בודהיזם - רשת כל ההשקפות - 2... היקום מתכווץ. בזמן שהיקום מתכווץ, רוב היצורים החיים נולדים מחדש בעולם - הברהמא אבהסרה [38]. ושם הם חיים, יצירי תודעה [39], ניזונים מתחושות התעלות [40], קורני - אור מעצמם, נעים באוויר, מלאי הוד והדר - וכך הם חיים במשך ... בהתאם למיצוי תוחלת חייו או מיצוי סגולותיו [42], נופל מעולם האבהסרה ומופיע בארמון הברהמא הריק. שם הוא חי, יציר תודעה, ניזון משמחה, קורן - אור מעצמו, נע באוויר, מלא הוד והדר. וכך הוא חי במשך תקופה ארוכה מאוד. 2.4. ... בהתאם למיצוי תוחלת חייהם או מיצוי סגולותיהם, נופלים מעולם האבהסרה ומופיעים בארמון הברהמא, יחד אתו. שם הם חיים עשויים תודעה, ניזונים משמחה, קורני - אור מעצמם, נעים באוויר, מלאי הוד והדר. וכך הם חיים במשך תקופת זמן ארוכה מאוד. ... - בית. לאחר שפרש, באמצעות ערנות, מאמץ, התמדה, שקדנות וכוונה נכונה, הוא מגיע לרמה כזו של ריכוז מנטלי כך שבתודעתו המרוכזת הוא נזכר בחייו הקודמים האחרונים אך לא מעבר לזה. כך הוא אומר אנו נבראנו על ידו, על ידי ... חיים קצרים, נידונים להיכחד, והגענו לעולם הזה. זהו המקרה השני. 2.10.ומה העילה השלישית נזירים, ישנן ישויות מסוימות הנקראות מושחתות תודעה [44] . הישויות האלו מבלות זמן רב בהתנהגות קנאית אחת כלפי השניה וכתוצאה מכך תודעתן נעשית מושחתת. כאשר תודעתן מושחתת הן הופכות מותשות בגוף ותודעה, וכך הן מתות ועוברות מהעולם ההוא. 2.11.ויתכן שיצור כזה, לאחר שמת ועבר מהעולם ההוא, מופיע בעולם הזה. לאחר שהופיע ... הזה הוא... נזכר בחייו הקודמים האחרונים אך אינו זוכר דבר מעבר לכך. 2.12.והוא חושב הישויות המכובדות האלו שאינן מושחתות בתודעתן, אינן מבלות זמן מוגזם בהתנהגות של קנאה אחת כלפי השניה... הן אינן הופכות מושחתות בתודעתן, או מותשות בגוף ותודעה, וכך אינן מתות ועוברות מהעולם ההוא. הישויות האלו קבועות, יציבות, נצחיות, לא נתונות לשינוי, והן יישארו לעולמי עד. אך אנו, שהיינו מושחתים בתודעתנו... אנו ארעיים, בלתי יציבים, בעלי חיים קצרים, נידונים להיכחד ואנו הגענו לעולם הזה. זהו המקרה השלישי. 2.13.ומהי העילה הרביעית ... עין, אוזן, אף, לשון, או גוף הינו ארעי, בלתי יציב, לא נצחי ונתון לשינוי. אך מה שמכונה נפש [45], תודעה או הכרה הינו עצמי קבוע, יציב, נצחי, לא נתון לשינוי, והוא יישאר זהה לעולמי עד. זהו המקרה הרביעי. 2.14.על ... פי ארבע עילות. מה הן 2.17.הנה פרוש או ברהמין מסויים באמצעות מאמץ... מגיע למצב כזה של ריכוז מנטלי כך שבתודעתו הוא תופס את היקום כסופי. הוא חושב היקום הזה סופי ובעל גבולות. מדוע כיוון שאני הגעתי למצב כזה של ... העילה הראשונה. 2.18.ומהי העילה השניה הנה פרוש או ברהמין מסויים באמצעות מאמץ... מגיע למצב כזה של ריכוז מנטלי כך שבתודעתו הוא תופס את היקום כאינסופי. הוא חושב היקום הזה אינסופי וחסר גבולות. אותם פרושים וברהמינים האומרים שהוא סופי טועים. ... העילה השניה. 2.19.ומהי העילה השלישית הנה פרוש או ברהמין מסויים באמצעות מאמץ... מגיע למצב כזה של ריכוז מנטלי כך שבתודעתו הוא תופס את היקום כסופי בכיוונים מעלה ומטה אך כאינסופי לרוחב. הוא חושב היקום הזה הינו גם סופי וגם ... טוען. זאת אינני מכחיש. אך לא העצמי הזה חדל מלהתקיים לחלוטין. כיוון שיש עצמי נוסף, שמיימי, חומרי, יציר - תודעה [63], מושלם בכל איבריו, שאין בו כל חסר... זהו העצמי אשר חדל ונהרס עם התפרקות הגוף ואינו קיים לאחר ... והרהור, מצב הנחשב גס בטבעו. אך עם התפוגגות החשיבה וההרהור, העצמי נכנס ושוהה בגהאנה השניה המלווה בשלווה פנימית ואחדות והתודעה חופשיה מחשיבה והרהור, ומכילה תחושות התעלות ושמחה הנולדות מריכוז [70], אז העצמי מגשים ניבאנה עילאית כאן ועכשיו. בדרך זו ... של של ארבעת המלכים הגדולים (מעט מעל העולם האנושי). [45] Citta פחות או יותר מילה נרדפת ל - mano תודעה, אך בדרך כלל נעשה בה שימוש דומה יותר ל - נפש, לב או רוח. [46] Antnantik רייס דיוויס מכנה ... (זמן בלתי מוגדר), חידלון סופי קורה מקץ זמן זה, וכך גם לגבי שאר העצמיים. [63] על פי הפרשנות נוצר מתודעת - גהאנה. [64] הארבעה הבאים תואמים לשחרורים 4-7 (דיגהה ניקאיה 15.35) או לארבע הגהאנות האל - חומריות הגבוהות. [65] ... [67] vitakka-vicra ויטקה - ויצארה, לעיתים מתורגמת גם כמחשבה תחילית והמשכה, אך המשמעות רחבה יותר ומיוחסת לכל יישום של התודעה בו יש הכוונה ראשונית או יישום ראשוני (vitakka) והכוונה המשכית, או יישום והחזקת התודעה על האובייקט (vicra). [68] Pti פיטי, מונח שקשה לתרגם אותו. בעברית מתורגם גם כעונג, תענוג, אקסטזה, התלהבות (אנגלית rapture). ... וצליל. מגע זה הינו הבסיס להרגשה (vedan). [74] בסיסיי המגע הם עין, אוזן, אף, לשון, גוף (כבסיס לתחושות פיזיות), ותודעה (אשר גם נחשבת חוש על פי הלימוד הבודהיסטי). [75] זוהי ההצגה הראשונית, אך חלקית, של ההתהוות המותנית (paticca-samuppda, פטיצה ...