בודהיזם - השושלת - 2... כך היא מופיעה, כך היא נעלמת. ובעודו שוהה בהתבוננות בהופעתם והעלמותם של חמשת מצרפי ההאחזות, תוך זמן לא רב, התודעה שלו הפכה חופשיה מהנגעים המנטליים ללא שארית. [32] [סוף חלק שני] החלק על בקשתו של ברהמא (brahmaycanakath) I. 3.1 ... הייתי מלמד את הדהמה לאחרים, והם לא היו מבינים אותי, הדבר היה מטריח ומייגע אותי. 3.2 ואז עלו ספונטנית בתודעתו של הבודהה ויפסי הדברים הבאים אשר מעולם נשמעו באוזניו קודם לכן: הדבר שהשגתי, מדוע שאכריז עליו? אלו המלאים בתשוקה ... הולכת במעלה הזרם, מעודנת, עמוקה קשה לראיה, אף אדם עיוור מתשוקה לא יוכל לראותה. כאשר הרהר בכך הבודהה ויפסי, תודעתו נטתה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדהמה. אז, נזירים, נודעו נימוקיו של הבודהה ויפסי בתודעתו של הברהמא הגדול סהמפטי. [39] והוא חשב: אבוי, העולם יאובד, העולם יושמד מאחר ותודעתו של ויפסי, האדון המכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, נוטה לחוסר מעש יותר מאשר ללימוד הדהמה. 3.3 אז, בדיוק במהירות ... ועל גן עדן, תוך שהוא מסביר את הסכנה, ההדרדרות וההשחתה שבתאוות החושים ועל התועלת שבוויתור. כאשר ראה הבודהה ויפסי שתודעותיהם של קהנדה וטיסה מוכנות, גמישות, חופשיות ממכשולים, שמחות ושלוות הוא נשא את הדרשה המיוחדת של הבודהות בקצרה: על סבל, ... וההשחתה הנמצאת בכל הדברים המותנים ואת התועלת שבניבאנה. [48] ובשל ההשראה, ההתלהבות והשמחה מהדרשה, לא עבר זמן רב לפני שתודעתם השתחררה מכל הנגעים המנטליים ללא כל שארית. היציאה לפרישות של ההמונים (mahjanakyapabbajj) 3.14 וקהל גדול של שמונים וארבעה אלף ... ההדרדרות וההשחתה של כל הדברים המותנים ואת התועלת שבניבאנה. ובשל ההשראה, ההתלהבות והשמחה מהדרשה, לא עבר זמן רב לפני שתודעתם השתחררה מכל הנגעים המנטליים ללא כל שארית. הפורשים הראשונים מגשימים את הדהמה (purimapabbajitna dhammbhisamayo) 3.18 אז שמונים וארבע אלף ... בפארק הצבאים של קהמה, ומלמד דהמה. 3.19 -21 והכל קרה כפי שקרה קודם... כך לא עבר זמן רב לפני שתודעתם השתחררה מכל הנגעים המנטליים ללא כל שארית. היציאה אל הדרכים להפצת הלימוד (crikanujnana) 3.22 באותה עת, בבירה המלכותית בנדהומאטי, ... נעלה. מי שמזיק לאחרים אינו נזיר אמיתי מי שפוגע באחרים אינו פרוש אמיתי. הימנעות מעשיית רע פיתוח טוב וטיהור התודעה - זה הלימוד של הבודהות. לא לגנות, לא לפגוע להיות מרוסן בהתאם לכללי הנזירות לאכול במתינות לשהות בבדידות לתרגל ... אשר מייצגים את תהליך ההתהוות בחיים קודמים. [31] מנטליות - חומריות: נאמה - רופה, nmarpa. מתורגם גם כגוף - ותודעה (וגם באופן מוטעה כשם - וצורה) הפרשנות מסבירה שהסקירה של ויפסי הלכה אחורה רק עד תחילת החיים הנוכחיים. [32] ... יש סיבה מסויימת. [36] התהוות מותנית: פטיצה - סמופאדה, paicca-samuppda. [37] תגובות - מנטליות: סנקהארה, sakhr: מתורגם גם כדפוסי התודעה, דפוסים מנטליים, צורות התודעה, תצורות מנטליות, תופעות מנטליות, רגשות ועוד. [38] התשתיות ללידה חוזרת: אופדהי, upadhi. כל הגורמים התורמים להיקשרות, ומכאן ללידה מחדש. ...