ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
... שהיו תלמידיו הכוללים קוד התנהגות אתי. כללים אלו ניתנו בהדרגה בתגובה לאירועים שונים שארעו בעיקר בחלק השני של 45 שנות הלימוד של הבודהה. הסיבות וההשלכות של כללים אלו כמו גם האופן בו יש לבצעם מתוארים בפירוט בסל הוינאיה. הוינאיה מחולקת למספר חלקים שכל אחד עוסק בסוג אחר של כללים הנבדלים ... של הנזירים, וחלק נוסף שכולל את כללי הנזירות (Bhikkhuni Vinaya). 2. סל השיחות, הסוטות (Sutta Pitaka) סל הסוטות נכלל הלימוד בו הבודהה מסביר מאפיינים מעשיים לתרגול שלווה, ריכוז ותובנה בשיחות שונות בהם השתתפו נזירים ואנשים מן השורה. סל הסוטות מחולק לחמישה קבצים של שיחות הנבדלות בעיקר על פי אורכן (, Digha Nikaya Majjhima Nikaya, Samyutta Nikaya, Anguttara Nikaya, Khuddaka Nikaya) 3. סל הלימוד הגבוה, האבהידהמה (Abhidhamma Pitaka) בסל האבהידהמה נכלל הלימוד של הבודהה המתאר את המציאות המוחלטת בעולם ואת הניבאנה (nibbna). התוכן הפסיכו - פילוסופי הזה מתואר לעיתים כחלק החשוב והמעמיק ביותר של הלימוד. סל האבהידהמה כולל שבעה קבצים העוסקים בתופעות פיזיות ומנטליות שונות (Dhammasanganippakarana, Vibhangappakarana, Kathavatthuppakarana,Dhatukathappakarana, ... אוראליים למרות שאין הסכמה בין החוקרים מתי בדיוק החל הכתב בהודו, רובם יסכימו כי בראשית הבודהיזם גם אם כתב היה זמין הלימוד נעשה בהעברה בעל - פה והטקסטים הבודהיסטים הועברו בצורה אוראלית, בדומה לטקסטים הברהמינים. אם היו טקסטים כתובים בזמן תחילת הבודהיזם לבטח היו אמורים להיות כללים לשמירה שלהם בוינאיה (vinaya), קוד ההתנהגות של הנזירים. מאחר ולא קיימים כללים מסוג זה אלא רק בדבר לימוד ושימור טקסטים אוראליים אנו יכולים להניח שלא העלו את הטקסטים על כתב בתקופה מוקדמת. במסורת התהרוודית הכתיבה החלה רק בתקופת שלטונו של ווטגאמיני אבהיה ... והפועל ללמד (vaceti) - לגרום למישהו לומר או לשנן משהו אחרי המורה שלו. דוגמאות מעין אלו המציינות את האופי האוראלי של הלימוד קיימות בטקסט במקרים רבים מאוד, אולם לא ניתן לומר שהטרמינולוגיה לכשעצמה מוכיחה שהטקסטים לא נכתבו מאחר והמלך אשוקה (Aoka) אשר הותיר אחריו רישומים רבים חצובים ... ולא להיפך. לכן המושג לומר בפאלית יכול להתפרש לעיתים גם כ - לכתוב, אך המושג לכתוב (likh) לא יתייחס לטקסט אוראלי. הלימוד כתחליף לבודהה הלימוד שנשמר בעל פה היווה תחליף לבודהה עצמו, אלו לא היו רק מילותיו אלא לאחר מותו הן הפכו להיות המורה עצמו. כפי שהבודהה אומר בסוטרת מהאפריניבאנה (Mahparinibbna ... אננדה (17), יתכן שאחדים ממכם יחשבו דברי המורה הם דבר שעבר, אין יותר מורה אך אין זו ההשקפה הנכונה. הדהמה והוינאיה (הלימוד וכללי המשמעת) שלימדתי אתכם, אננדה, הם יהיו המורה שלכם כשאלך. (פאריניבאנה 3.2) הבודהה לא העניק סמכות יורשים לאף אחד מתלמידיו, והצהיר בפירוש שכל שהיה ללמד הוא ... שתהיה זמינה לדורות הבאים. הבודהה רצה להבטיח שאכן הסנגהה, מסדר קהילת הנזירים, מבוססת דיה כדי להמשיך לשמר ולהפיץ את הלימוד שכונן והצהיר: לא אכנס לניבאנה סופית עד שהחיים הרוחניים האלו יהיו מבוססים ומשגשגים בהצלחה, יהיו נפוצים, ידועים במרחבים, ומוצהרים היטב בין בני האדם בכל מקום. ... להוות כלי הוראה ראוי. בסוטת קלמה (kalamasutta) הבודהה מסביר לאנשי קלמה על מה יש להסתמך ועל מה אין להסתמך בנוגע ללימוד: כאשר בני קאספוטה שמעו שהבודהה הגיע, הם הלכו אליו ושאלו אותו: אדוני, נזירים וברהמינים שונים מגיעים לקסאפוטה, הם מסבירים את תורתם ומדברים בטובתה בעוד הם מבזים ... אדם מוטלת החובה לבחון את הדברים הנאמרים ולא לקבל אותם באופן עיוור. הבודהה לימד מספר עקרונות על פיהם ניתן להחליט אם הלימוד שנזיר מסויים מדקלם או מלמד הוא קביל: נניח ונזיר היה אומר: חברים, שמעתי וקיבלתי את הדברים הבאים מפיו של הבודהה המבורך: כך היא הדהמה, כך היא המשמעת, כך הוא לימוד המורה, אז נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם לכללי המשמעת. אם תחת ... צולבות ולכל עניין בתוך הטקסט. לשם כך המסורת פיתחה אמצעים לדיוק ובקרה בהעברת הטקסטים אשר יבחנו בהמשך. מסורת השימור והלימוד הבודהיסטית השיחות של הבודהה עם תלמידיו נשמרו באמצעות העברה אוראלית במשך תקופה של למעלה מ - 2500 שנה. הבודהיסטים המוקדמים היו מעוניינים לשמור על דברי המורה ... (Sumangalavilsini) שחלקים מהנראטיב הוכנסו בכוונת תחילה ובכך מופרדים מהדברים המיוחסים לבודהה עצמו. מנקודת מבט של הלימוד המסגרת הנארטיבית לא רלוונטית לשחרור והדרך אליו, ולכן פרטים כגון מיקום וזהות המשתתפים לא פוגעת במידה רבה. גומבריץ (Gombrich, 1996) טוען כי הגרעין החיוני של ... שיר, אשר שוננו ונשמרו בזיכרון וכך הועברו הלאה באופן מאורגן ושיטתתי. אם לא היו פועלים באופן כזה יש סיכוי טוב שהטקסטים הלימודיים האלו היו נעלמים בדיוק כמו אלו של מורים רבים אחרים בני זמנו של הבודהה המוזכרים בקאנון כמו בסוטת פירות הפרישות (samaaphalasutta). וכך תמיד קיימת הסכנה שהמסורת האוראלית תעלם ואיתה גם הלימוד של הבודהה - דבר המוזכר מספר פעמים בספרות: הלימוד הנכון - הסדהמה (saddhamma) תדעך לבסוף תעלם ותתגלה מחדש רק על ידי הבודהה העתידי (21). המודעות לכך גרמה דריכות במסורת לקראת מצב שכזה ולכן נעשים מאמצים רבים כדי לשמר את הלימוד בדרכים שונות לזמן ארוך ככל האפשר. בסוטה המתארת את ימיו האחרונים הוא ממליץ לנזירים על 41 דברים כדי לשמור על אחדות ושגשוג לשמירה על חיי נזירות נאותים, על הקהילה ועל הלימוד, אשר יובילו לשחרור וטובתם של רבים: נזירים, אני אלמד אתכם שבעה דברים שיועילו לרווחתכם. הקשיבו היטב, אני אדבר. כן אדוני, השיבו הנזירים והבודהה אמר: (1) כל עוד ... שבעה דברים נוספים שיועילו לרווחתכם... (15) כל עוד הנזירים ימשיכו באמון... (16) בענווה... (17) בפחד מעשיית רע... (18) בלימוד... (19) בנחישות אמיצה... (20) במודעות מבוססת... (21) בחכמה... כל עוד הנזירים ידבקו בשבע הדברים האלו ויפעלו בהתאם לכך הם יכולים לצפות לשגשוג ולא לדעיכה. אומר ... אשר הפכה להיות מאפיין מרכזי במסורת. שש האסיפות הבודהה המליץ לקהילת הנזירים לכונן אסיפות סדירות בהם ידונו בענייני הלימוד כדי שהמסדר והלימוד ישרדו תקופה ארוכה ככל האפשר. בהתאם לכך, המסורת הבודהיסטית נהגה לכנס אסיפות לשינון ועריכה מחודשת של הטקסט לאחר מותו של הבודהה, כדי למנוע שיבושים ועיוותים אפשריים בדברי הלימוד . אסיפות אלו היו פעולות מנע כתוצאה מאי סדרים בקהילה או פעולות זדוניות של גורמים חיצוניים בעלי השקפות אחרות אשר רצו לפגוע בלימוד הבודהיסטי. במשך ה - 2500 שנה האחרונות קהילת הסנגהה התכנסה שש פעמים, מהם שלוש בהודו, פעם אחת בסרי לנקה ובתקופה המודרנית אחרי הפסקה של קרוב לאלפיים שנה התקיימות ... בעיר פטליפוטה שבהודו בשנת 235 (שנת 308 לפנהס). האסיפה התקיימה בעקבות 60,000 פרושים הסתננו לקהילת הסנגהה וזיהמו את הלימוד בהשקפותיהם המוטעות. באסיפה נכחו 1,000 נזירים ארהנטים שבראשם המכובד מהאמוגליפוטה טיסה (Mahamoggaliputta Tissa). לאחר מכן תשע משלחות נשלחו לתשע ארצות שונות עד אינדונזיה כדי להפיץ את הלימוד. האסיפה הרביעית התקיימה בסרי לנקה, בשנת 450 לספירה הבודהיסטית (94 לפנהס). 11 שנים לאחר מכן, בשנת 83 לפנהס, 500 נזירים, שבראשם המכובד מהאדהמרקהיטה ... לשמר את הטקסטים (ganthadhura). הסנגהה, קהילת הנזירים, כמוסד היו אלו ששימרו את הטקסטים לאורך הדורות, ובכך גם שימרו את הלימוד. הבודהה לימד את תורתו לקהילת הנזירים במטרה שיגיעו לשחרור ויצר את התנאים כדי לאפשר ולהדריך אותם בדרך זו. אך פונקציה נוספת של הסנגהה היא כארגון הפצה, לאחר ...
כבוד תמיד קיים להצליח לפגוע מסירות עיוור איזון בפעם הראשונה
בודהיזם טיבטי - מבוא
... ולתופעות, הזמניים באופיים, תגרום באופן בלתי נמנע לסבל. הבודהיזם הטיבטי מכיל לימודים שונים בעלי היבטים רבים, המשלבים שיטות ותרגול המותאמים לכל המצבים האנושיים האפשריים: הדרך הקטנה (היניאנה או ... הדרך הגדולה (מהיאנה) ודרך היהלום (וגריאנה) - הנתיב הטנטרי. מטרתם של המתרגלים לימודים אלה היא להגיע הן ליכולת להועיל לאחרים והן להבנה, שחוויה של אושר תמידי אפשרית. בעבר כינו רבים מהמערביים את ... (נירוואנה קטנה), מוגדר הבודהיזם הטיבטי כבודהיזם צפוני ומזוהה יותר עם רמות הלימוד של הדרך הגדולה ושל דרך היהלום. מטרתן - מימוש הארה מלאה (נירוואנה גדולה) - מצב בודהה. בארצות הבודהיזם הדרומי נחשב ... ונקיקי סלעים מאות שנים לפני כן, בתקופות שבהן דיכאו את הבודהיזם ואסרוהו ללימוד ולתרגול. הבודהיזם הטיבטי נחשב על ידי רבים כאזוטרי וטנטרי. אזוטרי - מאחר שלשם תרגולו דרושה הסמכה (וואנג בטיבטית, ... לעתים יכול לאמה (מורה בודהיסטי) להשתמש בדורגה - כלי טקסי המסמל שיטות לימוד וחמלה - בצירוף פעמון המסמל חוכמה. פגיון טקסי מיוחד, הנקרא בטיבטית פהורבה, מסמל את כריתתם ועקירתם מהשורש של כל ... והבנה תאורטיות של השקפות מעודנות ומופשטות יותר של המדיאמקה - אלה העוסקות בלימודים על הטבע הסופי והמוחלט של המציאות, על ריקותן של כל התופעות והיווצרותן בתלות הדדית. האסכולות בבודהיזם הטיבטי לעתים ... רבי - אמנים במדיטציה וטנטרה שונים היו עורכים מסעות להודו על - מנת להביא את לימודי הבודהה לטיבט, הלימודים שהובאו משכו פלח אוכלוסייה רחב ביותר, מאחר שהתאימו לצורכיהם של סוגי אנשים שונים ומגוונים, וכך התהוו השושלות ... הנולד מהלוטוס, טיבטית: גורו רינפוצה) עצמו. הנינגמה שייכת לזרם הווגריאנה ולימודיה הגבוהים על טבע התודעה והמציאות המוחלטת, דזוג - צן (עברית: השלמות הכבירה, סנסקריט: מהא - אטי), מקבילה ללימודי המהמודרה (עברית: החותם הכביר, טיבטית: צאג - צן) של אסכולת הקאגיו. קאגיו קאגיו (עברית: השדר שבעל - פה). ראשיתו של ... מהות השדרים בכל ארבע האסכולות העיקריות - אחת היא, מאחר שכולם מתבססים על לימודיו של הבודהה עצמו ועל פרשנויותיהם של רבי - האמנים ההודים. ההבדל ביניהן טמון בפרשנויות, שהעבירו מורי הבודהיזם בהתאם ... מסנסקריט לטיבטית, אולם מאחר שפעילות זו לא הייתה רחבת - היקף, לא זכו הלימודים לתפוצה רחבה. גל הלימודים הראשון - נינגמה כ - 100 שנה מאוחר יותר הרחיב המלך טריסונג דצן את גבולות הממלכה הטיבטית, בכובשו את בירתה דאז של ... הודים ומתורגמנים טיבטים הוזמנו כדי לתרגם מסנסקריט לטיבטית את מלוא היקף לימודי הבודהה. על - פי המקורות לא ידעו הטיבטים אם יוכלו להסתגל לסגנון הנזירי, שהיה כה זר להם עד לאותה עת. סופר ששבעה ... בחייהם הרגילים. אף - על - פי שהועברו לטיבט כל ההיבטים - עד האחרון שבהם - של לימודי הבודהה, הושם הדגש בלימודי דרך היהלום (סנסקריט: וגריאנה, טיבטית: דורגה טהגפה). עובדה זו כה השפיעה על הבודהיזם הטיבטי, עד שמאוחר יותר זוהה ... 400 שנה, ובהן הבודהיזם הנזירי של מרכז טיבט חדל להתקיים במשך 200 שנה. גל הלימודים השני - סארמה לקראת סוף המאה ה - 10 החל גל הבודהיזם השני בטיבט. במהלך המאה ה - 11 ותחילת המאה ה - 12 שוב הוזמנו ... ועם תלמידו הטיבטי העיקרי דרומטנפה (1065-1004) ייסד את מסורת הקדאם. הבסיס הלימודי של מסורת הקדאם שימש את גה צונגקאפה להנחת העקרונות הפילוסופיים היסודיים של אסכולת מהיאנה, שלימים נודעה כגלוג (או גאנדן). כך שוב נפוצו לימודי הבודהיזם בטיבט. תקופה זו ידועה בשם עידן התרגומים החדשים (טיבטית: סארמה). הבודהיזם הטיבטי בחברה המודרנית מסוף שנות ... הטיבטי. מסעותיהם של מערביים לטיבט, היחשפותם ללאמות הטיבטיים, ובילוי שנות לימוד ותרגול הבודהיזם תחת הנחייתם - כל אלה חשפו את המערב הן לתרבות הטיבטית בכללותה והן להשגות של הטיבטים לגבי טבע התודעה ... ולחוסר הבנה. בקרב מערביים רבים התגבשו תפיסות שגויות - שמנהגים טיבטיים ולימודי בודהיזם חד הם. הן הטיבטים והן הסינים תרגמו את כתבי הבודהיזם של הודו מסנסקריט לשפתם שלהם, והתאימו את הבודהיזם ... במרחב תרבותי מסוים, יהיה חייב להסתגל אליו - אחרת לא ישתלב במרקם וייעלם. הלימודים במסגרת המערבית בטיבט היו שלוש אפשרויות לתרגל בודהיזם, ליטול את נדרי הנזירות, לתרגל כחילוניים, ולהתפתח כיוגים. ... התנהגות קפדניים, החילוניים חיו חיי משפחה רגילים, עבדו לפרנסתם, וניסו לשלב את לימודי הבודהה עם חיי היומיום שלהם, והיוגים חיו מחוץ לנורמות החברתיות, לרוב במערות ועם בני בנות זוג שונים שונות, והקדישו ... במדינות המערב אין מנזרים רבים. בעבר חיו הגברים והנשים בנפרד, לא מכיוון שיש בלימודי הבודהה התנגדות להנאות הגוף - אלא מפני שלא ניתן היה לקיים יחסי מין בלי שבעקבותיהם יבואו ילדים, ואלה יצמצמו מאוד את ... ללמוד בודהיזם בישראל ולתרגלו יוכל כיום לבחור קבוצה המזוהה עם אחת משלוש דרכי הלימוד. קלאסיקה בודהיסטית בישראל קבוצת תלמידי דהרמה אשר לומדים בהנחיתה של המורה דר דבורה צביאלי. במסגרת הקבוצה זו ... קורסים וסדנאות שבועיים ברחבי ישראל, במפגשים ישירים עם המורה ודרך האינטרנט. לימוד כל הקורסים והסדנאות נעשה בעברית, הוא ללא כל תשלום, ופתוחים לכל. מטרת הקורסים והסדנאות היא לפתח לימוד מעמיק ולקדם דרכים לשלב את החוכמה, התובנות והאימון הבודהיסטי בחיי יומיום בסביבה המודרנית המערבית ובמגוון תחומי ... התנסות אישית בהשקפת העולם הבודהיסטית. מטרתם האולטימטיבית היא להביא להארה. הלימוד הינו אוטנטי ומבוסס ברובו על קורסים של המכון ללימודי אסיה הקלאסיים ACI מייסודו של גשה מייקל רואץ וכן קורסים שניתנו על ידי המורים של Diamond Mountain, אוניברסיטה ... ומורים נוספים. על מנת להשלים תואר גשה במנזרים הבודהיסטים הטיבטיים יש צורך בלימוד ותרגול של כעשרים שנה, תוך השלמת ה
חילונים חדשות גלות מדיטציות חמלה שכל תהליכים נזירים
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
... מאוחרת יותר, אחד מאבות הכנסיה, הירונימוס (342-420) הנחשב לאבי ההבראיזם הנוצרי (נוצרים אוהבי ולומדי עברית לצורך לימוד היהדות ממקורה העברי ולא מתרגום השבעים של תלמי) הקדיש את עיקר פעילותו לכתבי הקודש, אף חיבר תרגום של התנך ללטינית. היו לאורך ההיסטוריה מקרים נוספים בהם למדו נוצרים עברית ובאמצעותם למדו את כתבי היהדות כולל את מפרשיהם, יש אף נוצרים אשר למדו אצל פרשנים יהודים את התורה. לימוד זה של התורה ופירושיה היהודיים לא רק שלא קירבם אל היהדות, למעשה ריחקם יותר ואף הגביר את שינאתם ליהדות וליהודים. דבר זה שהיה נראה בתחילה כתהליך רצוי, הפך להיות לחרב פיפיות אשר הביא לנסיונות רבים עד לימינו אלה, להשמיד את היהודים על דתם. גם בימינו אלה, לימוד ועיסוק התורה, הפך להיות ללימוד ועיסוק, אשר הנגיעה בו הינה נגיעה לא יהודית. היהדות מהותה אמונה, מהותה חיבור אל התורה בבחינת עשייה ולא בבחינת, לימוד לשם לימוד לשם חקירה. תורתינו הינה תורת חיים, הינה הנחייה לדרך לחיים. התורה אין ענינה אינטלקטואלית שכלתנית גרידא, מהצד האינטלקטואלי אין לתורתינו שום יכולת קיום, שכן ...
מהות הסברים אהבה טומאה החרדים לשמור מצוות תהליכים כיבוש מיני
כיצד אתה לומד ומי מלמד אותך?
... צריך ללמוד. יש מי שלומד רק מטעויות של עצמו ויש מי שלומד גם מניסיונם של אחרים. אם נתבונן בעניין נראה, כי דרכי הלימוד רבות הן וכי האדם בעצם לומד כל הזמן ומכל דבר. ניתן ללמוד בצורה של קריאה מספר או אפילו מקריאת סטיקר או שלט חוצות, ניתן ללמוד משמיעה של דיבור של מישהו בתקשורת או ... האדם עצמו ביחס לעצמו, גם האדם עצמו מבקר את עצמו, מייעץ לעצמו, מעלה רעיונות לעצמו, מחזק שובר את עצמו וכולי. מהו בעצם לימוד? לימוד הינו כאשר אתה עושה פעולה כלשהי שגורמת לך לחשוב בצורה כלשהי, מה שאמור ליצור עשייה חוויה כלשהי. כל מחשבה שעוברת לאדם בראש, נחשבת ללימוד, כל ביקורת שאדם מעביר על עצמו אפילו במחשבתו, כל ביקורת שמישהו מעביר עליך אתה מעביר על מישהו, כל דבר כזה נחשב ללימוד. כל הדברים האלו נקראים לימוד וכל לימוד שהוא לאורך זמן ומתמקד באותו הנושא, כל לימוד כזה הריהו כאימון אישי שאתה מעביר את עצמך, וככל שאתה מתמיד יותר בלימוד האישי שלך בדרכים הרבות שהוזכרו, כך האימון האישי שלך לעצמך מצליח יותר. חשוב גם לזכור כי בסופו של דבר המטרה שלך היא אתה ושלך יהיה טוב יותר. הגורם היחיד שיכול ... דיבורים ומעשים שלך. כי גם כאשר אתה קורא סטיקר כלשהו, חושב מחשבה כלשהי, שומע דיבור כלשהו, כל הדברים האלו נחשבים ללימוד ויעוץ אישי שהסביבה שלך משפיעה עליך. לכן חשוב מאוד לשים לב לכך שאתה מקיף את עצמך ומסתובב כמה שיותר בחברה חיובית ולא בטעות בחברה שלילית, כי כל הדברים שנכנסים ...
פסיכולוגים אנשי מקצוע ניסיונם של אחרים לאורך זמן חברה שלילית להתאמן עשייה לעזור
מהי "העלות השולית" של ההתפתחות האישית שלך?
... האדם? כיצד אדם יכול להשתמש טוב יותר במשאבים העומדים לרשותו לצורך התפתחות אישית? אז להלן מספר דוגמאות: דבר ראשון חשוב ביותר נקרא לימוד מנסיון של עצמך. זה אומר שאחרי כל הצלחה חוסר הצלחה של עצמך עליך לנסות להבין מה גרם להצלחה לחוסר הצלחה שלך לקרות ולהשתדל לחזור לא לחזור על אותו הדבר פעם ... שלך יגדל, מאחר שאתה נהיה אדם טוב יותר. זה כמובן יכול לקרות רק אם תדע להשתמש בנסיון החיובי והפחות חיובי של עצמך בעבר לצורך לימוד בעתיד. נקודה נוספת נקראת לימוד מניסיונם של אחרים. משאב לא בהכרח חייב להיות משהו שעלה לך אישית בכסף ומאמץ. משאב הוא כל דבר שניתן להשתמש בו כדי להתקדם ולייצר עוד הצלחות. זה מאפשר לנו כמובן להתקדם בחיים שלנו לא רק על סמך הניסיון האישי שלנו, אלא גם על ידי לימוד מניסיונם של אחרים. בפועל, זה אומר שבאפשרותנו כבני אדם לנסות ללמוד מאחרים שמצליחים יותר ומצליחים פחות כדי לנסות להבין מה בעצם גרם להצלחה שלהם ולנסות ... וטעייה עד שהוא יגיע לאותן המסקנות. רק שבינתיים הוא בזבז המון משאבים מיותרים כאשר הוא היה יכול ליהנות מאיכות חיים כבר מוקדם יותר. לימוד מניסיונם של אחרים אומר כי אם אתה רואה אדם שמצליח במשהו עליך לנסות להבין מה בעצם גרם להצלחה שלו לקרות. נסה להבין אילו דפוסי התנהגות ואילו דפוסי חשיבה ... לוקח המון זמן. בית תוכנה חכם שרוצה להגדיל את הרווחים שלו ידע לעשות שימוש חוזר בקודים שהוא פיתח כבר בעבר. זאת כמובן האנלוגיה ללימוד מנסיון עצמי. אך בית תוכנה חכם יותר (וממילא רווחי יותר) ידע לעשות שימוש בדבר שנקרא קוד פתוח דהיינו הוא ישתמש בקוד שפותח על ידי אנשים אחרים וכבר נעשה בו שימוש בהצלחה ושניתן להשתמש בו בחינם. כאן כמובן יש אנלוגיה ללימוד מניסיונם של אחרים. אותם הדברים בדיוק ניתנים ליישום גם בהתפתחות אישית כנל. שימוש במשאבים קיימים אומר גם לדוגמה כי עלינו לדעת בעיקר כיצד להפוך הצלחה אחת ...
להגזים עסקים ניסיון צורך יכולת מסקנה משקיע שכל
העם היהודי הוא העם הנבחר
... ישראל. ולדברים אלה נביא ראיות מהכתובים. תכלית הבריאה - כל בריאת העולם - על פי השקפת העולם התורנית - נבראה לצורך לימוד וקיום מצוות התורה בלבד. לכן, היה והעם היהודי לא ילמד תורה, הקדוש ברוך הוא יחריב את העולם ויחזירו ... עליהם את ההר כגיגית ואמר להם אם אתם מקבלים התורה מוטב ואם לאו שם תהא קבורתכם. הרי לך שכל תכלית הבריאה היא לצורך לימוד התורה, ויתירה מכך על פי מדרש חזל התנה הקדוש ברוך הוא עם העם היהודי שאם יתבטלו מעיסוק בתורה הרי ... ועונשים למבטלים את תכלית הבריאה - הואיל וקיום העולם הוא למען התורה לכן נמצא דברי מוסר, לקח והפחדות אצל חזל לחיזוק לימוד התורה: כל שאפשר לו לעסוק בתורה ואינו עוסק הקדוש ברוך הוא מביא עליו יסורין מכוערין (ברכות ה עא). ברית ... כאחד משלושת עיקרי האמונה בספרו ספר העקרים מאמר שלישי. העולה מדברינו שעל פי השקפת העולם הרבנית תכלית הבריאה הוא לימוד התורה וקיום מצוותיה, וכל מי שאינו עוסק בתורה ובמצוות כמוהו ככופר בקיום האלוהים, ועל פי יסוד אמונה זו ...
הנשמה למה המוצר כל כך יקר איך למכור מוצרים יקרים פילוסופיה אדם חכם איומים אחדות ניאוף
דרך ארץ - פירוש המושג 'דרך ארץ'
... ושסה גידיו לעבודת ה. זו היתה דרכו בארץ (דרך ארץ). חייב להיות קשר אמיץ מהותי עמוק בנשמה לקיום לימוד התורה, שהתורה לא תהיה דבר חיצוני. חוקי תעבורה המשתנים ממקום למקום ומזמן לזמן. לימוד התורה צריך לגרום שהאישיות תהפוך להיות תורה. יש אפשרות לדבר על התורה יש אפשרות ללמוד תורה ויש אפשרות לחיות תורה והאפשרות הגבוהה ביותר היא להיות תורה. כפי שנאמר: טפשים אותם האנשים העומדים בפני ספר תורה ואינם עומדים לפני אדם חכם שכולו תורה. לימוד תורה יהפוך אותך לדרך חיים בעולם הזה, לדרך ארץ ואין זה ללא זה, אין ערך ללימוד התורה שלא יבוא לידי מעשה ושינוי ושפור אישיות ואין אמת בשום שיפור אישיות אם לא בדרך התורה. יש להבין גם את הרעיון בפרשת בהעלותך: ויהי בנסוע הארון ... ולא ישיב אל לבו ולא דעת ולא תבונה וגו. מכאן נגיע למסקנה כי יש משהו חשוב מאוד שאדם חייב להשתדל טרם לימוד תורה וקיום המצוות. לדעת ולהכיר את בוראו ולקבל עליו מלכות שמים תחילה לפני שיקבל עליו עול מצוות. מכאן נבוא להבנה כי דרך ארץ קדמה לתורה פירושו - ... קודם לקבלת עול מצוות, וגם עפי ההבנה של הביטוי: נשאת ונתת באמונה שהפירוש שהבאנו כאן: הוא התעמקות בלימוד האמונה, אמונת ישראל הנצחית! ...
התבוננות חיים בלי ילדים אומנות כבוד ברכות אחדות אדם חכם חוסר וודאות
שמות / סוד השמות / בחירת שם / איזה שם לבחור / משמעות שמות - חלק 2
... למצבים שליליים, ללקות בהתקפי פחד, הססנות, בהלה ועצבנות או רפיון ידיים כללי, עליבות רבה וחוסר סיפוק. ל - לימוד ומטרה האות ל היא האות האמצעית, האות ה - 12 בין 22 האותיות. היא מהווה לשון מאזניים של החיים, כי ללא לימוד אין חיים משמעותיים. ל היא האות היחידה הגבוהה מכל ... והמבין יבין כי דווקא מתוך כפיפות תבוא הגדולה. האות ל היא האות הגבוהה ביותר, מרמזת לכך שיכולת זו של לימוד היא הכישרון הנעלה ביותר של האדם, תפישתו השכלית היא ... באות למד ראשי תיבות המביעות את סגולותיה: לב מבין דעת הנושא בשמו את האות ל יש בו את הסגולה ללמד את עצמו, לימוד עצמי וגם ללמד אחרים. מבחינה צורנית אפשר לראות אותה ...
ראוי לעשות בחיים מסקנה לכעוס אימפולסיבי סובלנות להשקיע לגשר
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 14
... חכם המחבר שמיים וארץ. יכולת הלמידה הדבר החשוב ביותר היא יכולת הלמידה. המיוחד באדם שהוא לומד ומתקדם. הוא מתפתח הודות ללימוד. מסופר על מישהו שראה חמור שנולד, ובאותו יום שנולד החמור, כבר עמד על רגליו... השתאה האדם והתפעל. אמר: הנה רק נולד וכבר עומד על רגליו והאדם ... עד שהוא עומד על רגליו... השיב לו החכם: נכון, החמור ביומו הראשון כבר עומד, אבל... נשאר חמור... ודל האות למד הרומזת ללימוד, נמצאת במרכז האותיות גבוהה מעל כל האותיות, מביטה על כל האותיות בודקת ובוחנת אותן... זה מותר האדם מן הבהמה הוא הלימוד, זה מה שמבדיל בינינו לבין כל חי וההתפתחות הבאה עקב הלימוד. הלימוד הוא מרכז הכל! ל - ללמוד ללמד ולעשות..: השם למד נגזר מן השורש למד, לימוד עצמי ולימוד אחרים. על האדם מוטלת חובה ללמד תורה ודרכי ה לאחרים, אבל כדי שיוכל לעשות זאת עליו ללמוד בעצמו. עצם היותה גבוהה מאותיות אחרות מלמדת כי תכונת הלמידה היא הכישרון הנעלה ביותר של האדם. באמצעות לימוד התורה יכול האדם להגיע להשגות גבוהות באלוקות ולהשפיע רוחניות וקדושה גם על סביבתו. אך לא מספיק הלימוד לבדו, לאחרי ה - ל באה האות מ - מעשה. כלומר יש ללמוד באופן כזה שיגרום למעשה כמו שנאמר: גדול תלמוד שהתלמוד מביא לידי מעשה. הלימוד צריך להיות באופן מעמיק בעמל ויגיעה, כדרך שאדם עמל על פרנסתו. ולכן נוסח הברכה של הברכת התורה: לעסוק בדברי תורה. האות י והאות ל האות י הנכתבת ... כן הלב נחשב למושג מרכזי ובסיסי... (לאחר מכן מתפתח המוח, והנשמה שוכנת בו) האותיות ל - ב, מחוברות יחדיו. האות ל רומזת ללימוד והאות ב לבינה. (ראה סוד האות ב לעיל), והנה מזכיר לנו את התפילה: ותן בלבנו בינה להבין ולהשכיל ללמוד וללמד לשמור לעשות ולקיים... (מתוך התפילה) ל ... לעולם של גמילות חסד לזולת. לכן האות ל רומזת גם היא לגמילות חסד של האדם לעצמו להגיע אל התכלית, לעולם הבא. האדם המשלב לימוד תורה וגמילות חסדים לזולת עושה עם עצמו את החסד הגדול ביותר שיכול האדם לזכות בו בעולם הזה. הברכה ליוצא לדרך הרבה מתלבטים בנוסח הברכה והאיחול - ... נכתבת עי 2 אותיות מ - ם: אחת פתוחה, והשניה סתומה. האות מ? רומזת לביאת המשיח, האידיאל הגבוה, הזמן בו הכל יהיה שקט ושלו - לימוד תורה, חוכמה ואושר יהיה נסוך על כולם. כפי שנאמר: על מי (מים) מנוחות ינהלני... (תהלים כג ב) גם המילה משיח מתחילה באות מ, והאותיות שיח רומזות לשיח ... לאות צ. אות זו רומזת לצדיק השתול על פלגי מים. היא נמצאת בין שתי אותיות: ל מצד ימין ונ מצידה השני, האותיות הרומזות ללימוד באמצעותו מגיע הצדיק אל ה - נ =50 שערי בינה ואחריה האות ס, הרומז לסודות עמוקים... והם הם סם החיים. גם נאמר בן - מ =40 לבינה. (אבות) התורה - מים ...
ישראל לשון עבר רחמים הגדלת הביטחון העצמי בורא הגזמה הערבים משיח
קבלה - תורת הקבלה - מבוא
... הקבלה התאוסופית - תאורגית עוסקת בעיקר בלימוד מהות האלוהות (האין - סוף) ועשר הספירות, וההנחה כי מעשי האדם עשויים להשפיע על האלוהות. נציגיהם הבולטים של זרם זה הם ספר הזוהר ותורת הארי. הקבלה האקסטטית עוסקת בהיבט ... לה בעיני חוג המיסטיקנים תורת הסוד הוגבלה ללימוד רק לאחר תקופת הכשרה, אחרי גיל מסוים ורק לחתך מצטיין של הלומדים, בנוסף על הגבלות על צורת לימודה (שלא בפומבי: מרב לתלמיד יחיד, ושלא ביחידות), בתלמוד אף מוזכרים חכמים שהסתייגו באופן גורף מלימוד תורת הסוד. בימי חזל, בין המאה השנייה לחמישית, הופיעו חיבורי ספרות ההיכלות והמרכבה. החל מהמאה ה - 8, בתקופת הגאונים, החל תהליך של שקיעת תורת הסוד יחד עם ספרות האגדה, ... את פשוטי העם. חבורות אלו עסקו בין היתר בלימוד התורה ובהוראת דרכי התשובה. כמו כן נוצרו חוגים של מקובלים שעסקו בלימוד תורת הקבלה ובתיקוני התשובה. בנוסף, נהגו המקובלים להשתטח על קברי צדיקים של חכמי המשנה והזוהר הקבורים באזור, ושאת דרך לימודם ואורח חייהם ביקשו מקובלי צפת לחקות. בהשתטחויות אלו זכו המקובלים פעמים רבות לחוויות מיסטיות ולגילויים מן העולמות העליונים, וכן להידבקות בנשמות הצדיקים ולתופעות של ... אחותו של רבי שלמה אלקבץ, ובגיל עשרים החל בלימוד קבלה אצל גיסו. הרמק פיתח את הקבלה בהרחבה וביסס אותה על רבים מהיסודות של תורת רבו, משה אלקבץ. הרמק היה אחד מארבעת הרבנים שנסמכו בידי רבי יעקב בירב ב - הרצח 1538, ... בין השיטות, והסביר כי קבלת הרמק מהווה לימוד עולם התוהו, ואילו עולם התיקון נמצא בקבלת הארי. חיבורו המרכזי והספר שאיתו מזוהה הרמק ביותר הוא פרדס רימונים, המבאר את שיטתו בקבלה ומהווה סינתזה של כלל ההגות הקבלית. ... במצרים, שם הקדיש הארי את עתותיו בעיקר ללימוד ספר הזוהר ותורת הסוד. בשנת 1570 עלה לארץ ישראל והתיישב בצפת, ובתום שנתיים של פעילות ערה נפטר והוא בן 38 בלבד. מכתבי הארי עצמו נשארו בידינו מספר פיוטים לשבת (אזמר ... הרתע לה הייתה הטלת הגבלות על הפצתה ולימודה של תורת הקבלה. בשל כך נרדף הרמחל והוטלו עליו הגבלות שונות ומשונות, והוא אף נחשד לזמן מה בשבתאות. הרמחל היה רב, מקובל, סופר ומשורר במאה ה - 18. עוד כנער נמשך לקבלה, ... זאת על השאר. יש מהאדמורים שאף התירו את הלימוד רק לבני ארבעים ומעלה. אדמורים שונים אוסרים במיוחד על בעלי תשובה טריים (שלהם נטייה ללימוד זה) את לימוד הקבלה. בעל הסולם הרב יהודה לייב אשלג (1884-1954) אשר כונה בעל הסולם על שם באור ופירוש הסולם שכתב לספר הזוהר, עסק כל ימיו בחידושה ובהפצתה של חכמת הקבלה בשדרות העם. הוא פיתח שיטה ייחודית ללימוד הקבלה, שמאפשרת לכל אדם באשר הוא לחקור את המציאות שבה אנו חיים ולהתוודע אל שורשיה ואל תכליתה. שתי יצירותיו העיקריות, עליהן עמל שנים רבות, הן תלמוד עשר הספירות, המונה ... מצד כמה מחכמי היהודים, שהזהירו מפני לימוד והפצת תורת הסוד, ובמקרים מסוימים אף פנו כנגד תורת הקבלה. הבולט שבהם הוא ר יהודה אריה ממודנה. התנגדות לקבלה על פי רוב, עלייתה של הקבלה לא לוותה במחלוקות מפורסמות ... סניפים בעולם, ונחשב לגוף המרכזי המפיץ את לימודי הקבלה בעולם. אף הזמרת ומעצבת האופנה ויקטוריה בקהאם ובעלה שחקן הכדורגל דיויד בקהם נחשבים כקבליסטים, ושניהם קעקעו את המילים העבריות אני לדודי ודודי לי הרעה בשושנים ... שעושים במרכז לקבלה ובארגונים דומים ללימוד תורת הקבלה. לטענתם הוא פופוליסטי ושטחי, ומהווה זילות של תורה זו וניתוקה משאר חלקי היהדות. היו אף רבנים שהוציאו פסקי הלכה האוסרים לימוד כזה. פסק ההלכה הבולט שבהם הוא זה של הרב עובדיה יוסף. עמדה דומה מובעת גם על ידי רוב חוקרי הקבלה בישראל ובעולם, הטוענים כי במרכז לקבלה מלמדים תורת ניו - אייג ולא קבלה ...
התמודדות עם בעיות להקצין להבדיל לשמור מצוות מלחמות מנהיג להשיג פילוסופיה יוונית
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לימוד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לימוד, האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לימוד, איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי רוחני, אימון אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי ועסקי בתחום לימוד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.0781 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 15:34:14 - wesi4