בודהיזם - השושלת - 1... לימוד הדהמה שלהם, חוכמתם, שיחרורם. ובכן, חברים, כיצד השיג הטטהאגטה את הידע החודר בעזרתו הוא זוכר כל זאת...? האם יישות שמיימית כלשהי גילתה לו את הידע הזה? זו היתה השיחה של אותם נזירים אשר לאחר מכן הופרעה. 1.14 אז ... דיון הפרעתי? והנזירים סיפרו לו. 1.15 הטטהאגטה מבין את הדברים האלה... באמצעות הבנתו החודרת של עקרונות הדהמה, ובנוסף גם ישויות שמיימיות סיפרו לו. ובכן, נזירים, האם אתם מעוניינים לשמוע עוד על חיים קודמים? אדוני, זה הזמן הנכון! הוא - ... זהו כלל, נזירים, שכאשר בודהיסטה יורד מגן העדן טוסיטה אל תוך רחם אמו, ומופיע בעולם הזה - על כל הישויות השמיימיות שבו, השדים, הישויות הגבוהות, הפרושים שבו, הברהמינים, הנסיכים והאנשים - אור עצום ונפלא העולה בתהילתו על זה של הישויות השמיימיות החזקות ביותר וכל החללים האפלים השוכנים מעבר לקצה העולם, כאוטיים, חשוכים ושחורים, כאלה שלא מגיעים אליהם אפילו קרני שמש וירח החזקות ביותר, מוארים באותה עת על ידי האור העצום והנפלא הזה העולה בתהילתו אפילו על זה של הישויות השמיימיות החזקות ביותר. והיצורים האלו שנולדו מחדש שם [8] מזהים זה את זה באמצעות האור הזה והם יודעים: גם ... ומזדעזעת. והאור הבלתי ניתן לשיעור הזה זוהר. זהו הכלל. זהו כלל שכאשר בודהיסטה נכנס אל תוך רחם אמו, ארבע ישויות [9] באות להגן עליו מארבעת הכיוונים, באומרן: שאף אדם ואף יצור שאינו אדם, ושום דבר אחר לא יפגע בבודהיסטה ... הוא הדבר אצל אמו של הבודהיסטה, אשר יולדת בעמידה. זהו הכלל. 1.25 זהו כלל שכאשר בודהיסטה יוצא מרחם אמו, ישויות מקדמות את פניו קודם, ואחר כך בני אדם. זהו הכלל. 1.26 זהו כלל שכאשר בודהיסטה יוצא מרחם אמו, הוא אינו נוגע באדמה. ארבע ישויות [10] מקבלות אותו ומניחות אותו לפני אמו, באומרן: שימחי, הוד מעלתך, בן דגול נולד לך! זהו הכלל. 1.27 זהו ... השמיימית, בעזרתה היה מסוגל לראות למרחק ליגה [17] ביום ובלילה כאחד. 1.37 והנסיך ויפסי היה ערני מבלי למצמץ, כמו ישויות השלושים - ושלוש. [18] וכיוון שנאמר שהיה ערני מבלי למצמץ, הוא קיבל את הכינוי ויפסי. כאשר המלך בנדהומא היה ... הבית אל חיי חסר - בית... כך המשיך הנסיך לחיות מתענג ומכור לתענוגות חמשת החושים. המפגש עם אדם שיצא לפרישות (pabbajito) 2.13 לאחר הרבה מאות אלפי שנים הורה הנסיך ויפסי לרכב לנסוע אל פארק השעשועים. 2.14 במהלך הנסיעה אל פארק השעשועים, ראה הנסיך ויפסי אדם שראשו מגולח, אשר עזב את חיי - הבית ויצא לפרישות, [23] לבוש בגלימה צהובה. ואמר לרכב: רכב, מה העניין עם האדם הזה? ראשו אינו כמו של אנשים אחרים ובגדיו אינם כמו של אנשים אחרים. נסיך, הוא נקרא אדם שיצא לפרישות. אבל מדוע הוא נקרא אדם שיצא לפרישות? נסיך, כאשר אומרים אדם שיצא לפרישות מתכוונים לאדם שהולך בדרך הדהמה [24] בכנות, שחי בשלווה אמיתית, עושה מעשים טובים, מבצע מעשי צדקה, אינו פוגע ויש בו חמלה אמיתית כלפי יצורים חיים. רכב, בצדק הוא נקרא אדם שיצא לפרישות... הבא את הכרכרה אל מקום בו הוא נמצא. בסדר גמור, נסיך. אמר הרכב וכך עשה. והנסיך ויפסי חקר את ... מעשים טובים, מבצע מעשי צדקה, אינני פוגע ויש בי חמלה אמיתית כלפי יצורים חיים. בצדק הנך נקרא אדם שיצא לפרישות... היציאה לפרישות של הבודהיסטה (bodhisattapabbajj) 2.15 אז אמר הנסיך ויפסי לרכב: קח את הכרכרה וסע בחזרה אל הארמון. ואילו אני אשאר ... גמור, נסיך, אמר הרכב וחזר אל הארמון. והנסיך ויפסי, לאחר שגילח את שער ראשו וזקנו ולבש גלימות צהובות, יצא לפרישות מחיי בעל בית אל חיי חסר - בית. היציאה לפרישות של ההמונים בעקבות הבודהיסטה (mahjanakynupabbajj) 2.16 וקהל גדול מעיר הבירה בנדהומטי, שמונים וארבעה אלף איש, [25] שמע שהנסיך ויפסי ... ומשמעת רגילים, אין זו פרישה רגילה, שעבורה גילח הנסיך ויפסי את שער ראשו ואת זקנו, לבש גלימות צהובות ויצא לפרישות אל חיי חסר - בית. אם הנסיך עשה כך, מדוע שלא גם אנחנו? וכך, נזירים, קהל גדול של שמונים ...