ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






אימון אישי / טיפול פסיכולוגי - על ההבדל בין אימון אישי לטיפול פסיכולוגי
אימון אישי / טיפול פסיכולוגי - על ההבדל בין אימון אישי לטיפול פסיכולוגי אז מה בעצם חדש כאן? אימון אישי. כולם כבר שמעו על זה, ראו את זה בטלוויזיה, קראו משהו ... אני נפגשת רבות עם השאלה הישירה - האם יש פה משהו חדש או שבעצם זו אותה הגברת הוותיקה של הטיפול הפסיכולוגי המוכר לכולנו בתלבושת חדשה? בהסוואה? התשובה היא חד משמעית: אלו הן שתי דיסציפלינות שונות במהותן. אז למה אנחנו מתבלבלים? ... וגישת האימון ישנם בכל זאת מספר מאפיינים בסיסיים משותפים: הפסיכולוג והמאמן עובדים עם אנשים שרוצים להשיג שינוי כלשהו בחייהם. הטיפול הפסיכולוגי, כמו גם האימון, נערכים במסגרת של חוזה (הסכם) בין אנשים כשחלוקת התפקידים ותחומי האחריות שלהם ברורים, קיים מערך של ... על עוגנים תיאורטיים ונגזרות ממודלים וממערך הנחות יסוד. קיימת קבוצה מסוימת של כלי עבודה בהם נעשה שימוש הן בתהליך טיפולי והן בתהליך אימוני. אז מה בכל זאת עושה את הטיפול והאימון לשונים כל כך זה מזה? במשפט אחד - אלו הן שתי מערכות שונות של גישות לשינוי. ההבדלים באים ... השפה באימון היא שפה של כוחות, של עוצמות. הנחת העבודה היא שכשאדם מגיע לאימון - הוא זקוק לבהירות. מנגד, הטיפול שואף לריפוי מתוך הנחת עבודה שמשהו אצל המטופל השתבש, התקלקל. זקוק לתיקון. העיסוק והשפה, לפיכך, מתמקדים בקשיים ובחסמים. המטרה - מטרת האימון היא הגדרת מטרות והשגתן. במילה אחת - תוצאות. הדרך לשם בנויה על הנעה לפעולה ויצירת הרגלים חדשים. הטיפול, לעומתו, מכוון לשינוי מבנה פנימי, להקניית תובנות, לפיצוח חסמים וקונפליקטים. הדגש - באימון מתמקדים בעתיד אלטרנטיבי רצוי. זוהי הזירה ... להגדיר בשאלה אחת את מהות האימון הייתי שואלת: לאן אתה שואף להגיע, ומה אתה מוכן לעשות בכדי להיות שם? בטיפול, לעומת זאת, הניסיון הוא לתקן את הקיים, להבין את המקומות שהביאו את המטופל עד כה, להשתחרר מכבלי העבר. לכן שאלה מייצגת תהיה: מהיכן התחלת ולאן זה הוביל אותך? ובקצרה - האימון חוקר לצורך עשייה, הטיפול חוקר בשירות התובנה. עד כאן עסקנו באלמנטים הנוגעים להבדלים המהותיים בבסיס הגישות ובתשתית המעצבת את התכנים של כל אחת ... על שולחן הדיונים בתהליך. המאמן משמש כלי בשירות הקשר שבין המתאמן לערכיו, מטרותיו, ייעודו וחזונו. מנגד, הקשר בין מטפל למטופל הוא קשר היררכי בין מומחה המספק ידע מקצועי ומומחיות בתחום בריאות הנפש, מביע דעה וממליץ לבין לקוח שמבקש תשובות. לעתים, יש עיסוק באופי הקשר המתפתח ככלי טיפולי. הקשר בין מאמן למתאמן הוא לרוב קשר רציף, שנמשך גם בין הפגישות השבועיות באמצעות מייל / טלפון וממוקד במשימות ופעולות. הקשר הטיפולי מורכב לרוב מפרקי השיחות המבודדות משבוע לשבוע. אם קיים קשר בין הפגישות הוא ממוקד לרוב בקשיים וחסמים. המדד להצלחה ... היא כזו שכשנגיע אליה נוכל לסמן עליה וי גדול. נדע שהגענו. עד כדי כך היא מפורטת, מוחשית וספציפית. ההצלחה בטיפול היא מושג עמום, מופשט, שלא משמש כנושא לדיון או כמושא בתהליך. הפרספקטיבה - כל אימון הוא אימון לאחריות אישית. ההנחה ... שמחזירה אלינו את השליטה על חיינו ומאפשרת בחירות מודעות ולקיחת אחריות עליהן. לפיכך, השלכות האימון הן תמיד כלליות. לחיים. הטיפול, מטבעו, עוסק בסוגיה ספציפית, בתחום תוכן מסוים כשהראייה היא ספציפית וממוקדת בפתרון קושי ייחודי. כך, גם ההשלכות הן ספציפיות ברובן ומכוונת לריפוי או תיקון של בעיה שעומדת על הפרק. ישנם הבדלים נוספים בין אימון לטיפול הנוגעים להתייחסות לאמוציות, לפחדים, ולקולות שליליים. אך אם תזכרו רק דבר אחד הנוגע להבדלים בין הגישות, חשוב שיהיה זה המסר המרכזי בבסיס הגישות: האימון מלמד אותנו לקחת אחריות, יוזמה, עשייה, מחויבות למטרות, הגשמה ומימוש. הטיפול מכוון אותנו להתבוננות, חקירה, ניתוח ופרשנות, תובנה ועיבוד תהליכים רגשיים - נפשיים.
הגדרת מטרות אימון אישי איך להשתחרר אחריות אישית מומחיות למידה גבולות מערכות
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 2
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 2 מודעות למגבלות ולקשיים הכרוכים בטיפול בהפרעת קשב: גם מערך טיפולי אשר יוביל לשיפור בתפקוד לא תמיד יצליח לנטרל באופן מלא את תסמיני הליבה של הפרעת הקשב - חוסר קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. הפתרונות הטיפוליים בהפרעה הם חלקיים ויש צורך לקבץ פתרונות שונים כדי לשפר את איכות החיים והתפקוד של בעל ההפרעה. מכאן שיש צורך לפתח טיפולים יעילים יותר בעלי השפעה מתמשכת. חלק מהפתרונות הם בעלי אופי דורשני ולכן ההחלטה בדבר המדיניות הטיפולית המתאימה ללוקה בהפרעות קשב מסוגים שונים אינה פשוטה. משום שתוכניות טיפוליות מסוימות דורשות מאמצים מתמשכים מצד כל הגורמים המעורבים, לעתים חוסר תגובה לטיפול יכול להצביע חוסר מחויבות ודבקות בתוכנית מצד אחד או יותר מהגורמים. במקרים אלו יש לחפש פתרונות שיקלו על שיתוף הפעולה ולא לזנוח את הטיפול. מענה לתחלואה נלווית: תחלואה נלווית להפרעת קשב כבר בשלב האבחון, הרופא הבודק אדם עם הפרעת קשב חייב לשקול את ... הלמידה מחומר כתוב גם ללא שינוי ברמת הריכוז המקורית. הפרעת קשב ומחוננות: עבור אנשים עם הפרעת קשב ומחוננות המערך הטיפולי צריך לתת מענה הולם לכל אחד מהמצבים הללו. השילוב של אנשים עם הפרעת קשב ומחוננות אינו נפוץ באוכלוסייה הכללית. ... רב תחת אור הזרקורים של ביקורת ציבורית, אשר רובה בעלת אופי שלילי. אחד הגורמים המרכזיים לכך הוא קיומו של טיפול תרופתי ידוע ומוכר (באמצעות תרופות ממריצות), שהן היעילות שלו והן המחלוקת סביבו גבוהות ביותר. כל הארגונים הרפואיים הגדולים וכל ... כמו הפרעת קשב בגילאי הילדות ישנם אנשים סקפטיים המבטלים את התקפות של האבחנה. חרף קיומן של שיטות אבחון מהימנות וטיפולים יעילים להפרעת קשב, היא מעוררת חששות ציבוריים אודות התקפות וההשפעה שלה. זאת אף על פי שמבחינה מדעית הרעיון לפיו ... המסוגלים לתת מענה להפרעה זו. בהתאם לכך, במדינות רבות חוסר הקבלה של הפרעת קשב מוביל לתת - אבחון וחוסר בטיפול. מעבר להשפעות החמורות של מצב זה עבור אנשים עם הפרעת קשב וסביבתם הקרובה, הפרעת קשב שאינה מאובחנת ומטופלת מהווה גם נטל כלכלי על החברה. לכן העברת מידע אמין ומובן אודות ההפרעה אל אנשים עם הפרעת קשב והורים לילדים עם הפרעת קשב, היא חשובה ותורמת להתמודדות. מידע זה כולל את האטיולוגיה של הפרעת הקשב, טיפולים אפשריים, השלכות לטווח הארוך והשפעות על חיי היום - יום. מכאן שעל איש המקצוע המטפל להסביר כיצד יכולה הפרעת ... מאחור רגשות של אשמה וחרטה ולהתחיל בשיקום של הרשת החברתית של האדם, אשר יכולה להוות גורם תומך בהמשך התהליך הטיפולי. מידע אודות ההפרעה יכול לשפר את מערך הטיפול גם בכך שהוא מייעל את התקשורת ותורם לשיתוף הפעולה מול אנשי המקצוע השונים. על כן הצעד הראשון צריך לערב ... או בני זוג ומשפחה), אודות התסמינים והליקויים של הפרעת קשב, השכיחות שלה, התחלואה הנלוות, התורשתיות, המנגנונים המוחיים המעורבים ואפשרויות הטיפול. הכשרת מורים: משום שבמקרים רבים המורים הם אלו אשר מאתרים לראשונה את התסמינים של הפרעת קשב, עליהם להתבסס על מאגר ... רבים אין להם כתובת לתמיכה. עם זאת, לעתים ההורים זקוקים לעזרה לא פחות מהילד, משום שהם הנושאים העיקריים בעול הטיפול היום - יומי. למשל, תלמיד עם קשיי התארגנות אשר נגרמים כתוצאה מההפרעה, זקוק לעזרה רבה בהכנת שעורי בית וכן בהתכוננות ... שונות הנעות מתחושת הקלה, עד הכחשה וכעס. לאחר הבנת תוצאות האבחון וההשלמה עם המצב יש להתחיל לבנות את המערך הטיפולי. אך גם במקרים שבהם האבחון הובן כהלכה, לעתים אין הוא מכיל המלצות טיפוליות מפורטות מלבד הפניה כללית לטיפול תרופתי או רגשי.
משפחתיות תסמינים היפראקטיביות לפתח אופי שלילי חוסר קשב להאשים הדרכה להורים
אל תהיה הפסיכולוג, רק תקשיב - חלק 1
אל תהיה הפסיכולוג, רק תקשיב - חלק 1 מאמר זה נותן ביקורת על הדרך בה נתפסים היבטים רגשיים בטיפול השיאצו, הוא מסביר מדוע תכנים פסיכולוגיים הינם בלתי נמנעים בטיפול והוא דן בחשיבות התקשורת ככלי בסיסי במערכת היחסים הטיפולית ובמיומנות האמפתיה כקריטית ליצירת שינוי במישור הרגשי והפיזי בטיפול הרפואי, בידי מטפל השיאצו. השיאצו, לפני המגע, הפילוסופיה הסינית או הרפואה המערבית, הוא שני אנשים שנפגשים. עצם המפגש יוצר מערכת ... שנוצרת ומכאן החשיבות בהתייחסות לנושאים אלו. כיום במציאות הקלינית של מטפל השיאצו, ישנו פחד להתייחס להיבטים רגשיים באופן ישיר בטיפול. פחד זה נובע מהבורות לגבי מהלך הטיפול הפסיכו רפואי שנתפס כניתוח אנאליטי של עברו הרגשי של המטופל, מאי ידיעה לגבי הכלים והאפשרויות העומדים בפני המטפל ומהכשרה לקויה במערכות הלימוד. לכן, למרות ההכרה בהשפעתו של הטיפול על עולמו הפנימי והרגשי של המטופל ולמרות תפיסת הגופנפש, המועברת בגאווה רבה מדור לדור של מטפלי השיאצו, ישנו קונסנזוס מוסכם לגבי האיסור בהתייחסות לנושאים אלו, ... מסלולי הפסיכותראפיה לסוגיה ולמטפל השיאצו אין את הכלים הדרושים בכדי לממש סוג יחסים זה, אולם אין זה עיקרו של הטיפול הפסיכו רפואי. ישנם מספר גישות מזוריות בפסיכותראפיה. אלו, נבדלות אחת מהשנייה בפילוסופיה ברציונאל ובכלים הטיפוליים. חלקם פונים כלפי עברו של האדם חלקם מייחסים חשיבות להווה, חלקם שואפים לשנות את התבניות הקוגניטיביות אותם האדם מחזיק ... ואחרים כרע או כלוח חלק המעוצב על ידי התנסותו בחייו וכן אלאה ואלאה. אולם, למרות השוני הגדול בתפיסה ובכלים הטיפוליים המאפיינים כל שיטה ושיטה, ישנו משותף והוא ההכרה בחשיבות ביסוס מערכת היחסים. חשיבותה של מערכת היחסים בקונטקסט הטיפולי, אם זה רפואי או נפשי, ידועה כבר זמן רב. הדעה הרווחת היא שישנו צורך בביסוס מערכת יחסים בכדי שהיה ניתן להתחיל בתהליך וליצור שינוי אמיתי. ניתן לבקר הנחה זו ולטעון, ששינוי יכול להתרחש גם ללא ביסוס מערכת היחסים הטיפולית. אך אם זאת, אין ספק שתרומתה של זו בהעצמת הטיפול, אינה עוברת ללא הבחנה. בקונטקסט הרפואי מערכת היחסים היא מעין מרכבה שביטוייה בנוסף לשינוע הידע הרפואי, הפתולוגי או הפילוסופי ... זו, היא משתנה הפועל על פני כל הגישות ושהוא אינו ספציפי למודל או תיאוריה מסוימים, שככוחה של מערכת היחסים הטיפולית פורץ את גבולות הטיפול הנפשי והיא פועלת על פני מטופלים, מטפלים ומיקומים שונים כשהיא מהווה את היסודות החזקים, עליהם מיושמים הכלים הטיפוליים המאפיינים כל שיטה ושיטה (Asay & Lambert, 1999, Rogers, 1957). אולם, אצל מטפל השיאצו מערכת יחסים זו נתפסת טריוויאלית. ייתכן, שהדבר נובע בעקבות חוסר מודעות לחשיבות ביסוס מערכת היחסים הטיפולית והכשרה לקויה או חסרה למיומנויות תקשורתיות, במערכת הלימוד. ייתכן, שמנורמה רווחת ומתפיסה קולקטיבית שאינה מכירה בחשיבות זו ויתכן שמסיבות ... למצבו הכללי או להצביע על בעיה רפואית ספציפית, כשהכלי היחידי אותו יכול מטפל השיאצו ליישם בהתייחסות לתכנים אלו, הינו טיפול המגע, בהסתמכות על האבחון הסיני, את האדם כבעל סינדרום או כטיפוס אלמנט מסוים. מערכת יחסים שהיא טיפולית, אם זו מאופיינת במגע או בדיבור, אם זו אורטופדית או תזונתית, בדרך כלל תכלול אדם שהוא בעל בעיה כל ... מטען רגשי ומכיוון שהאדם בא למטפל השיאצו בכדי לפתור או להקל על מצבו, מטען רגשי זה מופנה כלפי המטפל. למטופל, לעיתים כואב, מציק, יש לו חששות, הוא כועס, מדוכא, חסר אונים או מיואש, הוא רוצה לדעת, להבין, רוצה שידברו ... לכבד או התייחסות לאדם כטיפוס אש או מתכת, אומנם מהווים אבחון לאטיולוגיה והם משקפים את מצבו ואף מניחים יסודות, לטיפול שישנה האפשרות שתוצאותיו יהיו יעילות, אולם זו שכלתנית ומנותקת מרגשותיו ומחווייתו של המטופל כאדם. איכויות המגע לעומת זאת, כן פונות לעולמו הרגשי של האדם, אולם האם זו התייחסות ישירה לחווייתו, או שמה ... רגשותיו החבויים באמצעות הנגיעה, בעוד שמצוקותיו המידיות המופנות כלפי המטפל, נשארות ללא מענה. מצוקה מידית זו של האדם המגיע לטיפול, לגיטימית והיא מצריכה היענות במישור האישי ובאופן ישיר ומערכת היחסים, מספקת היענות זו. נכון הדבר, שעוצמתה תלויה באישיותו של ... כחמור, מגביל או קשה. אולם, בכל מקרה תהיה זו מאופיינת ברגשות הנגזרים מחווייתו את החולי. כך, שמלבד תפקידו של המטפל בלפתור או להקל על הבעיה בהתאם ליכולתו והכשרתו או לספק טיפול מניעתי כללי ומקיף, המשקף את מצבו הבריאותי של האדם, לא יוכל זה להימנע מהתייחסות לתכנים הרגשיים. לעיתים יאלץ בעל ... אם הן פסיבית או אקטיבית, רבות כמספר המגיבים. זהו אופייה הטבעי של מערכת היחסים וטבעו של האדם. אם ישתמש המטפל בכליו ויאבחן את האדם בעיניים סיניות, קרוב לוודאי שהאדם יחוש הקלה בטיפול. אך אם זאת, מערכת היחסים תישאר באשר היא, אם בקונטקסט רפואי, חברי או אחר. אולם, במידה והאדם הנעזר יחוש ... תשנה מערכת היחסים את אופייה וייווצר אמון שיתבטא בשביעות הרצון, פתיחות, מוטיבציה וירידה ברמות המתח ותהיה השפעה על תוצאות הטיפול מבחינה פיסיולוגית, רגשית וקוגניטיבית ומכאן, חשיבותם של מיומנויות התקשורת בהתייחסות למטופל (Beck, Daughtridge & Sloane, 2002, Roter, 2000, Stewart, 1995, Greenfield, Kaplan, Ware, Yano & Frank, 1988). ערוצי התקשורת המאפיינים את מערכת היחסים יכולים לנוע ממקצועיים לחבריים ועד לאישיים. מטפלי השיאצו ומטפלים אחרים במקצועות הרפואה האלטרנטיבית והמשלימה לסוגיהן מתגאים באופי הטיפול ככזה שמאופיין באותו חיבור אנושי ואישי שמקיף את כל עולמו של האדם. אולם, במסגרת מערכת היחסים הטיפולית, מכיוון שחסרה הכשרה זו החיבור האנושי האישי יהיה תלוי אך ורק בתכונות האופי של המטפל ולא באבחון הסיני המסורתי, ... כבעל רגש זה או אחר או בסגולותיו של המגע. כיום, ישנה הכרה ברפואה המערבית בחשיבותה של התקשורת במערכת היחסים הטיפולית הרפואית ובצורך לשלב בין אבחון המחלה וההבנה של התנסותו ותפיסתו של החולה, את החיים ואת מחלתו כתנאי לטיפול באדם כשלם (Stewart, et al, 2003, Bensing, Verhaak, van Dulmen, & Visser, 2000). ישנן תוכניות להכשרה להיבטים פסיכו סוציאליים ולרכישת מיומנויות לניהול רגשות בטיפול לרופאים ואנשי מקצוע אחרים הקשורים אליהם שאינם פסיכולוגיים וקיים, יישום של מיומנויות תקשורת וביסוס מערכת יחסים טיפולית, בטיפולים שאינם נפשיים והם רפואיים (Kern, et al. 2005, Wilkes, Usatine, Slavin, & Hoffman, 1998). כך שהדבר יכול להוות לגיטימציה ...
רפואה אלטרנטיבית מהות אינטראקציה רכישת מיומנות התייחסות אנשי מקצוע אבחון מחלות בעיות רפואיות
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5 יעדים אפשריים בתכניות ילדים אוטיסטים יכולים להיות כל כך שונים בסימפוטים שהם מראים עד שלעיתים נדמה לאדם ... התעניינות מקובעת ואובססיבית בתחומי עניין מצומצמים (רכבות, תמרורים, קלפים, חרקים, דגלים, ארצות וכו). אפשר להסיק מכך שכל ילד זקוק לטיפול מדויק ונכון כדי לקרבו לאפשרות של תפקוד כמה שיותר טוב בעולם. כדי לתת להורים ומטפלים שונים מידע על סוגי היעדים ותכניות הטיפול המובילים אליהם תוכלו לקרוא את הרשימה הבאה, אך יש להתייחס אליה כרשימה בלבד ולא לנסות להרכיב ממנה לבדכם כהורים (שאין להם מספיק ניסיון וידע מקצועי רב שנים עם ילדים אוטיסטים) תכנית טיפולית. גם אם בחרתם, מסיבות שונות, להיות המטפלים של ילדכם ולבנות תכנית טיפולית (למשל דרך אתר האינטרנט הנל) כדאי להעזר, לפחות לתקופת מה, במנחה. אינני ממליצה על עריכת תכנית לבד, לכל הפחות יש לשכור את שירותיו של מנחה. אפשר לחסוך בעלויות המטפלים במידה ואתם מוכנים להיות המטפלים של ילדכם - אך קחו בחשבון שיש במצב זה בעיות לא פשוטות, מצד שני הוא חוסך בעלויות כספיות. מצאתי ... ואחכ הילד מסוגל, לאט, לעמוד גם במטלות בתחומים שבהם הוא חזק פחות. יעדים ותחומים שיש להתייחס אליהם כשבונים תכנית טיפולית: 1.ויסות תחושתי - תת רגישות או רגישות יתר בתחושות של הילד (שמיעה, מגע, ראיה ועוד). דוגמאות: הילד ילמד כיצד ... הארון. הילד ילמד לומר תני לי כשהוא רוצה דבר מה. 12.דיבור ברמת שיחה - לדוגמה: פיתוח שיחה בין הילד למטפל (בהתחלה) הכוללת התעניינות באחר (מה שלומך?) הכרה בנוכחותו (איך קוראים לך, איפה אתה גר?) הכרה ברגשותיו (נפלת, אתה עצוב). באופן ...
שירים עקרונות הישגים לשחק את המשחק יעדים פיתוח שיחה שיפור ביטחון עצמי ביטחון עצמי נמוך
טיפול פסיכולוגי - גישות טיפוליות
טיפול פסיכולוגי - גישות טיפוליות בהיותי פסיכולוגית, עברתי (ואני ממשיכה לעבור) הכשרה ארוכה שנועדה ללמד אותי כיצד לטפל באנשים ולסייע להם במצוקות שונות. מאז ומתמיד התעניינתי בקשר ההדוק בין גוף ונפש ובהשפעה ההדדית המתקיימת ביניהם. משיכה זו, בין השאר, הביאה אותי לבחור בתחום הפסיכולוגיה השיקומית, המתמחה בטיפול באנשים שעברו משבר כלשהו. המשבר יכול להיות גופני, נפשי, חברתי או משבר מסוג אחר. דוגמאות ספציפיות יכולות להיות: תאונת דרכים, ... בנוסף, הראייה שלי היא את האדם כמכלול, תוך התייחסות להיבטים השונים הקשורים להתמודדות, כגון רגשות, התנהגות, השפעת הסביבה וכו. בטיפול הפסיכולוגי הקונבנציונלי, אני כמעט תמיד משלבת גישות נוספות שלמדתי במשך השנים, ואשר משפרות מאוד את יעילות המפגשים ומביאות תוצאות אפקטיביות ביותר. אני ממשיכה ללמוד ולהתפתח ללא הרף. הגישות הטיפוליות שלי הגישות הטיפוליות בהן אני נוקטת משתנות ללא הרף ואני משתדלת להתאים את דרכי הטיפול לאדם שנמצא מולי. אפשר לומר שהתחלתי את דרכי כפסיכולוגית כשאני נושאת את דגל הטיפול הקוגניטיבי - התנהגותי. סוג טיפול זה נראה לי הדבר היעיל והנכון ביותר, ממוקד ואפקטיבי, בלי לחפור יותר מדי בעבר, טיפול שנותן כלים מעשיים להתמודדות. אולם, עם השנים דברים השתנו. גיליתי כי אין מתכון אחד שמתאים לכולם. גיליתי גם שהטיפול הקוגניטיבי - התנהגותי לא תמיד מצליח לעזור לאנשים. גם אני ניסיתי להשתמש בכלים כדי לשנות את דפוסי החשיבה שלי ולא הצלחתי. אז התחלתי לחפש דרכים אחרות, פתרונות אחרים. ניסיתי טיפול דינאמי, ניסיתי שיטות הוליסטיות כגון קינסיולוגיה (מוח אחד), ביופידבק (טיפלתי בביופידבק בשילוב עם טיפול קוגניטיבי - התנהגותי) וניסיתי עוד דברים רבים אחרים שאספתי במהלך הדרך. בחלק מהשיטות, כגון ה - EFT ו - ... משתמשת כיום. כיום ניתן לומר שאני מטפלת בגישה אקלקטית ואינטגרטיבית. במילים אחרות, אני לוקחת עקרונות מגישות שונות ומשלבת אותם בטיפולים, הכל בהתאם לצורכי היושב מולי. עם זאת, ישנם מספר עקרונות שמנחים אותי בעבודתי: 1. מודעות. תמיד הרגשתי כי מודעות היא ... לאוטומטים שמנהלים אותו: דפוסים, מחשבות, הרגלים והתנהגויות שמפריעים לאיכות חייו. באופן מטאפורי ניתן לומר שאני מציבה מעין מראה מול המטופל, שמשקפת לו את אותן התנהגויות ותגובות אוטומטיות שמנהלות את חייו. רק לאחר שהוא מסוגל לראות מה מעכב אותו, כלומר, ... לבחור מחדש בדרך אחרת. אולם למרבה הצער, פעמים רבות המודעות אינה מספקת כדי לערוך שינוי. לא פעם מגיעים אליי מטופלים שמודעים מאוד לגורמים להתנהגותם, ולמרות זאת הם אינם מצליחים לערוך שינוי אמיתי בחייהם. למרות מודעותם הרבה, שוב ושוב הם ... שם כדי לעזור לו בכך, לכוון, לתמוך ולעודד, אולם אינני יכולה לעשות את העבודה במקומו. כדי שיתחולל שינוי אמיתי, המטופל הוא זה שצריך לקחת אחריות על עצמו ועל חייו, ולבחור בדרך אחרת. זה לא קל! אבל זה שווה את זה. ...
מחיר גבוה איכות סיבות רגשיות מראה פסיכולוגיה להסכים תפקיד מטופל
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 11
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 11 פרק 8 הכללה עידוד התפתחות חברתית והפנמת חוקים חברתיים לילדים אוטיסטים, גם אם הם מגיעים להישגים אקדמיים ... בשילוב. להלן מספר הצעות להורים שעשויות לעזור לילד לפתח את המצפן החברתי שלו בגילאים שונים. ביקורי חברים הקפידי, למרות הטיפולים הרבים שהילד מקבל במהלך השבוע, להשאיר אחר הצהריים אחד פנוי לביקור של חבר/ה מהגן או מביהס. כדאי מאד שביקור זה יהיה מלווה עי מבוגר שמכיר את ילדך ועובד איתו, אחד מהמטפלים או את עצמך (במידה ואת מרגישה שאת טובה בתיווך בין שני הילדים). כאשר המשחקים שכדאי לשחק בהם הם בדיוק ... לא חוטפים צעצוע, אכילה משותפת ליד שולחן, פנייה תקשורתית לחבר ועוד. בזמן משחק זה נכנסים כל המימדים שעבדתם עליהם בטיפולים הפרטניים ולכן מי שנמצא עם הילדים צריך להיות מודע מאד למה שהוא עושה ולכוון את התהליך כך ששני הילדים יוצאים ... עד גיל 12. הספר מומלץ לילדים עד גיל ההתבגרות. כדאי לקרוא אותו ביחד כסוג של סיפור ולא כעוד מטלה טיפולית ולהסביר לילד מה נכון ומה לא, לשאול אותו למה לדעתו ההתנהגות של הילדים נכונה או לא וכך הילד מתאמן ... היה לראות זאת באופן שבו ישבו מרותקים עם עיניהם פעורות מול הספר. קבוצת מיומנויות חברתיות פסיכולוגים ואנשי מקצוע אחרים (מטפלים באמנות, מוסיקה ועוד) פותחים קבוצות למיומנויות חברתיות מידי פעם. כדאי להצטרף לקבוצה כזו רק לאחר שהילד בשל אליה (התייעצו עם המטפלים והמנחה) בררו מי מנחה אותה, מה המטרות וכיצד משיגים אותן. בקבוצות הללו עובדים על כל אחד מהסעיפים הנל וכן עניינים חברתיים נוספים. מומלץ להצטרף לקבוצה כאשר אתם ומטפלים של הילד מרגישים שהילד יוכל להכיל את הסיטואציה החברתית באופן טוב יחסית. הקבוצה נפגשת בין פעם לפעמיים בשבוע אחהצ ... טיפיקלים מנהלים את עולמם וכיצד לפענח את קודי ההתנהגות שלהם. סיום היום, כשנתיים וחצי לאחר שהתחלנו את מסע האבחונים והטיפולים של אדם הוא הולך ללא סייעת לגן רגיל, מתקשר היטב עם הסובבים אותו ורמת התפתחותו תואמת את רמת גילו. ...
זיהוי בדיחות מוסיקה עבור הילדים להתעניין מפרק תואר אקדמי אקדמיה
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2
... את הפער - חלק 2 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 1. טיעוני יסוד להכללת המחקר האקדמי על הטיפול הלא קונבנציונאלי המקור למונח ממוקדות האדם בטיפול הרפואי המערבי והבסיס להתפתחותן של גישות ממוקדות חולה ברפואה המודרנית, מגיע מתיאוריה ממוקדת אדם (Rogers, 1902 - 1987). זו, גישת ... הנחשבת לאחת מהגישות המזוריות כיום (Stewart, et al, 2003). עיקרה של גישה זו, הינו בהדגשת חשיבות מערכת היחסים והתקשורת הטיפולית ככלי טיפולי בפני עצמו, בחשיבות הבנת חווייתו הסובייקטיבית של האדם על כל רבדיו ושיתופו באחריות תהליך הריפוי (Sommers - Flanagan & Sommers - Flanagan, 2004). לפי גישה זו, על המטפל לתקשר את מערכת היחסים הטיפולית באמצעות מספר תנאים המהווים את הבסיס למערכת היחסים זו ואת התמצית לתרפיה ממוקדת אדם והם הרמוניה, קבלה ללא תנאי ... להעביר הבנה זו אליו (Rogers, 1957). נטען, שתנאים אלו מהווים בסיס תקשורתי משותף ושהם יכולים לאפיין את כל שיטות הטיפול, סוגי המטופלים והבעיות ושהם נחשבים כבסיס מקדים לכלי הטיפולי באשר הוא (Rogers, 1957). אכן, השפעתה של גישה זו חצתה את גבולותיה ולרעיונות והמושגים המאפיינים אותה, חשיבות ברוב צורות ... Flanagan & Sommers - Flanagan, 2004). כאמור, גישה זו מצאה דרכה גם אל הרפואה הקונבנציונאלית, כשזו אימצה את עקרונותיה בטיפול הרפואי (Stewart, et al, 2003). סביר להניח, שבהקשר למערכת היחסים הטיפולית, הגישות הלא קונבנציונאלית לטיפול יטענו שהאמפתיה, הקבלה ללא תנאי וההרמוניה, מהווים גם להם עקרונות מנחים למערכת היחסים. מכיוון שכך, הם יכולים לאפשר מידה של הקבלה כשמתייחסים להשפעתם על התקשורת הבין אישית. כשנבדקו מאפיינים המשפיעים על תוצאות הנתפסות כרצויות ומוצלחות בטיפול הפסיכולוגי, נמצא שמאפיינים המגדירים את מערכת היחסים מהווים 30% מהשונות. זאת, לעומת מאפייני המודל הטיפולי והכלים הטיפוליים, שמהווים 15% מהשונות. מערכת היחסים, נמצאה כמשתנה הפועל על פני כל הגישות ושאינו מוגדר או ספציפי למודל או תיאוריה מסוימים ושהוא בעל חשיבות חיונית לשינוי המתרחש. זאת, על פני מגוון של מטופלים, בעיות, מיקומים, מודלים וגישות שונות (Asay & Lambert, 1999). מכיוון שמערכת היחסים הינה משתנה שהוא משותף ובלתי נמנע בכל ... המבטאת קשר של עוזר ונעזר ומכיוון, שבבסיסה של הרפואה הלא קונבנציונאלית, עומדת ההתייחסות ההוליסטית והחתירה לאבחון, קביעת מטרות, אופן טיפול ותוצאות טיפול, שלהם אוריינטציה רגשית (או במילים אחרות פסיכולוגית), עובדה זו רלוונטית. טענה נוספת, הינה בדמיון הקיים בין הרפואה הלא קונבנציונאליות לבין עקרונות הטיפול הרפואי ממוקד החולה. כאמור, רובו של הבסיס המדעי לגבי מערכת היחסים בין הרופא לחולה, מגיע מגישות ממוקדות חולה (Institute of ... לשילוב בין האבחון הביו רפואי של המחלה ובין ההבנה של התנסותו ותפיסתו של החולה את החיים ואת מחלתו, בכדי לטפל בו כאדם שלם (Stewart, et al, 2003). ניתן להגיד, שההכרה בגורמים הפסיכו סוציאליים בנוסף לגורמים הביו רפואיים כהכרחיים בכדי להקיף את מגוון הבעיות בטיפול הרפואי, משקפת נקודת מבט הוליסטית, בדומה לשיטות הרפואה הלא קונבנציונאליות (Nezu, Nezu & Geller, 2003). מימד שני, הינו ההתייחסות לחולה ... הבנה מלאה למצבו של החולה, על הרופא לחתור להבנת אישיותו הייחודית (Bower, 1998). לבסוף, זו ההנחה שבכדי ליעל את הטיפול הרפואי, ישנה חשיבות ביצירת מרחב בו יכול החולה להביע את דאגותיו, צפיותיו ורגשותיו (Borrell - Carrio, et al, 2004). גישה ... האדם ולא אל מחלה (Castillo, 2001). מימד שלישי, הינו שיתוף בכוח ואחריות. זוהי ההכרה בחשיבות שיתוף במידע לגבי החולי, הטיפול ומטרותיו ושיתוף בהחלטות הנוגעות לטיפול (Mead & Bower, 2000). זהו הצורך במסירת מידע לגבי התנהגויות בריאות בדרך מובנת, יעילה ושמשפיעה על המוטיבציה (Roter, 2000) ... al, 2008). התייחסות זו, משקפת גם היא את גישתה של הרפואה הלא קונבנציונאלית, אם בנטייתו של המטפל להנחות את המטופל לגבי שינוי התנהגויות בריאות שונות, כגון תזונה ופעילות גופנית ואם, בנדיבות המידע לגבי הטיפול והגישה שמאחוריו (לדוגמה בטיפול השיאצו, Long, 2007). מימדי רביעי, הינו הימצאותה של ברית טיפולית (Mead & Bower, 2000). זו ההכרה בחשיבות התנהלות היחסים הבין אישיים כמרכיב חיוני ובסיסי ולא כתוספת מועילה לטיפול (Galin, et al, 2008). היבט זה מציג את הרופא כתומך ומעורב בתהליך, בנוסף להיותו כשיר למתן שירות רפואי. הוא ... כאינטגראלי ביחסים וההבנה שהוא והחולה אינם נפרדים ושהם משפיעים אחד על השני (Mead & Bower, 2000). זו ההכרה, שהתקשורת הטיפולית חשובה גם לתחושת הסיפוק של נותן השרות הרפואי (Stewart, et al, 2003) וההכרה בחובתו של הרופא כאדם, לטפל ולהעמיק את הידע על עצמו (Borrell - Carrio, et al, 2004). מימד זה משקף את הכרתה ותמיכתה של הרפואה ... בתהליכי התפתחות אישיים של המטפל אם בעקרונותיה, אם בשימת הדגש על כך במערכות הלימוד ואם באוריינטציה הכללית וגישתם של המטפלים (ניתן למצוא תכנים אלו באינטרנט בהצגתן של תוכניות הלימוד של המכללות המובילות בתחום). טיעון נוסף לאפשרות ההקבלה בין גישות ... 2000). כפי שיוצג, טיעונים אלו מהותיים במידה רלוונטית לכל מפגש רפואי ויכולים להיות מוכללים, גם על מערכת היחסים הרפואית בטיפול הלא קונבנציונאלי. הנחה ראשונה, הינה שהחולים הם המומחים בחווייתם את התסמינים של המחלה ונותן השירות הרפואי, תלוי בהם מבחינת שיתוף ... המחלה יכולה להיות מפורשת במימדים רבים ובעיה רפואית לא תחווה באותה צורה על ידי שני חולים. כמו כן, גם הטיפול הרפואי ואף המרפא, אינם מקלים בהכרח על הסבל באותה המידה, אצל שני חולים שונים. הנחה שלישית, הינה שבמקרים רבים נותן ... שם סוראסקי, 2008). ההנחה היא, שישנה אפשרות שהדמיון במסגרת העבודה, הן מבחינת מספר המקרים ביום, מבחינת הזמנים הנתונים של הטיפול, אופיים הרפואי של המקרים או העובדה שלמטפל אין אפשרות לברור את מטופליו, השפעה דומה. כול אלו, מהווים כראיות התומכות בהנחה שבבסיסו של כל מפגש רפואי באשר הוא, נמצאת השפעתה של התקשורת ...
מטפל לפתח נקודת מבט הוליסטי למידה תואר אקדמי תזונה מודלים
שחזור גלגולים / קארמה - שחזור גלגולים לתיקון הקארמה
... ומחקרו המשמעותי עשרים מקרים המעידים על אפשרות של גלגול נשמות יצא לאור בארצות הברית בשנת 1974, בהוצאת אוניברסיטת וירגיניה. מטפלים הבאים מתחומי הפסיכותרפיה, הייעוץ הרוחני והרפואה ההוליסטית החלו להביע עניין בשיטת שחזור גלגולים, עניין שגבר המיוחד לאחר שדר בריאן ל ... לאור ב - 1995 בהוצאת מרקם), כתוב מנקודת ראותו של פסיכיאטר בכיר שגילה במקרה את שיטת שחזור גלגולים, תוך טיפול בחרדותיה ופחדיה של מטופלת צעירה, שאותה הוא מכנה קתרין, אשר חוזרת באופן ספונטני לגלגול קודם. באמצעות שחזור הטראומות שאחראיות למצבה העכשווי, חרדותיה בהווה פוחתות ומצבה משתפר לאין ערוך. האפקט הטיפולי של שחזור גלגולים עבורה מניב תוצאות משמעותיות כבר אחרי הפגישה הראשונה, וזאת אחרי שנה וחצי של טיפול קונוונציונלי שלא הועיל. תוך כדי התהליך שעוברת קתרין גם דר וייס עובר מהפך תפיסתי ונפתח אל המימד הרוחני והפוטנציאל הטיפולי העצום הטמון בו. היכל הזיכרונות טכניקת שחזור גלגולים מספקת הרבה יותר מסתם סקרנות בנוגע למי היינו ואיך ואיפה חיינו בפעמים הקודמות. זוהי שיטה רבת עוצמה להתמודדות עם בעיות עכשוויות לא מוסברות ולהצעת פתרות במקום שבו לא עזרו דרכים אחרות. הטיפול מתחיל בבירור הסיבות לרצון לחוות גלגול נשמות. אז בודקים עם המטופל את מידת הסכמתו לעבור את הטיפול, ברמת המודע והתת - מודע כאחד. הסכמה מודעת לא מספיקה להצלחת הטיפול, משום שייתכן שיש פחד לא מודע מחשיפת מידע מאיים של חיינו הקודמים או חשש מהשינוי שיביא עמו הטיפול (אפילו שינוי לטובה הוא דבר שיש להיערך אליו, כי הוא משנה דפוסים שהתרגלנו אליהם, שליליים ככל שיהיו). לאחר שקיבלנו את אישורו של המטופל בכל המישורים לעבור את הטיפול, מביאים אותו להרפיה עמוקה - גוף ונפש. כאן יש לציין שחשיפת גלגול נשמות אינו מצריך היפנוזה. המטופל נמצא רק בהרפיה עמוקה. הוא מודע לכל מה שקורה, זוכר הכל לאחר מכן, ויכול להפסיק את הטיפול בכל רגע, אם ירצה בכך. כשהמטופל בהרפיה עמוקה, מביא אותו המטפל באמצעות דמיון מודרך אל אותו מקום עמוק בתודעה שלו שבו יש גישה לזיכרונות הקדומים. המסע לוקח את המטופל דרך יער, המייצג את התת - מודע העמוק, אל היכל הזיכרונות, הלוא הוא הספריה הקוסמית, שבה מצוי הידע על כל דבר שהיה, הווה או יהיה. בפתח ההיכל מחכה המדריך הרוחני של המטופל, שילווה אותו במסע לחקר גלגוליו הקודמים. בפנים ההיכל דלתות רבות: כל דלת היא שער לגלגול קודם אחד שפתוח לחקירה בשלב זה. המטופל בוחר באחת הדלתות, וחוצה את המפתן אל העבר לכל אורך המסע המרתק הזה מתקשרים המטפל והמטופל מילולית. המטופל הוא זה שרואה / חווה את ההתרחשויות ומעביר אותן למטפל, השואל אותו שאלות ומכוון אותו לבחון ולחוות את הדברים המשמעותיים. התהליך כולו עשוי לסחוט את המטופל רגשית, אך להיחקק במוחו כחוויית חייו. בגמר התהליך מוחזר המטופל אל ההווה אל הכאן ועכשיו, ונערך דיון בינו לבין המטפל על השלכות החוויה על ההווה, ויותר מכך - על ... הקארמה של לימוד וגדילה. במהלך שחזור גילגולים למדריך תפקיד חשוב מאוד כמודעות - העל שלנו. המטפל נועץ בו, דרך המטופל, בכל מקום שבו דרוש ידע הנמצא מעבר לרמת ההבנה של המטופל, כדי להבין את השיעור בגלגול שאותו בוחנים ואת התיקון הדרוש לפתרון הבעיה העכשווית. תהליך שיחזור גלגולים ידוע גם בתור תיקון הקארמה, משום שבאמצעות רטרוהילינג המשולב בחלק האחרון של החוויה נפרצות חסימות קארמתיות שהגבילו את המטופל מלחוות אור, אושר ואהבה בחייו העכשוויים בעקבות שיעורים לא גמורים וחובות לא פתורים שהוא סוחב מן העבר. העיסוק בתיקון ... אלה התרפיה תוכיח עצמה כבלתי יעילה, שכן היא לא תשנה את המצב העכשווי. עם זאת, במקרים רבים אחרים מביא הטיפול לתפנית דרמטית לטובה בחייו של המטופל, מה שמעיד על כך שהגורל כנראה נתון לשינוי, כאקט של בחירה. כפי שכבר אמרו חזל: הכל צפוי והרשות נתונה. ואולי עצם הגעתו של המטופל לטיפול והשיפור שבא בעקבות כך הם חלק מהקארמה שנקבעה לאדם?! חשיפת גלגול נשמות היא תגלית מזהירה ברפואת הגוף, הנפש והרוח. בפגישה טיפולית אחת ניתן לעיתים לפתור, כאילו בדרך נס, בעיות שלא נפתרו בשנים של טיפול פסיכולוגי מסורתי, כפי שגילה הפסיכיאטר בריאן ל וייס, וכמוהו מטפלים נוספים רבים. אז אולי הדלת אל האור והידע סוף סוף נפתחה.
עצוב איך לקבל החלטה היפנוט הוכחה שחזור יעוץ רוחני היפנוזה מה זה אלוהים
ייעוץ זוגי - Couples Counseling
... - Couples Counseling יעוץ זוגי הינו יעוץ פסיכותרפי הנערך בין מטפל ובני זוג, והמיועד לשקם ולשפר את היחסים הזוגיים. הטיפול הזוגי בודק דפוסי תקשורת, מאבקי כוח, חלוקת תפקידים ואת מה שקרוי החוזה הזוגי הלא מודע בין בני הזוג. האם יש הבדל בין יעוץ זוגי וטיפול זוגי? יש המגדירים טיפול זוגי כשיטת פסיכותרפיה ממושכת יותר, הנכנסת למימדים עמוקים יותר של הזוגיות ושל האישיות וההיסטוריה האישית של כל אחד מבני הזוג, ורואים בייעוץ הזוגי שיטת טיפול הממוקדת יותר בכאן ועכשיו. למעשה, טיפול זוגי וייעוץ זוגי הינם שניהם תהליך פסיכותרפי של התמודדות עם קשיים בזוגיות. הבחירה בטיפול או בייעוץ הינה, לא פעם, תולדה של עומק הבעיה ואישיות המטפל והמטופלים: כאשר מגיע זוג בעל תפקוד זוגי תקין לפתרון של בעיה מוגדרת אחת, באופן טבעי הגישה הטיפולית תופנה לייעוץ ממוקד וקצר מועד, ואילו כשמגיע זוג עם מטען רב שנים של חילוקי דעות, כעסים ויריבות, אין ספק ... חדשות על דפוסי הקשר הבעייתיים ביניהם, וכלים להתמודד עימם ולפתור אותם באופן עצמאי ולאורך זמן. למי מיועד הייעוץ הזוגי? הטיפול הזוגי מיועד לזוגות בשלבים שונים של הזוגיות: זוגות נשואים במשבר נישואין, לזוגות לא נשואים או לפני חתונה, לזוגות בנישואים שניים (או יותר) ולזוגות חד מיניים. מהי מטרת הטיפול הזוגי? מטרות הייעוץ הזוגי נקבעות על פי הצרכים והמטרות שלכם, בני הזוג: האם אתם מעוניינים לשפר את הזוגיות ואת היחסים ... אתם זוג הנשוי שנים רבות, ונמצאים בשלב הקן המתרוקן? מתוך הבנת הצרכים הייחודיים של בני הזוג - נרקמת החבילה הטיפולית המתאימה להם. כפועל יוצא מהטיפול הזוגי, למרות שלרוב אין זו המטרה המוצהרת - משתנים לא רק דפוסי ההתנהגות והתקשורת הזוגיים - אלא גם האישיים. מתי ... לפנות לייעוץ זוגי. מחקרים הראו כי ככל שבני זוג מקדימים לפנות לייעוץ זוגי מקצועי, כך גדלים סיכויי הצלחתו! האם הטיפול הזוגי נערך ביחד או לחוד? רצוי שבפגישה הראשונה יהיו נוכחים שני בני הזוג, מכיוון שבפגישה זו נערכת ההיכרות הראשונית ונוצר החוזה הטיפולי בין בני הזוג והמטפל. לאחר פגישה זו יתכנו פגישות אישיות או זוגיות, בהתאם לסוג הבעיה, לדפוסי היחסים בין בני הזוג ולשיקול הדעת של המטפל לגבי טובת התהליך הטיפולי. מה קורה בפגישה הזוגית הראשונה? מטרת הפגישה הראשונה של הייעוץ הזוגי הינה להציג אתכם בפני המטפל, להעלות את הנושאים בהם אתם רוצים לטפל ולספר על המגבלות והיתרונות שיש לכם כזוג וכל אחד בנפרד. הפגישה הראשונה של הייעוץ הזוגי נועדה לתת לכם הזדמנות להתרשם מהמטפל, ולהחליט אם אתם מוכנים להפקיד בידיו את האחריות לטיפול, האם הוא נראה לכם מקצועי דיו, בעל ניסיון, בעל יכולת הקשבה והכלה, והאם יש לכם כימייה איתו. מהם שלבי הטיפול הזוגי? כל מטפל זוגי נוקט בגישה טיפולית המתאימה לאישיותו ולתפיסת עולמו, ובהתאמה לכך יהיו גם שלבי הטיפול והתקדמותו. אני רואה בפונים אלי לייעוץ - אנשים היודעים טוב יותר מכל אחד אחר, גם ממני, מה רצונם ומה ... נוהגת לבקש מבני הזוג בפגישה השנייה, בדרך כלל, לבוא עם רשימת ציפיות - מה הם מעוניינים ומקווים להשיג באמצעות הטיפול מעצמם, מבן הזוג וממני. רשימה זו הינה עבורנו המסגרת הטיפולית של התהליך אותו נעבור יחד. בני הזוג מביעים את ציפיותיהם ואת שאיפותיהם מהטיפול, ואני, מצידי, מתחייבת לעשות כמיטב יכולתי כדי לצייד אותם בכלים וביכולת להגיע אל מטרות אלו. לאחר פגישות אחדות אנו ... תקבלו המלצות מחברים (למרות שייתכן שהם מרוצים מאוד מהמטפל שלהם), מאחר שעדיין ישנה נטייה לא לחשוף את עצם הפנייה לטיפול. בצר להם, מגיעים אנשים רבים למטפלים דרך דפי זהב או האינטרנט. וגם כאן רב הבלבול: אפילו לאחר כמה שיחות טלפון עם מספר יועצי זוגיות ומשפחה, ... לא להישאר לאורך זמן בפגישות רק כי לא נעים או כבר התחלנו, או בלאו הכי כולם דומים. מתי מסתיים הטיפול? הטיפול מסתיים כאשר: הושגו רוב המטרות הטיפוליות שהוצבו בתחילת הטיפול הזוגי (אין צורך בהשגת כל היעדים, די בכך שיש שינוי אמיתי בדפוס היחסים, בהתנהגות ובאווירה הזוגית - משפחתית). הטיפול נתקע ללא יכולת התקדמות - אם בשל חוסר מוטיבציה לשינוי של אחד מבני הזוג או שניהם, ואם בשל קיומו ... קשר אחר מחוץ לנישואין. בני הזוג הגיעו למסקנה שאינם רוצים יותר לעבוד על תיקון הזוגיות והם מעוניינים בפרידה. סיום הטיפול הזוגי ייערך בהדרגה, כאשר המרחק בין פגישה לפגישה גדל והולך, עד לפגישת הפרידה. יחד עם זאת, בני הזוג יודעים כי ...
פסיכותרפיה כעס טיפול לזוגות מטופל ביחד או לחוד חשק מיני טיפול זוגות לשפר את הזוגיות
טיפול בטראומה ופוסט טראומה PTSD
טיפול בטראומה ופוסט טראומה PTSD הטיפול בעזרת הליכי ה - NLP במקרים של פוביה, טראומה, התעללות, ופוסט טראומה (PTSD) נעשה זה שנים רבות. בשנות השבעים פורסם ... מוס בעקבות ניסוי שנעשה בכלי ה - NLP, בהשתתפות 70 נפגעי פוסט טראומה שהגיעו מכוחות המשטרה של מידלנד, לאחר שטיפלו באתר והרוגי התרסקות מטוס בסקוטלנד מפיגוע טרור. כל המשתתפים בניסוי דיווחו בסיומו שהם השתחררו לגמרי, כבר לאחר שלושה מפגשים, ... כדי לפתור את הנושא. מעקב שנעשה שנתיים לאחר מכן הוכיח שהתופעות לא חזרו. מצבם נשאר זהה ליום עזיבתם את הטיפול. בשנת 1991 סיפר דוקטור מוס שלאחר שנים של מחקר הליכי ה - NLP לריפוי מפוביה וטראומה, הם הוכחו סופית כהצלחה ... את הנפגע יותר ויותר מחבריו וממשפחתו ולעיתים גם מעצמו, מה שעלול גם לגרום בהמשך לדיכאון קליני ולפגיעה בבריאות הגופנית. הטיפול בטראומה ופוסט טראומה נפגעי הטראומה ופוסט טראומה מדחיקים, או לא תמיד מקשרים את התסמינים לחוויה הקשה שחוו. חלקם מאמינים, במקרים רבים, שהם יכולים בכוחות עצמם להתגבר על הסימפטומים. חלקם מעדיפים להתעלם מהם כיוון שאינם שמחים להגיע לטיפול בגלל הסטיגמה הקשורה בנושא, או שמבחינתם זו הודעה בחולשה. ורבים מהם מעדיפים לא להגיע כיוון שההחלטה לקבל טיפול הינה הודעה וצעד מעשי בנושא ההימנעות שלהם. לזה מתווספים פעמים רבות תחושות החשדנות ואי האמון באנשים אחרים, והתחושה החזקה שאף אחד בעולם לא יוכל להבין אותם. יתרונות הטיפול בטראומה ופוסט טראומה בעזרת טכניקות ה - NLP הינן רבות. ראשית הטיפול הינו קצר מועד. בנוסף, הנגיעה בטראומה אינה חודרנית או ממוקדת בחוויה ובעוצמתה, אלא מאפשרת לעבור דרכה, כמו גלים רכים המגיעים ועוברים. התחושה, השינוי וההקלה הינם מיידים. כמו כן, במהלך הטיפול מגבשים ומאחסנים מחדש את הזיכרונות במוח באופן המתאים והנכון ביותר למטופל, הלומד במקביל שימוש מתאים בחושים ליצירת שינוי, כמו גם העצמה והתבוננות חיובית קדימה אל עבר העתיד, תוך התמקדות במשאבים ויכולות פנימיים וחיצוניים. לסיכום: במהלך הטיפול ב - NLP, נפגעי טראומה ופוסט טראומה, משנים ומרחיבים את המפות המנטאליות האישיות שלהם, מה שמאפשר שינוי במחשבות, ברגשות ובהתנהגות. ...
טיפול בבעיה נפשית קבלת החלטה תחושה של שינוי הוכחות חיצוניות תסכול החלטיות נמנע
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מטופל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מטופל, איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מטופל, כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לפרק את ההבנה צורת החשיבה של הלקוח לרצות משפחה אהבה ושמחה יהיה טוב מישהי חדשה חרדת פרידה של ילדים חרדה גנטית מה רע בביטחון עצמי? חיזוק הערכה עצמית אהבה שיוצרת שנאה לאהוב בלי שום תנאים לעשות את הלקוח מאושר להיות מאושר בזוגיות בלי שום רצון לבגוד אחרי זוגיות טראומטית מחשבות מיניות על גברים להחליט משהו קבלת החלטות בעסק להתמודד עם פרדוקס זוגי להתמודד עם שאלות מכשילות בראיון השגת יעדים הצלחה ושינוי חשיבה למה העובדים שלך הם גם הלקוחות שלך? העלאת מחיר ללקוחות קיימים קשב וריכוז אצל ילדים מרביצים לילד שלי בגן להשתמש בסמים רוחניים אשליה רוחנית סכיזופרניה ושעמום מחלת נפש גנטיקה בעיות עם האקסית מאוהב בה אבל יש לה חבר מהי התזונה הנכונה? להרים משקל בצורה נכונה אליעד כהן אומר שהוא אלוהים אפשרות שאין אלוהים להגיע להארה רוחנית אדם מואר הספר להיות אלוהים הוא הספר הכי חכם בעולם להפוך להיות אלוהים לקבל עצות ממי שיש לו כסף להתעשר הסוד תכלית החיים והמוות ביטול הרצון ומשמעות החיים ללא רצון חשיבה חיובית היא לא... התנסות שלילית הבחירה והידיעה העדר בחירה חופשית למה יש חוסר היגיון בעולם? כמה זמן עבר מבריאת העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, מורה רוחני מומלץ, אימון אישי בתל אביב בנושא מטופל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.9834 שניות - עכשיו 20_10_2025 השעה 03:08:06 - wesi4