... מעמיק ורב משמעות, כל נושא נלמד תקופה של 3-5 שבועות בשיעור, השיעור אורך שעתיים. על החלק הארוך יותר
והלימודי של השיעור כתבתי כבר במאמרי שלושת השלבים בשיעור ולדורף. אך לפני כן יש בשיעור חלק אחר. ללא חלק זה האווירה והזרימה בשיעור אינם קיימים כפי שאנו ... אישי. הפעילויולת נעשות בסדר מסויים כדי לאפשר נשימה ולא להתאבן בפעילות אחת (כמו למשל פעילות פדגוגית
לימודית בלתי פוסקת המקובלת בחינוך שאינו ולדורף ומפעילה בעיקר את הראש, אנו רוצים לעבוד על הלב, על מערכת הנשימה, על הנפש ולהניע אותה ברכות). שירה מוציאה ... ומהפנימי החוצה. תנועה זו קריטית להתפתחות תקינה פיזית, נפשית ורוחית של הילד. כך גם אחר כך, בחלק של
לימוד התקופה אנו מניעה את נפשו של הילד באמצעות סיפורים, שירים, פעילות אומנותית ועוד. לאחר סיום החלק הריתמי, שיש המכנים אותו מקדש משום שהוא מביא אווירת קדושה לכתה ומייצר מקדש פנימי בתוך הילד, ולאחר סיום החלק
הלימודי של התקופה נסיים את השיעור בעמידה ובאמירת ברכת האוכל. דוגמה לברכת אוכל: האדמה הצמיחה נבט הנבט צימח עץ העץ נתן פירות והאדם אותם אסף. את הכל חיממה ...