... לו: החבר אלארה, ברצוני להוביל את החיים הרוחניים בדהמה (v) ושיטה (vi) זו. אלארה קלמה השיב: המכובד יכול להשאר כאן. בדהמה (vii) זו אדם
חכם יוכל להיכנס ולהשאר במהרה, תוך שהוא חווה בעצמו בידיעה ישירה את התורה של מורו. למדתי את הדהמה הזו ... בידיעה ישירה, אתה נכנס ושוהה בדהמה זו? כתשובה הוא הכריז על בסיס האינות. הרהרתי בדבר: לא רק אלארה קלאמה בעל אמון, מרץ, מודעות, ריכוז,
וחוכמה. גם אני בעל אמון, מרץ, מודעות, ריכוז
וחוכמה (viii). נניח והייתי עושה מאמץ להשיג את הדהמה בה אלארה קלאמה מצהיר שהוא נכנס, שוהה בה וחווה ... ראמפוטה (ix) ואמרתי לו: חבר, ברצוני להוביל את החיים הרוחניים בדהמה ושיטה זו. אודקה ראמפוטה השיב: המכובד יכול להשאר כאן. בדהמה זו אדם
חכם יוכל להיכנס ולהשאר במהרה, תוך שהוא חווה בעצמו בידיעה ישירה את התורה של מורו. למדתי את הדהמה הזו ... זו? כתשובה אודקה ראמפוטה הכריז על בסיס הלא - תפיסה - ולא - חוסר - תפיסה. הרהרתי בדבר: לא רק ראמה היה בעל אמון, מרץ, מודעות, ריכוז,
וחוכמה . גם אני בעל אמון, מרץ, מודעות, ריכוז
וחוכמה . נניח והייתי עושה מאמץ להשיג את הדהמה אותה ראמה מצהיר שהוא נכנס ושוהה בה וחווה בעצמו בידיעה ... הרהרתי בדבר: הדהמה הזו שהשגתי היא עמוקה, קשה לראייה וקשה להבנה, שלווה ונשגבת, בלתי מושגת באמצעות חשיבה בלבד, מעודנת, נחוות על ידי
החכם. אך הדור הזה נהנה מחיי העולם הזה, מוצא הנאה בתענוגות ארציים, שמח בתענוגות גשמיים. יהיה קשה לדור ... פתח את הדלת לאלמוות, תן להם לשמוע את הדהמה שהבלתי - מוכתם מצא. כפי שאדם העומד על פסגת הר יכול לראות למטה את כל האנשים מסביב כך, הו
חכם, נבון רואה כל מרומם ארמון הדהמה. אנא, שחסר - הצער יסקור את מין בני האנוש הטבוע בצער, המוכרע על ... את עצמו לימיני, הוא עזב מיד. הרהרתי בדבר: מי הראשון שכדאי ללמד אותו את הדהמה? מי יבין את הדהמה הזו במהירות? אז עלה בדעתי: אלארה קלמה
חכם, נבון ומבין, זה זמן רב שיש מעט אבק בעיניו. נניח ותחילה אלמד את הדהמה לאלארה קלמה. הוא יבין אותה ... הוא היה מבין אותה במהירות. הרהרתי בדבר: מי הראשון שכדאי ללמד אותו את הדהמה? מי יבין את הדהמה הזו במהירות? אז עלה בדעתי: אודקה ראמפוטה
חכם, נבון ומבין, זה זמן רב שיש מעט אבק בעיניו. נניח ותחילה אלמד את הדהמה לאודקה ראמפוטה. הוא יבין ... לאחר התגברות מלאה על בסיס לא - תפיסה - ולא - חוסר - תפיסה, נזיר נכנס ושוהה בחידלון התפיסה וההרגשה, והכתמים שלו מושמדים על ידי ראייתו
בחוכמה. ניתן לומר על נזיר זה שהוא עיוור את מארה, שהפך לבלתי - נראה לרשע בנטילת ההזדמנות מעינו של ... אליו המתרגל נכנס. (viii) חמשת היכולות הרוחניות (indriya). (1) אמון, saddh (2) מאמץ, viriya (3) מודעות, sati (4) ריכוז, samdhi (5)
חוכמה, pa. (ix) אודקה ראמפוטה (Udaka Ramaputa), מורה רוחני בהודו של אותה תקופה, תלמידו של המורה ...