ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






סיפורים שאנו מספרים לעצמנו
סיפורים שאנו מספרים לעצמנו מה שלומך? , לא טוב. , למה? , אנשים מתנכלים לי. , כיצד? , למשל, נסעתי באוטובוס, צלצלתי ... סיפר עלי לכל הנהגים באגד, ולכן הנהג הזה לא עצר לי. זהו סיפור קיצוני של אדם שמדוכדך דרך קבע כי כל הסביבה, לטענתו, מתנכלים לו, נוסעים קרוב אליו עם האופניים כדי לדחוק ... שמועות, עושים לו עין הרע, רשמו אותו ברשימה השחורה. אלו סיפורים אנחנו מספרים לעצמנו? באופן טבעי, אנחנו מנתחים כל אירוע וכל סיטואציה ונותנים לו פירוש משלנו. זו דרכינו ... ואם הפרשנות שלילית, נחווה עצב, כעס, פחד וכדומה. את הסיפורים שלנו עיצבנו בעיקר בילדות. כל חוויה חדשה יצרה סיפור עם רגש נלווה. ככל שהחוויות היו קשות יותר, כך הסיפורים והרגשות שנוצרו הם שליליים יותר. אנו נוטים לומר על אדם שיש לו בעיות מסוימות, שיש לו שריטה. מהי אותה שריטה? אדם זה כבול לסיפורים שסיפר לעצמו בילדות ועדיין לא השתחרר מהם. הסיפורים האלה מכוונים את חייו בבגרותו וגורמים לו סבל. יתכן שהם עזרו לו בילדות להבין את העולם, לדעת כיצד להיזהר, ... הם מהווים מכשול. גם בתור מבוגרים אנו מספרים לעצמנו סיפורים כתגובה לאירועים שאנו חווים. הסיפורים האלה משפיעים עלינו נפשית וגורמים לתחושת הסבל שלנו. במילה סבל אני מתכוונת לדרגות שנעות בין תחושה לא טובה, אדם לא מרוצה, תלונה שהאדם מביע, לבין כאב ממש. במילה סיפור אני מתכוונת לפירוש שהאדם יוצר כלפי סיטואציה מסוימת שהיא בדרך כלל שלילית. תגובה חיובית אינה נחשבת לסיפור (לדברים שאנו מסוגלים לעשות בקלות אנו אומרים, זה לא סיפור). הבה ננסה לבצע הפרדה בין הסיפור לבין האירוע האמיתי בדוגמה שניתנה בתחילה, האירוע הוא, שהנהג לא עצר בתחנה. הסיפור הוא, הנהג יודע משהו עלי שסיפר לו מישהו שלא סובל אותי. הסיפור הזה יוצר אצל האדם שהגה אותו, סבל. אדם אחר יכול היה לומר, הנהג שכח, או לא שם לב וכולה, ובזאת הוא למעשה לא יצר שום סיפור ועבר לסדר היום. מהסתכלות באנשים למדתי, שנטייה לחשיבה שלילית מובילה את האנשים לספר לעצמם סיפורים, וחשיבה חיובית אינה מובילה כלל לסיפור. לדוגמה, מרצה מבקש מהתלמידים שלו לשתף, בתוצאות שהשיגו, חברים וקרובים, לספר להם על הסמינר ועל ההחלטה שלהם ... שהסמינר מנסה להעביר. האנשים בעלי הנטייה השלילית ייצרו סיפור כזה, המרצה שמעביר את הסמינר רוצה לפרסם את עצמו, להפיץ את עצמו, ולהביא אליו עוד אנשים. הסבל במקרה הזה הוא, תלונה שמובעת בעניין. אין זה משנה אם הסיפור שהם סיפרו נכון או לא נכון. מה שנכון הוא שהם אינם יודעים לבטח אם סיפורם נכון, הם רק מאמינים שהוא נכון. כל סיפור שאנו יוצרים אנו מאמינים בו באמונה שלמה, אחרת לא היה נוצר. לעומתם, אנשים בעלי נטייה חיובית אינם מספרים לעצמם סיפור, אלא, מקבלים את דבריו כפי שהם. זו דוגמה פשוטה ולא משמעותית של סיפור, אך מתוך זה נסו לדמיין אלו סיפורים אלף לילה ולילה מסופרים מידי יום על האישה, על הבעל, על השכן, על הבוס, על ראש הממשלה. הסיפורים האלה יוצרים מצד אחד סבל, ומצד שני פירוד בין בני אדם. כאשר אדם עובר חוויה קשה, חוויה זו מפעילה את המנגנון של יצירת הסיפורים. הסבל שלו תלוי בסיפורים האלה. בדרך של חשיבה חיובית, יש ביכולתכם לשחרר את הסיפורים שלכם, ולשחרר את הסבל. יש ביכולתכם לשחרר עימותים עם קרוביכם ולקרב את הלבבות. ...
כאבים לשחרר הרגשת סבל עצב משמעות הרגשה של סבל חוויות מסוימות מחשבות חיוביות
קולם טויבין / אמהות ובנים
... הנרי גיימס. ספר שגילה סופר מעניין שאהבתי מאוד. כעת יצא לאור ספר חדש שלו. אמהות ובנים. הפעם סיפורים קצרים. תשעה סיפורים ליתר דיוק. אני חייב להודות שעם כל ההנאה שלי מסיפורים קצרים, אני בדרך כלל קורא סיפור בין שני ספרים שונים. ברומן, לא חשוב עד כמה הוא רב דמויות ועלילות מתפצלות, תמיד נשאר המכנה המשותף. העולם בו מתרחשים הדברים. סיפורים קצרים, ברובם כל כך שונים זה מזה. עד שהתחברת לאחד, סיימת אותו, אפילו בהנאה, אך מיד רודף אותו עוד סיפור, אנשים שונים סיפור שונה בלי מכנה משותף. שמחתי לקרוא באיזה מקום שטויבין מודע לקושי שבפרסום סיפורים קצרים בדיוק מהסיבה הזאת. אבל הפעם משהו קרה לי תוך כדי. לא יכולתי להפסיק לקרוא את הספר. כאן יש סוג של מכנה משותף המרחף מעל לסיפורים וזה סגנונו המיוחד של טויבין. אחרי כל ספר אירי שאני קורא אני שואל את עצמי מה יש בהם באירים שהוא שונה מכל הכותבים באנגלית. לעתים קרובות, אחרי קריאת ... והפכו את הסופרים, ולכן את גיבורי הספרים לנוגעים ללב. טויבין חיפש מכנה משותף, דבר מה שייחד את הסיפורים הללו ויהפוך אותם לחטיבה אחת. הוא החליט שהקשר יהיה ביחסי בנים ואמהות. בנות ואמהות. אך הקריאה איננה מאששת את הנושא המשותף הזה. נכון שכמעט בכל הסיפורים ישנם אימא, ובן, אך אם יש מערכת יחסים או קשר הוא כמעט אף פעם לא לב הסיפור. לעתים כל הקשר מתמצא בפסקה אחת בתוך או בסוף הסיפור. המפתיע הוא איך בפסקה אחת או שתיים הוא מצליח להטעין רגשות סמויים. כתיבתו המדויקת, שפתו המיוחדת מעבירה אווירה שונה. התלבטויות אחרות. ובכל זה סיפור שעל פניו נראה פשוט ורק רגע אחרי הקריאה משהו חוזר ומדהים את הקורא. איך לא שם לב לפרט פה, לשורה שם. טויבין הא בהחלט אמן המילה. בסיפור שורת ההיגיון הגיבור הוא פושע, עד לא מכבר כנראה פושע זעיר שכעת מנסה לעלות מדרגה וגנב מאחוזה שפרץ אליה שלושה ציורים חשובים. אחד של רמברנדט. הסיפר נע סביב השאלה מה עושה פושע חסר קשרים עם תמונה כזו. אמו מוזכרת פעם אחת בסיפור והקשר מצטמצם בזה שבהוא מזהיר אותה לא לדבר עליו. הסיפור שיר הוא הקרוב ביותר לכוונתו של טויבין לספר על יחסי אימא בן, אלא שכאן הבן לא ראה את אמו שנים רבות. היא עזבה את הבית. הוא נתקל בה במקרה בפאב. הוא יודע ... את כולם, כולם מציצים לחיי אחרים ויודעים עליהם יותר מדי. החנות שלה נלחמת נגד הסופרמרקט הגדול. הסיפור הוא בעיקר על מלחמת הקיום המוצלחת שלה. וחלומה לעבור לדבלין להיפך לאנונימית דבר המתסכל את בנה בן השש עשרה. שם סיפור הבא יישמע מוכר לרבים מעיל גשם כחול מפורסם, זה שם שיר מאוד מפורסם של הסמן לאונרד כהן. תחילתו של הסיפור בבן המגלה תקליטים ישנים מהם גילה שאמו הייתה זמרת בנעוריה. היא רוצה להשכיח ולבטל, הוא דווקא מתפעל. אלא שהמשך הסיפור מתרחק מהבן והופך להיות סיפור מערכת יחסים בין שתי אחיות שהקימו להקה בשנות השבעים ומערכת היחסים המסובכת בין שתי האחיות הזמרות. השיר של לאונרד כהן לו הן נותנות גרסה משלהן גורם לתחילת שבר. קולם טויבין כומר במשפחה, אחד הסיפורים הקצרים בספר הוא סיפור קורע קרביים. מולי, אישה מזדקנת חיה בעיירה קטנה בה כולם מכירים את כולם ויודעים הכל אחד על השני. מולי אלמנה עם שתי בנות מבוגרות ובן כומר. היא לומדת ... שקטים. היא לא צועקת או בוכה. לא עושה סצנות. אך שוב משפט או שניים מגלים את הסערה שאיננה מתוארת בסיפור. הכתיבה המדויקת המסתירה והחושפת גורמת מעבר לזעזוע להתפעלות חזרת מיכולתו של טויבין לספר סיפור בדרכו המיוחדת. האיפוק המוחלט בכתיבה. היכולת שלא להפוך סצנות לדרמות סנטימנטליות מקנות לסיפורים עד כה רגעים של התרגשות פנימית. הסיפור שלושה חברים מתחיל בפרגוס העומד ליד גוויית אמו בכנסיה.. כמו בסיפורים האחרים טויבין לא חוזר לעבר, הוא מתאר את הרגע. אחרי הלוויה ידידיו של פרגוס לוקחים אותו למסיבת רייב על החוף. הם מסתממים שותים רוקדים. לקראת השחר הם ... לא יבין את עומק הסיטואציה, כי כל מה שקרה במסיבה, וכל מה שקרה אחרי לא קשור לכאורה לפסקה הראשונה בסיפור בו פרגסון עומד ליד ארונה של אמו בכנסיה. הספור האחרון חורף ארוך שהוא הארוך והמורכב ביותר לדעתי. ה
מוצלח גמול שינוי צבא מלחמות להודות תסכול להאשים
שיחות עם יצר הרע / עורך: אסא קידר
... לאור ורק כמה ימים אחרי זה נוצרים השמש והירח. יש לנו סיפור בריאה נוסף ומובלע המרמז על סיפור אחר. אולי שם מקום גן העדן האבוד שלפני הבריאה השנייה. ואולי שם הוטמע סיפור מטריארכאלי יותר, לפני היות החטא והיצר הרע? גם אם לא מזכירים זאת מאז, הדעת הרחבה יותר מהמותרת הפכה להיות הרע בעיני שומרי הדת. ... את יצרו אמר התנא בן זומא. שולמית ולר במאמרה הולכת בעזרת סיפורי התלמוד בעקבות המלחמה על כובשי היצר וחשיבות המלחמה הזאת. אדמיאל קוסמן, משורר וחוקר תלמוד מספר סיפור תלמודי על מפגש בין החיים והמתים שמוליך אל המסקנה אין יצר בעולם הבא זהו טיב חיי העולם הבא. אברהם ושרה, הזוג המת שבסיפור מתחבק ופולה כינים זה מראשו של זה, כן שם בעולם הבא. האינטימיות נשמרת בטהרה אך היצר המיני נעלם, הכינים אותם פולים הם הסמל ... פרופסור לספרות וחוקר מדרשים ואגדות הולך בעקבות כמה מן סיפורים הכוללים בתוכם מין וזימה כמו שהיו נקראים בימינו. הוא מזכיר את שמו של אלעזר בן דורדיא שלא הניח זונה אחת בעולם שלא בא עליה ומשם עוד סיפורים על רבנים ושלא כאלה שנכנעו ליצר גופם. ביאה אל זונה נכרית לא נתפסת במעשה מביש. לא לגאווה גדולה אך לא בושה. לכן נולדה ההלכה ילך ... אל מעבר ליהדות. גם הוא בודק את משמעות הייצריות החל מסיפור גן עדן, אך הוא הולך ומרחיב אותו למקום חדש. משל המערה של אפלטון. ארוס נוסף ליצר ויחד הם תשוקה ההופכת לכוח החיים, יצירה ובניין, ... מהמערה, מעולם התוהו אל העולם המואר של ההכרה. בשני הסיפורים המקבילים הללו, גן עדן והמערה מדובר על יציאה מעולם אחד למשהו. באחד איסור מוחלט על הדעת, בשני שאיפה מתמדת אליה. שוש שפירא, גם ... המחשבה אותו העליתי אני בתחילת הסקירה. היא בודקת את סיפור הבריאה בצורה מילולית. בודקת כיצד הועלם חלקו של עץ החיים לטובת עץ הדעת. ומביאה פרשנות של רבי חנינא בריה האומר על סיפור הבריאה כיון שנבראת (חוה) נברא השטן עמה. לא צריך לרדת לעומק כדי להבין את הפחד מפני האישה מייצגת הדעת והיצר, והסיבה שנדרשה להפוך ... הטוב. שני ציטוטים הוא מביא כמוטו למאמרו. משפט אחד מסיפור של בורחס האומר מי שאינו עושה את הרע חוטא בגאווה שטנית וסיפור קטן השואל מהי הגדרת הרוע והוא מספר, אם שכני בוגד בי עם אשתי הרי זה רע מאוד ואם אני בוגד בו עם אשתו הרי זה טוב מכאן הדרך הקשה ... לא מודע. מתוך נוספרטו. הרב סטיב גרינברג מביא את סיפור התמודדותו עם הדת ועם ההומוסקסואליות שלו והניסיון לחבר בין שני קצוות שאינם נראים כיכולים להתחבר. בקטע אחד מעניין מאוד הוא מספר ... בפירוש עמוק. הממד הולך ומקיף את התגלות עצמו של גרינברג. סיפור אוטוביוגרפי מעניין ביותר. שאלה שאין לה תשובה בתוך כל המחקרים הללו היא השאלה מה כל כך הפחיד את הקדמונים מהיצר האנושי. היום אחרי ... לשפוט ולנסות לקבוע מיני איסורים. כל החלק העוסק בניתוחי סיפורי התלמוד גורם להנאה גדולה לא רק בבחינת המשמעות שלהם על ידי החוקרים המביאים את מאמריהם אלא מעצם הפגשת קורא שאין לו גישה לסיפורי התלמוד וכאן מובאים כזרת מאותם סיפורים. יש בספר מאמרים נוספים שלא כתבתי עליהם. מאמר יפה של המשוררת אגי משעול על היווצרותו של שיר לאחר שזיהתה בעצמה התייחסות שבאה ...
פולחן זכר ונקבה רגש מיני לפני הבריאה החושים תהליכים מואר ירידה במשיכה במינית
NLP / זוגיות - טיפול זוגי ב - NLP ודמיון מודרך
... למטרות משותפות, יעדים, שיתפתם זה את זו בחלומות, פחדים, רצונות, וכך יצרתם לכם את סיפור האהבה שלכם. אותו סיפור שסיפרתם לחברים ומן הסתם תספרו גם לילדיכם וכן הלאה. במשך הזמן, (לעיתים מייד, לפעמים בהמשך), קונפליקטים, אגו, סיפורים אישיים, שינוי מטרות בחיים, שינויים בכלל, דפוסים ותבניות התנהגות, בעיות אישיות, בעיות באינטימיות, תקשורת ועוד, מתחילים להרים ראש ... ביניהם תקשורת חיובית ומעצימה, הבעיות הולכות ומתעצמות, הולכות ומחריפות, כך נוצר סיפור חדש בקשר, סיפור שעלול להאפיל בעוצמתו על סיפור האהבה, אולי אפילו להשכיח אותו. להשכיח את החלומות האישיים והחלומות המשותפים, את רגעי הרוך והאינטימיות, להתחיל לייצר מרחק בין בני הזוג. ... מנסים להגשים או להשיג. לסיכום, ניתן, במידה ולשניכם יש רצון משותף לשחזר ולשמר את סיפור האהבה איתו יצאתם לדרך המשותפת ואפילו להעצים אותו, תוך השקעה הדדית ביחד ולחוד, שמירת המרכז האישי ובניית שדה משותף שיעשיר ויעצים את המערכת ...
תת המודע עוררות מינית למידה תקשורת בין בני זוג להפוך כבוד חברות
עבודת המחנך עם הורים - כתה ה עד ח
... מספיק עבודה חברתית, לא מזמינים הילדים את כל חברי הכתה למסיבה. אני מקשרת בכתה באופן עקיף אפשרות כזו למיתולוגיה של יוון. אני ממציאה סיפור על אלים, בסיפור אחת האלות לא הוזמנה למסיבת יום ההולדת של אחד האלים שכולם השתתפו בה, האלה הלא מוזמנת נעלבה ובערה בה חמתה וכו. הסיפור, שאני מספרת אותו לפני תחילת עונת המסיבות ממחיש לילדם באופן עקיף מה עלול להתרחש במצב שבו לא מזמינים מישהו למסיבה הכתתית. לאחר מכן אני מוצאת שכולם מוזמנים ... או שתיים מחוץ למסיבה שנכנס מידי פעם. הדרך בה ילדים מבינים היום כיצד להיות חברתיים היא דרך הטלוויזיה ודרך אחים גדולים שמספרים להם סיפורים דמיוניים של מה שהם עשו. הנערים והנערות זקוקים לכן מאד להורים שבאים, ובעיקר לאבות. כי הילדים לא מכירים את האבות טוב כל כך כמו שהם מכירים את האמהות. האבות הם ... במידה ולא יוכלו הסובבים את המחנך לעשות זאת הקשר ביניהם יפרם. במידה ויעשו זאת הקשרים יקשרו ויהפכו לאריג נפלא ומלא קסם דרכו יסופר סיפורה החד פעמי של הכתה והנשמות החיות בה. הצעה לתקופות כתה ד בחינוך ולדורף גיאוגרפיה , באופן כללי ארץ ישראל, התמקדות בעיר שלי, אם הילדים גרים באיזור השפלה אז נלמד על ... יחיד, רבים. חשבון 1, חזרה על כתה ג. וכן תכונות מספרים פרוקים וראשוניים. חשבון 2 , שברים פשוטים. לימוד מהשלם אל החלקים שבתוכו. סיפורי הצפון , מסע של גילוי עצמי, עבודה על מוסריות, הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, כתיבת חיבורים, דיונים בכתה, הצגה בסוף שנה, יצירה אמנותית, ציור, פיסול. ילמד כתקופה וכן כסיפור שבועי שאספר מהרגע שהתקופה תסתיים. תקופת ויקינגים ומחנה ויקינגים , תקופה זו אינה קיימת בקוריקולום האירופאי של ולדורף. פתחתי בשבוע לימוד על ההסטוריה והתרבות ... מיתולוגיה צפונית, לשון, הצגה, חשבון 2, מיתולוגיה צפונית 2, זמן, תנך שיעורים שבועיים שאינם נלמדים כתקופות , לשון, תרגול חשבון, סיפורי הצפון, שיעור סיפור, שיעור חברה, ציור בצבעי מים, פיסול בחימר, מלאכה, ספורט, אוריתמיה. שיעור סיפור בכתה ד מנסיוני, שיעור סיפור הוא אחד השיעורים החשובים והמהנים בשבוע. זאת כמובן בתנאי שהשכלנו לבחור ספר שמתאים לגיל, תופש את דמיון הילדים ועוזר להם להתגבר על הקשיים שהם חווים באופן אישי ובאופן חברתי. קרטריונים חשובים נוספים לבחירת סיפורת הם, דילמות מוסריות, כתיבה בלשון גבוהה ומובנת וספרים שהם נכס צאן ברזל. אנא אל תבחרו ספרים חדשים ומודרניים שמציגים מבוגרים או ילדים כחסרי אונים, טפשים או לא ... למבוגרים סביבו. ספרים שאני ממליצה להקראה בקול רם בכתה, האשה החכמה מיו מיו שלי ההוביט אורה הכפולה רוניה בת השודד אני מקריאה את הסיפור במשך כחצי שיעור ואחר כך הילדים מציירים תמונה מתוך הסיפור, איזו שהיא תמונה מסצנה יפה. אין דיונים בשיעור על מהות הסיפור, על מה הוא אומר, מה משמעותו וכו. אני סומכת על הילדים שהם יפנימו לבד את המשמעות הנסתרת. עם זאת, לסיטואציות אישיות או חברתיות ספציפיות בכתה, כאשר אני רוצה לטפל בהן, אני בוחרת סיפור (או כותבת סיפור) התומך במה שחי ומתרחש בכתה או בנפשו של אחד הילדים. כך באופן בלתי ישיר ועדין אני מחזקת את הזקוק לחיזוק ותומכת. ניתן לאמר שהמחנך נוגע כאן בבבליותרפיה ודרכה תומך בילד. כמה פעמים בשנה החלטתי שהילדים יכתבו דבר מה הקשור בסיפור ולא רק יציירו. לדוגמה, במידה והיתה מריבה בסיפור אז הילדים התבקשו לכתוב מכתב ובו אחד הילדים מסביר מה הוא הרגיש וחשב בזמן המריבה ולאחריה. לאחר הכתיבה הקריאו הילדים בכתה את עבודת הכתיבה שלהם. ...
התמודדות עם פרידה אנורקסיה היגיון מעורבות יתר בזמן מריבה זוגיות ראוי להתגבר עליו
זבוב ספרדי / ויל פרגוסון
... גק מקגרידי, הוא זה שיגלגל את הסיפור. כשנפגשו מאחורי חנות, מיס רוז הביטה בו כאילו בחנה סוס. וכעת הם נוסעים יחד. וירגיל, מיס רוז וגק אל עבר ההרפתקאות של חיי נוכלות. ... בוני פרקר, כלומר בוני וקלייד, סיפור מימים עברו. לא אחד המודרניים הפזיזים. בעיר אחרת הם מתחלפים. גק הוא הבורח המסוכן ורוז היא הנהגת. גק מגלה שהוא יכול לשחק בקלות את ... לכל סדק. תנכי זה מה שזה היה. סיפור נח בהיפוך. חיות יצאו מהתיבה אל קרקע יבשה ומתו בצמא. עיירות נבלעו מתחת לאבק.. כשהיה בן תשע שוק המניות התרסק. קראו לזה יום חמישי ... יום עבודה. כן, בקרוב יתחיל גם סיפור המתח, אך יכולת הכתיבה של פרגוסון גורמת לכל התיאורים הללו לגעת בלב. הם משאירים מרחב נשימה בציפייה למתח. מטיסת הסולו של לינדברג ... שתכניס הון. כך הולך ומתגלגל סיפור הרמאויות עד לפרקים האחרונים, שם הולכת ומתגשמת ההזהרה של וירגיל שכל רמאי מנסה לרמות את השותף שלו. ואכן תעלול של הפוך על הפוך על ... לקראת סופו לשיא. ומה שהיה עד כה סיפור מעניין וניסיון לומר משהו על תאוות הבצע האנושית והופך לספר מתח מרתק. רמאים קטנים עומדים בפינת רחוב ומנסים על עוברי אורח בתרגיל ... המתחיל. ואם רובו כתוב בצורת סיפור משעשעת במידה ומתנהל על מי מנוחות לכאורה הרי שסופו המסחרר הופך את הספר לספר מתח. כספר לשעות פנאי הוא מספק מאוד. ...
גיהנום ירידה במשקל בנקים תנך השקעות תאוות בצע בני אדם משקיעים
זיגמונד פרויד / משה האיש והדת המונותיאיסיטית - חלק 1
... על ידי האחרת. שני מייסדי דת ההופכים לאחד אצל מספרי הסיפורים של אז. בהקדמה לחלק השלישי מדבר פרויד על השינויים החברתיים בעולם. הקדמה והברבריות משלבות ... העובדה הראשונה שפרויד בודק הוא שאלת השם משה את הסיפור על התינוק בתיבה שנסיכה מצרית משתה אותו מהמים ולכן נתנה לו את השם משה. פרויד פוסל מיד. אין לשאר ... והמיתוסים שלהם. הגיבורים הלאומיים הקדומים, לכולם סיפור דומה. קשיים בהתעברות האם, חלום המודיע על לידה וסכנה לילוד, בדרך כלל על ידי האב. התינוק נשלח ... העם. בהתבגרו הוא מוצא את אביו ונוקם בו. כך הוא סיפורם של סרגון מייסד בבל. משה, כורש ורומולוס. אדיפוס, פרסאוס, הרקולס גילגמש ואחרים. ופרויד מסביר. ... ההורים לרוב בני מלוכה ומי שמוצא את הילד מפשוטי העם. סיפורו של משה שונה לכאורה אפילו הפוך. הניגוד החברתי בא להראות את טבע הגיבור. משפחתו של משה צנועה אם ... שיהודים מגדלים אותו. למצרים לא היה עניין לספר את סיפורו של משה. האגדה נוצרה בעם היהודי. גיבור זר לא התאים לעברים והם הפכו את הסיפור. ברמה המיתית משפחת המקור מיוחסת והאחרת נחותה. האחת מציאותית השנייה בדיונית. בבדיקה אפשר להגיד ... נוסף. משה נתן לעמו גם את מנהג המילה. אמנם בתורה יש סיפור מוקדם יותר לברית. הרודוטוס מספר כי המילה הייתה קיימת במצרים. ישנם תיאורים על כותלי קברים. בשום ... רשות ממלכתית לצאת בראש שבט העבדים. ליהודים יש מסורת סיפור מיתוס משה באגדות שמחוץ לתורה. מסופר שכשהיה ילד ושיחק עם פרעה הושיט יד וניסה להוריד ממנו את כתרו, סיפור התקשר למיתוסים אחרים. משה מתואר כאיש קצר רוח. הוא הורג בחמת זעם משגיח על העבדים. הוא שובר בכעס ... צריך את אהרון, המתואר כאחיו, ולא ברור מניין הגיע לסיפור, לתווך בינו לבין פרעה, בינו ובין העם. האם אפשר לחשוב שאולי דיבר שפה אחרת. שפה שמצרים החדשים לא הבינו. כל סיפור יציאת מצרים היא יצירת בדיון שבאה לשרת מסורת ישנה שלנו לא ידועה יותר. היסטוריונים בני תקופתו של פרויד, בראשם אדוארד מייר מנסים לספר את הסיפור קצת אחרת. מייר מסכים שהשבטים שכונו אחר כך יהודים קיבלו עליהם דת חדשה. אך המעמד לא היה בסיני ... מקום מפתח בעל חשיבות. מקום אותו ינסו להסתיר בהמשך הסיפור. בקדש נמצאה פשרה בין שני מרכיבים. שותף אחד רצה שהאל יהוה לא יוכר כאל חדש. השותף השני לא רצה ... מדיין. דמותו של משה כרוכה במדיין ובאתרי פולחן במדבר. סיפור יציאת מצרים הוא אגדה שסופחה מאוחר יותר. דמותו של משה במדיין מצטיירת אחרת לחלוטין ממשה המצרי. ...
אנרגיה חברויות כתות חרדים דתות חשש סיפורים בני ישראל
זן בודהיזם / זאזן - על סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו
... בודהיזם זאזן , על סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו כל מי שמגיע לאנטאיזי ישמע במוקדם או במאוחר את צירוף המילים הבא, You make Antaiji and you dont count at all , אתה יוצר את אטאיזי ואינך נחשב כלל. יכול ... עם העובדה הזו. בשביל לסדר את המציאות המבלבלת אנחנו מספרים סיפורים. לכל אחד מאיתנו יש אין , ספור סיפורים שבהם (בין אם אנחנו מודעים לכך ובין אם לאו) כל , אחד מאיתנו הוא הגיבור. לפעמים אנחנו גיבור טוב ולפעמים רע, לפעמים אציל ולפעמים שפל אבל תמיד אנחנו הגיבור. הסיפורים האלה רחוקים להיות כרוניקה של התרחשויות. הסיפורים האלה נושאים בחובם תמיד נקודת מבט שיפוטית וערכית על עצמנו, על ההתרחשויות המדוברות ועל האובייקטים במציאות אתם נפגשנו. בכל פעם שאנחנו חושבים או מדברים אנחנו מספרים לעצמנו סיפור. כשאנחנו מדברים (או כותבים) אנחנו מספרים את הסיפור שלנו למישהו אחר. כשמישהו מדבר איתנו הוא אולי מספר לנו את הסיפור שלו אבל אנחנו שומעים את הסיפור שלנו. זו הדרך שבה אנחנו מתמודדים עם המציאות הלא צפויה. אם נעלבנו ממישהו אנחנו לרוב מייחסים תכונות שליליות למי שהעליב אותנו , זהו סוג של סיפור שאנחנו מספרים לעצמנו בשביל להתגבר על העלבון. לפעמים אנחנו מספרים לעצמנו שנעלבנו בגלל משהו בנו, משהו אצלנו שדורש תיקון. גם זה סוג של סיפור שאנחנו מספרים לעצמנו בשביל להתגבר על העלבון. שני הסיפורים האלה מתייחסים לצורות חשיבה שונות לחלוטין. אנחנו יכולים אולי לטעות ולחשוב שהסיפור השני מעיד על תפיסת , עולם יותר מפותחת או מודעת אבל בפועל שני הסיפורים האלה יוצרים מאמץ והמאמץ הזה יוצר סבל. היכן שיש מאמץ אין התגברות על העלבון. האמת היא שאין לנו שום דרך להפסיק את הסיפורים האלה והאמת העמוקה יותר היא שאין שום סיבה לנסות. הסיפורים הם תוצר של מוח שמתפקד כראוי. אז איך נוכל להשתחרר מהם? אני רוצה לחזור לאתה יוצר את אנטאיזי. , מה בעצם הכוונה מאחורי המשפט הזה. במבט ראשון לשני דפוסי מחשבה יש שתי תשובות שונות. ... , העולם שלנו משתנה וגם המציאות משתנה בפועל. הדרך להשתחרר מהסיפורים היא לא להפסיק לספר אותם אלא להפסיק לייחס להם חשיבות (או אולי מוטב לומר , לייחס להם את החשיבות הראויה). לשם כך יש תרגול אחד. התרגול הזה הוא החיים עצמם. השער לחיים עצמם הוא רק לשבת זאזן. איזה מן סיפור סיפרתי לעצמי כשחשבתי שיש מעט מאד זמן לתרגול כי הלוז לא סדיר? איזה מן סיפור אתם סיפרתם לעצמכם כשקראתם שהיה מעט מאד זמן לתרגול? אם כל מה שיש לנו זה סיפורים אז מהי המציאות? אני לא אצליח לענות על השאלה הזו עבורכם, אבל אני אנסה במאמר הבא להציג מספר נקודות מבט. www.bendowa.net zenblog1 בלוג על,סיפורים,שאנחנו,מספרים,לעצמנו ...
אין ויש תרגול בודהה אין מיש דפוסי מחשבה תשובה חופש דרך להשתחרר
חייבים לדבר על קווין / ליונל שרייבר
... ספר מורט עצבים כל כך. סופר המחליט לכתוב בגוף ראשון צריך להתמודד עם השאלה מי המספר, למי הוא מספר, איך הוא מספר. האם זה יומן, מונולוג פנימי סיפור למישהו שמקשיב.? כאן הספר הוא מכתבים שכותבת אווה ... ששונאת אותה. השכנים שפכו דליי צבע על ביתה. בית העניים שלה אליו עברה מבית העשירים בו גרה קודם. את רוב כספה הוציאה על עורכי דין. אין סוד בסיפור, לא משהו שצריך להתגלות לאיטו. בנם של אווה ופרנקלין ... שאלות מבלי להתחמק. היא צריכה לעבור לספר ולעכל את הסבל. אווה חייתה בעושר ואושר. היא כתבה מדריכי תיירים. נסעה בעולם. פרנקלין בעלה לא מתעניין בסיפורי העולם שלה. לו מספיקה האקזוטיקה של אמריקה. סיפורי הפרברים. היא הייתה זרה בינלאומית. שום מקום לא היה ... איך בגיל שלושים ושבע התחילה לחוש שהקשר שלהם נשחק בשוליים. למה חשבה שילד יביא עניין לחייהם. אני חייבת לגלוש לעבר הרחוק, מפני שאחריתם של סיפורים רבים הוכרעה עוד בטרם החלו והיא תחזור לעבר ותהפוך כל ... כוסות מים ולהשכיב אותם לישון. אבל לא תמיד זו הייתה העמדה האמיתית. זה היה משחק זוגי. הם היו מאושרים מדי. לא שהעושר משעמם אבל הוא גם לא סיפור מרתק במיוחד. כן, אולי תמררי לו קצת את החיים. אולי אם ... שקווין פסיכופט. להתמודד. לשמוע שהוא נערץ בבית הסוהר. הוא העיז את מה שאחרים רק חלמו לעשות. עם הזמן תהילתו נשחקת. כמה פעמים אפשר לשמוע את הסיפור שלו כשבכל יום מגיעים אסירים חדשים. גם אותו כבר משעמם סיפור הזוועה שביצע. והוא איננו רואה סיפור זוועה אלא גבורה, והיא צריכה ללמוד להקשיב לסיפורים על פסיכופטים רצחניים אחרים הגונבים את תהילתו. שנתיים ... לבדוק את תכונותיו הנפשיות. אני חייב גם להודות שלעתים הספר קצת עייף אותי. אחרי שכבר ברורה דמותו של קווין. שהובאו הרבה דוגמאות התחושה שעוד סיפור ועוד עובדה כבר לא משנים הרבה. עד השינוי הסופי, כל ... מכניס אליו את הקורא. השאלות הבלתי נסבלות שהורה עשוי לעמוד מולן, כל אלו חונקים בגרון בעת הקריאה. ספר קשה, ספר חובה. שרייבר איננה יוצאת מהסיפור לכיוונים חברתיים כמו בסרטו של מור רצח בקולומביין בשאלת ...
הקשבה לקבל החלטה דו מיניים מוחלט תינוק התלבטויות יחודיות הוא לא אוהב
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 7
... כשאתם תומכים בו. ספרו לו סיפור שקט ונעים תוך כדי. אם אתם יודעים לנגן בכלי נגינה קטן זה הזמן להביא אותו לאמבטיה ולנגן משהו ... השינה במיטה וכמובן לספר סיפור. 10.במידה והילד אינו מדבר צרו לו אלבום תמונות גדול שהוא יכול להצביע על תמונה מסוימת כדי להסביר ... דרכן הילד יכול להבין את הסיפור ללא מילים. ספר כזה הוא אני ואתה מאת ניצה נפתלי וגליה רבינוביץ (ספר ישן, כדאי לחפש בחנויות יד ... להיות מובנים ללא קריאת הסיפור, כמו אליעזר והגזר, מעשה בחמישה בלונים וכו. אל תקריאו את הסיפור לילד. הביטו עם הילד בתמונות ושאלו אותו שאלות , מה קרה לילד? איפה הילד נמצא? למה הילד בוכה? מתי ... גרו את הילד בדיבור סביב הסיפור. מעניין מה האישה אומרת לילדה... ואז שיתקו. תנו לילד מספיק זמן לחשוב על העניין ולדבר על כך. אל ... כשאפשר עבדו תוך כדי הסיפור על רצפים. אימרו, קודם הילד קם בבוקר, אחכ צחצח את השיניים ואחכ התלבש. 32.בכדי שהילד יתחיל לשאול ... קופסא). השתדלו שלא להקריא סיפור ולהשאיר את קלטת השמע ברקע, כאן כבר יש כובד סנסורי עמוס מידי משום במקרה כזה יהיה על הילד לפענח ... אחד בקלטת המושמעת והשני בסיפור המסופר עי המטפל. 34.למרות כל הזמן שהטיפולים של הילד לוקחים מצאו אחהצ פנוי אחד בשבוע כדי להפגיש ... למשל, לקנות ספרים שהסיפורים בהם בנויים כך שהם חוזרים על עצמם ותוך כדי נבנים הלאה ומכניסים אלמנטים חדשים בזהירות. הספר ... בחנויות הספרים ותמצאו סיפורים העונים לדרישה הזו. 38.בכדי להשיג את תשומת ליבו של הילד רדו לגובה העיניים שלו, שכבו, שבו על ... הוא עליהם. אפשר גם להמציא סיפורים קצרים המבוססים על חיי היום יום של הילד, האושר והקשיים שהוא חווה. כאשר גיבור הסיפור אינו הילד עצמו אלא הגיבור הוא ילד אחר או חיה הנתקלים בסיטואציות לא פשוטות שגם ילדכם נתקל בהן. היות גיבור הסיפור מישהו אחר ולא ילדכם זה יוריד ממנו לחץ נפשי לגבי הסיטואציה ועדיין היא תהיה מוכרת לו משום שהוא ... התרגשות. 40.ספרו לילד סיפורים פשוטים וטובים. אני ממליצה על אליעזר והגזר, המטריה הגדולה של אבא, בארץ יצורי הפרא, כספיון, ... כדאי מאד לרכוש הקלטות של סיפורים ולשלב אותן בהקראת הספר עצמו. כך הילד מקבל את השילוב האולטימטיבי בין הערוץ הוויזואלי והערוץ ... הרבה יותר טוב את חוויית הסיפור. הוא מבין שהסיפור הוא לא רק מה שישנו בספר כציור אלא הוא גם מילים שיוצרות משמעות ולמילים יש משמעות וכוח במציאות. ... תמונה). תמונות אלה מספרות סיפור פשוט וקצר שמתאים לרמת הבנתו של הילד. ספרו עם הילד את הסיפור בתחילה בעצמכם, אחכ שאלו את הילד שאלות וראו האם הוא עונה ומה תשובתו. התפעלו מאד מתשובותיו ... יסוד הוא ייהנה מאד מהסיפורים הקצרים של סיטואציות יומיומיות קטנות בהן נתקל כל ילד, הספר גם מאויר באופן ברור מאד. 44.ילדים ... אומר שלום בחזרה. מצאתי שסיפור של הסצנות הללו לילד כספר משעשע ולא במסגרת לימודית או טיפולית עזרו ביותר. אדם למד לאהוב את הספר ...
ציור הילד מסרב בעיית התנהגות מה היא רוצה הגוף תשובות תחושה של טוב לשנות את עצמך
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיפור
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיפור, איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיפור, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, פסיכותרפיה הוליסטית, ספרים על אימון אישי בתחום סיפור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 19_08_2025 השעה 00:40:32 - wesi4