... מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן חא יח (ברסלב) 1. רבי נחמן אומר שאם תחזור בתשובה, כולם יחזרו איתך, מה הכוונה? אם תבין שאתה
אלוהים אז תבין שכולם צדיקים, למעשה אתה לא צריך ... רק את עצמך בתשובה. אם האדם חוקר וחוקר מה התכלית, בסוף הוא חווה בכל דבר את התכלית, בכל מה שקורה לו, הוא חווה את התגשמות כל רצונו. כמו
שאלוהים חווה, לא פחות ולא יותר
מאלוהים. להגיד
שאלוהים חווה את רצונו זה גם צמצום של
אלוהים, ולכן יש
אלוהים גדול יותר ששם אין
אלוהים חווה. שאלה: אני יכול להגיד שהכל אחד, אבל ... אתה מתכוון,. שאלה: האני הקטן הוא דמיון שלי. אליעד: נגיד שהאני הקטו הוא הדמיון שלך, אז מי אתה באמת? תמיד תישאר אני קטן, אפילו אם אתה
אלוהים אתה תישאר
אלוהים קטן, למה? כי אתה עדיין מוגדר, אתה אומר אני רוצה, אז אתה מצומצם, עדיין לא
אלוהים. בליקוטי מוהרן נאמר שתפיסת הזמן היא כמו ... הוא גם בתוך החלום, וכולם בתוך החלום, אז מה זה משנה אם אתה בתוך החלום הזה או בתוך חלום מעליך? המהות שלך לא משתנה, גם אם אתה חושב שאתה
אלוהים שאומר אני רוצה הכל, אבל מי נמצא מאחור,
אלוהים שמעלי, לכן זה שרוצה את כל המציאות הוא לא הראשון, כי הראשון נמצא לפני האני רוצה, לפני ההפרדה שבין האני לרוצה, לכן יש
אלוהים פנימי יותר, שהוא לפני הכל, עוד שהאני והרוצה היה אחד. קודם לשאלה שלו, למי אתה מתכוון שאתה אומר אני? אם אתה מתכוון רק לאני אליעד, אז אתה סובל. אם את מתכוון אני
אלוהים והמציאות שרוצה שאליעד ירגיש רע, אז אני גם ... כל האפשרויות. שאלה: האם זאת חוויה אחת? אליעד: כן, כן, כן, יש שולחן שהוא חיצוני לי, יש אני שזה הבסיס הפנימי של הכל, הכי פנימי, ויש את
האלוהים שהוא המציאות שלפני הכל, אבל זה עדיין לא ... אתה, אתה לא יודע מה אתה רוצה, אתה לא יודע שרע לך, אתה לא יודע כלום. אבל כאשר אתה חוזר לתודעה שאתה קיים, אז אתה אומר, אני רוצה את זה
כאלוהים וגם רוצה או לא רוצה את זה כישות נפרדת. שאלה: אבל למה לך לחזור לאני אם אתה יכול להיות באחדות? אליעד: למעשה אנו שואלים כאן על מהותו של
הבורא לפני שהוא נפרד מרצונו. אתה למעשה שואל למה, ... אם למשל את מגיעה למצב שאת לא יודעת שאת קיימת, האם מישהו שלא יודע שהוא קיים, יכול לרצות להיות קיים? לא, מכלום יכול להיות משהו? לא. אז
אלוהים לא ידע שהוא קיים, כי אם היה יודע שהוא ... החיצוני. רבי נחמן אומר שהצדיק נהנה מהאותיות שיש בכל דבר, הוא מסביר שהאכילה של הצדיק היא מהאותיות. מה שאני בא להגיד הוא שתהנה מהנפרדות,
אלוהים כן בנפרדות הוא כן נהנה מהנפרדות, הוא כן ... נמשיך מדברי רבי נחמן בחלק ג, פה רבי נחמן שולל את כל השיטות שבעולם, למה? כי כאן הוא מדבר על ההשגה הכי שלמה שיש, וכל זמן שאינך יודע את
אלוהים כפי שהוא יודע את עצמו, אתה לא באמת יודע את
אלוהים, אתה עצמך בכלל עובד אלילים, אתה רק חושב שאתה מרחם על אנשים, אתה בכלל מחפש כבוד, ואתה עצמך אליל, ואתה עובד את עצמך, ולמעשה אתה לא יכול לקרב אנשים
לאלוהים כי אינך יודע את
אלוהים. אם אתה עדיין לא
אלוהים איך אתה יכול לדעת שלא ניתן לדעת את
אלוהים? רק אלוהים יכול להחליט אם אפשר או אי אפשר, ואני אגיד לכם אתם כבר
אלוהים ואם תדעו אותו תדעו שאתם
אלוהים. זה כמו
שאלוהים אומר איך אני אהיה
אלוהים? אבל תקשיב אתה כבר