... חופשית, סיבתיות ואקראיות, מי מפעיל את
אלוהים , לאהוב את השנאה, שקר עצמי, למה לשנות את המציאות לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: בחירה חופשית, סיבתיות ואקראיות, מי מפעיל את
אלוהים, לאהוב את השנאה, שקר עצמי, למה לשנות את המציאות. שאלה: האם ההתנהלות שלי תלויה בי, מה לא תלוי בי? אליעד: אני אתן לך את התשובה ... תסובב את הגלגל, תמיד יהיה חסר לך משהו. אם את רעבה ואת אוכלת, זה בסדר. אבל אם את חושבת שהאוכל יגרום לך להרגיש יותר טוב, אז את גם שקרנית. איך את מצפה לדעת את
אלוהים, אם את משקרת את עצמך בחיי היום יום. למשל את ישנה, וכואב לך הגב, ואז את אומרת, אני אתהפך שלא יכאב לי הגב, את שקרנית. את יכולה ... תחום אחד, זה סימן שהוא לא יכול להבין הכל בשלמות. מי שכתב את התנך כתב גם את העיתון, והוא כתב גם את כל הדברים, ולכן דרך כל מה שאת עושה, את יכולה להתקדם להבנת
האלוהים. אם רק תנסי להבין יותר טוב מה קורה ביום יום שלך, בכל תחום. לדוגמה, את למשל מדברת עם בעלך, והוא לא מבין אותך. ואת אומרת, אני ... אותי, זה טוב, כי כשאני אומרת שאני רוצה שהוא יבין אותי, זה בעצם אני רוצה להבין מה להגיד לו. ודרך זה שאת חושבת איך הוא יבין יותר טוב, כך את מבינה יותר טוב את
אלוהים. כי את מבינה יותר טוב את העולם. שאלה: איך אפשר להתמודד עם חוסר מוטיבציה? אליעד: את משקרת בכך שאת מניחה שצריך להתמודד. מי אמר ... להיכנס לעומק של ההפרדה. אליעד: כדי להבין זאת, עליך לשאול, האם באמת יש הבדל בין גבר לאישה? מה זה גבר? צורה, מה זה אישה? צורה. אין הבדל בין גבר, אישה, ירח, נעל,
אלוהים - אן שום הבדל ביניהם. בסוף זה אחד, הכל זה צורות. אין שום הפרדה, אין בכלל שניים. זה כל כך כלום, שזה גם כלום, וגם הכל בו זמנית. ... כול, האם יש אחראי או אין אחראי, אחרת לא תתקדמי לשום מקום. את בטוחה שיש אחראי, ושואלת אותי מי הוא האחראי. ולכן בשכל תשאלי, האם יש אחראי? האם בגיל שנה ידעת שיש
אלוהים? לא. ובגיל שנתיים? לא, מתי הרגשת שיש
אלוהים? שאלה: בגיל חמש. אליעד: מה זה אומר? שבגיל חמש קבלת שכל אחר, שגרם לך לדעת שיש
אלוהים. וכיום את בטוחה יותר שיש
אלוהים. מה זה אומר בעצם? שיש סיבה ושכל שגרמו לך לדעת שיש
אלוהים, את לא נולדת עם זה. ולכן יש לך הוכחות וראיות שיש אחראי, ואת זה עליך לבדוק. האם מה שקרה לך, זאת באמת הוכחה שיש אחראי? שאלה: אני ... עלי. אליעד: אני אגלה לך סוד, הכל אקראי. אפילו אם תיקחי עכשיו נייר ואש, והנייר יישרף, זה אקראי. במקרה בעולם הזה זה נשרף. הכל אקראי, זה סתם ללא סיבה. ונגיד שיש
אלוהים חכם שעשה הכל, ואז אני אשאל אותך, ולמה הוא עשה ככה? תתני לי סיבה, ואשאל שוב, ולמה ככה? ובסוף תצטרכי לענות לי, כי ככה בא לו. ואם ככה בא לו, זה ללא סיבה, אז זה אקראי. בסוף התהליך אין שום סיבה,
אלוהים עושה הכל ללא סיבה. למה לא יכולה להיות סיבה ראשונה? כי סיבה לא יכולה להיות ראשונה. למה? כי סיבה פירושה נפרדות, אם אנחנו אומרים ... מופעל ככה, אז בסוף תביני, מה המפעיל רוצה ממך. קודם תביני, מה הוא רוצה, אם בכלל. למשל אם את רואה שני אנשים רבים, תנסי להבין מדוע הם רבים? תנסי להבין אותם, כמו
שאלוהים מבין אותם. כשתביני אותם, תביני את
אלוהים, ובסוף תביני אם עצמך. אפילו כרגע את מבינה מי המפעיל באופן כללי, אבל אם תכנסי לפרטים ההבנה שלך תגדל. את אומרת שיש מפעיל, מה ... שדוחף. אז אולי אין התחלה, ואם לכל מפעיל יש מפעיל, אז לא שייך לפעול מי המפעיל. ואף על פי כן אני חושב שיש מפעיל. לכן תביני את עצמך. אם שואלים אותך, תוכיחי שיש
אלוהים. שואלים, אולי אין
אלוהים? אבל אם יש מישהו שמפעיל אותי, אז יש מישהו שמפעיל את הכל. ואותו גם מישהו מפעיל, וגם אותו מישהו מפעיל, כך שיש אין סוף מפעילים, ... כי האין סוף הוא אחד. יש מציאות אחת שאני חלק ממנה. אתה יכול להגיד שהמציאות תמיד קיימת, האין סוף תמיד קיים, אבל אני לא תמיד קיים, לי יש התחלה וסוף. מי שתופס את
אלוהים בצורה שגויה, יחשוב שיש
אלוהים כמו שסיפרנו קודם. אבל מי שמבין את
אלוהים , מבין למה אין
לאלוהים - ראשון. מי שמבין
שאלוהים הוא החיבור של היש והאין, אז הוא מבין
שאלוהים הוא החיבור של היש והאין. אם היית רואה את הראשון, ואז אם היית רואה את זה שלפניו, היית מבין שגם הוא הראשון. כמו שאין סוף שתיים ...