... של הכנסייה האנגליקנית בבריטניה, וביקורת על שילובה והשפעתה על החברה. על החינוך פורסם במקביל למאמרים אלו, והציע שינוי מהותי בשיטת החינוך והלימוד המקובלת אז. מילטון הציע להחליף את תוכנית הלימודים הדתית והשיטה הסכולסטית המקובלת, בתוכנית לימודים מודרנית יותר, ומותאמת לעידן ... שאין טעם להעביר את החינוך לביתם של הילדים, על מנת שההורים ישחזרו את סביבת בית הספר. יש צורך בפיתוח שיטת חינוך שונה, שאינה מכריחה את הילד ללמוד. הולט התבסס בכתביו גם על ספרו של איוון איליץ, ביטול בית הספר. חינוך ...
... לכיתה א או שמא עדיף שישאר שנה נוספת בגן? האם הגבולות ברורים ומתאימים לאופי הילד.. מוכרחים לעצור ולבדוק מה בשיטת החינוך שלי מתאים לאישיות, לכישרונות ולנטיות הילד. מה מקדם או מעכב את התפתחותו...
...לה פתרון? איך לפתור בעיות בצורה עקיפה? איך לשנות הרגלים קשים? איך להפסיק התמכרות קשה? איך לשנות דפוסי חשיבה? איך להפסיק התמכרות כפייתית? איך להפסיק OCD? איך לפתור בעיות שאין להן פתרון? איך להיגמל מהרגל שקשה לשנות? עשה כפי יכולתך, כחוט השערה והפעם נדבר על בעיות שאפשרי לפתור אותן, רק בדרך עקיפה ולא בדרך ישירה. ואם אתה נתקל בבעיה כזו, עליך לדעת לזהות אותה ולהבין שאם אתה רוצה לפתור אותה, אתה יכול לפתור אותה, רק בדרך עקיפה ולא בדרך ישירה. ואני אסביר, לפעמים בן אדם רוצה להשיג מטרה כלשהי והוא לא מצליח...
...אני לא בזוגיות? למה אין לי זוגיות? מקנא באנשים שנמצאים בזוגיות, איך להשיג זוגיות טובה? לא מצליח למצוא זוגיות, רע לי לבד, קנאה באחרים, מערכות יחסים, לעשות כסף למה כולם בזוגיות ואני לא? כאשר אדם שואל את עצמו למה לכולם יש זוגיות ולי אין?, הוא בדרך כלל לא באמת מתכוון לכל זוגיות, אלא לזוגיות טובה בלבד. אליעד כהן מסביר שאם כל מטרתו של האדם היא רק להיות בזוגיות, אין זו בעיה גדולה: כל אחד יכול למצוא זוגיות כלשהי, גם אם לא תהיה טובה במיוחד. הבעיה האמיתית מתחילה כשאדם רוצה זוגיות איכותית ומספקת, ולא סתם להיות...
...לחובות? איך נוצרים חובות? איך יוצאים מחובות? מה לעשות כדי לצאת מחובות? חובות כספיים, חובות לבנק, חובות להוצאה לפועל, חובות רגשיים, חייב כסף לאחרים, חייבים לי כסף מהם חובות פנימיים וכיצד הם משפיעים על החובות החיצוניים? אחת השאלות המרכזיות היא כיצד אדם יכול לצאת מחובות במהירות ובאופן יעיל. אליעד כהן מציין כי הדרך המהירה ביותר לצאת מחובות היא להבין שחובות אינם נמדדים רק בכסף, אלא הם תוצאה של חובות פנימיים שהאדם מטיל על עצמו. כאשר אדם אומר אני חייב, זה לא רק מתייחס לחובות כספיים, אלא גם לרצונות שה
...חברים להסתובב, איך החברים שלך משפיעים עליך? השפעת הסביבה, השפעת החברים, חברים טובים, חברים רעים, ממי לקבל עצות? אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה, פיתוח חברויות, פיתוח קשרים בין אישיים איך לבחור חברים שיתרמו להצלחה שלך? אליעד כהן מסביר שהדרך לבחור חברים היא להתחבר לאנשים שהיית רוצה להיות כמוהם. הבחירה הזאת קריטית מאחר והחברים שלך משפיעים באופן ישיר ועקיף על ההתנהגות, החשיבה והרגשות שלך. הוא מדגיש שאדם מושפע מאוד מסביבתו, בדיוק כפי שילד לומד את השפה המדוברת בסביבה שבה הוא גדל. כך גם אם אדם נמצא בסביבת...
...הקושי לבצע משימות ואיך להתמודד? - 1 קל לדבר וקשה לעשות, הוא מצב שבו האדם מבין בשכלו שעליו לעשות דבר כלשהו, אך הרגש של האדם מונע ממנו לעשות זאת. המצב הזה יוצר אצל האדם את התחושה שקל לדבר ולהבין מה צריך לעשות, אך קשה לעשות זאת מבחינה רגשית. והשאלה היא, מה עושים במקרה כזה? תשובה: כאשר נקלעים למצב שבו קל לדבר אבל קשה לעשות, במקרה כזה על האדם לנסות לעשות את מה שכן קל לו לעשות. הקושי לעשות את מה שצריך לעשות, נובע ממאבק כלשהו שיש בתוך האדם, בין המחשבות / רצונות / רגשות שלו. באדם יש כוחות שונים שכל אחד...
...אם אין בחירה, רצון עצמי לא עצמי, הזדהות עם הרצון העצמי האם קיימת בחירה חופשית או שאין בחירה כלל? אליעד כהן מסביר בהרחבה על מושג הבחירה החופשית, וטוען כי אם האדם היה מרגיש שאין לו שום בחירה, הוא היה מאבד גם את תחושת הרצון שלו. הטענה המרכזית כאן היא שבחירה ורצון קשורים זה בזה באופן הדוק - בלי האפשרות לבחור, אין משמעות לרצון, מכיוון שרצון במהותו נובע מתוך התחושה שקיימות אפשרויות שונות לבחור מהן. למשל, אליעד מתאר מצב תאורטי בו אדם חווה את המציאות ללא שום אפשרות לבחור - במצב כזה, הוא לא היה מסוגל להר
...אני חושב שלילי? פסימיות קיצונית, פחד להרגיש טוב, אופטימיות יתר, מנגנון הגנה, פחד להיפגע, פחד להתאכזב, מחשבות שווא שליליות, הפרעות אישיות, למה אני רואה שחורות? למה אני תמיד רואה את הרע? איך לחשוב חיובי? למה בן אדם תמיד חושב שלילי ורואה רק את הרע? הרבה אנשים מוצאים את עצמם בתוך מעגל של חשיבה שלילית קיצונית. האדם השלילי רואה כל דבר באור פסימי, כל מה שקורה הוא מפרש כשלילי ומרגיש שכל העולם נגדו. אליעד כהן מסביר למה זה קורה ומה ההיגיון שעומד מאחורי חשיבה כזאת. אחת הסיבות המרכזיות שגורמות לאדם לחשיבה שלילית...
...אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים האם קיימת ידיעה חושית ללא ידיעה שכלית? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של הידיעה החושית והידיעה השכלית ומציג מספר שאלות יסודיות: האם יכול להיות שאדם ידע משהו באמצעות חושיו בלבד, בלי שהשכל מעורב? האם ניתן להפריד באופן מוחלט בין ידיעה חושית לידיעה שכלית? אליעד נותן דוגמה פשוטה: כשאדם מחזיק כיסא בידו, הוא יודע זאת דרך חושיו. אך כיצד הוא יודע מהו...
...יותר מנקמה מתוקה? הרצון של האדם בנקמה, נובע מכך שהנקמה גורמת לו להרגיש טוב יותר. ולמה הנקמה גורמת לאדם להרגיש טוב יותר? מאחר שהיא גורמת לאדם להרגיש שנעשה משפט צדק, שהאמת יוצאת לאור, ושעושה הרע קיבל את עונשו וכולי. ומאחר שהאדם רוצה להרגיש טוב, לכן הוא נוקם. יחד עם זאת הנקמה היא גם בעייתית. וזאת משום, שהיא ממלאת את האדם בכעס. ולפעמים גם, נקמה אחת יוצרת נקמה אחרת, עד שנוצר מעגל נקמה שלא נגמר. ובנוסף, גם לא תמיד אפשר לנקום, ואז האדם נשאר עם רצון לנקמה שאינו ממומש. ובנוסף לכל זה, לנקום גם כרוך במאמץ...
...ליצור עניין? איך למצוא עניין? איך לא להשתעמם? מה לעשות כשמשעמם? איך להפוך אין ליש? איך למצוא הבדלים? איך המוח עובד? חלק 2 איך אפשר ליצור עניין בדברים שנראים משעממים? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד אפשר ליצור עניין בכל דבר, גם בדברים שעל פניהם נראים משעממים וחסרי משמעות. העיקרון המרכזי שאליעד מציג הוא שכל פעולה או אירוע, לא משנה כמה הם נראים לנו מוכרים או חוזרים על עצמם, לעולם אינם זהים במאה אחוז לפעולה או האירוע שקדמו להם. אליעד מדגים את העיקרון הזה בעזרת דוגמה של אדם שתפקידו הוא לצבוע קירות. מדוע...
...זאן זנה בא לביקור בקולומביה. לא באמת. לא ממש הוא. אבל השפעת כתביו הגיעה לשם. זאן זנה כתב את המדונה של הפרחים. ספר שכולו תערובת של מציאות חלום ופנטזיה כשהמשפטים נבלעים אחד בשני. רוצחים יפים. הומואים מזדקנים. ואייחו כותב הרבה יותר פשוט מזנה. כתיבתו ברורה שותפת אך איננה פשטנית לרגע. גם הוא מספר על רוצחים יפים, על הומואים מזדקנים. אבל הכתיבה שלו מלבד הטון המיוחד היא כמעט ריאליסטית. ריאליזם פואטי. אין בה כמעט פנטזיות, אלא אם כן הגזמה ספרותית להדגשת דברים היא פנטסטית. והגיבורה הראשית היא קולומביה. מה...
...תזכור את מה שאתה לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית? עליך להתרגל לעשות יותר ממה שאתה יודע. עליך להיות תמיד במצב שחסר לך ידע ולא במצב שחסרה לך עשייה, כי כל הידע שקיים אצלך חייב להיות מעשי. אתה צריך לקחת את כל הדברים שאתה יודע שאתה צריך לעשות ולעשות אותם, לעשות אותם ככ טוב עד כדי כך שהם יהפכו לחלק ממך. אתה צריך לוודא שההתקדמות שלך תלויה אך ורק בידע שחסר לך ולא בעשייה שחסרה לך. שים לב שאתה לא עושה פחות ממה שאתה יודע, דהיינו שאתה לא במצב שאתה יודע המון דברים שאתה צריך לעשות ושאתה לא מיישם את רובם....
...מהי תקשורת? אנו חיים כיום בתקופה מאוד מעניינת שבה לאמצעי התקשורת יש תפקיד מאוד חשוב ולא רק כדי להעביר לנו מידע. המטרה של אמצעים אלו היא לתת לנו את האפשרות ליצור חיבור וקשר ביננו בני האדם, ולשבור את המסכים של זמן ומקום. לווינים, מסעות לחלל, אינטרנט, פלאפונים ועוד - כל אלו הם אמצעים אשר מטרתם לקשר אותנו אחד לשני. שורש המילה תקשורת הוא קשר, ומכאן תפקידה, לקשר ולחבר פעם המרחק בין סיבה לתוצאה היה ארוך יותר, אך היום כבר לא ניתן לברוח מכך. אם מישהו ירצה לברוח מאדם אחר, היום זה כבר לא יהיה לאורך זמן, וזאת...
...ציטוטים / פתגמים מפורסמים על שלום כמובן, כולם אומרים שהם בעד שלום. היטלר היה בעד שלום. כולם בעד שלום. השאלה היא איזה סוג של שלום. (נועם חומסקי) כל עוד צבע העור חשוב יותר מזה של העיניים לא נדע שלום. (היילה סלסי) אחרית כל קטטה - חרטה, ואחרית כל ענווה - שלום. (רבי שלמה אבן גבירול) שלום ביחסים בינלאומיים: תקופה של הונאה בין שתי תקופות של מלחמה. (אמברוז בירס) נשאלתי פעם מדוע איני משתתפת בהפגנות נגד מלחמה. עניתי שלעולם לא אשתתף בהפגנה כזו, אך ברגע שתהיה לכם הפגנה בעד שלום, אבוא. (האם תרזה) לבנון היא ההוכחה...
...לפי מילון מונחי האקדמיה ללשון העברית: הזיה) הוא מצב בלבולי חריף, המתאפיין בירידה קוגניטיבית חריפה עם שינויים תנודתיים במצב ההכרה. הסממן הבולט ביותר של מצב זה הוא ירידה ברמת הקשב, אם כי כל התחומים הקוגניטיביים עלולים להיפגע. זהו מצב שכיח וסיבה משמעותית לתחלואה ולתמותה, בפרט בקרב האוכלוסייה המבוגרת המאושפזת במוסדות רפואיים. ישנן סיבות רבות העלולות לגרום לדליריום, אולם מקובל כי מצב זה מתפתח באנשים המועדים לכך, וכי ככל שהמועדות גבוהה יותר, כך קטן השינוי הדרוש ליציאה מאיזון ולהשראת דליריום. על כן, מודעות...
...תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט...
...דפוסים ומציאות / גלית שראל אנחנו יוצרים את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות...
...הינה מחלה שתוקפת בדרך כלל נערות בגיל ההתבגרות. מבחינה סטטיסטית קיים קומץ נפגעים מקרב הגברים והנערים. זוהי מחלה רגשית נפשית שבדרך כלל מתפרצת כתוצאה מדימוי עצמי נמוך מתוך תחושת הרס עצמי, דבר המביא להרעבה עצמית של הנער \ נערה. תת המודע שלנו הינו כמו דוס של מחשב מבחינתו אוכל= חיים ולכן נפגעות המחלה לא יכולות להכיל את החיים ומעבר לכך מרגישות שהן לא ראויות לחיות את החיים ועל כן מרעיבות את עצמן. תסמין ההרעבה הינו הסימפטום שבא מתוך טראומות וחוויות שליליות אותן חווה נפגע המחלה. הטיפול הקונבנציונלי עוסק במזון...
...- בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5. נמשיך בעמוד 171 בחלק ראשון. הסברנו שאם המקום נמצא בכל מקום, והזמן נמצא בכל הזמן, ויש מציאות שנמצאת בכל מקום ובכל זמן, ואם אתה מבין שהמציאות נמצאת בכל מקום ובכל זמן, אז זה גורם, שלך כישות נפרדת לא יהיה מקום. כי אם בכל מקום יש מציאות שממלאים אותה...
...השיא. הסוף של הטיפשות והשקרים. ייאוש מוחלט שמוביל לאושר. בסוף הכל מתהפך לטובה. סוף הדרך הרוחנית. הדרך אל השלמות - מה בדיוק קורה שם? - חלק 1 והעניין הוא כי האדם רוצה שלמות. ולמרות שלאדם לא בדיוק ברור מהי אותה שלמות שהוא רוצה אף על פי כן כל מעשיו / תיכנוניו / פועלו וכו, נעשים מתוך מטרה להגיע לשלמות. והנה, בהתחלה האדם חושב בטעות (באמת?) שאת השלמות הנל, הוא ישיג באמצעות דברים חיצוניים כלשהם כגון כסף רכוש וכו,. ואחכ עם הזמן / כשהאדם מקבל קצת יותר שכל הוא מגלה שכל הדברים האלו נותנים לי טוב רגעי אך בהחלט...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: שיטת חינוך, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: שיטת חינוך, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בטלפון, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, אימון אישי מומלץ בנושאי שיטת חינוך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331