... אשת החינוך נל נודינגס הגדירה את הפילוסופיה של החינוך
כלימוד הפילוסופי של החינוך ובעיותיו... נושא הדיון הוא החינוך, והכלים הם כלים מתחום ... לשומרי העיר, ולשרת את מעוטי היכולת. אפלטון דגל בחינוך מקיף, הכולל
לימוד עובדות, פיתוח כישורים, חינוך גופני, וגם
לימוד אומנות ומוזיקה. השילוב בין
לימודי המוזיקה והאומנות לחינוך הגופני נועד למזג תכונות עדינות ותכונות חזקות, על מנת ... אך יימשך פרק זמן שונה בהתאם לרמת הכישרון. בעוד שחלק יסיימו את
הלימודים כבר בגיל 18, המוכשרים ביותר (המיועדים להיות מלכים - פילוסופים) יסיימו את חינוכם רק בגיל 50, לאחר
לימודי פילוסופיה,
לימודי מתמטיקה, שירות צבאי ועוד. למעשה, אפלטון הציג לראשונה מודל של חינוך ממלכתי, אלא ... גרס שתפקידו העיקרי של המורה הוא להעביר ידע. על כן, תמך אריסטו
בלימוד שיטתי של חומר, באמצעות חזרה על עובדות. בדומה לאפלטון, אריסטו שם דגש על שילוב ... בחינוך התלמיד. כמו כן, אריסטו שם דגש על שילוב בין החלק התאורטי של
הלימוד לחלק המעשי שלו. על פי אריסטו, מטרתו העיקרית של החינוך היא להכשיר אזרחים טובים ... על דרך ההוראה בעולם המוסלמי באותה תקופה. אבן סינא ייחס חשיבות רבה
ללימוד הילדים בקבוצה, בתוך בתי ספר, בניגוד
ללימוד יחידני בבתים. הוא הדגיש את חשיבותן של תחרות ושל למידה על ידי חיקוי - שני אלמנטים ... כמו כן, הודגשה חשיבותם של דיונים וויכוחים בתוך הכיתה. תוכנית
הלימודים עפ אבן סינא הופרדה לשני חלקים - חינוך יסודי מגיל שש עד גיל 14, וחינוך מתקדם החל בגיל 14. החינוך היסודי צריך לכלול
לימודי קוראן, דקדוק, ספרות ופילוסופיה מוסלמית, בנוסף
ללימוד כישורי חיים כלליים. בגיל 14 רצוי שהילד יבחר מקצועות על פי רצונו, ובהתאם לעתידו.
הלימודים המתקדמים עשויים לכלול
לימודי רפואה, גאומטריה, מסחר, ספרות, וכו, בהתאם לקריירה העתידית שהילד יבחר. אבן סינא ... החינוך פורסם במקביל למאמרים אלו, והציע שינוי מהותי בשיטת החינוך
והלימוד המקובלת אז. מילטון הציע להחליף את תוכנית
הלימודים הדתית והשיטה הסכולסטית המקובלת, בתוכנית
לימודים מודרנית יותר, ומותאמת לעידן המודרני. רעיונותיו של מילטון, הושפעו רבות מתנועת הרנסאנס, והם שונים דרסטית מרעיון
הלימוד הסכולסטי שהיה מקובל באוניברסיטאות עד אז. על פי מילטון, לחינוך יש שתי מטרות: להתאים את האדם לחברה, על ידי
לימוד כישורים והתנהלות נכונה, וללמד את האדם לאהוב את אלוהים. לוק: גון לוק הפילוסוף ... לשימוש במושגים מעורפלים, שהגדרתם אינה ברורה. לוק לא הציג תוכנית
לימודים סדורה באף אחד מכתביו, אלא שם דגש על פיתוח ערכים ומנהגים חיוניים. עם זאת, ניתן למצוא רמזים בכתביו לתמיכתו
בלימוד מדע (לוק היה תומך נלהב של המהפכה המדעית) ואומנות. כמו מילטון, לוק מסמל את עזיבת ... ולהיות נאמנים אליו באופן מוחלט. האקזיסטנציאליזם לא תמך בתוכנית
לימודים קבועה, אלא בתוכנית ילדים מותאמת לכל ילד. יחד עם זאת, הושם דגש על כמה תחומים ... תיאטרון, מוזיקה, היסטוריה ודת. מדעי החברה חשובים גם הם, אבל חשוב
שלימודם לא יוביל להתייחסות מנוכרת בין בני האדם (או התייחסות אני - לז, כהגדרתו של מרטין ... דגש על חינוך בסיס רחב מאוד, בתחומים כמו מתמטיקה, שפה וכדומה. מטרת
הלימוד הוא ליצור בסיס רחב משותף לכל החברה, שיכלול את הנושאים המהותיים ביותר. מטרת ... הפרניאליזם הדתי של תומאס אקווינס (ראו למעלה). הפרניאליזם שם דגש על
לימוד דברים נצחיים ואוניברסליים, שחשיבותם תקפה בכל מקום ובכל זמן. כתוצאה מכך, תומכים הפרניאליסטים
בלימוד עקרונות, ולשים דגש מופחת על
לימוד עובדות. חינוך פרוגרסיבי: תנועת החינוך הפרוגרסיבי קמה בסוף המאה ה - 19, כהתנגדות ... בניגוד לגישה הרווחת דאז, שתפסה את בית הספר כהכנה לאוניברסיטה או
ללימודים הגבוהים, תמכו אנשי החינוך הפרוגרסיבי בחינוך שהוא מטרה בפני עצמו. החינוך ...