קבלה - תורת הקבלה - מבוא... כך להגיע לאקסטזה רוחנית, ששיאה הוא דבקות באל והארה רוחנית, כמו הנבואה. נציגו הבולט של זרם זה הוא ר אברהם אבולעפיה, שאמנם לא דחה את קבלת הספירות, אך טען שהיא נחותה מהקבלה הנבואית. החסידות מיזגה שני זרמים אלו לכדי ... - 12 הופיעו בפרובאנס מספר חיבורים קבליים קצרים וסביבם התפתח חוג של מקובלים, בהם ר יצחק סגי נהור, ר אברהם בן יצחק, הראבד ור יעקב הנזיר. הזיקה לתנועת חסידות אשכנז באותו הזמן בקירוב הגיעה לשיאה, באופן בלתי תלוי, תורת ... בשל היותו של הרמבן ראש רבני ספרד, קיבלה הקבלה תהודה רחבה ולגיטימציה. מקובל נוסף שתרם להתפשטות הקבלה הוא רבי אברהם אבולעפיה, שבשל שיטתו הייחודית (הקבלה הנבואית) נדחה בספרד והחל לפעול באיטליה. פעילות זו תרמה לקביעת איטליה כאחד המרכזים החשובים ... ר מנחם רקנאטי ר יעקב בן ששת ר יהודה בר יקר ר אשר בן דוד ר ברוך התוגרמי ר אברהם אבולעפיה ר משה בן שמעון מבורגוס ר יוסף גיקטיליה ר יצחק דמן עכו ר משה די לאון ר שם ... גירוש ספרד התגלו בקרב המקובלים נטיות אפוקליפטיות ומשיחיות מובהקות, כגון הופעתן של תנועות משיחיות ומחשבי קיצין, בהם אשר לאמיין, אברהם בן אליעזר הלוי, דוד הראובני ושלמה מולכו, יצחק אברבנאל, חיבור הנוסח הראשון של מעשה יוסף דלה ריינה, ועוד. באותה ... הנפש והאדם. פסיכולוגיזציה זו של הקבלה לא הייתה ייחודית לחסידות - היא שאבה יסוד זה מהקבלה האקסטטית של ר אברהם אבולעפיה. בנוסף ליסודות האקסטטים שילבה לתוכה החסידות יסודות תאוסופיים - תאורגיים, הן של הארי והן של הרמק. את היסוד ... הקבלה. יתר על כן, את הפולמוסים הובילו רבנים שהיו בעצמם מקובלים. דוגמאות לכך הם הפולמוסים של הרשבא כנגד ר אברהם אבולעפיה והקבלה האקסטטית, והפולמוסים של רבי יעקב עמדן והגרא כנגד השבתאות והחסידות. אך הייתה גם התנגדות, בשות הריבש תשובה ... המקובלים, בין היתר הוא כותב בשם רבו רבי פרץ הכהן שהוא איננו מחשיב את הספירות. גם בספר יוחסין לר אברהם זכות הוא כותב בין השאר שיש הסבורים שר משה די לאון חיבר את ספר הזוהר. פולמוס של ממש כנגד ...