... העולם מתן תורה, האמנם? על החיים ועל מה שמעבר... ההגדרה של
אלוהים - דבר בלתי מוגדר שלא ניתן להבין אותו.
אלוהים זה הישות שלא יכולה לא להיות קיימת, כלומר היא תמיד קיימת. מציאות - מצד ההגדרה זה כל מה שמצוי לא מצוי. אין אפשרות לחשוב שאין מציאות. כי גם אם אין מציאות זה גם כן ... בחושים שלנו (בתוך זמן ומקום) אבל מציאות כלשהי הייתה! הרעיון הוא שהמציאות כמשהו שמצוי הוא תמיד קיים בין אם תגדיר אותו עם זמן ומקום ובין אם לא. ולכן
אלוהים הוא מחויב במציאות כלומר תמיד מצוי. ומה שאומר
שאלוהים הוא בעצם ההוויה של המציאות. עכשיו כאשר האדם חושב
שאלוהים הוא ישות כלשהי שהוא לא המציאות אלא חלק ממנה (כלומר מפריד את
אלוהים מהמציאות) - זה לא נכון לחשוב. לכל דת יש את הדרך שלה לפרש את רצונו של
אלוהים. בדת שלנו יש את הפרשניים (חזל וכו), שבמשך השנים הוסיפו ותיקנו המון דברים בתורה (זאת במטרה שנאמין
באלוהים) ולכן קשה נורא להסתמך על הכתוב גם אם באמת התורה ניתנה למשה רבנו ולעם ישראל. (מה שקורה גם בשאר הדתות). יש המון שאלות שישארו המומות ואף אחד לא יכול להוכיח אחרת. לדוגמה, גם אם התורה ניתנה עי
אלוהים לעם היהודי, איך יודעים שרצונו של
אלוהים לא השתנה כיום? מי ברא את הרצון של
אלוהים ליצור את העולם? (שזו בעצם השאלה הראשונה שצריך לשאול, ולא השאלה של מי ברא את העולם). אם אתה בן אדם גשמי - אתה לא יכול לתפוש הכל כי יש לך גבול, כי יש לך קיבולות ... של הדברים ולא על צורות. יש שכל של מהות ושכל של צורה. השכל שלנו מוגבל מבחינת הצורה. כלומר יש גבול כמה בן אדם יכול לזכור צורות. כל אדם הוא לבוש של
אלוהים, לא
אלוהים עצמו. כלומר אדם הוא
אלוהים מצומצם כי הוא בתוך גוף, הוא יכול לדבר.
האלוהים האוניברסלי אי אפשר לדבר לנהל איתו שיחה באמת. באופן כללי אף פעם לא הייתה הסכמה חד משמעית על שום נושא שקשור להלכה מסויימת, תמיד היו מחלוקות. לדוגמה משה רבנו טען
שאלוהים דיבר איתו, קורח אמר למשה רבנו
שאלוהים בכלל לא דיבר איתו. אפילו בתקופת משה רבנו הייתה מחלוקת אם היה מתן תורה או לא. אם נלך לשורשים ונחקור תמיד נראה שבסוף היו מקומות שמישהו אמר להם מסופר ש... ומסיבות ... לעומק בסופו של דבר יכלל במחויב המציאות. הזמן והמקום תמיד קיימים אבל הם לא מחויבים במציאות. המציאות מהווה את הזמן ואת המקום - המשהו היותר גדול.
אלוהים הוא בעצם ההוויה של המציאות, המשהו הזה שחייב להיות קיים. - מחוץ למקום והזמן! אפשר לומר המעטפת של הכל. ואותה אי אפשר לעולם להעלים היא תמיד תהיה קיימת והיא המחויב ... שהבסיס שלה הוא מקום וזמן עם פוטנציאל אינסופי וכו, - עד הנפרדות שלנו (צבעים, צורות וכו),. ובו זמנית הכל אחד!!! זה יש ואין בו זמנית! ובכך מסתמן מזה
שאלוהים הוא ההוויה של המציאות! אז זה חוסר הבנה להגיד
שאלוהים ברא את העולם יש מאין. כי הוא לא ברא יש מאין -
אלוהים הוא האין. האין מהווה את היש. מה שישנו - עשוי ממה שאיננו. תיאורית המפץ הגדול לא אומרת כלום כי היא אומרת שלפני כן היו עוד יקומים. התיאוריה אומרת שהוא יצר את ... כלום ופתאום לברוא אותו. כלומר שמכלום פתאום נהיה משהו, וזה לא יכול להיות כי זה אומר שגם לפני זה היה משהו לא כלום! זה נקרא יש מאין. כי אם אומרים
אלוהים ברא את העולם זה אומר שהיה אותו והיה עוד משהו ולכן זה לא יכול להיות יש מאין אלא יש מ יש! ולכן יש דברים שכתובים בתורה שהם סילופים. יצירה - זה לקחת משהו שכבר קיים וממנו ליצור משהו. אז זה יותר הגיוני שהמרחב של הזמן והמקום היה קיים תמיד ומ?? נו
אלוהים יצר את העולם. זה נקרא יש מ יש. אז זה יותר נכון להגיד
שאלוהים יצר את העולם ולא ברא אותו. כי כל החומרים היו קיימים כבר. החומרים שמהן נוצר כדור הארץ שהרי הוא שטח בתוך העולם. לפי אליעד כהן העולם תמיד היה קיים ללא התחלה ללא ... הישויות, לא משתנה כלל, אלא רק ההרכבה והסדר של הצורות משתנים. אנשים יש להם פשוט אינטרס, יש להם חיסרון שהם רוצים למלא והמחשבה הזו של בריאת העולם
ואלוהים ממלאה להם את החיסרון. המדענים מבלבלים את המוח שהם אומרים שהעולם נברא לפני 14 מילאירד שנה והתורה אומרת לפני 6000 שנה. רוב המדענים אומרים שהעולם נוצר בצורה ... לדוגמה אליעד לא חושב שצריך לצום ביום כיפור אבל הוא טוען שאדם צריך להבין את ההיגיון למה כן צריך לצום ביום כיפור. מטרת הדת היא לחקור את רצונו של
אלוהים. עכשיו אתה בתור בן אדם צריך לחקור את הנושא ואם אתה בטוח אחרי שחקרת לעומק ב100% ואין לך ספקות לגביו כלל מה רצונו של
אלוהים תלך לפי זה. אבל אנשים חושבים שיש אנשים (רבנים) שיודעים מה הוא רצונו של
אלוהים אבל זה שמועות כי הם שמעו מישהו שאמר למישהו במשך אלפי שנים וכו... אז זה פרשנויות. המטרה של אליעד היא להראות שיש היפוך לחשיבה של הדתיים למרות שלא בהכרח שהחשיבה שלהם לא נכונה, אולי היא נכונה. בריאת העולם האמיתית היא השינוי הראשון שהיה במציאות והוא לא בריאת העולם הוא יצירת הרצון של
אלוהים. אם אומרים
שאלוהים ברא את העולם כי היה לו משעמם וכו, אז השאלה הנשאלת מי ברא ל