... הפיצול כתופעה שנגרמת כתוצאה מהמאפיינים הבלתי - נענים הקיימים בכל
הורות. הילד מסגל לעצמו מאפיינים אלו (כגון דיכאון, בדידות, מזוכיזם או אכזריות). דרך ספיגת תכונות אישיות אלו, הוא מרגיש מחובר
להורה אשר אינו נגיש לו בצורות אחרות. הפנמה זו של
ההורים יוצרת פיצול באני (האגו): חלק מהעצמי נותר מכוון כלפי
ההורים האמיתיים בעולם החיצוני, המתנהל מול תגובות ממשיות מהם, ואילו חלק אחר מהעצמי מכוון מחדש כלפי
הורים המדומיינים כאובייקטים פנימיים אליהם הוא קשור. פיירברן סבר כי ברגע שההתנסויות עם
ההורים פוצלו והופנמו, פיצול נוסף מתרחש בין המאפיינים המבטיחים והמפתים של
ההורים - האובייקט המרגש, לבין המאפיינים המתסכלים והמאכזבים - האובייקט הדוחה. האני עובר פיצול נוסף בהתאמה לפיצול באובייקטים ...