... בספר חידוש, מסוג אותם דברים שאי אפשר לחזור עליהם לעתים קרובות. חידוש לא בכתיבה או
בסיפור אלא בדרך בה הוצג הספר. בראש כל פרק הודפס תצלום ממשי מאוסף תצלומי המשפחה של מטלון, התצלום, פענוחו וביאורו, וכל מה שסובב אותו הפך להיות פרק בעלילת ... השחורה. עשר פעמים פשט רגל בניסיון להתעשר בה. ועשר פעמים קם. ואם לילדה המספרת את
הסיפור קוראים אסתר, זה אומר שאי אפשר לקרוא לה גם רונית? כי אם קוראים לה אסתר, של מי התמונות. של מי הדוד והאב וכל האחרים. למי שייכים
הסיפורים המשפחתיים. האם מרחיק עדות או רומז שכל זה לא היה. אבל יש הוכחות למציאות. היה. היא לומדת לא להתייחס לבוי העומד מולה באוכל. כל צד צריך להתבצר בתוך ... מסבירה דודתה. להפתעתה היא מגלה שהביאו אותה כדי שתתחתן עם ארואן. קמרון היא רק חלק
מהסיפור. סיפורה של משפחה העובר מקהיר של המלך פארוק שהתאהב בצעירה יהודייה, ליילה, ענייה וחסרת כל. דרך ישראל ונדודים באפריקה. המשפחה, הדמויות הללו. אני מניח שמכל משפחה אפשר היה להפיק
סיפור. צריך רק את האוזן, העין ויכולת הכתיבה. כל מה שיש לה למטלון. בתוך כל משפחה מתהלכים
סיפורים צבעוניים, ילדים שומעים וזוכרים. מזרחי לא מבחינה גזענית, אלא מפני שלחלק גדול מהמשפחות האירופיות
הסיפור נקטע במקום אחר. מה גם שמטבעות הלשון המשמשות את
הסיפור המזרחי עשירות וצבעוניות יותר. קהיר ואלכסנדרה היו ערים תרבותיות קוסמופוליטיות. התרבות המערבית נועדה לבני המיעוטים. הלבנטיניות במיטבה, או במרעה, הכל ... לידי ביטוי בכתיבתה של מטלון. כמה שנים לפני מטלון עלה גל של סופרים חדשים שסיפרו את
סיפורי משפחתם המזרחית, שם תפקידה של האם הגדולה היה לקצוץ כוסברה רוב הזמן. מטלון מתרחקת מההווי הזה. אין דין אחד לצורת החיים בעיראק ומצרים שהיו נתונות להשפעה ... ארצות ההרים של הקוקאז וכורדיסטאן למשל. סבא מת בקהיר. דוד חולה מלריה באפריקה. הכל
בסיפורים. לפני הזמן. תכתבי על סבא שלך אומר לה הדוד כשהוא רואה אותה כותבת יומן. זה יהיה קצת כמו מצבה. את הפרשנות הראשונית לתמונות עשתה כשהייתה צריכה לשבת עם ... היסטוריה. ובסוף צעירת המשפחה, באה מאמריקה לחפש שורשים. שורשים זה דבר חם באמריקה.
סיפורים. איך הם היו. איך חיו. זרה, גם אם היא נצר למשפחה, איך תבין באמריקה את מצרים. הזקנה לא מבינה. אנשים חיים, אוהבים, לא אוהבים, עוזבים, מתים, מה מיוחד ...