... מחיי שרה, והיגעתי למעט מאוד חומר... מה אשאל אותו? שאלתי אותו על המנייק המתחסד עפרון, שניצל את כנות
אברהם ולקח מאיתנו ארבע מאות שקל כסף! כן מאיתנו, זה הכסף שלנו שסבא
אברהם צריך היה להוריש לנו... שאלתי אותו: למה אתה חושב שעפרון התנהג לא יפה...? והוא ירה את תשובתו כחץ: כי הוא איש שפל אבא! הוא שיחק אותה וכאילו מה זה כסף בין ידידים - ... מחיר, הוא התביית על החלקה הזאת וסיבותיו עימו, ופשוט הצהיר בריש גלי כי הוא מוכן לשלם עבורה כל מחיר.
אברהם אבינו דווקא לא התנהג כאן כסוחר ממולח, אלא כאציל שפתח את ליבו ואת כיסו, והיה מי שינצל את האצילות הזו... אולם ושוב, זוהי עדות למסמך מקורי של קניה - מכירה, ולפנינו ... ובכן, האם שמת לב למשהו מוזר בקטע הזה? - לא. מה כוונתך אבא? - האם שמת לב שלאורך כל הדו - שיח בין
אברהם ועפרון, היינו בין הקונה למוכר, אין ולא נזכרת ולו פעם, אחת משתי המילים למכור או לקנות? זה לא נראה לך מוזר - לאור תיעוד עסקה מסחרית ומסמך מסחרי של קניה - מכירה? - ... המטבע הזמין של ימינו, האחראי ללחיצה הקלה על כפתור המכירה או הקניה... העסקה הזו שתועדה בתורה בין
אברהם אבינו לעפרון החתי, המשכתי לספר, הינה עיסקה אמיתית של נתינה ולקיחה למרות ועל אף הזיג זג של עפרון המתחסד, כי הרי ובסופו של דבר - עפרון נתן את השדה שלו
לאברהם והעביר לו בעלות מלאה לעיני כל בני עמו... הוא נתן בתום העסקה את השדה
לאברהם בלב שלם ובנפש חפצה. למיותר לציין כי גם
אברהם אבינו לקח ממנו את השדה ושילם עבורה בלב שלם ובנפש חפצה... התורה ניסתה להגיד לנו, דרך הפועלים האמיתיים של נתן - לקח ששימשו את המחבר בפרק הזה - שהעיסקה ההדדית הזו ... בו ארז, השווה מרד של ממש! ועיני נפלו על התנך שלו, כאשר עיניו נעוצות בפרק כג של בראשית של תיעוד עסקת
אברהם - עפרון... - אז מה ארז, אתה בודק אם זיכרונך לא בגד בך ואכן השתמשו רק בפועלים לתת ולקחת...? - כן אבא, גם לי וגם לך מותר לטעות... - נו, אז טעינו? - כן! תתפלא ...