... יושבים להתאמן. נראה כי הרעש הבלתי פוסק עלול להפריע לנזירים
בלימוד שלהם אך מסתבר שנזירים מדווחים על כך שהקולות שהחניכים האחרים דווקא עוזרים לאימון שלהם. כך ניתן לראות את
הלימוד הזה לא רק כעניין אינדיבידואלי אלא גם כבין - אישי. כאשר החניכים שומעים זה את זה המאמץ שלהם מתרכז ומתעצם. הם ... טקסטים פנימיים כגון כללי ההתנהגות של הנזיר, הפטימוקהה סוטרות
לימוד בסיסיות וטקסטים אחרים העוסקים ביחסים תקינים במנזר ובין נזירים. הקראה ודיקלום הטקסטים נחשבים טובים גם בנוגע ... בעלי משמעות נתפסת כדבר מועיל ושומרת על המבנה הארגוני של
הלימוד. תועלת נוספת נמצא בהנגשת
הלימוד ליצורים שמיימיים - המסורת הבודהיסטית מכירה בכך שנמצאים בעולם גם מספר עצום של יישויות בלתי נראות לאדם. כאשר מדקלים את הטקסטים של
הלימוד, מאמינים כי יישויות רבות נמשכות לשמוע את דברי הבודהה ולכן רואים בכך פעולה בעלת סגולות רבות. מלבד טקסט המקור ... לחניכים בצורת החשיבה המתקדמת והמדוייקת המופיעה בהם. עדיין
לימוד של כתבי מקור חשובים יותר ונזירים פיקחים יכולים להסיק מתוכם מסקנות מבלי לצטט פרשנות, ובכך להסתמך גם על הבנתם ... של הטקסטים המבוססת על כתבי המקור ששיננו היטב קודם לכן. תהליך
הלימוד משקף את העמדה שידע צריך להיות זמין באופן מיידי. הטקסטים המשוננים אינם נמצאים רק במאגרי הזיכרון של הנזירים ... הערות משחקת תפקיד חשוב, ורוב הידע נוטה להשאר בין דפי ספר
הלימוד או המחברת. המקבילה שלנו למאגר הידע הייתה בראשנו באמצעות שינון. (36) כאשר הטקסטים נלמדים לזיכרון, משמעותם ... החלקים האלו מתחברים לכדי ידע אמיתי. הבודהה מתאר את שלבי
הלימוד המתחילים בכך שהתלמיד מאזין למורה בהקשבה מלאה: כאשר החוקר רואה שהנזיר חופשי לגמרי מבורות, האמון שלו בנזיר ... סוטרת צנקי 102) הבודהה רואה בשינון חלק בלתי נפרד מהדרך להבנת
הלימוד, על החניך לזכור את ששמע ואז לבחון את הדברים במחשבתו ולאור ניסיונו. יש לזכור שבזמנו של הבודהה, לא היו ספרים או חומרים כתובים בהישג יד ועל כן
לימוד מספר לא היה כלל אפשרות. לכן הדרך היחידה להעברת המידע הייתה בעל - פה, וכדי שחניך ילמד היה עליו לזכור את ... הבודהה מה הדבר שמסייע ביותר להבנת המשמעות, הוא טען שזכירה של
הלימוד היא הדבר התורם ביותר וללא זכירתו לא תיתכן חקירה: גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר לחקירת המשמעות? אנו שואלים את ... את הדברים בזיכרונו, ולאחר מכן חוקר את משמעותם. זהו התהליך
הלימוד בקצרה שנעשה בעבר ונעשה גם היום, לאחר שהחניך חוקר את משמעות הדברים הוא מתרגל על פיהם וחוקר את תופעות ... שני צדדים: צד שמעניק וצד שמקבל אותם. אם מאבדים עניין בתורת
הלימוד ואין מי שיקשיב לטקסט
הלימוד דועך ונעלם, או אם מספר המעניקים פוחת ונותרים מספר מצומצם של זקנים בעלי זיכרון חלש אזי סביר שהטקסטים יהיו ... מימיו של הבודהה ובהמשך באמצעות תלמידיו. מטרה של המסורת הייתה
לימוד של חברי קהילת הנזירים עצמה
ולימוד כל ההולכים בדרך והמתעניינים לרבות גם אנשים בעלי אמונות ממסורות אחרות.
הלימוד של הבודהה היה תמיד פתוח לכל, ולכן המסורת השתדלה להפיץ ולאפשר את זמינות
הלימוד בכל מקום בו הגיעה, כך שהתקשורת מעולם לא ניסתה להיות מוצפנת או חבויה, אלא פתוחה וזמינה. הטקסטים של שיחות הבודהה ותלמידיו ניחנים במאפיינים המוכוונים לקלות שינון
ולימוד בעל - פה, בין אם זה פורמולות, פסקאות שגורות, חזרתיות ועזרים אחרים שהוזכרו קודם לכן. כך המסר שעובר הנו ... המדיום האוראלי נותר בשל מאפיינים ייחודיים שמתאימים למסורת
הלימוד הבודהיסטית אשר אין להם תחליף. טכנולוגיות חדשות יצרו אפשרויות נוספות בשלושה מימדים: 1. כמדיום לשימור הטקסטים ... בייחוד לשימור מדוייק וארוך זמן והפצה כלל עולמית של הטקסטים
והלימוד, קיימים מספר יתרונות יחודיים למדיום האוראלי שטכנולוגיות אלו לא מאפשרות. המדיום האוראלי יוצר קשר אישי ומתערב ... של הזכרות והטמעה תוך העמקת ההבנה בתכני הטקסט. בהקשר של
הלימוד הבודהיסטי הערך של מאפיינים אלו הנו בעל חשיבות גדולה מאחר ומטרת הטקסטים והעברתם היא
לימוד ולימוד דורש התערבות אינטראקטיבית בין המידע ללומד כדי ליצור ידע של ממש. כך נראה ששימור הטקסטים
והלימוד יכולים להשמר כל עוד תימשך שרשרת אותנטית של קהילת מורים ותלמידים המהווים בקרה מתמדת ומאגרי איחסון לטקסטים ... זו קיימת כבר למעלה מ - 2500 שנה ומבוססת על דברי הבודהה והמסר
שבלימוד שהציג. העברת מסר זה נעשתה בנאמנות על ידי הסנגהה, קהילת התלמידים שלו, שהלכו בדרכו ופעלו על פי
הלימוד כמו גם הפיצו אותה לנמענים רבים בארצות רבות. קהילה זו כוננה מערכת שינון משוכללת של הבהאנקה שרובם היו נזירים שהקדישו עצמם למשימת שימור
הלימוד במדוייק. בעבודה זו נבחנו שלושת האספקטים של מערכת התקשורת הבודהיסטית - פעילות המסורת הבודהיסטית החל מהבודהה ותמיכתה
בלימוד, מאפיינים יחודיים של הטקסטים האוראליים, ומערכת השינון שפועלת בקהילת הנזירים. הבודהה עצמו היה מעוניין בשימור ...