה מלאכותית. לשם כך יש צורך בכמויות הולכות וגדלות של תרופה כימית, שלעתים יוצרת תלות פיזית ותופעות ... של בצל עלולה לגרום לקהות חושים וקלקול כושר החשיבה עד לטרוף דעת? לא במקרה שטיפות בצל שימשו כתרופת סבתא להרדמת תינוקות. חוק המינון המזערי והפוטנץ בסדרת הניסויים שערך ראה האנמן הרעה ראשונית במצב בריאות של נסיינים. על מנת לסלק ... אלכוהול עם ניעור בין כל דילול (תהליך זה נקרא פוטנטיזציה). בדרך זו מגיע לרעיון הפוטנץ (כוח, עוצמה, דינאמיות). ככל שמתרחקים מהחומר כך השפעת רעילותו קטנה, בעוד תכונות החומר המקורי נשמרות בזיכרונו של החומר המדלל. חומר מסוגל לרפא תופעות הדומות לאלה שהוא מעורר אם ניתן לחולה במינון מזערי. לרוב התרופה ההומיאופתית מהולה כל כך, עד שלא מכילה אף מולקולה ... הומיאופתית לגרות ולהפעיל את כוחות הריפוי כנגדה. ואף יותר מכך!!! ככל שתהליך הדילול והניעור ממושך יותר, הרמדי בעצם פוטנטית ועוצמתית יותר ויכולה להשפיע על קשת תופעות רחבה יותר ועל רמות רוחניות גבוהות יותר (אשר מהוות בעצם את שורש הבעיה או הקלקול העמוק ביותר), כגון רמת הרצון, רמת האינטלקט והשכל, רמת הרגש. אפשר אף לומר שתרופה הומיאופתית מכילה את הרוח של החומר. לדוגמה, חלב דל - שומן שעבר תהליך הכנה ... בזמן המחזור, באל - ווסת, בזמן היריון). אך לא רק! אותו חלב דל - שומן כתרופה הומיאופתית בפוטנץ גבוה מתאים גם למצבי דיכאון קשים ביותר עם מחשבות אובדניות, כשמטופל חושב על מוות ללא הפחד, מהרהר על הדרך הקלה ביותר למות ומנבא את שעת מותו. כיצד חלב יכול להשפיע על רמה רוחנית כה שורשית ועמוקה? זה קורה אך ורק בזכות תהליך המיהול ודינמיזציה בעקבותיו ... מוטבת באוויר פתוח, בחורף או בקיץ - ייתן רופא קונוונציונלי ברוב המקרים אותה תרופה כימית לכל מצב. הומיאופת קלאסי לעומתו יחפש תמיד ייחודיות של המטופל עצמו במחלה ממנה סובל. ללא קשר ישיר לאבחנה אתה בא לטיפול, יקבל כל מטופל ... של הפרעת קשב וריכוז. נגיד, אחד מהם תוקפן, אלים, טורק דלתות ומרביץ לחבריי - ואילו השני עדין הליכות, ביישן, מתנהג כפי שמצפים ממנו, הוא רק אינו מסוגל להתרכז. יש לצערי סיכוי גדול ששניהם ייכללו תחת אותה אבחנה של הפרעות ... אם יינתן לאדם חולה. על מנת לסלק את האפקט הרעיל של החומר, מקטין האנמן את המנה של החומר עד להיעלמותו ורואה שגם כשלא נשאר בה למעשה אף מולקולה אחת של החומר, מסוגלת תרופה הומיאופתית לגרות ולהפעיל את כוחות הריפוי ...
שורש הבעיות שיטות טיפול אלכוהול ילדים רמה רוחנית אינדבדואל ריפוי טבעי מחוננות
להזדקן באהבה וביצירתיות
להזדקן באהבה וביצירתיות פינקי פיינשטיין אחד הדברים שהפחידו אותי מאז ומתמיד הוא לחשוב על האפשרות שנראית לי בלתי אפשרית - שיום אחד אהיה אדם זקן. ההזדקנות מפחידה מאד במיוחד בחברה בה אנחנו נמצאים וזאת עקב מספר סיבות שארצה להתייחס אליהן. מדובר בחלק בלתי נפרד מצמיחת חיי האדם ומתהליכי התפתחותו ולכן קיימת דרך בריאה ויצירתית להתייחס לזקנה, היא מוכרחה להתקיים. זקנה משקפת שלבים שקשורים לסוף החיים. היא משקפת שינויים גופניים הן ברמה האסתטית והן ברמה התפקודית. בחברה שלנו היא גם מסמלת, לא אחת, את דחיקתו של האדם לשולי החברה ולהפיכתו לדמות פחות חשובה, פחות נחשבת ופחות רצויה. נראה כאילו מרבית האנשים חיים בסוג של הכחשה לעובדה שגם הם יהיו יום אחד זקנים. זהו התסריט הטוב, בדרך כלל, שכן מי שמת טרם הספיקו לחוות זקנה נתפס בדרך כלל כמי שהלך לעולמו טרם עת. ובמילים אחרות, בסתר ליבנו, אנחנו מייחלים להגיע ... העובדה שחיי האדם קצובים לתקופה מוגבלת. האדם הזקן נראה כאדם ששנות חייו שנותרו לו על פני כדור הארץ ספורות וזעומות. הוא ניצב בפני סוף חייו, לכאורה. ככזה הוא מסמל את הדבר המפחיד ביותר והנעלם ביותר מתודעת האדם. בעודנו יוצרים לעצמנו השקפות עולם שונות לגבי רוח וחומר, בחיים שלנו, וגם מסוגלים לחוות כל מיני חוויות הקשורות לכך, בעודנו בחיים, המוות הוא בדרך כלל מקום שלא קופצים אליו לביקור מדי פעם. המוות הוא סוג של ללכת ולא לחזור. העובדה שישנם סיפורים של אנשים שמתו מוות קליני וחזרו לא ממש מועילה בעניין הזה. המוות נותר חידה וכנראה שכך הולך להימשך זמן רב, אם בכלל יהיה בכך שינוי. אדרדר עוד יותר את הדיון למקום ... אני מאמין שהאדם נמצא בגעגוע ובכמיהה למה שנמצא שם, גם אם אינו יכול לומר או להבין את זה. כמיהת המוות הזו אינה סימן לדיכאון או לחוסר רצון לחיות אלא געגועים למקור, געגועים לבית, געגועים למקום שממנו באנו. אני מאמין שהאדם מחפש כל חייו את המקום הזה, ובשביל זה הוא מתאמץ לעשות מגוון דברים. המקום הזה שנחשב כ אנטי חיים הוא כנראה מקום ממש לא מת וקיימת כלפיו משיכה, קיימת התעניינות וקיימות אינסוף שאלות. לחיות, לתפקד ולהתקיים כאדם חי נתפס פעמים רבות כהפוך ממשאלת מוות. זה הרי ברור. אך תיתכן אפשרות נוספת - שאנחנו כמהים לחזור ובו זמנית כמהים להישאר כאן, בחיים. הקונפליקט הזה גורם לנו להתעסק במוות, לכתוב עליו, ליצור יצירות שעוסקות בחיים ובמוות ועוד. מה שכנראה מוגזם ונובע מבורות ומהפחדה הוא הפחד מהמוות ואת זה הזקנה מייצגת לנו נאמנה. לא ברור אם יש באמת סיבה לפחד, אבל בטוח שהפחד נפוץ. זקנה מסמלת את עובדת היותו של אדם לקראת סוף התהליך. בימינו אנשים מגיעים לגילאים מתקדמים יותר ויותר למרות שנראה שהם מזדקנים. תוחלת החיים צומחת יחד עם התפתחות האנושות. למרות זאת, זקנה מסמלת סוף. היא ... אבל היא מייצגת את זה. ככזו היא גם מסמלת את העובדה הבלתי ניתנת לערעור שהחיים רצופי פרידות בלתי רצויות. המוות נתפס כאחת הפרידות הכואבות שניתן לחשוב עליהן. יתרה מזאת - המוות הוא דבר שאנו נוטים להכחיש את קיומו ונזכרים בו כשהוא מגיע לסף ביתנו. אנחנו הולכים אז ללוויה, לאזכרה, יושבים שבעה חיים קצת עם העניין הזה, מתמודדים עם הכאב ואז משתדלים לחזור לשגרה, עד לסיבוב הבא. הזקנה מזכירה לנו שהמוות הוא חלק מהחיים אבל זה לא נעים לנו לראות את זה. אפשר לראות הקבלה לפחד הזה באלמנטים המתרחשים בציור אינטואיטיבי. הזקנה משקפת את הפחד מסיום החיים. מבחינות מסוימות היא מסמלת את כישלון החיים להיות ארוכים יותר או אפילו אינסופיים. לא משנה כמה שנתאמץ ונהיה בריאים יותר ונדלג על משוכות של סכנות במהלך חיינו, עדיין יחכה שם המוות בסבלנות. יומו של כל אחד מגיע. זה נתפס בוודאי כסוג של כשל, החברה המודרנית והמשוכללת לא מצליחה לפתור בעיה אחת, מרכזית ומטרידה - חייו של כל אדם מסתיימים מתישהו. אני טוען שהכישלון האמיתי אינו נמצא בעובדה שאדם מסיים את חייו אלא דווקא בשאלה מרכזית יותר - מה עשית ... תהליך הבריאה המופלא והאינסופי. התהליך הזה מחבר את האדם לחוויות מענגות שאין בהן חוויית התחלה - סוף, חיים - מוות ואם כן מדובר גם כן בחוויות נעימות ולא מפחידות. יחד עם זאת ניתן לראות שיש אנשים שחוששים לסיים ציור ולנוע הלאה, שיש כאלה שמתעקשים לשלוט בציור כך שייצא יפה ותוך כך מאבדים את האפשרות להתענג מעצמם, ויש כאלה שבעיקר לא מרוצים מהתוצאות שלהם, ומתמכרים לביקורת העצמית. ברגע שאתה לא מסוגל לחוות את האינסוף של רגשות מענגים בזמן הווה, אתה בוודאי תתעסק יתר על ... סימני שאלה רבים אבל זה לא חייב למנוע מאיתנו להשיג הישגים, להגיע לסיפוק אישי, ללמוד דברים חדשים ולתרום את תרומתנו הייחודית למקום. חלק מהדרך הזו, אל המקומות האלה, עוברים בתקופת הזקנה, שאיש מעולם לא הגדיר מתי היא מתחילה (בעוד שמועד סופה מוגדר באופן שאינו משתמע לשני פנים). בתחומים שונים בעולמנו, כיום, יש נהייה אחר צעירים. מעדיפים אותם יותר במקומות עבודה ורואים בהם עתיד מבטיח יותר להשקעה. קיימת סגידה למי שצעיר יותר, בין השאר משום שצעיר מסמל שנות חיים רבות יותר, בהמשך ואילו זקן מסמל את קירבתו של המוות. הסתירה הפנימית בהתנהגות הזו היא שדווקא מי שמבוגר יותר יודע יותר, חכם יותר, מנוסה יותר, עבר דברים, עשה חיבור ...
ביקורת עצמית הסכמה לחשוש נאמנות אינטואיציה ידע תסריט להקצין
ייאוש מאושר - איך לא להתייאש נגד כל הסיכויים?
... אל תנסה להבין יותר כלום אבל כלום ממש, ואז גם תגיע. וכפי שאמרנו, אין דבר העומד בפני הרצון, ואם באמת תרצה את האושר, תקבל. ולרצות באמת, זה ששום דבר אחר לא מעניין אותך, רק האושר שלך. ואם אדם רוצה לצאת מחרדות, הוא חייב להבין מאיפה ... הוא חייב ברצון אמיתי, ואז היה מבין שהחרדות נובעות מההפרדה בחשיבה שזה טוב וזה רע. ואם אתה רוצה משהו באמת, אז תנסה עד טיפת דמך האחרונה כי אם אין לך אפשרות להשיג את הדבר, אתה תמשיך לנסות עוד גם אם ניסית אינסוף פעמים, אתה תמשיך לנסות. אם אתה מתייאש ואומר לא הצלחתי, זה אומר שלא באמת רצית. ואם אדם מתייאש ומוותר על זה, סימן שמשהו אחר יותר מעניין אותו. ומי שרוצה להיכנס לגן עדן, בוחנים אותו, בודקים עד כמה באמת הוא רוצה להכנס ובכניסה לגיהנום שמים לו שולחנות ערוכים ועמוסים בכל טוב ודברים יפים ואומרים לו פה זה גיהנום, ... גן עדן, כל אחד יגיד שהוא רוצה להיות בגן עדן. ויגידו לאדם מאחורי הגדר, זה גן העדן, שם יש שלמות, חוויית אחדות של כל הדברים המקום שבו אתה לא מחפש יותר אושר אמיתי. והאדם רוצה לחוות שלמות, כמה הוא יכול ליהנות מתענוגות החיים ולסבול ולרצות תמיד עוד משהו נוסף ושונה ממה שיש לו ולא להיות שבע רצון. אבל, בכניסה לגן עדן, בודקים אם באמת האדם רוצה גן עדן כן או לא והכניסה לגן עדן זה כניסה לעולם האמת. ואתה חייב להיות אמיתי באופן מוחלט. ואיך בודקים, גורמים לו להתייאש, וכאשר ינסה את הכל ולא יצליח נראה אם הוא חוזר לגיהנום, או רוצה עדיין את גן עדן גם אם ימות בדרך. ואם אדם מבין שאי אפשר להיות מאושר, עדיין מחליט להיות מאושר בכל מחיר גם אם כל העולם כולו ... לי חוסר אושר וגיד ל שאי אפשר להיות מאושר, הוא עדיין יתעקש יגיד אני בכל זאת רוצה להיות מאושר בשלמות. כי עצם זה שקיים עולם וקיימת נפרדות של לפני ואחרי, זה מה שגורם לך לסבל ולהרגשה הרעה. והאדם גם אם יסבול בדרך לגן עדן, בדרך להבנת האמת, אסור לו להתייאש ולחזור אחורה לגיהנום, הוא המקום שרוצים תמיד עוד, כמו כלב שנובח, שרוצה עוד, תן לי עוד, תן לי עוד!!! זה הסבל הכי גדול בעולם שרוצים עוד ועוד. ואיך נדע אם אתה באמת רוצה גן עדן? כשתוותר על הכל, תמורת הדבר, אז באמת תקבל.
לחץ החלטיות אושר בשלמות להיות שבע האם אפשר להיות מאושר חרדה אמת הפרדה
זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 2
... / זאזן - חלקים מלך מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 1. 7. לך שהיה רוצה להותיר את יריביך מתפלשים באבק פעמים רבות אנחנו תוהים מי כאן באמת טוב יותר? אבל האם לא כולנו עשויים מאותו גוש עפר? על כולם לשבת מעוגנים היטב למקום בו אין טוב ... שאתה חושב שיש אותך ושיש אחרים. אתה לובש תחפושת בכדי לבלוט בקהל, אבל במציאות אין לא אותך ולא אחרים. כשתמות תבין. במערב יש אמרה: אדם לאדם זאב. הצעד הראשון בכל דת צריך להיות שזאבים יפסיקו לנשוך זה את זה. ... שבוכה כי מישהו עבד עלייך באיזושהי נקודה אתה חייב לסטור לעצמך בפנים ולשאול את עצמך: האם הרווח האישי שלך באמת שווה את כל האושר והצער העצומים האלה? במוקדם או במאוחר כולם מפסיקים לחשוב על דבר מלבד עצמם. אתה אומר, ... להם שיטה ולתייק אותם איפה - שהו? כמה שלא תשיג בחייך, לא תוכל להציג דבר מהשיגך ביום הדין. אתה תמות עירום. בסוף לא תוכל לעשות דבר אלא לשחרר. האין זה ברור שהאושר הגדול ביותר הוא לעשות את שחובה עלייך ... והשיגו סטורי. על - כן זוהי משאלתי לשמר את הזרע של הזאזן גם אם באמצעות חיקוי בלבד. כאשר אתה מתרגל זן, זה צריך להיות כאן ועכשיו, זה צריך להיות מדובר בך. אל תתן לזן להפוך לשמועה שאינה נוגעת אליך. זאזן הוא הבודהה שאנו יוצרים מבשרנו הנע. זאזן פירושו לתרגל את שלא ניתן לחשוב עליו. זאזן הוא מתג - הדהרמה שמדליק את כל היקום. פשוט לעשות דבר מה [שיקאן] פירושו לעשות זאת עכשיו במקום. פירושו לא לבזבז ... ספטמבר 5, 2008 בשעה 22: 17 הי הראיתי לחבר (לא ממש בודהיסט ובלי רקע בזן - אם גם עם כמות מזערית של תרגול בקבוצה) חומר של קודו מהאתר (הגרמני?) וכל זה בהקשר של שיחה, על עבודה לשמה, ולייבוביץ ובכלל בהקשר המתמיד של השיחות שלנו בעבודה אממה, הבחור הופתע לגלות לפני כמה זמן גם את התפקיד שמילא הקונטקסט של הבודהיזם היפני ... התפיסה הזו מצביעה על כך שכיון שבבסיסם לכל הדברים יש טבע הבודהה שאינו ניתן לחלוקה או להריסה, הרי שאין באמת טוב או רע בשום תופעה או התנהגות. בעת המודרנית ביפן אנחנו מוצאים מספר חוקרים שהעמדה שלהם מוגדרת כ בודהיזם ... להבחין בהשפעות של התפיסה הזו על דעותיו. אם זאת נראה לי מרחיק לכת לומר שסאוואקי קודו תמך במלחמה או באלימות לשמם. הוא בהחלט חשב שחייל שהוא בודהיסט צריך להפוך את החיילות לתרגול האולטימטיבי שלו - קרי להתעלם מכל חשש לגופו וחייו, לזנוח את דעותיו האישיות ופשוט להלחם לפי רצון מפקדיו - מבלי לשאוב מכך הנאה כלשהי, ללא שנאה ומתוך אהבת האויב. כך הוא גם עשה במלחמת רוסיה - יפן, בה הוא גם נפצע קשה ונחשב למת. נראה גם שהוא האמין באמת ובתמים שהמטרות של יפן צודקות במלחמה זו. בזמן מלחמת העולם השנייה ניתן לראות כיצד המחשבה הזו באה לידי ביטוי במאמרים פומביים שלו - אם כי אני לא מצאתי אותו תומך באופן ישיר ביציאה למלחמה. אומר גם שלא מצאתי ציטוטים שלו המתנגדים לה באופן ישיר וברור. חשוב אולי לציין שכל שנגיש לי הוא תרגומים של דבריו לאנגלית ויש גם הרבה דברים שלא תורגמו. נראה כאילו אחרי מלחמת העולם השנייה הוא קצת משנה את הטון ויוצא באופן גלוי נגד המלחמה. (כמו ב קטע מספר 6 - כאן). החלק הקצר שהבאת מתוך דבריו (ואני חושב שהתרגום שהבאת לא מדויק) הוא מתוך מאמר שכתב בשנת 1942 למגזין בודהיסטי. המאמר הוא פרשנות על טקסט שנכתב ב - 1774 על - ידי באנזיו דותאן בשם: על המשמעות של ציווי הזן. קריאה בקטע השלם מתוך המאמר של סאוואקי קודו שמתייחס לציווי לא ליטול חיים מעידה על כך שאין באופן ישיר נסיון להצדיק את המלחמה היפנית אלא יותר ניסיון לעודד ... קל כנוצה, לחמול על חיי האחר כעל חייך. כאשר הגבול בין העצמי לבין האחר נעלם, הציווי, לא ליטול חיים, מתגשם. כך אם אנחנו עושים כדברי סוטרת הלוטוס, שלושת העולמות הם הקיום שלי עצמי, וכל הישויות החיות בהם הן בעצם ילדיי. התוצאה היא שכל הישויות, ידידי כמו גם אויבי ... בהורגו את החתול. דוגן אמר על ננסן (בתרגום חופשי) - אני לא הייתי נוהג כמוהו אבל כשתורת - הבודהה מתגשמת אין חוקים קבועים. אני חושב גם שהפירוש הנכון לקואן של סאוואקי קודו הוא שהמקרה היחיד בו מותר להרוג הוא כשאתה לא הורג (קרי כשהאגו לא מעורב בפעולה). האם מישהו מאיתנו יכול לומר זאת על עצמו? לי ... שלנו כשכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה רק לשבת. אני גם חושב שסאוואקי קודו טעה כשחיבר ולו ברמז בין מלחמתה של יפן למלחמה צודקת, אני חושב שהוא נפל לאותו בור שהוא מזהיר מפניו פעמים כה רבות, שהוא לבלבל בין ... עמד על טעותו אחרי המלחמה. אני חושב שמילותיו של סאוואקי קודו מדויקות מאד. הבעייה היא בכך שהוא דימה את מלחמתה של יפן למלחמה צודקת ושכח אולי שגם הצד השני רואה את מלחמתו כצודקת. הנושא של המעורבות של ממסד הזן היפני במאמץ המלחמה האימפריאלי הוא נושא כאוב. יש לציין שממסד הסוטו פרסם ... היא ריקות מקבלים את ההארה המקורית, את טבע - הבודהה את הונגאקו שיסו ואת המעורבות של ממסד הזן במאמץ המלחמתי. חשוב לזכור את ריקות היא צורה. - רק כך ניתן לפעול נכון בעולם. בברכה סבסטיאן נ. ב נזכרתי שראיתי ...
לבכות לקחת את החיים אינטונציה זאזן החרדים צחוק קריאה לוותר
שינוי מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית
... של האחד, כך פחות תאחז במציאות, ולמשל פחות תפחד. למשל למה האדם מפחד להיות רעב? כי הוא אולי מפחד למות. אבל אם הוא מבין שגם ההפך נכון, אז הוא יכול לחשוב, אולי למות זה טוב? כך שזה משחרר אותך מהפחד למות. זה מכניס עוד פרספקטיבות על החוויה המוחשית שלך. שאלה: אני רוצה להיות יותר אקטיבי. אליעד: למה אתה רוצה להיות ... אם תצליח וגם אם לא תצליח. אני רוצה לשחרר אותך ממה שאתה תלוי בו. אני רוצה להביא אותך לאחד. ומתוך ההבנה הזאת תעשה מה שאתה רוצה. אני רוצה להביא אותך למצב שבו אפילו אם תאכל, אתה מבין שגם רעב טוב לך באותה מידה כמו שאתה אוכל. שאתה עושה את הפעולות שלך מתוך בחירה ולא מתוך מצב שבו אתה פועל בגלל שלא טוב לך. כי אם אין לך את החוויה האמיתית שאומרת לך, שלהיות רעב ולמות ברעב זה טוב, אז אתה אף פעם לא חי מתוך בחירה. טוב ורע זוהי חוויה, זה לא פרקטי. האם טוב לו או לא טוב לו? איך אתה יכול לדעת? ...
חשיבה מעשית פנימיות אולי ההפך mp3 לעשות או לא לעשות לקבל החלטה אכילה רוצה אותה
זן בודהיזם / זאזן - הבעיה שלך / מוהו נולקה
... מבית מדרשו של הרושי סוואקי קודו. מה שנאמר לי היה פשוט לשתוק ולשבת. דברים כמו להתרכז בנשימה או לספור נשימות אסורים שם, לכן שדי השינה השתלטו עלי, או שנלכדתי במחשבות, גם אם הייתי מסוגל להרגיע את תודעתי לזמן מה, ברגע שנגמר הסששין הכל חזר לקדמותו. ובכן, אמרתי לעצמי, ייתכן שפשוט ככה זה יש הבדל גדול בין להבין את חיבורו של דוגן זנז, י, פוקאנזאזנגי, ... אתה תהיה כמו ילד בגן שמנסה ללמוד באוניברסיטה. למעשה כל חבריי, אלו שתרגלו אתי באנטאיז, י באותו זמן, עזבו למקומות כמו מקדש ח, או מקדש ב,, כמה אף הרחיקו עד אמריקה, ובסופו של דבר איש לא נשאר. אין לזה ... בזאזן. וזה כולל גם אותי. אז התחלתי לדאוג ולשאול את עצמי כמה שנים יעברו באופן הזה - כמה זמן מתבזבז?! וזה נכון לגבי כל מסורת הסוטו. אם לתרגול שלך אין נקודת מיקוד ברורה אין אפשרות פשוט לשבת. אם אתה ... לשמונה ימים וקיבלתי הנחייה מהרושי. לסיכום: בשבוע אחד הצלחתי לחוות בבהירות את מה שדוגן זנז, י מכנה בפוקאנזאזנגי, שהדהרמה מתגלה מעצמה, כך שלמן ההתחלה תשתחררו מקהות - חושים והסחת דעת. ללא ספק אני מתעורר לכך! זה היה כל - כך שונה מכל - דבר עד אז, כל - כך רענן ומרגש! אז חקרתי ... על הנשימה הזו האחת. אני מאד שמח שכעת אני יודע! במילים אחרות פשוט פירושו הרגע הזה, המצב לפני שהתודעה מתחילה. אני חושב שזה ממש טוב לתרגול שלי ולחיים שלי, שכעת אני מבין זאת בבהירות. כעת הבעיה שלי היא פשוט ... את המקום שטיפח אותו במשך כל - כך הרבה שנים ואת המורה שטרח כה רבות לנסות ולפתוח את עיניו העצומות בחוזקה. בכל זאת אני שמח לשמוע שהוא מצא לבסוף את גן - הילדים הרוחני שלו ושתודעתו שלווה. כפי שאמרתי, ... כמה שנים אני צריך להמשיך כך? האם זה לא פשוט בזבוז של זמן? כל זמן שאנחנו חושבים כך, אנחנו באמת מבזבזים את זמננו. המהירים שבינינו חשים את הלבטים האלה ביום הראשון לסששין ומוצאים עצמם על האוטובוס הקרוב חזרה. אחרים ... שלך בצורה בוגרת, כמבוגר במובן האמיתי של המלה, תוכל במוקדם או במאוחר לשמוע את מה שהמורה שלך מלמד אותך באמת, ולהתעורר אל ההנחיה שלא ראית קודם לכן. רק מבוגר יכול לשמוע את ההנחיה של האבות1 לא כתיאוריה נשגבת אלא כהנחיות מעשיות לחיי היום - יום. אם אין ביכולתך לראות שהבעיה עצמה, הבעיה שלך, היא התרגול עצמו אתה באמת ובתמים תהיה כמו ילד בגן שמנסה ללמוד באוניברסיטה. אתה מבזבז את זמנך. כל הסוטרות מלמדות אותנו שהזמן חולף מהר כמו חץ במעופו - אל תכלה את חייך לריק - חיים ומוות הם עניין רציני, ארעיות חולפת ביעף - וכולי וכולי. מימי קדם רבים מאיתנו קוראים את הסוטרות האלה בקול - ... בשלום ובאושר ללא כל בעיות. אם לא אזהר אני עוד עלול לומר לעצמי אולי יתכן שפשוט כך הוא התרגול למותר לומר שהתרגול לעולם אינו פשוט כך או כך. אנחנו לעולם לא יכולים לאחוז בו, שכן הוא עצם חיינו ברגע ... התרגול שלך שמעמיד אותך בסימן שאלה ולא ליהפך אין לך ברירה אלא לסיים את גן הילדים הרוחני שלך. הפכת למתרגל מבוגר. מילים כמו זאזן הוא צורתך האמתית או זאזן הוא המורה האמתי, נאמרו לאוזניהם של מבוגרים. אני רוצה להמשיך ולבחון את נושא התרגול למבוגרים במשך מספר חודשים נוספים. הנושאים שאעסוק בהם כוללים: מהי המשמעות האמתית של המילה מבוגר בה אני משתמש תדיר? כיצד אנחנו יכולים להתמודד עם ישנוניות או מחשבות אקראיות כבעיה שלנו, כחלק ...
גרוע צער ספק סחרחורות הרגלים להתמודד האגו התלבטויות
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4
... את הדיון ההסטורי אודות השאלה עתיקת יומין זו שגילה כמעט כגיל האדם. גם אדם הראשון התחבט בשאלה הזאת, והתורה מתעדת את הדיון האינטלקטואלי הראשון שהתנהל אודות קיום אלוהים, מזווית ראייתם המעניינת של שני האנשים שעמדו ראשונים על האדמה ונתקלו ... ובנוסף גם מקור הרע, וכי הוא מסתיר מהאדם את הבאר ממנו יוצא הרע, זאת כי אין הוא רוצה שותפים למתוק המתוק הטמון ברע... בנוסף, היא חשדה כי השם יתברך שיקר במודע לאדם, בקוראו אליו לבל יכנס לעומק המידע - פן ימות... היא קבעה בפרוש: לא מות תמותון. כי ידע אלקים, כי ביום אכלכם ממנו, ונפקחו עיניכם, והייתם כאלקים, יודעי טוב ורע. היא גילתה לכאורה סתירה בין ... כי אין ולא יתכן קיום לאל עליון, זאת כי אל הניתן לאיום לא יכול להיות אל ולא עליון. התורה וביוזמתה ירדה אל פרטי הדיון המרתק הזה וחשפה אותנו אליו. בחיבור מידע עמדתי בניחותא על הדיון הזה שתועד בפרוטרוט בפרק ... כאשר העמידו את המונח אלוהים לדיון - בו התערער עצם המושג אל הבלתי מאויים... או אז הגיעו אל מסקנתם מתוך השאלה הנדרשת: הכיצד יתכן איום על אלוהים! אגב, התורה וכאמור מתעדת את פרטי הדיון ולצידו היא גם מפנה את תשומת ליבנו ל - כישלי הדיון, היינו למונחים הבלתי תקניים שנשעשה בהם שימוש במהלך הדיון ואשר בגינם נכשל הדיון והכשיל... היא מתעדת איפוא גם את המונחים האלה למען הדורות... למענינו, שנעמוד על המיכשול העצמי האומלל הזה שלא נפול בו שוב... וגם ... הגיע הדיון המקורי והמשיכו לשאול: האם קיים מושג הנקרא אלוהים? האם המושג אל עליון תקני הוא? האם קיים אלוהים? מוסכמת היא שפוקדת את דורינו הסתרת הפנים... אין בדורינו הכרת אלוהים, היינו אין מי שהכיר את אלוהים, אין לנו לא ... להסתפק באמונה, אנו מאמינים בקיום אלוהים, אנו מרגישים אותו, רואים בטבע את קיומו, שומעים אותו... לזאת ולזאת אנו מגיעים מתוך הגיונינו הצרוף לכאורה, זהו עיקר האמונה. אולם וכאמור, הדיון ההוא ממשיך, ואף המאמין בעל ההיגיון משתתף פעיל בו, ומפנה עורפו לצידו המקביל של הגיונו שמתהדר בו - ובו בזמן מתכחש לו: האינך מרגיש שעצם המונח אמונה סותר במהותו את קיום האל! בפרק הקודם הבאתי מבחר סברות המייצגות את הדעה האחרת - מתוכן אחזור על אחת המייצגת נאמנה תהייה זו. היכן שאנחנו יודעים, אין מקום לאמונה. האמונה באה למלא את חלל אי ... המדע - מרגע שנדע את אלוהים, נחדל להאמין בו. דומה הדבר לתקופה שבה האמינו עפ עקרונות הטבלה המחזורית, שישנן מתכות כבדות כמו ראדון, פלוטונים וטונגסטון. האמונה בטלה מרגע שאיתרו את המתכות האלה בפועל. אם כן הדיון ההסטורי ממשיך וממשיך ומתפתח, ביתר שאת ויתר עז, כולנו פה אחד אומרים ומשוכנעים: אין אלוהים בקירבינו, לא יתכן קיום אל בקרבינו, כי הרי ... אומר בפה מלא אין ולא יתכן אלוהים בקרבי, והשני אומר את זאת בחצי פה, זה כל ההבדל בין כל המתדיינים האנושיים על שתי רגליים יציבות. אולם עדיין קיים עוד הבדל סמוי בין הדיון הראשון בו התחיל אדם וחוה לבין ... גם אנחנו מדברים פה אחד בדיון הזה ומביעים את דעתינו בסוגיה שלו פה אחד, נשענים על הגיונינו המנחה והבלתי מתעה, בדיוק כפי שהביעו אבותינו את דעתם בסוגיה זו פה אחד כאשר נפתח הדיון ועלתה בו שאלת קיום אלוהים, אדם ... הדיון נפתח איתו, הגם והסתיים בלעדיו - כי הרי שללו בהמשך הדיון את אפשרות קיומו... נוכחות הצד השני היתה קיימת, והרי לא יתכן דיון של צד אחד ונפרד... בעוד, אנו בדורינו מנהלים את הדיון עם עצמינו, אם תרצה משכנעים ... מלא וכנה לא יתכן קיום לאל, כי ההיגיון המנחה שלנו מנחה אותנו לסברה הזאת. בסוף הפרק הקודם שאלתי איך מתמודדת הדת היהודית עם הסברה האחרת - והבטחתי לעמוד בפרק הזה על זאת. הסיפור להלן יסכם את התמודדות הדת היהודית עם הסברה האחרת לכאורה, היינו וכאילו קיימת סברה נוספת... אני חי בפנמה. לפני כחמש שנים הגיע לפנמה רב צעיר בשם ינון רביב במצוות רב הקהילה המנוח ... גוף הסיפור. באוקטובר השנה גמרתי אומר לכתוב את עקדת יצחק... התחלתי בפרק הראשון בסקירתי לדיון ההסטורי אודות קיום אלוהים המתנהל על אש קטנה וצורמת מזה אלפי השנים... בו בזמן חשבתי על הרב ינון הפתוח... בעל הראש הפתוח שעל כתפיו... רציתי לדעת מה דעתו ... בפנמה הוא שסוף סוף יש לנו רב שמסתכל לך בגובה העיניים ומדבר אליך דוגרי, דברי טעם, דברי היגיון. דברים שמתקבלים על הדעת. אתה אחד האנשים, אני אישית מעיד, שהרימו את קרן התורה והחזירו לה את עטרתה: במילים אחרות, אתה ... ויפה, יש לכם גם דת הגיונית הנשענת על בסיס מוצק, על היגיון מוצק. כך אני רואה אותך הרב ינון, ומתוך זווית הראיה הזו אני מזמין אותך לעיין במאמר קצר שכתבתי לאחרונה ולהגיב תחתיו בעטך, ואף להזמין את תלמידיך שיעיינו ...
מנהיג רוחני שלום תורה הצלחה להוכיח להגיב זוכרת אותי יש אלוהים
הארה \ התעוררות רוחנית \ התעלות
... כן, אנסה להביא כמה נקודות מבט שונות: זן - בודהיסטית, קבלית, ורוחנית כללית על הנושא. כאשר אדם מנקודת מבטו שממוקמת במרכז האגו (העצמי של הגוף) מגלה לראשונה את המושג הארה, הוא מניח לרוב שמדובר במצב כל שהוא, שניתן להשיג \ להגיע אליו, ושאם הוא יתרגל מספיק (בדומה לתרגול אומנות לחימה מסוימת) הוא לבסוף יגיע להארה. למעשה, על פי מסורות רבות, ההארה היא אינה מצב אליו ניתן להגיע, אלא היא הטבע ... למעשה את ההארה ניתן להגדיר במילים, כמו כל דבר אחר, אך לא מומלץ. והסיבה היא פשוטה מאוד, המודעות העצמית ורמת הפתיחות התודעתית של כל אדם תגרום לו לקלוט ולהבין את ההסבר המילולי ביחס ובהתאם לשלב שבו הוא נמצא. הבודהא דגל בהסבר תלוי - אדם (תלוי רמת מודעות). כאשר אדם אחד שאל את הבודהא: האם יש אלוהים? הבודהא ענה לו: כן. וכאשר האדם השני שאל את ... אותה שאלה ענה לו הבודהא: אולי. מוסר ההשכל הוא בעצם הדגש על כך שכל אדם צריך לקבל תשובה בהתאם לרמת המודעות והשלב בו הוא נמצא. אז בכל זאת! בואו ננסה להגדיר את ההארה על - מנת לתת קצה חוט לאלו אשר מחפשים, הארה מתוארת בבודהיזם כשחרור (נירוואנה), וחוסר היאחזות שמובילה לחוסר סבל. על - פי הבודהיזם כל סבל נובע מהיאחזות בדברים חולפים, על ... בעוד שאי - היאחזות מובילה את האדם לחוויה של הרגע הזה (נצח), ולחוויה של השינוי עצמו. על פי הקבלה, הנשמות באו לעבור שלל שעורים בבית הספר הנקרא מישור הבריאה הארצי (פה בכדור הארץ) במטרה להשוות צורה לבורא, ולהידמות אליו. מטרת הנשמה בגוף הפיזי בעולם הזה על פי הקבלה היננה לרכוש את תכונותיו של הבורא, ולעבור שעורים הקשורים בעיקר לנתינה, קבלה, רגשות והיצר הרע. במהלך השעורים אותן עוברת הנשמה בכל גלגול הנשמה מתבגרת ומתפתחת, בדיוק כמו שתינוק פה בעולם הזה מתפתח וגדל במהלך השנים, ותפיסתו את פני המציאות כמו כן תכונותיו, הבנתו ובגרותו מתפתחים. בכל גלגול לומדת הנשמה שעורים מסוימים על - פי סדר, שמטרתן להוביל את הנשמה להתפתחות וגדילה, ולבסוף לאחדות עם הבורא עצמו. בקבלה מתארים את הדרך שבה ככל שהאדם משווה צורה לבורא ורוכש את תכונותיו הוא מתקרב לתחושת התכלית (אושר אמיתי), שהיא בעצם ההפך מתחושת חוסר תכלית לקיום (חוסר - מוטיבציה לקום בבוקר \ דיכאון). היכן מתבטא התרגול בדרך אל ההארה הנכספת בפועל? כאשר האדם ממלא את רצונותיו הגשמיים (הרצונות אותן ניתן למלא בעזרת חמשת החושים) שוב - ושוב, ושוב - ושוב. הוא לבסוף מגיע למעין תחושת ריקנות מסוימת, הנובעת מההבנה של העובדה שכל הסיפוקים הנובעים ממילוי הרצון זמניים, מה שמוביל את האדם לתובנה מסוימת, הפותחת בפניו חוסר חדש, את אותו חוסר לא ניתן למלא בעזרת חמשת החושים בעולם הזה, והחוסר הזה - בדומה ... האדם לדרוש מילוי מסוים, ואותה דרישה - כאשר היא נובעת באדם, פותחת בפניו אפיק חדש של אפשרויות ושעורים בחיים. רמת הרצינות וכמות ההשקעה אשר האדם משקיע במילוי אותו חוסר, תקבע מתי ובאיזו מהירות יגיע האדם להארה. שכרגע נגדיר רק כרמת מודעות מסוימת המאפשרת לאדם לדעת ולהכיר את הטבע האמיתי שלו, ולהתעלות ברמה החווייתית המוצקת מעל למעגל הלידה והמוות. כלומר, ככל שהאדם יפנים ויכיר יותר בעבודה שמילוי התשוקות שבשבילו הוא קם כל בוקר לעבודה \ ללימודים או לאן ... ויצקו בו תודעה חדשה לגמרי. ממש כמו עדכון גרסא בפלאפון! לסיכום: הקצב שבו האדם מגיע להארה נקבע על פי רמת הרצינות הפנימית שהוא מראה מול עצמו ביום - יום כלפי הנושא, המערכת שמנהלת את העולם הזה מתוחכמת לאין שיעור, והיא יודעת בדיוק מי עושה מה וכמה רצינות פנימית ותחושה של רצון יש לו כלפי התחום. המושג ... לפי סדר, אשר מקורה בחלל הריק, ואין אנו יכולים להבחין בה בעזרת חמשת החושים, אך היא שם, מודעת אלינו, לגחמותינו, כמיהותינו, וכוונתנו העמוקה ביותר. המסע האמיתי הוא פנימי, ועל האדם להיות כנה עם עצמו לחלוטין, ומתוך מקום של כנות פנימית הוא יוכל להתקדם ולשנות את הכרתו בדרך לשינוי הסופי, אשר דומה למעשה למצב של חלום צלול, בו האדם מתעורר ומושך את הכרתו המודעת והערה לתוך חלום ומגלה בתוך חלום שהוא חולם, מה שמאפשר לו לשלוט על החלום ולהתנהג ...
הוכחה לאלוהים שכל תחושת רצון תחושה של רצון האם אין אלוהים איך להסביר החושים רצינות
בודהיזם - השושלת - 2
... ודעיכה, [27] יש מיתה ונפילה למצבים אחרים של לידה מחדש. ואף אחד אינו מכיר דרך להמלט מהסבל הזה, מההזדקנות והמוות. מתי תמצא גאולה מן הסבל, מההזדקנות והמוות הללו? אז נזירים, חשב הבודהיסטה: מה הדבר שבעקבותיו מתרחשים הזדקנות ומוות? מה התנאים להזדקנות ומוות? ואז נזירים, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות עמוקה, [28] עלתה בו ההבנה: בעקבות לידה מתרחשים הזדקנות ומוות, הלידה היא התנאי להזדקנות ומוות. [29] אז הוא חשב: מהו התנאי ללידה? והופיעה בו ההבנה: התהוות [30] היא התנאי ללידה... מה התנאי להתהוות? ... - חומריות. [31] ואז חשב הבודהיסטה ויפסי: מהו הדבר בעקבותיו מופיעה ההכרה. מהו התנאי להכרה? ואז, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות העמוקה, עלתה בו ההבנה: מנטליות - חומריות היא התנאי להכרה. 2.19 אז, נזירים, חשב הבודהיסטה ויפסי: ההכרה הזו פונה בחזרה למנטליות - חומריות, היא איננה הולכת עוד הלאה. במידה זו יש לידה ודעיכה, יש מוות ונפילה למצבים אחרים של לידה מחדש, כלומר: מנטליות - חומריות היא התנאי להכרה, וההכרה היא התנאי למנטליות - חומריות, ... היא התנאי להשתוקקות, השתוקקות היא התנאי להאחזות, האחזות היא התנאי להתהוות, התהוות היא התנאי ללידה, לידה היא התנאי להזדקנות ומוות, צער, קינה, כאב, יגון ומצוקה. כך הוא המקור לכל מסת הסבל הזו. ועם המחשבה הזו המקור, המקור, הופיעו בבודהיסטה ... חוכמה, מודעות ואור עם תובנה ביחס לדברים שלא הובנו קודם. 2.20 אז הוא חשב: כעת, מהו הדבר שבהעדרו הזדקנות ומוות אינם מתרחשים? מהו הדבר שעם חדלונו בא חדלון ההזדקנות והמוות? ואז, כתוצאה מהחוכמה שנבעה מתוך ההתבוננות העמוקה, עלתה בו ההבנה: בהעדר לידה, הזדקנות ומוות אינם מתרחשים. עם חדלון הלידה, חדלים ההזדקנות והמוות... מהו הדבר שעם חדלונו בא חדלון הלידה? ... עם חדלון ההתהוות בא חדלון הלידה... עם חדלון ההאחזות בא חדלון ... ההרגשה חדלה ההשתוקקות, בחדלון ההשתוקקות חדלה ההאחזות, בחדלון ההאחזות חדלה ההתהוות, בחדלון ההתהוות חדלה הלידה, בחדלון הלידה חדלים ההזדקנות והמוות, הצער, הקינה, הכאב, היגון והיאוש. וכך חדלה כל מסת הסבל הזו. ועם המחשבה הזו חדלון, חדלון הופיעו בבודהיסטה ויפסי ... של ההאחזות: כך הוא הגוף, כך הוא מופיע, כך הוא נעלם, כך היא ההרגשה, כך היא מופיעה, כך היא נעלמת, כך הוא הזיהוי, כך הוא מופיע, כך הוא נעלם, כך הן התגובות המנטליות, כך הן מופיעות, כך הן נעלמות, כך היא ההכרה, כך היא מופיעה, כך היא נעלמת. ובעודו שוהה בהתבוננות בהופעתם והעלמותם של חמשת מצרפי ההאחזות, תוך זמן לא רב, התודעה שלו הפכה חופשיה מהנגעים המנטליים ... לראייה וקשה להבנה, שלווה, נשגבת, בלתי מושגת באמצעות חשיבה בלבד, [33] מעודנת, נחוויית על ידי החכם. אך הדור הזה מתענג בהאחזות, [34] שמח בה, מתהולל בה, ולאלה שכה מתענגים, שמחים ומתהוללים בהאחזות יהיה קשה לראות אמת זו, כלומר, הטבע המותנה של הדברים, [35] או התהוות מותנית. [36] ובאותה מידה יהיה קשה לראות את ההדממה של ... בתשוקה ושנאה לעולם לא יצליחו להבינו דהמה זו אשר הולכת במעלה הזרם, מעודנת, עמוקה קשה לראיה, אף אדם עיוור מתשוקה לא יוכל לראותה. כאשר הרהר בכך הבודהה ויפסי, תודעתו נטתה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדהמה. אז, נזירים, נודעו ... ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, נעלם הברהמא הגדול מעולם הברהמא והופיע מול הבודהה ויפסי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחת, כרע על ברכו הימנית, ברך את הבודהה ויפסי עם כפות ידיו זו אל זו, ואמר: ... והברהמא הגדול הפציר בפעם השניה ובפעם השלישית בבודהה ויפסי וביקש שילמד... אז, מששמע הבודהה ויפסי את הפצרותיו של הברהמא ומתוך חמלה כלפי היצורים החיים, סקר את העולם בעזרת עין הבודהה שלו. [41] הוא ראה את אלה שמעט אבק מכסה ... במים מבלי לעלות מעל פניהם, ולוטוסים אחרים שנולדים וצומחים במים נמצאים על פני המים, ולוטוסים אחרים שנולדים וצומחים במים מתרוממים החוצה מהמים ונזקפים הרחק מפני המים ולא נרטבים מהם, באותו אופן, נזירים, הבודהה ויפסי, כאשר סקר את העולם בעין ... למד את הדהמה, אדון נכבד יהיו אלו אשר יבינו. והבודהה ויפסי השיב לברהמא הגדול במילים אלה: פתוחות בפניהם דלתות האלמוות! בואו השומעים כעת והראו את אמונכם. [44] היה זה החשש מטירחה בתחילה לא לימדתי את בני האדם את הדהמה ... סבל, על מקור הסבל, על קץ הסבל ועל הדרך. וכפי שבד נקי ממנו הוסרו כל הכתמים מקבל צבע בצורה מושלמת, כך נעורה בנסיך קהנדה ובבן כהן הדת טיסה ביושבם שם, עין הדהמה הטהורה ללא רבב והם ידעו: כל הדברים ... עדן, תוך שהוא מראה את הסכנה, ההדרדרות וההשחתה שבתאוות החושים ואת התועלת שבוויתור. וכפי שבד נקי מקבל צבע בצורה מושלמת, כך נעורה בשמונים וארבעה אלף האנשים ביושבם שם, עין הדהמה הטהורה ללא רבב והם ידעו: כל הדברים המותנים נתונים ... נזירים בעיר הבירה. אולי אתן להם את ברכתי: צאו אל הדרכים, נזירים, לטובת הרבים, למען אושרם של אנשים רבים, מתוך חמלה כלפי העולם, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. אל תלכו בזוגות נזירים, [49] כי אם למדו את ... את ידו המכופפת, או מכופף את ידו הישרה, הוא נעלם מעולם הברהמות והופיע בפני הבודהה ויפסי. הוא סידר את גלימתו העליונה על כתף אחת וברך את הבודהה בכבוד עם כפות ידיו זו אל זו, ואמר: בדיוק כך, אדוני, בדיוק כך הוא שכך - הלך! שהבודהה יתיר לאסיפה גדולה זו לנדוד בדרכים לטובת הרבים למען אושרם של אנשים רבים, מתוך חמלה כלפי העולם, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. שלא ילכו בזוגות נזירים, כי אם ילמדו את הדהמה ... 3.24 -25 כך הבודהה ויפסי לאחר שחזר ממקום שהותו בתקופת ההתבודדות, סיפר לנזירים את מה שקרה. 3.26 נזירים, אני מתיר לכם לצאת אל הדרכים לטובת אנשים רבים, למען רווחתם ואושרם של ישויות ובני אדם. אל תלכו בזוגות נזירים, כי ... religiosa). צאצאיו של העץ המקורי מוצגים בבודה - גיאה שבהודו ואנורדהפורה שבסרי - לנקה. [5] פריניבאנה: parinibba, ניבאנה סופית. מוות סופי של יצור אשר חווה התעוררות וכניסה אל אלמנט הניבאנה ללא שארית. [6] בודהיסטה: bodhisatta, סנסקריט: בודהיסטווה. זהו יצור ... או שר. [47] ישבו במקום ראוי: אקמנטם ניסידימסו, ekamanta nisdisu. מילולית: ישבו בצד אחד. [48] האפשרות להגשמה של ניבאנה, האלמוות, כעת פתוחה בפני חסידי תורת הבודהה. [49] אל תלכו בזוגות נזירים: שכל נזיר ילך בדרך שונה, כך שהלימוד יופץ ...
החרדים לפרש מקור הסבל תוחלת חיים אגו החיים הרוחניים קדושה הקדמות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מוות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מוות, איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מוות, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מציאת מטרה בחיים חיסכון לפנסיה האם לקרוא ללקוח בשם הפרטי שלו? קלוריה פחד ללכת עד הסוף כולסטרול האם דיכאון זה תורשתי? פחד גישה לא הגיוני להאמין בעצמי בדרך הנכונה איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? להגיע לאהבה רוחניות ואהבת המוות אושר כשהכל מחויב איך להיות מאושר בלי ילדים? רומן במקום העבודה איך אפשר לשכוח אקסית? להחליט מתוך ספק הזמן שלוקח ללקוח לקבל החלטה להתמודד עם כאב פרידה קשה נוסחה לפתרון בעיות כישלון סיבתי מכירה מוצלחת שכר איש מכירות לשכנע מישהי לאהוב אותך ילד מכה לשכנע ילד לעשות שיעורי בית תינוק מודע לעצמו למה חשוב להבין את התת מודע? טיפול במחשבות שווא פארנואידיות סכיזופרניה ויהדות להתחבר לאקסית לשכנע אקסית לחזור מהי זווית הישום? מאמץ יתר להיות אלוהים בכוחות עצמך המושג אלוהים לא הגיע להארה הרגשה של הארה איך זה מרגיש להיות אלוהים? להיות אלוהים זה טוב או רע איך לגרום לילד לא להתלהב מכסף? השקעה במכירות למצוא את משמעות החיים תכלית החיים והמוות צפייה בפורנו והנאה מסקס להתרחק מאנשים שליליים האם יש לנו רצון חופשי? אלוהים לא בוחר את רצונו ראשית היקום איך אלוהים היה קיים לפני שהעולם היה קיים? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי, מאמן אישי למתבגרים, מאמן אישי לפרישה בנושא מוות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5000 שניות - עכשיו 16_10_2025 השעה 09:12:03 - wesi4