ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 13 ✔וכפי שציינתי לעיל, כל העצמים ביקום כולל הגוף שלי - כולנו מייצגים גושים של מידע... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 13
וכפי שציינתי לעיל, כל העצמים ביקום כולל הגוף שלי - כולנו מייצגים גושים של מידע ואלו אינם משתנים לעולם. הם צפופים על פני מסלול של משבצות אין סופיות, כאשר כל גוש שונה מהשני הדבוק בו, ואנו מלווים בעינינו חתך מסויים של המסלול הזה, מעבירים את המידע למוח שמפענח אותו ומסיק ממנו עקומות: הגוש הזה שליווית בעיניך את משבצותיו השונות על מסלול באורך אלף קילומטרים - מייצג עקומה של אבן, והגוש השני מייצג עקומה של שולחן... המוח מפענח את האב - טיפוס של מכלול הגושים שליווינו אותם בעינינו על המסלול, ומשייך אותם למשפחות. למעשה המדובר בזיהוי עקומה בעלת גרף משתנה - ולא בזיהוי של גוף בעל מידע משתנה.

ובכן כל העצמים נמצאים בתנועה יחסית אלינו, ותוך כדי התנועה הזאת אנו מבחינים בהם ומשרטטים את העקומות שלהם בשביל לזהותם, ברם ישנו הבדל בין עקומה של עצם שנקרא בלשונינו נייח כמו אבן ושולחן, לבין עצם שנמצא בתנועה כמו אדם, על אף ושני העצמים נמצאים בעצם בתנועה, אך תנועת האדם היא הרבה יותר ניכרת ולכן הוא מייצר במוחינו מספר עקומות כאשר לכל תנועה שמבצע - עקומה משלה. וכך אנו מזהים את האדם דרך שלל עקומות משתנות, ובכל אופן גם כאן מדובר בעקומות בעלות גרף משתנה ולא בזיהוי "גופות" בעלות מידע משתנה. המידע לא משתנה.

מכאן אני רוצה ללכת לאדם שמבחין בעקומות למיניהם. הוא הגוש המלוכד היחיד ביקום בעל האופציה להבחין. עמדנו באריכות לעיל על הביטוי שמתאר את המעגל בו נוצר הגוש המלוכד הזה "אדם".

ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את - כל - פני האדמה. הביטוי הזה תמיד עובד ומספק במרחב את הגוף בעל אופצית ההבחנה. אגב, וכאשר האופציה הזו יוצאת לאור, היא הופכת לפוטנציה. הייתי רוצה כאן להתבונן באדם מזווית האופציה הזו. אומנם לא ניתן לתאר את האדם ללא האופציה הזו כי אין אדם שלא מבחין, עצם "ההבחנה" היא זו שמבדילה בין החיים למתים, אדם מת הוא כאבן - לא מבחין, אבל תסכימו איתי שישנן רמות של "הבחנה", יש אדם ער חי שמבחין בכל דבר, ויש אחר רדום כמעט מת שאין לו עניין בשום דבר...

בואו נלך לקצה קיצו של אדם שאינו מבחין בשום דבר, וישנה דוגמה כזאת, אדם שאיבד את הכרתו הוא גוף אנושי נטול האופציה להבחנה. מהדירוג האפסי הזה של "גוף נטול אופצית ההבחנה" האדם מתחיל לעלות ולהפעיל את האופציה שבו. אני רוצה להדגיש שאין גוף אנושי נטול אופציה, כל גוף אנושי הותקן במרחב עם האופציה הזו, אולם לא כולנו מפעילים את האופציה הזו באותה המידה, יש מי שמפעיל אותה בפול גז וישנם כאלו שכמעט ומוותרים עליה.

אם כן יש מקום למשוואה הזאת:

גוף אנושי + אופציה בלתי פעילה = גוף אנושי

כלומר קיים במרחב גוף אנושי שבעליו לא מפעיל את האופציה הזו, ולמעשה הוא יישאר גוף אנושי ולא יחול בו שום שינוי במרחב. הגוף הזה יתקיים במרחב וייצטופף על פני אין סוף משבצות, אבל העקומה שלו תהיה דומה לעקומה בודדה של אבן או של כל חפץ דומם.

מאידך, קיים במרחב גם גוף אנושי שבעליו מפעיל את האופציה הזו, והנוסחה להלן תבטא את זאת:

גוף אנושי + אופציה פעילה = אדם

מהנוסחה הזאת אפשר לעמוד על הרבה מונחים נפוצים ולצקת בהם תוכן, כמו המונח "אדם". אדם ולמעשה הוא לא רק גוף אנושי כי אם גוף אנושי שאופצית ההבחנה הופעלה על ידו, מיוזמתו ומרצונו. אפשר לצקת תוכן בעוד מונח שכה נזנח והתנוון על פני הזמן, ואני מדבר על "הנשמה" היא היא אותה "האופציה בפעולה". הנשמה היא אופציה הטמונה בגוף האנושי, נרצה - נפעיל אותה ונהפוך לבני אדם, נרצה - נישאר גופות נושמים ללא נשמה. "הנשמה" היא לא איבר בתוך הגוף, היא אופציה הנלווית לגוף.

גוף אנושי + (נשמה) אופציה פעילה = אדם

ולמעשה ניתן בנוסחה הזאת לעמוד על עוד מונח עתיק ולהסיר את האבק מעליו. אני מדבר על המונח "ישות", וישות היא לא קיום ולא הימצאות כי אם מימוש ההימצאות במרחב, כי למעשה גם האבן קיימת במרחב אך כידוע אין לאבן ישות כי אינה מבחינה בקיומה במרחב ולבטח לא בקיום העצמים לידה, בעוד האדם כן, הוא האדם בעל אופצית הבחנה פעילה.

גוף אנושי + אופציה פעילה = אדם בעל ישות

הייתי רוצה להגדיר עוד שני ממצאים טכנים שעולים מהנוסחה הזאת. אתחיל בגוף האנושי שלמעשה הוא מידע שהתלכד והפך לגוש. גם האבן היא גוש של מידע מלוכד, ולעומתה הגוף האנושי הוא גוש של מידע מלוכד ומורכב יותר. עוד גוש של מידע מורכב הוא גוש החיה, ולמעשה אין שום הבדל בין שני הגושים מלבד האופציה הטמונה בגוש האנושי. ובעצם ישנו עוד הבדל בין גוש החיה המורכב לגוש האנושי המורכב, וההבדל הוא בהרכב האנטומי של המוח, באדם הוא מורכב יותר, כי המוח אמור להיות במצב כוננות מתמיד עד אשר יחליט האדם להוציא את האופציה שבתוכו לפועל, או אז המוח ייכנס לתמונה ויהיה לעזר.

אשנן ואדגיש: גוף אנושי הוא גוש מידע לכל דבר ועיקר שאינו נבדל מכל גוש של מידע ביקום.

גוש של מידע (גוף אנושי) + אופציה בלתי פעילה = גוש של מידע

גוש של מידע (גוף אנושי) + אופציה פעילה = אדם

אדם - נשמה = גוף אנושי

ההגדרה האחרונה תתייחס לטכניקה של ההבחנה, עמדנו לעיל ארוכות על הביטוי הטכני הזה. אנו מלווים את מסלול האבן בעינינו, מעבירים את הנתונים הנקלטים למוחינו שמעבד את הנתונים האלה ובונה מהם עקומה שמשייכת את שורת הגושים השונים שקלטנו על פני המסלול - למשפחת גושים שבראשה עומד אב - טיפוס המזוהה על ידינו כאבן. אם כן הגושים שמצטופפים בשורה שונים הם האחד מהשני, כי על כל אחת מהמשבצות שלהם פועל מינון אחר של כוחות, ולכן היה עלינו להעזר במוח בשביל לזהות את האב טיפוס שלהם. אבל, וזו הנקודה החשובה, גופים אלה אינם משתנים, כי כל גוש וגוש שמצטופף על המסלול - מייצג חבילה של מידע, והמידע אינו משתנה לעולם.

באופן הטכני הזה אנו מבחינים גם באחינו האדם, שגופו מצטופף על פני משבצות אין סופיות במרחב, כאשר כל גוף העומד על כל משבצת מייצג חבילה של מידע שאינה משתנה לעולם. וגם הצופה האנושי מבחין בשרשרת הגופות השונים שמצטופפים להם עד אין סוף במרחב, ושולח את הנתונים הנקלטים למוח שבונה באמצעותם עקומה המשייכת את שורת הגושים השונים שקלטנו על פני המסלול - למשפחת האדם. יש לנו אם כן עקומה שמזהה בבירור את האדם, אבל ובניגוד לאבן שנעה במרחב במסלול כמעט שווה והעקומה שלה אינה משתנה תדירות, האדם נע ונד לאורך כל המסלול כי הוא מייצר בעצמו חוקים שמשנה באמצעותם את מינון הכוחות בכל משבצת ומשבצת. הווה אומר - הוא זז ולא נח לאורך כל המסלול הנצפה, הוא מרים ידיים, בונה בניינים... לכן וכאשר אנו צופים בו ומעבירים את הנתונים למוחינו, הוא מייצר עקומה שמתעדת כל תנועה שלו בכל משבצת ולמעשה מדובר במליארדי עקומות שמתחברות להן לעקומה אחת משתנה שמלווה את תנועת האדם הנצפה. ושוב עלינו להזהר, העקומה המשתנה שנעה לעינינו אינה מעידה על קיום המידע המשתנה, אלא על תיעוד המידע השונה.

אפשר להגיד שהעקומה המשתנה מצטיירת במוחינו גם כשמבחינים באבן שעפה באוויר או בחיה שמשוטטת בשדה... בכל אופן "העקומה המשתנה" הינו מונח שנדבק מטבעו לאדם הפעיל בעל "האופציה הפעילה" שתנועותיו במרחב הן רציונליות. מכאן אפשר להגיד, הגם ואיננו מדייקים, כי גוף אנושי ללא אופציה פעילה אינו בעל עקומה משתנה כי אם עקומה בודדת כזו של אבן.

גוף אנושי + אופציה פעילה = עקומה משתנה

ואפשר ליצוק את כל הבחנותינו בנוסחה אחת:

גוש של מידע (גוף אנושי) + אופציה פעילה (נשמה) = אדם (ישות) = עקומה משתנה

ומאידך...

גוש של מידע (גוף אנושי) + אופציה רדומה = גוש של מידע = עקומה בודדה

מכאן אני עובר להכללה תקנית שמהווה בעצם כלל חוקי לכל דבר ועיקר:

גוף + נשמה רדומה = גוף = עקומה בודדה

מידע + אופציה רדומה = מידע = עקומה בודדה

דוגמה טובה לכלל הזה ניתן לראות בכל העצמים בעולם, באבן, בבניין, בעץ, בירח... וגם בספר, כי גם הספר נושא מידע שאין בו שום אופציה, ולכן הוא ישקף בהכרח את אותה הנוסחה, כאשר המשבצת של "האופציה" תסומן ב - (0) כלהלן:

ספר + (0) = ספר

אבן + (0) = אבן

מידע + (0) = מידע

וכמובן כל מידע והערך שלו ביחס לצופה. במילים אחרות, וכשאני מבחין במרחב בגוש המידע המלוכד של אבן באמצעות העקומה הבודדה שבונה המוח שלי, ובעצם אני מבחין דרך העקומה הזו במיקום שלי במרחב, כלומר ערך העקומה הזאת מבחינתי הוא כערך תרומתה לשיפור מיקומי במרחב, וכגודל ערכה כך גודל תרומתה.

גוש המידע המלוכד של אבן יעניין אותי לפרק זמן קצר במרחב, כלומר אני אבחן את העקומה של הגוש הזה לשיעור של מרחק קצר יחסי, ואולי אגלגל אותה ברגלי ובזאת יסתיים תפקידה לגבי. אולם גוש המידע המלוכד בספר יעניין אותי לפרק זמן ארוך יותר, ואני אבחן את העקומה שלו ואתעכב עליה על פני חתך של מרחק ארוך יותר ואולי אף אחזור אל אותה העקומה מספר פעמים ואבחן אותה לעומק, כי בכל פעם היא משפרת את מיקומי במרחב.

אולם, וזו הנקודה העדינה שדורשת הדגשה, עקומה של גוש המידע החשוב ביותר - ולעולם לא תשתנה ביחס אלי ותראה לי לכאורה פנים אחרות באופן שאשפר את מעמדי ואת מיקומי במרחב עם כל פן ופן... לכל עקומת מידע במרחב פן אחד ולא יותר, גם לעקומה של גוש המידע המלוכד בספר החשוב ביותר לאדם. הסיבה היא המופשטת הידועה: למידע פן אחד שלא משתנה.

למעשה "הספר" היחיד בעולם שיכול להציג עקומות שונות - היינו פנים נבדלות הוא האדם שיכול להציג בפניך עקומה של מידע, כמו לספר לך סיפור, ולאחר מכאן להתנתק מהעקומה הזאת ולהציג בפניך עקומה אחרת בעלת פן שונה וכך עד לאין סוף... אין סוף לעקומות שהאדם יכול להציג וזאת בזכות ייחודו כי הוא היחיד ביקום בעל "עקומה משתנה". העקומה שהצופה בונה עבורו במרחב משתנה עם כל תנועה, דהיינו ועם כל תנועה האדם מציג בפני הצופה עקומה נבדלת.

לא כן הספר, הוא מייצג גוש מידע מלוכד אחד ויחיד שאינו משתנה לעולם. כמוהו כמו המידע המלוכד באבן או בשולחן. אני יכול בעצם להציג סיפורים נבדלים ולכרוך אותם בתוך ספר אחד, אולם הדבר לא ישנה מהעיקרון שלנו: כל הספר על כל הסיפורים המופיעים בתוכו מיוצג על ידי עקומה אחת ויחידה ואין שני לה.

וכאשר אני מתעמק בעקומה של הספר וחוזר אליה הלוך ושוב, איני חייב לשוב בכל פעם אל התחלת העקומה, אני יכול לחזור אל החלק האמצעי בה או לקראת סיומה... בעוד בעקומה נבדלת אני חייב בכל פעם להבחין בה מהתחלתה, איני יכול להבחין בה מהאמצע או לקראת סופה. סימן ההיכר השני להבדל בין עקומה לשניה הוא הרכב המידע שבונה את העקומה, כל בדל של מידע חייב להתאים לכל מבנה העקומה, הוא לא יכול להתאים לחלק ולהתכחש לחלק האחר. כלומר איני יכול לקרוא ספר ולחזור עם "חזון" אחר לקריאתו כאשר התפיסה השניה מתיישבת יפה על חלק מהספר ופחות על החלק האחר.

זה ההבדל המובהק בין פן לפן, לספר יש פן אחד, לא יכול להיות בעל שני פנים, כי למידע פן אחד שלא משתנה.

וזה מביא אותי לספר של התורה ולמידע שמכיל. על הספר הזה ולמעשה אמורים לחול כל העקרונות שמניתי לעיל שהנוסחאות להלן מבטאות אותם:

מידע + (0) = מידע

מטוס + (0) = מטוס

ספר + (0) = ספר

אבן + (0) = אבן

תורה + (0) = תורה = עקומה בודדה שלא יכולה להשתנות כי למידע פן אחד לא שניים.

להזכירכם, האדם הוא הגוש היחיד מבין גושי המידע ביקום שיש לו את אופציית ההבחנה במרחב, והוא יכול להפעיל את האופציה הזו או לא - הדבר נתון לשיקולו. בנוסף הוא גוש המידע היחיד במרחב שניתן לצפות בו ע"י "עקומה משתנה" כי עקומתו במרחב משתנה ללא הרף.

לעומתו, הספר נושא מידע שאין בו שום אופציה, ולכן הוא ישקף בהכרח את אותן הנוסחאות שלעיל כאשר משבצת "האופציה" סומנה בהן ב - (0). בנוסף, ספר התורה אמור להיות מזוהה על ידינו באמצעות עקומה בודדה שלא יכולה להשתנות כי למידע פן אחד ויחיד שלא משתנה לעולם.

אבל ספר התורה יצא מגדר העקרונות האלה, וזו הנקודה שאבקש לבחון. הבחנתי בספר התורה כי כאשר אני עובר בחברתו מרחקים פיזיקלים - אני מתוודע בכל מרחק לפן אחר בתוכו, פן שמשנה איתו את כל מונחי התורה ואת כל תוכנה. השינוי הוא מקיף ומוחלט, כל התורה משתנה באחת על כל מונחיה / ערכיה / מושגיה, בכל חמשת חומשיה ובכל פינה ופרק. עמדתי לפני מספר עמודים באריכות על התכונה הזו והבאתי מספר דוגמאות.
דומם קיום עצמי התכחשות מטוס שבעת ימי הבריאה מידע מורכב ותרנות לוותר לקרוא ספר אין סוף עד אין סוף הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
הבנה, להבין בשכל, באיזה שכל צריך להבין, איפה מרגישים את חוויית האחדות, לחשוב שאתה באחדות ולהיות בנפרדות
הבנה, להבין בשכל, באיזה שכל צריך להבין, איפה מרגישים את חוויית האחדות, לחשוב שאתה באחדות ולהיות בנפרדות
...להבין, איפה מרגישים את חוויית האחדות, לחשוב שאתה באחדות ולהיות בנפרדות מהי הבנה אמיתית של אחדות ונפרדות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שישנם שני מושגים מרכזיים שצריך להבין לעומק: אחדות ונפרדות. לדבריו, המטרה איננה להפריד בין המושגים, אלא דווקא לתפוס כיצד הם מתקיימים במקביל. הוא מדגיש שכל ניסיון להגדיר או להגביל את ההבנה, הופך אותה למוגבלת ואינה אמיתית. זאת משום שהבנה אמיתית, לדבריו, אינה יכולה להיות מוגדרת במילים או מושגים, כי ברגע שהבנה מוגדרת, היא הופכת למוגבלת וסופית, ובכך מפסיקה להיות הבנה אמיתית...
אימון סימטרי או אימון אסימטרי, אימון חד צדי או אימון דו צדי, אימון unilateral, תרגילים סימטריים, תרגילים אסימטריים, קשר שריר מחשבה, איך לשמור על סימטריה בשרירים? איך לאמץ צד אחד יותר? אסימטריה בשרירים, להתאמן נכון
אימון סימטרי או אימון אסימטרי, אימון חד צדי או אימון דו צדי, אימון unilateral, תרגילים סימטריים, תרגילים אסימטריים, קשר שריר מחשבה, איך לשמור על סימטריה בשרירים? איך לאמץ צד אחד יותר? אסימטריה בשרירים, להתאמן נכון
...או אימון אסימטרי, אימון חד צדי או אימון דו צדי, אימון unilateral, תרגילים סימטריים, תרגילים אסימטריים, קשר שריר מחשבה, איך לשמור על סימטריה בשרירים? איך לאמץ צד אחד יותר? אסימטריה בשרירים, להתאמן נכון מה ההבדל בין אימון סימטרי לאימון אסימטרי? אימון סימטרי הוא אימון שבו שני צדי הגוף מתאמנים בו - זמנית על אותו המשקל. למשל, כשאדם לוקח מוט משקולות ומרים בשתי ידיו ביחד, מדובר באימון סימטרי. לעומת זאת, אימון אסימטרי (נקרא גם אימון חד - צדי או unilateral) מתייחס לאימון שבו כל צד בגוף מתאמן בנפרד. לדוגמה...
בגידות, למה היא בגדה בי למרות שטוב לה איתי? למה הוא בגד בי למרות שטוב לו איתי? למה אנשים בוגדים? למה גברים בוגדים? למה נשים בוגדות? למה אני בוגדת בו? למה אני בוגד בה? למה אני רוצה לבגוד? למה אני חושבת לבגוד? למה אני חושב לבגוד?
בגידות, למה היא בגדה בי למרות שטוב לה איתי? למה הוא בגד בי למרות שטוב לו איתי? למה אנשים בוגדים? למה גברים בוגדים? למה נשים בוגדות? למה אני בוגדת בו? למה אני בוגד בה? למה אני רוצה לבגוד? למה אני חושבת לבגוד? למה אני חושב לבגוד?
...הוא בגד בי למרות שטוב לו איתי? למה אנשים בוגדים? למה גברים בוגדים? למה נשים בוגדות? למה אני בוגדת בו? למה אני בוגד בה? למה אני רוצה לבגוד? למה אני חושבת לבגוד? למה אני חושב לבגוד? למה אנשים בוגדים למרות שטוב להם בזוגיות? הרבה אנשים תוהים מדוע מתרחשות בגידות, בעיקר כאשר הזוגיות נראית טובה, יציבה ואפילו מאושרת. אליעד כהן מסביר בהרצאה זו לעומק את הסיבות הפסיכולוגיות והרגשיות שמובילות אנשים לבגוד, גם אם הם עצמם מודים שטוב להם בזוגיות הנוכחית ואין להם תלונות כלפי בן או בת הזוג. איך ייתכן שמישהו בוגד...
תחשוב טוב יהיה טוב, תחשוב חיובי יהיה חיובי, יהיה בסדר, יהיה טוב, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, חשיבה אופטימית, חשיבה נכונה
תחשוב טוב יהיה טוב, תחשוב חיובי יהיה חיובי, יהיה בסדר, יהיה טוב, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, חשיבה אופטימית, חשיבה נכונה
...טוב יהיה טוב, תחשוב חיובי יהיה חיובי, יהיה בסדר, יהיה טוב, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, חשיבה אופטימית, חשיבה נכונה מדוע כשמנסים לעודד מישהו לפעמים זה רק מחמיר את מצבו? פעמים רבות אנשים מנסים לעודד חבר שנמצא במצב קשה על ידי אמירות כמו יהיה בסדר, אל תדאג, תחשוב חיובי, אך לפי אליעד כהן, דווקא הניסיון לעודד בדרך זו יכול להחמיר את המצב ולגרום לאותו אדם להיות בדיכאון או בחרדה גדולים יותר. מדוע זה קורה? מה באמת גורם לאדם להרגיש רע? אליעד מסביר שהסיבה...
פיצול אישיות - ליהנות מפיצול אישיות / מה הצד החיובי של פיצול אישיות?
...אישיות / מה הצד החיובי של פיצול אישיות? פיצול אישיות היינו מצב שבו האדם מכיל בתוכו ישויות ואישיות שונות. כאשר הדבר הזה בא לידי ביטוי בצורה קיצונית, ובפרט כאשר אחת האישיות האלו מתנהגת בצורה חריגה, במקרה כזה אומרים שהאדם סובל מפיצול אישיות. יחד עם זאת, קיים גם מצב שבו האדם יכול ליהנות מפיצול אישיות ופיצול אישיות הוא מבורך. הכיצד? אז מי שיתבונן בעניין יראה כי הרעיון של פיצול אישיות מאפשר לאדם להכיל בתוכו מספר ישויות שונות. וזה לפעמים לא בהכרח רע. מתי? תשובה: לפעמים בחיים האדם צריך להכיל בתוכו ישויות...
אמת בלתי תלויה. כיצד לזהות אמת אובייקטיבית ובלתי תלויה?
...ובלתי תלויה? אמת בלתי תלויה. פילוסופיה. טאוטולוגיה. עקרון / כלל השלישי מן הנמנע. מתמטיקה. פילוסופיה של המתמטיקה. אקסיומות. פורמאליזם. לוגיציזם. אינטואיציוניזם. משפטי האי שלמות של קורט גדל. קונסיסטנטיות. עקביות. להוכיח דבר והיפוכו. אקסיומה. מובן מאליו. נקודת מוצא. הוכחה ישירה. הוכחה באינדוקציה. הוכחה בדרך השלילה. מושגים מנוגדים. איך לזהות אמת בלתי תלויה ומה היא? אמת תלויה = אמת סובייקטיבית = אמת שנכונה בגלל סיבה כלשהי שהיא אינה היא. ידיעה שהנכונות שלה תלויה בידיעה של דבר אחר = אמת יחסית. ידיעה שה...
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים - חלק 2
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים - חלק 2
...אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים - חלק 2 איך לשכנע ילד לא לפעול באלימות? כאשר ילד נוקט באלימות, הורים ומחנכים מתמודדים לעיתים קרובות עם אתגר גדול - כיצד לגרום לילד להבין שהאלימות אינה פתרון מתאים. אליעד כהן מציג גישה מפורטת ויסודית שמתמקדת בשינוי תפיסת הילד לגבי היתרונות והחסרונות של התנהגות אלימה. הוא מציין כי כדי שהילד יפסיק לנהוג באלימות, יש צורך אמיתי לגרום לו לרצות בעצמו להפסיק...
חוויית הלקוח, מסע לקוח, 3 מחשבות לשתול במוח של הלקוח, 3 מטרות למסע הלקוח, 3 רצונות לשתול בתת המודע של הלקוח, בניית מסע לקוח, תכנון מסע לקוח, יצירת חומרי שיווק, תכנון תסריט שיחה, בניית תסריט שיחה, הצגת מידע ללקוח, הצגת פרזנטציה ללקוח, איך להציג ללקוח מוצר לדוגמה? איך להציג ללקוח דירה לדוגמה? איך להציג ללקוח שירות לדוגמה? איך ליצור ללקוח חוויית רכישה? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש ממך? איך לתכנן את מסע הלקוח? איך לבנות משפך שיווקי?
...מסע לקוח, 3 מחשבות לשתול במוח של הלקוח, 3 מטרות למסע הלקוח, 3 רצונות לשתול בתת המודע של הלקוח, בניית מסע לקוח, תכנון מסע לקוח, יצירת חומרי שיווק, תכנון תסריט שיחה, בניית תסריט שיחה, הצגת מידע ללקוח, הצגת פרזנטציה ללקוח, איך להציג ללקוח מוצר לדוגמה? איך להציג ללקוח דירה לדוגמה? איך להציג ללקוח שירות לדוגמה? איך ליצור ללקוח חוויית רכישה? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש ממך? איך לתכנן את מסע הלקוח? איך לבנות משפך שיווקי? וכאן נדבר על 3 נקודות מבט, של המשמעות שאיש המכירות יכול ליצור בתת המודע של הלקוח,...
מה זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות
מה זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות
...לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות מה זה אינטלקטואל? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציג שאלה שנשאלת על ידי אדם שאינו מבין מהו אינטלקטואל ומסביר כיצד להתמודד עם שאלות מסוג זה. השאלה מה זה אינטלקטואל? היא לא פשוטה, כי לא מדובר רק בהגדרה בסיסית, אלא בשאלה שדורשת התעמקות ויכולת לפרק אותה לגורמים. אליעד מסביר שברגע שנשאלת שאלה כזו, צריך לשאול קודם כל: מה זה אינטלקט? מה המשמעות...
הארה רוחנית - כיצד תדע עד כמה אתה קרוב להארה רוחנית ולידיעת הטוב האמיתי?
...ולידיעת הטוב האמיתי? הטוב האמיתי הוא השורש של המציאות. הרובד של האחדות של המציאות הוא הטוב האמיתי. אחדות = טוב. פירוד = רע. כאשר הולך לאדם נגד רצונו = פירוד בין המציאות לרצון האדם = רע. כאשר האדם חווה את המציאות דרך הרובד הפנימי ביותר שלה, דהיינו, הרובד שאינו משתנה בה לעולם, אז בעצם לעולם המציאות אינה מתנגדת לרצונו ואז הוא באחדות עם המציאות. הדרך לדעת עד כמה האדם קרוב לרובד האחדות, היא על ידי האחדות המחשבתית שלו. בחיים ישנם אירועים שונים, דעות שונות, אפשרויות שונות, מקומות שונים וזמנים שונים....
אינטימיות - הגשר לעצמי ולאחר
...היא מילה עם קונוטציות שונות ומשונות. היא מחברת אותנו למרכיב חיוני ביחסים רומנטיים, היא מחברת אותנו ליכולת שלנו להיות פגיעים, כנים ואמיתיים בכל מערכות היחסים שלנו - בזוגיות, במשפחה ועם חברינו הקרובים. קיים הקשר קרוב הרבה יותר של אינטימיות. האינטימיות שלנו עם עצמנו. הכוונה אינה רק בהקשר המיני והמקובל של עינוג עצמי, בשלל צורותיו, שמהווה נושא בפני עצמו, סביבו קיימות שלל התניות חברתיות וגם מרכיב אשם חברתי כבד - במיוחד בקרב נשים, ושאלת מתן הלגיטימציה או האי לגיטימציה למיניות שלנו, כאשר אינה באה לידי ביטוי...
מה עושים עם מחשבות אובססיביות וחרדות טורדניות?
...טורדניות? כידוע לכל אדם יש מחשבות שמטרידות אותו. וכאשר האדם מתגבר על המחשבה שלו ובוחר לחשוב על משהו אחר, אז המחשבה נעלמת. אך אחרי כמה זמן המחשבה חוזרת ואז האדם שוב פעם מבולבל מהמחשבה ושוב פעם מנסה לשלוט במחשבה ולחשוב על משהו אחר. ואז המחשבה שוב פעם נעלמת... ואחרי כמה זמן היא שוב פעם חוזרת. ודבר זה ידוע בחוש לכל מי שיש לו חרדה כלשהי וכיוב. ולפעמים האדם לא מבין מה עליו לעשות כדי לסלק אחת ולתמיד את המחשבות שמטרידות אותו. וכיצד ניתן להיפתר מהן אחת ולתמיד ולגרום לכך שלא יחזרו. ולפעמים האדם מתעייף להילחם...
אנרגיה - איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק א'
...יקר שלך? חלק א על מנת להגיע לרמה גבוהה של הצלחה בחיים וכן לשמור על עצמנו באותה רמה, דרושות איכויות ויכולות מסוימות. אחת מהן היא היכולת לשמור על רמת מוטיבציה פנימית גבוהה שמניעה אותנו לפעולה מאסיבית על בסיס קבוע. אותה מוטיבציה פועלת בדיוק כמו מנוע של רכב, כל אחד ונפח המנוע שלו, ישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה פנימית בנפח 1.4 וישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה בנפח של 3.5 סמק. מן הסתם, רכב שנפח המנוע שלו עומד רק על 1.4, יתקשה לנוע בעליות שבדרך לירושלים, ולעומתו לרכב עם מנוע 3.5 אותן עליות הן משחק ילדים. מה עומד...
חייבים לדבר על קווין / ליונל שרייבר
...לדבר על קווין / ליונל שרייבר אכן, חייבים לדבר על קווין. חייבים לדבר על הספר. חייבים להחזיר אותו לרשימת הקריאה. אינני יודע איך הספר הזה התחמק ממני. הוא יצא לאור כבר ב 2005. ידידה שלי שדעתה נחשבת בעיני הזכירה אותו, המליצה עליו והלוותה לי אותו. למרות השם הגברי, ליונל שרייבר איננו סופר כי אם סופרת. לא ברור למה סופרת פמיניסטית בחרה בשם העט ליונל. זהו ספרה השביעי של ליונל. על הספר הזה היא קיבלה את פרס אורנג. פרס הניתן לנשים בלבד. לגברים יש מספיק פרסים משלהם. בראיון אתה אמרה שבעקבות כתיבת הספר החליטה לוותר...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים עם...
מה בין נרות החנוכה והצ'אקרות?
...בין נרות החנוכה והצאקרות? פנינה שפירא חודש כסלו הינו חודש של ביטחון, הגנה וניסים. חודש של מסירות נפש. האות ס בשמו של החודש היא אות עגולה וסגורה, ומרמזת על אדם שנמצא מוגן מכל הצדדים. אדם כזה מסוגל לעשות עבודה אישית ומתפתח אצלו חוסן פנימי, חוסן נפשי ותחושה פנימית ואופטימית חזקה מאוד בנפש.. בתקופה זו קיימת היכולת לזרוע את האנרגיה לחולל ניסים להמשך הדרך. ישנו חיבור לשמחה, לקלילות, לילדותיות ולנדיבות, ישנו חיבור של האור החיצוני לאור הפנימי. אנו יכולים להעצים את חיבור האור החיצוני והפנימי ואף להעצימו...
גלגול הנשמה והתיקון בחיינו - האם ניתן להשפיע?
...- האם ניתן להשפיע? אני נישאל לעיתים - מה זה קורה לי? למה מגיעות לי כל הצרות או מכות? למה אני עובר תיקון כל כך קשה בחיי? - שאלה מאוד שכיחה בקרב אנשים שהחיים מביאים אותם לחוות חוויות ארציות קשות, מורכבות, מתמשכות אשר לעיתים מערערות תובנות רבות אשר מתישות מנטאלית, פיזית ונפשית. בניתוח שם האדם ותאריך לידתו צפונים כל החוויות מגלגול קודם, החוויות הנקראות תיקון הינן למעשה חוויות שהנשמה מבקשת טרם התגלמותה בגוף פיזי לחוות בגלגול זה להתמודד איתן ולעמוד בהן בהצלחה כחלק מזיכוך הנשמה. ניתן להבחין בפענוח מקצועי...
התחלה חדשה - אין צורך בהאשמות שווא
...האדם מתחיל מחדש את הדברים בשיא ההתלהבות וממשיך בשיא ההתלהבות ולא תלוי בתוצאות ויש לו כיסופים להצלחה ולא משנה לו כמה זמן ייקח העיקר השאיפה שלו, זה לא משנה לו כמה זמן ייקח, וכל החיים שלו נצבעים בצבעים צבעוניים כפי שהמשורר משליך את מצב רוחו על הנוף. והאדם כאשר קורים לו דברים טובים בטבעו הוא חושב שהכל צבעוני ופורח ולפעמים כאשר האדם טועה הוא מתבלבל וחושב שהכל בצבעים אפורים ודהויים אבל אפשר לחשוב אחרת, שהאדם נפל מחוסר הבנה נכונה של הדברים כי זו הייתה ההבנה של אותו הרגע ולא יכלה להיות אחרת. אבל עכשיו הוא...
משא או מסע - לא כובד המשא מכריע אותנו, אלא איך שאנו נושאים אותו
...אלא איך שאנו נושאים אותו חברה אמרה לי היום ורדית, קשה לי שאלתי מדוע? קשה לי נפשית, כל השנה האחרונה לא הולך לי התגרשתי עברתי עיר אחרת עם הבן שלי פתחתי זוגיות עם גבר שחשבתי שאוהב אותי פתאום מסתבר לי שהוא ואני לא שותפים יחד חשבתי לפתוח דף חדש, חיים חדשים עם יציבות ופתאום זה לא מה שתיכננתי נפשית אני לא מסוגלת, אני מתמוטטת, אין לי כוח יותר אין לי את החוזק הנפשי ואין מה לשנות כזאת אני זה האופי שלי אמרתי לה תרגעי על מה את שמה את הדגש בכלל בחיים? יש לך בן נפלא שאוהב אותך? את חיה בריאה ושלמה? יש לך עבודה...
חלומות - ושוב אותו חלום
...פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו חולמים חלום שכבר חלמנו לפחות פעם אחת. לעיתים נדירות יותר אנו מודעים לכך שחלמנו את החלום הזה במהלך החלימה עצמה. מדוע אנו חולמים שוב את אותו חלום? חלומות שחוזרים על עצמם מתארים דבר מה בלתי פתור מלווה אותנו במהלך התקופה שבה החלום חוזר בחיינו. לעיתים מדובר בתקופה של שנים ולעיתים בתקופה של מספר ימים בלבד. בדכ החלום ילווה בעצות מאיתנו אל עצמינו ובהמלצות כיצד להתמודד עם המצב, שכן בעת החלימה אנו מחוברים יותר אל תת המודע שלנו, ולראייה בהירה יותר של המציאות. כאשר חלום חוזר ע...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
תיאוריות מדעיות מתי תינוק מתחיל? התנהלות מול קולגות מעטפת חיצונית אסיר תודה הרגשה של זרות פחד מקיהיון פחד לפתח שיחה עם מישהי אהבה עצמית ולהשיג חברים חרדה חברתית להיות אהובה על כולם אהבה עצמית ושנאה עצמית להרגיש אושר מבוגרים מאושרים סימנים לאובססיה בזוגיות השפלות בזוגיות לקבל החלטות מתוך פחד פחד להחליט להיפרד איך להתמודד עם חוסר חשק? להתמודד עם הפצת תמונות אינטימיות שלך להצליח כאיש מכירות למצוא מטרה איך לתעדף את הכנת חומרי השיווק? יצירת חומרי שיווק איכותיים לגדל ילד לאחריות אישית למה הילד פחדן? מאיפה להתחיל מודעות עצמית? לפתח מודעות עצמית סכיזופרניה בעקבות שימוש בסמים איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה? פחד לקבל סירוב מהאקסית אני ממשיכה לזכור את האקס להוריד אחוזי שומן נפח האימון בטווח מלא אלוהים עצלן מה הסיכוי שיש אלוהים? איך מגיעים להארה רוחנית? שריר מוארך לימוד הספר להיות אלוהים האם הבנת את הספר להיות אלוהים? איך לא לרצות כסף? המבחן של הכסף שלמות ומטרת החיים חיפוש משמעות החיים איך להתמודד עם ביקורות שליליות של לקוחות בפייסבוק? לצאת ממחשבות שליליות בחירה חופשית בתהליך טיפולי האם באמת יש בחירה חופשית? בורא מי מנהל את העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקשב וריכוז, מאמן משפחתי, מאמן אישי טלפוני ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 01_10_2025 השעה 09:01:41 - wesi4