ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לימוד ✔הדרכת מורים - לימודי גיאוגרפיה בכתה ד ✔בחינוך ולדורף אנו מתחילים בלימודי הגיאוגרפיה באופן לא רישמי כבר בגן ובכתה א... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הדרכת מורים - לימודי גיאוגרפיה בכתה ד
בחינוך ולדורף אנו מתחילים בלימודי הגיאוגרפיה באופן לא רישמי כבר בגן ובכתה א. ילדי הגן והכתה יוצאים אחת לשבוע לטיול שבועי דרכו הם חווים את המרחב הטבעי בסביבה. הילדים מתבוננים בהתחלפות העונות, בתנועת השמש, בגדילת הצמחים, בסוגי האבנים, ואם יש קרוב לביהס ים או מקור מים הם משתעשעים ולומדים גם עליהם.

בכתה ד מופיעה לראשונה תקופה רשמית בה לומדים גייאוגרפיה / מולדת. התקופה עוסקת במרחב הקרוב אל הילד. לדוגמה, במידה והילד גר וחי ואיזור השפלה אז הלימוד יכלול את איזור ביתו, הרחוב שלו, הישוב בו הוא גר, בית הספר, סביבת בית הספר והעיר בה ביהס נמצא, איזור השפלה ואיזור הרי ירושלים הגובלים באיזור השפלה. הלימוד יכלול גם שרטוט מפות ולימוד הבנת מפה באטלס.

שטיינר, אבי חינוך ולדורף, הדגיש את החשיבות של לימוד גיאוגרפיה ואמר שכדי שהילד יתגשם היטב בגופו ובעולם הזה עליו להתבונן, לחוש ולהכיר היטב את סביבתו הפיזית. בגיל 11, כתה ד, עבר בדרך כלל הילד את הרוביקון (כשהיה בכתה ג'), הוא עבר את המשבר מהילדות המוקדמת אל אמצע - לב הילדות וכעת בשל הילד להתבונן ולהתחבר לעולם סביבו, זה הקרוב אליו פיזית. הכרות זו מעניקה לילד ביטחון בעולם ובמה שגופו, נפשו ורוחו עושים בעולם. יש לצאת לטבע ולערוך תצפיות ולעבוד בידיים עם החומרים שסביב - חול, אבנים, מים וצמחיה. לעסוק באמנות של ציור הטבע וללמוד כיצד מציירים מפה - לתמוך בילד במעבר שלו בציור ממפה הדומה לציור ילדותי למפה המצוירת ממבט על גבוה. היכולת להתבונן על הדברים ממבט על היא מיומנות גבוהה יותר וחשובה להתפתחות החשיבה האנושית - אני מצליח בין גיל 11 ל 13 לראות את העולם לא כקשור רק למה שאני רואה כאן מולי בעיני הפיזיות אלא אני מצליח לראות את הדברים ממעוף הציפור, מלמעלה, לתפוש את המרחב מנקודת מבט שאינה בתוכי אלא מחוצה לי. כך לאט, לקראת גיל ההתבגרות תעבור מחשבת הילד את המטמורפוזה מהתבוננות מתוך נקודת מבט אישית פנימית שלו להתבוננות מתוך נקודות מבט מרובות שלא דווקא הוא מזדהה עימן.

הנה דוגמה לשיעור פתיחה ללימוד הגיאוגרפיה:

מהלך התקופה:

שיעור 1

סיפור כיווני רוחות.

ארבע מלחים נפגשים בנמל כדי לצאת ולשוט יחד באותה ספינה. לאחר שהם עולים לספינה הם נפגשים בערב לאחר השקיעה ומספרים על עצמם והמקומות שמהם הם הגיעו.

צפון - מלח 1 עם עיניים כחולות, גבוה ובעל מבנה גוף דחוף ועורו חיוור, שערו בלונדיני צהבהב וחלק. מספר - אני בא ממקום שבו הרים גבוהים מאד. כדי להגיע לביתי יש לטפס בשביל המתפתל סביב ההר כמעט עד לספגה. ככל שמעפילים במעלה ההר האוויר הופך קר יותר, לעיתים מטפטף הגשם ומסביב הכל ירוק בוהק - יער צומח, פרחים סביב ופטריות ועשב רב על האדמה. האוויר נקי ונעים, נחל גדול זורם בדרך ומעליו בנו אנשי הכפר שלי גשר מעץ. בני האדם שאני פוגש מברכים אותי לשלום והם לבושים בגדים חמים וארוכים עם פרוות. בית המשפחה שלנו בנוי מעץ שעצי היער הטובים העניקו לנו. בתוך הבית מטבח גדול ובו אנו אופים לחם כל בוקר. בחדר המשפחה יש לנו אח גדולה שבוערים בה עצים כל השנה, משום שרוב השנה קר. אבא שלי עוסק בדיג של דגי סלמון שאותם הוא וגברי הכפר האחרים דגים ומעבירים בתוך קרח לאוניות הממתינות לכך בנמל שאינו רחוק מביתי, בתחתית ההר שעליו בנוי הכפר. הים הוא אפור ולעיתים בשיא החורף חלק ממנו קופא, היכן שהנהר נשפך לים ישנם חלקים גדולים של מים שהופכים לקרחונים גדולים. על ההר שעליו מצוי הכפר שלנו יורד שלג ואנו אוהבים ליצור אנשי שלג, לזרוק כדורי שלג אחד על השני וגם לעשות סקי. יש למשפחתי שני כלבים גדולים ששומרים על הבית מעדרי הזאבים שנמצאים ביערות סביב.

דרום - מלח 2 שחור עיניים, עורו חום כמעט שחור והוא רז ושרירי ושערו מתולתל ושחור. אצלי בבית שונה מאד ממה שאתה מתאר. אני גר במקום שחם בו מאד. כל כך חם שלעיתים קשה להיות בחוץ. כמעט ולא יורד גשם אצלינו אז אין הרבה צמחים. יש הרבה מאד חול צהבהב סביב, דיונות של חול. לעיתים ישד סופות חול ואז החול נכנס לעיתיים ויש להשאר בתוך הבית. אנחנו לובשים בגדים ארוכים למרות שחם משום שהבגדים מגנים עלינו מהשמש. אם אני רוצה להגיע לעיר או לצאת מהכפר שלי אני נעזר בחמור או גמל. הבית שלי בנוי מאוהל עם פתחים במקומות שונים כדי שתכנס רוח נעימ בערב. מעל חלק מהבית יש גם צליה גדולה. בלילה קר מאד. לעיתים אנחנו מקפלים את האוהל שלנו ונודדים לגור במקום אחר משום שנגמרו לנו הבין והצמחיה נאכלה עי הכבשים היכן שגרנו. החיים שלנו פשוטים, אנחנו מגדלים עיזים וכבשים ולעיתים פרה או שתיים שאוכלות עשב יבש ונותנות לנו חלב, בשר וצמר. השמש נמצאת בשעות היום תמיד חמה וקופחת ואנו מכסים את ראשינו גם בבד או בכובע.

מזרח - מלח 3. עורו בהיר וצהבהב מעט ועיניו מלוכסנות ובצבע חום, שערו שחור וחלק.

כמה מוזרים המקומות בהם אתם גרים, ומעניינים. אני מקווה שבאחת הפעמים אשוט ואגיע לארצכם. אני גר במקום מדהים בו רואים את הזכיחה כל יום והיא מרהיבה. משדפחתי היה על אי שבו גדלים עצי קוקוס, הרבה מנגו, דובדבנים וליצ'י. הנשים בכפר שלי לובשות קימונו בצבעים מרהיבים של פריחת הדובדבן. הגברים נאמנים לקיסר ולבושים בבגד מכובד ורחב שרוולים. הגברים בכפר מוליכים את השוורים שלהם בתוך שדות האורז ומגדלים תבואה יפה. פעמוני המקדש מצלצלים בכל יום ואנו מתפללים ואוכלים יחד. יש לנו טקס מיוחד של תה שרק מעטים בכפר יודעים לבצעו כראוי. אנחנו כותבים מלמעלה למטה באותיות מיוחדות. יורד גשם רב אצלינו ובחורף שמיכת שלג לבנה מכסה את עצי הדובדבן, אך באביב העץ שנראה כמת עוטה לפתע פריחה ורודה בהירה ורכה והרוח מתחממת ועוברת בין עלי הכותרת של הפרחים ומעיפה אותם כך שכל ההולכים בכפר מדמים כי יורד על ראשם שלג וורוד, ובריץ הפרחים שהפכו לדובדבנים נאכלים ונערות הכפר מקשטות את אוזניהן בצמדי דובדבנים והן יפות כבובות.

מערב - מלח 4. עיניים חומות ושיער בצבע חום בהיר וחלק. חיוכו שובה לב. חברים, אני רואה מהעיר בה אני חי כל ערב את השיקעה. כאשר אני עייף מהיום הקשה שבו עבדתי כל היום במסעדה שבעיר אני יושב ומתבונן בשפת הים על הצבעים העוטפים אותי בסגול וארגמן. נחלים רבים זורמים ומתחברים לים והים מושך אותי וכך הגעתי לכאן להיות על ספינה גדולה. בבית מפחתי שנמצא על החוף ממש ישנם חלונות גדולים ורחבים כדי שנוכל לשבת לארוחת הערב כל המשפחה יחדיו ולצפות בשקיעה. פעם חיינו בכפר, אך שמענו כי העיר התפתחה ויש בה תבלינים ובדים מיוחדים שהגיעו מהעולם הרחב ועל כן החליו הורי וסבי וסבתי לעבור לעיר. בעיר עבדנו בחנויות ומסעדות, חלק ממשפחתי עובדים במפעלים ועוזרים לייצר בעיר בדים מכותנה שמגדלים בכפר.

(אפשר לספר סיפור זה כסיפור אחד ארוך במהלך שיעור יחיד, ואפשר לחלקו לשני חלקים ולספרו בשני שיעורים).

עבודת מחברת - ציור שער תופה שעליו יכתב בגדול - תקופת מולדת, או תקופת גיאוגרפיה. אני כותבת ומציירת את השער על הלוח והילדים מעתיקים.

ש. ב. - לאחר שהמלחים סיפורו זה לזה על המקומות בהם הגיעו היו להם שאלות רבות.

כתבו את השאלות ששאלו המלחים זה את זה והשתמשו במילות השאלה וכדי לענות השתמשו במילות התשובה:

מילות שאלה מילות תשובה

מי מישהו

מה שם עצם

מתי זמן

לאן, מאין מגקום

מדוע, למה סיבה

כמה מספר, כמות

שיעור

הקראת שיעורי בית - השאלות והתשובות על סיפור כיווני השמים.

שאלות לדיון בכתה - היכן היית רוצה לגור? באילו מקומות אתם גרים או גרתם בעבר?

מה הם ארבעת שמות הכיוונים? - צפון, דרום, מזרח, מערב.

תוך כדי דיון בכתה לרשום על הלוח את האיכויות של כל כיוון ומקור שמו של הכיוון:

דרום - חם, השמש דרה ברום.

צפון - קר. צפון סוד.

מערב, ים, שקיעה, מהמילה ערב, סוף היום.

מזרח - יבש, רוחות, חמסין, מהמילה זריחה.

לבקש מהילדים שיראו בהצבעה היכן כל אחד מהכיוונים.

אנו נצא בעוד כמה דקות לחצר ביה"ס ונתבונן מה נמצא בכל כיוון. עליכם לקחת עמכם מחברת וכלי כתיבה ולרשום - מה יש בצפון, בדרום במזרח ובמערב. יוצאים ועושים את המשימה. בסיום המשימה אני מצלצלת בפעמון שמסמן לילדים לחזור לכתה ולשבת.

אז מה ראיתם בכל אחד מהכיוונים? - הילדים מספרים מה ראו ומתקנים זה את זה במידה וצריך.

כאשר השיחה מסתיימת אני מחלקת את הלוח לארבע מרובעים. בכל אחד מהמרובעים אני מציירת אחד מהכיוונים, את הנוף האופייני לו. (ארבעת הציורים - זריחה, שקיעה, ים, הר חרמון).

הילדים מעתיקים את הציורים למחברת.
שיפור יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח חשיבה לשפר את המוח לפתח יכולת שכלית לשפר יכולות שכליות הצבעה ציור לספר סיפור לפתח את המוח לפתח יכולת חשיבה גיאוגרפיה הדרכת מורים לימוד למידה
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל האם לימוד גמרא באמת מפתח את השכל? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא השאלה האם לימוד גמרא ותורה אכן מפתח את השכל, והאם הוא משפר את החשיבה הלוגית ואת היכולת לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טובה יותר. לדעת אליעד, התשובה לשאלה זו אינה חד - משמעית, אלא תלויה באופי הלימוד ובדרך שבה האדם לומד. מהי הכוונה בפיתוח השכל באמצעות לימוד תורה? ראשית, חשוב להבין מה הכוונה בביטוי פיתוח השכל. אם הכוונה היא להעשיר את הידע בשפות, אזי ברור שלימוד גמרא מפתח את השכל מכיוון שהיא כתובה בארמית, ולימודה משפר את כישורי השפה. אך השאלה האמיתית היא האם הלימוד תורם לשיפור החשיבה הלוגית, כלומר, ליכולת לנתח מצבים בצורה חדה ומדויקת ולהסיק מסקנות נכונות. באילו מקרים לימוד גמרא מפתח את השכל בצורה יעילה? אליעד כהן מסביר שלימוד גמרא אכן יכול לפתח את השכל כאשר הוא כולל בתוכו תהליכים של חקירה וניתוח עמוקים, שבהם האדם נדרש להבין את ההיגיון שמאחורי טיעונים שונים. לדוגמה, הוא נותן דוגמה בדיונית ... שהוא חיוני לפיתוח החשיבה הלוגית. לימוד שכזה משפר את היכולת לנתח מצבים מורכבים ולהגיע למסקנות ברורות ומדויקות. מתי לימוד גמרא אינו מפתח את החשיבה? לעומת זאת, לא כל לימוד תורה או גמרא אכן תורם לשיפור יכולות החשיבה. לדוגמה, כאשר האדם לומד גמרא אך ורק כדי לזכור את הטקסטים בעל - פה, הוא אינו מפתח את החשיבה הלוגית אלא רק את הזיכרון שלו. ... אלא דווקא את הדמיון או האמונה. האם לימוד גמרא יכול להזיק לחשיבה? אליעד גם מתייחס לכך שלימוד גמרא או תורה יכול לפעמים אפילו לגרום לנזקים לחשיבה. הוא מסביר שישנם אנשים הלומדים תורה מתוך גישה אידיאולוגית, מבלי לערוך שום חקירה או ביקורת עצמית, ומקבלים הנחות לא בדוקות כדברים מוחלטים. לימוד כזה עלול לגרום לבלבול, אי - בהירות והפרעות חשיבה שונות, ובמקרים קיצוניים אפילו להפרעות נפשיות. אליעד מציין שלעיתים, אנשים שמשלבים לימוד תורה עם סמים או עם מצבים נפשיים קשים, עשויים לזרז בכך את הפרעות החשיבה שלהם. איך להבטיח שלימוד תורה או גמרא יפתח את החשיבה הלוגית? אליעד מדגיש שההבדל החשוב הוא לא במה שאתה לומד, אלא באיך אתה לומד. אם אתה מתאמץ לחקור ולבדוק את ההיגיון שבכל טענה וטענה, מתאמץ ... אז אתה מפתח את השכל שלך בדיוק כמו בלימוד גמרא עמוק. דוגמת חדר הכושר והשוואה ללימוד גמרא אליעד משתמש בדוגמה נוספת: חדר כושר. יש אנשים שמגיעים לחדר כושר ומתאמנים שעות רבות, אבל בפועל אינם מאמצים את השריר באמת. הם פשוט עוברים על התנועות. באותו אופן, ... כללי לסיכום דבריו של אליעד כהן, לימוד גמרא בהחלט יכול להיות אמצעי לפיתוח השכל, אבל רק אם האדם משקיע מאמץ משמעותי בהבנת הטיעונים, בניתוח הלוגי ובהסקת מסקנות מתוך הבנה עמוקה. לימוד שמבוסס רק על שינון וזיכרון או על אגדות דתיות ללא חשיבה ביקורתית לא יתרום לפיתוח החשיבה בצורה משמעותית. פיתוח חשיבה לוגית לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה האם לימוד גמרא מפתח את השכל או לא? האם
לימוד קבלה, לא כל אחד יכול ללמוד קבלה, לימוד ספר הזוהר, קדושת ספר הזוהר, לימודי קבלה, תורת הקבלה, חוכמת הקבלה, שיעורי קבלה, מותר ללמוד קבלה, אסור ללמוד קבלה, תורת הסוד, הזוהר הקדוש
לימוד קבלה, לא כל אחד יכול ללמוד קבלה, לימוד ספר הזוהר, קדושת ספר הזוהר, לימודי קבלה, תורת הקבלה, חוכמת הקבלה, שיעורי קבלה, מותר ללמוד קבלה, אסור ללמוד קבלה, תורת הסוד, הזוהר הקדוש מהי משמעות לימוד הקבלה ואילו הגבלות קיימות על לימוד זה? ההרצאה עוסקת בהסברים על תורת הקבלה, למה ישנן הגבלות על לימוד קבלה, במיוחד לפני גיל 40, ומהן הסיבות להן. בשיחה בין שני אנשים, נדונה השאלה האם אכן נכון ללמוד קבלה בגיל צעיר. המורה מסביר שלפי המסורת וההלכה, לימוד הקבלה מצריך הבנה רוחנית עמוקה ונכונות לממש את עקרונות הדת. אחד התנאים ללימוד קבלה הוא גיל 40, גיל שבו האדם כבר עבר ניסיון חיים משמעותי ויכול להבין את הסודות הרוחניים מבלי להיסחף אחריהם באופן שיביא אותו להתמוטטות נפשית או לעיוות הבנת התורה. יש גם ... התורה. מהן הסיבות לאיסור לימוד קבלה לפני גיל 40? הסיבה לאיסור ללמוד קבלה לפני גיל 40 נוגעת למושג של חוויות נפשיות ורוחניות שאדם יכול לעבור במהלך לימוד הקבלה. הלימוד דורש הבנה רוחנית גבוהה ויכולת להתמודד עם תכנים עמוקים ומורכבים. המורה נותן דוגמה: אם אדם יתחיל ללמוד קבלה ולא יבין את מה שנלמד, הוא עלול לשאול שאלות שישעשעו אותו או יגרמו ... מהו המשמעות הרוחנית של לימוד קבלה ושל ספר הזוהר? לימוד הקבלה לא מתמקד בהבנה פשוטה או פרשנות של התורה, אלא הוא מסביר את הסודות העמוקים שמאחורי כל פרט בתורה וביקום. אחד הספרים המרכזיים בקבלה הוא ספר הזוהר, שמטרתו לחשוף את עומק ... הזוהר, שהוא מהווה בסיס ללימוד הקבלה, נדרש ללמוד בשלים רוחנית ויכולת נפשית גבוהה. האם כל אחד יכול ללמוד קבלה ומה נדרש כדי ללמוד את סודותיה? לא כל אחד יכול ללמוד קבלה, ובמיוחד אין זה מומלץ להתחיל ללמוד ... ואת זה ניתן להשיג רק לאחר לימודים מעמיקים והבנה של תורה ורוחניות בכלל. מהו המסר המרכזי של לימוד קבלה והשפעתו על האדם? לימוד הקבלה יכול לשנות את תפיסת האדם את המציאות ואת התורה. המורה מציין כי יש חשש שהאדם ילמד קבלה מבלי להבין את עקרונותיה, ואז יכולות להתעורר אצלו שאלות פילוסופיות שיביאו אותו ... ובתפיסה הדתית הכללית. לימוד קבלה מצריך מבנה נפשי יציב והבנה של עקרונות הדת לפני שמצטרפים לעולם המיסטי של הקבלה. מהי הסיבה לכך שאנשים שלומדים קבלה עוזבים את הדת יותר מאחרים? המורה מסביר כי אחד ... הכנסת ובקהילות דתיות. הלימוד הזה יכול לגרום לאדם לפקפק במצוות ובאמונה דתית, ובמקרים מסוימים, להוביל אותו לעזוב את הדת לחלוטין. מה נדרש כדי ללמוד קבלה בצורה נכונה? המורה ממליץ ללמוד קבלה רק לאחר שהאדם עבר תהליך של לימוד תורה מסורתית, תוך שמירה על עקרונות הדת ומצוותיה. לימוד הקבלה לפני גיל 40 או לפני שלב כזה בו האדם כבר התבגר מבחינה רוחנית, יכול להוביל לאי הבנה של עקרונות הקבלה ולקשיים נפשיים. לדעת המורה, לימוד הקבלה מצריך ייחודיות ויכולת שליטה פנימית, שתפוסם בהבנה עמוקה של החיים והעולם, ולא רק בהסברים תיאורטיים. מהם התנאים ללמוד קבלה? לימוד ספר הזוהר האם לימוד קבלה מסכן את הדת? לימוד קבלה לפני גיל 40 השלכות לימוד קבלה על האמונה הדתית ...
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
... מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את ... איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד מהי הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל ולנהל חרדות נפשיות? ... עם בעיות בצורה עקבית ולשפר את יכולת עיבוד המידע. איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? לימוד מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מלימוד לצורך הכנה לבחינות. כאן המטרה היא לא להצליח במבחנים אלא ... תוך כדי התמקדות בהבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים לשלב הבא. למה ללמוד לבד? לימוד עצמי חשוב מאוד עבור פיתוח השכל, כיוון שהוא מחייב את ... הקשיים בכוחות עצמו. בעוד שמורים פרטיים יכולים להסביר שיטות ולספק תשובות מיידיות, לימוד עצמי דורש מהאדם לחשוב ולהתאמץ למצוא את הפתרון בעצמו. ... לא להסתמך על אחרים אלא לפתח את כישורי החשיבה באופן עצמאי. איך להתמודד עם קשיים בלימוד? אם אדם נתקל בקשיים במהלך לימוד המתמטיקה, חשוב שלא לוותר. אליעד מציע לקחת את הבעיה ולפרק ... חשוב להימנע ממהירות ולהתמקד בהבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים לשלב הבא. האם לימוד עצמי הוא הדרך המומלצת לפיתוח השכל? לימוד עצמי הוא אכן דרך מצוינת לפיתוח השכל, כיוון שהוא מאלץ את ... סיכום: לסיכום, אליעד מציע שלב אחד חשוב מאוד בדרך לפיתוח השכל: ללמוד מתמטיקה. הלימוד העצמאי של מתמטיקה לא רק עוזר לפתח את יכולת החשיבה הלוגית ... בלי מורה פרטי? כיצד לפתח את החשיבה הלוגית? מהי הדרך הנכונה להתמודד עם חרדות? האם לימוד עצמי עדיף על לימוד עם מורה? איך להתמודד עם קשיים בלימוד מתמטיקה? מה הקשר בין הפרעות נפשיות לחשיבה מסודרת? פיתוח ... כיצד לפתח את השכל? ישנן דרכים רבות לפיתוח השכל, אך אחת ההמלצות החזקות ביותר היא לימוד מתמטיקה. מתמטיקה אינה רק מקצוע טכני, אלא תרגול חשיבה ... זאת, מתמטיקה מחייבת את המוח לחשוב בצורה מסודרת: כל נושא תלוי בקודמו, וכל שלב בלימוד המתמטיקה מבוסס על הבנת השלב שלפניו. לכן, תרגול מתמטי ... בצורה עקבית ולשפר את האופן שבו הוא מעבד מידע. איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? לימוד מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מהלימוד לצורך הצלחה בבחינות. כאן המטרה אינה לזכור נוסחאות או ... א ואילך. התמודד עם הבעיות לבד - אל תיעזר במורה פרטי, אלא למד בעצמך. השתמש בספרי לימוד או חומרים חינמיים מהאינטרנט. אם אתה נתקע - אל תמשיך הלאה ... אלא לגרום למוח לעבוד קשה, להתאמץ ולפתור בעיות בכוחות עצמו. איך להתמודד עם קשיים בלימוד? אם אתה מנסה ללמוד לבד ולא מצליח, עליך לשאול את עצמך מה ... ילך ויצטבר. לכן, אם אתה נתקע - חזור אחורה, עד שתבין את כל מה שנדרש כדי להתקדם. לימוד עצמי כתרגול לפיתוח החשיבה לימוד עצמי אינו רק אמצעי לרכישת ידע אלא כלי לפיתוח יכולת ... ביותר להתמודדות עם חרדות ולחצים נפשיים. אחת הדרכים האפקטיביות לעשות זאת היא לימוד מתמטיקה בצורה עצמאית, ללא עזרה חיצונית. כאשר המוח מתמודד ... ובריאים יותר. כיצד לפתח את החשיבה הלוגית? מהי הדרך הנכונה להתמודד עם חרדות? האם לימוד עצמי עדיף על לימוד עם מורה? איך להתמודד עם קשיים בלימוד מתמטיקה? מה הקשר בין הפרעות נפשיות לחשיבה מסודרת? שיטות ...
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
... סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? אנשים רבים שואלים האם כדאי ללמוד באוניברסיטה או באקדמיה כדי להיות יותר ... רק שהאקדמיה איננה הדרך האידיאלית לכך, היא אפילו עלולה להיות פחות יעילה מדרכים פשוטות ויומיומיות לפיתוח אינטלקטואלי. מהן שלוש הדרכים ללימוד חומר? אליעד כהן מסביר שישנן שלוש דרכים מרכזיות שבהן אנשים ניגשים ללימוד חומר חדש: לימוד במטרה לעבור את הבחינה - רוב האנשים נמצאים בקטגוריה זו. הם לומדים רק כדי להשיג תעודה או לעבור מבחן, ולכן הם יתאמצו מעט ככל האפשר, יעשו קיצורי דרך ואפילו יעתיקו. לימוד במטרה לדעת את החומר עצמו - האדם שלומד בצורה זו באמת מתעניין בתוכן שהוא לומד, בלי קשר לציון או למבחן. לדוגמה, אדם שלומד על אנטיוכוס ירצה לדעת מי הוא היה, מה עשה, איך חי ומה אכל, כי זה באמת מעניין אותו. לימוד במטרה לפתח את החשיבה - האדם שנמצא בקטגוריה זו לא מתעניין במבחן ואפילו לא בתוכן עצמו, אלא הוא ... שלו. במקום פשוט לקרוא את החומר, הוא ינסה לחשוב לבד על השאלות שעולות, ינסה למצוא לבד פתרונות או תשובות ורק אז יבדוק אם הוא צדק. מדוע הלימוד באקדמיה אינו אידיאלי לפיתוח השכל? לדברי אליעד כהן, הלימודים באקדמיה לא אידיאליים לפיתוח השכל מכמה סיבות עיקריות: ראשית, רוב הלימודים האקדמיים מבוססים על בחינות, ולכן הם דוחפים את הלומד להתרכז במטרה של לעבור את המבחן, ולא בפיתוח ... או כל מחשבה פשוטה אחרת. כל פעולה שמחייבת את האדם לשאול את עצמו אם הוא בטוח שהמחשבה שלו נכונה - היא פעולה שמפתחת את השכל הרבה יותר מלימוד ממוסד באקדמיה. איך ניתן לפתח את השכל דרך מתמטיקה והיסטוריה? אליעד כהן מסביר את עקרון פיתוח החשיבה ... היו הסיבות האפשריות לאירועים, ורק אחר כך להשוות את הרעיונות למידע ההיסטורי האמיתי. האם באמת כדאי ללמוד באוניברסיטה? אליעד מדגיש כי הלימודים באוניברסיטה הם בהחלט לא פסולים באופן גורף, אך השאלה היא מה המטרה הספציפית של הלומד: אם אתה רוצה ... היום, לשאול את עצמך אם היא נכונה, לנתח אותה ולנסות להגיע לתשובה באופן עצמאי. לסיכום, אם המטרה שלך היא לפתח את השכל, עדיף לך להימנע מלימודים באקדמיה. הדרך הטובה ביותר לפיתוח החשיבה היא לימוד עצמאי, ביקורתי, וחקירה מתמדת של רעיונות חדשים וישנים כאחד. האם כדאי ללמוד באוניברסיטה? איך לפתח את השכל בצורה עצמאית? שיטות לימוד אפקטיביות שלוש צורות למידה איך להיות יותר חכם? לימודים אקדמיים בעד ונגד איך לפתח חשיבה ביקורתית? למה לא ללמוד באוניברסיטה? למה ללא ללמוד באקדמיה? בעד ונגד לימודים אקדמיים, בעד ונגד לימודים באוניברסיטה ...
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
... לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר איך לקרוא ספר בצורה שתהפוך את הלימוד לאפקטיבי יותר? אליעד כהן מסביר כיצד להפוך את קריאת הספרים שלנו ללימוד אפקטיבי יותר. הוא מציע דרך מעשית להוציא את המקסימום מכל טקסט שאנחנו קוראים, על ידי כך שנקשר אותו ישירות לאירועים ולחוויות שלנו מחיי היום - יום. לפי אליעד, קריאה ... היום בבוקר, או למה שאני הולך לעשות מיד אחרי שאסגור את הספר?. אם אדם קורא ולא מוצא קשר בין הדברים, הוא למעשה לא מפיק תועלת מלאה מהלימוד. לפי אליעד, אם לא הצלחת לקשר את הקריאה שלך לאירועים ממשיים מהחיים שלך, אז זה סימן שאתה למעשה מבזבז זמן בקריאה ולא באמת מפיק תועלת מהחומר שקראת. מדוע קשה בהתחלה ... מתחיל להתרגל ולייצר באופן אוטומטי קשרים ומשמעויות, אפילו באופן ספונטני, בין מה שקוראים לבין חוויות ואירועים בחיי היומיום. כיצד הלימוד קשור ליצירת דוגמאות מחיי היום - יום? אליעד מציג את עצמו כדוגמה לכך שהוא מצליח לייצר המון דוגמאות בשיעורים ובהרצאות, והוא מסביר שיש לכך שתי סיבות עיקריות. ראשית, ... מברר עם עצמו איפה עוד הוא יכול לראות תהליך דומה ואיך אפשר ליישם את המסקנות באופן אישי ואפקטיבי בחיים שלו. מהי הדרך הנכונה להפוך לימוד מספרים ליישומי? אליעד מדגיש שקריאת ספרים בצורה יעילה חייבת לכלול את שלב היישום האישי. הוא ממליץ שכאשר קוראים טקסט, חובה לנסות לקשור אותו למה שקורה לנו בפועל. ...
ללמוד מאליעד כהן, לימוד ישיר, לימוד עקיף, ספרים של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, פגישה אישית עם אליעד כהן, והיו עיניך רואות את מוריך, התנהגות של מורה רוחני, מפגשים עם אליעד כהן
ללמוד מאליעד כהן, לימוד ישיר, לימוד עקיף, ספרים של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, פגישה אישית עם אליעד כהן, והיו עיניך רואות את מוריך, התנהגות של מורה רוחני, מפגשים עם אליעד כהן
... מאליעד כהן, לימוד ישיר, לימוד עקיף, ספרים של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, פגישה אישית עם אליעד כהן, והיו עיניך רואות את מוריך, התנהגות של מורה רוחני, מפגשים עם אליעד כהן מה ... ספריו? ההרצאה מתחילה בדיון על השאלה האם יש היגיון ללמוד מהספרים של אליעד כהן במקום ללמוד ממנו ישירות. אליעד מציין כי יש הבדל בין לימוד עקיף (כמו דרך ספרים) ולימוד ישיר (כמו דרך פגישה אישית או שיחה ישירה). את השאלה מה עדיף - ללמוד מהספר או ללמוד ישירות? הוא מפרק לכמה תתי - נושאים חשובים. אליעד מתחיל בהסבר על איך ... בין אם זה ספר, וידאו או שיחה ישירה, מעביר אינפורמציה בצורה שונה, וההבנה או החוויה שתיווצר תהיה תוצאה של המדיום שבו משתמשים. לגבי לימוד מהספרים, אליעד טוען שלעיתים יש אנשים שמעדיפים ללמוד מהספרים כיוון שהם יכולים ללמוד בצורה פחות אינטימית ויותר אינדיבידואלית, מבלי לחשוף את עצמם או את ... רק כאשר אדם פתוח וכנה עם עצמו ועם המורה, התשובות שהמורה ייתן יהיו הרלוונטיות ביותר עבורו. מה היתרונות והחסרונות של כל אמצעי לימוד? כעת, אליעד עובר להסביר את היתרונות והחסרונות של כל אמצעי לימוד, תוך שהוא מציין שבלימוד ישיר (פנים אל פנים) יש יתרונות ברורים. בפגישה אישית, המורה יכול להתאים את התשובות וההסברים למצבו של התלמיד באופן מידי, וזהו יתרון שאין אותו בספר או בווידאו. גם אם התלמיד מצפה לקבל מידע או תשובה במהירות, הוא יכול לשאול ישירות את השאלות ולספק את התשובות בזמן אמת. לעומת זאת, לימוד דרך ספרים או ווידאו דורש הרבה יותר זמן להבנה מלאה. החיסרון של לימוד עקיף דרך ספרים, לפי אליעד, הוא בכך שהאדם לא תמיד יכול להבין את המסר בצורה מלאה, ובמקרים רבים התלמיד לא מצליח לפתח את החיבור האישי שחשוב להבנה מעמיקה של ... יתקשה לקשר את המידע לעולמו הפנימי או למציאות החיצונית שלו. מה תהליך הלמידה האופטימלי? לסיכום, אליעד מציין שהתהליך האופטימלי של לימוד הוא שילוב של כל האמצעים. הוא סבור כי הדרך היעילה ביותר ללמוד היא לא רק דרך הספרים או הווידאו, אלא במפגש ישיר, שבו ניתן לשאול שאלות, להבין את התשובות ... למורה ולקולו. המפגש האישי מאפשר למידה מעמיקה יותר ומותאמת אישית, שתהיה הרבה יותר רלוונטית ויעילה בתהליך הלמידה. מהו ההבדל בין לימוד ישיר ללימוד עקיף? לימוד מאליעד כהן - איך זה שונה מלימוד מסביב? מהו היתרון של מפגש אישי בלמידה? האם ניתן ללמוד מישהו בצורה טובה יותר דרך ספרים? לימוד פנים אל פנים - מה היתרונות והחסרונות? מהו תהליך הלמידה האופטימלי בעיני אליעד כהן? ...
לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה
לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה
לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה מדוע כדאי ללמוד גם כשאתה מנומנם? אליעד כהן מדבר על החשיבות והיתרונות של לימוד במצב של עייפות ומנומנמות, על פי תפיסתו של רבי נחמן. הוא מסביר שבמצב של עייפות או נמנום, האדם למעשה מחדיר ... שלו את החשיבות שהוא מייחס ללימוד. לדוגמה, כאשר אדם רעב, הדבר האחרון שעליו הוא חושב לפני השינה הוא על אוכל. באופן דומה, כאשר הוא לומד למרות ... לתת - המודע שלו. מה הקשר בין לימוד תוך כדי נמנום והבנת החומר טוב יותר? אליעד מסביר שכאשר האדם נמצא במצב ערני, המוח שלו עובד בקצב מהיר ומסוגל ... בלי התנגדות מודעת. לכן הלימוד במצב מנומנם יכול להיות אפקטיבי במיוחד בהטמעת רעיונות, אמונות או מידע חדש. האם כדאי ללמוד כשאתה כבר כמעט ... הזאת אינה רק בגלל עצם הלימוד, אלא משום שיש בה לימוד נוסף על כך שהנושא באמת חשוב לך. אתה למעשה מאמן את המוח שלך לקבל את החשיבות של המידע הזה. אליעד מסביר שזה ... לתת - המודע. בצורה זו, הלימוד הופך לאפקטיבי הרבה יותר בהטמעת תובנות עמוקות וחדשות. סיכום נקודות מרכזיות שהסביר אליעד כהן: לימוד במצב של עייפות מעיד על חשיבות הנושא ללומד, ולכן המסר נחקק עמוק יותר בתודעה. בזמן נמנום האדם פחות מוסח ופחות ... וההתנגדות של ההכרה נחלשים. לימוד תוך כדי עייפות יכול להגביר את ההבנה וההפנמה של המידע, מאחר שיש פחות מחשבות מתחרות. ההתעקשות ללמוד למרות ... שהנושא חשוב מאוד עבור הלומד. לימוד תוך כדי שינה האם כדאי ללמוד כשעייפים? איך להחדיר מסרים לתת - מודע? למה ללמוד לפני השינה? לימוד במצב נמנום ...
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד מהי תכלית לימוד התורה ואיך לא לשכוח אותה? אליעד כהן מסביר שהדבר החשוב ביותר בלימוד התורה הוא תמיד לזכור מהי התכלית הסופית של הלימוד. כאשר אדם לומד תורה, הוא לא אמור ללמוד רק לשם הלימוד עצמו, אלא כדי לזכור ולהבין את המהות האמיתית והעמוקה של מה שהוא לומד. התכלית אינה פשוט לדעת את החומר, אלא להשתמש בלימוד כדי להגיע למודעות עמוקה יותר של אלוהים, של האמת ושל משמעות הקיום. לדוגמה, יש אנשים שלומדים את תורתו של רבי נחמן, אך חלקם שוכחים את המטרה העיקרית של הלימוד - לזכור שיש אלוהים ולהגיע להבנה אמיתית ומלאה של האמת. הם יכולים לעסוק שעות רבות בלימוד, בתפילות ובמצוות, אך במקביל הם שוכחים לחשוב על אלוהים עצמו. אליעד ממחיש זאת בדוגמה שאדם דתי נשאל כמה פעמים ביום הוא באמת חושב על אלוהים, והאדם משיב שאין לו זמן, כי הוא עסוק מדי בלימוד ובתפילה. זוהי דוגמה לכך שהאדם מתמקד במעשים החיצוניים - לימוד ותפילה - אך הוא מאבד את מהות הפעולה ואת התכלית שבגללה בכלל נוצרו הפעולות הללו מלכתחילה. לכן, אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית של הלימוד היא לא הלימוד עצמו, אלא ההבנה הפנימית והמודעות העצמית לגבי התכלית של החיים והקשר של האדם עם אלוהים. ללא הזכירה המתמדת של התכלית הזו, הלימוד הופך להיות חסר משמעות ואינו משיג את מטרתו האמיתית. מהי מטרת לימוד התורה? איך לזכור את תכלית הלימוד? האם לימוד תורה מספיק בלי מודעות? איך לא לשכוח את אלוהים בזמן הלימוד? מה המשמעות של לימוד לפי רבי נחמן? ...
קבלה לעם, מדע הקבלה, מהו מדע, מהי קבלה, הכת של אליעד כהן, לימוד קבלה, כתות, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, ללמוד קבלה
... לעם, מדע הקבלה, מהו מדע, מהי קבלה, הכת של אליעד כהן, לימוד קבלה, כתות, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, ללמוד קבלה למה אנשים מתלבטים לגבי לימוד קבלה? הרבה אנשים מתלבטים האם ללכת ללמוד קבלה או לבחור בפעילות אחרת, כגון לשמוע הרצאה, ... אתה צריך לשאול את עצמך איפה הידע הרוחני באמת קיים ואיפה תוכל לקבל אותו בצורה טובה ומועילה יותר. מה ההבדל בין לימודי קבלה לבין פעילויות אחרות? אליעד מסביר שהיתרון לכאורה של לימוד קבלה לעומת פעילויות אחרות, הוא שיש בה אווירה של אהבה וחיבור. בקבלה, אנשים מחויבים ... מדגיש שאם אתה באמת מבין לעומק, תוכל ליצור קשר חברתי עמוק ואמיתי עם כל העולם ולא רק עם קבוצה מצומצמת של אנשים. האם לימודי קבלה הם באמת שיטה להתפתחות רוחנית? לימודי קבלה מציגים את עצמם כמקום שבו תוכל להבין את עצמך בצורה עמוקה, אך אליעד מציין שהרבה אנשים הולכים ללמוד קבלה מבלי להבין באמת למה הם עושים זאת. הם מאמינים שיש שם סודות גדולים, אך בפועל לימודי הקבלה אינם מדעיים אלא מבוססים על אמונה. בקבלה מלמדים דברים שהיו נכונים לכאורה לפני ... אליעד מביא את דוגמת הזואולוגיה שבה לומדים תמיד מחקרים עדכניים ולא מתבססים על ידע עתיק שלא ניתן לבדיקה. הוא אומר שלימודי קבלה, בהשוואה למדעים אחרים, הם כמו להיכנס לשיעור על עולם עתיק, מבלי יכולת לבדוק או להפריך את הדברים שנאמרים שם. מה הסכנה בלימודי קבלה ובכתות בכלל? אליעד מזהיר מפני מה שהוא מכנה כתות, כולל קבוצות קבלה למיניהן, בכך ... הן מסוכנות יותר מקבוצות דתיות רגילות, שכן הן דורשות מהאדם לא רק פעולות מסוימות, אלא גם ציות מחשבתי. איך תדע אם לימוד הקבלה מתאים לך? אליעד מסביר שאם אתה רוצה להיות אדם תכליתי ולדעת בדיוק למה אתה עושה כל ... את עצמך שאלות כמו: למה אני הולך ללמוד קבלה? מה אני רוצה להשיג שם?. אם התשובה שלך ברורה, אז אתה יכול למדוד אם לימודי הקבלה מתאימים לך. אם אתה מחפש ידע מדעי אמיתי ועדכני, ייתכן שקבלה היא לא המקום בשבילך, כי היא לא מתעדכנת ולא מאפשרת לשאול שאלות עמוקות או להטיל ספק במה שכבר נאמר. למה אנשים עדיין נמשכים ללימודי קבלה? אליעד טוען שאנשים נמשכים לקבוצות קבלה בגלל צורך חברתי ורגשי: הם רוצים להרגיש ... יכול להגיע להבנה עמוקה של עצמו ושל העולם סביבו, ולא דרך אמונה עיוורת בתיאוריות עתיקות שאינן ניתנות לבדיקה. האם לימודי קבלה הם כת? מהי המשמעות של מדע הקבלה? איך לבחור נכון מסלול התפתחות רוחני? האם קבלה באמת מובילה להבנת העצמי? מהן הסכנות בלימודי קבלה וכתות? למה אנשים נמשכים ללימוד קבלה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לימוד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לימוד, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לימוד, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, ייעוץ פילוסופי, מאמן אישי לפרישה בנושא לימוד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2129 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 02:34:31 - wesi4